Pääsettekö syväkyykkyyn?

53

866

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epäuskottavaa

      Helposti pääsen.

    • Pillujen_asiantuntija

      Syväkyykky on naisille luontaisempi asento, sehän on tavallinen suihinottoasento.

      • Kaikenlaistatietämystä

        Huomaa heti ettei "asijantuntija" saa suikkareita, koska kukaan hullu tossa asennossa kauan ole. Tuollainen "miehinen" retostelu kertoo muutenkin aina omaa tarinaansa.


      • Kaikenlaistatietämystä kirjoitti:

        Huomaa heti ettei "asijantuntija" saa suikkareita, koska kukaan hullu tossa asennossa kauan ole. Tuollainen "miehinen" retostelu kertoo muutenkin aina omaa tarinaansa.

        Luin tuon jutun jo päivällä ja sen pointtihan oli, että onko kyykkyasennossa mukava ja leppoisa olla, ei suinkaan mikään ylös-alas-treeni.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Luin tuon jutun jo päivällä ja sen pointtihan oli, että onko kyykkyasennossa mukava ja leppoisa olla, ei suinkaan mikään ylös-alas-treeni.

        Varmaan jos on jännämies edessä kaikilta naisilta onnistuu syväkyykky ja ne on siinä mielellään.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Varmaan jos on jännämies edessä kaikilta naisilta onnistuu syväkyykky ja ne on siinä mielellään.

        En tajunnut.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        En tajunnut.

        Toisekseen en tiennyt, että on olemassa erilaisia kyykkymisasteen muotoja, kun minusta tuo on se ainoa kyykkyasento ja muut on jotain pyllistelyjä.


    • Helppoa varmaan mennä syväkyykkyyn, mutta pääseekö sieltä pois? Hah...

      • Tulee mieleen Kummeli-storiesin rallimiehet. "Me mennään todella agressiivisesti ja lujaa mutkiin, mutta sieltä pitää päästä myös pois!!" Haha...


    • tyhmäläskipää

      Videokuvaa, muuten ei uskota? Ottiko perse kiinni lattiaan puolessa välissä?

    • .. Keposeen.. Ylös.. Alas.. Ylös.. Alas.. ;D

      .. JalkaTerät täysin kiinni toisissaan asento on kyllä hieman TakaPainoinen.. Jos pitää JalkaPohjat on täysin kiinni lattiassa.. ;P

      .. Mut tuossa videolla osa noista "huijas", koska tekivät sen kengillä, joissa oli enemmän tai vähemmän korkoa.. ;P

      • "Jos pitää JalkaPohjat on täysin kiinni lattiassa".. ;D

        .. Jos pitää JalkaPohjat täysin kiinni lattiassa / Jos JalkaPohjat on täysin kiinni lattiassa.. Aivot temppuili taas.. Ei näämmä osannut päättää mitä on sanomassa.. ;D



      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo, totta että jos/kun kantapäät koko ajan lattiassa pitää vähän ennakoida ylökropalla ettei kellahda taaksepäin, näyttää myös olevan niin että jalat yhdessä joutuu nilkatkin liikkeeseen, slaavikyykyssä ne pysyy paikoillaan:

        https://www.google.fi/search?q=slaavikyykky&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjkhoTTlf3XAhXBFJoKHUUMCS0Q_AUICigB&biw=1446&bih=772

        .. Noh, Se riippuu ihan Yksilöstä.. Yritin testailla miten olisi haastavin Kyykkiä ja saisinko sen itse epäonnistumaan jollakin tavalla.. Ei tuo KantaPäät lattiassa mikään ongelma ole.. ;P

        .. Ja Itse Tarkoitin Just sitä, että JalkaTerät(kin) ovat kiinni toisissaan.. En siis vain sitä, että JalkaPohjat ovat KokoNaisuudessaan koko Liikkeen ajan kosketuksissa lattiaan.. ;P

        .. SlaaviKyykky Ny menee Vaiks TuhannenTinas.. ;D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo, totta että jos/kun kantapäät koko ajan lattiassa pitää vähän ennakoida ylökropalla ettei kellahda taaksepäin, näyttää myös olevan niin että jalat yhdessä joutuu nilkatkin liikkeeseen, slaavikyykyssä ne pysyy paikoillaan:

        https://www.google.fi/search?q=slaavikyykky&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjkhoTTlf3XAhXBFJoKHUUMCS0Q_AUICigB&biw=1446&bih=772

        Jos laittaa hakusanaksi pelkän kyykyn, niin ollaan pyllistysasennossa, tai kuin istuttaisiin ilman tuolia..
        Sitten jos taas "syväkyykky", niin en tiedä miten se eroaa tuosta slaavikyykystä

        https://www.google.fi/search?biw=1280&bih=800&tbm=isch&sa=1&ei=-UEtWvawJ6Kv6ASw5r7YAg&q=syväkyykky&oq=syväkyykky&gs_l=mobile-gws-img.3..0i13k1l3j0i13i30k1.45458.46919.0.47259.4.3.0.0.0.0.232.548.0j1j2.3.0....0...1c.1j4.64.mobile-gws-img..1.3.548...0i7i30k1j0i7i10i30k1.0.9aszy04tyJE


    • Oikea jalka ei mene vieläkään. Pirun kauan kestää polven nivelsidevamman parantuminen

      • Yhden jalan pistoolikyykkyjä sitten :)


      • LinerT.2 kirjoitti:

        Yhden jalan pistoolikyykkyjä sitten :)

        Täällähän muistaakseni joskus kyseltiin yhden jalan kyykyistä, silloin ainakin oikealla onnistui


    • En jaksa nousta, mutta onnistuu ainakin pötköltään..

    • ValdemarAAottaakuppia

      En oikein ymmärrä että mitä vaikeutta on laskeutua maan vetovoiman vetämänä tuohon asentoon.Ylösnoustessa minulla joka kerta polvinivelet rutisee mutta tuskin siitä haittaa on.

    • miten.on

      Seuraavaksi sitten syväkurkkura?

    • Yritin, mutta tärähti sonnat housuun ja housut repesivät. Tuloksena lattian siivous ripulista.

    • Totuus-

      Ihan helposti pääsen 50 kertaa minuutissa. On hyvät jalkalihakset meinaan.

      • Totuus-

        No piti oikein kokeilla että pääsenkö kun en ole treenaillut aikoihin mutta kyllä tuo sujui hyvin.


    • Juu onnistuu, myös ylös pääsen mukulat sylissäkin. Töissä tulee kyykkyjä aika paljon, kun ei ole ergonomista roikuttaa, kurkottaa alaspäin. Niinpä laskeudun hyvälle työkorkeudelle. ☺️

      • Mä olen kanssa harjoitellut noita kyykkyjä muutama (max 3 kpl) pikkuapina selässä ja pään päällä. Itseäkin vähän jännittää putoavatko ne noustessa kyydistä, mutta ilmeisesti sen vuoksi se niistä niin hauskaa onkin.


      • scrg kirjoitti:

        Mä olen kanssa harjoitellut noita kyykkyjä muutama (max 3 kpl) pikkuapina selässä ja pään päällä. Itseäkin vähän jännittää putoavatko ne noustessa kyydistä, mutta ilmeisesti sen vuoksi se niistä niin hauskaa onkin.

        Heh, sä olet "ihmismäntä ja huvipuisto vempain". Apskut tykkää. :)
        Toinen kiva liike on lentokone. Käsivarsilla pikkumonkey ja juoksee paikasta 1x paikkaan 2x tai pyörii akselinsa ympäri.


    • lihavihatipunen

      Joo, edelleenkin pääsen 😁

    • 1714

      Ei onnistu. Sattuu nivelrikkopolviin ihan sikana.

    • Rumasinkkumies-

      Joo kyllä pääse helposti. En minä mikään ammatti urheilija ole mutta peruskunto ollut aina hyvä ja säbää olen pelannut 20 vuotta kuitenkin että kunto ihan hyvä.

      • lihavihatipunen

        Ei kai kyykkyyn menemiseen nyt sentään mitään urheilutaustaa vaadita :-D.


      • lihavihatipunen kirjoitti:

        Ei kai kyykkyyn menemiseen nyt sentään mitään urheilutaustaa vaadita :-D.

        Nöyryys riittää.


    • Juu. Ja pääsen sieltä nätisti ylöskin 100 kiloa rautaa niskassa. Saattaa nousta muutamankin kerran... :P

      • Jotenkin arvasin että sinä leuhkit painoilla tähän ketjuun :D No joo, ihan hyvähän se on, kai, ei naisen tarvitsisi nostaa noin paljoa mutta tosiaan nuo videolla näkyvät ihmetytti että miten ne voi olla tuollaisia köntyksiä.


    • Teknodonna

      Syväkyykky?

      Eikös tuo syvis ole aivan tavallinen asento festareilla, kun ei enää jaksa seisoa eikä tanssia, saati istua muualla kuin sammuneiden päällä?


      (Naurua)

      • Teknodonna

        Mjoo

        Jos tässä hieman vielä syväkyykkyilisi, niin kannattaa ensin istua lattialle.

        Nyt kun kaikki istuvat lattialla, niin kannattaa levittää jalat niin kauas toisistaan kuin pystyy.

        Ok?

        Tässä vaiheessa on parempi siirtää läppäri sivuun ja lukea sieltä seuraava ohjeistus tarkkaan.

        Aseta molemmat kämmenesi lattialle kiinni vartaloon reisiesi väliin. Peukalot osoittavat nyt suoraan eteenpäin. Kädet ovat kuin perhonen lattialla.

        Siirrä painopistettä ylemmäs aina hartioihin asti. Jännitä käsivarret niin, että ne lukittuvat.

        Nosta itsesi ylös lattiasta.

        (Seuraava on lillasti vaikea, mutta pienellä harjoittelulla onnistuu)

        (Oikeasti tätä on mahdotonta kirjoittaa, mutta se tapahtuu jotenkin näin ja päättyy käsiseisontaan)

        Opin tämän lapsena sirkuskoulussa. Porukat halusivat minusta pellen.

        (Naurua)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Mjoo

        Jos tässä hieman vielä syväkyykkyilisi, niin kannattaa ensin istua lattialle.

        Nyt kun kaikki istuvat lattialla, niin kannattaa levittää jalat niin kauas toisistaan kuin pystyy.

        Ok?

        Tässä vaiheessa on parempi siirtää läppäri sivuun ja lukea sieltä seuraava ohjeistus tarkkaan.

        Aseta molemmat kämmenesi lattialle kiinni vartaloon reisiesi väliin. Peukalot osoittavat nyt suoraan eteenpäin. Kädet ovat kuin perhonen lattialla.

        Siirrä painopistettä ylemmäs aina hartioihin asti. Jännitä käsivarret niin, että ne lukittuvat.

        Nosta itsesi ylös lattiasta.

        (Seuraava on lillasti vaikea, mutta pienellä harjoittelulla onnistuu)

        (Oikeasti tätä on mahdotonta kirjoittaa, mutta se tapahtuu jotenkin näin ja päättyy käsiseisontaan)

        Opin tämän lapsena sirkuskoulussa. Porukat halusivat minusta pellen.

        (Naurua)

        Nocturne



        Kas

        Kaskas ja kellertävä kuun puolikas

        Repaleinen taivas

        Kiitävä on ohitse näkymme

        vaivas

        (Hirn)


    • 12121212121212

      Ei pitäisi olla useimmille hankalaa.

      Jos ei pääse, se kertoo merkittävistä terveysongelmista tai vammoista (rikki mennyt polvi tms).

    • Alas menee sujuvammin kun on muutama kymmenen kiloa painoa niskassa. pääsen asentoon ilman lisäpainoakin, mutta ei varsinaiselta lepoasennolta tunnu. Nilkat valittaa.

    • mansikkakakkua

      Hyvin se sujuu minulta ainakin... ja alhaalla kyykyssä voi vaikka ottaa tukea polvistaan ylösnousuun, jos se muuten sinusta tuntuu vaikealle. Mulle se on välillä työasentona, pukiessani esim. vanhusta suihkun/saunotuksen jälkeen. Tai sitoessani painesiteitä pyörätuoli asiakkaan jalkoihin... sanoisin ett jokainen hoitoalalla työskentelevä kyllä kykenee tuohon.

      Luistimillakin tuo on onnistunut minulta; ainakin pari vuotta sitten vielä... sen jälkeen en ole luistimilla kokeillutkaan... se on hiukan vaikeampaa luistellen, vauhdissa ja terien päällä seisten. Voit kokeilla jos ett usko! =)

      • ei tuntunut minusta vaikealta, nimenomaan tein niin etten ota tukea mistään noustessa tai laskiessa. Joo, luistimet tois varmaan oman lisänsä hommaan.


    • Tuossa videolla oli yksi nainen joka näytti korkokengät jalassa mallia siitä kuinka helppoa syväkyykky on. Sehän näyttikin tosi helpolta, huomasin siinä samalla että itselleni hyvän asennon löytyminen vaati sitä että kantapää nousee vähän lattiasta.

      Kokeilin laittaa kirjan kantapäiden alle, ja huomasin että jo 12 mm paksu kirja riittää saamaan kantapään riittävän korkealle jotta syväkyykkyasento olisi lepoasento. Varmaan aika monessa kengässä on tuon verran korotusta kannassa jotta homma toimii helposti.

      Temppu on ihan erilainen ilman kenkiä.

      • Harmaaritari

        Joo, itse huomasin kanssa kun eilen kokeilin että iso ero jos vähän antaa nousta kantapään lattiasta vrt. on kiinni kun siinä ei sitten ole taaksepäinkellahduksen vaaraa, siksi varmaan korkkarinaiselta mieni helposti.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo, itse huomasin kanssa kun eilen kokeilin että iso ero jos vähän antaa nousta kantapään lattiasta vrt. on kiinni kun siinä ei sitten ole taaksepäinkellahduksen vaaraa, siksi varmaan korkkarinaiselta mieni helposti.

        Voisi sanoa että korkkarinainen fuskasi tehtävässä, hänhän sai törkeesti etua noista kengistään. En usko että olisi onnistunut tuossa ilman korkkareita.

        Aika vähäinen korotus kantapään alla riittää, luulen että ainakin kaikissa naisille tehdyissä kenkämalleissa on riittävästi korotusta jotta siitä olisi helpotusta syväkyykkyyn.


      • mansikkakakkua
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Voisi sanoa että korkkarinainen fuskasi tehtävässä, hänhän sai törkeesti etua noista kengistään. En usko että olisi onnistunut tuossa ilman korkkareita.

        Aika vähäinen korotus kantapään alla riittää, luulen että ainakin kaikissa naisille tehdyissä kenkämalleissa on riittävästi korotusta jotta siitä olisi helpotusta syväkyykkyyn.

        Olet hieman oikeassa, sekä väärässä! Kokeilepa kävellä korkkareilla... sekin on taito joka pitää opetella. Pitää paikkaansa et korko kengässä auttaa, mut sen koron pitää olla kiilakantainen! (ainakin sinulla jos ett osaa edes korkeakantaisilla naisten kengillä kävellä)

        Naisten korkeakantaisilla piikkareilla... ette äijät tee ainuttakaan syväkyykkyä, sillä tuskin tasapaino taitonne siihen riittää.
        Varokaa nilkan nyrjähdyksiä; (jopa murtumia) jos jostain syystä pääsette kokeilemaan tuota kyykkyä korkkareilla... ensimmäistä kertaa eläissänne korkkarit jalassanne!
        Pääsisipä kärpäseksi katoon! XDD


      • mansikkakakkua kirjoitti:

        Olet hieman oikeassa, sekä väärässä! Kokeilepa kävellä korkkareilla... sekin on taito joka pitää opetella. Pitää paikkaansa et korko kengässä auttaa, mut sen koron pitää olla kiilakantainen! (ainakin sinulla jos ett osaa edes korkeakantaisilla naisten kengillä kävellä)

        Naisten korkeakantaisilla piikkareilla... ette äijät tee ainuttakaan syväkyykkyä, sillä tuskin tasapaino taitonne siihen riittää.
        Varokaa nilkan nyrjähdyksiä; (jopa murtumia) jos jostain syystä pääsette kokeilemaan tuota kyykkyä korkkareilla... ensimmäistä kertaa eläissänne korkkarit jalassanne!
        Pääsisipä kärpäseksi katoon! XDD

        En voi sanoa että olisi kokemusta korkokengillä kävelystä, mutta tasapaino ja koordinaatiokyky tuskin estäisi oppimasta tuotakin taitoa jos sitä johonkin tarvisin.


      • mansikkakakkua
        A.Palstamäki kirjoitti:

        En voi sanoa että olisi kokemusta korkokengillä kävelystä, mutta tasapaino ja koordinaatiokyky tuskin estäisi oppimasta tuotakin taitoa jos sitä johonkin tarvisin.

        En minä sitä epäile edes... koska minäkin opin sen kohtalaisen nopeasti, kun harjoittelin.
        Alkuun se oli sellaista kamelinkävelyä, keinuen... kamalan näköistä. Seuraavaksi polvet koukussa... vielä pahemman näköistä, ja broidi nauroi vedet silmissä kun katsoi mun tepastelua.

        Vuokraemäntä opetti alkeet... kirja pään päällä kävelyyn ja Emo viimeisteli mun kävelytyyliäni, hän on ikänsä kävellyt korkeakorkoisilla, paitsi sienimetsässä!
        Nyt Emo käyttää hyvin matala korkoisia tai kiilalorkoisia kenkiä pyörätuolissa varmuudeksi; jos joutuu ottamaan muutaman askeleen kuitenkin omin jaloin!
        Tai kotona käyttää aamutossuja kun kävelee kepin kanssa ja hoivalla kävelee rollaattoriin tukien. Toipunut toispuolisesta halvauksesta kohtuullisen hyvin ja aina parempaan suuntaan tuo kulku käy... päivä päivältä, hitaasti mutt varmasti!

        Minun työni taas on yhtä jumppaa päivästä toiseen, joten en tarvitse minkään laisia kenkiä tukemaan nilkkaani tai jalkapöytää ja tasapaino säilyy taatusti... vaikka käsillä seisten. Jaa, mutt silloin taitaa jalkapohjat sojottaa kohti kattoa! =)

        Rauha, mun puolestani... sopiiko sulle? Mä en halua kähistä siitä väärinkäsityksestä enempää!


      • mansikkakakkua kirjoitti:

        En minä sitä epäile edes... koska minäkin opin sen kohtalaisen nopeasti, kun harjoittelin.
        Alkuun se oli sellaista kamelinkävelyä, keinuen... kamalan näköistä. Seuraavaksi polvet koukussa... vielä pahemman näköistä, ja broidi nauroi vedet silmissä kun katsoi mun tepastelua.

        Vuokraemäntä opetti alkeet... kirja pään päällä kävelyyn ja Emo viimeisteli mun kävelytyyliäni, hän on ikänsä kävellyt korkeakorkoisilla, paitsi sienimetsässä!
        Nyt Emo käyttää hyvin matala korkoisia tai kiilalorkoisia kenkiä pyörätuolissa varmuudeksi; jos joutuu ottamaan muutaman askeleen kuitenkin omin jaloin!
        Tai kotona käyttää aamutossuja kun kävelee kepin kanssa ja hoivalla kävelee rollaattoriin tukien. Toipunut toispuolisesta halvauksesta kohtuullisen hyvin ja aina parempaan suuntaan tuo kulku käy... päivä päivältä, hitaasti mutt varmasti!

        Minun työni taas on yhtä jumppaa päivästä toiseen, joten en tarvitse minkään laisia kenkiä tukemaan nilkkaani tai jalkapöytää ja tasapaino säilyy taatusti... vaikka käsillä seisten. Jaa, mutt silloin taitaa jalkapohjat sojottaa kohti kattoa! =)

        Rauha, mun puolestani... sopiiko sulle? Mä en halua kähistä siitä väärinkäsityksestä enempää!

        Kyllä se rauha sopii mullekin, eipä tuosta kähinästäkään ole ollut suurempaa hyötyä.


    • misspönttöuuni

      Siitä lähdetään ettei kenenkään edessä kyykistellä. Korkeintaan pesukoneen jos täyttäessä on pakko. Muu on turhaa kun voi ylväästikin edetä nenä pystyssä. Sittenhän voi aina jollekin toiselle osoittaa sormella, että hei tyyppi, otapa tuo roska pois tuosta kuleksimasta. Mä mitään rupee kyykkimään joutavia, eikö ole muuta tekemistä. Riitti yks kesä mansikkapellolla. Vieläkin vetää pohkeesta viiden vuoden jälkeen.

      • "Muu on turhaa kun voi ylväästikin edetä nenä pystyssä."

        Päin seinää.

        "Sittenhän voi aina jollekin toiselle osoittaa sormella, että hei tyyppi, otapa tuo roska pois tuosta kuleksimasta."

        Se toinen tyyppi ei tee muuta kuin nauraa sinulle.


      • misspönttöuuni
        super-atm kirjoitti:

        "Muu on turhaa kun voi ylväästikin edetä nenä pystyssä."

        Päin seinää.

        "Sittenhän voi aina jollekin toiselle osoittaa sormella, että hei tyyppi, otapa tuo roska pois tuosta kuleksimasta."

        Se toinen tyyppi ei tee muuta kuin nauraa sinulle.

        Niin, nauraa. Ja nostaa :D


    • Helposti..

    • 42vkonttorirotta

      Teinkö nyt jotain väärin?

      Tempun vaikeustaso oli aika tarkkaan sama kuin nousisi konttorituolista ylös.

      Jos ei ole jotain vammaa, kovasti ikää (yli 60v ainakin) tai todella pahasti ylipainoa, vaikea kuvitella että tuo tuottaisi mitään vaikeuksia?

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      420
      2916
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      98
      2237
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      336
      1874
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1873
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1707
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1197
    7. 157
      1196
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      95
      1130
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1032
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      917
    Aihe