Olen hyvä kokki.

Pyyhkäsin eilen tehdä ihan perinteisen jauhelihakeiton. Tyttö, joka nirsoilee ruuasta, kuhui keiton ja kokin. Otti toisen lautasellisen. Eikös lasten suusta totuus tule?

Tein muuten samoin kuin ennen, mutta kuullotin sipulin voissa ensin kunnolla ja siihen päälle jauheliha. Ruskistin teräskasarissa ja lopuks lisäsin vettä, että maut irtosi pannun pohjasta...

Se on se oikea voi.... ja ääretön taito. Heh

78

957

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • misspönttöuuni

Mulla on reseptivihko auki. Anna tulla. (kirjoittaa sanaa "kuullotin" hitaasti paperin pintaan...ensimmäinen termi). Pitikö liekittää jotain? :) (etsii, missä tulitikut....)

Laitan otsikon "Liekitetty jauhelihasoppa" (kynä savuaa, uuni ei vielä eikä mikään keittiössä).

• No nyrkillinen voita kattilaan ja kossu pakkaseen...siitä lähtee.

Siis silppuaa kokonaisen sipulin pieniksi. Sitten joku 15 g voita pannulle...sipulit sekaan, ennenkuin alkaa voi tirisemään...mutta sula pitää olla. Sit kapustalla kääntelee sipulikuutiota, kunnes ne on kullanruskeita. Lisää jauheliha ja pieni sekin siinä pannulla kapustalla. Samalla voi kuoria perunoita ja lohkoa ne kattilaan missä on vettä. Pippureita 5-8 ja pari lihaliemikuutiota...(riippuu keiton määrästä mulla aina 3 litraa) pari pussia keittojuureksia. Sit maustaa jauhelihan. Jauhelihamauste, aromisuola... pikku tilkka vettä kasariin ja lastalla pohjia myöten, että hiukan palanut mömmö irtoaa kasarin pohjasta..sit kippaa vaan ne keittoon ja sekoittaa. Antaa roplattaa tasaisesti, kunnes perunat pehmeitä. Tokapäivänä vaan paranee. Voi lisätä vettä... namskis.

• misspönttöuuni
        Dissident kirjoitti:

No nyrkillinen voita kattilaan ja kossu pakkaseen...siitä lähtee.

Siis silppuaa kokonaisen sipulin pieniksi. Sitten joku 15 g voita pannulle...sipulit sekaan, ennenkuin alkaa voi tirisemään...mutta sula pitää olla. Sit kapustalla kääntelee sipulikuutiota, kunnes ne on kullanruskeita. Lisää jauheliha ja pieni sekin siinä pannulla kapustalla. Samalla voi kuoria perunoita ja lohkoa ne kattilaan missä on vettä. Pippureita 5-8 ja pari lihaliemikuutiota...(riippuu keiton määrästä mulla aina 3 litraa) pari pussia keittojuureksia. Sit maustaa jauhelihan. Jauhelihamauste, aromisuola... pikku tilkka vettä kasariin ja lastalla pohjia myöten, että hiukan palanut mömmö irtoaa kasarin pohjasta..sit kippaa vaan ne keittoon ja sekoittaa. Antaa roplattaa tasaisesti, kunnes perunat pehmeitä. Tokapäivänä vaan paranee. Voi lisätä vettä... namskis.

Sinä oot Martta ja kaikella kunnioituksella :D Mua ne ei ottas...(naurua).

Aika hyvin hanskassa. Ja oot vielä tyynikin. Kaiken tuon jälkeen.

Se on semmonen juttu, että hellalla voi olla vaan yksi kattila tai pannu kerrallaan. Mä en onnistu vahtimaan useampaa. Tai jos joku porisee kattilassa vieressä, niin miten pystyy pilkkomaan yhtä aikaa mitään tai kaivamaan maustelaatikoita? Koska se tunkee kumminkin just sillä hetkellä yli. Ja sitten huutaa palohälytin. Sama homma joka kerta.

Oon mieluummin seuraneitinä keittiössä. Voin huolehtia siitä pakastimesta.

• voi.onnetonta
        misspönttöuuni kirjoitti:

Sinä oot Martta ja kaikella kunnioituksella :D Mua ne ei ottas...(naurua).

Aika hyvin hanskassa. Ja oot vielä tyynikin. Kaiken tuon jälkeen.

Se on semmonen juttu, että hellalla voi olla vaan yksi kattila tai pannu kerrallaan. Mä en onnistu vahtimaan useampaa. Tai jos joku porisee kattilassa vieressä, niin miten pystyy pilkkomaan yhtä aikaa mitään tai kaivamaan maustelaatikoita? Koska se tunkee kumminkin just sillä hetkellä yli. Ja sitten huutaa palohälytin. Sama homma joka kerta.

Oon mieluummin seuraneitinä keittiössä. Voin huolehtia siitä pakastimesta.

Naamapalmu kertaa kakskyt.

• zerfall
        Dissident kirjoitti:

No nyrkillinen voita kattilaan ja kossu pakkaseen...siitä lähtee.

"Sitten joku 15 g voita pannulle"

Entä jos ei tunne ketään sellaista, joka olisi pannu?

• No kasarikin käy...

Ja hommaa itsellesi se, jota olet pannu. Ei tartte miettiä tuollaisia...

• misspönttöuuni
        voi.onnetonta kirjoitti:

Naamapalmu kertaa kakskyt.

Aha, ai tuollanenkin oli reseptissä. Sori en huomannu, kirjoitan sen tähän vihkooni "lisää Naamapalmu ja hämmennä", mihin kohtaan se tulee, mulle ihan uus ainesosa? Heti peräänkö kun on humauttanut soppaan palmuöljyn? Niiden täytyy varmasti olla peräkkäin... :D Nam.

• misspönttöuuni

On myös paha jos joutuu pikkelöimään tai jopa yllättäen freesaamaan. Sipuleita voi kuulemma "freesatakin", mitä helv...?

Keep it simple :D

Eli sipulia, jauhelihaa (muminaa), kuminaa ja pippuria...Voita tietenkin (margariini on kuulemma tehty kissasta tiesi vanha kansa). Missä kohtaa tulee jauho?

• Ööö... jauho? Totanoin....pakastepitsakin on jees. Heh

• misspönttöuuni
        Dissident kirjoitti:

Ööö... jauho? Totanoin....pakastepitsakin on jees. Heh

Ai se puuttu...se oli se kastike kai, mihin sitä laitetaan. Noh, kastike tai soppa. Entä jos laittaa vahingossa lihaliemikuution sijaan kalaliemikuution? Käykö pahasti?

• misspönttöuuni kirjoitti:

Ai se puuttu...se oli se kastike kai, mihin sitä laitetaan. Noh, kastike tai soppa. Entä jos laittaa vahingossa lihaliemikuution sijaan kalaliemikuution? Käykö pahasti?

No voihan sitä kai sakeuttaa jauhollakin, mutta varmaan sekin kannattaa käräyttää ennen sipuleita. Jotkut myös sakeuttaa keittoa näkkärinpalasilla...mutsi neuvoi...ehkä joskus kokeilen kun on aikaa enemmän.
        Kalaliemikuuto varmaan muuttaa esanssia hiukan...mutta aina kannattaa kokeilla... itse jos kelaisin naamariin vaan tuota keittoa, ehkä laittaisin yhden tuoreen chilin sipuleitten kanssa...

• misspönttöuuni
        Dissident kirjoitti:

No voihan sitä kai sakeuttaa jauhollakin, mutta varmaan sekin kannattaa käräyttää ennen sipuleita. Jotkut myös sakeuttaa keittoa näkkärinpalasilla...mutsi neuvoi...ehkä joskus kokeilen kun on aikaa enemmän.
        Kalaliemikuuto varmaan muuttaa esanssia hiukan...mutta aina kannattaa kokeilla... itse jos kelaisin naamariin vaan tuota keittoa, ehkä laittaisin yhden tuoreen chilin sipuleitten kanssa...

Pystytkö syömään punaista chiliä ihan siltään? Ite tykkään kaikista tulisista, mutta en voi kun närästää niin, että sydän tulee rinnasta ulos. Ne vihreet paukutkin, jalopenot, on hyviä, mutta seuraavana päivänä saa kärsiä. Ennen ei haitannu, nyt on tullu kropassa joku esto tulisille. Sisäinen lauhdutusjärjestelmä.

Pystytkö syömään punaista chiliä ihan siltään? Ite tykkään kaikista tulisista, mutta en voi kun närästää niin, että sydän tulee rinnasta ulos. Ne vihreet paukutkin, jalopenot, on hyviä, mutta seuraavana päivänä saa kärsiä. Ennen ei haitannu, nyt on tullu kropassa joku esto tulisille. Sisäinen lauhdutusjärjestelmä.

No takapuoli hörppii pöntöstä vettä viilennykseks täysistunnolla seuraavana päivänä. Ei muuta....

• misspönttöuuni
        Dissident kirjoitti:

No takapuoli hörppii pöntöstä vettä viilennykseks täysistunnolla seuraavana päivänä. Ei muuta....

Pölkky. Pannaan sut avantoon hetkeks. Mulla on kaira. Eiköhän suuremmat jälkipoltot ukosta lähde :D Hahah.

No en suosittele sulle scovilleja yhtä pykälää enempää... :D Juo vaan kuule piimää kiulusta.

• misspönttöuuni

Maut voi irrota, mutta myös pohja.

• Niin ja naapuri soittaa palokunnan....mutta ne on salskeita ukkoja...heh

• misspönttöuuni
        Dissident kirjoitti:

Niin ja naapuri soittaa palokunnan....mutta ne on salskeita ukkoja...heh

aijai...palomies ylikärvähtänyt jauhelijasoppakattila kädessään ja minä sylissä pelastusotteella aijai, mikä kokkauspäivän päätös ;D

Taidankin vaihtaa reseptivihkoon otsikoksi Unelmia keittiössä..

Tuu paa päälle tämä mun uusi uuni. Etupinta on ihan silee ja ei oo On-nappia. Tai mitään sellasta veivattavaa, mistä vois sörkkiä. Miten tätä säädetään? Kaukosäätimellä?

aijai...palomies ylikärvähtänyt jauhelijasoppakattila kädessään ja minä sylissä pelastusotteella aijai, mikä kokkauspäivän päätös ;D

Taidankin vaihtaa reseptivihkoon otsikoksi Unelmia keittiössä..

Tuu paa päälle tämä mun uusi uuni. Etupinta on ihan silee ja ei oo On-nappia. Tai mitään sellasta veivattavaa, mistä vois sörkkiä. Miten tätä säädetään? Kaukosäätimellä?

No kannattaa kokeilla palomiehiä hommata kokkaustalkoisiin...ei kai ne laskuta? Ja kysy sit samalla mistä sen lieden saa päälle...niin mut miten saat savunkaan aikaiseks, kun et saa levyä ees päälle? Aika rasti sulla kyllä...

• misspönttöuuni
        Dissident kirjoitti:

No kannattaa kokeilla palomiehiä hommata kokkaustalkoisiin...ei kai ne laskuta? Ja kysy sit samalla mistä sen lieden saa päälle...niin mut miten saat savunkaan aikaiseks, kun et saa levyä ees päälle? Aika rasti sulla kyllä...

Savua on ilman tultakin tässä taloudessa. :D

Mä en uskalla, soittasitko mun puolesta semmoselle palomies-hunksille? Sano, että siellä on onneton rääpäle hellansa kanssa...tarviis yksityisopetusta :D Öhm, tarkistapa samalla, että onko heppu kokkaustaitoinen itse? Kukkoa viinissä, ei ukkoa. Silvuplee. Ja sano, että vois tuoda ruusujakin, mä niin niistä tykkään, niin eiköhän me homma saatais hoidetuksi.

Muuten palautan liikkeeseen. Siis lieden. En ukkoa.

Savua on ilman tultakin tässä taloudessa. :D

Mä en uskalla, soittasitko mun puolesta semmoselle palomies-hunksille? Sano, että siellä on onneton rääpäle hellansa kanssa...tarviis yksityisopetusta :D Öhm, tarkistapa samalla, että onko heppu kokkaustaitoinen itse? Kukkoa viinissä, ei ukkoa. Silvuplee. Ja sano, että vois tuoda ruusujakin, mä niin niistä tykkään, niin eiköhän me homma saatais hoidetuksi.

Muuten palautan liikkeeseen. Siis lieden. En ukkoa.

No pitääpä kilauttaa. Kyllähän ne kaikenlaisia hommia tekee. Kissoja ja lintujakin pelastaa...niin kai nyt yhden missinkin...

• misspönttöuuni

Perunan pitää olla Siikliä.

• Silkkiä? Ei kai?

• misspönttöuuni
        Dissident kirjoitti:

Silkkiä? Ei kai?

Semmonen suippo puikula. Oot sinä nähny. Se on paras peruna. Kova kiinteä, ei vetinen.

Semmonen suippo puikula. Oot sinä nähny. Se on paras peruna. Kova kiinteä, ei vetinen.

Kyllä siitä väkisin vetinen keitossa tulee...

Ja ethän sotkis vaan porkkanaan...sekin on suippo. Mut oranssi..

• misspönttöuuni
        Dissident kirjoitti:

Kyllä siitä väkisin vetinen keitossa tulee...

Ja ethän sotkis vaan porkkanaan...sekin on suippo. Mut oranssi..

Minä mitään suippoja sotke ;D Kaikki on hallinnassa (naurua)

Minä mitään suippoja sotke ;D Kaikki on hallinnassa (naurua)

Joo. Siltä kuullostaa.... laitanko jo apujoukot tulemaan ja eväitten kanssa?

• misspönttöuuni

Ja kuka hitto tiskaa? :O Keittiöön liittyy liikaa mieltä askarruttavia spesifisiä kysymyksiä. Täytyy olla kansallissankari kuka rohkenee siihen tonttiin astua essuhaarniskassaan.

Mietitäänpä esimerkiksi liettä. On keraamista ja induktio tavaraa. Mitä ihmettä. Ja jokaiseen oma raappa ja ohje. Miksi liedestä tehdään avaruusrakettia vastaava? Kannatan levyä. Mielellään jopa puuhellaa. Minullekin tuli uusi uuniyhdistelmä. Ei napin nappia, mistä sen saa päälle. Olkoon siinä.

• Joo. Hipaisunäppäinliedet on kyllä jonkun juut...siis tyhmän inssin keksintö... märillä sormilla ei toimi koissain..

Ja kuka hitto sitä kerkiää käsiään kuivata?

• misspönttöuuni
        Dissident kirjoitti:

Joo. Hipaisunäppäinliedet on kyllä jonkun juut...siis tyhmän inssin keksintö... märillä sormilla ei toimi koissain..

Ja kuka hitto sitä kerkiää käsiään kuivata?

Ei näissä tapahdu edes mitään vaikka hipaisee. Tai sitten saa pelätä koko päivän, että on todellakin lähtiessä hipaissut ja joku helottaa siellä.

Että minuu rasittaa tää nykyaika...Puu-uuni jokkaiselle suomalaiselle ja padat paistumaan. Semmonen päiväkäsky pitäs tulla.

Ei näissä tapahdu edes mitään vaikka hipaisee. Tai sitten saa pelätä koko päivän, että on todellakin lähtiessä hipaissut ja joku helottaa siellä.

Että minuu rasittaa tää nykyaika...Puu-uuni jokkaiselle suomalaiselle ja padat paistumaan. Semmonen päiväkäsky pitäs tulla.

No käy parit makkarat ja vuole tikku pihalla ja paista ne pönttöuunissa. Ei tuu nälkä... johan tuon näkee, että alkaa mennä hysteeriseksi. Heh

• misspönttöuuni
        Dissident kirjoitti:

No käy parit makkarat ja vuole tikku pihalla ja paista ne pönttöuunissa. Ei tuu nälkä... johan tuon näkee, että alkaa mennä hysteeriseksi. Heh

Heh, kuhan nyt tulin tökkimään sinua kylkeen. En voinut vastustaa ;D, mut nyt pitää mennä, pyykkirumba odottaa. Pidä keittiö pystyssä ja uuni kuumana (naurua) ;D

Heh, kuhan nyt tulin tökkimään sinua kylkeen. En voinut vastustaa ;D, mut nyt pitää mennä, pyykkirumba odottaa. Pidä keittiö pystyssä ja uuni kuumana (naurua) ;D

Mut piti hoitaa jo pelimieskyydityksiä, neiti kaveriltaan ja sen verran tupsautti lunta, että sain leikkiä lingollakin.

Mutta arvelinkin, että lumipesukaverihan siellä härnäilee...

• Mä olen nyt innostunut piirakoihin. Semmosen yhden hengen piirakan saa tosi helposti tehtyä, kun ei heitä jotain kaupasta ostettua esmes makarinilaatikon vuokaa roskiin. Sitten sovittaa siihen leivinpaperinpalasen. Taikinaan puol desiä vehnäjauhoja ja saman verran vettä ja sitten sovittaa sen vuokaan, vähän voi öljyä käyttää sovituksessa, tai enemmänkin, jos rasvasta tykkää. Sitten vuoka uuniin 200 astetta noin 10 min. Jonka aikana tekee täytteen. Esim sulattaa pakastepinaattia ja sipulihaketta yht. noin 100g. Sitten yksi muna ja kermaviiliä noin puolidesiä. Sekaan juustoraastetta. Maustetaan suolalla ja pippurilla ja jos haluaa niin valkosipulilla. Uuniin 200 astetta noin puol tuntia. Täytteitähän voi keksiä itse ja isommalla taikinalla saa yllättäen isomman piirakan, mutta mä nyt tässä testailen...

• Ai niin, ja tomaattiviipaleita päälle ennen uuniin laittoa. Ehdottomasti.

• No mutsi teki jo hirmu määrän lihapiirakoita jo, niin jotain kepeämpää niitten väliin.

• Dissident kirjoitti:

No mutsi teki jo hirmu määrän lihapiirakoita jo, niin jotain kepeämpää niitten väliin.

Toi ohje on tosi kevyt.

• Wwuwuw kirjoitti:

Toi ohje on tosi kevyt.

No mutsin lihikset ei välttämättä... mutsi ei tiedä termiä kevyt...

• Dissident kirjoitti:

No mutsin lihikset ei välttämättä... mutsi ei tiedä termiä kevyt...

Hevi menee musiikissa, nippanappa, mutta ei sitä syödä pidä.

• Wwuwuw kirjoitti:

Hevi menee musiikissa, nippanappa, mutta ei sitä syödä pidä.

Heviosastohan kaupoissa on kevyttä...

• Helv...hyvä soppa. Mutta aromisuolaa not. Natriumglutamaattia kertyy kroppaan, hhah..😅

Voi tekee hyvän maun melkeinpä ruokaan, kun ruokaan nam.

• Jaa mutta taitaakin saada nykyään aromasuola, ilman natriumglutamaattiakin. Muistelen jonkun niin sanoneen...

• monnom kirjoitti:

Jaa mutta taitaakin saada nykyään aromasuola, ilman natriumglutamaattiakin. Muistelen jonkun niin sanoneen...

Njää... mitähän kaikkee sontaa sitä kiskoo muutenkin. Hyppysellinen kolmen litran satsissa antaa makua, mutta tuskin pumppu siihen seisahtaa. Heh

• Dissident kirjoitti:

Njää... mitähän kaikkee sontaa sitä kiskoo muutenkin. Hyppysellinen kolmen litran satsissa antaa makua, mutta tuskin pumppu siihen seisahtaa. Heh

Tai jos ketarat oikeaa, niin lähteepähän mieluinen maku suussa. Haha

• Dissident kirjoitti:

Mut jos sitä vetelee joka ruoan kanssa hyppysellisen, se on isompi määrä. Mulla tuo natriumglutamaatin on arveltu aiheuttavan kipua, niin koitan hyvin niukasti käyttää sitä. Ainahan sitä ei pääse välttämään...natriumglutamaatti sisältää myös natriumia, joka on suolan verenpainetta nostava ainesosa. Sitten sanovat, että natriumglutamaatin umami-maku pitää yllä himoa suolaiseen.

Verenpainelääkitys, migreeni, fibromyalgia...heh. Ruoka on paitsi polttoane, niin lääke ja "myrkky".

Mut tottahan sekin on, että kaikki on vaarallista, elämä vallankin. 🤣

• Joo. Eniten vissiin syöpää aiheuttaa just ruoka. Mutta on se pikkupahe oltava, ettei ala lapa vapisemaan.

En mä laitakaan sitä kuin keittoon. Siihen se käy. Sitä taitaa olla niissä lihaliemikuutioissakin, mut niitäkin on fondityyppisinä.

• Dissident kirjoitti:

Tai jos ketarat oikeaa, niin lähteepähän mieluinen maku suussa. Haha

Ei elämästä selviä hengissä, vuon on kivempata kävellä jos ei hierrä kivet kengissä , eikä tartte hengailla sairastuvan jengissä.😂

Pysyy elämä reippaassa svengissä, kun ei oo myöskään kipuva längissä, eikä ripulia rännissä. ☺️

• monnom kirjoitti:

Ei elämästä selviä hengissä, vuon on kivempata kävellä jos ei hierrä kivet kengissä , eikä tartte hengailla sairastuvan jengissä.😂

Pysyy elämä reippaassa svengissä, kun ei oo myöskään kipuva längissä, eikä ripulia rännissä. ☺️

Sä osaat kiteyttää kaiiiiken.

Vitsi että on kyllä ollut hyvä fiilis pitkään...pitäisköhän olla jo huolissaan?

Huominenkin on jo suunniteltu ja tiistaikin selvillä. Ke to aamuvuoroa ja torstaina suoraan töistä säbäilee. Sit pe la yövuoroa ja taas viikko livahtanut...

• Dissident kirjoitti:

Joo. Eniten vissiin syöpää aiheuttaa just ruoka. Mutta on se pikkupahe oltava, ettei ala lapa vapisemaan.

En mä laitakaan sitä kuin keittoon. Siihen se käy. Sitä taitaa olla niissä lihaliemikuutioissakin, mut niitäkin on fondityyppisinä.

Aromivahvenne lukee lihaliemikuutiopaketin kylessä.

E621 on tuo glutamaatti.

Ruususuolaa ja merisuolaahan monasti suositellaan, kun kroppa kykenee käyttämään sen luontaisesti hyödyksi ilman kertymistä? Jotaki tämmöstä mulle on kerrottu.

Yks fyssa joskus sanoi, että glutamaatin kertymisen tuntuu ihonalla myhkyinä...estää jotakin hermoratojen normaalia viestitystä? Hitto kun en muista sanasta sanaan...mutta kroppa rekisteröi syntax errorina ja tulee kipureaktio...

• Dissident kirjoitti:

Sä osaat kiteyttää kaiiiiken.

Vitsi että on kyllä ollut hyvä fiilis pitkään...pitäisköhän olla jo huolissaan?

Huominenkin on jo suunniteltu ja tiistaikin selvillä. Ke to aamuvuoroa ja torstaina suoraan töistä säbäilee. Sit pe la yövuoroa ja taas viikko livahtanut...

Yritystä ainaskin...

Tyyntä myrskyn edellä? Hyvin suunniteltu on jo puoliksi tehty...oispa huominen päiväkin. Yhtään ei ole sellanen fiilis, että viikonloppu meni jo. Vastahan se alkoi!

Viikonloppuna oonkin kaukana kotoa.🙂

• monnom kirjoitti:

Aromivahvenne lukee lihaliemikuutiopaketin kylessä.

E621 on tuo glutamaatti.

Ruususuolaa ja merisuolaahan monasti suositellaan, kun kroppa kykenee käyttämään sen luontaisesti hyödyksi ilman kertymistä? Jotaki tämmöstä mulle on kerrottu.

Yks fyssa joskus sanoi, että glutamaatin kertymisen tuntuu ihonalla myhkyinä...estää jotakin hermoratojen normaalia viestitystä? Hitto kun en muista sanasta sanaan...mutta kroppa rekisteröi syntax errorina ja tulee kipureaktio...

Kaikkea sitä... onkohan toi sama kun kihti...ukilta kiellettiin paistettu muikku sen takia? Kyllä se silti söi ja klenkkas...no 80 mies saa syödä mitä haluaa...

• monnom kirjoitti:

Yritystä ainaskin...

Tyyntä myrskyn edellä? Hyvin suunniteltu on jo puoliksi tehty...oispa huominen päiväkin. Yhtään ei ole sellanen fiilis, että viikonloppu meni jo. Vastahan se alkoi!

Viikonloppuna oonkin kaukana kotoa.🙂

Hyvin menee! Anna mennä vaan...

No mulla ei oo oikein viikonloppuja...on vaan vapaita.

Ainiin se reissu... nyt kunnon pomppufiilis, niin saat birtaa siitä. Kurkit maisemia matkalla ja muksujen kaa laskette autoja. Munkkikahvit väliin...

https://youtu.be/w-I4PfzCTls

• Nicitönnä
        Dissident kirjoitti:

Kaikkea sitä... onkohan toi sama kun kihti...ukilta kiellettiin paistettu muikku sen takia? Kyllä se silti söi ja klenkkas...no 80 mies saa syödä mitä haluaa...

Eiks kihti tule, kun virtsahappo kiteytyy niveliin ja aiheuttaa kivuliasta tulehdusta?

Alkoholi, sokeri, puriinit...keskivartalolihavuus. Mun papalla oli kihti kans. Sillä isolla 150 kiloisella.

Vanha kansa kuoli terveinä, punakkoina tai pönäkköinä ei ne ruoka- aineita funtsineet, söivät ja joivat. Elämä oli elämistä...☺️

• Dissident kirjoitti:

Hyvin menee! Anna mennä vaan...

No mulla ei oo oikein viikonloppuja...on vaan vapaita.

Ainiin se reissu... nyt kunnon pomppufiilis, niin saat birtaa siitä. Kurkit maisemia matkalla ja muksujen kaa laskette autoja. Munkkikahvit väliin...

https://youtu.be/w-I4PfzCTls

Juu niinpä, kun ei ole Ma-Pe työ. On tosiaan vapaita vaan.

No pikavisiitti vaan. Ellei kukaan sairastu tai tuu muita esteitä. Aina mahdollista, että siirtyy....

Aika tasamaata, ei kauheasti katseltavaa. Ja monet reissut heitetty ennenkin tuota väliä. Muistaa jo mitä missäkin on. Mutta silmät kii menee matka mainiosti. 😊

• Nicitönnä kirjoitti:

Eiks kihti tule, kun virtsahappo kiteytyy niveliin ja aiheuttaa kivuliasta tulehdusta?

Alkoholi, sokeri, puriinit...keskivartalolihavuus. Mun papalla oli kihti kans. Sillä isolla 150 kiloisella.

Vanha kansa kuoli terveinä, punakkoina tai pönäkköinä ei ne ruoka- aineita funtsineet, söivät ja joivat. Elämä oli elämistä...☺️

No sellainen tavallinen työtä pelkäämätön pappulihan se. Ei ottanut alkoholia, eikä erityisen lihava ollut. Pikku kumpu vaan..

Mutta varmaan sitten ois pitänyt paljon katsoa mitä söi...mutta eli 87 vuotiaaksi.

• monnom kirjoitti:

No pikavisiitti vaan. Ellei kukaan sairastu tai tuu muita esteitä. Aina mahdollista, että siirtyy....

Aika tasamaata, ei kauheasti katseltavaa. Ja monet reissut heitetty ennenkin tuota väliä. Muistaa jo mitä missäkin on. Mutta silmät kii menee matka mainiosti. 😊

Toivottavasti ei päädytä Turkuun! 😅

• Dissident kirjoitti:

No sellainen tavallinen työtä pelkäämätön pappulihan se. Ei ottanut alkoholia, eikä erityisen lihava ollut. Pikku kumpu vaan..

Mutta varmaan sitten ois pitänyt paljon katsoa mitä söi...mutta eli 87 vuotiaaksi.

Ihan hyvän mittanen elämä 87-vuotta. Jos vielä suht koht kuitenkin terve, niin että kykenee elämästä nauttimaan. Mikäpä siinä. Juu ruokavalionhan kihtiset saa ja jotaki lääkettäkin on olemassa pahimpiin kausiin kipuja.

Pikkukala, äyriäiset, sisuskalut jne...ravintoa mitä tarttis olla vähempi.

Pitkä lista varmaan jostaki löytys, jos ettis.

• monnom kirjoitti:

No käyhän se tirsaillenkin.

• monnom kirjoitti:

Toivottavasti ei päädytä Turkuun! 😅

Kääk...varissuolle penetraattoreiden kerholle!

• Dissident kirjoitti:

Kääk...varissuolle penetraattoreiden kerholle!

Sitähän mä just pelkään, kylpyammeseiloria ja muutamaa muuta Turkulaista. 😋

Kraak...krähää.

• monnom kirjoitti:

Ihan hyvän mittanen elämä 87-vuotta. Jos vielä suht koht kuitenkin terve, niin että kykenee elämästä nauttimaan. Mikäpä siinä. Juu ruokavalionhan kihtiset saa ja jotaki lääkettäkin on olemassa pahimpiin kausiin kipuja.

Pikkukala, äyriäiset, sisuskalut jne...ravintoa mitä tarttis olla vähempi.

Pitkä lista varmaan jostaki löytys, jos ettis.

Joo. Ukki lähti suorilta jaloilta puuhakureissulla. Se oli hyvä niin. Kun itsekin lähtis kertapierasulla kengät jalassa.

Joo. Ehkä kuitenkin kohtuudella sitä mitä suu syö ja sitten voi miettiä jos jotain tulee...mun metodi on ainakin.

• monnom kirjoitti:

Sitähän mä just pelkään, kylpyammeseiloria ja muutamaa muuta Turkulaista. 😋

Kraak...krähää.

Hähä... noi naurukäkätykset on kyllä loistavat... haha...

• Dissident kirjoitti:

Joo. Ukki lähti suorilta jaloilta puuhakureissulla. Se oli hyvä niin. Kun itsekin lähtis kertapierasulla kengät jalassa.

Joo. Ehkä kuitenkin kohtuudella sitä mitä suu syö ja sitten voi miettiä jos jotain tulee...mun metodi on ainakin.

Niinpä, eikä jäis kovin sätkimään ja armoa anelemaan.

Ääh, mitään kohtuudella. Niin kauan vedetään, kun hyvälle maistuu ja maha vetää. :D

• Dissident kirjoitti:

Hähä... noi naurukäkätykset on kyllä loistavat... haha...

Hymy hyytyis, jos ne näkis. En tiiä kykeniskö nauramaan enää puoleen vuoteen...ehkäpä menis ensi vuosikin hymyä hakiessa. Niin pal peljottaa. Huih kamalaa. :I

Kertakaikkiaan...

• monnom kirjoitti:

Niinpä, eikä jäis kovin sätkimään ja armoa anelemaan.

Ääh, mitään kohtuudella. Niin kauan vedetään, kun hyvälle maistuu ja maha vetää. :D

Näin on.... Aamen.

• monnom kirjoitti:

Hymy hyytyis, jos ne näkis. En tiiä kykeniskö nauramaan enää puoleen vuoteen...ehkäpä menis ensi vuosikin hymyä hakiessa. Niin pal peljottaa. Huih kamalaa. :I

Kertakaikkiaan...

Heh...elinikäinen kammo Turkuun. Heh..

• iugbnkgghjhghhvhh

Mikähän siinä on ettei nykyisin tunnu saavan jauhelihaa ihan ruskeaksi, ite kun tykkään että on kunnolla paistettu. Vaikka käyttäs valurautapannua niin saa melkein ootella että palohälyytin käy huutaan.

• Jauhelihassakin on eroa. Epäilen sen olevan huonolaatuista kaupoissa. Kokeileppa jonkun lihakaupan vastaavaa. On eroa.

• Jauhenliha on aina hyvää vaikka voissa paistais.

• No muksuillle on turha muuta syöttää.

• Dissident kirjoitti:

No muksuillle on turha muuta syöttää.

Onko muksusi siis pelkkiä lihansyöjiä? ;D

• Pervertigo kirjoitti:

Onko muksusi siis pelkkiä lihansyöjiä? ;D

Joo. A-luokan.

Tarkoitin, että pihvejä ja suikaleitakaan eivät oikein syö.

• Dissident kirjoitti:

Joo. A-luokan.

Tarkoitin, että pihvejä ja suikaleitakaan eivät oikein syö.

Ok, asia ymmäretty. : )

• Mihin hittoon jauhelihakeitossa voita tarttee? Ehkä leivän päälle?

• No koitappa kuullottaa teräskattilassa ilman voita sipulia...lisäks se antaa just sitä makua.

• Dissident kirjoitti:

No koitappa kuullottaa teräskattilassa ilman voita sipulia...lisäks se antaa just sitä makua.

Totta. Itse lisään sipulin sellaisenaan.

• Yogamies kirjoitti:

Totta. Itse lisään sipulin sellaisenaan.

No hyvälle se sipuli maistuu, kun voissa pyöräyttää, mutta maahan se käy juuttaan paljon. Ns. Perästäpäin sen kuulee...heh

• Härvee nälkä tuli, ihan härvee. Jotain täytyy nyt panna napaan ( ei mitää kaksimielistä, eikä kolmemielistäkään, kiiitos.) On niin nälkä, että talo tärisee ja maha murisee...Olenko mä unohtanut syödä tänään? Olen.

• Samma häär! Mutta tulin karvaranteille syömään. Iskender kebabin tilasin. Lihaa, pitaleivän palasia, kastiketta ja bulgarian yogurttia ja sallaattia. Nam.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4348
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      144
      3110
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      47
      2418
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      46
      2343
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      97
      1981
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1883
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1596
    8. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      22
      1584
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      150
      1411
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      34
      1233
    Aihe