Onko kokemuksia?

Mielipiteitämie

Onko kellään kokemusta sellaisesta, ku mies on pettänyt vaimoaan ja tämä mies alkaakin epäilemään vaimoa pettämisestä. Onko tälläinen psygologinen reaktio sille kiinni jäämiselle, omantunnon paikkaamista. Petetyn epäileminen on kuitenkin aika raukkamaista ja sairasta.

22

555

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitensenytmenikään

      Kokemusta on et ole ainoa. Myös minä olen joutunut kaiken seurannan keskelle. Ja varsinkin selittämään mitä kirjoitan kelle jne. Kun itse jäi kiinni pettämisestä. Tällä jatketaan kun hakee sitä että joko saa minut kiinni kostamisesta tai muutoin saa minut nolautettua. Ikävä tämä on kun joudun välttelemään kontakteja toiseen sukupuoleen. Minulla pitää olla hyvät selitykset ja perustelut jos ja kun joku soittaa tai viestiä laittaa. Käy puhelimeni penkomassa. Samoin asentanut seurannan puhelimeen jne. Ei se mitään osaan varoa ja selitys löytyy kaikille menoille. Tiedän että johtuu vain ja ainoastaan siitä ettei pysty luottamaan kehenkään. Kun ei ymmärrä miksi tuo toinen petturi minua kiusaa ja laittaa ikäviä viestejä. Ja kun ne näytän sille ei osaa sanoa mutta harhainen on kovasti. Kun kiinni jäi tuon toisen kanssa uudestaan ja kysyin asiaa meni sekaisin. Nyt sitten minä olen sen hallinnassa ja seurattavana. Pakko oli antaa näin tehdä että kykeni jatkamaan kanssani. Mulle ihan sama vaikka seuraa. Koska näyn olevan muidenkin mielenkiinto juuri tuon pettämisen takia. Siinäpä kun seuratkoon eipähän ole yksinäistä kun olen niin mielenkiintoinen tapaus. Kokemus on tämäkin.

      • "Minulla pitää olla hyvät selitykset ja perustelut jos ja kun joku soittaa tai viestiä laittaa. Käy puhelimeni penkomassa. Samoin asentanut seurannan puhelimeen jne. "

        Missä kulkee sinun rajasi? Miksi sallit tuon kaiken? Oletko ns parisuhdehuora, johon miehellä on taloudellinen määräysvalta. Lapsille saa ehkä tehdä noin, mutta ei aikuisille.

        Tietysti jos kyse on yhteisestä sopimuksesta ja sinä seuraat myös miestäsi on asia eri.


      • tretge

        Ja sinä vain annat tuon tapahtua?
        Mikä ukossasi on niin erinomaista, että annat hänen kohdella itseäsi kuin tiskirättiä? Hän on pettänyt - ja sinun pitää todistaa, ettet petä?! Vai hiveleekö tuo sairas mustasukkaisuus ja omistuksen halu jotenkin egoasi?


    • Ottaapäästä

      No sitä syyttelyä ja epäilyä oli jo ennen kuin se petti, ja sen jälkeenkin aina, vaikkei ollut edes jäänyt kiinni pettämisestään. Varmaan se on joku kuvitelma siitä, että toinen on samanlainen kuin itse. Tai sitten yrittää kohdistaa huomion toiseen, että voi itse puuhailla mitä huvittaa.
      Juuri tätä kirjoittaessanikin kävi narisemassa tuossa, kun en näyttänyt mitä kirjoitan. Mutta kaiken paskan jälkeen mulla on nollatoleranssi tuolle aiheettomalle syyttelylle ja epäilylle.

      • mitensenytmenikään

        Niin minullakin täysi nollatoleranssi. En ole tekemisissä kenenkään muun kanssa niin siinäkö seurailkoot. Yhdestä olen tiukkaan tilanteeseen joutunut kun ohi meni mies joka minulle hymyili. Onneksi sillekin oli hyvä selitys kun tukka sojotti vähän nolosti. Siitäkin siis selvittiin. Yhtä helvettiä tämä on ollut sen jälkeen kun itse jäi kiinni pettämisestä noloummalla tavalla eikä eroa voi/pysty ottamaan kun tietää että kertoisin. Nyt sitten keskittyy minun kostooni ja muihin miehiin. Onhan tämä turvallista kun ei tarvitse pelätä muita miehiä eivätkä pääse edes lähelle. Sen verran tiukkaa valvontaa meillä.


      • Ottaapäästä

        Tarkoitin, että en siedä enää yhtään mitään syytteleviä vihjailuja tai epäilyjä miehen taholta. Silloin kilahtaa. Varmaan se kaipaa muistutusta asioiden laidasta. Ei kiinnosta lähteä mukaan mihinkään vtun valtapeleihin tai muuhunkaan. Vaikka ottaa päästä, yritän olla huomioimatta sitä mitenkään, jos tuolle päälle sattuu. Tai sitten suutun. Mutta puolustautumaan en ala, kun ei kerran ole syytä. Ja todellakaan en suostu kytättäväksi.


      • kaikkeaseelämäeteentuo

        Syvimmän kriisin kohdalla otti päästä myös, mutta sitten ymmärsin, että itsellensä sika haittaa tekee, kun kaukaloonsa paskoo. Ja niinpä seurasin aika huvittuneena koko prosessin etenemistä. Hauskinta oli, kun salaa vessassa oli tsekannut puhelimeni numerot, koska oli kirjoittanut sieltä muutamat muistiin ja katsonut ne fonectasta. Eipä siinä mitään, mutta yksi numeroista oli oman kakkosensa numero, mutta koska oli prepaid, ei sitä sieltä löytynyt.

        Muutenkin minulla oli hauskaa, koska jostain syytä pettäjä haukkui ja nalkutti minulle asioista, joita ei voinut kakkosessaan sietää. Aina puhui jälkiliukkaista, ilmeisesti kakkosen kanssa oli sellaisessa tilanteessa, että pääsi osille muiden ohella, ei sietänyt hänen pullan paistoaan ja pullan tuputtamista, inhosi tämän kutomisharrastusta, pianon pimputtelua ja sitä, ettei osannut oikein mitään, vaan aina piti kaikkiin pikkuhommiin pyytää auttamaan. Vanhan näköinenkin hän oli. Sitä en siis ymmärrä, että miksi pettäjä valitsee kakkosekseen henkilön, joka on vaimoa kymmenen vuotta vanhempi ja jolla on lapsiakin tehtynä useamman kanssa, kun ei kerran siedä sellaista. Onko se lopulta vain se helppo seksi, jota saa, kun kakkonen valmiina odottelee niin, ettei tarvitse edes lämmitellä senkun käy nopeasti vain tuikkaamassa ja jatkaa matkaa?

        Olen sitä mieltä, että miehillä on joku juoksuaika silloin, kun ovat omassa vaihdevuosikriisissään. Ennen kriisiään ovat kunnon miehiä, sitten kriisin ajaksi sekoaa kaikki päät ja selvittyään kriisistään, jos vaimo vielä vierellä kulkee, niin muuttuvat jälleen kunnon miehiksi. Eihän aina vaimotkaan jaksa tuollaista katsella tai sietää, mutta kun takana on vuosikausia kunnon suhdetta, niin vaakakupissa painaa tärkeämmät asiat kuin hetken sekoilu. Kerrasta poikki systeemi sopii parhaiten lapsettomiin suhteisiin, toisaalta on varsin kasvattava kokemus molemmille selviytyä parisuhteessa uskottomuudesta ja epäileville tuomaille voi sanoa, että se selviytyminen tarkoittaa eteenpäin katsomista yhdessä ja jatkamista niin, että lopulta molemmat voi nauraa koko sekoilulle yhdessä.


      • Bapy
        kaikkeaseelämäeteentuo kirjoitti:

        Syvimmän kriisin kohdalla otti päästä myös, mutta sitten ymmärsin, että itsellensä sika haittaa tekee, kun kaukaloonsa paskoo. Ja niinpä seurasin aika huvittuneena koko prosessin etenemistä. Hauskinta oli, kun salaa vessassa oli tsekannut puhelimeni numerot, koska oli kirjoittanut sieltä muutamat muistiin ja katsonut ne fonectasta. Eipä siinä mitään, mutta yksi numeroista oli oman kakkosensa numero, mutta koska oli prepaid, ei sitä sieltä löytynyt.

        Muutenkin minulla oli hauskaa, koska jostain syytä pettäjä haukkui ja nalkutti minulle asioista, joita ei voinut kakkosessaan sietää. Aina puhui jälkiliukkaista, ilmeisesti kakkosen kanssa oli sellaisessa tilanteessa, että pääsi osille muiden ohella, ei sietänyt hänen pullan paistoaan ja pullan tuputtamista, inhosi tämän kutomisharrastusta, pianon pimputtelua ja sitä, ettei osannut oikein mitään, vaan aina piti kaikkiin pikkuhommiin pyytää auttamaan. Vanhan näköinenkin hän oli. Sitä en siis ymmärrä, että miksi pettäjä valitsee kakkosekseen henkilön, joka on vaimoa kymmenen vuotta vanhempi ja jolla on lapsiakin tehtynä useamman kanssa, kun ei kerran siedä sellaista. Onko se lopulta vain se helppo seksi, jota saa, kun kakkonen valmiina odottelee niin, ettei tarvitse edes lämmitellä senkun käy nopeasti vain tuikkaamassa ja jatkaa matkaa?

        Olen sitä mieltä, että miehillä on joku juoksuaika silloin, kun ovat omassa vaihdevuosikriisissään. Ennen kriisiään ovat kunnon miehiä, sitten kriisin ajaksi sekoaa kaikki päät ja selvittyään kriisistään, jos vaimo vielä vierellä kulkee, niin muuttuvat jälleen kunnon miehiksi. Eihän aina vaimotkaan jaksa tuollaista katsella tai sietää, mutta kun takana on vuosikausia kunnon suhdetta, niin vaakakupissa painaa tärkeämmät asiat kuin hetken sekoilu. Kerrasta poikki systeemi sopii parhaiten lapsettomiin suhteisiin, toisaalta on varsin kasvattava kokemus molemmille selviytyä parisuhteessa uskottomuudesta ja epäileville tuomaille voi sanoa, että se selviytyminen tarkoittaa eteenpäin katsomista yhdessä ja jatkamista niin, että lopulta molemmat voi nauraa koko sekoilulle yhdessä.

        Todennäkösesti siinä kakkosessa ärsyttää miestä se että kakkonen elää itsenäisesti omaa elämäänsä eikä ole miehesi talutusnarussa. Mies ei voi hallita kakkosta ja sekös ärsyttää.
        Eikä se ''helppo seksi'' kakkosessa ole se syy miksi ukko siellä käy, kyllä siinä jokin muukin viehättää jos suhde jatkuu pidempään kuin pari viikkoa.

        Kakkosen solvaaminen on vaan miehelle omantunnon rauhoittelua, yritys sysätä kaikki syy kakkosen niskaan vaikka miehethän ne on jotka aloitteen yleensä tekee. Miehet aloittaa flirttailun , lähestymisen ja muun, tämähän nyt täytyy olla vaimoillekin selvää.
        Kakkosen huorittelu on tietysti vaimoille normaalia, viha heitä kohtaan on ymmärrettävää.

        Aikamoinen suoritus on jos vaimo kykenee nauramaan petturimiehen teoille! Varsinkin jos suhde uuden rakastetun kanssa on kestänyt pitempään.
        Ei hitto, luulis että se on naurua kyynelten läpi!


    • oppeliini1

      Miksi yhä VALITSETTE jakaa elämänne tuon tason ihmisten kanssa? Voih, miksi?????

    • eioleuusiilmiö

      Joskus pettäjälle tulee tunne että joutuukin itse petetyksi. Kai se joku reatio tai tunnekuohu kun tietää tehneensä väärin.

    • korkeatnietokset

      Hattua nostan, jos tälläistä termiä käyttää tässä yhteydessä. Meinaan näille petetyille, jotka suostuvat olemaan tarkan seurannan alla. Ihan niin kuin lapset, joiden elämää vanhemmat valvovat. Jaksaako tälläistä vielä viiden vuoden kuluttua? Kovan hinnan joutuu "maksamaan" petetty, kun haluaa parisuhteen koossa pitää.
      Niin, kuka tämän sopan alun alkaen keitti. Valvonnan myötä hallitsee yhä kuviota ja kukas alistuu.

      • Aptäs

        Eipä mua kukaan valvo, mies vain pelkää, et löydän toisen ja paremman. Itse ku meni suhteen möhlimään pettämällä.


      • niinmakaakuinpetaa
        Aptäs kirjoitti:

        Eipä mua kukaan valvo, mies vain pelkää, et löydän toisen ja paremman. Itse ku meni suhteen möhlimään pettämällä.

        Totta, pettäjä se pelko perseessä elää, koska tulee oma vuoro. Mutta mitäs pettäjä petti, kantakoon syntinsä. Pettäjä ei saata tajuta, että toisella voi olla periaatteet siitäkin huolimatta, että joutui petetyksi.


    • valintatehtykin

      No haittaako jos kumppani vähän seuraa? Se mitä minuakin seurataan on se syy jos käyn tuon kakkosen kimppuun. Kyselee se siltä ajoittain asiasta siltä. Eikö ole upeaa elämää kakkonen kuvittelee että on kuvioissa mukana kun se niin ymmärtää toista joka pettäjä kai alkoi muttei halua meidän eroavan. Ja minä saan postia vieläkin muusta. Ja kumppani yrittää luovia molempien välissä. Ikävää tälläisen sekaantumiset toisten suhteisiin. Sanoin että sano sille että ottaa minutkin ystäväkseen niin saadaan nuo paskan puhujat kuriin. Ei halua minua joten hoitakoot kumppani panonsa pois. Sanoin etten halua enään nähdä tai kuulla tuosta. Onkin tehnyt kuten pyysin. Mutta tiedän olevani nyt seurannassa kun epäilee minun kiusaavan tuota. En kiusaa enkä muutoinkaan sotke asoita. Se miksi puhun sitä kakkoseksi on se ettei meillä ole kavereita joita yksinään tavataan jne. Ja kotona on nykyään eikä "ylitöitä tekemässä kun silloin kun oli suhde päällä. Eikä niitäkään rahoja ole kotona näkynyt. Kuluja kylläkin kuitteja ym. Joten nyt minä olen se epäilty ja kauhea korppikotka joka älyä tai on sokea eikä ongelmista huolimatta osaa/pysty eroa ottamaan. Älkää nyt pillastuko kyllä kysyn mitä se touhuaa ja lähetän aina terveisiä sille. Kyllä kumppanin käytös kertoo onko ollut sen kanssa ym. Valinnan sai tehdä ja jos se sittenkin vaihtaa niin onpa mulla ainakin näyttöä muille antaa eromme syystä. Eikä kovin mairittelevaa ole. Meillä vielä yhteisiä tuttuja. Jos nyt vaihtaa joutuvat lähtemään toiseen kaupunkiin jne. Mutta minä se epäilyn ja seurannan kohde olen.

      • elätahdistavaaelämää

        Onko tuo sun mielestä hyvää elämää ja onko teillä sun mielestä hyvä parisuhde? Mun mielestä te elätte vankilassa. Molemmat vahtii ja epäilee toista. Miksi sä alistut tuollaiseen?
        Kenellekään ei tarvitse selitellä syitä miksi eroaa. Se on jokaisen parin yksityisasia. Valitettavasti on niitä pöljiä, jotka esim. uskottoman puolison haluavat eron yhteydessä nolata ja häpäistä kertomalla toisen käyneen vieraissa ja siksi tuli ero. Veikkaan että sä toimisit noin.
        Oikeasti, sun elämä on ahdistavaa näin sivusta seurata.


      • aptäs

        No onkohan se sitten oikein, että pettäjä mustamaalaa puolisonsa vaikkei aihetta ole. Tämä on sitä raukkamaista toimintaa ja vain sen vuoksi ettei kestä itteensä, sitä valhellista naamaa peilistä. Pitää saada toinenkin näyttämään huonolta. voe voe


      • sivupanojonkatiedän
        elätahdistavaaelämää kirjoitti:

        Onko tuo sun mielestä hyvää elämää ja onko teillä sun mielestä hyvä parisuhde? Mun mielestä te elätte vankilassa. Molemmat vahtii ja epäilee toista. Miksi sä alistut tuollaiseen?
        Kenellekään ei tarvitse selitellä syitä miksi eroaa. Se on jokaisen parin yksityisasia. Valitettavasti on niitä pöljiä, jotka esim. uskottoman puolison haluavat eron yhteydessä nolata ja häpäistä kertomalla toisen käyneen vieraissa ja siksi tuli ero. Veikkaan että sä toimisit noin.
        Oikeasti, sun elämä on ahdistavaa näin sivusta seurata.

        Se on kuule jokaisen itsensä päätettävä millaiseen suhteeseen jää. Ei ole sinun homma tuomita ihmistä jos alentuvat tietoisesti tuollaiseen elämään. Ja se kuka taas jää kiritettynä johonkin ei kuulu muille. Pidä itse huoli omasta liitosta tai suhteestasi kuten parhaaksi näet. Jos sinun näkökulmasta joku väärin elää ei ole sinun paikka arvostella. Muista että kun tuomitset jonkun sillä että väärin suhteilee älä ole tekemisissä tuollaisten kanssa. Liian monta ukkomiehen pelastajaa löytyy. Jos toinen ei osaa tai kykene eroamaan ilman ohjeita ei se silloin osaa muutakaan.


    • Bapy

      Se on hyvin yleistä petturien keskuudessa että alkavat epäillä omaakin puolisoa pettämisestä.
      Se johtuu siitä että petturi katsoo puolisoa oman itsensä kautta. Petturi luulee että puoliso toimii ehkä niinkuin hän itse: Etsii uuden rakkaan ja pettää.
      Petturi peilaa siis omaa toimintatapaansa puolisoonsa.

      Jos petturi ryhtyy vahtimaan ja säätelemään puolison elämää siksi että itse on pettänyt, on kuvio täysin sairas. Sellainen suhde on kaukana terveestä.
      Jotkut joiden elämää mustasukkainen vahtii, luulevat että vahtiminen on merkki rakkaudesta.Eihän se tietenkään niin ole. Mutta saattaa olla tietysti mieltä hivelevää tuo vahtiminen sen jälkeen kun on ensin joutunut petetyksi.

      • VoihanVee

        Oma, uunituore ex juurikin väittämällä väitti vielä syksyllä, että petän häntä tai yritän ainakin kovasti etsiä siihen tilaisuutta. Ihan täyttä paskaa koko idea jo hänellä.
        Mulle selvisi jo marraskuun alulla hänen omat touhut, kun viestitteli kaikkea pussailujuttuja ym mun nähden jonkun kanssa.
        Sitten kilahti kun vihdoin ja viimein hyvä aikaa odotettuani otin asian puheeksi suoraan.
        Tuli just ne paskasössötykset mitä osasin odottaakin. Eli "kaverit rimpauttelee", joiden kaikkien kanssa hän laittelee viesteihin pusu- ja halijuttuja ym. Sitten kilahti heti perään että hän ei ole tilivelvollinen mulle tekemisistään, eikä hänen tarvitse sanoa tästä aiheesta mulle mitään.
        Sitten peruuntui myös mm. yhteinen joulunvietto ym ja sitten koko suhde. Mut ihan hyvä vaan, kun toinen oli kerta noin veemäinen mua kohtaan ja mun olis vielä pitänyt ottaa kontolleni olematon vieraissakäymiseni vain sen takia, kun hän oli saanut päähänsä mun pettävän.


    • kyttäyskiihotus

      Kyllä nuo akat on tässä maassa sekasin jos nuo kirjotukset ylipäätään pitää edes paikkaansa.

    • vaaleanpunainenunelmaNa

      Onhan se varsinainen kateuden aihe että vaimo jää tuollaisen hönön matkaan edelleen . Taitaa olla niin yksinkertaistavaa tuo elämä vaimon kanssa niin ei kannata erota kun on sekä pettäjä että vaimo saman tasoisia henkisesti. Pettämisen syyttely tulee siitä että tuntee toisen olevan tasaveroinen. tuo vapaa 2 on ihminen joka saa itse valita minne menee ja kenenkä kanssa. Petturi haluaa olla parisuhteessa ja taas huomena e i halua. tosi sairas tyyppi.

    • Petetty31v

      En ole pettänyt, mutta epäillyt tuhat kertaa kumppania, nykyistä ex, kun ollaan niin yksityistä ettei mitään kerrota kun kysytään, pitkin yötä ravataan baareissa ja toisten miesten luona yökylässä. Hämäriä viestejä, sekä puheluita. Ollaan hiton omituisia, eikä katsota silmiin reissujen jälkeen. Kun kysyy jotain, niin se on yksityisasia, tai sitten vastataan asian viereen, tai aletaan syyttämään ties mistä, tai ollaan vain kokonaan vastaamatta. Mutta se mikä on varma, niin rehellistä vastausta ei tule. Valehdellaan, ja kun jäädään kiinni niin syy on minussa, jos ei jätä asiaa ja paina villasella niin lyödään, käydään käsiksi, IHAN MITÄ VAIN KUNHAN EI TARVI PUHUA. Kerrotut jutut muuttuu. Pelkkiä miehiä kavereina. Hyi että minkälaiselle olen sydämmeni antanut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe