Eli ostin käytetyn soutu laitteen,mutta vähemmän on mitään foorumeita missä voisi ajatuksia vaihtaa muiden soutajien kanssa.
Consept 2 sisäsoutaako kukan muu?
10
3857
Vastaukset
- Jarski
oli lainassa kolmisen kuukautta tommoinen soutulaite ja on kyllä tosi hyvä peli! mieli tekis omaa
- Kalle
Ei malta olla soutamatta.Kysele finnrowing firmasta,niille tulee käytettyjä vaihdossa silloin tällöin.
On se käytetty melkein puolet halvempi kuin uusi,eikä käytössö miksikään mene,eli kulu.
- pässi
soutu on yksi hyvä tapa liikkua eikä rasita minua jolla on liikaa painoa pyöräilen ja juoksen myös mutta kun jalat kipeytyvät uin ja soudan
mukavaa kevättä kaikille - Epe
Moro,
Olen joskus vuosia sitten soudellut satunnaisesti sellaisilla kotikäyttöön tarkoitetulla kaasu/nestejousijarrulla toimivilla soutulaitteella ja niistä jäi kyllä aika ankea vaikutelma.
Viime marraskuussa kokeilin kuntosalilla ensi kerran Concept2 soutulaitetta ja olin kyllä samantien koukussa siihen, olen sen jälkeen soutanut noin 3 kertaa viikossa vaihtelevia matkoja 500 m - 10 km. Kunto ja lihaskestävyys on parantunut kovasti. Minulla motiivina on ollut kunnon nostaminen, kun polvivamma on estänyt juoksemisen lähes kokonaan, soutaminen sen sijaan onnistuu, kunhan ei päästä polvikulmaa liian pieneksi.
Paljonkos muuten käytetty C2 maksaa? Jos joskus hommaan jonkun kotikuntolaitteen niin ehdottomasti
se on C2.
Finnrowing:in kotisivulla on vieraskirja, mutta aika hiljaista on keskustelu siellä ollut.- Kalle
Sain oman C-mallin uudella monitorilla,eli sama mikä uudessa d-mallissa 900€.Onhan se kerta rysäyksellä hieman kallis,mutta onneksi tuo vaimokin innostunut soutamaan.
Kyllä se niin addiktoiva on,että liikaakin tulee kyllä vedettyä.Soutelen tunnista puoleen toista kerralla.
Ja matkaa kertyy 14500-21097m. - Epe
Kalle kirjoitti:
Sain oman C-mallin uudella monitorilla,eli sama mikä uudessa d-mallissa 900€.Onhan se kerta rysäyksellä hieman kallis,mutta onneksi tuo vaimokin innostunut soutamaan.
Kyllä se niin addiktoiva on,että liikaakin tulee kyllä vedettyä.Soutelen tunnista puoleen toista kerralla.
Ja matkaa kertyy 14500-21097m.Moi,
Todennäköisesti laite kestää kuitenkin hyvinkin 10 vuotta käytettynäkin, joten ei se minusta ole kovin paljon jos vertaa esim mitä kuluu esim lasketteluun tai golfiin yms.
Kallelle ja muillekin asianharrastajille kysymyksiä: Paljonko on paras aikanne 2000 m:llä? Entäa muilla matkoilla? Soudatteko paljon kilometrejä viikossa? Onko jotain tavoitetta (aika tai sijoitus kilpailussa/rangingissa)? Millä vastuksella olette soutaneet parhaat aikanne? Jos tiedätte niin olisi mukava kuulla millä voimaharjoitteluliikkeillä saisi maksimivauhtia kasvatettua? - Kalle
Epe kirjoitti:
Moi,
Todennäköisesti laite kestää kuitenkin hyvinkin 10 vuotta käytettynäkin, joten ei se minusta ole kovin paljon jos vertaa esim mitä kuluu esim lasketteluun tai golfiin yms.
Kallelle ja muillekin asianharrastajille kysymyksiä: Paljonko on paras aikanne 2000 m:llä? Entäa muilla matkoilla? Soudatteko paljon kilometrejä viikossa? Onko jotain tavoitetta (aika tai sijoitus kilpailussa/rangingissa)? Millä vastuksella olette soutaneet parhaat aikanne? Jos tiedätte niin olisi mukava kuulla millä voimaharjoitteluliikkeillä saisi maksimivauhtia kasvatettua?En ole kokeillut ennätystä 2000 metrillä,enkä edes 500metrillä.Enemmän kiinnostaa nuo pitemmät matkat.
Eli tunnissa menee aika helposti 14500,ja keskisyke 149.Puolimaraton menee aikaan 1.28.Maratonin aion soutaa vielä ennen kesää,kun saan vähän vielä läskiä pois.
Nyt on viidessä viikossa tippunu 5kiloa,joten suunta
on hyvä.Ja itse laite on mallia 2000,toimii kuin uusi,eli se ei kulu mihinkään käytössä.
Päivitetty vain uudella monitorilla.
Olen saanut vaimonikin innostumaan soudusta joten eipä tuo nyt niin kalliiksi tule.Turhempaankin rahaa menee. - Kalle
Kalle kirjoitti:
En ole kokeillut ennätystä 2000 metrillä,enkä edes 500metrillä.Enemmän kiinnostaa nuo pitemmät matkat.
Eli tunnissa menee aika helposti 14500,ja keskisyke 149.Puolimaraton menee aikaan 1.28.Maratonin aion soutaa vielä ennen kesää,kun saan vähän vielä läskiä pois.
Nyt on viidessä viikossa tippunu 5kiloa,joten suunta
on hyvä.Ja itse laite on mallia 2000,toimii kuin uusi,eli se ei kulu mihinkään käytössä.
Päivitetty vain uudella monitorilla.
Olen saanut vaimonikin innostumaan soudusta joten eipä tuo nyt niin kalliiksi tule.Turhempaankin rahaa menee.10 vastus mulla toimii parhaiten,tahti 24 vetoa/min.
Onhan sielä finnrowingin sivulla se soutuopas,siinä paljon tietoa sputu treenistä.
Ennen tykkäsin treenata sauvakävelyä pururadalla,renaultin rengasta perässä vetäen,mutta soutulaitteen hankinnan jälkeen on se"harrastus"kyllä jäänyt.Ja oli se kyllä hieman noloa renkaan kanssa riehua,tosin tehokasta. - Epe
Kalle kirjoitti:
10 vastus mulla toimii parhaiten,tahti 24 vetoa/min.
Onhan sielä finnrowingin sivulla se soutuopas,siinä paljon tietoa sputu treenistä.
Ennen tykkäsin treenata sauvakävelyä pururadalla,renaultin rengasta perässä vetäen,mutta soutulaitteen hankinnan jälkeen on se"harrastus"kyllä jäänyt.Ja oli se kyllä hieman noloa renkaan kanssa riehua,tosin tehokasta.Minäkin soudan ns perusharjoittelun aina 10 vastuksella, mutta sitten kun yritän jotain omaa ennätystäni niin silloin laitan vastukseksi 8, yritin jollakinlailla testata että millä vastuksella saan 500 m tahtiajan parhaimmilleen ja 8 oli mulla paras.
Minäkin aikoinaan vedin rengasta perässäni, tosin hiilimurskaradalla ja silloin sitä ainakin pidettiin ihan normaalina pikajuoksuharjoitteluna, no pururadalla ei ole tullut kyllä ketään vastaan rengas perässä. Minä olen kyllä hölkäillyt silloin kun jalat oli vielä kunnossa pienellä lisäkuormalla < 10 kg tehostaakseni treeniä.
Mulle ei tahdo nuo yli 10 km matkat maistua millään, syynä osaksi se, että käytän työpaikan kuntosalia eikä ole aikaa riittävästi, jos olisi oma laite kotona niin varmasti tulisi kilometrejä enemmän viikossa, nyt tulee vaihtelevasti 5-20 km. - Kalle
Epe kirjoitti:
Minäkin soudan ns perusharjoittelun aina 10 vastuksella, mutta sitten kun yritän jotain omaa ennätystäni niin silloin laitan vastukseksi 8, yritin jollakinlailla testata että millä vastuksella saan 500 m tahtiajan parhaimmilleen ja 8 oli mulla paras.
Minäkin aikoinaan vedin rengasta perässäni, tosin hiilimurskaradalla ja silloin sitä ainakin pidettiin ihan normaalina pikajuoksuharjoitteluna, no pururadalla ei ole tullut kyllä ketään vastaan rengas perässä. Minä olen kyllä hölkäillyt silloin kun jalat oli vielä kunnossa pienellä lisäkuormalla < 10 kg tehostaakseni treeniä.
Mulle ei tahdo nuo yli 10 km matkat maistua millään, syynä osaksi se, että käytän työpaikan kuntosalia eikä ole aikaa riittävästi, jos olisi oma laite kotona niin varmasti tulisi kilometrejä enemmän viikossa, nyt tulee vaihtelevasti 5-20 km.Kyllä tuli kans juostua ennemmin lenkkiä,mutta ei polvet kestäny.Moni vaihtanu maratonin harjoittelun soutuun,juuri siitä syystä että polvet ei kestä.
Painoa mulla kyllä juoksuun vähän liikaa,onneksi osa
edes lihasta,punttisalilla tullu kans revittyä,mutta ei nyt viime aikoina.Ja nyt soutamaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3603085Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3021482En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481145
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801052Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847