Miten saa tehtyä kansiosta ja sen tiedostoista "julkisen", elikkä pitäis pystyä jakamaan tavaraa FTP kansiosta. Kotisivu tilaa on ja pääsehän niitä tiedostoja katselemaan tunnuksilla mutta tosiaan yksi kansio pitäisi saada avoimeksi. Miten tämä tapahtuu? Tai onko mitään HTML koodia, jolla saa tietyn kansion tiedostot näkymään selaimessa?
Jaettava ftp-kansio
1
286
Vastaukset
Jos teet "ftp-kansiosta" eli FTP-palvelimessa olevasta kansiosta julkisen, niin kuka tahansa voi myös hävittää sieltä kaiken sekä ladata sen täyteen mitä moskaa haluaa.
Mutta siinä ei HTML:llä ole mitään tekemistä, ja muutenkin haluat todennäköisesti WWW-palvelimen kansion avoimeksi. No, kansiothan yleensä ovat oletusarvoisesti avoimia. Jos tarkoitat, että sieltä saa kansiolistauksen, niin sitten pitääkin jo tietää, millaista palvelinta käytät. Vastaus on todennäköisesti sellainen, että sinun pitää poistaa (tai nimetä uudestaan) kansiossa oleva index.html-niminen tiedosto, tai mikä nyt lieneekin oletustiedostona. Tosin tätä yleisesti pidetään tietoturvariskinä pikemminkin kuin saavutuksena. (Sikäli, että kaikki sitten näkevät myös väliaikaisiksi työtiedostoiksi tarkoitetut yms. tiedostot.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen755634Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,2744930Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk453224Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1052663Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään52372Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t41605Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.151565Vihervassarit
Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät291418Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,211310Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan
Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei127875