itsenäistyminen

lippe

Onko teidän mielestä 24-vuotias, terve, naimisissa oleva mies vielä oikeutettu elatusapuun vanhempiensa taholta? Pojan opinnot ovat viivästyneet ja häntä on tuettu vuosikaudet, mutta valmista ei ole tullut. Ei myöskään ole töissä. Vanhempien oma talous on kärsinyt tosi paljon. Kuinka kauan pitää maksaa kasvatusvirheistään ja pääseekö koskaan lasten elättämisen taakasta, että itsekin olisi oikeutettu ennen kuolemaansa nauttimaan omista rahoistansa ilman syyllisyyttä? Mitä tehdä ainaisen rahapulaisen lapsen suhteen?

7

1397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ymmärrän molempia osapuolia

      Mietin..

      Mitkä ovat todelliset syyt valmistumisen viivästymiseen? Psyykkiset, fyysiset..

      Onko henkilö kykenevä työntekoon? Psyykkisesti, riittääkö aika, onko edes haknut töitä...

      Onko syy todella vanhempien? Lapsi on todella itsenäinen jo 12-ikävuodesta alkaen, eikä esim. monet 16-vuotiaatkaaan enää laita painoarvoa vanhempien saarnoille vaan elävät ja tahtovat elää omia teitään..vaikka sitten kantapään kautta oppimalla..

      Mitä ovat kasvatusvirheet? Vanhemmat varmasti tehneet parhaansa, kasvatusvirheitä ei ole olemassa...

      Omien rahojen käyttö? Tietty kiintiö kuukaudessa, jolla voitte avustaa..Jää rahaa omaan käyttöön

      Rahapulainen lapsi? Mihin rahat menevät, jos lainaa/saa teiltä, teillä oikeus tietää! Ettei vaan ilonpitoon tai pahimmassa tapauksessa huumeisiin?

      PYSYKÄÄ LUJINA, HÄN ON JO ITSENÄINEN JA ELÄÄ OMAA ELÄMÄÄNSÄ VALITSEMALLAAN TAVALLA.

      • loppuu

        kun nuori on 18 vuotta.toki voi pitempaankin tukea esim. opintojen takia kohtuullisen ajan.mutta ei silloinkaan saa kokonaan elattaa.nuoren on opittava tulemaan itsenaisesti toimeen esim.menemalla opiskelujan sivulla toihin.nain nuori osoittaa ottavansa vastuun ja silloin on vanhammillakin parempi mieli avustaa vahan,kun nakee etta toinen tekee kaikkensa oman elamansa eteen.
        sinun ei kuulu ennan elattaa moraalisestikaan lastasi.voit olla hyvilla mielin siita.
        sosiaalitoimisto on nyt tukemassa lastasi.olet sita varten verosi maksanut.ja sinun ei tarvitse haveta sosiaalitoimistoon menemista silla lapsesi on jo aikuinen ja oman elamansa herra,eli se on hanesta itsesta kiinni rupeaako kunnan elatiksi vai meneeko toihin.


      • sivuseuralainen
        loppuu kirjoitti:

        kun nuori on 18 vuotta.toki voi pitempaankin tukea esim. opintojen takia kohtuullisen ajan.mutta ei silloinkaan saa kokonaan elattaa.nuoren on opittava tulemaan itsenaisesti toimeen esim.menemalla opiskelujan sivulla toihin.nain nuori osoittaa ottavansa vastuun ja silloin on vanhammillakin parempi mieli avustaa vahan,kun nakee etta toinen tekee kaikkensa oman elamansa eteen.
        sinun ei kuulu ennan elattaa moraalisestikaan lastasi.voit olla hyvilla mielin siita.
        sosiaalitoimisto on nyt tukemassa lastasi.olet sita varten verosi maksanut.ja sinun ei tarvitse haveta sosiaalitoimistoon menemista silla lapsesi on jo aikuinen ja oman elamansa herra,eli se on hanesta itsesta kiinni rupeaako kunnan elatiksi vai meneeko toihin.

        kolmekymmentä vuotias mies työttömänä kotona ja hänen vanhempansa kustantaa hänen elämistä. ja silloin kuin mies oli töissä niin rahat meni viikonloppuisin kapakkaan ja pelaamiseen. siinä nähään kuinka mies on pienestä pitäen ollut vanhempiensa siivillä ja ei ole tänä päivänäkään omillaan. miehellä ei ole ollenkaan edes työnteonhalua...


      • joka sukupolvessa
        sivuseuralainen kirjoitti:

        kolmekymmentä vuotias mies työttömänä kotona ja hänen vanhempansa kustantaa hänen elämistä. ja silloin kuin mies oli töissä niin rahat meni viikonloppuisin kapakkaan ja pelaamiseen. siinä nähään kuinka mies on pienestä pitäen ollut vanhempiensa siivillä ja ei ole tänä päivänäkään omillaan. miehellä ei ole ollenkaan edes työnteonhalua...

        Kyllä niitä kavereita on aina ollut. Kun vanhemmista aika jättää, ovat pojat tosi onnettomia, kun ei huolenpitoa löydykään enää.
        Sitten valitetaan, että kunnon poikamies ei kenellekään kelpaa.
        Vaimo nimittäin pitäisi kiiruusti saada äidin työn jatkajaksi.


      • yön_tytär
        loppuu kirjoitti:

        kun nuori on 18 vuotta.toki voi pitempaankin tukea esim. opintojen takia kohtuullisen ajan.mutta ei silloinkaan saa kokonaan elattaa.nuoren on opittava tulemaan itsenaisesti toimeen esim.menemalla opiskelujan sivulla toihin.nain nuori osoittaa ottavansa vastuun ja silloin on vanhammillakin parempi mieli avustaa vahan,kun nakee etta toinen tekee kaikkensa oman elamansa eteen.
        sinun ei kuulu ennan elattaa moraalisestikaan lastasi.voit olla hyvilla mielin siita.
        sosiaalitoimisto on nyt tukemassa lastasi.olet sita varten verosi maksanut.ja sinun ei tarvitse haveta sosiaalitoimistoon menemista silla lapsesi on jo aikuinen ja oman elamansa herra,eli se on hanesta itsesta kiinni rupeaako kunnan elatiksi vai meneeko toihin.

        ei muuten lopu.

        Elatusvelvollinen on vanhempi periaatteessa 22 ikävuoteen saakka. Vinkkinä todettakoon. 18 on vain täysi-ikäisyyden raja.


    • Mitä enemmän annat, sitä enemmän pyydetään ja vaaditaan. Sellainen vaikutelma syntyy ihmisiä kuunnellessa. Herää kysymys: Onko rakkaus = raha?

      Jos haluatte tukea poikanne taloutta, se on täysin oma asianne. Mielestäni teillä ei ole mitään syytä kokea syyllisyyttä, vaikka sen lopettaisittekin. - Jos jatkatte loputtomiin, voitte sitten halutessanne myöhemmin alkaa syyttää itseänne siitäkin, ettei poikanne ole tarvinnut itsenäistyä yms. Syyllisyyden tunteisiin on meillä vanhemmilla loputtomasti mahdollisuuksia.

      Muistuttaisin, että meillä jokaisella on oikeus myös omaan elämään - ilman tarpeettomia syyllisyyden tunteita. Jokainen aikuinenhan on itse vastuussa omasta elämästään. Vai mitä?

    • sitä

      Sitä niittää mitä kylvää. Jos vanhemmat ovat pojastaan tuollaisen kasvattaneet eivätkä kannusta itsenäistymiseen niin mikäs siinä, kunhan se ei häiritse poikaa eikä vanhempia. Jotkut vanhemmat eivät osaa päästää lapsiaan maailmalle ja keksivät milloin mitäkin keinoja sitoakseen lapsen/aikuisen lapsen itseensä. Pelko kai syynä. Mutta kyllä vanhemmilla on oikeus lopettaa rahan syytämineen pojalle jos kokevat sen tarpeettomana. Poika oppii huolehtimaan itsesstään ehkä vain pakon edessä. Rahaa voi sitten lainata tilapäisesti, kunhan maksaa takaisin ennen kuin lainaa seuraavan kerran. Aivan kuten elämässä toimitaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1248
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      884
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      818
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      125
      540
    Aihe