Hei,
Mieheni on työtön, eikä hänellä ole mitään ammattia. Työttömänä ollut reilun vuoden ja kouluun on hakenut, mutta ei päässyt. Mielestäni hän ei kovin kovasti yrittänytkään. Olen vielä opiskelija ja käyn satunnaisesti töissä siinä ohessa. Kustannan lähes kaikki elämisemme kustannukset.
Mies on hellä ja rakastava, hän kehuu minua jatkuvasti ja tiedän, että olen parasta mitä hänelle on ikinä tapahtunut. Siksi tuntuukin vaikealta särkeä hänen sydämensä.
On niitä hyviäkin hetkiä, ja olen onnellinen usein siitä syystä, että hän kehuu ja tuntuu arvostavan minua eri tavalla kuin aiemmat kumppanini.
Kuitenkin, minua vaivaa hänen laiskuutensa ja se, että joudun elättämään häntä. Olen asiasta sanonut, ja hän on luvannut tehdä asialle jotain, mutta tuntuu etenevän hitaasti.
Koen, että elämänarvomme ovat ihan erilaiset. Minä harrastan liikuntaa, käyn koulussa ja töissä, hoidan kotitöitä ahkerasti. Mies ei tee juuri mitään muuta kuin on koneella. Hän toivoisi enemmän yhteistä aikaa, ja on välillä kiukkuinen kun minulla on menoja koulun, töiden, ystävien ja harrastusten takia. Ymmärrän, että on tylsää kun itsellä ei ole arkisin tekemistä, mutta en haluaisi rajoittaa omia menemisiäni sen takia. Ja vaikka hän on kiukuttelusta päässytkin jo hieman eroon, niin kun tulen koulusta kotiin ja kaikki kotityöt on edelleen tekemättä vaikka mies on ollut päivän kotona, niin kyllä se ärsyttää. En patista miestäni mihinkään vaan toivon oma-aloitteisuutta, koska olen asioista huomauttanut. Teen kotityöt itse, jos niitä ei ole tehty, ja silloin saan kommenttia siitä, ettei mies ehdi ikinä niitä tekemään koska olen liian tehokas suorittaja.
Miten tuohon vätykseen saisi jotakin liikettä vai onko koko suhde tuhoon tuomittu?
Kaiken lisäksi olen todella kiltti ja rauhallinen luonne ja riitatilanteissakin kommunikoin ja asialliseen sävyyn. Mieheni puolestaan haukkuu ja huutaa ja on todella aggressiivinen. Hän sanoo minulle inhottavia asioita, kun riitelemme ja vaikka toki pyytää niitä anteeksi jälkeenpäin, niin silti se minua satuttaa.
Tämän lisäksi hän on mustasukkainen ja vahtii tekemisiäni aika tarkkaan. Tyttöjen kanssa ulos lähteminen tuntuu jo lähtökohtaisesti liian vaikealta asialta ehdottaa, joten harvemmin käyn missään. Hänen onnekseen harrastan sitä muutenkin ainoastaan muutaman kerran vuodessa, joten sen suhteen en toki menetä juuri mitään.
Onko tässä mitään tehtävissä vai pitäisikö vain erota?
Tällä hetkellä koen, että ainoa syy, miksi en uskalla erota on se, että tiedän, että mieheni musertuu, koska on niin onnellinen minusta.. En haluaisi särkeä hänen sydäntään. Laitan yleensäkin toisen tunteet ja toiveet omieni edelle. Nyt kuitenkin minulla on paha mieli melkein päivittäin ja mieheni kanssa oleminen tuntuu todella vaikealta tällä hetkellä. Minulla on tunteita miestäni kohtaan, mutta ne ovat enemmän sellaisia, että en tahtoisi häntä satuttaa. Välitän hänestä, mutta en ole onnellinen hänen kanssaan.
Pitääkö erota?
13
1752
Vastaukset
- fuuuulaaaaaa
teet tätä samaa aloitusta uudelleen ja uudelleen tänne. Missä välissä joudat istumaan koneella, kun sulla kerran on huisin paljon menoja sun muuta ja noin vaativa mieskin?
Ei tällaista fuulaa jaksa kukaan tätä enempää kommentoida. - ldhjgpojrö
"Mies on hellä ja rakastava, hän kehuu minua jatkuvasti ja tiedän, että olen parasta mitä hänelle on ikinä tapahtunut. Siksi tuntuukin vaikealta särkeä hänen sydämensä."
" Mieheni puolestaan haukkuu ja huutaa ja on todella aggressiivinen. Hän sanoo minulle inhottavia asioita, kun riitelemme...."
Kuullostaa todella ihanalta sinulla :)
"Tällä hetkellä koen, että ainoa syy, miksi en uskalla erota on se, että tiedän, että mieheni musertuu, koska on niin onnellinen minusta." Täysin väärä syy olla kenekään ihmisen kanssa, väärin kaikkia kohtaan. Toisen ihmisen kanssa voi ollamyös rakkaudesta tai jostain muusta syystä jonka itse tiedostaa kuten raha järki hyöty tms. Säälistä toisen kanssa oleminen ei kunnioita edes toista osapuolta.
Miehenä joka kerta ihmettelee minkälaisissa suhteissa naiset taikinoivat ja mitä paskaa nielevät, sitten osa saattaa olla miehille katkeria. Samaan aikaan maailma täyttä vapaita kunnon miehiä jotka ei saa naista. Itse suhteessa mutta mietin lähtöä, siivoan teen ruokaa annan hyvää seksiä treenaan puhun ja kuuntelen, kehun ja kannustan työelämän suhteen - mutta aina on jokin asia väärin. Sinkkuna elin täysillä, ihania naisia ja surullista että enemmän sai arvostusta kuin suhteessa. Mutta myös katkeria naisia tuli paljon vastaan, oli luotaan työtävää se vihamielisyys ja niin mukavat miehet katosivatkin heiltä ja paskaa puhuvat jäivät :) Maailma on aika kummallinen joskus. - LooseriLady
Aika luuseri nainen kun eroaa miehen työttömyyden takia... Ainakaan ei oo oikeaa rakkautta... "STAMPED AS LOSER"
- dkglhkjk
Mieshän ei tee mitään muutakaan, ei kotitöitä vaikka kotona on, netissä surffailu tärkeintä.
Otappa ite kumppaniksi samanlainen laiskimus, elätä sitä ja tee kaikki työt.
- topeliaanikko
Joo mut senkin asian kanssa täytyy olla realistinen. Jos se kaveri ei kovin aktiivinen tunnu olevan sen työllistymisensä suhteen, niin eipä hyvältä näytä. Ei siis ole edes mitään ammattiakaan hankkinut, siis kouluttamaton. No ei ihme ettei ole töitäkään.
Niin ihmettelen minäkin, miksi naiset on tuollaisissa suhteissa. Miksi haluaa sitoutua mieheen, jolla ei ole muuta innostusta elämään kuin koneella roikkuminen? - oppeliini1
Mistä muualta tuo loinen keksisi sinunlaisesi elättäjän? Tai ehkä naisia Suomessa mahtuu 13 tusinaan jotka ihailevat laiskoja rakastettavia vetelyksiä.
Miksi sinä et sallisi miehelle kuukauden aikaa jolloin hänen on vietävä itsensä kursseille ja haettava työpaikka. Aivan mikä tahaansa, luomenluontia, ravintolassa tiskausta, siivousta vanhainkodeissa, rappukäytävien pesua... aivavan mitä tahaansa niin kauan kuin se on rehellistä työtä.
Ellei hän viitsi saada mitään aikaiseksi, on täydellisesti oma valintasi haluatko katsoa ja elättää tuota unelmien ihanaa loista.
Kukaan ei päätä puolestasi, se riippuu vain ja täysin sinusta itsestäsi millaisen ihmisen kanssa haluat jakaa elämäsi! - Eivapautusta
Ihan kuin aloittaja anelisi lupaa meiltä voidakseen erota..
Ei onnistu. Hylky tuli. - Lola13fhh
En ole parisuhdeneuvojaa, mutta sellaiseen olisi ilmeisesti tarve. Olet kertonut puolisollesi siitä että yhteielonne nykymuodossa syö liikaa voimavarasi ja mielessäsi on pilkahtanut ajatus erosta ainoana ulospääsynä tilanteesta? Onko puolisosi apaatian taustalla turhautuneisuus ja masennnus mikä vaatisi hoitoa. Vuoroin ylenpalttinen kehuminen ja vuoroin aggressivista kiukuttelua ja omistamisenhalu? viestittänee mm.heikosta itsetunnosta, epävarmuudesta ja menettämisen pelosta. Jos vallitseva tilanne aina vain jatkuu on riskinä että myös nämä puolisosi ikävät puolet pahenevat ja korostuvat. En pysty enkä halua ulkopuolisena neuvoa erota vai ei, mutta vakavan paikan edessä olet/olette. Onnea hyville ja kestäville ratkaisuille.!! .
- viisasaikuinenneuvoo1902
ENNEN KUIN PÄÄTÄT EROTA, MIETI:
1. Miksi alunperin rakastuit häneen?
2. Mitä hyviä asioita hänessä on?
3. Oletko keskustellut hänen kanssaan sinua häiritsevistä asioista?
4. Oletko pohtinut hänen kanssaan yhdessä, miten parisuhteenne ongelmat voisi korjata?
5. Ymmärrätkö, ettei kukaan voi olla täydellinen?
6. Oletko sinä tehnyt tarpeeksi parisuhteesi eteen?
7. Olisitko mieluummin yksin kuin hänen kanssaan?
8. Oletko luvannut olla hänen kanssaan loppuelämäsi niin myötä- kuin vastamäessä?
9. Onko hän satuttanut tai pettänyt sinua?
10. Onko ero mielestäsi ratkaisu?
11. Oletteko kokeilleet parisuhdeterapiaa?- NYKYMENO
ENNEN KUIN PÄÄTÄT EROTA, MIETI:
1. Miksi alunperin rakastuit häneen? KIIMA VEI MUKANAAN
2. Mitä hyviä asioita hänessä on? SEKSI ALUSSA
3. Oletko keskustellut hänen kanssaan sinua häiritsevistä asioista? SE VAATISI AVOINTA JA REHELLISTÄ KESKUSTELUA
4. Oletko pohtinut hänen kanssaan yhdessä, miten parisuhteenne ongelmat voisi korjata? SE ON MAHDOTONTA, KUN SYY ON AINA TOISESSA
5. Ymmärrätkö, ettei kukaan voi olla täydellinen? KERRO SE VAIMOLLE
6. Oletko sinä tehnyt tarpeeksi parisuhteesi eteen? EN VAIMON MIELESTÄ
7. Olisitko mieluummin yksin kuin hänen kanssaan? TODELLISUUDESSA AJATELLAAN, OLISIKO TUO TOINEN PAREMPI
8. Oletko luvannut olla hänen kanssaan loppuelämäsi niin myötä- kuin vastamäessä? TYHJIÄ SANOJEN HELINÄÄ
9. Onko hän satuttanut tai pettänyt sinua? EI TOISEN MIELESTÄ
10. Onko ero mielestäsi ratkaisu? EI SE ON MUOTI ILMIÖ
11. Oletteko kokeilleet parisuhdeterapiaa? JOS TERAPEUTTI EI OLE PUOLISON KANSSA SAMAA MIELTÄ, SE LOPETETAAN
- eimullaenempää
Kun muutit miehesi kanssa yhteen, oliko hänellä silloin ammatti?
- pop98
Lässyn lässyn, mies on fiksu ja tekee kotitöitä, ei vaan pääse töihin kun on satoja hakijoita jokaiseen työpaikkaan, oikeasti reaalimaailmassa, (hallituksen valehtelut erikseen).
Nainen ei vain voi missään tapauksessa hyväksyä sitä että joutuu elättämään miestään, toisin päin toki käy hyvin. Tämä on fakta kaikissa suhteissa!
Nyt etsii tekosyitä erota kun mies ei tienaa eikä ole riittävän korkeassa asemassa. - Raksamies42---
Naiset saa töitä pelkän ulkonäkönsä vuoksi vaikka eivät osaisi edes töitä tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818