Bensa ruiskutetaan suoraan palotilaan eli imuventtiilin alle mikä johtaa imukanavien ja venttiilien tukkeutumiseen imukanavaan syötetään möhnät eli öljynsekaista ilmaa eikä bensa puhdista venttiilejä enää.
Nykyautot tukkii imukanavat ja venttiilit
18
551
Vastaukset
- kamelbuuts
Hiehoa! Surkeeta tekniikkaa tarjolla, vaihtoauto hallissa? Tulloo hintoihinsa kansiremontit, tulevaisuudes maistereille!
- poikkeuksiakinlöytyy
Poikkeuksiakin on olemassa. Esim. Toyotan autot joissa on D4S ruiskujärjestelmä, harvaa tosin näistä myydään Suomessa. Lexukset joissa on D4S ruiskujärjestelmä, näitä myydään Suomessakin mutta hintaan on liian tavalliselle Suomalaiselle kuluttajalle.
Toinen on Suzukin autot joissa on Dualjet tekniikka.
Toyotan,lexuksen D4S ruiskujärjestelmässä ja Suzukin Dualjet järjestelmässä on molemmat ruiskut eli polttoaineenruiskutus sylinterien imukanaviin, polttoaineen suoraruiskutus sylinterien palotiloihin. Se kumpi on ruiskutus käytössä riippuu kaasupolkimen asennosta, moottorin kierrosluvusta ja kuormituksesta. Rauhallisella ajolla ja pienillä moottorin kierroksilla toimii pääasiassa polttoaineenruiskutus sylinterien imukanaviin/imuventtiileihin. Nopeassa ajossa ja moottorin suurilla kierroksilla toimii polttoaineenruiskutus suoraan sylinterien palotiloihin, tällöin ruiskutus imukanaviin/imuvettiileihin kytkeytyy pois päältä siihen asti kunnes autolla ajetaan taas rauhallisesti. - kasiaudikki
ilmaankos tuo miun Audikki nyhtä ja nyheltää kuin vanha nokivasara, eikä auta mitkää sääjöt on sitä pajalla ruuvvailleet ,tietokonettakin syyttivät vai on siinnä semmonen tauti pitännee vaihtaa pikkasen vanhempaan kulkuseen-
- Eituki
Mistäkähän se öljy sinne imuilman joukkoon mahtaa tulla?
Dieseleissä on kautta vuosikymmenien polttoaine ruiskutettu suoraan palotiloihin ja jos kone on kunnossa ja oikein suunniteltu, niin ei siihen mitään tukoksia tule. Eikä missään moottorissa imukanavaan syötetä tarkoituksella öljyä. Moottorin imupuolelle saattaa joutua öljyä vuotavien venttiilivarren tiivisteiden ohi, rikkoutuneen tai kuluneen turboahtimen akselitiivisteen ohi tai kampikammion huohotuskaasun mukana, mutta jos määrät ovat haitallisen suuria, on kysymyksessä moottorivika eikä huono polttoaineensyötön konstruktio. Remonttiin tai vaihtoon sellainen auto.- huohottaja
Kyllä pienestä huohotuksesta kertyy vuosien saatossa isomäärä öljyistä jätettä imukanaviin ja myös noihin huohotinjärjestelmiin ja se oireilee ensimmäisenä yleensä tyhjäkäynti moottorin jumiintumisena ja tämä huohotus korosttu, jos auto on lyhyessä ajossa, eikä kerkeä lämmetä normaalilämpöiseksi varsinkin talvikuukausina. Ongelmaa pystyy pienentämään kunnollisella moottorilämmittimellä "letkulämmitin säteilylämmittimen sijaan" ja myös maskipeitolla
- vanhaatekniikkaa
huohottaja kirjoitti:
Kyllä pienestä huohotuksesta kertyy vuosien saatossa isomäärä öljyistä jätettä imukanaviin ja myös noihin huohotinjärjestelmiin ja se oireilee ensimmäisenä yleensä tyhjäkäynti moottorin jumiintumisena ja tämä huohotus korosttu, jos auto on lyhyessä ajossa, eikä kerkeä lämmetä normaalilämpöiseksi varsinkin talvikuukausina. Ongelmaa pystyy pienentämään kunnollisella moottorilämmittimellä "letkulämmitin säteilylämmittimen sijaan" ja myös maskipeitolla
Tuo on jotain menneen ajan tekniikkaa, "tyhjäkäyntimoottoreita" tai mitään muitakaan lisäilmaluisteja ym. ei ole ollut autoissa ainakaan n. 15 vuoteen kun sähköiset kaasu/ilmaläpät otettiin käyttöön täyselektronisten moottorinohjausjärjestelmien mukana.
- ohanoita
vanhaatekniikkaa kirjoitti:
Tuo on jotain menneen ajan tekniikkaa, "tyhjäkäyntimoottoreita" tai mitään muitakaan lisäilmaluisteja ym. ei ole ollut autoissa ainakaan n. 15 vuoteen kun sähköiset kaasu/ilmaläpät otettiin käyttöön täyselektronisten moottorinohjausjärjestelmien mukana.
on siellä silti kaasuläppä ja siihenkin kertyy tavaraa, joka alkaa sitten takerrella ja monenmoista paine/lämpöanturia, takaiskuventtilejä, jotka keräävät itseensä sitä moskaa
- likaalikaa
Se on toi maailman pelastava takaisinkierrätys https://www.youtube.com/watch?v=EOFVp2jJwWU
- huhhuhhuhhuhhuh
Elkää vaan ottako tuosta videosta oppia, sillä kansi paikallaan kun menee ruiskutteleen tuonne puhdistusaineista, niin paskat on siellä männänpäällä menevät sylinterin ja männänvälistä männänrenkaiden väliin ja pahimmassa tapauksessa rikkoo männän ja sylinterin vielä
- 100purkkia
Molemmat venttiilit ovat tietysti kiinni, kammella veivaat seuraavan anuksen puhdistuksen kohdilleen!
- UusvaivanenTekn
a) Jos maskinpeiton avulla lämpötila nousee nopeammin niin väheneekö pakokaasun takaisinkierrätys?
b) Mitä jos imukanavaan ennen egr- venttiiliä olisi melkein jatkuva pieni pesusumutus? - sjsdkfjksdljfksl
Pakokaasujen takaisinkierrätys varmaan eniten karstoittaa imuventtiilejä ja jos moottori kuluttaa öljyä niin sitä nopeammin jokapaikka on karstaa täynnä. Öljynkulutus voi tosin johtua ihan vaan hajonneesta PCV-venttiilistä (Positive Crankcase Ventilation) eli huohotusventtiilistä.
Suomen oloissa voisi olla kyllä viisasta tihentää öljynvaihtoväliä valmistajien "suosituksista", taitavat suosituksillaan vain varmistaa sen että korjaamoilla riittää töitä...- tmtl-pisteet
Suosituksella saadaan 0,1 pisteen erolla testivoitto ja myöhemmin tehdään tili uusimalla koko tekniikka.
- 0500
Suositukset ovat kerran vuodessa. Öljyjä kyllä myydään parikin vuotta kestävinä. Nämä LL- öljyt kaiketi hävittävät tiivistyneen veden öljypohjasta? Miten ne muuten voisi toimia seuraavanakin talvena.
5000 km / vuosi- ajolla ei oikein tee mieli vaihtaa öljyä ja suodatinta kahta kertaa vuodessa.- ddfkjsjfkljfl
Oletko seurannut yhtään miten nopeasti öljy tummenee uudesta kullankellertävästä vaikka et paljoa ajakaan?
- Bensakoneella
Käytä sitten edukkaampaa öljyä ja vaihdat suodattimen harvemmin, kuten ennen tehtiin.
Ennen oli 5 tkm öljynvaihto väli aivan yleinen ja suodatimen vaihto joka toinen kerta.
- Bensadiesel
Tässä vähätuhkainen öljy ja sopisi viskositeetin puolesta sekä omaan bensa-autoon, että kaverin dieseliin (Ducato 130 Multijet, vm. 2010). Käykö sitten kumpaakaan?
- Bensadiesel
Ei tarttunut öljyn linkki, tässä on http://www.mister-auto.fi/fi/moottorioljy/castrol-14c275_g3224_a20714C275.html?utm_source=criteo&utm_medium=retargeting&utm_term=criteo-moottorioljy-magnatec-5w40-c3-5-litraa_3224&utm_content=moottorioljy-magnatec-5w40-c3-5-litraa_3224&ctocode=1968820095-77199
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4402528Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek142360Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2521475Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821129Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel621046Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4171038Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41908- 153905
- 56859
- 79845