Homottaja Kanala a-studiossa

homotouspapit

A-studiossa oli tänään hymistelemässä ateistijärjestö vapaa-ajattelijoiden edustajan kanssa homotuspastori Kanala. Jumalanpilkkaa tuollainen mies edustaa, ja löi vielä kättä päälle Jumalankieltäjien kanssa.

Vapaa-ajattelijat tunnetaan siitä, että he ovat väittäneet arkkipiispa Gustaf Johanssonia murhaajaksi ja antisemitistiksi. Johansson oli viimeinen uskova arkkipiispa.

117

667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täytyy sanoa, että on vastenmielistä lukea tuollaista nimittelyä. Kuinka nimittelijä on "pyhempi" kuin hän, jota tässäkin nyt nimitellään?

      • eiyllätys

        Vapaa-ajattelijat ovat aina olleet aggressiivisia Jeesukseen uskovia kohtaan.


      • eiyllätys kirjoitti:

        Vapaa-ajattelijat ovat aina olleet aggressiivisia Jeesukseen uskovia kohtaan.

        Noinkohan se on??


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Noinkohan se on??

        Ehkä Räyhis (tai kuka lieneekin) tarkoittaa, että uskonnottomuuden merkeissä järjestäytyminen on aggressiivisuutta "uskovia" kohtaan. Jotenkin – noillahan on ihan oma todellisuutensa, josta on mahdotonta saada otetta.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ehkä Räyhis (tai kuka lieneekin) tarkoittaa, että uskonnottomuuden merkeissä järjestäytyminen on aggressiivisuutta "uskovia" kohtaan. Jotenkin – noillahan on ihan oma todellisuutensa, josta on mahdotonta saada otetta.

        Onhan se pikkuisen yksinkertaisettua, jos ajattelee toisella tavalla ajattelevien olevan agressiivisia. Silloin varmasti kannattaa miettiä sitä, että miksi kokee jonkin ryhmän agressiivisena.


      • keittiöpsykologi2
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Onhan se pikkuisen yksinkertaisettua, jos ajattelee toisella tavalla ajattelevien olevan agressiivisia. Silloin varmasti kannattaa miettiä sitä, että miksi kokee jonkin ryhmän agressiivisena.

        Jos sinä haiset paskalle niin pitäisikö minun miettiä miksi minä koen sinun haisevan paskalle?


      • keittiöpsykologi2 kirjoitti:

        Jos sinä haiset paskalle niin pitäisikö minun miettiä miksi minä koen sinun haisevan paskalle?

        Voit sinä sitä miettiä halutessasi, mutta en usko sitä lakiin kirjatun, joten siinä mielessä se ei ole mikään pakko.


      • ja.niin.haisetkin
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Voit sinä sitä miettiä halutessasi, mutta en usko sitä lakiin kirjatun, joten siinä mielessä se ei ole mikään pakko.

        Voit vapaasti haista paskalle.


      • ja.niin.haisetkin kirjoitti:

        Voit vapaasti haista paskalle.

        Kiitos vaan.


      • ja.niin.haisetkin kirjoitti:

        Voit vapaasti haista paskalle.

        Luulen, että toiset ovat kateellisia tästä meidän säkenöivän älykkäästä keskustelusta, vai mitä arvelet? Harva pääsee tälle tasolle...


    • Kanalan olisi sittenkin kannattanut ryhtyä näyttelijäksi 🤗

      • Kanalahan oli hyvin jumalallinen, kuten kaikki muutkin papit ovat olleet, joita olen nähnyt ja kuullut.


      • torre12 kirjoitti:

        Kanalahan oli hyvin jumalallinen, kuten kaikki muutkin papit ovat olleet, joita olen nähnyt ja kuullut.

        Jaa, mitä se mahtaa tarkoittaa 🤗❓❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jaa, mitä se mahtaa tarkoittaa 🤗❓❓

        Sitä, että papeille Jumala ja Jeesus on kaikki kaikessa. Näin ateistina jopa ärsyttävyyteen asti.


      • torre12 kirjoitti:

        Sitä, että papeille Jumala ja Jeesus on kaikki kaikessa. Näin ateistina jopa ärsyttävyyteen asti.

        Sinulla on sitten ilo tuntea kaikki maailman papit 😂‼️


      • usko.vainen kirjoitti:

        Sinulla on sitten ilo tuntea kaikki maailman papit 😂‼️

        Älä aina sekoile. Puhuin niistä papeista, jotka olen nähnyt ja kuullut.

        En ole kuulopuheiden varassa.


      • torre12 kirjoitti:

        Älä aina sekoile. Puhuin niistä papeista, jotka olen nähnyt ja kuullut.

        En ole kuulopuheiden varassa.

        Et sinä niin sanonut 😳 pitäisikö minun osata lukea ajatuksesi❓🤔


      • usko.vainen kirjoitti:

        Et sinä niin sanonut 😳 pitäisikö minun osata lukea ajatuksesi❓🤔

        "kuten kaikki muutkin papit ovat olleet, joita olen nähnyt ja kuullut". Kukahan niin kirjoitti?

        Olet niin tollo, että tuskin voit mitenkään olla muissa kuin hanttihommissa pienellä liksalla.


      • torre12 kirjoitti:

        "kuten kaikki muutkin papit ovat olleet, joita olen nähnyt ja kuullut". Kukahan niin kirjoitti?

        Olet niin tollo, että tuskin voit mitenkään olla muissa kuin hanttihommissa pienellä liksalla.

        Älä merkonomi sairaseläkeläinen ala minulle pullikoimaan 😂😂😂


      • moderni_pappi
        torre12 kirjoitti:

        Kanalahan oli hyvin jumalallinen, kuten kaikki muutkin papit ovat olleet, joita olen nähnyt ja kuullut.

        Kanalalla on lävistys silmäkulmassa. Symboloimassa Jessen ristiinnaulausta?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Älä merkonomi sairaseläkeläinen ala minulle pullikoimaan 😂😂😂

        Mutta minkäs teet, kun olet noin tollo kuin olet. Järjenjuoksusi on heikkoa.


      • torre12 kirjoitti:

        Mutta minkäs teet, kun olet noin tollo kuin olet. Järjenjuoksusi on heikkoa.

        Minkäs teet, että olet sairaseläkkeellä oleva merkonomi ja saat tonnin kuussa eläkettä 😢😢😢
        On sulla ollut mahtava työura 🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Minkäs teet, että olet sairaseläkkeellä oleva merkonomi ja saat tonnin kuussa eläkettä 😢😢😢
        On sulla ollut mahtava työura 🤗

        Heh. Eipä työura vaikuta siihen minkälainen ymmärryskyky ihmisellä on. Olet todella tollo.


      • torre12 kirjoitti:

        Heh. Eipä työura vaikuta siihen minkälainen ymmärryskyky ihmisellä on. Olet todella tollo.

        Ymmärryskyky vaikttaa työuraan ja työura eläkeeseen 🤗‼️


      • torre12 kirjoitti:

        Heh. Eipä työura vaikuta siihen minkälainen ymmärryskyky ihmisellä on. Olet todella tollo.

        Ymmärryskyky vaikuttaa työuraan ja työura eläkkeeseen 🤗‼️


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ymmärryskyky vaikuttaa työuraan ja työura eläkkeeseen 🤗‼️

        Mutta eihän sinulla ole kummoinenkaan ymmärryskyky. Täälläkin yleensä vain kyselet tyhmiä.

        Itse taas ymmärrän hyvin asioita, joihin on tarvittu loogista ajattelukykyä. Osaan saada monet eri asiat yhdistettyä samaan, ja siten olen saanut ongelmat ja syyllisetkin selvitettyä.

        Mutta olet niin tollo, että luulet hyvän ymmärryksen vaikuttavan eläkkeeseen.


      • torre12 kirjoitti:

        Mutta eihän sinulla ole kummoinenkaan ymmärryskyky. Täälläkin yleensä vain kyselet tyhmiä.

        Itse taas ymmärrän hyvin asioita, joihin on tarvittu loogista ajattelukykyä. Osaan saada monet eri asiat yhdistettyä samaan, ja siten olen saanut ongelmat ja syyllisetkin selvitettyä.

        Mutta olet niin tollo, että luulet hyvän ymmärryksen vaikuttavan eläkkeeseen.

        Hei, minä en tarvitse kittiläläisen sairaseläkkeellä olevan varastomiehen/ merkonomin työeriä luentoja 😂😂😂‼️


      • torre12 kirjoitti:

        Mutta eihän sinulla ole kummoinenkaan ymmärryskyky. Täälläkin yleensä vain kyselet tyhmiä.

        Itse taas ymmärrän hyvin asioita, joihin on tarvittu loogista ajattelukykyä. Osaan saada monet eri asiat yhdistettyä samaan, ja siten olen saanut ongelmat ja syyllisetkin selvitettyä.

        Mutta olet niin tollo, että luulet hyvän ymmärryksen vaikuttavan eläkkeeseen.

        Jos sinulla olisi vähänkään ymmärrystä olisit opiskellut itsellesi kunnon ammatin niin nyt ei tarvitsisi kituuttaa tonnin sairaseläkeellä huonoissa hampaissa 😬


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jos sinulla olisi vähänkään ymmärrystä olisit opiskellut itsellesi kunnon ammatin niin nyt ei tarvitsisi kituuttaa tonnin sairaseläkeellä huonoissa hampaissa 😬

        Heh. Nuoruudessani ei tehty hampaiden oikomisia ja se kostautui vanhemmalla iällä. Asuessani Seinäjoella sain niin huonoa hammashoitoa, että siinä se meni.

        Nuorena olin niin liikunnallinen, että se siivitti myös työuran suunnittelua. Eipä jäänyt katumista. Se, että on sairaseläkkeellä ei liene irvailun aihe. Mutta tollona sinä siitäkin irvailet.


      • torre12 kirjoitti:

        Heh. Nuoruudessani ei tehty hampaiden oikomisia ja se kostautui vanhemmalla iällä. Asuessani Seinäjoella sain niin huonoa hammashoitoa, että siinä se meni.

        Nuorena olin niin liikunnallinen, että se siivitti myös työuran suunnittelua. Eipä jäänyt katumista. Se, että on sairaseläkkeellä ei liene irvailun aihe. Mutta tollona sinä siitäkin irvailet.

        Ymmärryksesi ei siis ole riittänyt muuhun kuin tuohon kituuttamiseen tonnin eläkkeellä. Eikä hampaidesi ongelma ole niiden vinous vaan niiden kunto 😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ymmärryksesi ei siis ole riittänyt muuhun kuin tuohon kituuttamiseen tonnin eläkkeellä. Eikä hampaidesi ongelma ole niiden vinous vaan niiden kunto 😂

        Olet sinäkin!

        Tuskin olet hammaslääkäri, joka korjaa huonoja hampaita. Hän tekee myös analyysiä, jolla todetaan onko purenta kohdallaan, vai kohtaavatko ylä- ja alahampaat ikävästi toisensa. Sinä olisit onneton hammaslääkäri.

        Pieneen eläkkeeseen voi olla monia syitä: mm. työuran lyhyeksi jääminen. Mutta et sinä tollona mitään ole koskaan ymmärtänyt. Osaat vain herjata toisia. On siinäkin elämänura!


      • torre12 kirjoitti:

        Olet sinäkin!

        Tuskin olet hammaslääkäri, joka korjaa huonoja hampaita. Hän tekee myös analyysiä, jolla todetaan onko purenta kohdallaan, vai kohtaavatko ylä- ja alahampaat ikävästi toisensa. Sinä olisit onneton hammaslääkäri.

        Pieneen eläkkeeseen voi olla monia syitä: mm. työuran lyhyeksi jääminen. Mutta et sinä tollona mitään ole koskaan ymmärtänyt. Osaat vain herjata toisia. On siinäkin elämänura!

        Hanki toki kuoret huonoihin hampaisiisi niin voit edes hymyillä niissä omahyväisissä facekuvissaai 😂
        Pieni palkka ja lyhyt työura ovat hyvät syyt pieneen eläkkeeseesi 🤓

        Ja voit olla varma, että jatkossakin saat heroja jos niitä itse ensin kylvät 👍🏽


    • Mäoontätämieltä

      Eiks kanala kuulu kanatarhaan ?

    • Mielenkiintoinen tuo sana "homottaja". Se ilmeisesti on jonkinlainen yleismäärite kaikille, jotka eivät yksissä tuumin, joka tilanteessa ja jatkuvasti julkisesti julista Helvetin tuomiota homoseksuaaleille?

      Ilmeisen suuri tarve avaajalla näyttäisi olevan julkisesti kertoa jokaisesta ohjelmasta tai tilaisuudesta, jossa näitä "homottajia" esiintyy? Miksi? Mitä sillä saavutetaan?

      Lisäksi olisi mielenkiintoista kuulla, keitä kaikkia lopulta kuuluu tähän "homottajien" joukkoon. Kuuluuko vaikkapa presidentti Niinistö siihen, sillä hänhän ei julkisesti tuomitse homoseksuaalisuutta? Onko "homottaja" jokainen, joka ei vastustanut tasa-arvoista avioliittolakia? Kuuluuko tuohon Pahojen Ihmisten joukkoon Suomen kansan enemmistö, koska tutkimusten mukaan jenemmistö hyväksyi uuden avioliittolain?

      • Homottajia on nykyään jokaisessa ohjelmassa. Heistä on määrätty kiintiöt 😳‼️


      • >> Ilmeisen suuri tarve avaajalla näyttäisi olevan julkisesti kertoa jokaisesta ohjelmasta tai tilaisuudesta, jossa näitä "homottajia" esiintyy? Miksi? <<

        Ainakin osaa uskovista näyttäisi ärsyttävän pienetkin vihjeet homoseksuaalisuuden hyväksymisestä. Niillä homotutka pärähtää ja väsäävät aina jonkun aivopierun asiasta.


      • Minuakin kiinnostaisi tuon homottaja-sanan merkitys, kun sitä käytetään vähän horjuvasti täällä. Mahtaako kenelläkään olla siihen vastausta?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Minuakin kiinnostaisi tuon homottaja-sanan merkitys, kun sitä käytetään vähän horjuvasti täällä. Mahtaako kenelläkään olla siihen vastausta?

        Homottaja on selvästi henkilö, jolla ei ole mitään homoja vastaan.


      • oliskonäin
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Minuakin kiinnostaisi tuon homottaja-sanan merkitys, kun sitä käytetään vähän horjuvasti täällä. Mahtaako kenelläkään olla siihen vastausta?

        Itse uskovana ymmärrän tämän lyhenteen tarkoittavan henkilöä joka haluaa johdattaa homoseksuaaleja kadotukseen todistelemalla, että ei mitään hätää - sinä riität - jatka vaan samalla tavalla.

        Tietenkin tällä termillä tarkoitetaan myös muitakin homoseksuaalien oikeuksia ajavia ihmisiä ja sukupuolettomuusajureita ja muita nykyajan suuntausten ajureita.


      • oliskonäin kirjoitti:

        Itse uskovana ymmärrän tämän lyhenteen tarkoittavan henkilöä joka haluaa johdattaa homoseksuaaleja kadotukseen todistelemalla, että ei mitään hätää - sinä riität - jatka vaan samalla tavalla.

        Tietenkin tällä termillä tarkoitetaan myös muitakin homoseksuaalien oikeuksia ajavia ihmisiä ja sukupuolettomuusajureita ja muita nykyajan suuntausten ajureita.

        Niin, kyllähän sun Korkkiruuvi pitäisi tietää käsitteen sisältö, kun olet sen ylivoimaisesti ahkerimman viljelijän paras ja ilmeisesti myös ainoa kamu.


      • torre12 kirjoitti:

        Homottaja on selvästi henkilö, jolla ei ole mitään homoja vastaan.

        Tiukasti sanottuna juuri näin. Ja vielä voi lisätä, että sanoo myös julkisesti, että ei ole mitään homoja vastaan. En tiedä onko sellainen homottaja, jolla ei ole mitään homoja vastaan, mutta joka ei sano sitä kuin pienessä piirissä.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tiukasti sanottuna juuri näin. Ja vielä voi lisätä, että sanoo myös julkisesti, että ei ole mitään homoja vastaan. En tiedä onko sellainen homottaja, jolla ei ole mitään homoja vastaan, mutta joka ei sano sitä kuin pienessä piirissä.

        Pahoittelen, että Räyhiksen asiallinen viesti poistettiin yltä taas kerran. Siinä hän totesi hyväksyvänsä homoseksuaalisuuden täysin, joten joulumieli on Patmos-Aa:ssa nyt todella kohdillaan. 👍


      • Erkkipappi
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Minuakin kiinnostaisi tuon homottaja-sanan merkitys, kun sitä käytetään vähän horjuvasti täällä. Mahtaako kenelläkään olla siihen vastausta?

        Esim. Sauli Niinistö on homottaja.


    • Kansanääni

      Suomen kansa on suurimmaksi osaksi eksyksissä elämän arvoista. Näkeehän sen tuostakin millaisia pellejä on eduskuntaan valittu.

      • Keitä siellä eduskunnassa sitten pitäisi olla? Hyviä ehdotuksia?


      • Yksi pelle on tosin aivan omassa luokassaan, vaikka katsottaisiin kaikkia kansanedustajia vuodesta 1906 alkaen.


    • Jo----------

      Kirkon piispat ja monet papit ovat täysin hungikolla elävästä uskosta. Ateistipapit alttarilla.

      • "Elävä usko" tuntuu hyvin vihaiselta ja ankealta elämäntavalta. Hyvä etteivät siihen sekoa.


    • Toki sitä voi miettiä kuinka uskovainen on ihminen, joka ilkkuu ja nimittelee toisia. Vaikka eiväthän uskovat tietysti sen parempia ihmisiä ole kuin muutkaan, mutta hiukan se silmään tökkää, kun herjaamista lueskelee.

      • ristiriitaaon

        Ja sinä se täällä toisten uskoa arvioit vaikka toisaalta todistelet että toisen uskoa ei voida arvioida.


      • ristiriitaaon kirjoitti:

        Ja sinä se täällä toisten uskoa arvioit vaikka toisaalta todistelet että toisen uskoa ei voida arvioida.

        Arvioinko?? Millä tavalla sen teen?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Arvioinko?? Millä tavalla sen teen?

        Tee ihan itse valitsemallasi tavalla 🤗‼️


      • äläarvioi
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Arvioinko?? Millä tavalla sen teen?

        Tällä tavalla arvioit toisen uskoa toteamalla ... Toki sitä voi miettiä kuinka uskovainen on ihminen, joka ilkkuu ja nimittelee toisia.

        Siinähäpän mietit toisen uskoa!


      • äläarvioi kirjoitti:

        Tällä tavalla arvioit toisen uskoa toteamalla ... Toki sitä voi miettiä kuinka uskovainen on ihminen, joka ilkkuu ja nimittelee toisia.

        Siinähäpän mietit toisen uskoa!

        Itsekin olen miettinyt. Raamatussa kun ei uskovan merkiksi asetettu toisille ilkkumista tai nimittelyä. Voiko sellaisia pitää jonkin sortin uskovinakaan?


      • homojokkerille
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Itsekin olen miettinyt. Raamatussa kun ei uskovan merkiksi asetettu toisille ilkkumista tai nimittelyä. Voiko sellaisia pitää jonkin sortin uskovinakaan?

        Luuletko, että sinä saat haukkua ja solvata uskovia täällä niin, etteivät he anna sinulle takaisin?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Arvioinko?? Millä tavalla sen teen?

        Ilmeisesti sanomalla, että mietit sitä...


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        Itsekin olen miettinyt. Raamatussa kun ei uskovan merkiksi asetettu toisille ilkkumista tai nimittelyä. Voiko sellaisia pitää jonkin sortin uskovinakaan?

        Kyllähän täällä on usein todistettu hyvinkin väkevästi, että Jumala nauraa ja pilkkaa ihmisiä, jotka eivät ole samassa uskossa kuin todistuksen lausuja. Lisäksi Hän saattaa heidät häpeään.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ilmeisesti sanomalla, että mietit sitä...

        Varmaan se on niin, ettei minun tarvitse kuin kirjoittaa vaikka hyvää päivää ja se heti tarkoittaa monia negatiivisia asioita. Kun haluaa katsoa kaikkea sanomaani negaation kautta, ei sillä varsinaisella sanomisellani ole merkitystä.
        Jos miettii tuota uskovaa ja ilkeilyä ja ivaamista, kyllä minua aina hätkähdyttää , kun uskova kovin sanoin ilkkuu toisia. Vaikka eihän se mikään uskon mittari olekaan, mutta useimmiten usko kuitenkin saa kasvamaan kohti lempeämpää tapaa kohdata lähimmäinen. No mutta, meitä on joka junaan .


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Varmaan se on niin, ettei minun tarvitse kuin kirjoittaa vaikka hyvää päivää ja se heti tarkoittaa monia negatiivisia asioita. Kun haluaa katsoa kaikkea sanomaani negaation kautta, ei sillä varsinaisella sanomisellani ole merkitystä.
        Jos miettii tuota uskovaa ja ilkeilyä ja ivaamista, kyllä minua aina hätkähdyttää , kun uskova kovin sanoin ilkkuu toisia. Vaikka eihän se mikään uskon mittari olekaan, mutta useimmiten usko kuitenkin saa kasvamaan kohti lempeämpää tapaa kohdata lähimmäinen. No mutta, meitä on joka junaan .

        Näin näkyy olevan. Kaikki nähdään pelkkänä pahana.

        Tuo yksi sanoo, että sellaiselle voidaan antaa takaisin, joka solvaa uskovia. Siis solvata solvaajaa?


      • törkyturvalle
        torre12 kirjoitti:

        Näin näkyy olevan. Kaikki nähdään pelkkänä pahana.

        Tuo yksi sanoo, että sellaiselle voidaan antaa takaisin, joka solvaa uskovia. Siis solvata solvaajaa?

        Miksei sinua saisi solvata koska itse solvaat ensin ja todella törkeästi uskovia?


      • tekopyhälle
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Varmaan se on niin, ettei minun tarvitse kuin kirjoittaa vaikka hyvää päivää ja se heti tarkoittaa monia negatiivisia asioita. Kun haluaa katsoa kaikkea sanomaani negaation kautta, ei sillä varsinaisella sanomisellani ole merkitystä.
        Jos miettii tuota uskovaa ja ilkeilyä ja ivaamista, kyllä minua aina hätkähdyttää , kun uskova kovin sanoin ilkkuu toisia. Vaikka eihän se mikään uskon mittari olekaan, mutta useimmiten usko kuitenkin saa kasvamaan kohti lempeämpää tapaa kohdata lähimmäinen. No mutta, meitä on joka junaan .

        Sinä olet paha ja ilkeä ihminen.


      • tekopyhälle kirjoitti:

        Sinä olet paha ja ilkeä ihminen.

        Kurjaa, että ajattelet noin. Toivottavasti pystyt jotenkin elämään sen kanssa.


      • tekopyhälle
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kurjaa, että ajattelet noin. Toivottavasti pystyt jotenkin elämään sen kanssa.

        Ikävää on se, että sinä olet sellainen.


      • tekopyhälle kirjoitti:

        Ikävää on se, että sinä olet sellainen.

        Niinhän se on. Onneksi sinä voit aina poistua täältä ja pääset minusta sillä tavalla eroon, jos sinusta tuntuu sietämättömältä minun läsnäoloni tällä palstalla.


      • tekopyhälle
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Niinhän se on. Onneksi sinä voit aina poistua täältä ja pääset minusta sillä tavalla eroon, jos sinusta tuntuu sietämättömältä minun läsnäoloni tällä palstalla.

        Ei minun poistumiseni sinun pahuuttasi ja ilkeyttäsi muuta enkä anna sinun hallita elämääni. Muistutan kyllä sinua jatkosaakin pahuudestasi ja ilkeydestäsi.


      • tekopyhälle kirjoitti:

        Ei minun poistumiseni sinun pahuuttasi ja ilkeyttäsi muuta enkä anna sinun hallita elämääni. Muistutan kyllä sinua jatkosaakin pahuudestasi ja ilkeydestäsi.

        On ihan totta ettei poistumisesi minua muuta, mutta helpottaa se toki sinun ahdistustasi, jos se kävisi liian raskaaksi kantaa. On oikein hyvä, että sinulla on tehtävä tällä palstalla. Kun saa jotain sydämelleen, on seurattava sydämen ääntä.


      • sekokieliset.uutiset
        tekopyhälle kirjoitti:

        Ei minun poistumiseni sinun pahuuttasi ja ilkeyttäsi muuta enkä anna sinun hallita elämääni. Muistutan kyllä sinua jatkosaakin pahuudestasi ja ilkeydestäsi.

        Tuntuuko Sinusta usein, että miltei kaikki jotka eivät usko kuten sinä, ovat pahoja ja ilkeitä? Haluaisitko puhua siitä? Sinun on ymmärrettävä, että tuo ei ole totta, vaan mielesi luoma harha.


      • tekopyhälle
        sekokieliset.uutiset kirjoitti:

        Tuntuuko Sinusta usein, että miltei kaikki jotka eivät usko kuten sinä, ovat pahoja ja ilkeitä? Haluaisitko puhua siitä? Sinun on ymmärrettävä, että tuo ei ole totta, vaan mielesi luoma harha.

        Ei tunnu, enkä puhu kenenkään uskosta nytkään.


    • Mää.itte

      Eikös tämä Eerikakin esitä jonkinsortin uskista?

    • Totuudentorvento

      Näin ennen suurta hengellistä juhlaa joulua halutaan jälleen tehdä tyhjäksi Jumalan sanan totuus. Se on näiden ateistien ja homottajien tehtävä.

    • AamukahviaKohtaKeitän

      Näin syvästi elävässä uskossa olevana, minusta kyllä näyttää usein että kirkko ja yhteiskunta hoitaa sen juhlan tyhjäksi tekemisen ateisteiksi kutsuttujen puolesta...

    • kymysys

      Homot ja arteistit mitä tekemistä kirkolla niiden kanssa on? Kirkon tehtävä on julistaa Raamatun sanomaa ja heillä ei ole muuta tehtävää. Onko eksytys menossa?

      • Ehkäpä se käsitys kirkon tehtävästä ei enää sovi tähän maailmaan?


      • Miten saat homot kirkkoon kuulumattomiksi Oletko pönttö?


      • Kirkon tehtävä on julistaa kaikkille sanomaansa , ei vain uskoville :)


      • eikaimitäänsanomaa
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kirkon tehtävä on julistaa kaikkille sanomaansa , ei vain uskoville :)

        Siis mitä sanomaa? Sinä riität - on kirkon sanoma nykyään.


      • eikaimitäänsanomaa kirjoitti:

        Siis mitä sanomaa? Sinä riität - on kirkon sanoma nykyään.

        Ehkä sinä kuulet sen sanoman niin? Minä kuulen , että teille on tänä päiväänä syntynyt Vapahtaja. Kuullen sen sanoman, joka Raamatussa on.


      • eikaimitäänsanomaa kirjoitti:

        Siis mitä sanomaa? Sinä riität - on kirkon sanoma nykyään.

        En tiedä onko ev. lut.- kirkkoja monenlaisia.

        Ne kirkot ja papit, joita olen kuullut ja nähnyt, ovat julistaneet Raamattua, Jumalaa ja Jeesuksen syntymää. "Tämä on Jumalan Sanaa".


      • äläjohdakadotukseen
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ehkä sinä kuulet sen sanoman niin? Minä kuulen , että teille on tänä päiväänä syntynyt Vapahtaja. Kuullen sen sanoman, joka Raamatussa on.

        "Ehkä sinä kuulet sen sanoman niin? Minä kuulen , että teille on tänä päiväänä syntynyt Vapahtaja. Kuullen sen sanoman, joka Raamatussa on."

        Tehkää parannus, sillä teille on tänään syntynyt Vapahtaja, Kristus Herra, Taavetin kaupungissa.

        Näin se menee!


    • kanalander

      Homo homo homo pois!
      Siinäkö on mielestänne Raamatun sanoma?

      • Nähtävästi joillakin se kiteytyy tuohon tyyliin. Olenkin joskus ajatellut, että kylän pyhäkoulusta jäi kyllä päällimmäisenä ihan jotain muuta mieleen. Homoudesta en muista, että olisi sanallakaan sanottu.


      • nähty.on kirjoitti:

        Nähtävästi joillakin se kiteytyy tuohon tyyliin. Olenkin joskus ajatellut, että kylän pyhäkoulusta jäi kyllä päällimmäisenä ihan jotain muuta mieleen. Homoudesta en muista, että olisi sanallakaan sanottu.

        Muutaman kerran pyhäkoulussa käyneenä minulle jäi mieleeni Hyvä paimen ja lampaat ja tähdet :)


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Muutaman kerran pyhäkoulussa käyneenä minulle jäi mieleeni Hyvä paimen ja lampaat ja tähdet :)

        Juurikin näin. Homudesta en muista, että olisi sanallakaan mainittu . Hyviä tekoja valintoja kylläkin teroitettiin ja olemista heikoimman ja kurjimman puolella. Eli ei siis opetttu kivittämään.


      • nähty.on kirjoitti:

        Juurikin näin. Homudesta en muista, että olisi sanallakaan mainittu . Hyviä tekoja valintoja kylläkin teroitettiin ja olemista heikoimman ja kurjimman puolella. Eli ei siis opetttu kivittämään.

        Missäköhän kohtaa se kivittäminen astuu kuvaan?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Missäköhän kohtaa se kivittäminen astuu kuvaan?

        Varmaan se liittyy jotenkin itsensä korostamiseen ja korottamiseen. Homous kun on kätevä siitä, että hetero ei siihen yleensä sorru.

        Eikä sillä ole, väliä, että jakeet haetaan jostain vanhastalaista...

        Eli muuten sitä ei tarvitse noudattaakkaan.

        Toisaalta mitäpä noista jos jokin marginaaliporukka pitää noin kovaa älämölöä, toisaalta harmittaa , että pilaavat kaikkien uskovaisten maineen . Tiedän ei varmaan pitäisi mutta...


      • nähty.on kirjoitti:

        Varmaan se liittyy jotenkin itsensä korostamiseen ja korottamiseen. Homous kun on kätevä siitä, että hetero ei siihen yleensä sorru.

        Eikä sillä ole, väliä, että jakeet haetaan jostain vanhastalaista...

        Eli muuten sitä ei tarvitse noudattaakkaan.

        Toisaalta mitäpä noista jos jokin marginaaliporukka pitää noin kovaa älämölöä, toisaalta harmittaa , että pilaavat kaikkien uskovaisten maineen . Tiedän ei varmaan pitäisi mutta...

        Ajettelen , että saattaa olla kyse myös siitä, että ajattelee oman ajatuksensa olevan ainoa oikea ja sitä yrittää sitten ajaa kaikille. Sitä samaahan on varmasti kaikessa siinä, kun haluamme kaikkien elävän samoilla säännöillä kuin itse elämme. Ajatellaan jotenkin, ettei mikään muunlainen tapa voi olla hyvä tapa.


      • nähty.on.ei.kirj
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ajettelen , että saattaa olla kyse myös siitä, että ajattelee oman ajatuksensa olevan ainoa oikea ja sitä yrittää sitten ajaa kaikille. Sitä samaahan on varmasti kaikessa siinä, kun haluamme kaikkien elävän samoilla säännöillä kuin itse elämme. Ajatellaan jotenkin, ettei mikään muunlainen tapa voi olla hyvä tapa.

        Toki sitähän se on mutta ero on nimenomaan siinä, että tolkunihminen sietää myös muulla tavalla ajattelevia , eikä ehkä koe, että vain minä omaan oikeanajatusmallin vaan on avoin myös muutoksille jos joku sen kyllin hyvin perustelee.

        Elävässä elämässä liian kapea ajattelu ei vaan koskaan johda mihinkään hyvään .

        Mitä nyt näitä pahimpien totuudenpasuunoita palstalla on nähnyt niin, ehkä prosentti olisi sitten sem seulan ja tuomionluvun läpi päässyt. Ja eikä siinä, että parannusta pitää tehdä kokoajan mutta kyllähän se vähän "haiskahtaa" kun kaiken sössinyt tulee lakia lukemaan kun takana 50v suhteellisen nuhteetonta elämää ;)


      • nähty.on.ei.kirj kirjoitti:

        Toki sitähän se on mutta ero on nimenomaan siinä, että tolkunihminen sietää myös muulla tavalla ajattelevia , eikä ehkä koe, että vain minä omaan oikeanajatusmallin vaan on avoin myös muutoksille jos joku sen kyllin hyvin perustelee.

        Elävässä elämässä liian kapea ajattelu ei vaan koskaan johda mihinkään hyvään .

        Mitä nyt näitä pahimpien totuudenpasuunoita palstalla on nähnyt niin, ehkä prosentti olisi sitten sem seulan ja tuomionluvun läpi päässyt. Ja eikä siinä, että parannusta pitää tehdä kokoajan mutta kyllähän se vähän "haiskahtaa" kun kaiken sössinyt tulee lakia lukemaan kun takana 50v suhteellisen nuhteetonta elämää ;)

        Totta..liian kapea ajattelu ei tuo tullessaan mitään hyvää.


    • Kanala liittyy tähän meneillään olevaan suureen eksytykseen jonka osa on esim. Eerika.

      • Mutta tuo Kanalahan puhui Jumalasta ja Jeesuksesta siihen malliin, että olisin voinut herkemmällä tuulella tulla uskoon.

        Koen eksytyksen aika tavalla toisenlaisena.


      • Hyvää ja siunattua joulun aikaa sinulle Pertsa.


      • AamukahviaKohtaKeitän

        No, Jumalakin on homomyönteinen ja luulisi sinunkin sallivan Jumalan tahdon!


      • eiainailkuntaa
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Hyvää ja siunattua joulun aikaa sinulle Pertsa.

        Toivoisin että et ilku täällä noin ilkeällä tavalla ihmiselle joka ei ota sinulta mitään vastaan. Ja hyvin tiedät tämän kyllä!


      • eiainailkuntaa kirjoitti:

        Toivoisin että et ilku täällä noin ilkeällä tavalla ihmiselle joka ei ota sinulta mitään vastaan. Ja hyvin tiedät tämän kyllä!

        Muista sinäkin olla toivottelemasta hyviä jouluja vastaantulijoille tai vaikka kaupan kassoille, saattavat pitää sinua hyvinkin epäkelpona.


      • eiainailkuntaa kirjoitti:

        Toivoisin että et ilku täällä noin ilkeällä tavalla ihmiselle joka ei ota sinulta mitään vastaan. Ja hyvin tiedät tämän kyllä!

        Kaikkea sinäkin ilkkumisena pidät. Eikö saa toivottaa edes siunattua joulua?

        Miksi pitää olla tuollainen, ettei ota toisilta mitään vastaan?


      • eiainailkuntaa kirjoitti:

        Toivoisin että et ilku täällä noin ilkeällä tavalla ihmiselle joka ei ota sinulta mitään vastaan. Ja hyvin tiedät tämän kyllä!

        Voi sentään. Jos sinä koet hyvän joulun toivotuksen ilkeänä, olet joutunut viime päivinä elämään raskaita aikoja.
        Ps. Oletko sinä Pertsa?


      • vainoharhaiselle
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Voi sentään. Jos sinä koet hyvän joulun toivotuksen ilkeänä, olet joutunut viime päivinä elämään raskaita aikoja.
        Ps. Oletko sinä Pertsa?

        Mene pois!


      • eiilkeyttä
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Voi sentään. Jos sinä koet hyvän joulun toivotuksen ilkeänä, olet joutunut viime päivinä elämään raskaita aikoja.
        Ps. Oletko sinä Pertsa?

        Toivotuksesi oli ilkeää kiusantekoa. Kyseesssä ei ollut aito toivotus!


      • eiilkeyttä kirjoitti:

        Toivotuksesi oli ilkeää kiusantekoa. Kyseesssä ei ollut aito toivotus!

        Mutta ainakin "Mene pois!" on aito toivotus.


      • eiilkeyttä kirjoitti:

        Toivotuksesi oli ilkeää kiusantekoa. Kyseesssä ei ollut aito toivotus!

        Jos sinä haluat nähdä toivotukseni ilkeilynä niin siitäpä sitten vaan. Hyvää ja siunattua joulun aikaa myös sinulle.Taitaa tulla valkoinen joulu, kun lunta sataa.


      • äläoleilkeä
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Jos sinä haluat nähdä toivotukseni ilkeilynä niin siitäpä sitten vaan. Hyvää ja siunattua joulun aikaa myös sinulle.Taitaa tulla valkoinen joulu, kun lunta sataa.

        Uskallatko katsoa sinne syvimpään sisinpääsi - sieltä se ilkeys pilkistää jos olet rehellinen itsellesi.


      • äläoleilkeä kirjoitti:

        Uskallatko katsoa sinne syvimpään sisinpääsi - sieltä se ilkeys pilkistää jos olet rehellinen itsellesi.

        Uskallatko sinä katsoa omaan sisimpääsi ? Uskallatko olla rehellinen katsoessasi?


      • onpahanvaroitettu
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Uskallatko sinä katsoa omaan sisimpääsi ? Uskallatko olla rehellinen katsoessasi?

        .... ja jatkat koko ajan! Suosittelen nyt vähän pysähtymistä näin Joulun alla, sillä ei ilkeydellä ihminen kuitenkaan pitkälle pötki.

        Itse katsoin sisimpääni ja sieltä näkyi syvä huoli henkisestä tilastasi, mikä vaan koko ajan muuttuu yhä ilkeämmäksi toisia ihmisiä kohtaan.


      • onpahanvaroitettu kirjoitti:

        .... ja jatkat koko ajan! Suosittelen nyt vähän pysähtymistä näin Joulun alla, sillä ei ilkeydellä ihminen kuitenkaan pitkälle pötki.

        Itse katsoin sisimpääni ja sieltä näkyi syvä huoli henkisestä tilastasi, mikä vaan koko ajan muuttuu yhä ilkeämmäksi toisia ihmisiä kohtaan.

        On hyvin mielenkiintoista tuo sinun kykysi "nähdä" olemattomia.


      • varoitettuon
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        On hyvin mielenkiintoista tuo sinun kykysi "nähdä" olemattomia.

        Ilmeisesti tuo ilkeä asenne ihmisiin jäi kun vedit siltä kaverilta tuolin alta, kun oli erehtynyt ottamaan sinun tuolisi. Siinä tilanteessa lapsena sait mallin miten ongelmat ratkotaan eikä tällaiset syvälle iskostuneet toimintamallit niin kovin helposti ihmisestä lähde. Nämä jää päälle, jos ei suostu edes Jumalan niitä korjaamaan pois.


      • varoitettuon kirjoitti:

        Ilmeisesti tuo ilkeä asenne ihmisiin jäi kun vedit siltä kaverilta tuolin alta, kun oli erehtynyt ottamaan sinun tuolisi. Siinä tilanteessa lapsena sait mallin miten ongelmat ratkotaan eikä tällaiset syvälle iskostuneet toimintamallit niin kovin helposti ihmisestä lähde. Nämä jää päälle, jos ei suostu edes Jumalan niitä korjaamaan pois.

        Olet varmasti oikeassa.


      • nähty.on kirjoitti:

        Muista sinäkin olla toivottelemasta hyviä jouluja vastaantulijoille tai vaikka kaupan kassoille, saattavat pitää sinua hyvinkin epäkelpona.

        Räyhis saattaa olla niitä ukkeleita jotka alkavat aina jutella kassanaisille ja hidastaa jonoa, kun varsinaisia ihmissuhteita ei oikein ole eikä kukaan koskaan oikeasti kuuntele.


      • varoitettuon kirjoitti:

        Ilmeisesti tuo ilkeä asenne ihmisiin jäi kun vedit siltä kaverilta tuolin alta, kun oli erehtynyt ottamaan sinun tuolisi. Siinä tilanteessa lapsena sait mallin miten ongelmat ratkotaan eikä tällaiset syvälle iskostuneet toimintamallit niin kovin helposti ihmisestä lähde. Nämä jää päälle, jos ei suostu edes Jumalan niitä korjaamaan pois.

        Vaikka en läheskään aina ole samalla aallonpituudella Eerikan kanssa. on pakko todeta että hänen laaksossaan on kyllä hemmetin monta suhteellisen tervepäistä muumia enemmän kuin teillä Patmos-Aa:n palstaedustajilla ikinä. 😎


      • eiyllätys
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Vaikka en läheskään aina ole samalla aallonpituudella Eerikan kanssa. on pakko todeta että hänen laaksossaan on kyllä hemmetin monta suhteellisen tervepäistä muumia enemmän kuin teillä Patmos-Aa:n palstaedustajilla ikinä. 😎

        Kyllähän me nyt tuon tiedämme, että ateistit ym. hyväksyy Eerikan ja syyn tiedämme miksi hyväksytte. Vähän sama tyyli kuin Amerikoissa 1800-luvulla että ainut hyvä intiaani on kuollut intiaani.


      • eiyllätys kirjoitti:

        Kyllähän me nyt tuon tiedämme, että ateistit ym. hyväksyy Eerikan ja syyn tiedämme miksi hyväksytte. Vähän sama tyyli kuin Amerikoissa 1800-luvulla että ainut hyvä intiaani on kuollut intiaani.

        En muuten puhunut mitään hyväksymisestä. Todistaa muumiesi vähyydestä, ettet edes sitä huomannut tai "huomannut".


      • yskähdys
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        En muuten puhunut mitään hyväksymisestä. Todistaa muumiesi vähyydestä, ettet edes sitä huomannut tai "huomannut".

        Mutta ymmärsit yskän!

        Vai väitätkö nyt että et sä mitään yskää ole kuullu :))

        Hyvää Joulua nyt kuitenkin!


    • MICROXMAS

      Padre Kanala on parasta mitä kirkon piiristä on tullut noin 2000 vuoteen.

      • Paistettuna vai keitettynä 🤗❓


    • Adotusheilke

      Jaahas tämä nimi usko. Vainen täällä riehuu jälleen. Oksettava kertakaikkiaan.

      Jos joku täällä pullikoida. Tämä onneton tekopyhä kalman lähettiläs.

      Turhaa tämä onneton Raamatusta selityksiä hakee kun itse on menossa kadotukseen ensimmäisten joukoisa.

      Nämä aikansa fariseukset täällä tuomitsee. Herjaa. halventaa ja käy jopa henkisesti koht hyökkäykseen kanssaihmisiä kohtaan.

      Jos joita niin näitä valheen apostoleita kadotus odottaa.

    • Erkkipappi

      Kanalasta tulisi hyvä kananedustaja.

    • Kanala on hyvä ja rehellinen nykyaikainen pappi joka ei teeskentele sen kummempaa olevansa kuin mitä on.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      147
      2962
    2. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      316
      2092
    3. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      91
      2061
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      125
      1997
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1779
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1455
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      101
      1230
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      27
      1198
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1110
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      102
      999
    Aihe