Toiveet Jouluna korkealla

Eilahjanlahjaa

Vähävaraisille lapsiperheille kerättiin ennen joulua kaikenlaista hyvää. Odotimme joulua että nyt tulisi oikea joulu. Petyimme pahoin, mitään ei sitten tullutkaan. En voi kuin ihmetellä kuinka huonosti muilla lapsiperheillä asiat sitten ovat. Joulukuun tuloina oli vain yhden hengen työmarkkinatuki ja lapsilisät. Onneksi isovanhemmat kuitenkin tarjosivat jouluruuat että siitä saimme nauttia.

10

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KepuTietää

      Noh, kait sentään sait pillua tai munaa? Mitä sitä muuta tarvitsee.

    • sivusta

      Oli tietolähteiden mukaan jaettu ystäville ja sukulaisperheisiin. Tarpeista ei ollut kysymys!

    • Köyhien-puolue

      Ennen oli puolue nimeltä Köyhien asialla, mutta se putosi puoluerekisteristä.

    • Osansakekoonkantanut

      Älkää edes leikillä kirjoittako , kyllä avustukset on mennyt oikeisiin osoitteisiin.

    • Tiedossaon

      Kuuleman mukaan jopa Rovaniemen köyhille jaettu. Omista niin väliä!

    • ainaonlahjoitettu

      Höpön höpön, minä lahjoitin Hyvä mieli keräykseen tänä vuonna 100€ kun oli Suomi 100 vuosi. Yleensä olen lahjoittanut 70€ koska se on ollut yhden perheen lahjakortin arvo.
      Suomessa löytyy köyhiä lapsiperheitä enemmän, kuin meitä lahjoittajia konsanaan. Asia on kiinni siitä, kuinka ihmiset suhtautuvat näihin keräyksiin. Suurimmalla osalla ihmisistä olisi varaa lahjoittaa, mutta asia koetaan ehkä vieraaksi, tai sitten ollaan muuten vain itsekkäitä. Kurjinta on tuollaiset tyypit, jotka asiasta mitään tietämättöminä väittävät typeriä väitteitä, kuinka muka apu menisi milloin kenenkin taskuun, tai väärään kohteeseen. Sellaisen ihmisen sitäisi hieman ajatella asiaa syvemmin. Jos itse ei ole valmis muita auttamaan, on erittäin alhaista mustamaalata asia, kosta ilmiselvästi ei tosiasioita tiedä.

    • kysynpähän_vain

      ikävää vain on se että tulee helposti kuva keräyksen järjestäjistä käytännön puuhissa että tekevät maineen vuoksi, ei niinkään suuresta auttamisen halusta
      ja paljonkohan ne itse laittoivat keräykseen?

    • vithuttaaoikeasti

      parasta kun ei lahjoita mitään
      vaikka avustuksen toimivat silmät kiilussa tulevat pyytämään avustusta köyhille,
      ikään kuin olisi velvoite antaa,
      ja tosiaan niin kuin joku kysyy.
      minkä verran he itse antoivat

    • Eilahjanlahjaa

      Aloittajana olen hyvin surullinen niiden lapsiperheiden puolesta jotka saivat lahjansa.
      Meillä kun jäi joulukuussa kaikkien asumismenojen jälkeen liki 80€ henkeä kohti tehdä joulu ja ostaa ruuat , vaatteet jne.. henkeä kohti.
      Lahjojen saajat ovat siis tätäkin vähemmällä joulukuun joutuneet elämään.
      Kyllä on asiat surkeasti Kemijärvellä lapsperheissä, hyvin hyvin surullinen olen.

      • Suomutarvitaan

        Kemijärven kaupunki voisi Suomulla pitää köyhille yhteisen joulujuhlan. Ajatelkaa, siellä kauniissa hiljaisuuden keskuksessa, kun se valmistuu. Siellä on ONNEN TUNNE vallassa. Syödään puuroa yhdessä ja tanssitaan joulukuusen ympärillä. Suomua voi jokainen ihailla ilmaiseksi, siitä saa nauttia vähävarainenkin. Katsokaa sen kauneutta, tunturin päällä kun kasvavat puutkin, vehreys ja ihana luonto! (Yleensä tunturilla ei kasva puita, Suomu on siitä erilainen, se on vaara, mutta sittenkin tunturi!)

        Köyhien ja rikkaiden yhteinen kokoontuminen ensi jouluksi Suomulle! Toimikaa jo!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4915
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3106
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1197
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe