Elämässä joutuu tekemään valinnan:
Ala juomaan viinaa ja ehkä tapaat naisen.
Pysyt raittiina ja vietät koko elämäsi yksin.
Valinta on sinun.
Valinta on sinun.
30
178
Vastaukset
- kolmekympinenmies
Harmi, kun aloitin vasta 23v juomisen, kun monet alottaneet jo 13 ikäisinä.
10 vuotta liian myöhään.. viinalla naisia saa jos ei ite niin ne haluavat..no ei sentään..mut viina vapauttaa.. sosialisoi.
- Mainsviiper
Oli pitkä jakso jolloin join alkoholia todella harvoin. Se oli todella kuivakkaa aikaa. Ei riittänyt sellainen mies. Oli niitä, joilla oli vieläkin paremmat elintavat, niille riitti seuraa. Toiset sanoivat, että pitäisi käydä useammin. Ei auttanut. Joskus harvoin tulee kohtaamisia, jotka eivät lopulta johda mihinkään.
Tajusin, en kelpaa asiallisena, koska en ole riittävän kunnollinen. Renttunakaan en kelpaa, koska en osaa olla sitä aidosti, niin että minusta löytyisi riittävästi särmää ja oikeaa huolettomuutta. Oöen jotakin siltä väkiltä, eikä näille ole markkinoita. Jos osaa ja haluaa aidosti renttuilla, voi ottaa alkoholia siinä toivossaa. Jos ei ole kuitenkaan valmis boheemiksi, kannattaa unohtaa alkoholi. Löytää itsensä lopulta entistä pahemmilta väliinputoajan markkinoilta. - ex-raitis3
Juominen pitäisi aloittaa jo teini-ikäisenä. Kun aloittaa juomisen 13-vuotiaana saa pussikaljoitellessa kokemusta ihmissuhteista. Näiden suhteiden ja kokemuksen pohjalle rakennetaan sitten koko aikuisiän ihmissuhde-elämä.
Jos nuorena ei lähde juomaan muiden mukana, jää jälkeen ihmissuhde-elämästä ja tästä sitten kärsii koko loppuelämän.Nimenomaan.. join 13vee tutustuin pahiksiin ja osaan olla ihmisten jos jonkinlaisten seurassa. Nuorena vitsa väännettävä vai miten se meni???
Pesusienen hankkiminen marketista tulee halvemmaksi, kun ravintolasta. Eikä se valita kun on selkää pesty tarpeeksi ja vaihtaa uuteen, toisin kun se ravintolasta hankittu.
- Viinamies-
14 vuotiaana aloin juomaan ja tarjosin tytöillekkin ja sain heti tyttöystävän. Seksiä sain ekan kerran 8 kk siitä kun aloin seurustelee. Suhteita aletaan luomaan jo nuorena kun juo alkoholia ja sitten sitä seurustelee ja naisista tulee myös ystäviä ja ne suhteet kestää iän sitten. Sitä tulee sosiaalisemmaksi ja naisten lähestyminen on helppoa sitten aikuisena kun on juonut tarpeeksi usein.
- Buhahaha
Viinan juomisella/raittiudella ei ole mitään merkitystä naisen saamisen kannalta, aloittaja vain haluaa jollain tavalla puolustella rappioalkoholismiaan.
- viinamäki-82
Kyllä sitä vain yksin jää jollei viinaa ala juoda.
- Buhahaha
viinamäki-82 kirjoitti:
Kyllä sitä vain yksin jää jollei viinaa ala juoda.
Rappioalkoholistin valheita.
- misspönttöuuni
Vanha viisaus uuteen vuoteen: Akka lähtee juomalla ja näläkä syömällä.
Ku niin se vaan on. Että siihe kahtoin. Onks toi viinan juominen niinnoinkuin toive yhteisestä rakkaasta harrastuksesta?
Mikäs siinä jos se tuntuu tyydyttävälle parisuhteen kannalta. Helpompaa se joillekin on vetää kännirooli päälle ja sen kautta kieltää tai unohtaa todellisuus. Siinä roolissa ihmisestä vain tulee joku ihme kummajainen, joka on aina jotain parempaa tai huonompaa kuin selvinpäin nähtynä. Itselle ja toiselle.Ei baareista löydä muuta kuin puhki nussittuja haukkoja..
Kyllä se parisuhdemateriaalia oleva nainen löytyy ihan jostain muualta.Kyllähän juopotellessa jonkun pubilorton löytää, on ajatusmaailma ja elämänarvot sitten samanlaiset. Ei muuta kuin onnea parisuhteeseen, jos ei tuota kummoisemmat odotukset ole.
- Ujoatm28v-
Itse oon juopotellut melko säännöllisesti jo 16-vuotiaasta asti enkä silti ole saanut naista. Nyt ajattelin pitää taas ainakin 2-3 kuukautta taukoa ryyppäämisestä.
- Täälähteenytnukkumaan
Eipä se ryyppääminen tee hyvää terveydellekään ja maailmasi muuttuu kummasti, kun lopetat juomisen kokonaan. Paremmat mahdollisuudet sinulla on saada tyttöystävä, joka huolii sut, jos et ryyppää. Monetkin kun dumppaa miehen just ryyppäämisen vuoksi. Toivon, että löydät sellaisen mimmin, joka rohkasee sua sopivasti, että uskallat tehdä itsekin aloitteen. Monikin ujo ja herkkä tuntee toisen yhtä herkän eikä sanoja välttämättä tarvita, vaan puhutaan katseilla. Rupea sen ryyppäämisen sijaan etsimään uusia harrastuksia, niin sitäkin kautta voit löytää sen elämänkumppanin itsellesi.
- ex-raitis3
Mies voi toki elätellä epärealistisia haaveita joissa tyttöystävä tavataan arkielämässä tai harrastusten parissa. Tälläisten pilvilinnojen rakentaminen vain tapaa johtaa siihen että mies huomaa olevansa keski-ikäinen yksinäinen vanhapoika.
Todellisessa elämässä ne suhteet luodaan siellä missä juodaan viinaa. - Totuustämäkin
ex-raitis3 kirjoitti:
Mies voi toki elätellä epärealistisia haaveita joissa tyttöystävä tavataan arkielämässä tai harrastusten parissa. Tälläisten pilvilinnojen rakentaminen vain tapaa johtaa siihen että mies huomaa olevansa keski-ikäinen yksinäinen vanhapoika.
Todellisessa elämässä ne suhteet luodaan siellä missä juodaan viinaa.Ehkä sun todellisuus on siellä baareissa, mutta sä itse et ole humalapäissäsi se todellinen oma itsesi tai sitten sun pitää juoda jatkuvasti viinaa jopa kotonasi, jotta säilyttäisit itsestäsi sen kuvan minkä toinen sinusta on saanut. Oletko huomannut miten viinanjuonti vaikuttaa myös omaan itsetuntoosi ensin olet nousussa ja krapuloissasi ihan maissa ja tunnet huonoutta. Kaikista pysyvimmät suhteet saa ihan siitä muusta todellisesta selvinpäin olevasta elämästä, kun on se omin perusitsensä. Mutta toki baarissa voi käydä selvinpäinkin vaikka tanssimassa ja löytää sieltä toisen yhtälailla selvän ihmisen, ja kotonakin voi pämpätä illasta toiseen porukalla. Ei se todellisuus ole viinajuontia ja alkoholilla kyllästettyä minää, vaan tässä elämässä pitää uskaltaa olla selvinpäinkin ja kohdata oma itsensä sekä uskaltaa muodostaa ihmissuhteita. Monikin on alkanut juomaan juuri siksi, kun on ongelma sen oman minän kanssa. selvinpäin herkästä ja ujosta on tullut lopulta alkoholiongelmainen yksinäinen poikamies.
- ex-raitis3
Mies voi olla oma itsensä mutta tällöin ei saa luotua kontakteja naisiin. Kun ryyppää saa luotua kontakteja.
- ex-raitis3
Ja kyse on kulttuurista. Kun ollaan kännissä on soveliasta luoda noita suhteita vastakkaiseen sukupuoleen. Naiset eivät halua tutustua raittiiseen mieheen.
- Totuustämäkin
ex-raitis3 kirjoitti:
Ja kyse on kulttuurista. Kun ollaan kännissä on soveliasta luoda noita suhteita vastakkaiseen sukupuoleen. Naiset eivät halua tutustua raittiiseen mieheen.
Ihan turha sun on täällä perustella ja hakea oikeutusta tai syytä omalle alkoholinkäytöllesi, et varmaan ole omissa piireissäsi ikuna törmännyt raittiiseen naiseen ja päässyt edes häneen tutustumaan, joten väärissä piireissä ensinnäkin liikut. Itsekin alkoholistin kanssa suhteesta viivastuneena en ota enää alkoholistia kumppanikseni, vaan miehen, jonka ei tarvitse olla täysin raitis, mutta jolla ei ole ongelmaa juomisesta ja jonka elämä on muutenkin kondiksessa. Alkoholisteilla, kun tuppaa oma elämä luisumaan muutenkin raiteiltaan. Kyllä mulle täysin raitiskin mies kelpaa, mutta hän ei varmaan sulata sitä, että itse saatan käydä muutaman kerran vuodessa kavereiden kanssa ulkona ja ottaa muutaman sekä ruoka tai saunajuomana ottaa joskus viiniä tai oluen. En mä luo suhteita kännissä kehenkään, enkä hyppää sänkyyn, sen uskallan tehdä selvinpäin. Se on kummallista, että tuo alkoholin käyttö yhdistetään niin voimakkaasti suhteiden solmimiseen, ettei tosiaan enää nähdä muuta mahdollisuutta ja tilannetta tutustua ihmisiin ja baarissa voi todella käydä muutenkin kuin vain suhteita solmimassa.
- ex-raitis3
Kuten olen aikaisemminkin kertonut, olin alle 20-vuotiaana ja uudelleen jonkin aikaa noin 25-vuotiaana muutaman vuoden raittiina. Elättelin haavekuvia että tapaisin jossain raittiin tytön. Elämä kuitenkin opetti ettei maailma toimi näin. Sivusta katselin miten ihmiset ryyppäsivät ja pariutuivat. Ei sellaisia raittiiden piirejä ole jossa voisi tavata naisia.
Sitten lopulta hyväksyin tosiasiat ja aloin itsekin juomaan ja niitä naisiakin alkoi löytyä. - Totuustämäkin
ex-raitis3 kirjoitti:
Kuten olen aikaisemminkin kertonut, olin alle 20-vuotiaana ja uudelleen jonkin aikaa noin 25-vuotiaana muutaman vuoden raittiina. Elättelin haavekuvia että tapaisin jossain raittiin tytön. Elämä kuitenkin opetti ettei maailma toimi näin. Sivusta katselin miten ihmiset ryyppäsivät ja pariutuivat. Ei sellaisia raittiiden piirejä ole jossa voisi tavata naisia.
Sitten lopulta hyväksyin tosiasiat ja aloin itsekin juomaan ja niitä naisiakin alkoi löytyä.Kaikki ei juo ja tutustuu ihmisiin selvinpäinkin, mutta se on kiinni omasta itsetunnosta, rohkeudesta ja itseluottamuksesta. Ehkä sunkin pitäisi vaan tajuta ja hyväksyä itsesi, että sä voit olla kiva ihminen ja tutustumisen arvoinen selvinpäinkin ollessasi, eikä siihen tarvita mitään viinaa mukaan. Ehkä sun kannattais käydä jonkun ammattilaisen juttusilla, jonka avulla saisit itsetuntemustasi paremmaksi ja rohkenisit alkaa tutustua ihmisiin selvinpäin. Mä poistun nyt muihin puuhiin, heipat tänne.
- super_atm
Saako naisen, jos kotona kännää yksin kalsarit jalassa?
- paraskinpuhuja
Jo, mut kun sen oman itsen kanssa tulee parhaiten selvinpäin. Jos välillä tekee mieli, voi ajatella, ett tunne menee ohi lopulta ja palkinnoks saa sen hyvän olon. Koko ajan lisää ja lisää , sitä hyvää oloa. Vertaistuki ois hyvä, ettei reps. . . .
- Tottahansepuhuu
Nyt kun tarkemmin miettii niin joka ikinen kaveri on löytänyt naisensa humalassa baareista tai joistakin juhlista. Eivätkä ole mitään rappioholisteja vaan ihan perheellisiä työntekijöitä nykyään. Itsekin olen elämäni aikana kolmesti seurustellut ja kaikki suhteet on lähteneet joko baarista tai humalan aiheuttaman rohkaisun ja sosiaalisuuden ansiosta.
Kyllä tässä jutussa on perää.- eiolehalunnutjutella
Kyllä minä voisin jutella jo tutun ihmisen kanssa selvinpäinkin, mutta tiedän ettei häntä kiinnosta mun kaveruus niin olenpa sitten hiljaa.
- ex-raitis3
Sen jälkeen kun on kumppaninsa tavannut, voi vähentää juomista, ehkä raitistuakin.
Mutta jos raitistuu eikä bailaa ennenkuin kumppani on löytynyt, jää loppuiäkseen yksin. - Tottahansepuhuu
ex-raitis3 kirjoitti:
Sen jälkeen kun on kumppaninsa tavannut, voi vähentää juomista, ehkä raitistuakin.
Mutta jos raitistuu eikä bailaa ennenkuin kumppani on löytynyt, jää loppuiäkseen yksin.Itseasiassa tarkemmin ajateltuna kaikilla pariskunnilla joita sen verran tunnen että tiedän taustan, on myöskin alkoholi jokaisessa tapauksessa näytellyt isoa, ellei jopa pääosaa parisuhteen syntymisen suhteen.
Ehkä me suomalaiset vaan ollaan tällasia että tarvitaan sitä viinan tuomaa rohkaisua. - äläoleta
eiolehalunnutjutella kirjoitti:
Kyllä minä voisin jutella jo tutun ihmisen kanssa selvinpäinkin, mutta tiedän ettei häntä kiinnosta mun kaveruus niin olenpa sitten hiljaa.
Mistä sinä tiedät ettei kiinnosta, oletko kysynyt vai oletatko vain?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo666014Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per533011- 312193
- 131807
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191773- 181750
- 181519
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131512- 481486
- 91453