Mercedes-Benz GLC

Ehkä-Mege-mies

Onko Mercedes-Benz GLC hyvä auto ?

32

32046

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joppesi

      Kyllä!

    • HuonoFacelift

      ei ole, perustelut seuraa

      -kallis
      -kuluttaa paljon
      -ruostuu
      -mukana tuleva imago

      • Anonyymi

        Mistä ruostuu GLC? Parkkipaikoilla bongatut olleet siisti korisia.


    • njet.hjuva

      Kallis ja päästöhuijausohjelmistojen takia arvo romahtaa nopeasti! Muuten hyvä!

    • Kävin minäkin koeajamassa uutta hydridiversiota.
      Ei ainakaan sovi minun käyttööni, sillä esim. tavaratila oli
      kuin luokkaa pienemmästä autosta.
      Mutta ellei tämä häiritse ja muusta syystä tarvitsee korkeamman
      korin, niin siitä vaan.

      • zorro_

        Ihanko hydridiversiota pääsit ajamaan? -Eipä taida olla tosiaan sinun käyttöön. Kun on niin kalliskin. Jos vilkuilisit jotain halvempia hybridiversioita eri merkeistä. Semmoisia vekselivetoisia niinkuin ennen sanottiin persaukisista auton ostattelijoista puhuttaessa.


    • En ymmärrä, mitä tarkoitat Zorro, sillä mersuilla olen ajanut jo vuodesta 2009.
      Ensimmäinen auto vuonna 1976. Lisäksi ajokilometrejä on n. 1,5 miljoonaa.
      Miten on itsesi laita? Pääsetkö samaan?

    • MersuManne

      Mersu on aina Mersu.Paras auto ehdottomasti.
      Made in Finland.

      • MannelavettienKing

        Paras mannelavetti ever!!!


    • kokemus.glc.tä

      Itsellä vähän yli vuoden kokemus ko. autosta.
      Useita vikoja ilmennyt, onneksi liike on ne takuuna mallikkaasti hoitanut.
      On sinällään kuluttajan kannalta harmi, että tehdas on ulkoistanut testauksen itseltään kuluttajille.
      Toki näin on muidenkin merkkien osalta, mutta menettely ei mitenkään poista Mercedeksen moitittavaa toimintaa tässä asiassa.
      Auto sinällään on mitä mainioin ajettava ja näillä nyt esiintyvillä pakkasilla (yli- 20 C astetta) kiitettävän lämmin.
      Kulutus, varsinkin näin pakkasilla, on yli kaksi litraa ilmoitettua arvoa sataa kilometriä kohden suurempi, mutta jokainen toki tietänee, että nuo ilmoitetut arvot on ns. laboratorio tuloksia.
      Ostajan kannalta on toki hyvä, että verottaja hyväksyy tehtaan ilmoittamat kulutuslukemat, tai siis päästölukemat.

      • www205

        Nykyautot on tungettu niin täyteen tekniikkaa, että vikoja tulee väistämättä. Suuri riski näille "lastentaudeille" on uuden mallisarjan alkupään autoissa. Toki tämähän on tunnettu tosiasia. Kaikkeen uuten tekniikkaan liittyy aina riskejä.

        Mutta toki ihmettelen Mersun ja monen muunkin merkin aivan selkeistä suunnittelu, laatu- ja materiaalivirheistä johtuvia vikoja. Eikö näitä vikoja huomata autojen testausvaiheessa?. Ilmeisesti ne huomataan, mutta päästetään auto markkinoille ja korjataan sitten, jos asiakas vian huomaa.


    • Mace

      Minulla Mersu GLC 350e hybrit
      Vuoden ollutkäytössä meni ajoakku epäkuntoon on korjaamolla uutta akkua oottaa pari kolme viikkoa.
      Onko muilla kokemusta.make

    • GLC350e

      GLC350e ollut käytössä n 18 kk. Pieni starttiakku osoitti uupumisen merkkejä (tuli vikakoodia kännykkään). Kumma juttu kun sitä ei käsittääkseni edes paljon rasiteta. Veho vaihtoi sen takuuna nopeasti. Vika ei haitannut ajamista mutta jos tuo pikkuakku olisi kokonaan hajonnut niin auto olisi jäänyt siihen paikkaan. Ei muuta huomautettavaa, kilometrejä on nyt n 30t.

      Auto on hyvä, odotusten mukainen. Pääsin hiljattain vertailemaan myös XC60 hybridiin. Kulkevat lämä tiskissä ihan rinta rinnan vaikka Volvossa pitäisi olla 100 hv enemmän, Volvo tosin himmaa n 150 km/h jälkeen mutta ei kehdattu koittaa loppuun asti. Mesen pelkkä sähköajo on liukkaalla parempi ja tuntuu tehokkaammalta. Mese kuluttaa selvästi vähemmän. Volvon tilat ovat paremmat ja ergonomia ja hallintalaitteet ovat tottumiskysymys. Molempi parempi. Harmi että meseä ei ole tänä vuonna voinut ostaa Suomessa. Jostain syystä niitä on esim Thaimaassa showroomeissa heti ajoon. Sikäläinen hinta n 100t EUR, silti niitä näkyy liikenteessä.

    • Anonyymi

      Nyt kolme vuotta käytössä. Ajettu noin 120 tkm uudesta alkaen. Jarruvika.
      Takajarrut juuttuu. Kerran muutettu vaihdelaatikon asetuksia. Citymaasturi. Mutta hyvä ajaa verrattuna suv autoihin. Vaihdelaatikko ja moottori toimii hyvin yhteen.

      • Anonyymi

        Toyota ei koskaa ei koskaa pysty pistämään kampoihin mersulle. Ei mulla taas muuta hei hei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ei koskaa ei koskaa pysty pistämään kampoihin mersulle. Ei mulla taas muuta hei hei.

        Ei Toyota pysty tosiaankaan pistämään kampoihin Mersulle, nimittäin vikojen määrässä. Mersu täynnä vikoja ja Toyota täysin vikavapaa. VOI HARMI, TOJON OMISTAJANA TOI TÄYTYY VAAN JOTENKIN KESTÄÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Toyota pysty tosiaankaan pistämään kampoihin Mersulle, nimittäin vikojen määrässä. Mersu täynnä vikoja ja Toyota täysin vikavapaa. VOI HARMI, TOJON OMISTAJANA TOI TÄYTYY VAAN JOTENKIN KESTÄÄ.

        Luetun ymmärtämisessä vikaa. Luitko aloittajan kysymyksen, ei kysytty mitään toyotasta.


    • Anonyymi

      Moro,

      Tänne on kirjoitettu paljon mutta vähän asiaa. Nyt 55tkm ajettuna GLC350e, edelleen pelaa hyvin. Jos tarvisi listata tyyppivikoja niin varmaankin tässä voisi mainita moottorin ohjainyksikön. Ohjainyksikkö saattaa tehdä ns. ''tiedonsiirtovirheen'' joka aiheuttaa ison liutan vikakoodeja ja moottorivalo palaa. Yksikköä ei vaihdeta kerran tai kahden jälkeen, vaan buutataan, mutta jos jokin osa pelottaa, että menee rikki niin tämä. Ei liene halpa korjata. Buuttauksesta ei tosin Veho ole veloittanut. Ajoakulla ja sähkömoottoreilla niin pitkä takuu ettei tarvitse vielä huolehtia.

      Toinen ongelma mitä on tehnyt, (liittyneekö samaan ohjainyksikköön?) on sellainen että sähkömoottori näyttää muka työntävän autoa eteenpäin, mutta oikeasti ei tee mitään. Pari kertaa tehnyt mutta poistuu kun auto vähän aikaa pois käynnistä tai käy laturissa. Saa nähdä aiheutuuko tästä vielä vikaa.

      Muuten tämä auto ihan kelpo pulkka. Audin quattrosta vaihdoin tähän ja ei tämän auton 4-matic ihan pärjää quattrolle talvella mutta naisten silmiin tuntuu uppoavan paremmin.

      -P

      • Anonyymi

        Omasta MB GLC 350e voisin sanoa, että melkein kolme vuotta sitten ostin käytettynä 55tkm ajettuna ja nyt mittarissa kohta 100tkm. Mitään korjauksia ei ole tarvittu parkkipaikkakolhun korjaamisen lisäksi. Toki olen käyttänyt autoa säännöllisesti huollossa.
        Ilma-alusta toimii mainiosti tarjoten vaihtoehtoja mukavasta todella sporttiseen. Autossahan on oikea jatkuva neliveto, joka tietenkin näkyy hieman kulutuksessa, mutta on myös todella pystyvä niin maastossa kuin loskassa. Toisin kuin edellisessä postauksessa kehutussa Audissa. Ilma-alustassa on maavara säädeltävissä.
        Auto on hyvin helppo ajettava kelissä kuin kelissä. Menee äänettömästi ja vikuroimatta sinne minne ohjaat vaikka paksussa loskassa. Ohjaus on täsmällinen vielä 100tkm jälkeenkin. Tottakai renkailla on suuri merkitys ajo-ominaisuuksiin.
        Tämä kyseinen auto on ehdottomasti paras autoistani tähän mennessä. Edellinen oli ML V6 diesel (yllättävän surkeilla varusteilla) ja sitä ennen MB S V8 diesel (huippuvarusteilla). ML:stä piti vaihtaa muutamia kalliita puslia etupäästä ja kerran jätti tielle ABS jarruanturivian vuoksi. Ässästä hajosi parin euron diodit laturista ja korjausarvio vaihtolaturille oli 5500€. Tein itse, kun tuolloin ei muut kuin Veho ottanut ässää vastaan, Autosta piti purkaa puoli etupäätä ja konetta, että sai laturiin edes katsekontaktia.
        Kaikkiaan minulla on ollut noin 40 autoa Ladasta Toyotaan ja Chevellestä GLC:hen. Halvimmat kilometrit oli ensimmäisillä tee-se-itse autoillani, hurjimmat Chevellellä (alle 10s 1/4 maili), varmimmat Toyotoilla, mukavimmat ässällä (Maximakin on ollut ja se siitä), mutta tällä GLC:llä mennään lähes kärkeen melkein joka kategoriassa (ei halpa, mutta ei vikoja, mukava, hiljainen ja tarvittaessa tykki 5,9s 0-100km/h).


    • Anonyymi

      Todella paljon vikoja, joista tehdas ei ota mitään vastuuta!

      • Anonyymi

        Onko sekin ominaisuus jo tarttunut saman maan kansanautokonsernista?


    • Anonyymi

      jos ostat glc.n niin varaudu oottamaan 8 kk

      • Anonyymi

        Eli vähän samaan tapaan, kuin entisessä Neuvostoliitossa jonotettiin uutta Ladaa. 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli vähän samaan tapaan, kuin entisessä Neuvostoliitossa jonotettiin uutta Ladaa. 😂

        EUvostoliitossa jonotetaan nyt vähän kaikkea. Ihan samoin, kuin vanhassa kunnon Neuvostoliitossakin! 😂😅


    • Anonyymi

      Paras luokassaan, RAV4 paskin.

      • Anonyymi

        Toyota Rav4 on laatuauto Mersuun verrattuna, vai väitätkö että Mersussa on vähemmän vikoja.


    • Anonyymi

      Itsellä 2500km ajettu GLC 350e. Nyt tehnyt kaksi kertaa ettei käynnisty ja hävittää virrat . Ei oikein hyvältä vaikuta

    • Anonyymi

      On hyvä auto.

    • Anonyymi

      Onko päivitettyjä kommentteja 23-24 mallisista, en juuri kaipaa minun on parempi kuin sinun kommnetteja, sillä onhan merkkejä ollut Citroenista mersuun ja kaipaan vain kommentteja niiltä jolla on käytössä isommalla akulla oleva bensa plug in, tai puhdas diesel GLC
      200E+Sprinter+XC60+Audi A4+Volvo V70+Golf 1.9, kaikki diesel

    • Anonyymi

      Vähävikaisin katumaasturi Saksassa. Uusin Saksan katsastustilasto.

    • Anonyymi

      No, ei oo! Iteselläni 300e, sähkövikoja. Aikaisemmin Porsche Cayanne, se se vasta paska olikii! Korjaukset maksoivat tuhansia... Ostan seuraavaksi Dacian, luotettavuutta, eikä maksa paljoo. Porschen takalasin hinnalla, saa Dacian maasturin

    • Anonyymi

      Komia se ainakin on :) ...... ja virtaviivainen, hyvä ajaa. Turvallinen ja vahva ajopeli. Vikoja jotka maksaa aikalailla on kuitenkin hivenen liikaa.
      Bayerische Motoren Werke valmistavat saman näköistä mööpeliä suoralla kuutosella , ja ne ovat sellaisia vehkeitä jotka aika kovaakin kyytiä kestävät.
      ....mutta net ei vain ole mersuja kuuna ikuna 😑

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      285
      19481
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      96
      3825
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      125
      2296
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      197
      1993
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1900
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      301
      1702
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1402
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      92
      1385
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      150
      1197
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      245
      1103
    Aihe