apuakiusaamiseen

lyttyynlyöty

Ison porukan kiusaama, jota jatkunut jo pitkään. Nurkkaan ahdistettu, lyttyyn lyöty, mitätöity, selän takana p-puhetta, itsetuhon partaalle ajettu.
Kaikki näkevät tilanteen, kukaan ei uskalla puuttua siihen.

Muita samassa tilanteessa olevia?
Mistä saatte apua/voimaa tilanteeseen?

Olen vain niin loppu ja en kestä tätä tilannetta enää hetkeäkään, itsemurhakin tuntuisi jo helpottavalta ajatukselta, ettei tarvitsisi kiusaamista enempää kestää..

11

1879

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4498

      työpaikka lääkäri on sinun ensimmäinen paikkasi, jos sieltä ei apua tule niin tee ilmoitus työsuojelupiiriin, voit myös tehdä rikosilmoituksen mutta se tietenkin vaatii todisteita ja naisvaltaisella alallahan ei sellaisia kukaan uskalla sanoa ääneen vaikka vieressä seisoisi ja kaiken näkisi. Tee niin kuin minä, sanoudu irti, ei se työpaikka varmaan suomen ainoa ole tai mene uudelleen koulutukseen, pääset ainakin sieltä pois, ei yhden työpaikan vuoksi kannatte terveyttään menettää. Tsemppiä sulle.

    • täältäpesee

      Pulmaehdotus esimies,työmaan vaihto tai haistatat päänaukojalle sen verran kovaa ettei enää ryttyile.Älä ole kiusattu enää vaan puolusta itsees voi olla että moni ei uskalla vastustaa pääkiusaajaa kun pelkäävät mut sun ei tarvi olla se kiusattu.

    • lekuriin-aamulla

      Ilmanmuuta sairauslomalle psyykkisistä syistä, voit päästä jopa eläkkeelle, mieti kuinka paljon niitä kusipäitä vituttaa kun pääsisit eläkkeelle.

    • lyttyynlyöty

      Kiitos vastauksista ja vinkeistä.
      Valitettavasti niistä ei kohdallani ole kuitenkaan apua.
      Joskus on viisautta antaa asioiden olla ja luovuttaa..

    • lyttyynlyöty

      Kiitos vastauksista ja vinkeistä.
      Valitettavasti niistä ei kohdallani ole kuitenkaan apua.
      Joskus on viisautta antaa asioiden olla ja luovuttaa..

      • terveejärjenääniX

        perehdy aiheeseen Narsisti työpaikalla, ja sinulle avautuu koko ongelman tarkka diagnostiikka. Samalla käsität, miksi irtisanoutumisesi on ensiarvoisen tärkeää tuollaisesta paikasta.

        Joo joo, arvaan jo vastauksen, on ikää 50 ja ns "viimeinen työuran työpaikka" kyseessä asuntolainat, autot ja mökit lyhennettävä ja kakaroiden elätykset. Vain tuollaiset syyt saa ihmisen ummistamaan silmänsä ratkaisuilta.
        Ihminen tekee valintoja. Jos omaisuuden kartutus on omaa mielenterveyttä tärkeämpi, siitä vaan. Tie heellvettiin (ja pyörätie heellvetilliseen työpaikkaan) on päällystetty hyvillä aikomuksilla.


      • Jon2018

        Älä irtisanoudu mutta jättäydy vaikka sairaslomalle ja ala ajamaan etujasi , miten näet sen parhaimmaksi liiton tai työpaikan edustajien kanssa.

        Jos irtisanoudut monesti kiusaaminen ei jää välttämättä siihen vaan se voi jatkua kun yrität hakea uutta paikkaa tai jos olet jo saanut uuden paikan vanhasta paikasta voidaan yrittää antaa sinusta huonoa kuvaa työntekijänä ja tuhota koko urasi, minulla on kokemusta tästä , paras kun yrität saada oikeutta on ainakin sitten mustaa valkoisella että yritit . Kukaan ei ala turhan takia nostamaan juttua kiusaamisesta .


      • terveejärjenääniX
        Jon2018 kirjoitti:

        Älä irtisanoudu mutta jättäydy vaikka sairaslomalle ja ala ajamaan etujasi , miten näet sen parhaimmaksi liiton tai työpaikan edustajien kanssa.

        Jos irtisanoudut monesti kiusaaminen ei jää välttämättä siihen vaan se voi jatkua kun yrität hakea uutta paikkaa tai jos olet jo saanut uuden paikan vanhasta paikasta voidaan yrittää antaa sinusta huonoa kuvaa työntekijänä ja tuhota koko urasi, minulla on kokemusta tästä , paras kun yrität saada oikeutta on ainakin sitten mustaa valkoisella että yritit . Kukaan ei ala turhan takia nostamaan juttua kiusaamisesta .

        Jos valintanasi olisi Jon2018 kaksi kardinaalivalintaa elämässä:
        A ura ja raha
        B mielenterveys ja epävarmuus työmarkkinoilla

        kumpaan päätyisit ?

        Ei kyse ole tuollaisessa työpaikassa enää siitä kuka on oikeassa vai väärässä, vaan kenellä on tarvittaessa todistajia ja kellä ei.
        Aloittajalle voi koitua huomattavasti enemmän vaikeuksia asian aluehallintoviraston työsuojelupiiriin viemisestä, kuin vain irtisanoutumalla ja muuttamalla vaikka toiseen kaupunkiin ja toiseen työhön.
        Kaikki ristiretket narsistin pyörittämää työyhteisöä vastaan on tuhoon tuomittuja. Tämän kertoo mikä tahansa alan julkaisu tai kirja aiheesta työpaikka ja narsisti.

        ps. olen ollut 3 eri työpaikassa jossa narsisti pyörittää "omaa kiusaajien hovia", joten tiedän mistä puhun. Kaikki sonnta muuttuu vasta sinä päivänä kun luovuttaa pukukaapin avaimet ja kävelee ulos firmasta. Jo samana iltana kotona henki alkaa kulkea keuhkoissa eri lailla.


      • Jon2018

        erveejärjenääniX
        5.2.2018 15:57

        Jon2018 kirjoitti:
        Älä irtisanoudu mutta jättäydy vaikka sairaslomalle ja ala ajamaan etujasi , miten näet sen parhaimmaksi liiton tai työpaikan edustajien kanssa.

        Jos irtisanoudut monesti kiusaaminen ei jää välttämättä siihen vaan se voi jatkua kun yrität hakea uutta paikkaa tai jos olet jo saanut uuden paikan vanhasta paikasta voidaan yrittää antaa sinusta huonoa kuvaa työntekijänä ja tuhota koko urasi, minulla on kokemusta tästä , paras kun yrität saada oikeutta on ainakin sitten mustaa valkoisella että yritit . Kukaan ei ala turhan takia nostamaan juttua kiusaamisesta .
        Näytä lisää
        Jos valintanasi olisi Jon2018 kaksi kardinaalivalintaa elämässä:
        A ura ja raha
        B mielenterveys ja epävarmuus työmarkkinoilla

        kumpaan päätyisit ?

        B ymmärrän mitä yrität sanoa ja olen samoilla aalloilla , tuo pelihän on jo menetetty ko työpaikan suhteen niin lääkärin kautta palkalliselle sairaslomalle ja taistelee sitten palkalla vaikka vuoden oikeuksistaan tai mitä pystyy. Pahimmassa tapauksessa jos ei nosta juttua työnantaja ei jatkaa kiusaamista ja uran tuhoamista jos on nostettu juttu on vastiketta väitteille eikä entinen työnanatja välttämättä uskalla jatkaa uran tuhoamista jos on sellainen tapaus. Itse en valitettavasti nostanut juttua niin juuri tämä tapahtui ja tulee vastaani aina kun haen töitä.

        Löytyy niin moneen junaan työnataja puolellakin kiusaajia ja joka portaasta jos joku saa muut vakuutetuksi uhrin - muut kiusaajat toimivat varmaan hyvässä uskossa joukosta aina löytyy se joka on päätekijä.


    • terveenjärjenääni2018

      En ole itse tötmännyt tuollaiseen jossa esimiestasolla kiusausta, vain näitä työläistason narsistihoveja tullut vastaan, voi olla että tuossa jon2018 ehdotuksessa on vinha itu sitten nostaa syyte. Mutta on hyvä tiedostaa että sen vaiheen jälkeen alkaa olla tuliset paikat työskennellä siellä ylipäätäänsä. Tosiaan, ensin sairaslomalle ja sieltä käsin operointi voisi olla sellainen inhimillinen tie pois firmasta. irtisanomisaika kuitenkin pari viikkoa-kunta-alalla enemmän jos on ollut kauan talossa. Koko aika hommaa sairaslomaa yksityisiltä lääkäreiltä.

      Kiusaajia on niin eri tasoisia ja erilaiset toimet toimii. Jouduin hiljattain sellaiseen jossa olin ulkoistettuna työntekijänä ja nuori vakituinen oli niin valtaa ja voimaa täynnä. Viikko viikolta käytös muuttui aina vain häijymmäksi ja suoranaista nöyryytystä alkoi olla jo. Hän ei ollut narsisti, eikä hänellä ollut ns. vahvaa hovia. Siksi en pelännyt "ryhtyä hoitamaan asiaa itse". Eräänä päivänä kilahdin häneelle sellaisella raivolla ja heitin esineitä hiukan teatraalisesti, että hän oikein vapisi. Soitin siltä seisomalta firman johdolle ja selitin juurta jaksaen että lähden talosta jos ei meno muutu. Sitten alkoi tapahtua. Tyyppi siirrettiin välittömästi toiselle osastolle 2 kuukaudeksi, ei raukka uskaltanut enäää edes vastata kysymyksiini, saatikka puhua itse enää mitään. Eli joskus asiat voi hoitaa toisellakin tapaa. Mutta siis tämä ei toimisi narsistin kanssa. Tällä tyypillä oli yksi toveri firmassa, joka myöhemmin alkoi yrittämään komennella minua mutta laitoin hänetkin saman tien ojennukseen dissaamalla kaikki alkavatkin yritykset. Olin eri mieltä ihan periaatteesta ja en totellut mitään. Tarkkailkaa minkälaisen kanssa olette tekemisisä ja vasta sitten toimikaa, olisi oma vinkkini.

    • EntinenK1usattu

      Liity äkkiä liittoon jos et ole jo liitossa. Ota yhteyttä AVI työsuojeluun sielä saat asiantuntevaa apua he yhdistävät kiusaamisesta ja häirinnästä tietävien asiantuntijoiden kanssa keslustelemaan. Pidä kirjaa tapahtumista jossain excelissä kuka mitä missä milloin sanoi tai teki kellon aika ja paikka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe