Kun ei ole varaa ottaa

uuuff

avioeroa , liitto on aivan helvettiä ollu pitkään ja kestäny 33v . Kuitenkaan jos asunto myydään alta ei raha riitä molempien uuteen asuntoon , ja vuokralla on ainakin Helsingissä eläkeläiselle liian kallis , hyviä neuvoja tai ajatuksia olisi hyvä kuunnella.

7

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 764385588

      Eläkeläisen ei ole pakko asua Helsingissä.

    • eroonvain

      Mikäli tilanteenne todellakin on korjaamattomissa, aivan VARMASTI on varaa erota. Myykää asunto , ota oma osuutesi ja muuta halvemmalle asuinseudulle. Vaikka toiseen pienempävn kaupunkiin. Eläkkeesi voit saada tulemaan sinnekin! Ystäviä ja tuttuja saat mistä tahaansa osallistumalla ja muiden mukaan menemällä.

      Mitä ihmeen iloa näet kärvistellä seuraavat 20-30 vuotta ihmisen kanssa joka tekee elämästäsi sietämättomän?!

    • yksiöriittäähyvin

      Samaa mieltä, eläkeläinen voi asua myös Vantaan lähiössä, Keravalla tai jopa Järvenpäässä tai vaikka Mäntsälässä. Jokaisesta näistä voi ostaa kerrostalokämpän huomattavasti edullisemmin.
      Vuokrat nyt ovat joka puolella samat, ja samat asumistuet saa, joten mieluummin pieni koppi eli omistusasunto jossain lähiössä kuin vuokrakämppä sikakalliilla hinnalla.

    • Ensioeemeli

      kovin on pääkaupunkikeskeistä. Lisäisin siis, että eläkeläinen voi asua myös Jyväskylässä, Joensuussa tai Ranualla. Kyllä Suomessa paikkakuntia riittää.

      Ja halpoja vuokra-asuntojakin löytyy. Kaverini asuu yksiössä, jossa on huone ja keittokomero, kylpyhuone ja vielä pieni vaatehuonekin. Vuokra on 170 euroa ja siihen sisältyy sähkö. Ai niin, on parvekekin. Hyväkuntoinen, nätisti remontoitu.

      Mutta joo, ei ole pääkaupunkiseudulla, ei edes siellä Mäntsälässä.

      Mutta kyllä senkin ymmärtää, että lähteminen ihan vieraalle paikkakunnalle kauas kaikista ystävistä, sukulaisista ja tutuista on vaikeata. Ei vanhempi ihminen niitä uusia ystävyyssuhteita enää niin helposti löydä kuin nuoremmat.

      Mutta eihän helvetissäkään pitäisi ihmisen elää. Ainakaan täällä maan päällä, jos se vielä omassa vallassa on.

    • mikätärkeää

      Taloudellinen puoli järjestyy aina jotenkin, tokihan Helsingissä asuu paljon muitakin eläkeläisiä vuokralla. Ja saatpa myynnistä jäänyttä rahaa myös harrastuksiin ja lomamatkoihin.
      Moni eläkeläinen - pariskunta tai yksinelävä - myy asuntonsa ja muuttaa vuokralle sekä nauttii elämästä vielä kun terveyttä on.
      Raha-asioita en siis miettisi yhtään ja jos tämä todella on ainut, mikä pidättelee, ole viimein rohkea ja ota irti kaikki hyvä ja kaunis elämän ehtoopuolesta.

    • perheeseenpanostanut

      Koskee myös erohaluja avoliitossa, mitään puukkoa ei ole selässä vielä mutta siinä tilanteessa olen että rahat ei riitäisi enää oman kämpän vuokraan koska avovaimon kanssa yhteisä lainoja jotka pitää hoitaa. Lähtisin aika mielelläni koska monessa asiassa avovaimoni on aina vastaan kun jotain ehdotan.

    • valitsinrahan

      Erota voi mutta kuten itsekin sanoit rahallisesti kävisi huonosti. Samoin minun avioliitto on helvetti toinen pettää tilaisuuden tullen. Kun haen eroa ei suostu eroon vaan kertoo tekevänsä minun elämästä helvetin sen jälkeen. Eli minä olisin halunnut erota mutta maksaa en ala toisen typerää elämää. Tiedän joutuvani maksamaan raskaasti ja menettäisin ison omaisuuden. Joten nussikoot kakkosia kuten tahtoo keskityn omaisuuden tuomiin ihanuuksia mitä olemme hankkineet. Olen siis tyytynyt tähän helvettiin rahan takia. Koska jos eroaisimme menetettäisiin kumpikin kaikki nämä ihanat asiat joista nautin. Kunhan nuo älykääpiö kakkoset ymmärtäisivät että ukko saa lähteä hoitonsa mukaan mutta silloin on valmis minulle maksamaan ja luovuttamaan omaisuuden ilman lisä maksuja. Kun ei tähän suostu en voi asialle mitään kerta se on kumppanin oma päätös olla myymättä omaisuutta kuten itselläni. Toki kun teen selväksi että jättää rauhaan ja painostaa miestä eroa hakemaan ja maksamaan minulle . Toki myönnän että raha on se syy meillä molemmilla että omaisuus pysyy omana. Mutta eihän nuo panot oikein ymmärrä. Olen sanonut että tekee selväksi kun käy nussimassa ettei sitten eroa ota ja miksi. Eihän se sitä tee kun kuulemma pillua ei saa niin hyvin. Eli muutoin elämä on ihanaa ja toimeen tullaan kunhan nuo panot vielä jättäisi rauhaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1198
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe