Saako suomen kansalainen mielipiteensä julki

suapav

Suomessa on jo pidemmän aikaa näkynyt kehitys, että vallassa olevat poliitikot yrittävät rajoittaa toimittajien uutisointia ja ovat onnistuneetkin siinä. Yleltä lähti useita toimittajia toisiin tehtäviin Sipilän painostuksen jälkeen, vaikka uutiset olivatkin aivan asiallisia, mutta Sipilä ei ollut. Muita merkkejä on myös näkyvissä, vasta kokoomus hyökkäsi työttömyydestä kirjoittavaa blogikirjoittajaa vastaa ja kyseli toimittajilta onko blogikirjoittelu asian mukaista. Kai työttömyydestä saa ihminen kirjoittaa mitä haluaa ja varsinkin "työttömyysturvauudistuksesta" ilman blogin lopettamisvaatimuksia. Myös hesarin kirjoitus suomen tiedustelusta aiheutti hirveän paheksunnan hesarin päätoimittaja vastaan. Sotilastiedustelu on kuitenkin täysin parlamentaarisen valvonnan ulkopuolella oleva yksikkö ja sen tiedusteluvaltuuksia ollaan lisäämässä. Televisiossa Kanervan ja erään Aalto-korkeakoulun proffan katse päätoimittajaa kohtaan oli tappava asiasta keskusteltaessa. Luulisi ainakin proffan pystyvän asiallisesti keskustelemaan asiasta kuin asiasta. Henkilökohtaisesti olen huomannut etten saa mielipiteitäni julki lehtien mielipideosastolla, en tekstiviestiosastolla, mutta erään pikkunatsin mielipiteet toistuu päivästä toiseen. Eräs lehti ilmoitti, että mielipiteeni siirretään moderaatioon, vissiin tarkoitti sensuuria. Minusta mielipiteille ei tarvita mitään rajoitusta, muuten alkaa lehtien linjan mukainen yksipuolinen mielipide on vallitseva. Kohta suomessa aletaan olla sananvapaudessa Turkin tasolla, jos mielipiteitä sensuroidaan ja kirjoittajia ja toimittajia painostetaan.

3

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EiNiinMukavaVaakku
    • SejaSenSUURI

      Ei saa!!!

      Putin kävi opettamassa, miten kansan suu tukitaan.

      • Sarvikuonojenmaa

        Juuri noin! Salella on omat luurankonsa komeroissa, ja sen vuoksi hänen on niin helppo hymyillä yhteiskuvassa tuon "iljetyksen", toveri Putinin kanssa. Molemmat sumuttaa "avutonta" omaa kansaansa ja kasvattavat omaisuuttansa hämärätoimilla.

        Putinin toiminta tulevien pressavaalien suhteen on niin läpinäkyvää maanpetosta, että kauanko mahtaa suuri neuvostokansa vielä tuollaista sulattaa. Mutta asiahan on juuri siinä, että Putin palkitsee ruhtinaallisesti ne virkamiehet, jotka suostuvat toimimaan hänen mielivaltaisten, itse keksimiensä periaatteiden mukaan; niistähän saa sievoiset ansiot, kunhan vain jokaisesta ansaitsemastaan ruplasta tilittää veroparatiisitileille ( Putinin ) merkittävän osan.

        Putinin loppu tulee olemaan traaginen, ja hänen jälkeensä tapahtuu "putinin klaanille" jotain samanlaista kuin kävi viimeiselle tsaariperheelle n. 100 vuotta sitten. Historia ei ole opettanut meille yhtään mitään.

        Suomen Sipilä-Orpo-Soini klaani yrittää kovasti tehdä itsestään valtiomiehiä. Vellihousujen kohtaloksi taitaa muodostua maininta Suomen ensimmäisenä ja viimeisenä virallisena MayDay-koplana, Saivat aikaan vain pahaa Suomelle, SOS-passi perseeseen ja ikuiselle ekskursiolle Etelämantereelle, tervemenoa.

        Mutta poliitikkojahan ei Suomessa saa kritisoida, vai???


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe