Nyt keväällä esitellään uudet sisarusmallit Citroen Berlingo & Paugeot Partner & Opel Combo jotka kaikki valmistetaan Espanjan Vigossa. Tulevat kuulema myyntiin kesällä ja hinnat melko lähellä nykyisten mallien hintoja.
Artikkelin mukaan saataville tulee myös kiinnostava vaihtoehto automaattilaatikko EAT8, josta ei ole kuulunut sen kummepia moitteita toimivuudeltaan tai kestävyydeltään.
Koneet bensa 1.2 Puretech 110 et 130 hv, sekä 4-syliteriset dieselit 1.5 BlueHdi versioina 75, 100 ja 130 hv. Kaikki tietty EURO 6-luokkaisia.
- http://www.largus.fr/actualite-automobile/citroen-berlingo-3-premiere-infos-sur-le-nouveau-berlingo-8779390.html
Uudet mallit muistuttavat muotokieltään läheisesti pykälää suurempia PSA:n kolmea pakua Experttiä & Jumpya & ProAcea.
2018: Uusi Citroen Berlingo & Peugeot Partner
16
832
Vastaukset
- Hienoahuonoa
Niin ja mitä sitten elikkäs mihin tämä mainospuhe tähtää?
Uusi on tietysti varma valinta oli merkki mikä tahansa vanhaan käytettyyn verrattuna ja tekniikka menee eteenpäin mutta kestävyydessä ja toimintavarmuudessa mennäänkin taaksepäin,varsinkin takuuajan loputtua jo aiemminkin oireilleet ongelmat tuppaavat lankeamaan sen 2-3nnen omistajan riesaksi eikä niitä enää" jakarin" kanssa itse korjailla muutenkaan,hienoa tekniikkaa täynnä kuten kaikki autot.
Ovat siis kestävyydeltään&luotettavuudeltaan täysiä arvoituksia meidän olosuhteisiin mutta senhän me kaikki tiedämme nykyautoista että olosuhteemme ovat myrkkyä hienolle teknikalle heppoisille kertakäyttöratkaisuille,kuten vaikkapa tuo mainostamasi EAT8 joka taitaa nimensä perusteella "syödä miestä"kestävyydeltään&toiminnallaan,oletettavasti kun hienoista hienoin loota ja varmaan 10 vaihdetta joista älyaivot ei tiedä mikähän olisi oikea juuri nyt ja eestaas vatkaten nykivästi teemme matkaa muutaman kymmenen tuhatta kunnes se leviää ja hallelujaa mitä korjaus maksaa.
Toivottavasti olen väärässä ja epäilen turhaan mutta vain huonoja kokemuksia sähköisistä nykyautomaateista verrattuna niihin öljynpaineella vaihtaviin kestoihmeisiin jos öljyt vaihteli säännöllisesti.
Samat hylkimisreaktiot on kumisiin hinhajakopäihin jotka onneksi väistymässä unholaan pikkuhilja kuin liian pienistä koneista puristettuihin ihmetehoihin ja nykypakuissa tämä korostuu kestävyyden kustannuksella jo nyt.
Tuota Euro 6 mitä hehkutat niin sehän on pakko moinen ollakkin jos myydä täällä meinaat ja kuuluu myös sarjaan "ongelmaa tiedossa" urealisäpelleilyineen,ovat viimeinen niitti dieseleiden kaatumiseen epäluotettavuuteen eli miten saatiin aiemmin hieno luotettava moottorityyppi epäluotettavaksi.
Siitäpä syystä oma valintani kohdistui ja jää viimeisen vm Euro 5 pakuun jossa moisia systeemejä ei ole ja jolla seuraavat muutamat vuodet mentävä.
Riippuu tietty merkistä,toisilla niitä oli jo aiemminkin Euro 5 ja käsittääkseni jotkut merkit selviävät yhä Euro 6:stakin lisäaineitta mutta PSA ei valitettavasti kuten ei MB eikä VW:kään.
Niiden lisäaineiden murheista päästöihin vikavaloihin ja talviongelmista jäätymisineen monet tietääkin kuten myös allekirjoittanut jolla moinen riesa oli tovin käytössä.- PSA_Pikkupakut
"Niin ja mitä sitten elikkäs mihin tämä mainospuhe tähtää?"
Mikä on ongelmasi? Miksi tunget ketjuun jos kerran uudet automallit eivät sinua edes kiinnosta?
Avauksen vempeleet kiinnostavat itseäni, sillä seuraava kulkine saattaa olla ko. kokoluokan paku ja PSA:n mallit ovat yksi vaihtoehto. Olen keskustellut useiden yrittäjien kanssa suoraan lennosta parkeissa ja huoltoasemilla heitä kohdatessani, joilla ko. nykymalleja on käytössään runsailla vuosi-kilometreillä ja ovat olleet pääsääntösesti tyytyväisiä.
Anteeksi suora puheeni, mutta tuotat runsaasti alakoulutyyliin yhteen jöötiin tungettua aivotonta ja poikkeusellisen huonosti jäsenneltyä seka-huttua. Tiedätköhän edes itse mistä todella haluat puhua? Mahtaneeko kotisikin olla vastaavassa kaaoksessa ja epäjärjsetyksessä kuin kirjallinen tuotantosi ja ajatuksen kulkusi?
Meuhkaat nykyautojen kestävyydestä. Niiden kestävyyden optimointi on aivan aluksi ihan omien aivojen käytön opiskelua, eli tulee olla kuuntelematta niitä autonvalmistajien ja öljyntuottajien myyntipuheita LongLifre-huolloista. Sen sijaan perinteiset lyhyemmät öljyn- ja suodattimen vaihtovälit, niin johan alkaa perus-moottoritekniikka kestää.
Sama vaiheistoöljyjen suhteen, oli sitten kyse manuaalista tai automaatista. Edelleen sama takavetoisten perän öljyjen suhteen.
Mikäli käytettyä autoa harkitsee, niin parasta olisi ostaa maksimissaan noin 30-40tkm ajettu ja sitten aloittaa tyhjältä pöydältä asianmukaisilla huoltoväleillä, ei Long Lifeillä.
"... senhän me kaikki tiedämme nykyautoista että olosuhteemme ovat myrkkyä hienolle teknikalle heppoisille kertakäyttöratkaisuille,kuten vaikkapa tuo mainostamasi EAT8 joka taitaa nimensä perusteella "syödä miestä"kestävyydeltään&toiminnallaan,oletettavasti kun hienoista hienoin loota ja varmaan 10 vaihdetta "
Kannustan kaivamaan ne aivot narikasta, ettet toistamiseen häpäise itseäsi julkisesti suurella suullasi, sekä mihinkään faktaan perustumattomilla valmisasenteellisilla hypoteeseilläsi ja puhtaasti fulalla. Lue ja opiskele ensin enempi, meuhkaa vähemmän.
PSA:n EAT6 ja EAT8 ovat Aisinin valmistamia _perinteisiä automaatteja_.
EAT6:lla on pikemminkin hyvä maine, mutta tuo EAT8 on uudempi automaattimalli.
- http://www.fiches-auto.fr/articles-auto/boites-automatiques/s-1863-boite-auto-eat8-peugeot-citroen.php
Tuo hyvämaineisen Aisinin EAT juurikin kiinnostaa, koska henkilöautoissakin alkaa olla suurelta osin tuplakytkimellisiä versioita, joihin suhtaudun tietyllä varauksella ja pakuissa automaatit ovat sitten jo muutenkin melko harvinaisia.
Seuraavan auton nimeomaan haluaisin automaatilla ja siksi askin maine on autoa valitessa yksi tärkeä kriteeri.
Vaikkapa Ford Connectin "automaatti" on tuplakytkimellinen, vaikk en siitä sen suuremmin kielteistä ole saanut kuulla.
- PäältäKauniita
Oikeassa olet pääosin siinä että nykyiset autot on tehty kustannusten alentamiseksi kestämään määrätyn,ennaltalasketun ajan määrätyissä olosuhteissa koska nykyaika on sellaista ettei liian hyvää ja kestävää passaa tehdä eikä pohjoismaisia olosuhteita oteta huomioon,markkinat on minimaalisen pienet isoille sarjoille laskettuina.
Onhan tekniikka hienoa kuten kehityskin mutta rajansa kaikella.
Listaasi voi lisätä ilman omantunnontuskia manuaalivaihteistotkin automaattien rinnalle.
Ovat kevyiksi tehtyjä ja kestävyyksiltään mitoitus on luokkaa välttävä.
Koska laatikkoöljynvaihto(ei edes proppuakaan tahdota laittaa ) tai edes öljyjen tarkistus(ei mittatikkua) ei kuulu normaaliin huolto-ohjelmaan useimmissa merkeissä niin ovat tarkoitettu kestämään auton iän maailmalla joka tarkoittaa sitä max 10vuotta tai 200tkm karkeasti arvioiden ja ellei kestä niin mitäpä niitä kiinnostaa.
Autostaan huolehtiva toki vaihtaa öljynsä olipa automaatti tai manuaali,joko propun kautta tai imuletkun avulla täyttöaukon kautta.
Hihnajakopäät pitäisi lailla kieltää Pohjoismaissa myytävissä malleissa. - PäältäKauniita
Jaahas,no olenpahan sitten hiljaa mutta se ei kylläkään pidä paikkaansa etteikö uudet autot kiinostaisi minua kuin taatusti monia muitakin jollain tasolla,eri asia sitten ostopuoli-tarpeet ja rahapuoli itse kullakin tai moniko pitää järkevänä moista rahaläjää autoon kun parin vuoden ikäisen ja hyvin pidellynkin saa kympin halvemmalla,siis semmoisen antiikkiromun sinun mielestäsi.
Olisihan pitänyt arvata että oletkin se aisankannattajamies joka aiemminkin ollut suuna päänä tuon vaihteistosi kanssa,osta toki vaikka olohuoneeseen 1kpl ja kiillota se sinne monumentiksi mitä ihailla pahoina päivinä ja esittelet vieraillesi kuin Leninin patsasta.
Kirjoittakoot muut kukkaiskertomuksia uusien autojen viattomuuksista ja erinomaisuuksista sinun lisäksesi,ovat vissiin olleet jotkut maanantaikappaleita tai poikkeuksellisen huonosti pideltyjä mihin minä törmännyt tai kuullut kokemuksia muilta käyttäjiltä siellä kuulussa esson baarissa,toki joillain on toiminut paremmin kuin toisilla,merkkieroja on mutta ns Hiace ajat on takanapäin toimintavarmuudessa kaikkien mielestä...paitsi sinun jos nyt edes omistat minkäänlaista autoa?
Jätän palstan sinulle ja aisanillesi,siirryn muiden junttien sekaan ja häpeän etten osaa kirjoittaa saati laskea,asun ryysyrannassa ja oikein ymmärrä mistään mitään kun en asu Helssingissäkään enkä edes lähellä mutta puolustukseksi äänestän Persuja jolloin asia monen mielestä ihan päivänselvää ja Teuvolle terkkuja,oli mukava rupatella taannoin ja oot tavallinen mies virheinesi mutta ajatukset on terveen maanläheiset mikä tärkeintä.
Saa muutkin kommentoida puoleen jos toiseen onko millaisia aatoksia tai kokemuksia tulevaisuudesta tai tekniikan kestävyydestä.
Lähden käynnistelemään vanhaa 2014 pakuromuani ja koitan päästä sillä lähikauppaan takaisinkin eikä edes aisania ole vaan köyhälistömanuaali.- PSA_Pikkupakut
"Olisihan pitänyt arvata että oletkin se aisankannattajamies joka aiemminkin ollut suuna päänä tuon vaihteistosi kanssa,osta toki vaikka olohuoneeseen 1kpl ja kiillota se sinne monumentiksi mitä ihailla pahoina päivinä ja esittelet vieraillesi kuin Leninin patsasta."
Tuossa ei ole lainkaan älyllistä ja moraalista selkärankaa ottaa vastuuta omasta kirjoittelustaan.
Sen sijaan tuota sivistymätöntä ja mitenkään itse asiaan kuulumatonta asiatonta multinikkien takaa tapahtuvaa suunpieksentää riittää senkin edestä.
"Saa muutkin kommentoida puoleen jos toiseen onko millaisia aatoksia tai kokemuksia tulevaisuudesta tai tekniikan kestävyydestä."
Asia saattaa ilmeisemmin olla hieman haasteellista ymmärtää, mutta tuo yleisluontoinen nyky-autoteknologian kestävyydestä keskutelu ei nyt liity tämän ketjun aiheeseen.
Sitä varten voit avata ihan oman ketjun, sillä tuossa kaivataan yleisluontoista keksutelua nykyisen autoteknologian kestävyydestä.
Sen sijaan, tässä ketjussa voi käsitellä PSA:n nykytekniikan hyviä ja mahdollisia vähemmän hyviä puolia, mutta luonnollisestikin kannanotot tulee olla asianmukaisesti faktalla perusteltuja yleisluontoisten mutujen sijaan.
- Pekka.W
Annappas nyt olla vaihteistomies,vedä henkeä välillä.
Ei me muutkaan taideta olla kovinkaan innostuneita pakkosyötöstäsi ja fanaattisista mielipiteistäsi.
Kirjoitusvirheet ei kuulu tänne,itsekään et maisterilta tunnu.
On olemassa myös muita yhtä oikeita tai vääriä mielipiteitä kuin mitä sinä tuputat totuutena.
Kaikilla on oikeus omaan näkemykseensä eikä se tarkoita että minun,sinun kuin tuon mollaamasi henkilön näkemyksistä on mikään huonompi/parempi kuin toinen näkökanta,siksi tänne kirjoittaa voikin jopa nimettömänä.
Mikään ei estä esimerkiksi sinua laittamasta yhteystietojasi,emmehän tiedä onko sinulla autoa,ajokorttia jos ikääkään autoilla,ehkä onkin.
Suhteuta asiat,ei elämä niin vakavaa ole!- PSA_Pikkupakut
"Annappas nyt olla vaihteistomies,vedä henkeä välillä.
Ei me muutkaan taideta olla kovinkaan innostuneita pakkosyötöstäsi ja fanaattisista mielipiteistäsi."
Kiitos tunnepitoisesta avutumisestasi. Mutta kunhan kiireiltäsi ehdit, niin mitä sanottavaa sinulla on itse asiaan?
Voisit vaikka aloittaa vastaamalla tuon "pakkosyötön ja fanaattisten mielipiteiden" syytteen suhteen, kuulisin siitä mieluusti yksilöden lisää, niin pääsemme alkuun.
Tai kertoisitko mikä näinkin neutraalissa avauksessa saa tuollaiset tunteet pintaan, minkä siinä koet itsellesi noin ongelmallisena?
"Suhteuta asiat,ei elämä niin vakavaa ole!"
Kas kun tuo ko. henkilö tulee toistamiseen eri ketjuihin tuolla aivan samalla laajalla huttu-mätöllä riippumatta kulloisestakin aiheesta ja juoksentelee pitkin peltoja kokonaan sivuraiteilleen.
Hänellä on jostakin itselleni tuntemattomasta syystä jokin outo EAT-vaihteistosyndrooma, se on hänelle kuin punainen vaate härälle, joka provosoi hänellä varsin uskomatomia ja tunnepitoisia äärireaktioita. Pelkkä EAT:n manitseminen saa tuon oudon trauman aktivoitumaan seurannaisreaktioineen ja provosointeineen, sekä henkilöön käymisineenkin. Tämä ketju ei ole ensimmäinen.
Kuka siis toimii extremistisesti ja suvaitsemattomasti pyrkien tyrkyttämään vain oman oudon ahtaan näköalansa?
Kaikesta huolimatta hänelle EAT-vaihteistokaan ei ole perinteinen automaatti ja juuri sen vuoksi meuhkaten alkoi hakkua sitä kelvottomaksi.
Kertoisitko miten tuolta pohjalta on edes mahdollista sada aikaan järjellistä, loogista ja edes hieman älyllistä, sekä maltillista ja objektiivistä kommunikointia?
Mielipiteitä saa ja tuleekin olla, mutta minimi loogosuutta asianmukaisine perusteluineen ja aivojensa käyttöä ei ole kiellettyä.
Ps. Kuten jo olen maninnut, niin seuraavaksi kulkineenksi harkitsen pakettiautoa ja sen tulisi olla automaatilla ja mieluummin juurikin ns. aidolla sellaisella ja siksi luonnollisestikin automaatin maine on yksi tärkeä kriteeri.
Mikä tässä asetelmasa on jo älyllisestikin noin ylitsepääsemättömän vaikeaa sisäistää?
Suunpieksentää ja sivuraiteita pisaa vaikka lampaat söisi, mutta sitä maltillista, objektiivistä ja asiallista itse asiaa keskittyvää kommentointia ja / tai muiden, kriteerejä vastaavien vaihtoehtojen rinnastusta perusteluineen ei.
- Pekka.W
Nimi ja osoite ikä jäi tälläkin kertaa,miksi?
Ei tuota sinun paatostasi kukaan täyspäinen viitsi lukea täällä,ennemmin niitä huuhaa Hiace juttujakin ja mikä vikana kysymyksiä.
On tämä niin amispalstaksi mennyt että vaikka tuo yksi ymmärsi yskän ja väistyi viisaampana sivuun niin tämä vaihteistojen erikoismies se jaksaa propagandaansa,liekö aivopesty mainoksilla jolloin tuppaa todellisuus sekoittumaan taruihin.
Lopeta jo tuo meuhkaaminen ja suuntaa sinne koppiautoliikkeeseen tilaamaan omasi niin saat myyjien kanssa ylistää kilpaa tuotteen loistavuutta ja jätä meidät tyhmyyden pimentoon kun emme ymmärrä hyvän päälle ja ole kuin sinä.
Ehkäpä et edes ymmärtänyt josko tuo vastaväittelijäsi tahallaan huudatti sinua ja nauraa partoihinsa jossainpäin,jotenkin minusta tuntuu siltä.- PSA_Pikkupakut
Mikä on todellinen ongelmasi? Miksi tulet sairaaloisesti riehumaan ketjuun, vaika sinulla ei ole mitään asiapohjaista sanottavaa siihen?
Eihän noissa lapsellisissa ja sivitymättömissä suupieksännöissäsi ole alkeellisintakaan sisältöä tai logiikkaa ... ei päätä eikä häntää, paitsi mielikuva kommentoijan vahvasta henkisestä häiriintyneisyydestä, sekä älyllisestä karenssista.
Olet ilmeisemmin sama henkilö kuin tuo sivistymätön riidanhaastaja, mutta vain jälleen eri nikin takaa, joka aloitti jo ketjuun tekemänsä ensimmäisen viestinsä ensilauseen vähä-älyisellä porovosoinnilla.
- Karvanmitalla
Mistä näitä ääliöhörhöjä tänne tippuu,menkää tuuninkipalstalle pätemään kaikki pöhelöt ja tuo yx joka tuppaa pääosin öisin kirjoitteleen tänne pakupuolelle niin anna olla jo kuten tuossa Pekkakin ehdotti ja kasva aikuiseksi.
Lue ja mieti pikkasen mitä kirjoittelet vaikka nimettömänä voitkin piiloutua,ei uusista autoista täällä kannata vaahdota eikä kinua kommentteja kun niitä ei kellään ole vielä.- PSA_Pikkupakut
"Lue ja mieti pikkasen mitä kirjoittelet vaikka nimettömänä voitkin piiloutua,ei uusista autoista täällä kannata vaahdota eikä kinua kommentteja kun niitä ei kellään ole vielä."
Itse avaukseen sinulla ei ole mitää älyllistä kommentoitavaa. Toisekseen, tuo "täällä" tulee soveltaa vain ja ainoastaan sinun omaan ahtaaseen ja rajoittunseeseen henkiseen statukseen.
Kertoisitko mikä ihmeen sisälukutaidoton hihhulointi-vietti tuo sinut tähän ketjuun vähä-älyistä argumentum ad hominem suunpieksentääsi harrastamaan ... nimettömänä kuten ilmaiset ... kun kertomasi mukaan uudet automallit eivät sinua edes kiinnosta?
Mikä on ongelmasi? Eiköhän kommenttisi, käytöksesi ja arkaisten reaktiomalliesi perusteella kuulu pikemminkin tuonne mielenterveyden osiolle.
Onhan se nyt merkillinen asia kun jo ketjuun tulleen aivan ensimmäisen kommentin ensimmmäisestä lauseesta alkaen kaikki vastineet ovat puhdasta sivuraiteellista ja sivistymätöntä suunpieksentää.
Melkoisen "älyllinen" saavutus itsessään ja vaikuttavat tulleet kaikki kuin samasta kynästä ... tokihna se olisi IP:stä selvitettävissä.
- Pekka.W
Eiköhän tässä ole sinun IP joka tarttisi selvittää ja vetää töpseli seinästä,ihme tyyppi kun meuhkaa täällä ja haastaa kaikkien kommentoijien kanssa riitaa sanoipa ne mitä hyvänsä.
Enempikin luulen että sinä tätä viestiketjua ihan ypöyksin pyörität omasta kynästä ja juttelit itsesi kanssa alunperin kunnes tuli joku muukin kuten halusitkin.
Anna nyt olla jo,minä ainakin jätän tämän aiheen jälleen itsesi pyöritettäväksi.- PSA_Pikkupakut
"Eiköhän tässä ole sinun IP joka tarttisi selvittää ja vetää töpseli seinästä,ihme tyyppi kun meuhkaa täällä ja haastaa kaikkien kommentoijien kanssa riitaa sanoipa ne mitä hyvänsä."
Mitä teet tässä avauksessa kun olet toistamiseen pelkkään sivistymättömän vähä-älyiseen ja suurisuiseen suunpieksentään kykenevä?
Mikä pelkkiä auton-rakkineita sisältävässä avauksessa ajaa henkisesti noin tasapinottomaan tilaan?
Maailman seitsemäs ihme, se kuulu s24:n foorumi ...
- PSA_Pikkupakut
Kolmen viikon kuluttua Genèven autonäyttelyssä nuo uudet mallit sitten esitellään, ilmeisemmin pakuversiot myöskin.
- http://www.caradisiac.com/presentation-video-citroen-berlingo-3-2018-toujours-plus-pratique-165895.htm
Tämä siis niille, joita uuden mallin tuleminen kiinnostaa ;-) - Rummutustalisää
Joillekkin julkisuus on myrkkyä, olkootpa se hyvää tai huonoa..sehän johtuu siitä ettei oma tuote vedä markkinoilla. vetämättömyys johtuu huonoista käyttäjäkokemuksista.
Eli jos somea ei olisi kauppa kävisi.
Uusi citikka on tutustumisen arvoinen, euroopan puolella valmistettu ja täkäläisille markkinoille varmasti ok tuote. - atecantilalle
minkähänlainen maavara siinä on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272930Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342622- 1482284
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542259Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241880Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911716Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1051664- 3121569
- 1351469
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131456