Kannattaako ?

Äiti

Tytär on alkanut pelata ringetteä,mutta ei halua käyttää hartia eikä alasuojaa kun muutkaan ei kuulemma käytä.

Onko totta? vai.. Mitä sanotte kannattaako niitä käyttää,eivät tietääkseni ole pakolliset.

23

6427

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelaaja00

      Riippuu siitä minkä ikäinen tyttäresi on, kannattaa käyttää jos vielä kovinkin nuori. Se vaan on paljon helpompi luistella jos ei ole isoja hartiasuojia esteenä, alasuojat on kyllä hyvät olla.

    • Saara

      Hartiasuojia aika harvat käyttivät silloin kun vielä itse pelasin. Hiukan voi sattua, jos sattuu rinkula sopivasti tulemaan rinnuksille, mutta peliväline ei ole niin kova että se vahinkoa tekisi.

      Sen sijaan alasuojia suosittelen lämpimästi. Mailan isku alaosastossa tekee kipeää... enkä tarkoita mitään tahallisia telomisia, vaan ihan vahinkoja.

    • 93 (harrastaja)

      Kannataisi käyttää hartia ja alapää suojaa, koska voit luokata itsesi kaatumalla vaikka laitaa päin ja siihen loppuu se kausi... Olen sillä mielellä et kannattaa käyttää vaikka ne eivät ole pakolliset. Vaikka muut eivät käyttäisi niin itse käyttäisin, koska haluan pelata koko kauden jatkaa harrastusta niin kauan kun haluan enkä jättää hyvää harrastusta pois mistä tykkään oikeasti

    • Jenni

      Itse olen pelannut seitsemän vuotta ringetteä ja kun aloitin pelaamisen, niin kaikki käyttivät hartiasuojaa, joten itsekin aloin käyttää sitä. Siihen totuttuani en enää osaa luopua siitä, vaikka nykyisessä joukkueessa sitä kukaan muu ei käytä. Ts tottumuskysymys, mutta ei pakollinen. Alasuojan käyttökin on tottumuskysymys, toiset käyttävät, toiset ei, mutta kokemuksella sanoen: suosittelen sen(kin) käyttöä!

      • Sari

        Olen käyttänyt alasuojaa niin kauan kun olen pelannut,ja olen huomannut sen olleen tarpeellinen sillä iskuja on tullut alapään alueelle melko paljon.Antaa hyvän suojan mutta jättää alavatsan suojattomaksi,joten olisi kehittämistä vielä.


    • Ringeten pelaaja

      Kyllä meijän joukkueessa oli pakollista ostaa alasuoja ja hartiasuojakin (vaikka se ei ollut pakollinen) oli kaikilla.
      Omasta kokemuskesta voin sanoa, että hartiasuoja ei todellakaan ole vaikeuttanut luistelua, päinvastoin on ollut helpompi luistella, kun tietää, että ei satu kovassakaan vauhdissa, eikä tarvitse olla varovainen. Niin, että suosittelisin niitä kyllä kaikille.

    • peluri89

      Eli siis riippuu täysin siitä että minkä ikäinen tyttö on.Alasuojaa en ole koskaan itse käyttänyt,eikä mitään ole käynyt.hartia suoja on kannattava varsinkin nuoremmilla.

      • rinkula -85

        Olen pelannut ringetteä 11 vuotta en käyttänyt aiemmin alasuojaa,mutta kun aloin seurustella niin multa poju vaatii että käytän alasuojaa.Olen nyt tottunut siihen joten en sitä enää poiskaan jättäisi.


      • Nelli
        rinkula -85 kirjoitti:

        Olen pelannut ringetteä 11 vuotta en käyttänyt aiemmin alasuojaa,mutta kun aloin seurustella niin multa poju vaatii että käytän alasuojaa.Olen nyt tottunut siihen joten en sitä enää poiskaan jättäisi.

        Mun äiti vaatii että käytän alasuojaa ja rintapanssaria eli hartiasuojaa,kait ne on kuitenkin hyvä olla,mitä muut on mieltä.


      • Tiia
        Nelli kirjoitti:

        Mun äiti vaatii että käytän alasuojaa ja rintapanssaria eli hartiasuojaa,kait ne on kuitenkin hyvä olla,mitä muut on mieltä.

        Kun aloitin pelaamisen 6 vuotiaana äiti sanoi että jos haluat saada joskus omia lapsia pitää käyttää alasuojaa,valmentaja oli kerran ihmeissään kun meikä puolusteli kaverille alasuojan käyttöä.Mie käytän pimppisuojaa kun mä haluun saada lapsia,et sillai....


      • muuan mies
        Tiia kirjoitti:

        Kun aloitin pelaamisen 6 vuotiaana äiti sanoi että jos haluat saada joskus omia lapsia pitää käyttää alasuojaa,valmentaja oli kerran ihmeissään kun meikä puolusteli kaverille alasuojan käyttöä.Mie käytän pimppisuojaa kun mä haluun saada lapsia,et sillai....

        Sellaista että pojilla on potenssi mennyt kun on pihakiekossa saatu pahasti,en tiiä onko tytöille käynyt niin mutta kannattaa käyttää kuitenkin.


      • xxzz
        muuan mies kirjoitti:

        Sellaista että pojilla on potenssi mennyt kun on pihakiekossa saatu pahasti,en tiiä onko tytöille käynyt niin mutta kannattaa käyttää kuitenkin.

        Eräs kaveri löi toista mailan tupella jalkoväliin liikuntatunnilla kun sai raivarin,kaveri vietiin sairaalaan ja oli ainakin 2 viikkoa poissa,nykyään on poikamiehiä joten enpä tiiä oisko mennyt...????


      • sartsa#3

        ikinä et voi tietää milloin sattuu!!!! se peli tai harkka voi tulla milloin vain ,itse 9 vuotta pelannut!!!!!!!!!!


    • mökö

      Käyttäkää ihmeessä.

    • krissu

      Mitä sellanen alasuoja maksaa ja suojaako se hyvin?

    • sattuu,

      ...ilman suojia,niin vakuutus ei varmasti korvaa vaan tällöin omasta tyhmyydestä joutuu kärsimään ja kunnolla...

      Suojien käyttö kentällä (niin ala-, hartia- ja muidenkin suojien) on itsestään selvää. Itse en menisi edes harjoituksiin ilman alasuojaa.

    • smenkara

      kannattaa alusta saakka totutella kaikkiin varusteisiin. Ilman varusteita kun opettelee lajin tulee hankalaa opetella myöhemmin varusteitten kanssa. Jos jotain sattuu peleissä niin vakuutus ei korvaa jos varusteet ei asianmukaiset. MM. alasuoja vaaditaan meillä lapsillekkin joka pelissä joten myös harkoissa ne on. Eli kaikki varusteet päälle!!

      • Playit.

        Moikka,

        Oon pelannu nyt 13 vuotta ringettee, ja silloin ku alotin (-96) hartia- ja alasuojat oli pakollisia ainakin meillä. Sanottiin, että hartiasuojat saa jättää pois kun alkaa pelaa nuoremmassa B:ssä, jotkut (isorintaiset) jätti pois jo C-junnuissa. Mitä siihen alasuojan käyttöön tulee, niin tosi moni käyttää alasuojaa, koska se on tarpeellinen suoja sit jos on jotain pientä sähäkkää kulmassa ja vastustoveri lämäyttää haaruksiin, ei nimittäin satu niin paljon ku ilman niitä. Ja ei mee pukea ku 2 sekunttia. ALusta asti kannattaa käyttää. Hartiasuojat oon ite jättäny pois muutama vuosi sitten, nuoremmassa Bssä. Kai se on joku siirtymisriitti meikäläisellä, mut suosittelen käyttää sitä. Ei ainakaan mee olkapää sijoiltaan.. :)


      • pelaaja/valmentaja
        Playit. kirjoitti:

        Moikka,

        Oon pelannu nyt 13 vuotta ringettee, ja silloin ku alotin (-96) hartia- ja alasuojat oli pakollisia ainakin meillä. Sanottiin, että hartiasuojat saa jättää pois kun alkaa pelaa nuoremmassa B:ssä, jotkut (isorintaiset) jätti pois jo C-junnuissa. Mitä siihen alasuojan käyttöön tulee, niin tosi moni käyttää alasuojaa, koska se on tarpeellinen suoja sit jos on jotain pientä sähäkkää kulmassa ja vastustoveri lämäyttää haaruksiin, ei nimittäin satu niin paljon ku ilman niitä. Ja ei mee pukea ku 2 sekunttia. ALusta asti kannattaa käyttää. Hartiasuojat oon ite jättäny pois muutama vuosi sitten, nuoremmassa Bssä. Kai se on joku siirtymisriitti meikäläisellä, mut suosittelen käyttää sitä. Ei ainakaan mee olkapää sijoiltaan.. :)

        Suosittelen käyttämään/pakottamaan kaikki alle 18v. käyttämään niitä, ellei vanhemmat halua mahdollisia ongelmia vakuutuksien kanssa. Molempia suojia käyttäessä kuitenkin loukkaantumisen riskikin pienenee. En ole ikinä ymmärtänyt minkä takia ne ei ole pakolisia suojia. Vaikka rinkula ei satu samalla tavalla kuin kiekko tai pallo mutta ne suojaa myös kolhuilta. En haluisi uskoa että imago kysymyksestä asia olisi ainakaan, mutta siltä se on tuntunut jo pitkään.


    • ringette 4-ever

      Ehdottomasti kannattaa käyttää! Joukkuekaveri meni laitaa päin, mutta kiitos rintapanssarin (=hartiasuoja), ei käynyt pahasti. Alasuoja on myös hyvä, itse olen molempia käyttänyt niin kauan kuin olen pelannut (nyt on 8 vuosi menossa, olen nyt 16 v.), eikä ole mitään pahempaa käynyt. En oo edes ajatellut ottaa pois varusteita, ne ovat suojaamassa!

      En ymmärrä vuotta vanhempien "villitystä" repiä kaikkia suojia pois, näyttävät kuulemma lihavilta. Kaikkihan sen tietää että pelaajilla on varusteet! Hiukan aikaa sitten heidän pelaajansa vietiin ambulanssilla, kun oli loukannut itsensä, siinäkin olisi rintapanssari auttanut...

    • player56565

      ite oon pelannu 13 vuotta ringettee ja aina oon käyttäny hartiasuojii koska oon niin pienikokonen et näytän ihan sika tyhmältä ilman :Dd eihän niist tavallaan haittaa ole mut kai se o ulkonäkö kysymys.. ja alasuojii en oo ikinä pitäny enkä pidäkkää :)

    • MammaKaukalonLaidalt

      Meillä tyttö 9v aloitti ringeten vajaa vuosi sitten, ja seura vaati heti alusta alkaen kunnollisen kypärän,( ristikollinen vältti ensin) polvi- ja kyynärsuojat, hartiasuojat sekä kaulasuojan, ja tietty hanskat. Alasuoja pitää olla seuraavalla kaudella, samoin ringettehousut. Ja kun neiti ne pakon sanelemana puki heti alusta asti, ne eivät ole tuntuneet hankalilta tai työläiltä, ne ovat vain osa peliä.

    • ringettegirl

      No se riippuu kuinka kauan hän harrastanut ringetteä ja kuinka taidokas hän on. Itselläni on suojapaita, joka on kevyempi ja antaa liikkumis varaa enemmän kuin hartia suojat, suosittelen suojapaitaa jos tarvitsee enemmän liikkuvuutta yms.
      en käytä alasuojia, enkä todnäk. aiokkaan, en ole tarvinnut niitä.

    Ketjusta on poistettu 55 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      309
      3658
    2. 208
      3009
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2564
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      241
      2027
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1455
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      170
      1344
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1337
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1328
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe