Kauhee ryssien perseennuolija.
https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/kotimaa/väyryseltä-kovia-väitteitä-ukrainan-kriisiin-länsimaiden-toimet-aloittivat-sodan-–-venäjän-oli-pakko-vallata-krim/ar-AAuNscL?li=BBr5KbI&ocid=mailsignout
Ei siis jää jäljelle kuin kaksi mahdollista ehdokasta Laura Huhtasaari ja Sauli Niinistö. Niinistöllä on aika typerät ajatukset Eu:n "hyödyllisyydestä" Suomelle ja maahanmuuttoasioista ja Huhtasaari taas ei omaa minkäänlaista ulkopoliittista kokemusta, on liian nuori Presidentiksi ja kaikenlisäksi nainen.
Jättäisköhän kokonaan äänestämättä kun tarjolla ei ole kuin huonoja vaihtoehtoja. Äänestämättä jättäminen on kyllä tavallaan sama asia kuin äänestäisi kokoomusta ja Sauli Niinistöä. Näin ainakin olen kuullut joidenkin sanovan.
Alkaa kyllä vituttaan toi Väyrynenkin
19
193
Vastaukset
- Ujoatm28v-
Niin ja mitään vihervasemmistolaisia suvakkeja minä nyt kaikkein viimeisimpänä äänestäisin eikä niillä edes ole mitään mahdollisuutta pärjätä tässä kisassa. Homo-Haavisto nyt varmaan tulee kakkoseksi vihervasemmistolaisten suvakki ämmien äänillä kuten kävi 6 vuotta sitten.
- Ujoatm28v-
Hohhoijaa, niin tylsät vaalit kuin olla ja voi kun voittajasta ei ole mitään epäselvyyttä.
- Ujoatm28v-
Ennemmin kuitenkin jatkokausi Niinistölle kuin että Linnanjuhlissa nähtäisiin härkäpari tanssahtelemassa tanssilattialla. Johan meille naurais aidanseipäätkin.
- mansikkakakkua
Ei sulla ole muita vaihtoehtoja Niinistöä vastaan; kuin "konkari kettu" Paavo Väyrynen tai persujen pappi Laura Huhtasaari . Jos jotenkin aiot edes protestoida, maan nykyistä johtoa vastaan; sinä äänestät jompaa kumpaa. Olla äänestämättä, ei ole mikään kannanotto oikeastaan.
Jollei sitä sitten tulkita niin ett kaikki on just niin kuin pitääkin olla; sinun mielestäsi kakki OK.
Miksi siis turhaan äänestää? Ja sitä mieltähän sinä ett tunnu olevan!
Ja siihen äänestys klappuun ett kirjoita mitään etkä piirrä; ainoastaan ehdokkaasi numero!
Jos lapussasi on jotain muutakin, se hylätään täysin noteerattomana. Eli oli ihan turha vaiva edes mennä äänestämään protestinakaan.
Ihan selvää on ett Niinistö presidenttinä ajaa Suomen natoon, eikä siitä tule edes kansanäänestystä, sillä ei ole mitään merkitystä; mitä mieltä suomalaiset ovat... meillä on päättäjät sitä varten hallituksessa. Niinistö kuuluu kokoomukseen edelleen, hallituspuolueeseen muista se.- 765
Itse asiassa Niinistö ei kuulu kokoomukseen. Presidentti joutuu luovuttamaan puoluekirjansa pois, ennen kuin ottaa presidentinviran vastaan.
Mielipiteet ovat varmaan yhä kokoomuslaiset. - mansikkakakkua
765 kirjoitti:
Itse asiassa Niinistö ei kuulu kokoomukseen. Presidentti joutuu luovuttamaan puoluekirjansa pois, ennen kuin ottaa presidentinviran vastaan.
Mielipiteet ovat varmaan yhä kokoomuslaiset.Saivartelet... ja tiedät sen itsekin. Kyllä tuon tiesin... ihan kansalaiskasvatuksen piiriin se kuuluu ja kun en uskonnon tunneille yläluokkalaisena enää kuulunut... kuudesluokkalaisesta asti, niin tuokin asia tuli uskontojen lisäksi käsitellyksi. Meillä oli hyvin sivistynyt; yleistietoakin antava opettaja.
Väyrynen eksyi 1980 ja 1990- lukujen taitteessa, ja Huuhaasaari ei ole koskaan edes päässyt kartalle.
Jos haluaa realistisen vaihtoehdon ilman NATO:a, niin se on Merja Kyllönen. Ei Väyrynen tai Huuhaasaari.
Mulle NATO käy hyvin.- mansikkakakkua
"Kaikkien maiden proletaarit, liittykää yhteen"... ja nykyään niitä kait tuotetaan lähi-idästä!
Kyllönenhän kulkee kiltisti Paavo Arhinmäen liekassa; opi antamaan tassua ja istumaan hiljaa... odottaen pään silitystä "johtajalta" ministeri kautenaan.
Työväenpuolue se ei ole sitä enää ollut pitkään aikaan, nykyiset johtajat kun eivät ole ruumiillisella työllään itseään elättäneet... Ei heillä ole käsitystä miten raskasta tai kuluttavaa esim. kolmivuoro työ on todellisuudessa; aamu-, ilta- ja yövuoroineen, pyhää arkea jatkuvaa.
Tai vaikka telakkatyö ulkona pakkasessa talvella, meren rannalla... jne.
Mä iete olin vielä muutama vuosi sitten Työväen aatteen kannattaja, sitä aatetta ei kannata nykyisistä johtajista kukaan enää. Työläisiä ovat nykyään presidentti Niinistö muutamat suurpalkkaiset johtajat... joilla on ihan omat eläkejärjestynsäkin.
Missä maailmassa sinä oikein elät? Avaa silmäsi mies! Kuinka sulla arki pyyhkii, mieti sitä. mansikkakakkua kirjoitti:
"Kaikkien maiden proletaarit, liittykää yhteen"... ja nykyään niitä kait tuotetaan lähi-idästä!
Kyllönenhän kulkee kiltisti Paavo Arhinmäen liekassa; opi antamaan tassua ja istumaan hiljaa... odottaen pään silitystä "johtajalta" ministeri kautenaan.
Työväenpuolue se ei ole sitä enää ollut pitkään aikaan, nykyiset johtajat kun eivät ole ruumiillisella työllään itseään elättäneet... Ei heillä ole käsitystä miten raskasta tai kuluttavaa esim. kolmivuoro työ on todellisuudessa; aamu-, ilta- ja yövuoroineen, pyhää arkea jatkuvaa.
Mä iete olin vielä muutama vuosi sitten Työväen aatteen kannattaja, sitä aatetta ei kannata nykyisistä johtajista kukaan enää. Työläisiä ovat nykyään presidentti Niinistö muutamat suurpalkkaiset johtajat... joilla on ihan omat eläkejärjestynsäkin.
Missä maailmassa sinä oikein elät? Avaa silmäsi mies! Kuinka sulla arki pyyhkii, mieti sitä.Työväenaate ei ole minun juttuni, ei ole ollut koskaan.
Väyrynen ja Huuhaasaari eivät elä tässä todellisuudessa, he tarvitsisivat opaskoiraa päästäkseen edes nykytodellisuuteen.
Väyrysellä on sentään realistinen kuva tehtävästä johon hän on ehdolla, Huuhaasaari ei edes ole käryllä siitä mitä presidentti tekee työkseen.- mansikkakakkua
A.Palstamäki kirjoitti:
Työväenaate ei ole minun juttuni, ei ole ollut koskaan.
Väyrynen ja Huuhaasaari eivät elä tässä todellisuudessa, he tarvitsisivat opaskoiraa päästäkseen edes nykytodellisuuteen.
Väyrysellä on sentään realistinen kuva tehtävästä johon hän on ehdolla, Huuhaasaari ei edes ole käryllä siitä mitä presidentti tekee työkseen.No ei ole taatusti pelkoa ett Huhtasaari voittaisi Niinistön toisella kieroksella, jos sellaiselle jostain "Herran suomasta mahdollisuudesta" joutuisi. Kyllä tämän maan kapitalistit ja mammat äänestää "Koko kansan Saulia, työväen presitettiä!"... ja vaalivauvan isää. Sitä olen kuunnellut viimeiset pari kuukautta... ja kaikilla äänioikeutetuilla on oikeus olla mitä mieltä sitten ovatkin!
Minullakin, kunhan pidän sen töissä; omana tietonani! Mummut saa puhua politiikkaa keskenään, minä en siihen ota kantaa... ei ole mun asia agentoida kenenkään puolesta, töissä. mansikkakakkua kirjoitti:
No ei ole taatusti pelkoa ett Huhtasaari voittaisi Niinistön toisella kieroksella, jos sellaiselle jostain "Herran suomasta mahdollisuudesta" joutuisi. Kyllä tämän maan kapitalistit ja mammat äänestää "Koko kansan Saulia, työväen presitettiä!"... ja vaalivauvan isää. Sitä olen kuunnellut viimeiset pari kuukautta... ja kaikilla äänioikeutetuilla on oikeus olla mitä mieltä sitten ovatkin!
Minullakin, kunhan pidän sen töissä; omana tietonani! Mummut saa puhua politiikkaa keskenään, minä en siihen ota kantaa... ei ole mun asia agentoida kenenkään puolesta, töissä.Äijille tuo "vaalivauvajuttu" ei ole iso juttu, ehkä se vetoaa enemmän naisiin.
En minäkään tee vaalityötä kenenkään puolesta, mutta Huhtasaaren kuutamolla olo häiritsee tenteissä, hänen kampanjatiiminsä ei ole edes selvittänyt daamille presidentin tehtäviä.
Jos äänestettäisiin samassa äänestyspisteessä yhtä aikaa (tiedän että mahdotonta) voisin vaikka teroittaa sulle lyijykynän että pääsisit piirtämään lippuun vitosesi. Jokainen äänestää kuten tahtoo.- Gnuk
mansikkakakkua kirjoitti:
Missä maailmassa sinä oikein elät? Avaa silmäsi mies! Kuinka sulla arki pyyhkii, mieti sitä.:)
Bravo!
- VaaliuurnilleMars
Totuudenhan hän kertoo. Itse puhuin jo krimin valtauksen aikana että jos EU ei olisi alkanut hössöttämään Ukrainan EU jäsenyydestä niin Venäjällä ei olisi ollut mitään tarvetta Krimille. Ei siinä väärinhän Venäjä teki ja käänsi suunnan taas 70 vuotta taaksepäin mutta kyllä EU saa asiassa myös itseään peiliin katsoa. Krimin menetys mahdollisesti Eu nato maalle olisi ollut kova takaisku Venäjälle eli he ennakoivat asian.
Itse äänestän joko Väyrystä tai Huhtasaarta nimenomaan EU vastaisuuden takia. Myös muiden järkevien pohjoismaiden malli olisi ehdottomasti otettava takas eli oma valuutta. Markka takaisi taakanjaon kaikille. Nyt euron aikaan kaikista heikompiosaiset maksaa ja herrat senkun porskuttaa koska on tehtävä sisäinen devalvaatio joka koskee vain heikompia. Markan devalvointi koskisi koko kansaa myös niitä "parempiakin ihmisiä" eli porvareita. Nyt myös maksamme muiden velkoja mitä ei oman valuutan Eu maat esim Ruotsi joudu tekemään. On se kumma että ruotsiltakin otetaan aina ne Suomea heikentävät esimerkit tänne käytäntöön mutta jos olisi joku Suomea hyödyttävä esim oma valuutta niin siitä ei sitten isoveli Ruotsista mallia oteta.
En kannata liittovaltio meininkiä vaan omaa itsenäistä Suomea ja ehdoton ei natolle sekä tullitarkastukset takaisin ja elintasoelätit pois ja Suomea rassaavat Venäjän pakotteet pois ja kauppa täysillä käyntiin joten todennäköisesti kuitenkin Huhtasaari saa ääneni.- Gnuk
Plussaa tästä.
Oikeassahan se Väykkä on. Kyllä EU, Jenkkilä ja Nato saavat hyvin paljon syyttää Ukrainan tilanteesta itseään. Mutta heille kaikille tä homma oli win-win diili. Toisessa tapauksessa olis Nato saanu tukikohtansa Ukrainaan ja Länsi toteuttamaan muitakin geopoliittisia inttessejään. Ja nykyisessä keississä saivat oivan propaganda-aseen Venäjää vastaan. Mut jos taas puhutaan suurvaltojen aggressioista niin jokainen voi googlettaa sen, että kuin monta sotilastukikohtaa on Venäjällä omien rajojensa ulkopuolella ja kuin monta Yhdysvalloilla. Siitä luulisi tyhmemmänkin osaavan päätellä jotain...
- järkevinvaihtoehto
Huhtasaari on myös ätmeille ainoa järkevä vaihtoehto.
- EdesUnissa
Itse aloitukseen sanoisin että oliko se Väyrynen sitten mielestäsi väärässä, vai katsotko että emme voi sanoa totuutta silloinkaan kun se ei meitä mitenkään haittaa ? Kyllä Ukrainan kriisissä minunkin mielestäni ensisijainen törttöilijä oli EU joka kärsi arvovaltatappion, ja siksi teki sinällään historiallisen linjauksen lähtemällä tukemaan vallankaappausta Ukrainan demokraattisesti valittua presidenttiä vastaan.
EU on aina haparoinut tuossa päätöksenteossaan ja tehnyt siitä ensisijaisesti politiikkaa unohtaen ihmisten ja maiden itsemääräämisoikeuden. Aikoinaan Jugoslavian hajotessa EU oli ensin Jugoslavian yhtenäisenä pitämisen kannattaja, mutta kroatialaiset (ja muistaakseni Makedonia) ostivat saksalaisten mielipiteen. Sitten EU muuttuikin Jugoslavian hajoamisen kannattajaksi. Tässä Ukrainan tilanteessa EUn tuki kapinoinnille ajoi maan vuosikymmenten ristiriitoihin, joista Ukraina ei tule pääsemään irti.
Se että Krim äänesti Venäjään liittymisen puolesta ei ollut Venäjän ansiota, vaan Krimille ei jäänyt muuta mahdollisuutta. Heillä ei ollut vielä valmiutta itsenäisyyteen, joka olisi ollut se kolmas vaihtoehto. Se että Krimillä yleensäkään ajauduttiin äänestykseen johtui minunkin mielestäni EUn hölmöilystä enemmän kuin että Venäjä olisi ollut skarppina tilanteessa. He vain sattuivat hyötymään tilanteesta, joka avautui Merkelin toimesta. Krimhän on pyrkinyt eroamaan Ukrainasta vuodesta 1991 lähtien, kun joutui osaksi Ukrainaa. Tässä kriisissä se sitten toteutui.
Eli kyllä Väyrynen on sinällään tuon porukan fiksuin mies, eikä suinkaan puolueellinen. Se että tarvitaanko presidentiksi fiksua miestä, vai sopisiko siihen oikeastaan paremmin juurikin perseen nuolija on taas jokaisen henkilökohtainen valinta. Suomen presidentti ei voi kyseenalaistaa EUn virallista kantaa, koska tämä korttitalo hytisee jo muutoinkin.Kyllä ensisijainen törttöilijä oli Venäjä, joka aloitti sotilaallisen aggressioon ja jatkaa sitä edelleen. Siinä on kuollut tuhansia siviilejä, mm. 300 täysin sivullista lentomatkustajaa.
- EdesUnissa
Itse aloitukseen sanoisin että oliko se Väyrynen sitten mielestäsi väärässä, vai katsotko että emme voi sanoa totuutta silloinkaan kun se ei meitä mitenkään haittaa ? Kyllä Ukrainan kriisissä minunkin mielestäni ensisijainen törttöilijä oli EU joka kärsi arvovaltatappion, ja siksi teki sinällään historiallisen linjauksen lähtemällä tukemaan vallankaappausta Ukrainan demokraattisesti valittua presidenttiä vastaan.
EU on aina haparoinut tuossa päätöksenteossaan ja tehnyt siitä ensisijaisesti politiikkaa unohtaen ihmisten ja maiden itsemääräämisoikeuden. Aikoinaan Jugoslavian hajotessa EU oli ensin Jugoslavian yhtenäisenä pitämisen kannattaja, mutta kroatialaiset (ja muistaakseni Makedonia) ostivat saksalaisten mielipiteen. Sitten EU muuttuikin Jugoslavian hajoamisen kannattajaksi. Tässä Ukrainan tilanteessa EUn tuki kapinoinnille ajoi maan vuosikymmenten ristiriitoihin, joista Ukraina ei tule pääsemään irti.
Se että Krim äänesti Venäjään liittymisen puolesta ei ollut Venäjän ansiota, vaan Krimille ei jäänyt muuta mahdollisuutta. Heillä ei ollut vielä valmiutta itsenäisyyteen, joka olisi ollut se kolmas vaihtoehto. Se että Krimillä yleensäkään ajauduttiin äänestykseen johtui minunkin mielestäni EUn hölmöilystä enemmän kuin että Venäjä olisi ollut skarppina tilanteessa. He vain sattuivat hyötymään tilanteesta, joka avautui Merkelin toimesta. Krimhän on pyrkinyt eroamaan Ukrainasta vuodesta 1991 lähtien, kun joutui osaksi Ukrainaa. Tässä kriisissä se sitten toteutui.
Eli kyllä Väyrynen on sinällään tuon porukan fiksuin mies, eikä suinkaan puolueellinen. Se että tarvitaanko presidentiksi fiksua miestä, vai sopisiko siihen oikeastaan paremmin juurikin perseen nuolija on taas jokaisen henkilökohtainen valinta. Suomen presidentti ei voi kyseenalaistaa EUn virallista kantaa, koska tämä korttitalo hytisee jo muutoinkin. Nyt vasta alkaa vituttaa? Useimpia se on vituttanut jo pitkän aikaa. Muistan että jo 94-vaaleissa ilman äänioikeutta toivoin ennen kaikkea, että Väyrynen ei voita. Silloin se oli vielä todellinen uhka.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 693034
- 432963
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle502302Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3401966- 1401739
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161565Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71368Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101227- 421146
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661106