Akkurälläkkä

Onko akkurälläköistä kokemuksia?

44

998

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gnuk

Ihan ok kunhan et osta paskaa. Makita, sininen Boschilainen, Hilti on hyviä. Hiltiä et taida saada ilman tiliä Hiltillä, mutta Makita ja Boschilainen löytyvät kyllä rautakaupoista.

• Makitaa tuossa kattelin. Makitan akkupora on ainakin ollut hyvä

• Gnuk
        pujotteIija kirjoitti:

Makitaa tuossa kattelin. Makitan akkupora on ainakin ollut hyvä

Jos oot Makitan akkuvehkeisiin päätynyt, kantsii pitäytyä niissä. Samat akut käy keskenään. Jos löytyy jo muutama akku nin et tarvi enää kuin runkoja muihin työkaluihin. Eli jos tarvetta on niin ainakin itse voin suositella Makitaa. Olen käyttänyt jo vuosikausia eikä valittamista ole,

• Gnuk

Milwaukeella on kans ihan kelpo akkuvehkeet.

• .. Kysy UlkoMaalaisilta KeikkaTyönTekijöiltä.. ;D

• Täytyy kysyä, jos näkee työn touhussa

• Rupesin miettimään mikä on akanrällykkä..

Akkurälläkkä siis.

• Mutta mikä on akanrällykkä?

• Gnuk
        pujotteIija kirjoitti:

Mutta mikä on akanrällykkä?

Sillä pilkistää tinsa(lat. rectum) pakaroiden välistä... :D

• pujotteIija kirjoitti:

Ei mitään käsitystä, oletin saavani vastauksen tästä ketjusta.

Olisiko joku pikkasen omapäinen akka?

• pujotteIija kirjoitti:

Akunrälläkkä on ainakin Iines.

• Wwuwuw kirjoitti:

Akunrälläkkä on ainakin Iines.

Eikös sillä ole ollut jotain sutinoita sen hanhen kanssa?

• A.Palstamäki kirjoitti:

Eikös sillä ole ollut jotain sutinoita sen hanhen kanssa?

Meinaan siis Iinestä.

Meinaan siis Iinestä.

Ihmettelen mitä hanhi tekee Ankkalinnassa? Olisiko elintasopakolainen?

Käsittääkseni hanhi ei tee ainakaan työtä.

Meinaan siis Iinestä.

Niin se Hannu..ankka ja hanhi, hmm.. mutta Ankkalinnassahan munitaan vain veljenpoikia.

Ihmettelen mitä hanhi tekee Ankkalinnassa? Olisiko elintasopakolainen?

Käsittääkseni hanhi ei tee ainakaan työtä.

Hanhi on muuttanut loiseksi Ankkalinnaan ja vie ankkalinnalaisten kaikki Ankkatytöt.

• Wwuwuw kirjoitti:

Niin se Hannu..ankka ja hanhi, hmm.. mutta Ankkalinnassahan munitaan vain veljenpoikia.

On siellä Leenu, Liinu ja Tiinukin. Olikos ne Iineksen siskontyttöjä?

On siellä Leenu, Liinu ja Tiinukin. Olikos ne Iineksen siskontyttöjä?

No niinpäs olikin. Toinen kolmiodraama oli Hessun, Helunan ja Polle Konikauluksen kesken.. ( myönnän googlettaneeni Pollen nimen :D). Noilla muuten oli sentäs housut jalassa..

• Wwuwuw kirjoitti:

No niinpäs olikin. Toinen kolmiodraama oli Hessun, Helunan ja Polle Konikauluksen kesken.. ( myönnän googlettaneeni Pollen nimen :D). Noilla muuten oli sentäs housut jalassa..

Minni Hiirikin on ihan tsirpakka hiirityttö. Muistelen että Mikki on joutunut joskus käärimään hihat kun joku liero on iskenyt ravintolassa silmää Minnille.

Jos asiaa hetken pohtii, niin huomaa että Ankkalinna on ihan samanlainen idyllinen pikkukaupunki elämälle tyypillisine tapahtumineen ja sattumuksineen kuin vaikkapa Hämeenlinna Suomessa.

Minni Hiirikin on ihan tsirpakka hiirityttö. Muistelen että Mikki on joutunut joskus käärimään hihat kun joku liero on iskenyt ravintolassa silmää Minnille.

Jos asiaa hetken pohtii, niin huomaa että Ankkalinna on ihan samanlainen idyllinen pikkukaupunki elämälle tyypillisine tapahtumineen ja sattumuksineen kuin vaikkapa Hämeenlinna Suomessa.

Mikki Hiiren pahin vihollinen oli mustakaapu, muistatko?

Ei taida olla oikein korrekti nimitys enää tuo mustakaapu..

Tulee just dokkari Putinista..siinä kanssa yks Kroisos Pennonen, tai Milla Magia..Roopekin oli aika paska äijä, eiku ankka. :D

• Wwuwuw kirjoitti:

Tulee just dokkari Putinista..siinä kanssa yks Kroisos Pennonen, tai Milla Magia..Roopekin oli aika paska äijä, eiku ankka. :D

Luulen että valkoiseen kaapuun sonnustautuneena mustakaapu muuttuisi ku klux klaanilaiseksi. Se olisi vielä pahempi roisto.

• Buhahaha
        Wwuwuw kirjoitti:

Mustakaapu, mustapaita... onko paljon eroa?

• Buhahaha
        A.Palstamäki kirjoitti:

Paras Disney-universumin mustasukkaisuustarina on Floyd Gottfredsonin "Mikki Hiiri ja Kilpakosija" ja löytyy ainakin Minä Mikki Hiiri-kirjasta. Mistä löytyi ihan ensimmäinen Mustakaaputarinakin.

• Teknodonna

Mjoo

No siis mulla jos kellä on pitkä kokemus erilaisten akkukäyttöisten rälläköiden käytöstä.

Esmes ollessani pyörävarkaissa, ei aina haba riitä nitkuttelemaan puutarhasaksilla vaijeria poikki, vaan tarvitaan sofistikoituneempia välineitä. Akkurälläköissä on tätä nykyä niiden paras puoli tullut esiin kuin vahingossa insinöörinäytöstöitten helmenä: virtalähteen monikäyttöisyys, eli adaptointi muihin laitteisiin.

Oman rälläkkäni akku käy myös hammasharjaani.

(Hirn)

• Metallin katkaisuun tarkotetut sakset ois varmaan paremmat

• Buhahaha
        pujotteIija kirjoitti:

Metallin katkaisuun tarkotetut sakset ois varmaan paremmat

Siis pulttisakset...

• Mä vielä joskus haluun nähdä sen sun akkuföönin...

• Teknodonna
        Dissident kirjoitti:

Mä vielä joskus haluun nähdä sen sun akkuföönin...

Mjoo

Hyvin lyhyen tutkiskelun jälkeen selvisi, että sellainen kapine on sula mahdottomuus (järjettömyys), koska fööni kuluttaa virtaa törkeästi. 2200w oli ison lukema, mitä silmiin ensisilmäyksellä osui.

Lisäksi on niin, että jokaisesta neljän tähden (ja siitä yli) hotellihuoneesta löytyy integroitu hiustenkuivain.

Että tällasta täällä.

(Naurua)

• Teknodonna kirjoitti:

Mjoo

Hyvin lyhyen tutkiskelun jälkeen selvisi, että sellainen kapine on sula mahdottomuus (järjettömyys), koska fööni kuluttaa virtaa törkeästi. 2200w oli ison lukema, mitä silmiin ensisilmäyksellä osui.

Lisäksi on niin, että jokaisesta neljän tähden (ja siitä yli) hotellihuoneesta löytyy integroitu hiustenkuivain.

Että tällasta täällä.

(Naurua)

Niin, mutta etkös sä ollut silloin lapinreissulla?

Citymaasturillisen kävit retkitarviketta hakemassa...

Suurin tehohan föönissä tulee lämmityksestä...sellainen risumallihan vois olla....itse puhallin ei varmaan paljoa tehoa vie.

• Rumasinkkumies-

Työpaikalla oli kerran jotain rälläköitä ja hajotin niitä 7 kpl. Olivat jotain halpatuotantoo joka maksoi satasen eikä se työpaikan pomo uskonut mua kun sanoin että paska vehe joka hajoo tunnissa. Aina sinne hankittiin uusi samanlainen. Sellaista on olla työkokeilussa.

• Eihän ne paskat kestä, huomattu on

• Gnuk

• MunKokemus

Milwauke on ollu mulla ja akut käy myös muihin Milwauke vehkeisiin, oon tykänny hinta oli korkea mutta tuntuu kestävän. Akut kehittyy kaikilla koko ajan ja vuoden kaksi ollut on jo vanha malli .

• Ihan käteviä kun pitää saada nopeasti lukko auki..

• Jos akulla pyörii jo fillarit, ruohonleikkurit ja moottorisahat niin miksei sitten rälläkäkin. Kannattaa vaan katsoa sitten sellainen merkki&malli jonka akku köy muihinkin akkuvermeisiin jos niitä myös hankkii tai on jo olemassa.

• Buhahaha

Vaikka tästä onkin tullut eräänlainen yleistä keskustelua / huuhaa-palsta, niin mitä helvettiä tämä kysymys tekee sinkkupalstalla? Tietääkö just sinkut parhaiten mikä on paras akkurälläkkä? Eiköhän näistä remonttivehkeistä eniten tiedä avioliiton satamaan seilanneet ukkomiehet jotka joutuvat käyttelemään enemmänkin noita työkaluja kun naaras alkaa rakentamaan pesää...

• Puikkari on minusta asian ytimessä. Sinkku elää elämää, ei mieti miten saisi naisen. Se oma elämä on jokaiselle tärkeämpää kuin mikään muu.

Mä oon kyllä ehdoton Puikkarifani. Pelaahan se lätkääkin. Joukkuepeli on se mikä kasvattaa toisten huomioimista ja yhdessä tavoitteisiin pääsemistä. Ei voi liikaa siirtää vastuuta, mutta ei voi yksinkään pelata. Suosittelen...

• Eiks ole vaan hyvä jos on vähän erilaisiakin juttuja? Onhan täältä näköjään asiantuntemustakin löytynyt

• pujotteIija kirjoitti:

Eiks ole vaan hyvä jos on vähän erilaisiakin juttuja? Onhan täältä näköjään asiantuntemustakin löytynyt

Minusta nää juttualoitukset on tuhat kertaa parempia kuin iänikuiset pilluttomuus valitusvirret.
        Eihän sinkkuus tarkoita pelkästään kumppaninsaantivaikeuksia... se on itsestään elämistä.

Ja kiva sitä on pohtia miten muut sen taitaa...

• On. Ihan hyvä pikkuhommiin. Sinne missä ei oo sähköä. Muuten ostelen halpoja shkörälläköitä. Suosin kokoa 115 mm. Näppärä käteen ja 1mm laikalla saa raudan katkiamaan. Isommat on kahden käden vehkeitä. Ja ei sovi minunlaisille harrastajille.

• Itse en ostais akkurälläkkää... lainaan firmalta jos tarviin. Ja ennemmin vien agregaatin kohteeseen, kun sellainen löytyy. Yleensä tarviin myös hitsauskonettakin, jos rälläköin itselleni. Siks joku 20 euron Einheli täyttää ruutunsa hyvin. Kunnon laikat tärkeämpiä...

• Runk-kari

Akkurälläkkä ja akkupulttipyssy on kaksi työkalua mitkä on pelastaneet minut niin monesti että jos pitäisi valita 2 työkalua niin ne olisi nuo.

Ryobin akkurälläkkää olen käyttänyt tosi kauan ja boschin sinistä olen nyt kanssa käyttänyt.

• Jamokas

Hiltin itse ostin yksityishenkilönä myymälästä ilman tiliä joku viikko sit. Tilin avasin nettisivuilta niin saa verkkokaupasta laikkoja kotiin, niitä ohuita millisiä peltihommiin.

• Meillä Penetrators MC:n tallilla on käytössä parikin rälläkkää, molemmat Boschin ns. sinistä sarjaa ja nuo ovat kyllä toimineet hyvin eikä työergonomiassakaan ole valittamista. Toinen 125mm laikalla ja toinen 230mm. Onhan noi olleet aika kovassa käytössä kun ollaan tässä chopattu pyöriä ja viime vuonna rakennettiin mm. se jyystömonsteri Monster Jam tapahtumaan. Tosin noi on sähkökäyttöisiä mut en näkis mitään syytä miksei saman tuotesarjan akkukäyttöinen versio olis yhtä laadukas. Toki laatu maksaa ja noi molemmat oli yli parin sadan vehkeitä.

Mitä mun poikani kertoi viime keväänä, niin Liljalaakson Timpan ruohokoneen terä oli vaihtokunnossa ja Timppa oli varannut huoltoajan jonnekin pienkoneliikkeen korjaamoon. Kuulemma Timpan työpäivän aikana Janica oli peruuttanut tämän huollon ja ryhtynyt vaihtamaan terää, mutta siinä oli vissiin joku pultinkanta pyöristynyt tai katkennut. Janica oli sitten käynyt ostamassa Tokmannin kulmahiomakoneen hintaan 19,95e ja saanut takertelevan pultin irti ja terän vaihdettua. Myöhemmin heillä oli syntynyt pientä riitaakin asiasta kun Jansku puolusteli tee-se-itse-valintaansa rahansäästöllä ja talouden ylivelkaantumisen välttämisellä ja Timppa oli ollut huolissaan takuuasioista ja vaimonsa työturvallisuudesta. No, jos multa kysytään niin kyllä niistä kahdesta mä Janican käteen uskaltaisin antaa rälläkän. Kjäh häh hää! He ovat tarvinneet rälläkkää muutaman kerran sen jälkeenkin, ja heidän kevyessä käytössä tollanen halpakin voi olla ihan käypä ostos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      81
      1588
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      267
      1516
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      266
      1242
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      1242
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      857
    6. 65
      834
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      64
      817
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      811
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      771
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      37
      767
    Aihe