Uupumuksen oireet?

Väsynyt

Miten olette havainneet olleenne työhönne täysin uupuneita? Miten olette oirehtineet ja miten olette selvinneet?
Kertokaa kokemuksistanne, sillä itse olen todella väsynyt jatkuvasti ja koko elämästä on hävinnyt motivaatio. Luulen tämän johtuvan melko uudesta, mutta todella rasittavasta työpaikastani, sillä ennen en moista ole tuntenut. Aina vaan haluaisin nukkua. Miten saan itseni normaaliksi, energiseksi??

11

2975

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-rahtari

Samat oireet oli itselläkin vitutti koko ajan...duunin vaihdolla siitä selviää.

• kokenut

Kyllä sen havaitsee kun ei ole enää voimia tehdä mitään..ei kiinnosta mikään..unet häviää,ym. ym.Tätä sanotaan tyouupumiseksi!siihen auttaa lepo,itsensä kuunteleminen,ja työn vaihto.

• Koodari

Itse pidin reilun puolen vuoden paussin. Yritin vähän opiskellakin paussilla, mutta ei siitä tullut mitään. Ehkä olisi ollut parempi vetää ihan rehellisesti lonkkaa koko aika.

Nyt työt maistuu taas ja motivaatio on entistäkin kovempi. Toisaalta myös järkeä on tullut hieman lisää, eli ei yritä enää repiä itsestään liikoja irti. Aina kun homma tympii, niin osaa ottaa lepoa eikä yritä pakolla vääntää. Vaikka aikataulut tai jokin muu kusisikin.

• Vähän jo kärähti...

Olen tehnyt monenlaista lähes täysin fyysisestä työstä henkiseen ja kaikenlaista näiden väliltä. Aloitin itsekin vuoden alusta uuden duunin, jonka juuri myös lopetin - ensimmäistä kertaa elämässäni sanouduin irti.

Täysin kestämätöntä, väärä työ minulle, toimekuva ei vastannut sovittua, liikaa duunia, huono ilmapiiri jne. Huomasin heti, että asiat eivät ole ok.

Oireita:
      - jänittyneisyys töissä
      - asiat pyörivät väkisin mielessä myös ilataisin ja viikonloppuisin
      - tietenkin univaikeudet...
      - ahdistunut olo töihin lähtiessä
      - yleinen ilottomuus
      - työssä lamaantunut olo
      - ja motivaation kato
      - ajatukset pyörivät kysmyksen, miksi tämä ei sovi tai vastaavan kriisin ymopärillä...
      - lopussa todella väsynyt, valitettavasti

Alussa tietenkin aina raskaampaa, koska tulee paljon uutta ja ilmapiiri ehkä vieras jne. Minäkään en ollut tuntenut vastaavaa aikaisemmin, ainakaan en muista.

Itse tein sn johtopäätöksen, että tämä duuni ei ollut minua varten ja lopetin. Myös minut tuntevat ihmiset olivat samoilla linjoilla. En usko joutuvani katumaan.

Nuku niin paljon kuin voit. Yritä olla ajattelematta työtäsi vapaalla - se on pyhää aikaa Sinulle! Katsele töitäsi mahdollisimman avoimesti. Jos katsot, ettei ole sinun juttusi, niin nosta kytkintä. Muista, että voi mennä parikin kuukautta, mutta jos alkaa tehdä todella pahaa, niin juttelel pomollesi / mene lääkärissä käymään.

• kyllästynyt

Mitä tarkoitat, kun sanoit lopettaneesi ? Oliko sinulla uusi työpaikka tiedossa. Olen itse niin kyllästynyt ja väsynyt nykyiseen työpaikkaani, että mieli tekisi lähteä pois ovet paukkuen... En kuitenkaan uskalla tehdä sitä kun ikinä ei tiedä saako uusia töitä. En ole saanut aikaiseksi uuttakaan paikkaa vielä hakea, koska voimani menevät nykyisessä sinnittelyyn. Täytyis saada itseään niskasta kiinniö

• Vähän jo kärähtänyt
        kyllästynyt kirjoitti:

Mitä tarkoitat, kun sanoit lopettaneesi ? Oliko sinulla uusi työpaikka tiedossa. Olen itse niin kyllästynyt ja väsynyt nykyiseen työpaikkaani, että mieli tekisi lähteä pois ovet paukkuen... En kuitenkaan uskalla tehdä sitä kun ikinä ei tiedä saako uusia töitä. En ole saanut aikaiseksi uuttakaan paikkaa vielä hakea, koska voimani menevät nykyisessä sinnittelyyn. Täytyis saada itseään niskasta kiinniö

...mutta olen kiitollinen siitä, että edes jotain.

• Kärsinyt
        kyllästynyt kirjoitti:

Jos on työuupumus,siihen ei enää muutaman päivän lomat auta!!alkuun sairas lomaa ja jos tuntuu ettei työstä jota sillä hetkellä teet,saa minkään laista tyydytystä...niin kyllä on silloin parempi kun LOPETTAA ne työt.Kyllä sitä jotain työtä löytyy joka on mielekästä.Mut ei se uupuminen poistu ennen kuin teet jonkun "ratkaisevan"muutoksen elämässä,työ ei saa olla koko elämä!eikä niin raskas että vie ihmisen loppuun.

• Miumau

Jos kengässäsi on kivi joka hiertää, niin siihen ei auta mitkään aromaterapiat tai meditaatio, vaan täytyy ottaa kenkä jalasta, poistaa kivi kengästä ja jatkaa matkaa.

Tämän neuvon sain itse ollessani aivan loppuun palanut ja ahdistunut. Otin kiven kengästä - eli lähdin ykskaks samantien lähtemään ahdistavasta työstä. Muutuin taas iloiseksi ja kahta vahvemmaksi, potkaisin elämää takaisin. Nyt olen duunissa joka on mieleeni ja sopii minulle.

• miz

olin joku aika sitten kovin väsynyt. Unettomuutta, rinnasta puristi, muistikatkoja ja jatkuvasti itketti. Kotona ei mikään kiinnostanut kaikki oli yhtä "mössöä". Menin lääkäriin selitin juurtajaksaen kaikki, sain 2vkk sairaslomaa lääkkeitä(joita en kylläkään kokoaikaa ottanut). Olen pirteämpi ja on kiva mennä taas töihin. Lomalla ollessani tein asioita jotka olivat mukavia ja lepäilin.Siis ajattelin vaan itseäni. Kyllä helpotti.

• ex-paperikäsi

Olin muutaman vuoden töissä täysin ylimainostetussa vakuutusfirmassa sosiaalivakuutuspuolella, käsittely- ja ratkaisuhommat. Työ oli sattuman kaupalla saatu, täysin itselleni sopimaton, täynnä nippelitietoutta jota en vuosienkaan jälkeen hallinnut. Pomot kusipäitä, sälyttivät uusimmille tyypeille kaikkein suurimman työmäärän josta ei voinut selvitä kunnialla. Tuli olo, ettei hallitse enää työtään, tuskanhiki otsalla, ahdistaen.

Oireet olivat:
      -masennus
      -väsyneisyys
      -muistivaikeudet
      -uniongelmat (unensaantivaikeus, heräily ahdistukseen aamuyöstä)
      -vatsavaivat
      -usein toistuvat flunssakuumeet
      -päänsärky, niskavaivat
      -näön heikkeneminen
      -lähes päivittäiseksi noussut alkoholin käyttö, viikonlopun perskännit

En löytänyt siihen hätään mitään työtä, vaikka hain koko ajan. Lopulta pinna katkesi erään vittumaisen organisaatiouudistus-tiedotustilaisuuden jälkeen, ja sanouduin irti hommastani.

Nyt olen edelleen ansiosidonnaisella, ollut jo hiukan yli vuoden. Yrityksistä huolimatta en ole duunia löytänyt, eikä kait enää kolmevitoselle löydykään. Vaan mieluummin näin, kun tappaen itsensä työllä. Välilä tulee tietty ahdistus ja pelko siitä ettei enää työllisty, ja tästä syystä kalja maistuu välillä vieläkin. Nykyajan työelämä on rakenteiltaan niin sairas ja syvältä, että pahimmat vaikutukset näkyvät vasta vuosien kuluttua ihmisten pahoina oireiluina. Tartis tehrä jotain!

• väsynyt

Kiitokset kaikille vastauksista. HUomasin, että minulla on itse asiassa ollut jo pitemmän aikaa vastaavia oireita kuten teillä. Sinällään helpottavaa, että joku järkevä selitys löytyy näillekin oireille.
      Hyvät jatkot teille ja pitäkää huolta itsestänne, minä yritän pitää itsestäni, taidan marssia työtervesylääkärille nyt ens alkuun...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2505
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      911
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      98
      888
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66