Paastoennätykseni tehdään nyt

ItkeväMies

Tervetuloa mukaan kovaan kyytiin! Pysytkö kyydissä mukana?

Paasto alkoi klo 6.59 tänään lauantaina 20.1.2018 jKr.

Olen paastonnut jo usean tunnin. Katsoin makuuhuoneen vitriinistä päätäni. Se oli paksu, ihrainen, pullea. Tajusin nyt ensi kerran miksi naiset eivät ole enää näkevinään mua ja hymyile mulle.

Ok.

Kostan hoikistumalla ja esitän vastakiinnostusta ilmaisten halveksuntani jonkun naisen ulkonäössä olevaa rumistavuutta kohtaan ja totean ettei hän kelpaa mun tutustua sen takia häneen? Toisaalta en itsekään muuta kuin toivo olevani huomaamaton lihavan naisen kiinnostuneusuuden impulsoituessa.

No, nyt laihdutan paastoten eli nesteitä käytän mutta kiinteiden ruokien aika on paaston ajaksi ohi. Vähän yli 4,5 vrk on paastoennätykseni.Nyt on tarkoituksena olla tosimiehen paastolla. Hirvittää sanoa mutta viikko ainakin varmaan kaksikin mutta ainakinn5vrk. Tavoitteena on juoda vettä paljon koska se vaikuttaa paastoolotilaan.

Saapa nähdä milloin itku alkaa. Mua jännittää, ahdistaa, pelottaa.Mitä jos epäonnistun ja syön?

Itkeäkään en haluaisi mutta kun jää vaille lohdutusta,,hyvää iloa tuovaa seuraa, ruokaa saamatta, on itkun tulo ajan kysymys. Ilmoittautuminen elvistelyntarpeen mukaan. Vaikkapa 1 - 4 päivän välein. Tämä nyt ensi ilmoittautuminen jossain 7h kohdillako. Ei ole kelloa tässä näkösällä. Aloituspainoa en katsonut.N.30 min sitten vaaka näytti 106.8kg.Se toimikoon aloituspainona.

22

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ItkeväMies

      Aamulla oli kovahko halu syödä. Päätin että syön ja ilmoitan paaston päättyneen hieman alle 24 paastottuani. Joku ajatus tuli päähän. Neuvo. Odota 5 min ja syö sitten jos et voi olla syömättä.

      No, keitin kahvit, johon lisäsin kanelia , inkivääriä ja juustokuminaa. Juustokumina ei sovi kahvijauheen sekaan. Eikä tulinen chili. Kaneli ja inkivääri taas tekee kahvista terveellisemmän eikä makukaan ole ainakaan huonompaa.Kun osaa annostella silmämääräisesti.

      Tajusnt just nyt että olen ollut paastolla jo 1,5 vrk eli 36h!
      Menen puntariin katsomaan onko painoa vähemmän kuin 106,8 kg.

      Oli vähemmän.Yllättävän paljon vähemmän. Arvoisat herrat ja rouvat, saanko esitellä, leidiis ääänd gentlemen: 104,9kg oli puntarilukema, jiihaa!

      Lisäkseen kun aamulla oli ylitsepääsemättömältä vaikuttava nälätys niin nyt ollut täysin ongelmaton tunti. Mielekästä pikku puuhaa riittänyt ja ajatukset eivät ole juurikaan pyörineet ruoassa.Ruokajuttuja pakoilen.Esim.Anthony Bourdain jäi katsomatta.

      Joka tapauksessa olen nyt ennnätyksessä siinä mielesdä etten muutamaan vuoteen ole paastonnut peräti 1,5vrk. Koitan olla ajatukset pois päätavoitteesta.Olla ajattelematta aikaa ja ruokaa. 5 vrk on päätaboite.Harkitsen 10 vrk unelmien unelmaa.Mutta olotila ratkaisee.Ja olotila vaihtelee päivän aikana suurnälästä seesteään rauhaan ilman mitään napostelupainetta.

      • HyvinMeneeSilti

        Oma ennätyspaastoni taitaa olla noin 3 tuntia, mutta painoa olen muutamassa vuodessa saanut pudotettua 25 kg.

        Tsemiä ennätykseen.


      • ItkeväMies
        HyvinMeneeSilti kirjoitti:

        Oma ennätyspaastoni taitaa olla noin 3 tuntia, mutta painoa olen muutamassa vuodessa saanut pudotettua 25 kg.

        Tsemiä ennätykseen.

        Kiitos!

        Aloitin näkkileipien syömisen klo 22.14 ja se päättyi 22.30.

        Kaikkien aikojen ennätys jäi saavuttamatta. 39h15min on kuitenkin lähivuosien uusi ennätys.
        Koutan itsekin alkaa katsomaan mitä suuhun laitan ja mitä en.

        Uusi yritys uuteen ennätykseen lähtee joskus uudestaan.Nyt keskityb pitämään vatsalaukun pienenä.


      • Anonyymi
        HyvinMeneeSilti kirjoitti:

        Oma ennätyspaastoni taitaa olla noin 3 tuntia, mutta painoa olen muutamassa vuodessa saanut pudotettua 25 kg.

        Tsemiä ennätykseen.

        paljon oli lähtöpaino jos 25 kg saannu pois oliko 70kg lähtöpaino vai 125 kg


    • ItkeväMies

      Aloitan elämäni ensimmäisen vesipaaston torstaina ylihuomenna valitsemaani aikaan. Vesipaastosta saamani tiedot kiinnostavat ja pyrin selvittämään mikä vaikutus vesipaastolla on olotilaani. Kahvit, limut, maito jää pois.Vesikin pitäisi olla mahdollisimman puhdasta.

    • ItkeväMies

      Näin. On torstai ja 25. tammikuuta vuonns 2018 jKr.

      Vesipaastoni on alkanut tänään. Jännittä, annankohan nopeasti periksi vai riittääkö vääntö. Kävelyä tulee 2-3h vrk. Se hieman arveluttaa kun mulla iskee nälän päälle kävelyt. Tämä on elämäni ensimmäinen vesipaastoni. Mitään lääkitystä mulla ei ole, joten ei muuta kuin kärvistelemään nälässä.

      Asidoosikriisi jännittää tuleeko se mulle.Kahvia olen juonut seh verran paljon että sen poisjäädessä varmaankin päänsärkyä tai huonoa olotilaa on lupa odottaa. Kuulemma euforinen olotilakin olisi tarjolla jossain vaiheessa mutten muista kauan siihen pitää paastota.Jossain 5- 7 vrk: n kohdalla kuulemma helpottaa.Jännittää sekin pystynkö olemaan edes vuorokautta vesipaastolla.

      Jos kykenen useaan päivään niin raportoin asiaa. Juuri nyt sattuu mahaannhieman. Mistä lie johtuu. Lähtöpaino oli aamulla vikan syönnin jälkeen 105,7kg. Tuli syötyä tukevasti loput ruoat pois. Palaan asiaan myöhemmin. Ehkäpä huomenna 7 vrk olisi toiveena mutta kuulostaa lähes mahdottomalta. Paastovideot motivoi yrittämään itseäkin.Just toi euforia olisi toiveena kokea, heh.

      Jossain vaiheessa tulen taas turisemaan. Kaikkeen sitä lähteekin.Mutta tää voi olka hyväkin juttu jos toimii ja kestän ekat 5 vrk.

      • ItkeväMies

        Vatsaan sattuminen loppui kun löysäsin vyötä.Söin kunnon annokset ruokaa kutakuinkin vatsan täyteen. Tässä sitä ollaan.Hieman hymyilyttää että kalpaten tässä käynee. Psykologinen kikka tuli mieleen. Sellainen että kuvitrelen olevani hyvin kylläinen.

        Jos nukahdan helpohkosti niin paasto jatkuu. Eräskin paasto loppui siihen kun pyörin sängyssä nälässä tunnin eikä uni tullut pollaan.Niinpä sitä sitten söin ja hetimiten sain nukuttua hymy huulillain.

        Eipäs tähän muuta jauha. Eteenpäin mennään kohti voittoisaa huomista.Päänsärkyä ei vieläkään ole ja kahviakaan en piinaisesti kaipaa.Tokihan kahvi kelpaisi ja kilo makkaraa mutta nyt ollaankin ilman. Meininki on rouheaa. Puntarissa käyn yllättymässä positiivisesti joskus toiste.


    • ItkeväMies

      Paaston kakkospäivässä ollaan. Paino nyt 104,3kg. Päänsärkyä ei ole vielä tullut. Eilen kävelyt yhteensä 210min.Aamukävelyllä 45min tuntui puhdittomalta olo. Päässä tuntui oudolta toisinaan kuin olisin hieman huimaannuksissa. Vesipaasto kokemus tässä vaiheessa verrattun ahelpompaa kuin muu nestepaasto.Jos vaikka juon mehua niin se herättää halun saada sitä lisää ja muitakin makuja.

      Nukuin hyvin mutta oudohko " väsymys " on. Kohti kolmatta paastopäivää aika hyvin motivoituneena.Haluan koskettaa kolmatta paastopäivää. Arvelen että jatkan huomiseen.Päivä tietenkin on aika pitkä.12 päivää minimissään mietin nyt mutta katsotaan, joka päivään sopii useita ajatuksen hetkiä että jo riittää, otanpa pizzaa suuhun. Nyt haluan puskea eteenpäin ainakin 2vrk. täyteen kun ei ole päänsärkyä.Painokin on laskusuhdanteeseen osunut.

    • ItkeväMies

      Kolmospäivässä, suureksi yllätykseni ollaan. Hymyilyttää nyt 2 päivää takana. 22 päivää asetan tavoitteekseni nyt. Näin voitan kaikki ne, jotka paastonneet 21 vrk, 3 viikkoa. Eihän sillä bäliä mutta jos joskus tulee tilanne että joku " lipsauttaa" paastonneensa 3 viikkoa niin voin siihen todeta: " Veesipaastosin 2018jKr. 22vrk. "

      Kuka on silloin boss? Tuskin tuollaista koskaan tapahtuu mutta haluan tosissani vesipaastota 22vrk. 12vrk on alin minimi. Eka vesipaastoni, joten miten vaikuttaa muhun jatkossa jää nähtäväkseni. Paaston eri ihmiset kokevat eri tavoin. 5 ekaa vrk. on saamani kuvan perusteella paastossa vaikeimmat. Sitten jossain vaiheessa saa kokea euforiaa. Varmaan serotoniinipitoisuudet kohoaa mullakin jossain vaiheessa.En vaan saanut dokkarista tietoa kauan vesipaastottava kunnes euforia alkaa.

      Seuraavaan kertaan.

      Ai niin meinasin unohtaa. Painoa oli aamupunnituksessa 103,5kg. Olen toiveikas että kykenen jatkamaan vesipaastoa. Voi olla että olen kykenemätön jatkamaan? No, haluttomuus voi toisinaan vaivata jatkaa vesipaastolla kun näkee jonkun hampurilaisen vaikka. Olen tosissani yllättynyt tästä saavutuksesta, hyvänen aika sentähän, 2 päivää paastottuna!

    • ItkeväMies

      3 paastopäivää koettu. Tässä vaiheessa totean ainakin itselleni yllättäneen seikan.Minulle vesipaastolla oleminen on huomattavasti helpompi kuin muilla nestepaastoilla, joissa olen käyttänyt kahvi, vesi, maito, lightlimu, vadelmakeittoa sun muita keittoja, joita kaupassa myydään.Olen huomanmut että joillakin vesipaastolla oleminen tarkoittaa että kahviakin juodaan.Itse olen käyttänyt ainoastaan kahvia.

      Suolihuuhtelua en ole tehnyt. Päätä ei ole särkenyt. Tuntemuksia on ollut muutama kuin olisi kipu tulossa mutta ne katosivat.

      Motivaatio laskenut eilisestä, johtuu eniten päätelmäni mukaan väsymyksestä. Eilinen oli kävelyn suhteen yllättävä.Koin kävelyn vaikeaksi, kuin olisi jossain suontapaisessa kävellyt.

      Painoa 101,9kg. Homma etenee paastoksi hämmentävän hyvin.En osanmut tällaista alkua arvata.Katsoin äsken paastovideon, jossa mies kertoi kokemuksensa 21.päivän vesipaaston jälkeen, joten osaan odottaa ongelmia jossain vaiheessa.Hänen ongelmapäivänsä olivat paaston 6 ja 7.s päivät, sitten 15, sitten 17,18,19, taisi olla 20 myös mutta 21.s paastopäivä hänellä oli ok.Vesimelonilla lopetti paastonsa ja oli innoissaan sen mausta.Kieltämättä motivoivaa katsella vesipaastovideoita.

      Nyt siis menossa vetisissä tunnelmissa kohti 4:ttä paastopäivää. Olisipa jo maanantai. Kävelin eilen n. 108 - 123min. Meni yhden kävelyn osalta nyt arveluksi kävelinkö ja jos kävelin niin kauanko. Kävelysuositukseksi olen kuullut parhaiksi arvioimani lääkärien mukaan 2-3h paastopäivässä.Olotilaa voisi kuvata 2/5. Ei päivänä paljon eilistä parempi, hitusen kuitenkin kun on yksi paastopäivä enemmän takana.

      Paastopäivien tavoitteista älysin luopua. Paastoan minkä paastoan.Joka tapauksessa 5vrk täyteen on minimi josta en luovu. Sen jälkeen sitten voi ottaa rennommin ja pyrkiä jatkamaan siihen tulokseen mihin sattuu osumaan, siihen se maatuu mihin se kaatuu.

      • ItkeväMies

        Korjaus : Itse olen käyttänyt vain vettä, en ollenkaan kahvia.


    • Kujerrus

      Tuntuu että "rankaiset" itseäsi muitten käytöksestä.

    • ItkeväMies

      Mulla on monta katiskaa järvessä.

      Painoa 100,7kg tai 100,8kg en muista enää. Sovitaan 100,8kg.

      Tämä etenee kyllä niin yli odotusten kun pystyn vastustamaan syöntiimpulsseja. Mä kuvittelen syöneeni itseni ähkyyn ja olen kylläinen niin kylläinen etten jaksa syödä. Kenties se toimii placebo kun kuvittelee sen tosissaan.Mä olen päättänyt olla kylläisenä koko vesipaaston.Mielikuvitus on saamattoman huvitus.

      Asiaa olisi lisääkin ihan lääketieteellisesti merkittävää materiaalia joka kumoaa joitakin lääketieteen olettamuksia paaston monivaikutuksista kehoon. Vesipaasto korjaa ja parantaa ihmisen kehoa monella tavalla monissa paikoissa korjaten keholle tarpeellista ja samalla tappaen keholle vaarallista ja toisarvoista,elimissä, soluissa, mitokondrioissa, Lisään vielä että pyrkii korjaamaan ja parantamaan. Vesipaaston keston on vain oltava riittävän pitkä, jotta vaikkapa histamiinipesäke kuolee ravinnon puutteessa.

      Eilen kävelyt 211min. Oli tiukahkoa päästä tuohon aikaan. Lasken paastopäivässä kokonaiskävelyajat 2,5h tavoitteeseen. Jos ei onnistu niin so what.

    • veijo08308763

      masokisti???

      Sitten kun kyllästyt pelleilemään terveydelläi niin kysy.

    • ItkeväMies

      En ole tuntenut kipua juurikaan. Ennen paaston alkua ja alussa oli kirvelyä kämmenselissä. Se on yksi katiska järvessä, syy vesipaastooni. Nyt viidentenä päivänä vesipaastoani en tässä enää paljoakaan näe. Mulle tuli syksyn lopulla rystysiin punaiset alueet ja jokin aika sitten se siirtyi kämmenselkiin, josta eräänlaiset pulisongit peukaloiden tyviin.

      Mikä lie ihottuma tai allergia. Ennen mulla ei ole todettuja allergioita , ihottumia ollut. Vesipaaston sanotaan joillakin parantavan sairauksia. Lähdin tekemään puolititeellistä testiä. Jos paranen tästä niin voin sen kertoa todistuksena ihmisille joilla allergia, ihottumaa.Astma lähtenyt 3 viikon vesipaastolla eräältäkin venäläismieheltä.

      Painoa en täään katsonut. Join ennen liikenteseen lähtöä niin paljon vettä n.1h aikana että painolukema ei olisi ok. Ja " masennuin " eilen kun kysyin tutulta huomaako minun laihtuneen. Ei huomannut.Vaikka paino oli tippunut 5kg. Suupielet alaspäin on. Mutta jatkan paastoa.Motivaatiota toi lisää sekin kun näytän yhtä paksulta edelleen. Hän muistaa mut 90 kiloisena hoikempanakin ja totesi että 88kiloa on mulle ok.

      Ostin lähdevettä ison pullon josnsitä pulloksi voi sanoa, 5L lähdevettä hintaan 1,75. Päätin ottaa sen. Maisteltuani huomasin että on se parempaa kuin kraanavesi haaleanakin.Kylmänä varmaankin parempaa.Kuulin yhdeltä paastovideolla paastoajan todenneen että vesi olisi juotava huoneenlämpöisenä paastotessa.

      5 paastopäivää takana kuudes tähtäimessä ja sormi liipaisimella,. Pian saan sen voittosaaliiksi. Kävelyt jäi eilen vähiin 64min.Nyt vasta muistinkin! Tää on mun paastoennätys, 5 päivää ja risat päälle.Klo 4.30alkoi paasto viime torstaina. Painon kerron huomennakun paastohomma jatkuu.Kivaa tämä ei ole mutta ei mahdotontakaan.Oloa voi kuvata 1,5/5 viidennen paastopäivän lopussa.Mutta ihooireiden katoaminen on 5/5. Pientä haalean punaista enää ne ihottumaläiskät. Paaastoa ennen ja alussa ne olivat tulipunaiset ja kirvelevät.Nyt ei kirvelyä tunne.


      Tämä vesipaastolla oleminen tehoaa muihinkin sairauksiin tai on tehoamatta, yksilöiden välisiä eroja on huomattu, joku paranee, joku ei. N.2/3:sta parani jostain vaivasta. Mitä pitempään paastoaa pelkällä vedellä sitä useampiin tauteihin se tepsii parantaen tai yrittäen parantaa.

    • ItkeväMies

      Paino aamulla 6 vrk paaston jälkeen 99,4kg. Join tosin vettä vaikka piti mennä sängystä suoraan puntariin mutta meni mutkien kautta. Kuitenkin 6,3kg lähtenyt painoa nyt. Olotila 2,25/5 luit oikein, 2 ja 2 neljäsosaa, kaks plus också på svenska.

      Eilen kävelyt 175min. Voimattomuus , tai siis normitilaan vähävoimaista, osin innotonta, raskaahkoa on kävellä niin sen koen. Joo, huomiseen aion mennä. Mitään kipuja kuten päänsärkyä ei ole esiintynyt se yllättänyt kun olen luullut ettei ilman suolihuuhtelua välttyisi siltä kuin harvoin. No, on olla harvoin tapaus tässä kohtaa.

      Kävelymääristä. Olen tottunut kävelemään paljon. John Walker sopisi nimeksi myös. Lisätietona , kävely on katsottu hyödylliseksi koska se tehosta kuona-aineiden poistumista kehosta. Sehän voi olla syy päänsäryttömyyteen vai päänsärkemättömyyteen olisko toi oikeinkirjoitetumpi?

      Euforiaa en ole lähimainkaan kokenut vielä. Onkohan se kusetusta no ainakin näytän laihtuvan. Puhtia omiin paastoihinne .Huomenna tulee eka viikko täyteen ja helmikuussa ollaan sitten, et silleen.

      • Anonyymi

        kuinka pitkä olet jos paino 99,4kg


    • ItkeväMies

      Eilen kävelt 153min. paastoni päättyi tähän.Paino 98,9kg. Join monta lasillista vettä ennen punnitusta mutta se on elämää. Ruoka maistui todella hyvältä. 6 pinaattilettua, 3 hapankorppua sen päällä 2 valkosipulin kynttä pilkottuna, sardiineja öljyssä pienet palat, margariinia. Juomana fantalight.

      105,7 kg
      Miinus
      98,9kon
      6,8kg

      Aloitan uuden ketjun viikon kahden päästä otsikolla: "Putosiko painoni paaston jälkeen " Jos mahtuu otsikkoriville.Aion seurata kaksi kertaa päivittäin puntarista painoni ja miettiä toivon mukaan tarkasti mitä suuhun laitan.Selvitän mikä hedelmäkin on rasvaisempi kuin joku toinen.Omenan tiedän varmasti vähärasvaiseksi, heh.

      Kiitos Jeesukselle tuesta tämän paaston aikana. Paasto on Jumalan lahja ihmisille parantumiseksemme. Kiitos myös tsemppauksesta paaston aikana tsempanneelle vielä toistamiseen.

      • Anonyymi

        Paasto on kova lääke, itsellä hävisi ruoka allergiat ja herkän vatsan oireet. Vaikka paastoa ei alipainoiselle oltu suositeltukaan. Hieman korventaa että tämä loistava hoito on niin maan sisään kaivettu, että siitä ei missään mainita. Vuosien vaivat hävisi 3vrk vesipaastolla.... no ei kai siitä voi puhua kun menee lääkefirmojen finanssit pieleen. Varmaan toimisi koronaan myös, ainakin itse ajattelin kokeilla jos sen taudin saan.


    • Anonyymi

      Vaikeaa on kyllä olla yrittää pärjäillä vain terveellisillä ruoilla, hedelmillä jne.

      Kun on viikonkin onnistunut välttelemään herkkuja ja sitten ratkeaa ostamaan, ai että sitten ne vasta hyvältä maistuvatkin ja tulee tunne että mitä sitä suotta itseään kiusaamaan ja kieltäytymään herkuista :P

    • Anonyymi

      pituus paino ja ikä niin pysyn parenmin kärryilla netissä oli varmaan 2 metrinen mies lähtöpaino 270kg vuonna 2015 nyt 120kgja tosi timmissä kunnossa pois 150 kg

      • Anonyymi

        Olet 2v. myöhässä kyselyinesi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2082
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe