Kerrankin a-studioon saatu suorasananinen työtön

kerrankinn

Kerrankin oli saatu ohjelmaan työtön joka uskalsi hyvin sanoa asiat miten ne oikeasti ovat. eikä mitään limströmmejä ja kokoomuslaisia vartiasia jotka valehteelee ja vääristelee, että joo töitä on kun vaan menee töihin jonne laiska työtön ei vaan viitisi mennä. Näin ei kuitenkaan asiat ole vaan juuri niin kuten tämä työtön sanoi!!!!



https://areena.yle.fi/1-4233548?autoplay=true

13

819

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9epäiväpaska

      Palkkatyö kyllä maistuisi, orjatyöt ei. Tavallaan ymmärrän jos itselläni olisi yritys niin miksi maksaisin palkkaa kun on mahdollista saada ilmaista työvoimaa?

      • efefefef

        Näinhän se. Kaikki 9€ hommat pitäisi lopettaa.


    • Tenilkkijaisee

      Siksi työtön heitettiin pihalle, kun sanoi suoraan. Sehän on tosi, ettei mitään TE-nilkkejä tarvita, vaan PALKKATYÖTÄ ja siitä päättävät yrityksien johto.

    • raceofrats

      Hieno mies/perhe tuossa loppupuolella, tajunnut elämästä sen ettei jatkuva raataminen ja rahan haaliminen tuo onnea. Itsekkin olen tyytyväinen ja onnellinen elämääni kun ei tarvitse raataa 40h/viikkoa töissä vaikka vähämmällä pitää tulla toimeen niin se ei haittaa yhtään.

      • hyväniin

        Onnen avain on siinä, että on tyytyväinen siihen mitä on eikä haikaile sen perään mitä puuttuu.

        Hyvää jatkoa valitsemallasi tiellä!


      • mietteissiinn
        hyväniin kirjoitti:

        Onnen avain on siinä, että on tyytyväinen siihen mitä on eikä haikaile sen perään mitä puuttuu.

        Hyvää jatkoa valitsemallasi tiellä!

        Monelle nahjukselle työpaikka on kuitenkin ainut henkireikä, naiset ei välitä ja illat on pitkiä yksin kaljatölkki kourassa istuskella mietteissään.


    • ahneusonhyve

      Länsimaisessa markkinataloudessa on kyse jatkuvasta rikastumisesta. Tuollaisille luusereille ei ole enää tilaa. Työlaisen tehtävä on tuottaa työnantajalleen taloudellista hyvinvointia.

      • uskomatontaaa

        Ai toi nainen muka joku luuseri? Millainen ihminen ei ole luuseri? Taitaa olla vaan, että yli 50 vuotiallekkaan ei ole enää tilaa vaikka koemusta olisi. Uskomattomaksi mennyt koko touhu ja kehdataan syyttää työttömiä siitä, että ei ole tarpeeksi työpaikkoja ja työttömiä 50 v ei palakata vaikka halua heillä varmasti olisi. Jatkuvasta rikastumisesta? Mihin sä tarvit enää lisää rahaa jos sulla on jo miljoonia? Hautaan ne vaan menee tai lapsilles.


    • beethooven

      Perspääporvari haluaa aina nyhtää ilmaista rahaa ahneuksissaan ihan joka paikasta jos vaan reppana surkimus-yrittäjä mölöpää saa siihen tilaisuuden. Nimimerkillä työtön vaan ei mitenkään toimeton. Heh,heh,heh, hee ja kunnolla vielä sittenkin ja kauan takuuvarmasti.

    • PieniPiruVasempaan

      Kun työttömältä kysyttiin, miten malli oli vaikuttanut, niin hän sanoi ettei mitenkään. Se oli rehellisesti sanottu.

    • eläkeukkeli

      Läksin 70-luvulla kotoa muutama silloinen markka taskussa ja etsiydyin hanttihommiinn joksikin aikaa. Hain ammatilliseen koulutukseen, jonka kautta valmistuin -75. Eka työpaikkaa tarjottiin ja siitä ura hiljalleen alkoi pienituloisessa virkasuhteessa 4,5 vuodeksi. Seuraava työrupeama kesti 10,5 vuotta. Viimeinen työsuhde päättyi 1,5 v sitten eläkkeelle, oltuani liki 2 v ekstraa eläkeketymää lisäämässä. Yhtään työtöntä päivää ei ole elämässäni ollut kotoa lähdettyni. Töiden perässä olen aina muuttaanut eri paikkakunnalle enkä saanut enkä edes hakenut muuttoavustusta tms tukea. Pikkupalkkaisena olen siis pienen eläkkeeni ansainnut, Viimeinen tuntipalkkani työssä oli 13,19€! Velat on maksettu ja pari asuntoa ja kesämökkikin tullut hankittua. Nykyajan kakarat vaativat heti muutamaa kymppiä aloituspalkaksi/tunti eikä suostu mihinkään, jos homma ei kiinnosta ja ole hienolla tittelillä varustettu. Peruskoulutusta vastaavaa työtä oli vain tuo ensimmäiset 4,5v.

      • sitäsaamitä

        Siinä varsin normaali tarina. Näitä on paljon.

        Itse olin kerran muutaman kuukauden työttömänä. Omasta tahdostani tietyssä tilanteessa. Uusi työpaikka löytyi melkein heti, kun sitä halusin. Paljon on itsestä kiinni. Nyt olen hyvin ansaitulla, kunnollisella eläkkeellä.


      • hohhoijakkaa

        Nykyään Suomessa on töiden saannin suhteen ihan eri tilanne kuin joskus 20-40 vuotta sitten... Esim. joskus 80-luvullahan töihin pääsi ihan heti jos vaan töitä halusi, nykyään palkalliseen työhön ei tässä maassa välttämättä pääse vaikka tekisi mitä. Ymmärrän kyllä, että tätä asiaa voi olla nykyisten eläkeläisten vaikea käsittää.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1438
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1225
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1174
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1063
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1062
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe