STM:n asettamat selvityshenkilöt Maija Raska ja Hannes Manninen ovat saaneet valmiiksi raporttinsa Lapin sotepalvelujen järjestämisestä. He suosittelevat, että Lapin maakunnassa olisi 1.1.2020 alkaen yksi sairaala, jolla olisi kaksi päivystävää toimintayksikköä Rovaniemellä ja Kemissä. Yle-uutiset kertoo asiasta tänään tiistaina 23.1.18.
Sekä Rovaniemellä että Kemissä olisi synnystysosasto ja molemmissa yksiköissä tehtäisiin päivystyksellisiä ja anestesiaa vaativia erikoisalojen leikkauksia. Sairaalan yksiköt tekisivät yhteistyötä Oulun yliopistosairaalan kanssa.
Kemin yksikön Rask ja Manninen katsovat olevan edellytyksenä sille, että alueen asukkaitten perustuslain mukaiset sosiaaliset oikeudet ja riittävät sosiaali- ja terveyspalvelut voivat toteutua yhdenvertaisesti. Edelleen he ovat arviossaan ottaneet huomioon Kemi-Tornio-alueen mittavan teollisuuskeskittymän ja vilkaan liikenteen.
Rask ja Manninen: Sairaalayksikkö myös Kemiin
0
320
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038192- 1105743
- 555171
- 2875168
- 773813
- 583021
- 662737
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452481