Yritin myydä pitkään mersuani nettiautossa ja se ei mennyt kaupaksi edes alhaisella hinnalla 48900e joka oli jopa 10 tonnia alle liikkeiden vastaavien pyyntihintojen. Ei tullut edes juuri kyselyjä, aurossa oli takuu, suomihistoria, n.30tonnia ajettu jne kaikinpuolin siisti.. Lähinä näitä vaihdossa tarjoajia tuli muutama 1,5kk aikana. No onni oli se että sain autoni lopulta erääseen tunnettuun autoliikkeeseen myytyä 2 tonnia halvemmalla kuin mitä halvin pyyntini oli. No tottakai se piti myydä kun ei noista muuten eroon pääse näköjään. Mutta kertokaas onko jotkut palstalaisista saanu yksityisenä myytyä yhtään autoa? Ja ootteko saanu myytyä esim 20-50 tonnin autoja vai onko yksityisten välinen kauppa lähinnä sitä että tonnin tai muutaman autonrämä vaihtaa omistajaa?
Minkä hintasen auton yksityinen saa myytyä?
33
2048
Vastaukset
- taitolaji.on
Kyllä 50-100k koslan saa yksityinenkin myytyä. Olisiko sinulle käynyt se perinteinen eli alihinnoittelu kostautuu kun ostajat alkaa epäillä että onkohan siinä autossa nyt kaikki ihan ok kun hinta on 10k halvempi kuin muut vastaavat..
- rauhallisesti-vaan
Nyt on vaan huono aika. Joulu takana ja kevät edessä. Talven rientoja välillä tässä.
Laita myyntiin vaan. Tinkiä ei kannata kun 2-3 tonnia ja sitten anna ostajan tinkiä, jos on tarvetta.
Millaista autoa muuten myyt?
Itse olen katsellut glc tai muuta uudehkoa mersua, joka olisi vähän korkeampi. - Vaikeeonmyydä
Harvalla yksityisellä on varaa ostaa käteisellä 50 auto toiselta yksityiseltä. Käsittääkseni rahoitusyhtiöt ei näihin lähde millään pienellä korolla. Ja sitten yksityisellä on yleensä se vaihtoauto myös. Mitä olen kuullut niin yli 20 autojakin on jo vaikea myydä yksityisen. Ja yksityisen hinnan pitää olla reilusti alle liikkeen kun liikkeellä on se virhevastuu tosiaan turvana mutta toki jollain jobbari/pienliikkeellä tämäkään ei päde. Täytyy muistaa että 50 autoista varmaan 90% ostetaan velaksi. Muitaakseni jo yli 20 tonnin autoista yli 70% on rahoituksella.
- 54v454554v45
Eikä varakkaatkaan osta käteisellä.
Auto hankitaan kesäksi, syksyksi, talveksi..kevääksi.
Kallis auto suurella loppuhännällä velasta millä ole ns mitään merkitystä kun autoa vaihdetaan kuitenkin taas kohta, no voihan joku ajaa muutankin vuoden mutta silti. Näin päästään kohtuu suurilla tuloilla ihan kalliimpiin luksus autoihin kiinni ilman että pitää sitoa siihen puoltamiljoonaa kiinni omaa rahaa.
No toki jos on oikein kunnolla nippu kunnossa niin mitä väliä sillä sitten, miten maksaa.. - Käteisellä_kiitos
54v454554v45 kirjoitti:
Eikä varakkaatkaan osta käteisellä.
Auto hankitaan kesäksi, syksyksi, talveksi..kevääksi.
Kallis auto suurella loppuhännällä velasta millä ole ns mitään merkitystä kun autoa vaihdetaan kuitenkin taas kohta, no voihan joku ajaa muutankin vuoden mutta silti. Näin päästään kohtuu suurilla tuloilla ihan kalliimpiin luksus autoihin kiinni ilman että pitää sitoa siihen puoltamiljoonaa kiinni omaa rahaa.
No toki jos on oikein kunnolla nippu kunnossa niin mitä väliä sillä sitten, miten maksaa..En ole ikipäivänä ostanut autoa velaksi ja niitä on kuitenkin ollut parikymmentä vaikka pidän yleensä pitkään. Meillä on perheessä kolme autoa joista yksi, kesäauto, on ollut jo 30 vuotta. Talviauto 14 vuotta ja ns. ykkösautokin jo 5 vuotta. Kaksi noista on melko arvokkaita, vain talviauto on halpa 3-4 tonnin hyvä Volvo. Eikö teillä tosiaankaan ole rahaa?
- kaikkiostaaheti
Auton saa aina myytyä oikealla hinnalla, älä selitä mitään muuta PISTE.
Aina on joku jolla on rahaa ja aina joku tarvitsee auton.
Älä selitä , älä valita.- asfalttiprinssi-
Se on vaan niin, että kenellä on OIKEASTI rahaa, ei ainakaan pienkauppiailla myynnissä olevia piilovikaisia, kilometriväärennettyjä paaliromuja vilkaisekaan...
- Pienkauppias
Kappas paaliromu-ukkokin heräsi kiljukrapulastaan.. itse miellän itseni pienkauppiaaksi vaikka varastossa onkin lähes 2 miljoonan euron autot. Parin vuoden vanhaa takuukilsaista.
- Kaipärjäät
Pienkauppias kirjoitti:
Kappas paaliromu-ukkokin heräsi kiljukrapulastaan.. itse miellän itseni pienkauppiaaksi vaikka varastossa onkin lähes 2 miljoonan euron autot. Parin vuoden vanhaa takuukilsaista.
Minä miellän itseni keskisuureksi ( tai hieman isommaksi ) autokauppiaaksi. Varaston arvo on keskimäärin kuukaudesta riippuen noin 18-20 miljoonaa euroa ja omia ovat autot.
- kiitospärjäänmukavasti
Pienkauppiaista ja myynnissä olevasta tavarasta taisi olla puhe...Mukava että olet saanut kerättyä kohtalaisen omaisuuden. Velattomia on nuo omatkin muutaman miltsin autot. Kai ymmärrät että tuolla varaston arvolla olet yksi suomen suurimmista autokauppiaista? Siellä kirjoittelee joko 1) laakkosen sukua tai 2) rintajoupin jallu tai sitten 3) ihan vaan krapulasilmäinen työtön työnhakija unelmoi miljoonista. Arvaisin vaihtoehtoa nro3
- Sakut_ylihintaisia_
Kuka hullu maksaa mersusta 50000 euroa. Tai yleensäkkään mistään saksalaisesta.
- vikalista
Kyllä hulluja näyttää riittävän!
- bestornothing
Varmaan sellainen joka haluaa ajaa oikealla autolla eikä millään riisikipolla....
- AmericanWayOnlyWay
bestornothing kirjoitti:
Varmaan sellainen joka haluaa ajaa oikealla autolla eikä millään riisikipolla....
Kaikki autot Detroitista itään ovat Itä-Autoja. Siinä sinulle riisikippoja.
- Kevätaurinkomassoille
Autokauppa tammikuu = huono.
- Ojjkiubn
Yksityisenä myyty hintaan 32500e. Oli myynnissä 3 päivää. Hinta 13% vähemmän kuin vastaava merkkiliikkeesä. Maksu tilille ja auto uudelle omistajalle.
- Tiedätkösss
Liikkeistä saa autoja melkein rahatta , korkokin 0 . Jonkinsortin vastuukin myyjänpuolelta .
- Myyjäjokakorjaa
Ei yksityinen saa myytyä kun myy piilovikasta.liikkeessä autot korjataan ja sitten vasta myydään ei se sen erikoisempaa ole.
- Joppareita
0% korko länsiautossa tod vuosikorko 0,47-0,49% niin siinä kannattaa miettiä mistä kaupasta autonsa ostaa? Jopparilta isolla korolla jolloin auto ei lyhene juurikaan ja sinulle jää velat niskaan vaiko ostaa kunnon liikkeestä pienellä korolla. Autot on poikkeuksetta myös halvempia muutenkin näissä pienikorkoliikkeissä ja kaikenlisäksi iso liike maksaa paremmin vaihtoautostasi kun jokin jobbariliike.
- Hyvinlaskettu
Näytätkö laskelman jossa Länsiautolla on todellinen vuosikorko tuon 0,47-0,49? Mitä olen vaihtoautorahoituksia sieltä laskenut niin kympin pintaan pyörii kuluineen, korko on tasan 1%
- ggh56565555
Vaikka en niin asiantuntija ole niin isompi autoliike jolla voi olla vaikka 10 miljoonan liikevaihto, on varaa pelata jo omillakin rahoilla.
Mutta se että vaihdossa tulevista hyvitetään heikommin niin sillä saadaan sitä katetta kattaa alempia korkoja ja kun hyvin menee niin voidaan välillä tarjota nollakorkoakin.
Ei rahoitusyhtiä tarjoa luottoa 0% mikä on ihan varma asia :) Ei edes 1% korolla irtoa mitään luottoa autorahoitukseen. - Onhyväkorko
Hyvinlaskettu kirjoitti:
Näytätkö laskelman jossa Länsiautolla on todellinen vuosikorko tuon 0,47-0,49? Mitä olen vaihtoautorahoituksia sieltä laskenut niin kympin pintaan pyörii kuluineen, korko on tasan 1%
No minä ostin uuden astran litrasella koneella ja todellinen vuosikorko oli 0,47 tai 0,48. Kk erä 310e tai 312e en muista tatkasti kun ei lappuja nyt tässä mutta näin se meni. Taisi olla niin että 0% korko ja käsittelymaksu oli 10 tai 12e eli siitä tulee tuo alta 0,5% todellinen vuosikorko aikalailla. Vaihtoautoihin onkin kalliimpi rahoitus toki.
- Totuudentorvi2
Liian kallis auto, tuon hintaisiin vaihdokkeihin tulee yleensä joku vaihtopeli mukaan ja pelataan välirahalla. Alle kympin kärryt ostetaan käteisellä. Porukka on yllättävän persaukista nykyään....
- Justus4852
Kyllä se rahoitus on varmaan liikkeiden etulyönti ja ostaja myös tietää että yksityiseltä ostetussa autossa ei voi valitella kun olet kerinnyt vähän kauemmas myyjästä !!!
- RealismiaKehiin
Jos yksityiseltä ostetussa autossa on takuu voimassa, on riskit sittenkin aika pienet.
- Romunkierrätys
Nettiautossa 90% vastauksissa on "vaihdatko" romuun x, vaikka olisi laittanut ettei vaihtoa.
- ainajakaikille
Kaikki saa ja kaikille annetaan, tosin tyhmä ei saa edes velkaa.........
- köyhiä.orjia.ollaan
Sepä se, mitä jo moni vastasi niin rahoituksella ostellaan, harvemmalla on varaa nakkaa 40 000 autoon eikä saa sellaista rahoitustakaan koska pitää olla aika hyvät tulot silloin tai vakuuksia laittaa. Laitatko asuntosi vakuudeksi autolle, pitää olla järkevä työsuhde että ei lopu työt, trendi työpaikoilla tuulee usein, pienillä työnantajilla olet liipasimella koko ajan.
Toinen syy diesel, moni ostaa auton työmatka ajeluun mutta kilometrejä ei tule kymmeniätuhansia vuodessa niin diesel ei kannata sen diesel rangaistus maksun takia, 20tkm yleensä riittää jo että diesel alkaa olla vaihtoehto myös.
Suurin osa tarvitsee vain pienen auton, tietysti a sarjan mersu on pieni mutta 40 000€ menee aika
monella budjetin yli että heilahtaa. - Yksityinen_UNELMOI
Lähtökohtaisesti OIKEAN HINTAISEN saa yksityinenkin myytyä.
EI NÄIN:
https://www.nettiauto.com/audi/a6/9401642
"Nyt tämä myydään. "
Nooh... ei myydä, kun vuosimalli on vääristelty vuodella, hinta on tuplahinta vastaaviin liikkeissä.
"Jotain jäi varmaan kertomatta, mutta soittele, niin tuumaillaan lisää."
No aivan varmasti jäi jotain valehtelematta... mitäpä sitä tuplahintaisesta, valheellisesti ilmoitetusta enää soittelemaan. - GesuOy
Moi,
lähtökohtaisesti yksityinen voi myydä minkä hintaisen tahansa myös itse, mutta se on vaikeampaa kuin liikkeen kautta,
1. Rahoitus. Alle 10%:lla suomalaisista on käteisvaroja yli 10.000€. Tämä tarkoittaa, että suurin osa yli 10.000€:n autoista ostetaan rahoituksella tai osana kauppahintaa toimii vaihtoauto. Yksityisten väliseen kauppaan löytyy rahoitusratkaisuja, mutta monet ostajat kokevat ne hankaliksi.
2. Takuu. Yksityisten välisessä kaupassa ei ole minkäänlaista takuuta, pois lukien selvät petokset. Yli 10.000 euron autossa riskit koetaan liian suuriksi, kun kyseessä iso hankinta. Tehdastakuun alaisissa autoissa, eli hyvin uudet, tätä ongelmaa ei ole.
3. Helppous. Autoliikkeestä ostaminen koetaan helpommaksi. Vaihtoauto käy aina, autoliike hoitaa paperityöt, autoa voi katsoa sisätiloissa, autot ovat valmiiksi pestyjä yms. Tässäkin on poikkeuksia. Hyvin rakennettu harrasteauto on rakentajan helpompi myydä kuin liikkeen.
Nyrkkisääntönä pitäisin
1-5tonnin autot kannattaa myydä itse, helppoja ja aika nopeita myytäviä
6-10 tonnin autot kannattaa myydä itse, mutta hinnan pitää olla kohdillaan. Myyntiaika saattaa venyä pariin kuukauteen
Yli 10 tonnin autot voi myydä itse, jos on aikaa odottaa. Näiden autojen myyntiaika on yleensä useita kuukausia yksityisessä myynnissä, juuri tuon 3.kohdan takia.
Erikoisautot kannattaa myydä itse, koska liikkeilläkin myyntiajat ovat todella pitkät ja siksi ostohinnat matalat.
Auton myyminen on työtä ja työstä saa rahaa. Jos teet keittiöremontin itse, niin säästät paljon rahaa. Auton myymisessä on sama asia. Iso osa kuitenkaan ei halua tehdä myyntityötä itse ja siksi päätyy myymään auton meille.
Kuten aikaisemmissa kommenteissa tuli esille, auton myynnissä oleellisin asia on kuitenkin hinta. Lähes kaikki osaavat käyttää internetiä ja ylihintaa autosta ei nykyisin voi enää saada, vaikka olisikin erikoisen hyvä yksilö
T.Gesu Oy https://www.gesu.fi - Automaattimies
Olen ostanut yksityiseltä ja liikkeestä. Yksityisiltä mm. pari 6t€ hintaluokan japsia. Molemmat myyjät olivat tuskastuneet vaihtoauton, -mopon, -moottoripyörän ja ties minkä tarjoajiin, vaikka tarvetta noihin ei ollut ja se oli kerrottu myynti-ilmoituksessa. Myynnissä molemmat olivat olleet useita viikkoja muttei kuukausia. Kumpikaan ei tosin ollut se "harmaa farmarigorolla", joka ilmeisesti on suosituin kapine mummojen ja pappojen keskuudessa.
- E-sarjaa
Olen itsekin saanut tingattua yksityiseltä hyvin hinnasta pois, kun ensin antaa muutaman viikon myyjän tuskailla näiden vaihtajien kanssa ja sitten menee käteisnipun kanssa ostoksille. Olen vielä korostanut oikein, että nyt on tarjolla rahaa ja en tuo vaihdossa yhtään mitään. Molemmat on tyytyväisiä.
- Skeidahousussa
Liikkeiden hinnoista pois 10% ja yksityisen hinnoista 20% suoralla kaupalla ilman vaihtoautoa niin ollaan aika lähellä oikeeta hintaa. Itse tingin aina kaiken tappiin ja oikeen ärsyttävän pitkään. Siinä voittaa aina eniten ja olen huomannut että se myyjän viimeinen hinta on lopulta aika kaukana viimeisestä hinnasta. Liikkeestä tosin ostan kun autoni maksaa 50-100 tuhatta yleensä. Vanhoja en ostele kun on halvempaa ostaa sellainen jonka arvo pysyy paremmin eikä tartte korjailla.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517083Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414844HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002748- 1472041
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321607Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3981534- 171527
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki231418Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101303mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111233