Kertoo viisikymppinen ex-nakumalli. On se raitistuminen hitsin vaikeata. Nainen on yrittänyt monta kertaa jättää viinat, mutta ei tule mitään. Erakoituu, eikä pysty lähtemään edes kauppaan, selvinpäin. Todellisuudessa sama julkkisnainen avautuu akkainlehdissä säännöllisin väliajoin. Varsinkin jos uutta kirjaa tai poika/tyttöystävää pukkaa. Hän on keksinyt, että kun hänellä on lääkärin antama diagnoosi epävakaudestaan, hänen pitääkin juoda itsensä normaaliksi. Alkoholisti on mato valehtelemaan itselleen ja tässä ko.tapauksessa lehdistölle. Tosi hyvän kuvan antaa nykyajan nuorisolle. Nainen on elänyt hyvin vaiherikkaan elämän ja häntä on moni seurannut vuosikausia. Tällaiset normi-ihmiseksi viinan myötä muuttumispuheet pitäisi ehdottomasti jättää väliin. Pitää omana tietonaan tai korkeintan puhua puolisolleen. Ja mikähän on se normaali ihminen? Se ilmeisesti paljastuu hänen uudessa romaanissaan.
Vai että tulee normaaliksi juomalla
76
1079
Vastaukset
- Määritelmä
Ketään tuomitsematta se on alkoholistin määritelmä: Määrätyssä alkoholisoitumisen vaiheessa elimistö vaatii alkoholia toimiakseen normaalisti. Sitä kai tämä rouva tarkoitti.
- Raivoamaton-raitis
Vähän niin kuin korvaushoitoa saavat narkkarit. Niillä se ehkä toimii tuo määritelmä mutta alkoholistin kohdalla en usko moiseen hölynpölyyn. Elimistöhän palautuu niin sanottuun normaali tilaan (vaikkakin soluja on tuhoutunut) kun on ilman viinaa esim 6 - 24 kuukautta. Ainakin tuon tyylistä dilemmaa on tiede selittänyt.
Määri
Hän ei mitenkään tuonut julki, että on alkoholisti. Ikäänkuin sivuutti sen pitämällä viinin lipittämistä normaalina tai että hän normalisoituu juomalla. Tässähän on henkilö joka kieltää jyrkästi olevansa holisti tai ei myönnä itselleen sitä tosiasiaa. Kun näin on, hän juo hamaan hautaan asti uskottelemalla itselleen ihan jotain muuta. Shamppanjaa ja vaahtokarkkeja.- Korppismiettii
yksileskenn kirjoitti:
Määri
Hän ei mitenkään tuonut julki, että on alkoholisti. Ikäänkuin sivuutti sen pitämällä viinin lipittämistä normaalina tai että hän normalisoituu juomalla. Tässähän on henkilö joka kieltää jyrkästi olevansa holisti tai ei myönnä itselleen sitä tosiasiaa. Kun näin on, hän juo hamaan hautaan asti uskottelemalla itselleen ihan jotain muuta. Shamppanjaa ja vaahtokarkkeja.Muistan kun kerran kysyin sinulta alkoholismistasi vastasit en ole alkoholisti, olen entinen alkoholisti...Näinkö olet entinen?
- uhkia.maailmalla
yksileskenn kirjoitti:
Korppi
Vastasin että olen raitistunut alkoholisti.Minä olen retkahtamaton raitis, potentiaalinen ex raitis.
uhkia.maailmalla kirjoitti:
Minä olen retkahtamaton raitis, potentiaalinen ex raitis.
uhkia
Pistetäänpä mietemyssy päähän.
Retkahtamon raitis = Täysin absolutisti.
Potentiaalinen ex raitis = Juoppo
Mitä tekemistä näillä termeillä on nakumallin kanssa, joka pystyy kirjoittamaan vaahtokarkki-soopaa, maalaamaan järkkyjä vesiväritöitä, olemalla äiti kahdelle lapselleen, puoliso vaimolleen, vain juomalla viinaa. Pysyäkseen normitilassa. Samahan se on kun vetää kourallisen rauhoittavia, loppuu tärinät ja vapinat. Hänen teoriallaan ihminen on lääketokkurassa oma itsensä. Voi kiesus.Määritelmälle
Juuri tuota hän varmaan tarkoittaa, kyse on kai kansankielellä, korjaussarjasta, jonka tarvitsee, kyetäkseen toimimaan.
Muutenhan tulee kankkunen. Eli vieroitusoireet.
Jos tila on tarpeeksi pitkällä, pitäisi irti päästäkseen hakeutua hoitoon.
Mikäli lopettaa ykskaks, saattaa tuloksena olla alkoholidelirium, joka vaatii välitöntä hoitoa.eppu2 kirjoitti:
Määritelmälle
Juuri tuota hän varmaan tarkoittaa, kyse on kai kansankielellä, korjaussarjasta, jonka tarvitsee, kyetäkseen toimimaan.
Muutenhan tulee kankkunen. Eli vieroitusoireet.
Jos tila on tarpeeksi pitkällä, pitäisi irti päästäkseen hakeutua hoitoon.
Mikäli lopettaa ykskaks, saattaa tuloksena olla alkoholidelirium, joka vaatii välitöntä hoitoa.epp
Täällä ketjussa kerrotaan, että pari lasia viiniä nauttiva ei ole mikään juoppo, holistista puhumattakaan. Eihän joku tippadokaaja mitään korjaussarjaa tarvitse. Eikä tule mitään viekkareita, eikä juoppohulluus kohtauksia.yksileskenn kirjoitti:
epp
Täällä ketjussa kerrotaan, että pari lasia viiniä nauttiva ei ole mikään juoppo, holistista puhumattakaan. Eihän joku tippadokaaja mitään korjaussarjaa tarvitse. Eikä tule mitään viekkareita, eikä juoppohulluus kohtauksia.Oli kyse tästä aloituksesi naisesta.
Kerroit, ettei pysty selvinpäin kauppaankaan menemään, liekö silloin enää tippadokaaja.Raivoamaton-raitis kirjoitti:
Vähän niin kuin korvaushoitoa saavat narkkarit. Niillä se ehkä toimii tuo määritelmä mutta alkoholistin kohdalla en usko moiseen hölynpölyyn. Elimistöhän palautuu niin sanottuun normaali tilaan (vaikkakin soluja on tuhoutunut) kun on ilman viinaa esim 6 - 24 kuukautta. Ainakin tuon tyylistä dilemmaa on tiede selittänyt.
Pakko kommentoida. Kyllä se vaan on niin että kun alkoholia on ollut ja on veressä pitkään.. ja sit pitää laittaa itsensä kuntoon.. korjaussarja ON tarpeen. Eli jonkun verran olutta tai hippasen viinaa tai mitä vaan.. niin kyllä se on niin että jalat taas TOIMII.. kädet EI tärise ja pystyy taas TOIMII. Tulee kuntoon..tai tiettyyn tilaan. Raitis oot et tiedä tuon taivaallista.
- Kasvajakehity
Käsityskyky on miinuksen puolella jos sanoo alkoholistin menetelmää selvitä kankkusesta "kuntoon tulemiseksi".
- korppispyytääselvennystä
Kuka nyt on pahoittanut mielesi juomalla alkoholipitoisia juomia?
- Ook-sie-ulkona
Pleipoi leipoi malli kata, ek sää tiijä?
- korppishuilii
Ook-sie-ulkona kirjoitti:
Pleipoi leipoi malli kata, ek sää tiijä?
En mää tiijä, oisko niin, että EVVK.
- ljsfljsfljflsj
Tämä ihminen, josta aloittaja kertoo ei ole onnistunut missään ja nyt uikuttaa lehdissä,että juo alkoholia tullakseen normaaliksi...eipä voi tuota enää normaaliksi kutsua. Onhan tällä naisella niinsanottuja ammatteja ilman koulutusta; taidemaalari, kirjailija, laulaja, näyttelijä ja se alkuperäinen nakumalli, joka lienee ainoa ammatti...on ollut hetero ja lesbo, jospa onkin bii....seuraavaksi voisi kokeilla vaikka julkkiskokin ammattia, sehän vielä puuttuu...
- de-meter
Minulle on tullut sellainen käsitys, että häntä pidetään aika lahjakkaana taiteilijana. En kyllä ole hänen polkujaan isommin seurannut, mitä lööpeistä on pistänyt silmään. Voihan sitä "loistaa" pienemmilläkin lahjoilla, jos on hyvä verkosto.
Mitähän tuosta voisi oppia ? Että liika lahjakkuus ei ole hyvä sekään. Jos/kun elää siivet leikattuina, ei lennä liian lähelle aurinkoa..))
Eikä ehkä tarvitse tuollaista "lääkettä" pysyäkseen kasassa, ollakseen "normaali"...
Aika outo tapa "kuntoutua" minustakin.
- tööttt
-riippuvuudet tosi haaste elossa - vain 8oo-1000mg erilaisia -pam-lääkkei ynnä pullo viinaa päivässä - esm sairaanhoitajalla ongelmana yhdessä radion tosijutut -ohjelmassa
- raskas työ syö ihmisten voimavaroja - ei liiemmin vittuilut asiasta ole koskaan ennenkään ketään auttaneet. Kiitos rohkealle hoitajalle joka kertoi rankan tarinan selviytymisestä elämään takaisin. - Aitiopaikalta-nähtynä
Minna Katariina Kärkkäisen alkoholisoituminen alkoi ja aktivoitui jo 80-luvulla Helsingin ns. pinta paikoissa, klubeissa, jotka olivat laskettavissa yhden käden sormilla.
Oli jo tuolloin lentävä lause "Kata juo monet raavaatkin miehet pöydän alle".
No, monet sen ajan muista julkkiksista, muusikot jne olivat alkoholismissaan sen verran pitkällä, että eivät kestäneet yhtä paljon kuin tuoreempi juoppo (esim Kata). - Hyväwitsi
Luin eilen ko. otsikon toosasta. Nauratti. Kerroin kaverille että on muitakin, jotka "juovat" normalisoituakseen. Mulle tosin riittää lasillinen punkkuva.
- Per-kel
Tulin juuri saunasta, olen juonut kaljaa, en väitä että olisin ihan normaalissa kunnossa :)
Per
Olet normi suomalaisessa saunakunnossa. Puhdas kun pulunpoikanen. Niinhän suomalaiset ovat ikiajat olleet. Sitä on aina pidetty normaalina olotilana. Totuus on kuitenkin se, että kännissä ollaan ja auton rattiin ei ole mitään asiaa.
- lannenluksu
onko toi se teida kuuluisa T U K S U ???...MATTI JA TUKSU suomen kuuluisimmat julkkikset....
- turhiajulkkiksiariittää
Ei oo tuksu (Johanna Tukiainen), Kata on ihan eri henkilö.......ja taitaa Nykänenkin olla kohta menneen talven lumia
yksileskenn kirjoitti:
lanne
Häh? Ketä nuo nyt sitten on?Kuinkas sinulla on päässyt menemään ohi jonkun alkoholinkäyttö?
Eikös siitä oikein uutisissa mainittu, että Tuksu oli juonut lasillisen viiniä ja oksentanut.Tellukka kirjoitti:
Kuinkas sinulla on päässyt menemään ohi jonkun alkoholinkäyttö?
Eikös siitä oikein uutisissa mainittu, että Tuksu oli juonut lasillisen viiniä ja oksentanut.Tell
Tämän tyttelin puutarhan kunnosta on puhuttu ihan ministeritasolla asti. Juominen on kuulunut evankelistille vuosikaudet. Ei ole aihetta lauluun.
- TuttuaOn
Vielä juovia alkoholistejakin pahempia ovat ns. raittiit alkoholistit, voi sitä tuomitsemisen määrää, addikti mikä addikti.
Tuttua
Et ole tainnut oikein spurgua nähdäkään ja elää sen kanssa. Yritähän sitä muutaman vuoden, niin alkaa raitistunut alkoholisti tuntumaan enkeliltä ja ihmiseltä.- TuttuaOn
yksileskenn kirjoitti:
Tuttua
Et ole tainnut oikein spurgua nähdäkään ja elää sen kanssa. Yritähän sitä muutaman vuoden, niin alkaa raitistunut alkoholisti tuntumaan enkeliltä ja ihmiseltä.Elin juovan alkoholistin kanssa yli 30 vuotta, ja lopulta sitten kahden kuivan vuoden jälkeen erosin. Kun on katsellut toisen heikkoutta ja alennustilaa lähes koko hänen aikuisen elämänsä, niin ei todellakaan jaksa kuulla jatkuvasti hänen erinomaisuudestaan kun hän on vihdoinkin juomatta. Äärilaidasta toiseen, huppelissa oli harmiton, mutta kuivana kamalan kärttyinen ja tuomitseva kaikkea ja kaikkia kohtaan.
- korpisnormalisoituu
Ihmisen keho ilmoittaa puutostilat. Jokaisella meistä on ollut tilanteita, että tunnemme olevamme epävakaa. Puutos ilmoittaa normaalin olon poikkeumasta.
Ihmiseen iskee halu syödä tai juoda. Puutostilan normalisoituu kun ihminen syö tai juo haluamaansa.
Sama koskee lääkkeitä. Kipu poistuu kipulääkkeellä, ihmisen olo normalisoituu.
Jos ihminen on tottunut esim. ottamaan viiniä yömyssyksi se palvelee kuin unilääke
Ei voi syyttää viinin naukkailijoita alkoholisteiksi. Syyttely tuonee hyvää oloa kun syyttävä kuvittelee olevansa halujensa herra.
Läskit ihmiset mm. ovatko he syöppöjä vai onko lihavuuden syynä jokin ruumiintoiminnon puute joka lihottaa.
Itselläni on muutto paineiden ja kiireitteni keskellä ilmennyt lohtusyömistä. Se on "ihanaa" makean himoa.
Minä, joka mielestäni inhoan kaikkea makeaa tunnen olevani tätä nykyä normaali. Söin äskeen kaksi palaa vaniljarahkalla maustettua puolukkapiirakkaa.- OletkoADHD
Muutto? Etkö se ollut sinä joka muutti vuosi tai kaksi sitten johonkin kerrostalo kämppään ja melkein vannonut, tästä en lähde kuin hautaan?
- korppisihanelävä
OletkoADHD kirjoitti:
Muutto? Etkö se ollut sinä joka muutti vuosi tai kaksi sitten johonkin kerrostalo kämppään ja melkein vannonut, tästä en lähde kuin hautaan?
En ole ikinä tehnyt hautaan päättyviä asuntokauppoja 😂
korpis
Et voi olla tosissasi. Joka puutteeseenko pitäisi saada jotain jeesiä? Kun joka ilta pitää ottaa viinaa, että saa nukuttua, minä sanon sitä ihmistä alkoholistiksi. Ihminen vain pettää itseään kertomalla jotain liirum laarumia yömyssyistä. Mukamas hienompi mimi ryyppäämiselle.korppisihanelävä kirjoitti:
En ole ikinä tehnyt hautaan päättyviä asuntokauppoja 😂
korppi
Etkö sinä muuta vuokralta vuokralle. Mitäs kauppoja niissä tehdään?- Korppisselventää
yksileskenn kirjoitti:
korppi
Etkö sinä muuta vuokralta vuokralle. Mitäs kauppoja niissä tehdään?Puutostila kuten jo kirjoitin johtaa kehon vajaatoimintaan. Kun puutostila hoidetaan ihminen normalisoituu esim. Kilpirauhasen vajaatoiminta.
Käytätkö vitamiini- tai kalsium-valmisteita? Kalsium on luuston vahvistaja ja auttaa luustoa pysymään normaalitilassa. Muutenhan voi tulla luùkato ja se on epänormaalitila. Erilaisia ruokavalioita ja täyshedelmämehuja käytetään kehon normaalitilaa ylläpitämään.
Miksi pitää olla ilkeä, siksikö, että lasi pari viiniä ei sinulle onnistu vaan joisit perseet olalle. Muista, että vain alkoholistit eivät pysty kierteitään lopettamaan. Raitistuttuaan he leimaavat kohtuukäyttäjät rappioalkoholisteiksi.
Nämä on niitä tyyneysrukouksen teesejä, joita en voi sinussa muuttaa minun on hyväksyttävä, että et näe Kataa normaalina.
Miten luulet Etelä-Euroopan maissa eletäänkö siellä rappioalkoholistin elämää kun viiniä otetaan lounaalla, päivällisellä ja illanistujaisissa.
Joko pelastyi, että olen myynyt velattoman mökkikiinteistöni järven rannalta ja ostanut keskustasta kaksion 🤑En, se on minun sielunkotini, jonne muutan taas toukokuussa. Perjantai-iltana veimme uuden saunankiukaan odottamaan asennusta. Se tapahtuu kun hanget sulaa ja kevät edistyy. Kai tiesit, että meillä p:n kanssa on nyt kun tästä vuokrakaksiosta luovun yhteensä kaksi taloa ja kaksi kesämökkiä käytössä. - 1lesken
Korppisselventää kirjoitti:
Puutostila kuten jo kirjoitin johtaa kehon vajaatoimintaan. Kun puutostila hoidetaan ihminen normalisoituu esim. Kilpirauhasen vajaatoiminta.
Käytätkö vitamiini- tai kalsium-valmisteita? Kalsium on luuston vahvistaja ja auttaa luustoa pysymään normaalitilassa. Muutenhan voi tulla luùkato ja se on epänormaalitila. Erilaisia ruokavalioita ja täyshedelmämehuja käytetään kehon normaalitilaa ylläpitämään.
Miksi pitää olla ilkeä, siksikö, että lasi pari viiniä ei sinulle onnistu vaan joisit perseet olalle. Muista, että vain alkoholistit eivät pysty kierteitään lopettamaan. Raitistuttuaan he leimaavat kohtuukäyttäjät rappioalkoholisteiksi.
Nämä on niitä tyyneysrukouksen teesejä, joita en voi sinussa muuttaa minun on hyväksyttävä, että et näe Kataa normaalina.
Miten luulet Etelä-Euroopan maissa eletäänkö siellä rappioalkoholistin elämää kun viiniä otetaan lounaalla, päivällisellä ja illanistujaisissa.
Joko pelastyi, että olen myynyt velattoman mökkikiinteistöni järven rannalta ja ostanut keskustasta kaksion 🤑En, se on minun sielunkotini, jonne muutan taas toukokuussa. Perjantai-iltana veimme uuden saunankiukaan odottamaan asennusta. Se tapahtuu kun hanget sulaa ja kevät edistyy. Kai tiesit, että meillä p:n kanssa on nyt kun tästä vuokrakaksiosta luovun yhteensä kaksi taloa ja kaksi kesämökkiä käytössä.Korppi
Älä nyt vedä tähän K.S:n lipittelyketjuun mitään lääketieteellisiä analyysejä. Naurettavaa kirjoittaa vitamiinivajeista, kun puhutaan viinavajeesta. K.S. itse myöntää että haluaisi viinin lipittämisestä eroon. On yrittänyt, mutta ei ole onnistunut. Kun juomisesta ei ole mitään haittaa, siitä vain. En ole koskaan aiemmin kuullut kenenkään ns. "pari lasia viiniä hyvän ruoan kanssa juovan selittävän", että se normalisoi jonkun tärkeän sairauden puutteen kehossa. Ehkä holisti ei osaa katsoa tätä oikeasta näkövinkkelistä. Mielestäni se on ryyppäämistä ja halua tulla humalaan. Prosentit paukkuu, kehoon tulee lisää sokeria ja rasvaa, haima kärsii, betes uhkaa. Kudokset vaurioituvat ja maksakirroosi kolkuttaa ovella. En tunne yhtään Etelä-Eurooppalaista, mutta ranskalaisten ja italialaisten maksat eivät ole ihan priimalaatua. Mikäli uskomme lääketieteelliseen julkaisuun.
En tiedä mitään asunnoistasi, mutta jostain jotain päättelin, kun kerroit saavasi asumistukea. - Korppisymmärtää
1lesken kirjoitti:
Korppi
Älä nyt vedä tähän K.S:n lipittelyketjuun mitään lääketieteellisiä analyysejä. Naurettavaa kirjoittaa vitamiinivajeista, kun puhutaan viinavajeesta. K.S. itse myöntää että haluaisi viinin lipittämisestä eroon. On yrittänyt, mutta ei ole onnistunut. Kun juomisesta ei ole mitään haittaa, siitä vain. En ole koskaan aiemmin kuullut kenenkään ns. "pari lasia viiniä hyvän ruoan kanssa juovan selittävän", että se normalisoi jonkun tärkeän sairauden puutteen kehossa. Ehkä holisti ei osaa katsoa tätä oikeasta näkövinkkelistä. Mielestäni se on ryyppäämistä ja halua tulla humalaan. Prosentit paukkuu, kehoon tulee lisää sokeria ja rasvaa, haima kärsii, betes uhkaa. Kudokset vaurioituvat ja maksakirroosi kolkuttaa ovella. En tunne yhtään Etelä-Eurooppalaista, mutta ranskalaisten ja italialaisten maksat eivät ole ihan priimalaatua. Mikäli uskomme lääketieteelliseen julkaisuun.
En tiedä mitään asunnoistasi, mutta jostain jotain päättelin, kun kerroit saavasi asumistukea.Aloituksessasi kirjoitit tulee normaaliksi juomalla, joten otin erilaisia esimerkkejä miten keho normalisoituu puutostiloissa ja asettuu normaaliin tilaan.
Kuvittele olet erämaassa ja vesi on loppu. Sinut löydetään ja nesteytetään sinä normalisoidut. Lääke poistaa kivun ja olo normalisoituu.
Luovan taiteilijan rentoutumiskeino, lasi viiniä se rauhoittaa keho normalisoituu.. - kylmätotuus
Korppisymmärtää kirjoitti:
Aloituksessasi kirjoitit tulee normaaliksi juomalla, joten otin erilaisia esimerkkejä miten keho normalisoituu puutostiloissa ja asettuu normaaliin tilaan.
Kuvittele olet erämaassa ja vesi on loppu. Sinut löydetään ja nesteytetään sinä normalisoidut. Lääke poistaa kivun ja olo normalisoituu.
Luovan taiteilijan rentoutumiskeino, lasi viiniä se rauhoittaa keho normalisoituu..Alkoholilla terästetty keho ei ole normaalissa tilassa, olipa sitten kyseessä taiteilija tai metsuri.
Myöskään alkoholilla tai unilääkkeellä saavutettu uni ei vastaa normaalia unta.
- bumtsikaadabumbumbum
Niinpä se on. Täyttääkseen suomenlain pitää olla vähän homppeli myös.
- vfihimsf
-mun mielestä jonkun oireen poistuminen esm kipulääkkeellä ei ole kehon normalisoitumistä - vähän samaanlainen väite kuin kuin kuin tarkkaavaisuushäiriö olis ´perustellisesti ja lopullisesti hoidettu jollain markkinnoilta ostetulla muuntohuumeella ja uskoontulolla - monia vanhoja vajaakuntoisia mielestän petetään - yksineläminenkn koetaan ainakin esm sukulaisten ahdistellessa typeräksi ja turhanpäiväiseksi ylellisyydeksi josta pakko luopua - en ainuttakaan sukulaista haluaisi saman katon alle mua komentelemaan ja roudaamaan mihinkään muualle - mistään asuntokaupoista ainakaan ole edes sovittu - puhuttukaan edes vielä.
vfi
Eihän se pilleri todellakaan kivun aiheuttajaa poista. Vain siirtää sitä. Samahan on viinan juonnin kanssa. Hetken helpotus ahistukseen. Uskoontulleet ovat saanet kaikki syntinsä anteeksi ja he aloittavat puhtaalta pöydältä. Tai niin he otaksuvat. Todellisuudessa heidän entinen elämänsä kaikkine hölmöilyineen ja virheineen kulkee kokoajan mukana. Halusipa uskova ihminen sitä itse tai ei. Kuulen minäkin usein tuon, että kun olet yksin, sinulla on aikaa siihen ja tähän. Olen todennut lyhyesti, että jokainen on itse polkunsa valinnut. Sitä kuljetaan hamaan hautaan asti.
Täytynee taas muistuttaa että minä aloin alko-holistiksi vuonna 1964.
Sen koommin en ole viinasta luopunut.
Ainoastaan laatuja vaihdellut.
Hyvä eläke on, oli hyvät tienestit.
Työ-elämässäkin ylennyksillä kiittelivät.
-
Muistakaa siis nimitellessänne että ihan kauhean paljon ei pidä yleistää.
Ei edes yhtä ihmistä.
-
Jos juoppo on pärjännyt elämässään hyvin, niin se siitä sitten.
Keskittykää kaltaisiinne luusereihin.
-
Puolustan siis tässä nais-puolisia julkkiksiakin.
Tietenkin myös itseäni.
H.- Lutseerio
Joko pysyy kun ei nimeä mainittu.
Lutseerio kirjoitti:
Joko pysyy kun ei nimeä mainittu.
Tiedä häntä, istuuko vai seisooko.
Onhan täällä yksi aloitus missä on nimi.
Se on kuitenkin kahdella etu-nimellä.
Liekö on robotti yksin-kertainen, tai sitten yksin-kertaisesti ohjelmoitu.
H.- Kyllästyttää
Kaikki ovat kyllästymiseen asti kuulleet kuinka hyvin tienasit ja miten hyvä eläke sinulla on. Ei lukijoilla ole dementiaa vielä että unohtaisivat noin tärkeän asian.
Oikeasti varakkaat eivät kehuskele rahoillaan.
Jos olisit hyvin toimeentuleva omistaisit asunnon etkä kärvitelisi vuokraloukussa. Kyllästyttää kirjoitti:
Kaikki ovat kyllästymiseen asti kuulleet kuinka hyvin tienasit ja miten hyvä eläke sinulla on. Ei lukijoilla ole dementiaa vielä että unohtaisivat noin tärkeän asian.
Oikeasti varakkaat eivät kehuskele rahoillaan.
Jos olisit hyvin toimeentuleva omistaisit asunnon etkä kärvitelisi vuokraloukussa.Niinpä.
Tällaisella palstalla on paljon asiaa mikä kyllästyttää monia lukijoita.
-
Minulla on aihetta kehua.
Myöskin sitä että nautin Alkoholista.
Ja olen aina pystynyt pitämään juotteluni aisoissa.
Hyvälle eläkkeelle saakka.
Eläkkeelle jolle en joutunut, vaan eläkkeelle jonka ajan-kohdan päätin ihan itse.
Toivotan sinulle onnea ja menestystä tavoitteessasi.
-
Olen kasvanut oma-koti-talossa.
Talossa jota rakensin minäkin.
Tosin jaksoin silloin kantaa vain Tiilen kerrallaan.
Siksi pystyin päättämään miten tulen aikuisena elämään.
Odota sinä sitä romutus-palkkiota talostasi.
Minun veroillani sekin korvaus maksetaan.
H.- Täysipuu-talon-omaaja
hunksz kirjoitti:
Niinpä.
Tällaisella palstalla on paljon asiaa mikä kyllästyttää monia lukijoita.
-
Minulla on aihetta kehua.
Myöskin sitä että nautin Alkoholista.
Ja olen aina pystynyt pitämään juotteluni aisoissa.
Hyvälle eläkkeelle saakka.
Eläkkeelle jolle en joutunut, vaan eläkkeelle jonka ajan-kohdan päätin ihan itse.
Toivotan sinulle onnea ja menestystä tavoitteessasi.
-
Olen kasvanut oma-koti-talossa.
Talossa jota rakensin minäkin.
Tosin jaksoin silloin kantaa vain Tiilen kerrallaan.
Siksi pystyin päättämään miten tulen aikuisena elämään.
Odota sinä sitä romutus-palkkiota talostasi.
Minun veroillani sekin korvaus maksetaan.
H.Jokunen tiili on tainnut pudota varpaillesikin ja kenties laastia päähäsi jos olet alla seisonut ulkopuolisen a m m a t t i - m u u r a r i n bykatessa taloanne.
Miksi et perinyt taloa ja jäänyt siihen asumaan? Vaan piti sinun alistua vuokraorjuuteen kapitalismin markkinoille.
- Saga.Kabinetti
Kirjailijat, näyttelijät tms. promoavat yleensä ennen julkaisua/ensi-iltaansa teostaan. Kyllä Cheekistäkin on ollut viime päivinä juttuja jos jonkinmoista.
Elämänkertoja on viime aikoina pullahtanut julkkiksilta yks' toisensa perään.
Kumpikohan on viime peleissä vaarallisempaa lääkeriippuvuus vai lievä alkoholiriippuvuus. Ymmärsin ettei K.S.:llä ole humalahakuista juomista.
Jäi hämäräksi onko aloituksen tarkoituksena paheksua K.S.:n alkoholin käyttöä vai häntä itseään.- 1lesken
Saga
Aloitus koski K.S:sta kertovaa artikkelia, jossa hän sanoo, että ei voi olla ilman viinaa. Kun hän juo määrätyn määrän, hänen olonsa normalisoituu. Eli suomeksi sanottuna, hän tykkää olla kännissä. En tunne käsitettä lievä alkoholiriippuvuus. Vain alkoholismi käsite on tuttu. En henkilökohtaisesti ole koskaan ymmärtänyt, että juominen ei olisi humalanhakuista. Miksi ei voi sitten sivistyneesti päivällispöydässä juoda alkoholittomia vaihtoehtoja. Monessa ruokapöydässä viiniä ja viinaa juodaan urakalla, ja se on hyvin vaivaannuttavaa kuultavaa ja nähtävää, varsinkin lapsille. Sivumennen sanoen ainakin 70 000 lasta tämänpäivän Suomessa kärsii vanhempiensa ryyppäämisestä ja siihen liittyvistä negaatioista. Kukaan vanhempi ei ole humalassa mukava tai turvallinen. Päinvastoin, pelottava ja arvaamaton. - Saga.Kabinetti
Jeps. Ei ollut tarkoitus puolustella alkoholisteja. Luin jonkun lauseen, jossa K.S. kertoi juovansa 2 lasillista valkoviiniä päivittäin. Muistelen Jutta Zilliacuksen kymmeniä vuosia sitten maininneen juovansa lasillisen punaviiniä joka päivä.
Itse en pystyisi jokapäiväiseen tissutteluun.
Vähän aikaa sitten palstalla joku kirjoitti, että lapsia ohjataan lastenpsykiatriaan hoitoon vanhempien olevan kykenemättömiä kantamaan vastuuta lapsistaan. Harmittaa etten muista ketjua enkä ehtinyt silloin sitä tarkemmin lukea.
Kyllähän K.S.:stä lööpeissä olleet elämäntilanteet kertovat hänen epätasapainostaan. Johtuuko se sitten alkoholismista vai mistä, tiedä häntä. Taiteilija kun on, ennen vanhaan viini kuului itsestään selvyytenä taiteilijan luomiskauteen.
Känny(i), hipra, juovus, lipitte ja darra.
Onhan noilla suuri ero.
Minä en ihan heti yhdistäisi känny(i)-kalastelua juopppoiluun.
Juopppoilu on ihan kivaa lipittelyäkin.
Kirjoittelun aiheena olevan seksuaali-vammaisen kanssa olen istunut useinkin samassa huoneessa/salissa jne.
Silloin kuin minulla oli elämässäni kaikkein vilkkainta aikaa.
Koskaan en nähnyt tuota kohdetta ala-arvoisessa tilassa.
Aina oli hän siisti kuten minäkin.
-
Kesä-mökki-reissujani en pääse kehumaan, mutta eipä kehu tuo kohdekaan.
H.- Juoppohullun.päiväkirja
Juodaan viinaa tullaan viisaammiksi kai.
Minäkin ihmettelin samaa, itse tunnen olevani normaalista olotilastani poikkeava jos nautin liiaksi valkkaria.
Ei ole minkäänlaisia vaikeuksia olla ilman alkon tuotteita, siksi en oikein ymmärrä alkoholisteja.
Olen kyllä nähnyt useita, ihan lähipiirissäkin oli. Sanoi vedet silmissä että nyt loppui juominen, ei enää ikinä kaljan kaljaa. Annas olla, meni noin puoli tuntia, jos sitäkään, käväisi kellarissa ja naamasta näki että oli naukkailtu.
Kun sanoin että näinkö lyhyt raittius oli, hän alkoi huutamaan, akka ei kun vi...lee, en ole juonut ainakaan kahteen viikkoon tippaakaan.
Varmaan uskoin noin 5000 kertaa, sitten minullekin heräsi epäilys että ei kannata sääliä eikä kuunnella.
Parempi antaa olla, jos hyysää niin vain auttaa juomaan kauemmin.- vfihimsf
-jos joskus miettii sukunsa vaiheita taaksepäin - niin joka sukupolvessa naisten ja lasten osa juopponarkkisuvuissa n ollut karmeaa rääkkiä - yli voimien menevää kuormitusta kaiken aikaa - silleen vaikenemisen kulttuurit olleet teholtaan rutkasti nöyryttäviä ihan nykypäiviin asti - kaikenmaailman ristiriidat
- uskonasioita lie nekin - näennäisrauhan ohella . Yleensä ihmsarvoa ja ¨-oikeuksia naistenkin maailmassa punnittu raato kerrallaan - ja ihmismielten murheiden summalla - mutta tunteillakaan silleen mitään rahallista arvoa koskaan ole.
Siksi tietty määrä etäisyyttä lie paikallaan ja asiallista käytöstä ainakin-
- jos sovintoa missään asiassa ei löydy -hyödyttömältä kuulostaa arpisten haavojen aukirepiminenkin - tappotahtimarkkinoilla sekavissa tilanteissa. - Hah-hah-haaa
Ko. otsikko sai meitsin jotenkin riemastumaan. itsekin otan viinilasilliseni suunnilleen samoista syistä; "Hoij-oij-oij-oij elämä on julmaa, mun on pakko" keikkaa "jotta saisin fyrkkaa ... ".
- Onko.sanat.hukassa
Oliko vitsi sanoa keikkaa, laulun sanoissa on twerkkaa
- Keikkailija-kin
Ei ooo hukassa ei, mutta keikka sopii mulle paremmin kun en twerkkaa ... vaikka ehkä pitäisi.
- vihimsf
Ihmiset kai rentoutuvat harrastustensa äärellä - asioiden äärellä, jotka kokevat itselleen läheisiksi - aine- ja läheisriippuvuuksistakin joskus keskustellaan ja syytä lie erottaa nekin asiat omiksi alueiksiin . Milloin harrastukset ovat taakka, siunattu asia tai kirous ihmisille
- maailma muuttuu ja muuttaa ihmisiä samalla erilaisiksi ikääntymisen myötä -jotkut asiat toivottuja - toiset eivät - eri asia lienee myös kiertää eloa tuhannen kapakan kautta tai kertoa maailman tuhansista vaikeista asioista - ihmisiä yhteenliittävista tai erottavistakin
- mistä ylimääräinen rääkki syntyy`?- Aivannormaalia
Aine- ja läheisriippuvuusko ovat harrastuksia? Jos immeisellä on harrastus, juttu jota hän tekee oman sydämensä halusta, tahdosta ja kyllyydestä, niin se tuskin on koskaan taakka. Mutta sellaisen harrastuksen puuttuminen voi olla ...
Taakat syntyvät kai enempi esim. työstä, pärjäämisen ja menestymisen paineista tai ihmissuhteista, jotka painavat, kiristävät pinnaa, stressaavat ja aiheuttavat ristiriitoja yms. sekamelkaa mieleen ja henkiseen olotilaan.
- evakkoviini
Vanhan tuurijuopon kokemuksella vei itseltäni 2,5 vuotta, että oli ajatukset suhtkoht viinavapaat ts ei pyörinyt mielessä ja sai nukuttua kunnolla.
- traratt
Vesi on vahvin juoma!
- Punainenterveysjuoma
Totta. Vanha viisauskin sanoo: vähän viintä, paljon vettä.
- da.haro
Holisteilla, huumen käyttäjillä ei ole aivoja ei myöskään Suomen johtajilla
- Taplaakukintyylillään
Harvalla raittiilla luovuus kukoistaa eivätkä he keksi mitään omaperäistä.
Raittiin tyhjään päähän sopii vain ajatus että hän on parempi ihminen kuin muut, mitään ne eivät keksi ja luo erilaista. Kaikki he kopioivat muilta. Tuo ajatus ettei ole aivoja kuvastaa juuri sitä omaa ylemmyydentunnetta. Se että ymmärtää ihmisiä ja elämää monesta näkökulmasta niin joillain on vaan niin pienet aivot ettei sinne mahdu kuin yksi tapa elää, värikkyys ja vivahteikkuus puuttuu kokonaan. Taplaakukintyylillään kirjoitti:
Raittiin tyhjään päähän sopii vain ajatus että hän on parempi ihminen kuin muut, mitään ne eivät keksi ja luo erilaista. Kaikki he kopioivat muilta. Tuo ajatus ettei ole aivoja kuvastaa juuri sitä omaa ylemmyydentunnetta. Se että ymmärtää ihmisiä ja elämää monesta näkökulmasta niin joillain on vaan niin pienet aivot ettei sinne mahdu kuin yksi tapa elää, värikkyys ja vivahteikkuus puuttuu kokonaan.Tuplaa
Meinaatko että lapsesta lähtien porukoilla on tyhjä pää. Ei ole koulumenestystä, ei osata mitään.
Kyllä sitten ura urkenee kun keksii limuviinat ja bissen. Jo alkaa lyyti kirjoittamaan. Mielestäsi kaikki kuuluisat taiteilijat ovat siis täysiä tenukeppejä. He tarvitsevat viinansa, että pystyvät luomaan uutta ja uljasta. Aika kova väite. On se luojan lykky että olen lapseton ja päätin sen selvinpäin. Josko lapseteko hommassakin, kun luodaan geeniperimää ja itsensä muottia, pitää olla promilleja. Tai niitä olisi minulta kyllä aikoinaan löytynyt. Ilmankos syntyy kusipäisiä kakaroita.- Seko-seko
Miksi helewetissä noin sekopäisessä kommentissa on yläpeukku?
Seko-seko kirjoitti:
Miksi helewetissä noin sekopäisessä kommentissa on yläpeukku?
Seko
Mitä helvetin sekopäistä siinä on. Vastaus edelliseen kirjoitukseen. Opettele lukemaan kokonaisuuksia.- Opetteleite
Aivan niin; "kusipäisiä kakaroita" syntyy no. juuri geeniperimistä, jotka ovat liotetut promilleilla.
- kylmätotuus
Taplaakukintyylillään kirjoitti:
Raittiin tyhjään päähän sopii vain ajatus että hän on parempi ihminen kuin muut, mitään ne eivät keksi ja luo erilaista. Kaikki he kopioivat muilta. Tuo ajatus ettei ole aivoja kuvastaa juuri sitä omaa ylemmyydentunnetta. Se että ymmärtää ihmisiä ja elämää monesta näkökulmasta niin joillain on vaan niin pienet aivot ettei sinne mahdu kuin yksi tapa elää, värikkyys ja vivahteikkuus puuttuu kokonaan.En allekirjoita väittämääsi, että vain harvat raittiit ihmiset olisivat luovia, tai heillä olisi tyhjä pää.
Ajatus, että koko elämänsä raittiina ollut henkilö tuntisi itsensä paremmaksi tai kokisi ylemmyydentunnetta verratessaan itseään toisiin ihmisiin tuntuu myös tosi oudolta päätelmältä.
Eihän hänellä ole edes kykyä vertailuun, jos ei kännissä ole koskaan ollutkaan.
Kaiketi suurimmat tieteelliset keksinnöt on tehty aivan selvinpäin, eikä pienessä sievässä. Tarkoitan nyt lähinnä matemaattisia-aineita, joihin monet keksinnöt perustuvat.
Aivan toinen asia on raitistuneen alkoholistin suhtautuminen meihin, jotka saatamme lasillisen joskus ottaa.
Useimmat heistä sen hyväksyvät, mutta jotkut nostavat asiasta hirveän haloon vaatien koko lähipiiriään alistumaan heidän uuteen elämäntapaansa.
Tuo jälkimmäinen tyyli ei ole tervettä.
Onhan näitä ääri-ilmiöitä ja fanaattisuutta myös ruokailussa.
Joku on vegaani ja vaatii toisilta samanlaista ruokavaliota ja mikäli hänen ideologiaansa joku ei suostu noudattamaan, niin syyllistyy vähintäänkin eläinrääkkäykseen.
Minä olen kaikkiruokainen ja syön kasviksia ja lihaa. Hampaistoni on vieläkin sellainen, että lihaakin pystyn erittäin hyvin pureskelemaan ja elimistöni käyttää sen hyväkseen.
Ei minulla ole kuitenkaan pienintäkään aikomusta vaatia, että kasvissyöjien olisi syötävä lihaa, koska itse niin teen.
Jos söisin joka päivä lihaa ja jättäisin ruokalautaseltani pois kaikki vihannekset ja juurekset, niin olisihan silloin aihetta tarkastaa ja muuttaa ruokavalioni.
Samoin, jos päivittäin naukkailisin esim. viinejä tai yleensäkin alkoholia, niin olisi korkea aika miettiä suhdettani Kuningas Alkoholiin.
- akkalähteejuomalla
entinen juoppo sanoi---jollei tää juominen lopu,,niin se saa jatkua,,,,
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin273391Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee282141Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1141670Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71418- 761359
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381236- 641056
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10974Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70931- 102912