Vanhan testamentin profetiat uudesta liitosta kuvaavat liittoa, jossa laki on edelleen voimassa:
"Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini (Tooran) heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." (Jer 31:33)
"Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen, niin että he vaeltavat minun lakieni mukaan ja noudattavat minun säädöksiäni ja toimivat niiden mukaan ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa." (Hes 11:19-20)
Raamatun mukaan Jumala ei tee mitään ilmoittamatta asiaa profeettojen kautta:
"Sillä ei Herra, Herra, tee mitään ilmoittamatta salaisuuttaan palvelijoillensa profeetoille." (Aamos 3:7)
Joten missä on Raamatun profetia uudesta liitosta, jossa lakia ei enää ole voimassa? Missä kohtaa Raamattua kerrotaan liitosta, jossa laki on kumottu?
Antinomistit peloittelevat meitä käskyillä ja varoittavat, että jos alamme noudattaa Mooseksen lakia, lankeamme hirmuiseen lain orjuuteen. Raamatussa ei tunneta termiä lain orjuus. Lain noudattamista ei missään kohtaa Raamattua kuvataan orjuuden ikeeksi tai raskaaksi taakaksi. Raamatun mukaan laki on kevyt taakka:
"Sillä tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana. Se ei ole taivaassa, eikä sinun tarvitse sanoa: ‘Kuka nousisi meidän puolestamme taivaaseen noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?’ Se ei ole meren takana, eikä sinun tarvitse sanoa: ‘Kuka menisi meidän puolestamme meren taakse noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?’" (5. Moos 30:11-13)
”Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat” (1. Joh. 5:3)
Kirjoitusten mukaan laki on ikuinen säädös, johon ei saa lisätä mitään, eikä siitä saa ottaa mitään pois:
"Älkää lisätkö mitään siihen, mitä minä teille määrään, älkääkä ottako siitä mitään pois, vaan noudattakaa Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä teille annan." (5. Moos 4:2)
Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että saamme purkaa kaikki Mooseksen lain käskyt?
Raamatun viimeinen sivu ennen Uutta testamenttia muistuttaa meitä:
"Muistakaa minun palvelijani Mooseksen laki, säädökset ja oikeudet, jotka annoin hänen kauttaan Hoorebilla koko Israelille" (Mal 3:22)
Jeesus sanoo suoraan, että hän ei ole tullut kumoamaan lakia:
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa." (Mt 5:17-19)
Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että laki on kumottu? Jos Jeesus ei kumonnut käskyjä, kuka ne oikein kumosi? Jeesus sanoi, että laista ei katoa pieninkään piirto, miten on mahdollista, että kristityt väittävät, että kaikki 613 käskyä on kumottu?
Johanneksen mukaan meidän tulee pitää käskyt ja vaeltaa kuten Jeesus vaelsi:
"Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä. Joka sanoo: “Minä tunnen hänet”, eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä. Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme. Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi." (1. Joh 2:3-6)
Miten Jeesus vaelsi? Hän ei rikkonut ainuttakaan lain käskyä. Meiltä odotetaan samaa.
Toora uudessa liitossa
97
948
Vastaukset
Sakarjan mukaan lopun aikoina kaikki kansat vaeltavat Jerusalemiin viettämään lehtimajanjuhlaa. Miksi, jos kerran juhlat on uudessa liitossa kumottu?
"Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. Ja mitkä maan sukukunnista eivät käy ylös Jerusalemiin kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, niille ei tule sadetta. Ja jos egyptiläisten sukukunta ei käy eikä tule sinne ylös, ei tule sitä heillekään; vaan heitä on kohtaava se vitsaus, millä Herra rankaisee niitä pakanakansoja, jotka eivät tule sinne ylös viettämään lehtimajanjuhlaa. Tämä on oleva egyptiläisten synnin palkka ja kaikkien niiden pakanakansojen synnin palkka, jotka eivät käy sinne ylös viettämään lehtimajanjuhlaa." (Sak. 14:16-19)- unitaari-eikirj
LOL
En enää viitsi edes lukea tämän eksyneen sieluparan viestejä. Voi häntä! :-(Et siis halua käydä keskustelua, mutta jostain syystä koet itselläsi olevan oikeuden spämmätä foorumia antinomistisilla aloituksillasi kerta toisensa jälkeen. Selvä homma.
- turha.valistaa
Kuka jaksaa jauhaa samaa asiaa! Kristitty.net pitää kaikki käskyt viimeistä piirtoa myöten.
Toiset jotka luotatte pelastuvanne ilman lain tekoja: Miksi vastaisitte mitään Kristitty.netille? Hän haluaa vain toistaa samoja argumentteja jotka on kumottu jo kuinka monta kertaa.
Antakaa tämä palsta lain kiivailijoille ja katsokaa kuinka moni kirjoittaa jos ei vastaa.- unitaari-eikirj
Kannatan tuota ideaa sillä varauksella, että jos aiempiin ketjuihin tulee jotakin järkevää kommentoitavaa, niin silloin vastaan... uusiin aloituksiin en.
- pyhpyh2378237
Lain vihaajat joutuvat helvettiin.
Kyse ei ole siitä, kuka joutuu suoraa päätä helvettiin ja kuka ei. Uudessa liitossa meillä ei ole mitään lupaa tehdä syntiä, eli rikkoa Jumalan lakia. Jos me rakastamme Jeesusta, noudatamme Jumalan pyhää lakia.
- kerettiläinen-
Kristitty.net kirjoitti:
Kyse ei ole siitä, kuka joutuu suoraa päätä helvettiin ja kuka ei. Uudessa liitossa meillä ei ole mitään lupaa tehdä syntiä, eli rikkoa Jumalan lakia. Jos me rakastamme Jeesusta, noudatamme Jumalan pyhää lakia.
Sinun suussasi "Jumalan pyhä" muuttuu "Saatanan pahaksi".
- näin__on
kerettiläinen- kirjoitti:
Sinun suussasi "Jumalan pyhä" muuttuu "Saatanan pahaksi".
Paavali opetti roomalaisille pakanoille, ettei lain noudattaminen ole syntiä. Sinä kerettiläinen puhut kuin käärme ja pilkkaat pyhää lakia.
Room 7:7 Mitä meidän on siis sanottava? Onko laki syntiä? Ei toki. - kokolauseet
Room.7:6. mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
7. Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se!
Miksi lainkiivailijat ottavat vain osan jakeista? Eikö Paavali sano että olemme irti laista, ja palvelemme Jumalaa hengen uudessa tilassa? - näin__on
kokolauseet kirjoitti:
Room.7:6. mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
7. Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se!
Miksi lainkiivailijat ottavat vain osan jakeista? Eikö Paavali sano että olemme irti laista, ja palvelemme Jumalaa hengen uudessa tilassa?Tämä jae 7 selventää mitä Paavali yrittää sanoa. Kun emme ole enää lain alla, joku voi luulla, että Paavali moittii lain noudattamista synniksi. Sen takia Paavali sanoo, ettei lain noudattaminen ole syntiä.
Lain alla oleminen tarkoittaa Vanhan testamentin juutalaisuutta, joka kieltää Jeesuksen Kristuksen. Kun olemme kuolleet irti laista tarkoittaa sitä, että emme ole enää Vanhan testamentin juutalaisia vaan uskossa Jeesuksen Kristukseen, joka on Vanhan testamentin ennustama Messias.
Jos otetaan huomioon koko Roomalaiskirje, kuten tuleekin ottaa huomioon, niin se kehottaa pakanoita noudattamaan lakia. Emme kuitenkaan saa kääntyä Vanhan testamentin juutalaisiksi, vaan noudattaa lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen. Jeesuskin noudatti lakia.
Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.
Room 6:15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. 13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Room 2:27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia. - kontekstia
näin__on kirjoitti:
Tämä jae 7 selventää mitä Paavali yrittää sanoa. Kun emme ole enää lain alla, joku voi luulla, että Paavali moittii lain noudattamista synniksi. Sen takia Paavali sanoo, ettei lain noudattaminen ole syntiä.
Lain alla oleminen tarkoittaa Vanhan testamentin juutalaisuutta, joka kieltää Jeesuksen Kristuksen. Kun olemme kuolleet irti laista tarkoittaa sitä, että emme ole enää Vanhan testamentin juutalaisia vaan uskossa Jeesuksen Kristukseen, joka on Vanhan testamentin ennustama Messias.
Jos otetaan huomioon koko Roomalaiskirje, kuten tuleekin ottaa huomioon, niin se kehottaa pakanoita noudattamaan lakia. Emme kuitenkaan saa kääntyä Vanhan testamentin juutalaisiksi, vaan noudattaa lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen. Jeesuskin noudatti lakia.
Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.
Room 6:15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. 13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Room 2:27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.-"Room 2:27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia."
Kontekstia, Paavali, Room 2:11-16
”Sillä Jumala ei katso henkilöön. Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan; sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan. Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä - sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.”
”Laki" tai ”lain käskyt” josta Paavali Room.2:27:ssä kirjoittaa pakanoiden yhdessä, heidän sitä noudattavan, ei ole Mooseksen laki eikä pakanoita tuomita Mooseksen lain mukaan; jakeissa 17-25 hän taas kertoo keitä Mooseksen laki koskee ja ketkä sen mukaan tuomitaan. Ja ydin on tämä: (Room 13:8) ”Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.” kontekstia kirjoitti:
-"Room 2:27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia."
Kontekstia, Paavali, Room 2:11-16
”Sillä Jumala ei katso henkilöön. Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan; sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan. Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä - sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.”
”Laki" tai ”lain käskyt” josta Paavali Room.2:27:ssä kirjoittaa pakanoiden yhdessä, heidän sitä noudattavan, ei ole Mooseksen laki eikä pakanoita tuomita Mooseksen lain mukaan; jakeissa 17-25 hän taas kertoo keitä Mooseksen laki koskee ja ketkä sen mukaan tuomitaan. Ja ydin on tämä: (Room 13:8) ”Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.”Ja mistäköhän sinä tiedät, että laki josta Paavali puhuu Room. 2:27 ei ole Mooseksen laki? On vain yksi Jumalan pyhä laki, Toora, eikä kukaan apostoleista jaotellut Tooraa palasiin.
näin__on kirjoitti:
Tämä jae 7 selventää mitä Paavali yrittää sanoa. Kun emme ole enää lain alla, joku voi luulla, että Paavali moittii lain noudattamista synniksi. Sen takia Paavali sanoo, ettei lain noudattaminen ole syntiä.
Room 2:27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.
Aamen.- kontekstia
Kristitty.net kirjoitti:
Ja mistäköhän sinä tiedät, että laki josta Paavali puhuu Room. 2:27 ei ole Mooseksen laki? On vain yksi Jumalan pyhä laki, Toora, eikä kukaan apostoleista jaotellut Tooraa palasiin.
Paavali sen tiesi ettei Mooseksen laki ole pakanoiile: "kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki".
kontekstia kirjoitti:
Paavali sen tiesi ettei Mooseksen laki ole pakanoiile: "kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki".
Paavali ei tässä kohtaa sano, että Mooseksen laki ei ole pakanoille. Hän sanoo, että pakanat, jotka eivät tunne Mooseksen lakia, silti noudattavat lakia, sillä he ovat itse itsellensä laki ja toisessa kohtaa hän sanoo, että lain vaatimukset on kirjoitettu meidän sydämiimme.
Jos Mooseksen laki ei ole pakanoille, tarkoittaako se, että pakanat saavat tappaa, varastaa ja tehdä huorin? Paavali kirjoittaa, että juutalaisella ja kreikkalaisella ei ole mitään erotusta. Varmasti siis laki on molemmille sama. Mooseksen lain mukaan laki on sama niin pakanoille kuin juutalaisillekin.- se.itse-laki.mikä.laki
kontekstia kirjoitti:
Siksipä ne pakanat, joilla omatunto on lakina, tuomitaan ja kas, kuinka se omatunto lakina vaikuttaa vaikkapa meidän kansankirkossamme.
Eikös niin, että pyritään Herran alttarille hakemaan sellaista, mikä siihen Jumalan tahtoon ei kuulu, vaan on kauhistus Herran edessä.
Sitten sen omantunnon väärellä aletaankin tuomitsemaan heitä, joille Jumalan tahto onkin Pyhä. Eli kysyisin, onko se pakanan omatunto sittenkään mitta-aste, jolla voidaan mennä Herran eteen ja tavallaan PYHYYTEEN sisälle? Vastausta odotellen. Eli se itselleen laki.
Tuomitaanko viimeisellä tuomiolla kukin omanlakinsa mukaisesti ja näinollen taivas olisi PYHÄ, vai pyhä??? - gjg
se.itse-laki.mikä.laki kirjoitti:
Siksipä ne pakanat, joilla omatunto on lakina, tuomitaan ja kas, kuinka se omatunto lakina vaikuttaa vaikkapa meidän kansankirkossamme.
Eikös niin, että pyritään Herran alttarille hakemaan sellaista, mikä siihen Jumalan tahtoon ei kuulu, vaan on kauhistus Herran edessä.
Sitten sen omantunnon väärellä aletaankin tuomitsemaan heitä, joille Jumalan tahto onkin Pyhä. Eli kysyisin, onko se pakanan omatunto sittenkään mitta-aste, jolla voidaan mennä Herran eteen ja tavallaan PYHYYTEEN sisälle? Vastausta odotellen. Eli se itselleen laki.
Tuomitaanko viimeisellä tuomiolla kukin omanlakinsa mukaisesti ja näinollen taivas olisi PYHÄ, vai pyhä???Jeesus käski opettaa pakanoilla kaiken sen, mitä Jeesus opetti omille opetuslapsille. Mitä sitten Jeesus käski:
1. Jeesus käski noudattaa Mooseksen lakia
2. Jeesus käski opettaa sen kaikille maailman kansoille
3. Jeesus sanoi, että laittomuudessa elävät, myös pakanat, tuomitaan kadotukseen
4. Sanoi, että Jumalan käskyt antavat iankaikkisen elämän, mikä on voimassa, jos uskoo Jeesukseen Kristukseen
Mt 23: 1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen: 2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. 3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.
Mt 28: 19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.
Mt 7:
21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN tekijät'.
Jh 12: 49 En minä ole puhunut omissa nimissäni. Isä, joka on minut lähettänyt, on määrännyt, mitä minun tulee puhua ja julistaa, 50 ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. - gjg
gjg kirjoitti:
Jeesus käski opettaa pakanoilla kaiken sen, mitä Jeesus opetti omille opetuslapsille. Mitä sitten Jeesus käski:
3. Jeesus sanoi, että laittomuudessa elävät, myös pakanat, tuomitaan kadotukseen
4. Sanoi, että Jumalan käskyt antavat iankaikkisen elämän, mikä on voimassa, jos uskoo Jeesukseen Kristukseen
Mt 23: 1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen: 2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. 3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.
Mt 28: 19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.
Mt 7:
21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN tekijät'.
Jh 12: 49 En minä ole puhunut omissa nimissäni. Isä, joka on minut lähettänyt, on määrännyt, mitä minun tulee puhua ja julistaa, 50 ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän.Miten Paavali noudatti Jeesuksen käskyjä? Hän opetti pakanoille luopumaan pakanoiden tavoista ja velvollisuutta noudattaa lakia
Ap.t 25:8. sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".
Ap.t 28:17. Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui kokoon juutalaisten ensimmäiset. Ja kun he olivat kokoontuneet, sanoi hän heille: "Miehet, veljet! Vaikka en ole mitään tehnyt kansaamme tai isiemme tapoja vastaan, annettiin minut kuitenkin Jerusalemista vankina roomalaisten käsiin.
Paavali sanoi efesolaisille pakanoille:
Ef 4:
17 Minä varoitan teitä vakavasti Herran nimeen: älkää enää eläkö niin kuin pakanat!
----
22 Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi tuhon oma. 23 Teidän tulee uudistua mieleltänne ja hengeltänne 24 ja pukea yllenne uusi ihminen, joka on luotu sellaiseksi kuin Jumala tahtoo, elämään oikeuden ja totuuden mukaista, pyhää elämää.
Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo. gjg kirjoitti:
Miten Paavali noudatti Jeesuksen käskyjä? Hän opetti pakanoille luopumaan pakanoiden tavoista ja velvollisuutta noudattaa lakia
Ap.t 25:8. sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".
Ap.t 28:17. Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui kokoon juutalaisten ensimmäiset. Ja kun he olivat kokoontuneet, sanoi hän heille: "Miehet, veljet! Vaikka en ole mitään tehnyt kansaamme tai isiemme tapoja vastaan, annettiin minut kuitenkin Jerusalemista vankina roomalaisten käsiin.
Paavali sanoi efesolaisille pakanoille:
Ef 4:
17 Minä varoitan teitä vakavasti Herran nimeen: älkää enää eläkö niin kuin pakanat!
----
22 Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi tuhon oma. 23 Teidän tulee uudistua mieleltänne ja hengeltänne 24 ja pukea yllenne uusi ihminen, joka on luotu sellaiseksi kuin Jumala tahtoo, elämään oikeuden ja totuuden mukaista, pyhää elämää.
Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.Aamen. Saivartelijat kuten unitaari sanovat, että Paavali noudatti Mooseksen laki vain evankelioidakseen juutalaisia.
- kontekstia
Kristitty.net kirjoitti:
Paavali ei tässä kohtaa sano, että Mooseksen laki ei ole pakanoille. Hän sanoo, että pakanat, jotka eivät tunne Mooseksen lakia, silti noudattavat lakia, sillä he ovat itse itsellensä laki ja toisessa kohtaa hän sanoo, että lain vaatimukset on kirjoitettu meidän sydämiimme.
Jos Mooseksen laki ei ole pakanoille, tarkoittaako se, että pakanat saavat tappaa, varastaa ja tehdä huorin? Paavali kirjoittaa, että juutalaisella ja kreikkalaisella ei ole mitään erotusta. Varmasti siis laki on molemmille sama. Mooseksen lain mukaan laki on sama niin pakanoille kuin juutalaisillekin.<<Jos Mooseksen laki ei ole pakanoille, tarkoittaako se, että pakanat saavat tappaa, varastaa ja tehdä huorin?<<<
Eihän Raamatun mukaan se että tappaminen ym. on syntiä ole riippuvainen Mooseksen laista eikä Jumala tarvitse sitä odottaakseen ihmisiltä moraalista käytöstä ja tuomitakseen ihmisiä tai pitääkseen heitä vanhurskaina.
Kauan ennen Moosesta ja lakia Kain teki syntiä tappaessaan veljensä (1 Moos 4:6-12); Jumala hävitti ihmiset vedenpaisumuksessa heidän pahojen tekojensa tähden vedenpaisumuksella mutta Nooa oli ok (1 Moos 6:5-9); Nooalle ja siten koko ihmiskunnalle hänen jälkeensä Jumala antoi suoraan kiellon tappamisesta, samoin mm. verensyöntikiellon (1Moos 9:4-6); Sodoma ja Gomora tuomittiin Raamatun mukaan köyhien ja kurjien ylenkatsomisesta sekä haureudesta (1 Moos 13:13; 18:20; Hes 18:49; Juuda 1:7 ) ym. Ja kun Mooseksen laki oli jo annettu, ei Jumala esim. lähettänyt Joonaa Niiniveen saarnaamaan Mooseksen lakia eikä Jumala niiniveläisille siksi antanut anteeksi että he olisivat sitä alkaneet seurata..
<<Paavali kirjoittaa, että juutalaisella ja kreikkalaisella ei ole mitään erotusta. Varmasti siis laki on molemmille sama.<<
Paavalin mukaan erotusta ei ole siinä miten juutalainen ja kreikkalainen pelastuu (uskomalla Jeesukseen).
<<Mooseksen lain mukaan laki on sama niin pakanoille kuin juutalaisillekin.<<
Yliyksinkertaistat tuon toteamuksen koskemaan koko lakia. Jos katsot tekstikonteksteja missä Mooseksen laki sanoo lain olevan sama muukalaiselle ja israelilaiselle, niin ne osoittavat sen tarkoittavan esim. että rikosasioissa molempia koskee sama laki (esim. 3Moos 24:15-22). Toisaalta taas esim. muukalaisilta sai ottaa korkoa eikä heidän velkansa rauenneet riemuvuonna (5Moos 15:1-3; 23:20).
Jeesukselle ja Paavalille ja muille juutalaistaustaisille alkukristityille Mooseksen laki oli tietysti heidän taustansa takia tärkeä. Mutta Apt 15:ssa pakanat vapautetaan siitä. kontekstia kirjoitti:
<<Jos Mooseksen laki ei ole pakanoille, tarkoittaako se, että pakanat saavat tappaa, varastaa ja tehdä huorin?<<<
Eihän Raamatun mukaan se että tappaminen ym. on syntiä ole riippuvainen Mooseksen laista eikä Jumala tarvitse sitä odottaakseen ihmisiltä moraalista käytöstä ja tuomitakseen ihmisiä tai pitääkseen heitä vanhurskaina.
Kauan ennen Moosesta ja lakia Kain teki syntiä tappaessaan veljensä (1 Moos 4:6-12); Jumala hävitti ihmiset vedenpaisumuksessa heidän pahojen tekojensa tähden vedenpaisumuksella mutta Nooa oli ok (1 Moos 6:5-9); Nooalle ja siten koko ihmiskunnalle hänen jälkeensä Jumala antoi suoraan kiellon tappamisesta, samoin mm. verensyöntikiellon (1Moos 9:4-6); Sodoma ja Gomora tuomittiin Raamatun mukaan köyhien ja kurjien ylenkatsomisesta sekä haureudesta (1 Moos 13:13; 18:20; Hes 18:49; Juuda 1:7 ) ym. Ja kun Mooseksen laki oli jo annettu, ei Jumala esim. lähettänyt Joonaa Niiniveen saarnaamaan Mooseksen lakia eikä Jumala niiniveläisille siksi antanut anteeksi että he olisivat sitä alkaneet seurata..
<<Paavali kirjoittaa, että juutalaisella ja kreikkalaisella ei ole mitään erotusta. Varmasti siis laki on molemmille sama.<<
Paavalin mukaan erotusta ei ole siinä miten juutalainen ja kreikkalainen pelastuu (uskomalla Jeesukseen).
<<Mooseksen lain mukaan laki on sama niin pakanoille kuin juutalaisillekin.<<
Yliyksinkertaistat tuon toteamuksen koskemaan koko lakia. Jos katsot tekstikonteksteja missä Mooseksen laki sanoo lain olevan sama muukalaiselle ja israelilaiselle, niin ne osoittavat sen tarkoittavan esim. että rikosasioissa molempia koskee sama laki (esim. 3Moos 24:15-22). Toisaalta taas esim. muukalaisilta sai ottaa korkoa eikä heidän velkansa rauenneet riemuvuonna (5Moos 15:1-3; 23:20).
Jeesukselle ja Paavalille ja muille juutalaistaustaisille alkukristityille Mooseksen laki oli tietysti heidän taustansa takia tärkeä. Mutta Apt 15:ssa pakanat vapautetaan siitä.Paavalin mukaan juutalaisella ja kreikkalaisella ei ole mitään erotusta. Melkoinen erotus olisi, jos juutalaisten tulee noudattaa Tooran 613 käskyä, mutta pakanoiden ei. Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että pakanoille ei kuulu lakia. Mooseksen laissa sanotaan, että laki on molemmille sama ja piste. Tekstikontekstissa ei todellakaan sanota, että rikosasioissa laki on molemmille sama. Otetaan pari esimerkkiä, 4. Moos. 15:14-16 "Ja jos muukalainen, joka asuu teidän luonanne tai on ainiaaksi asettunut teidän keskuuteenne, tahtoo uhrata suloisesti tuoksuvan uhrin Herralle, niin hän tehköön, niinkuin tekin teette. Seurakunnassa olkoon laki sama teillä kuin muukalaisellakin, joka asuu teidän luonanne. Tämä olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen. Se, mikä koskee teitä, koskekoon myös muukalaista Herran edessä. Sama laki ja sama oikeus olkoon sekä teillä että muukalaisella, joka asuu teidän luonanne." Tarkoitetaanko tässä, että vain uhreja koskevat lait ovat sama niin muukalaisille kuin juutalaisillekin? Ei todellakaan, vaan yksinkertaisesti tässä sanotaan, että koko laki on sama niin muukalaiselle kuin juutalaisellekin. "Joka lyö kuoliaaksi kotieläimen, korvatkoon sen; mutta joka lyö kuoliaaksi ihmisen, se surmattakoon. Sama laki olkoon teillä, niin muukalaisella kuin maassa syntyneelläkin; sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne." (3. Moos. 24:21-22) Tarkoittaako tämä, että laki on sama vain rikosasioissa? Ei tietenkään, vaan tässä sanotaan, että laki on sama ja piste.
Nooa tiesi eron puhtaiden ja saastaisten eläinten välillä kauan ennen kuin lakia annettiin Moosekselle. Aabrahamin sanotaan noudattaneen Jumalan käskyjä. Joten jossakin muodossa laki oli olemassa jo ennen Moosesta. Se miten lakia noudatettiin ennen Moosesta ei millään tavalla liity siihen, miten meidän tulisi lakia noudattaa tänä päivänä.
Apt. 15 meitä ei todellakaan vapauteta Mooseksen laista. Missä kohtaa Apt. 15 sanotaan, että Mooseksen laki on nyt kumottu? Miksi Jaakob sanoo "Sillä Mooseksella on ammoisista ajoista asti joka kaupungissa julistajansa; luetaanhan häntä synagoogissa jokaisena sapattina." (Apt. 15:21) jos muka päätettiin, että Mooseksen laki ei tarvitse noudattaa? Mitä pakanat tekevät synagoogassa kuulemassa Moosesta, jos Mooseksen laki on kumottu?
- YlistysHerrall
Temppelipalvelukset kuvasivat Jumalan Pojan uhria. koko uhrijärjestelmä oli esikuva Vapahtajan kuolemasta maailman lunastamiseksi. Rituaaleilla ei ollut mitään arvoa ilman häntä. Kun juutalaiset lopullisesti torjuivat Kristuksen lähettämällä hänet kuolemaan, he torjuivat kaiken mikä antoi merkityksen temppelille ja sen palvelusmenoille. Sen pyhyys oli poissa. Se oli tuhoon tuomittu. Siitä päivästä lähtien uhritoimitukset olivat merkityksettömiä. Surmauttamalla Kristuksen juutalaiset itse asiassa tuhosivat temppelinsä. Kun Kristus ristiinnaulittiin, temppelin väliverho repesi kahtia ylhäältä alas asti merkiksi siitä, että lopullinen suuri uhri oli annettu. Uhrijärjestelmä oli lakkautettu ikuisiksi ajoiksi.
Kukahan on tuo laiton ja mikä on laittomuuden salaisuus joka jo on vaikuttamassa? Se ei voi olla "toraistit", jotka noudattavat lakia, vaan katolinen porttokirkko, joka opettaa laittomuuden salaisuutta, että laki muka on kumottu.
- kerettiläinen-
Kristitty.net kirjoitti:
Kukahan on tuo laiton ja mikä on laittomuuden salaisuus joka jo on vaikuttamassa? Se ei voi olla "toraistit", jotka noudattavat lakia, vaan katolinen porttokirkko, joka opettaa laittomuuden salaisuutta, että laki muka on kumottu.
TORA-istit ovat Äitikirkon hengellisiä jälkeläisiä, kuten koko tämä ns. "kristikunta". Kaikki ovat perineet Äitikirkolta JOTAIN.
Aivan samoin kuin ihmislapsetkaan eivät ulkomuodoltaan tai luonteeltaan ole täysin vanhempiensa kopioita, niin kuitenkin heillä on samoja vanhemmiltaan perittyjä geenejä. Vaikka he ulkoisesti saattaisivat näyttää jopa aivan erilaisilta kuin vanhempansa, niin silti he ovat vanhempiensa lapsia.
Hyvänä esimerkkinä tästä on HELLuntaiseurakunta, joka ulkoisesti ei lainkaan muistuta muotomenoja harjoittavaa juhlallista Äitikirkkoa. Kuitenkin se on perinyt siltä ikuisen piinan helvettioppinsa, joka näyttää olevan helluntailaisten pääasiallinen saarnaamisen aihe. Heidän uskonsa perustuu helvetillä pelotteluun aivan kuten Äitikirkonkin.
TORA-istit elävät Vanhassa liitossa ja tulkitsevat Raamattua lain kirjaimen mukaan Aivan kuten Äitikirkkokin on tappanut kaiken hengellisyyden ja tehnyt siitä ulkoisia muotomenoja ja rituaaleja. Kivisydän ei ole muuttunut lihasydämeksi, vaan lain kirjainta korostetaan ja verta jossakin muodossa halutaan vuodattaa.
Näin ovat menneisyydessä toimineet Äitikirkko ja sen jälkeen protestanttiset "uskonpuhdistajatkin" vainotessaan ja tappaessaan Jeesuksen todellisia seuraajia. Sinäkin olet ilmaissut hyväksyväsi sapattirikkojien kivittämisen, vaikka Jeesus näytti aivan päinvastaisen esimerkin seuraajilleen.
Se UTn kuvaama "uusi Jerusalem" ei ole mikään Lähi-idässä sijaitseva väkivaltaa harjoittava kirjaimellinen kaupunki, vaan se "ylhäällä oleva Jerusalem" on Jumalan Hengestä syntynyt seurakunta.
Olen lukenut tästä aiheesta myös erään messiaanisen juutalaisen kirjoituksen, jolla oli tämä aivan sama käsitys asiasta. Kaikki messiaaniset eivät siis usko judaistien/toraistien lailla.
Aivan kuten "suuri Babylonkaan" ei ole mikään kirjaimellinen kaupunki, vaan vertauskuva tästä lihan mukaan syntyneestä "kristikunnasta", niin miksi Ilmestyskirjan Jerusalemkaan silloin kuvaisi kirjaimellista kaupunkia?
Vanhaa Testamenttia tulee tulkita Uuden Testamentin valossa hengellisesti, jos väittää olevansa kristitty Jeesuksen seuraaja. kerettiläinen- kirjoitti:
TORA-istit ovat Äitikirkon hengellisiä jälkeläisiä, kuten koko tämä ns. "kristikunta". Kaikki ovat perineet Äitikirkolta JOTAIN.
Aivan samoin kuin ihmislapsetkaan eivät ulkomuodoltaan tai luonteeltaan ole täysin vanhempiensa kopioita, niin kuitenkin heillä on samoja vanhemmiltaan perittyjä geenejä. Vaikka he ulkoisesti saattaisivat näyttää jopa aivan erilaisilta kuin vanhempansa, niin silti he ovat vanhempiensa lapsia.
Hyvänä esimerkkinä tästä on HELLuntaiseurakunta, joka ulkoisesti ei lainkaan muistuta muotomenoja harjoittavaa juhlallista Äitikirkkoa. Kuitenkin se on perinyt siltä ikuisen piinan helvettioppinsa, joka näyttää olevan helluntailaisten pääasiallinen saarnaamisen aihe. Heidän uskonsa perustuu helvetillä pelotteluun aivan kuten Äitikirkonkin.
TORA-istit elävät Vanhassa liitossa ja tulkitsevat Raamattua lain kirjaimen mukaan Aivan kuten Äitikirkkokin on tappanut kaiken hengellisyyden ja tehnyt siitä ulkoisia muotomenoja ja rituaaleja. Kivisydän ei ole muuttunut lihasydämeksi, vaan lain kirjainta korostetaan ja verta jossakin muodossa halutaan vuodattaa.
Näin ovat menneisyydessä toimineet Äitikirkko ja sen jälkeen protestanttiset "uskonpuhdistajatkin" vainotessaan ja tappaessaan Jeesuksen todellisia seuraajia. Sinäkin olet ilmaissut hyväksyväsi sapattirikkojien kivittämisen, vaikka Jeesus näytti aivan päinvastaisen esimerkin seuraajilleen.
Se UTn kuvaama "uusi Jerusalem" ei ole mikään Lähi-idässä sijaitseva väkivaltaa harjoittava kirjaimellinen kaupunki, vaan se "ylhäällä oleva Jerusalem" on Jumalan Hengestä syntynyt seurakunta.
Olen lukenut tästä aiheesta myös erään messiaanisen juutalaisen kirjoituksen, jolla oli tämä aivan sama käsitys asiasta. Kaikki messiaaniset eivät siis usko judaistien/toraistien lailla.
Aivan kuten "suuri Babylonkaan" ei ole mikään kirjaimellinen kaupunki, vaan vertauskuva tästä lihan mukaan syntyneestä "kristikunnasta", niin miksi Ilmestyskirjan Jerusalemkaan silloin kuvaisi kirjaimellista kaupunkia?
Vanhaa Testamenttia tulee tulkita Uuden Testamentin valossa hengellisesti, jos väittää olevansa kristitty Jeesuksen seuraaja.Jos tulkitaan Vanhaa Testamenttia Uuden testamentin valossa, mennään peräpää edellä puuhun. Vanha testamentti tuli ensin, siksi Uusi testamentti tulee lukea Vanhan valossa, eikä toisin päin. Jos tulkitsemme Vanhan testamentin profetioita Uuden testamentin valossa, päädymme kehäpäätelmään, joka ei voi koskaan todistaa Jeesuksen olleen Israelin Messias. Kirjoitukset, eli Vanha testamentti todistaa Jeesuksesta. Jeesus sanoi, että hän ei tullut kumoamaan lakia ja että laista ei katoa pieninkään piirto. Jeesus ei tulkinnut Vanhaa testamenttia Uuden testamentin valossa tai hengellisesti.
Mikä on tuo laiton, laittomuuden salaisuus ja laittomuuden ihminen? Se ei voi tarkoittaa "toraisteja", jotka noudattavat lakia, vaan porttokirkon antinomisteja, jotka opettavat vastoin Raamatun sanaa, että laki on kumottu.- kerettiläinen-
Kristitty.net kirjoitti:
Mitä hyödyttää "keskustella" kanssasi, kun joku hengenheimolaisesi poistattaa toisinajattelijoiden viestit?
Mitä hyödyttää "keskustella" kanssasi, kun joku hengenheimolaisesi poistattaa toisinajattelijoiden viestit?
Aina on näitä salaliittoteoreetikkoja, joiden mukaan se tai tuo lahko poistattaa viestejä. Koittakaa jo hyvät ihmiset uskoa, että ylläpito poistattaa viestejä täysin satunnaisesti ja mielivaltaisesti. Se on nähty jo moneen kertaan.
- kerettiläinen-
Kristitty.net kirjoitti:
Tässä tämä viestini, johon vastasit, mutta joka todennäköisesti tullaan taas poistattamaan, mutta ehkä sen joku ehtii lukea?
Unitaristi on jo moneen kertaan osoittanut nämä TORA-istien väitteet hölynpölyksi.
Ketjussa https://keskustelu.suomi24.fi/t/15163422/mooseksen-lain-nurinkuriset-seuraukset nimimerkki "Kristuskunniaan" kirjoitti:
"Juutalaiset rakentaa uuden temppelin, ja teurastus alkaa, Jeesus ei riitä. Kristityt on mennyt halpaan, he uhraavat kristuksen uudelle paholaisen alttarille"
Johon nimimerkki "niinpäniiin" vastasi:
"Todella törkeää tekstiä sinulta. Pilkkaat Jeesus Kristusta.
Jerusalemin kolmas temppeli tulee olemaan Jeesuksen Kristuksen valtaistuimen sija."
Johon minä vastasin:
"Noinkohan on?
Matt.24
1 Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
Matt.23:38
Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi'.
Joh.2:19
17 Silloin hänen opetuslapsensa muistivat, että on kirjoitettu: "Kiivaus sinun huoneesi puolesta kuluttaa minut".
18 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Minkä merkin sinä näytät meille, koska näitä teet?"
19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan TÄMÄ TEMPPELI, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä".
Raamatun mukaan JEESUS on Uuden liiton temppeli.
Äitikirkko tosin on pystyttänyt oman väärennöksensä eli "kirkkotemppelinsä", jonne kristikunnan oma paavi-isä on asettunut asumaan.
Toisaalta paavi on tehnyt myös toisen hengellisen väärennöksen Uuden liiton temppelistä asettumalla "Jeesuksen nahkoihin" esiintymällä hänen SIJAISENAAN.
2. Tess.2
3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja **laittomuuden ihminen** ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että **hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala**.
5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
7 Sillä laittomuuden salaisuus ON JO VAIKUTTAMASSA; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden **Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen**, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen."
Nämä lain kirjaimeen uskovat kivisydämiset TORA-istit ovat Äitikirkon jälkeläisiä ja opetuslapsia. Paavi on heidän hengellinen isänsä.
Aivan kuten Äitikirkko uhraa Kristuksen joka kerta ehtoollismessussaan, niin samoin nämä juutalaisten palvojat haikailevat päästä uhraamaan eläinuhreja Jerusalemin kolmanteen temppeliin mitätöiden tällä tavoin Kristuksen kertakaikkisen uhrin.
Jos se kolmas temppeli todellakin rakennetaan ja joku sinne valtaistuimineen asettuu, niin se ei takuuvarmalla ole Kristus!
Gal.4
21 Sanokaa minulle te, jotka tahdotte lain alaisia olla, ettekö kuule, mitä laki sanoo?
22 Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen **orjattaresta**, toinen **vapaasta**.
23 Mutta orjattaren poika oli syntynyt **lihan mukaan**, vapaan taas **lupauksen voimasta**.
24 Tämä on KUVANNOLLISTA PUHETTA; nämä naiset ovat KAKSI LIITTOA: toinen on Siinain vuorelta, joka **synnyttää orjuuteen, ja se on HAAGAR;**
25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja VASTAA NYKYISTÄ JERUSALEMIA, joka elää orjuudessa lapsineen.
26 Mutta SE JERUSALEM, joka YLHÄÄLLÄ on, on vapaa, ja se on MEIDÄN ÄITIMME.
27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä HEDELMÄTÖN, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
28 Ja te, veljet, olette **lupauksen lapsia**, niinkuin Iisak oli.
29 Mutta niinkuin LIHAN MUKAAN syntynyt silloin vainosi HENGEN MUKAAN syntynyttä, niin nytkin.
30 Mutta mitä sanoo Raamattu? "AJA POIS ORJATAR POIKINENSA; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
31 Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.
Jätetään tästä kommentistani loppuosa pois, jos se aiheutti liikaa paheksuntaa. kerettiläinen- kirjoitti:
Tässä tämä viestini, johon vastasit, mutta joka todennäköisesti tullaan taas poistattamaan, mutta ehkä sen joku ehtii lukea?
Unitaristi on jo moneen kertaan osoittanut nämä TORA-istien väitteet hölynpölyksi.
Ketjussa https://keskustelu.suomi24.fi/t/15163422/mooseksen-lain-nurinkuriset-seuraukset nimimerkki "Kristuskunniaan" kirjoitti:
"Juutalaiset rakentaa uuden temppelin, ja teurastus alkaa, Jeesus ei riitä. Kristityt on mennyt halpaan, he uhraavat kristuksen uudelle paholaisen alttarille"
Johon nimimerkki "niinpäniiin" vastasi:
"Todella törkeää tekstiä sinulta. Pilkkaat Jeesus Kristusta.
Jerusalemin kolmas temppeli tulee olemaan Jeesuksen Kristuksen valtaistuimen sija."
Johon minä vastasin:
"Noinkohan on?
Matt.24
1 Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
Matt.23:38
Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi'.
Joh.2:19
17 Silloin hänen opetuslapsensa muistivat, että on kirjoitettu: "Kiivaus sinun huoneesi puolesta kuluttaa minut".
18 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Minkä merkin sinä näytät meille, koska näitä teet?"
19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan TÄMÄ TEMPPELI, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä".
Raamatun mukaan JEESUS on Uuden liiton temppeli.
Äitikirkko tosin on pystyttänyt oman väärennöksensä eli "kirkkotemppelinsä", jonne kristikunnan oma paavi-isä on asettunut asumaan.
Toisaalta paavi on tehnyt myös toisen hengellisen väärennöksen Uuden liiton temppelistä asettumalla "Jeesuksen nahkoihin" esiintymällä hänen SIJAISENAAN.
2. Tess.2
3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja **laittomuuden ihminen** ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että **hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala**.
5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
7 Sillä laittomuuden salaisuus ON JO VAIKUTTAMASSA; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden **Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen**, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen."
Nämä lain kirjaimeen uskovat kivisydämiset TORA-istit ovat Äitikirkon jälkeläisiä ja opetuslapsia. Paavi on heidän hengellinen isänsä.
Aivan kuten Äitikirkko uhraa Kristuksen joka kerta ehtoollismessussaan, niin samoin nämä juutalaisten palvojat haikailevat päästä uhraamaan eläinuhreja Jerusalemin kolmanteen temppeliin mitätöiden tällä tavoin Kristuksen kertakaikkisen uhrin.
Jos se kolmas temppeli todellakin rakennetaan ja joku sinne valtaistuimineen asettuu, niin se ei takuuvarmalla ole Kristus!
Gal.4
21 Sanokaa minulle te, jotka tahdotte lain alaisia olla, ettekö kuule, mitä laki sanoo?
22 Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen **orjattaresta**, toinen **vapaasta**.
23 Mutta orjattaren poika oli syntynyt **lihan mukaan**, vapaan taas **lupauksen voimasta**.
24 Tämä on KUVANNOLLISTA PUHETTA; nämä naiset ovat KAKSI LIITTOA: toinen on Siinain vuorelta, joka **synnyttää orjuuteen, ja se on HAAGAR;**
25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja VASTAA NYKYISTÄ JERUSALEMIA, joka elää orjuudessa lapsineen.
26 Mutta SE JERUSALEM, joka YLHÄÄLLÄ on, on vapaa, ja se on MEIDÄN ÄITIMME.
27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä HEDELMÄTÖN, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
28 Ja te, veljet, olette **lupauksen lapsia**, niinkuin Iisak oli.
29 Mutta niinkuin LIHAN MUKAAN syntynyt silloin vainosi HENGEN MUKAAN syntynyttä, niin nytkin.
30 Mutta mitä sanoo Raamattu? "AJA POIS ORJATAR POIKINENSA; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
31 Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.
Jätetään tästä kommentistani loppuosa pois, jos se aiheutti liikaa paheksuntaa.Ja miksiköhän opetuslapset olivat helluntain jälkeen joka päivä temppelissä, jossa edelleen uhrattiin? Eivätkö he ymmärtäneet, että uhrit oli kumottu ja korvattu Jeesuksen kertakaikkisella uhrilla? "Joka päivä he uskollisesti kokoontuivat temppeliin, ja kodeissaan he yhdessä mursivat leipää ja aterioivat riemullisin ja vilpittömin mielin." (Apt. 2:46) Miksi kokoontua temppeliin, jossa edelleen päivittäin uhrattiin? Eikö heidän olisi tullut karttaa tuollaista jumalattomuutta?
Miksi Paavali uhrasi edelleen temppelissä?
"Silloin Paavali otti ne miehet luokseen, ja kun hän seuraavana päivänä oli puhdistanut itsensä heidän kanssaan, meni hän pyhäkköön ja ilmoitti, milloin heidän puhdistumispäivänsä tulisivat päättymään, jota ennen heidän kunkin edestä oli tuotava uhri." (Apt. 21:26)- kerettiläinen-
Kristitty.net kirjoitti:
Ja miksiköhän opetuslapset olivat helluntain jälkeen joka päivä temppelissä, jossa edelleen uhrattiin? Eivätkö he ymmärtäneet, että uhrit oli kumottu ja korvattu Jeesuksen kertakaikkisella uhrilla? "Joka päivä he uskollisesti kokoontuivat temppeliin, ja kodeissaan he yhdessä mursivat leipää ja aterioivat riemullisin ja vilpittömin mielin." (Apt. 2:46) Miksi kokoontua temppeliin, jossa edelleen päivittäin uhrattiin? Eikö heidän olisi tullut karttaa tuollaista jumalattomuutta?
Miksi Paavali uhrasi edelleen temppelissä?
"Silloin Paavali otti ne miehet luokseen, ja kun hän seuraavana päivänä oli puhdistanut itsensä heidän kanssaan, meni hän pyhäkköön ja ilmoitti, milloin heidän puhdistumispäivänsä tulisivat päättymään, jota ennen heidän kunkin edestä oli tuotava uhri." (Apt. 21:26)Unitaari on vastannut sinulle näihinkin kysymyksiin perusteellisesti, mutta vastaukset eivät sinulle kelpaa, joten turha niitä on toistella. Tai toistelkoon joku sellainen, joka jaksaa, minä en.
Sen sijaan kysyn sinulta, että miksi vaahtoat koko ajan lain noudattamisesta kuten fariseukset? Miksi et painota mitään lähimmäisen rakastamiseen liittyvää kuten Jeesus teki? Eikä pelkästään sanoilla, vaan myös teoilla.
Jeesus ei kivittänyt yhtäkään lainrikkojaa, vaikka lain mukaan hänen olisi pitänyt tehdä niin ollakseen kunnon juutalainen, sillä sanotaanhan Raamatussa, että ennemmin tulee totella Jumalaa kuin ihmistä.
Jeesus meni jopa niin pitkälle, että sanoi Matt.5: 8 "Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'. 9 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa"...
"Paha" on lainrikkoja, mutta sen sijaan, että tällaiset pahat lainrikkojat tulisi kivittää, niin Jeesus sanoi "älkää tehkö pahalle vastarintaa"... Jeesus myös itse toimi tämän ohjeensa mukaan, eikä vastustanut pahaa, kun hänet nautittiin ristille pahantekijöiden toimesta.
Sinä sen sijaan "Jeesuksen seuraajana" olisit valmis hyväksymään jopa sapatin rikkojien kivittämiset...?? Tulee mieleeni Paavali silloin, kun hän vielä oli hurskas lain noudattaja ja fariseus, mutta ei Jeesuksen seuraaja.
Matt.5
43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa **niin pahoille kuin hyvillekin**, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
48 Olkaa siis te **täydelliset**, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on." kerettiläinen- kirjoitti:
Unitaari on vastannut sinulle näihinkin kysymyksiin perusteellisesti, mutta vastaukset eivät sinulle kelpaa, joten turha niitä on toistella. Tai toistelkoon joku sellainen, joka jaksaa, minä en.
Sen sijaan kysyn sinulta, että miksi vaahtoat koko ajan lain noudattamisesta kuten fariseukset? Miksi et painota mitään lähimmäisen rakastamiseen liittyvää kuten Jeesus teki? Eikä pelkästään sanoilla, vaan myös teoilla.
Jeesus ei kivittänyt yhtäkään lainrikkojaa, vaikka lain mukaan hänen olisi pitänyt tehdä niin ollakseen kunnon juutalainen, sillä sanotaanhan Raamatussa, että ennemmin tulee totella Jumalaa kuin ihmistä.
Jeesus meni jopa niin pitkälle, että sanoi Matt.5: 8 "Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'. 9 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa"...
"Paha" on lainrikkoja, mutta sen sijaan, että tällaiset pahat lainrikkojat tulisi kivittää, niin Jeesus sanoi "älkää tehkö pahalle vastarintaa"... Jeesus myös itse toimi tämän ohjeensa mukaan, eikä vastustanut pahaa, kun hänet nautittiin ristille pahantekijöiden toimesta.
Sinä sen sijaan "Jeesuksen seuraajana" olisit valmis hyväksymään jopa sapatin rikkojien kivittämiset...?? Tulee mieleeni Paavali silloin, kun hän vielä oli hurskas lain noudattaja ja fariseus, mutta ei Jeesuksen seuraaja.
Matt.5
43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa **niin pahoille kuin hyvillekin**, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
48 Olkaa siis te **täydelliset**, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."Jeesus ei tässäkään kumoa Tooraa, vaan hänen opetus on suoraan Toorasta.
"Älä vihaa veljeäsi sydämessäsi, vaan nuhtele lähimmäistäsi, ettet joutuisi hänen tähtensä syynalaiseksi. Älä kosta äläkä pidä vihaa kansasi lapsia vastaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Minä olen Herra." (3. Moos. 19:17,18)
- Ympyriäinen
Jeesu on Raamatun ja Tooran yläpuolella. Itse Jumala. Muuten Raamattua ei voi tulkita, koska se on universaalinen ilmoitus, koskee kaikkia luotuja.
Rakkaudessa ei ole erotusta, Jeesus kaatio kaikki raja-aidatOlkoon Jeesus Tooran yläpuolella, hän sanoi Jumalallisella auktoriteetillaan, että ei tullut kumoamaan Tooraa ja että Toorasta ei katoa pieninkään piirto.
- kerro.nyt
Sano mitkä tooran kohdat kuuluvat nykyajalle! Itse olet sanonut ettei ilman temppeliä voi paljoakaan noudattaa, ja Suomen laki kieltää loput. Mikä siitä "pyhästä" laistasi on jäljellä vai riehutko turhan takia!
Kaikki Tooran käskyt kuuluvat nykyajalle. Mutta ilman temppeliä on joitakin käskyjä, joita ei voi noudattaa. Paljon jää vielä noudatettavaa. Paavalin mukaan laki on pyhä, se ei ole "pyhä" lainausmerkeissä. "Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä." (Room. 7:12)
- gjg
Jos Toorassa on 613 käskyä, se on aika vähän verrattuna Suomen lakiin, jossa on monin verroin enemmän käskyjä. Niitä meidän tulee noudattaa ja se onnistuu. En tiedä miten monta käskyä on tieliikennelaissa, mutta varmaa enemmän kuin 613. Niidenkin noudattaminen onnistuu aika hyvin niiltä, joilla on ajokortti.
gjg kirjoitti:
Jos Toorassa on 613 käskyä, se on aika vähän verrattuna Suomen lakiin, jossa on monin verroin enemmän käskyjä. Niitä meidän tulee noudattaa ja se onnistuu. En tiedä miten monta käskyä on tieliikennelaissa, mutta varmaa enemmän kuin 613. Niidenkin noudattaminen onnistuu aika hyvin niiltä, joilla on ajokortti.
613 ei ole paljon ja meidän on aivan hyvin mahdollista noudattaa Tooraa. Raamatun mukaan laki ei ole raskas taakka:
”Sillä tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana. Se ei ole taivaassa, eikä sinun tarvitse sanoa: ‘Kuka nousisi meidän puolestamme taivaaseen noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?’ Se ei ole meren takana, eikä sinun tarvitse sanoa: ‘Kuka menisi meidän puolestamme meren taakse noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme? Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää.’” (5. Moos. 30:11-14)
”Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat” (1. Joh. 5:3)
Kristitty.net !
Voi kunpa oppisit lukemaan mitä tekstissä lukee, haluaisit ymmärtää mitä siellä oikeasti lukee, etkä pyrkisi sorvaamaan Raamattuun haluamaasi sanomaa jota siellä ei ole !
" Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että pakanoille ei kuulu lakia. Mooseksen laissa sanotaan, että laki on molemmille sama ja piste. Tekstikontekstissa ei todellakaan sanota, että rikosasioissa laki on molemmille sama. Otetaan pari esimerkkiä,"
No niin, väitteesi siis oli että Mooseksen laki kuuluu kaikille kansoille joka puolella. Olen sinua tästä jo oikaissut pari kertaa, ja toivon että nyt jo vihdoin ja viimein ottaisit onkeesi etkä taas kohta jakaisi samaa valhettasi.
Luetaanpa OMA lainauksesi:
" 4. Moos. 15:14-16 "Ja jos MUUKALAINEN, JOKA *A*S*U*U* TEIDÄN LUONANNE TAI ON AINIAAKSI ASETTUNUT TEIDÄN KESKUUTEENNE, tahtoo uhrata suloisesti tuoksuvan uhrin Herralle, niin HÄN TEHKÖÖN, NIINKUIN TEKIN TEETTE. Seurakunnassa olkoon laki sama teillä kuin MUUKALAISELLAKIN, JOKA *A*S*U*U* TEIDÄN LUONANNE. Tämä olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen. Se, mikä koskee teitä, koskekoon myös muukalaista Herran edessä. SAMA LAKI JA SAMA OIKEUS olkoon sekä teillä että muukalaisella, joka* A*S*U*U* teidän luonanne.""
Huomaatko, tässä ei puhuta suomalaisista jotka asuvat Suomessa, vaan muukalaisista, jotka asuvat Israelilaisten keskellä. He olivat velvolliset noudattamaan samaa lakia. Tottakai ! Jos joku muukalainen muuttaa Suomeen, hänkin on velvollinen noudattamaan Suomen lakia.
Ei tämä voi olla niin vaikeaa, ettet tätä nyt jo ymmärrä, kun ainakin kolmatta kertaa opetan sinulle kädestä pitäen tämän asian.
Usko nyt jo. Laki oli sama vain ISRAELISSA, isralin keskellä asuville muukalaisille, eikä sitä ole koskaan eikä missään kohdassa annettu kaikille kansoille noudatettavaksi.- gjg
Jeesus käski opettaa pakanoilla kaiken sen, mitä Jeesus opetti omille opetuslapsilleen. Mitä sitten Jeesus käski:
Mt 7:
Jh 12: 49 En minä ole puhunut omissa nimissäni. Isä, joka on minut lähettänyt, on määrännyt, mitä minun tulee puhua ja julistaa, 50 ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän.
Miten Paavali noudatti Jeesuksen käskyjä? Hän opetti pakanoille luopumaan pakanoiden tavoista ja velvollisuutta noudattaa lakia
Paavali sanoi efesolaisille ja roomalaisille pakanoille:
Ef 4:
----
Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. 13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. gjg kirjoitti:
Jeesus käski opettaa pakanoilla kaiken sen, mitä Jeesus opetti omille opetuslapsilleen. Mitä sitten Jeesus käski:
Mt 7:
Jh 12: 49 En minä ole puhunut omissa nimissäni. Isä, joka on minut lähettänyt, on määrännyt, mitä minun tulee puhua ja julistaa, 50 ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän.
Paavali sanoi efesolaisille ja roomalaisille pakanoille:
Ef 4:
----
Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. 13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia."1. Jeesus käski noudattaa Mooseksen lakia
2. Jeesus käski opettaa sen kaikille maailman kansoille"
Nooh, kovin huonosti nuo Paavali ja kumppanit saivat opetettua vaikkapa tuota kivittämiskäskyä ja ympärileikkausta pakanoille. Olisikohan Paavalin ymmärryksessä vikaa, vai mikä oli ?- gjg
Exap kirjoitti:
"1. Jeesus käski noudattaa Mooseksen lakia
Nooh, kovin huonosti nuo Paavali ja kumppanit saivat opetettua vaikkapa tuota kivittämiskäskyä ja ympärileikkausta pakanoille. Olisikohan Paavalin ymmärryksessä vikaa, vai mikä oli ?Laki ei velvoita Israelin ulkopuolella asuvia pakanoita ottamaan ympärileikkausta. Sen voi ottaa, jos tahtoo, mutta pakanoilla ei ole velvollisuutta. Kuolemantuomioiden toimeenpano kuuluu esivallalle, kuten Roomalaiskirjeessä todetaan.
Mooseksen laissa puhutaan muukalaisista, jotka asuivat Israelin keskuudessa. Tietenkin, koska eiväthän muukalaiset kaukana vierailla mailla olleet kuulemassa Tooraa. Mutta kaikille, jotka palvoivat Israelin Jumalaa ja vaelsivat juutalaisten keskuudessa, laki oli tismalleen sama. Miksi Mooses olisi sanonut, että kaikki te muukalaiset kaukana vierailla mailla noudattakaa tarkoin tätä lakia? Eiväthän he olleet kuulemassa. Sama käsky toistetaan Mooseksen kirjoissa lukuisia kertoja. Laitetaan tänne kertauksen vuoksi:
"Sama laki olkoon maassasyntyneellä ja muukalaisella, joka asuu teidän keskuudessanne." (2. Moos. 12:49)
"Sama laki olkoon teillä, niin muukalaisella kuin maassa syntyneelläkin; sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne." (3. Moos. 24:22) - ei sanaakaan muukalaisista, jotka asuvat Israelin keskuudessa, puhutaan vain muukalaisista yleensä, tarkoittaen kaikkia muukalaisia kaikkialla
"Ja jos muukalainen asuu teidän luonanne ja tahtoo viettää pääsiäistä Herran kunniaksi, viettäköön sen pääsiäistä koskevien käskyjen ja säädösten mukaan; samat käskyt olkoot teillä, niin muukalaisella kuin maassa syntyneelläkin." (4. Moos. 9:14)
"Ja jos muukalainen, joka asuu teidän luonanne tai on ainiaaksi asettunut teidän keskuuteenne, tahtoo uhrata suloisesti tuoksuvan uhrin Herralle, niin hän tehköön, niinkuin tekin teette. Seurakunnassa olkoon laki sama teillä kuin muukalaisellakin, joka asuu teidän luonanne. Tämä olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen. Se, mikä koskee teitä, koskekoon myös muukalaista Herran edessä. Sama laki ja sama oikeus olkoon sekä teillä että muukalaisella, joka asuu teidän luonanne." (4. Moos. 15:14-16)
Sama asia toistetaan moneen kertaan. Laki on sama muukalaisille ja juutalaisille.
Vai onko tappaminen, varastaminen ja huorin teko kielletty ainoastaan Israelin alueella? Jos sinä lennät Israeliin lomalle, oletko velvollinen sitomaan tupsut viittasi kulmiin, noudattamaan ruokasäädöksiä ja viettämään sapattia? Tietysti laki on sama missä tahansa päin maapalloa. Ei ole mahdollista, että kymmenen käskyä on voimassa ainoastaan Israelissa, ulkomailla pakanat saavat tehdä mitä iljettävyyksiä hyvänsä. Jumala tuomitsee kaikki kansat varmasti saman mitan mukaan.
Koita jo tajuta, että Mooseksen laissa puhutaan muukalaisista, jotka asuvat teidän keskellänne, koska se puhuu niille muukalaisille, jotka olivat paikalla. Ei olisi mitään järkeä, että Mooses olisi sanonut "Kaikki muukalaiset kaukana vierailla mailla noudattakaa tarkoin tätä lakia". Eiväthän he olleet kuulemassa. Toivottavasti ymmärrät tämän yksinkertaisen asian.Exap kirjoitti:
"1. Jeesus käski noudattaa Mooseksen lakia
Nooh, kovin huonosti nuo Paavali ja kumppanit saivat opetettua vaikkapa tuota kivittämiskäskyä ja ympärileikkausta pakanoille. Olisikohan Paavalin ymmärryksessä vikaa, vai mikä oli ?>> Nooh, kovin huonosti nuo Paavali ja kumppanit saivat opetettua vaikkapa tuota kivittämiskäskyä ja ympärileikkausta pakanoille. <<
Missä kohtaa Paavali sanoo, että älkää kivittäkö? Missä kohtaa Tooraa annetaan käsky ympärileikata pakanat?Kristitty.net kirjoitti:
Mooseksen laissa puhutaan muukalaisista, jotka asuivat Israelin keskuudessa. Tietenkin, koska eiväthän muukalaiset kaukana vierailla mailla olleet kuulemassa Tooraa. Mutta kaikille, jotka palvoivat Israelin Jumalaa ja vaelsivat juutalaisten keskuudessa, laki oli tismalleen sama. Miksi Mooses olisi sanonut, että kaikki te muukalaiset kaukana vierailla mailla noudattakaa tarkoin tätä lakia? Eiväthän he olleet kuulemassa. Sama käsky toistetaan Mooseksen kirjoissa lukuisia kertoja. Laitetaan tänne kertauksen vuoksi:
"Sama laki olkoon maassasyntyneellä ja muukalaisella, joka asuu teidän keskuudessanne." (2. Moos. 12:49)
"Sama laki olkoon teillä, niin muukalaisella kuin maassa syntyneelläkin; sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne." (3. Moos. 24:22) - ei sanaakaan muukalaisista, jotka asuvat Israelin keskuudessa, puhutaan vain muukalaisista yleensä, tarkoittaen kaikkia muukalaisia kaikkialla
"Ja jos muukalainen asuu teidän luonanne ja tahtoo viettää pääsiäistä Herran kunniaksi, viettäköön sen pääsiäistä koskevien käskyjen ja säädösten mukaan; samat käskyt olkoot teillä, niin muukalaisella kuin maassa syntyneelläkin." (4. Moos. 9:14)
"Ja jos muukalainen, joka asuu teidän luonanne tai on ainiaaksi asettunut teidän keskuuteenne, tahtoo uhrata suloisesti tuoksuvan uhrin Herralle, niin hän tehköön, niinkuin tekin teette. Seurakunnassa olkoon laki sama teillä kuin muukalaisellakin, joka asuu teidän luonanne. Tämä olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen. Se, mikä koskee teitä, koskekoon myös muukalaista Herran edessä. Sama laki ja sama oikeus olkoon sekä teillä että muukalaisella, joka asuu teidän luonanne." (4. Moos. 15:14-16)
Sama asia toistetaan moneen kertaan. Laki on sama muukalaisille ja juutalaisille.
Vai onko tappaminen, varastaminen ja huorin teko kielletty ainoastaan Israelin alueella? Jos sinä lennät Israeliin lomalle, oletko velvollinen sitomaan tupsut viittasi kulmiin, noudattamaan ruokasäädöksiä ja viettämään sapattia? Tietysti laki on sama missä tahansa päin maapalloa. Ei ole mahdollista, että kymmenen käskyä on voimassa ainoastaan Israelissa, ulkomailla pakanat saavat tehdä mitä iljettävyyksiä hyvänsä. Jumala tuomitsee kaikki kansat varmasti saman mitan mukaan.
Koita jo tajuta, että Mooseksen laissa puhutaan muukalaisista, jotka asuvat teidän keskellänne, koska se puhuu niille muukalaisille, jotka olivat paikalla. Ei olisi mitään järkeä, että Mooses olisi sanonut "Kaikki muukalaiset kaukana vierailla mailla noudattakaa tarkoin tätä lakia". Eiväthän he olleet kuulemassa. Toivottavasti ymmärrät tämän yksinkertaisen asian."Ei olisi mitään järkeä, että Mooses olisi sanonut "Kaikki muukalaiset kaukana vierailla mailla noudattakaa tarkoin tätä lakia". Eiväthän he olleet kuulemassa. Toivottavasti ymmärrät tämän yksinkertaisen asian."
Ei siinä olekaan mitään järkeä, kuulipa sitä tai ei. Ymmärrän sen oikein hyvin. Eli Mooseksen laki ei koske minua, suomalaista.Exap kirjoitti:
"Ei olisi mitään järkeä, että Mooses olisi sanonut "Kaikki muukalaiset kaukana vierailla mailla noudattakaa tarkoin tätä lakia". Eiväthän he olleet kuulemassa. Toivottavasti ymmärrät tämän yksinkertaisen asian."
Ei siinä olekaan mitään järkeä, kuulipa sitä tai ei. Ymmärrän sen oikein hyvin. Eli Mooseksen laki ei koske minua, suomalaista.Eli sinä saat vapaasti tappaa, varastaa ja tehdä huorin, koska et ole juutalainen tai et asu Israelissa? Jumala siis sallii pakanoiden vierailla mailla tehdä mitä lystää?
Kristitty.net kirjoitti:
Eli sinä saat vapaasti tappaa, varastaa ja tehdä huorin, koska et ole juutalainen tai et asu Israelissa? Jumala siis sallii pakanoiden vierailla mailla tehdä mitä lystää?
Minun mielestäni nämä kiteytykset: “Niin kuin te tahdotte ihmisten tekevän teille, niin tehkää te heille” ja ”Rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi” kattavat mainiosti nuo spesifit kiellot, jotka koskevat tappamista, varastamista ja huorintekoa.
v.aari kirjoitti:
Minun mielestäni nämä kiteytykset: “Niin kuin te tahdotte ihmisten tekevän teille, niin tehkää te heille” ja ”Rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi” kattavat mainiosti nuo spesifit kiellot, jotka koskevat tappamista, varastamista ja huorintekoa.
Exapin mielestä Mooseksen laki ei koske suomalaisia, joten ilmeisesti kymmenen käskyä ei koske suomalaisia. Sanooko Jeesus jossain kohtaa, että rakkaudenkaksoiskäsky koskee myös pakanoita? Hänhän puhui juutalaisille, on selvää, että juutalaisten tuli noudattaa lakia, mutta missä kohtaa Jeesus antaa ainoankaan käskyn pakanoille?
Kristitty.net kirjoitti:
Exapin mielestä Mooseksen laki ei koske suomalaisia, joten ilmeisesti kymmenen käskyä ei koske suomalaisia. Sanooko Jeesus jossain kohtaa, että rakkaudenkaksoiskäsky koskee myös pakanoita? Hänhän puhui juutalaisille, on selvää, että juutalaisten tuli noudattaa lakia, mutta missä kohtaa Jeesus antaa ainoankaan käskyn pakanoille?
Jos päädyt siihen, että sinulla on oikeus ja lisäksi halu tappaa, varastaa ja tehdä huorin, en minä sille mitään mahda. Siinähän sikaile sitten ja törmäät järjestyneeseen yhteiskuntaan.
v.aari kirjoitti:
Jos päädyt siihen, että sinulla on oikeus ja lisäksi halu tappaa, varastaa ja tehdä huorin, en minä sille mitään mahda. Siinähän sikaile sitten ja törmäät järjestyneeseen yhteiskuntaan.
Minä en tee mitään niistä asioista, koska noudatan Mooseksen lakia, joka kuuluu meille edelleen uudessa liitossa. Ongelma tämä on niille kristityille, jotka sanovat, että Mooseksen laki on kumottu.
Kristitty.net kirjoitti:
Minä en tee mitään niistä asioista, koska noudatan Mooseksen lakia, joka kuuluu meille edelleen uudessa liitossa. Ongelma tämä on niille kristityille, jotka sanovat, että Mooseksen laki on kumottu.
Minua kauhistuttaa ihminen, joka pitäytyy tappamasta, varastamasta ja huorin tekemästä vain siksi, että noudattaa Mooseksen lakia. Toivon että pysyt lujana kummallisessa uskossasi, jotta eläisit ihmisiksi.
- woe3
Missä kohtaa Jeesus käskee noudattamaan Mooseksen lakia?
- gjg
Lähetyskäskyssä Jeesus käski opettaa kaikille kansoille Mookseksen laki. Paavali noudatti Jeesuksen ohjetta ja opetti mm. efesolaisia ja roomalaisia noudattamaan Mooseksen lakia.
Mt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Mt 7:
Room 2:27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.
Roomalaiskatolinen kirkko on Raamatun tarkoittama peto, joka kumosi Jumalan lain ja juhlapyhät. Katolisen kirkon roomalaisiin uskontoihin perustuvat perinnäissäännöt ovat levinneet laajasti muihin kirkkokuntiin, joilla on kumottu Jumalan laki. Tämän takia vain hyvin harva uskovainen pelastuu taivaaseen, koska he tekevät laittomuutta.
Dan 7:25 Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan, tuhoaa Korkeimman pyhiä ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain. Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleen ajaksi, kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.
Lk 13: 23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi: 24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene. - gjg
gjg kirjoitti:
Lähetyskäskyssä Jeesus käski opettaa kaikille kansoille Mookseksen laki. Paavali noudatti Jeesuksen ohjetta ja opetti mm. efesolaisia ja roomalaisia noudattamaan Mooseksen lakia.
Mt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Mt 7:
Room 2:27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.
Roomalaiskatolinen kirkko on Raamatun tarkoittama peto, joka kumosi Jumalan lain ja juhlapyhät. Katolisen kirkon roomalaisiin uskontoihin perustuvat perinnäissäännöt ovat levinneet laajasti muihin kirkkokuntiin, joilla on kumottu Jumalan laki. Tämän takia vain hyvin harva uskovainen pelastuu taivaaseen, koska he tekevät laittomuutta.
Dan 7:25 Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan, tuhoaa Korkeimman pyhiä ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain. Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleen ajaksi, kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.
Lk 13: 23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi: 24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.Sanoin: -Tämän takia vain hyvin harva uskovainen pelastuu taivaaseen, koska he tekevät laittomuutta.
Korjaan, tarkoitin, että koska kirkoissa lähes kaikki uskovat tekevät laittomuutta, niin sen takia vain hyvin pieni osa uskovista pelastuu taivaaseen. Monella on pelastusiloa, mutta se on väärää iloa, koska he eivät pelastu johtuen siitä, etteivät noudata lakia. Vain hyvin pieni osa uskovista oikeasti uskoo Jeesusta, joten vain tämä uskollinen joukko pelastuu.
Lähes kaikki papit tuomitaan helvettiin. Tämä koskee myös meidän ajan luterilaisia, adventisteja ja helluntailaisia pappeja sekä muita seurakunnassa puhuvia seurakuntalaisia.
Mt 23:13 "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse te ette mene sisälle ettekä päästä niitäkään, jotka menisivät. "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te viette leskiltä talot ja latelette pitkiä rukouksianne vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan teidän tuomionne. 15 "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette.
----
33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt! Miten te voisitte välttää kadotustuomion? - woe3
Lainopettajat ja fariseukset kyllä noudattivat lakia hyvinkin pikkutarkasti kuten tiedetään, mutta kuitenkaan he eivät noudattaneet hyvin Jumalan tahtoa, niin että Jeesus moitti heitä siitä ja varoitti kansaa. Mt 5:17-20 Miten tämä on mahdollista.
Joten Mt 23: 1 on siis kaiketi se kohta, Jeesuksen sitaatti, johon tämä kaikki lainopetus perustuu.?
Matteusksen mukaan Jeesus sanoi myös:
12: 7 Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä. gjg kirjoitti:
Sanoin: -Tämän takia vain hyvin harva uskovainen pelastuu taivaaseen, koska he tekevät laittomuutta.
Korjaan, tarkoitin, että koska kirkoissa lähes kaikki uskovat tekevät laittomuutta, niin sen takia vain hyvin pieni osa uskovista pelastuu taivaaseen. Monella on pelastusiloa, mutta se on väärää iloa, koska he eivät pelastu johtuen siitä, etteivät noudata lakia. Vain hyvin pieni osa uskovista oikeasti uskoo Jeesusta, joten vain tämä uskollinen joukko pelastuu.
Lähes kaikki papit tuomitaan helvettiin. Tämä koskee myös meidän ajan luterilaisia, adventisteja ja helluntailaisia pappeja sekä muita seurakunnassa puhuvia seurakuntalaisia.
Mt 23:13 "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse te ette mene sisälle ettekä päästä niitäkään, jotka menisivät. "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te viette leskiltä talot ja latelette pitkiä rukouksianne vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan teidän tuomionne. 15 "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette.
----
33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt! Miten te voisitte välttää kadotustuomion?"Lähes kaikki papit tuomitaan helvettiin. Tämä koskee myös meidän ajan luterilaisia, adventisteja ja helluntailaisia pappeja sekä muita seurakunnassa puhuvia seurakuntalaisia."
No onpa sentään hyvä että edes vapaakirkon pastorit voivat huokaista helpotuksesta. Jotakin mahdollisuuksia siis vielä heillä lienee, kun kerran ihan kaikkia heitä ei siis tässä listata.
Vai joko olet valmis tuomitsemaan heidätkin sinne lämpimämmälle puolelle ?
On hassua, että jostakin kumman syystä, se oma usko on aina oikeaa uskoa, ja se toisen usko on sitä väärää uskoa. Osaatkos selittää mistä sellainen ihmeellinen ilmiö johtuu ?woe3 kirjoitti:
Lainopettajat ja fariseukset kyllä noudattivat lakia hyvinkin pikkutarkasti kuten tiedetään, mutta kuitenkaan he eivät noudattaneet hyvin Jumalan tahtoa, niin että Jeesus moitti heitä siitä ja varoitti kansaa. Mt 5:17-20 Miten tämä on mahdollista.
Joten Mt 23: 1 on siis kaiketi se kohta, Jeesuksen sitaatti, johon tämä kaikki lainopetus perustuu.?
Matteusksen mukaan Jeesus sanoi myös:
12: 7 Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.Matt 12:7 Jeesus siteeraa suoraan profeetta Hooseaa (6:6).
Se on 1933 suomennoksessa “Laupeutta minä tahdon enkä uhria”, mutta vuoden 1992 versio on sanatarkempi: “Uskollisuutta minä tahdon enkä uhria”.
Tuo laupeuden ja myötätunnon merkityksen tuominen Hoosean tekstiin on loistava esimerkki Midraš-perinteestä, jossa käytetään jotakin Tooran kohtaa uudella syvällisellä ja rakentavalla tavalla, jota alkuperäinen profeetta tuskin edes myöntäisi tarkoittaneensa.
Rabbit ovat ymmärtäneet jo kauan sitten, että vastuu on lukijalla ja sanan selittäjällä eikä suinkaan ikivanhalla tekstillä itsellään.
- Mitäsalataan
Eipä noita tooran käskyjä ole monta, vailla toraistit niistä jatkuvasti höpisevät.
Tuskin ainutta käskyä on sellaista etteivät monet niitä noudata tietämättä toorasta hölyn pölyä.
Esimerkiksi puoli miljardia intialaista lienee kasvissyöjiä eivätkä monet halua edes tallata muurahaista kuoliaaksi. Jos niin pelastuu, he ovat paljon edellä juudaisteista.
Mikä ihmeen ongelma siinä on ettei kiisteltyjä käskyjä voi tuoda esille? Onko niissä jotain häpeämistä? Onko toraismi salauskonto?
Jeesus sanoi että se joka tekee oikein haluaa tulla valkeuteen. Toraistit eivät!
Kristitty.net väittää että joitakin sääntöjä ei voi noudattaa, mutta ei osaa sanoa mitä voi noudattaa tooran mukaan.- kysynpävaa
Noin 700 lakia taisi olla mikä niistä on voimassa ja mikä ei ?
10 käskyä on voimassa mutta,että nämä sadat muut ? - gjg
kysynpävaa kirjoitti:
Noin 700 lakia taisi olla mikä niistä on voimassa ja mikä ei ?
10 käskyä on voimassa mutta,että nämä sadat muut ?Kaikki Vanhan testamentin käskyt ovat voimassa uuden liiton aikana. Jos Toorassa on 613 käskyä, se on aika vähän verrattuna Suomen lakiin, jossa on monin verroin enemmän käskyjä. Niitä meidän tulee noudattaa ja se onnistuu. En tiedä miten monta käskyä on tieliikennelaissa, mutta varmaa enemmän kuin 613. Niidenkin noudattaminen onnistuu aika hyvin niiltä, joilla on ajokortti.
- Temppeliäkerrakseen
19. Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?
20. Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne.- gjg
Jos et pyhitä elämääsi noudattamalla Jumalan lakia, niin se ei ole pyhää elämää. Ilman pyhää lain noudattamista et ole näkevä Herraa.
3 Ms 19: 1 Herra sanoi Moosekselle:
2 "Sano Israelin kansalle: Olkaa pyhät, sillä minä, Herra, teidän Jumalanne, olen pyhä.
3 "Jokainen teistä kunnioittakoon äitiään ja isäänsä. Pitäkää kunniassa sapatti ja määräykset, jotka olen siitä antanut. Minä olen Herra, teidän Jumalanne. 4 Älkää kääntykö seuraamaan epäjumalia älkääkä valako itsellenne jumalankuvia. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.
----
37 Sen tähden noudattakaa kaikkia minun lakejani ja käskyjäni ja täyttäkää ne. Minä olen Herra."
Hepr 12:14 pyrkikää pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa.
1 Piet 1:16 Onhan kirjoitettu: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä." 17 Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika. 18 Tiedättehän, ettei teitä ole lunastettu isiltä perimästänne tyhjänpäiväisestä elämästä millään katoavalla tavaralla, hopealla tai kullalla, 19 vaan Kristuksen, tuon virheettömän ja tahrattoman karitsan, kalliilla verellä.
- kysynpävaa
Mitenkä noudatat tuota ohjetta, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli ja sitä ei saa turmella edes nikotiinilla ? Jos nämä 613 ja joidenkin mukaan yli tuhat käskyä on voimassa voi kysyä, Saavatko miehet leikata hiuksensa ja partansa, vaikka Raamattu sen kieltää 3. Moos. 19:27) Onko lupa käyttää vaatetta, jossa on kahdenlaista lankaa 3. Moos. 19:19) ? Pitäisikö naisten vielä peittää päänsä osallistuessaan rukoukseen kirkossa tai rikkooko mies Raamattua vastaan, jos ulkoilessaan erehtyy rukoilemaan pipo päässään. 1. Kor. 11:4-7 ) ?
Lakien huolellinen tutkiminen osoittaa, että jotkut niistä kumottiin uudella lailla pian niiden kirjoittamisen jälkeen.Raamatussa ei sanota, että älkää turmelko Pyhän Hengen temppeliä kahvilla, alkoholilla, nikotiinilla, itsetyydytyksellä tai millään muulla haitallisella tavalla. Kun Paavali puhuu Pyhän Hengen temppelin turmelemisesta, hän puhuu haureuden synnistä.
"Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä? Ottaisinko siis Kristuksen jäsenet ja tekisin ne porton jäseniksi? Pois se! Vai ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi". Mutta joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan. Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, mitä ikinä ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella; mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistansa vastaan. Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?" (1. Kor. 6:15-19)
Haureus turmelee Pyhän Hengen temppelin, nikotiini ei tee mitään pahaa Pyhän Hengen temppelille. Minä tupakoin aiemmin vuosia. Yritin monta kertaa lopettaa, mutta vasta sähkötupakan avulla pääsin eroon tupakasta. Nykyään höyryttelen omatunto täysin puhtaana sähkötupakkaa. Sähkötupakka ei turmele Pyhän Hengen temppeliä. Nikotiini ei ole tupakan tappava komponentti, vaan terva ja häkä, jota sähkötupakasta ei saa lainkaan. Sähkötupakka voi pelastaa miljoonia ihmishenkiä.
Raamatussa sanotaan "Älkää keritkö tukkaanne päälaen ympäriltä, äläkä leikkaamalla turmele partasi reunaa." (3. Moos. 19:27) Minä seuraan tätä ohjetta, vaikka se kristittyjen mielestä olisi kuinka typerä käsky tahansa.
Kysyt saako käyttää vaatetta, joka on tehty kahdenlaisista langoista. Asiaan kuuluvat Raamatun jakeet ovat:
"Noudattakaa minun käskyjäni. Älä anna karjassasi kahden erilaisen eläimen pariutua, älä kylvä peltoosi kahdenlaista siementä, älköönkä kahdenlaisista langoista kudottua vaatetta tulko yllesi." (3. Moos. 19:19)
"Älä pue yllesi vaatetta, joka on kudottu kahdenlaisista langoista, villaisista ja pellavaisista sekaisin." (5. Moos. 22:11)
Juutalaiset tulkitsevat tätä lakia niin, että ainoastaan villan ja pellavan sekoitus on kielletty, 5. Moos. käsky siis tarkentaa 3. Moos. annettua käskyä. Vaikka en kaikessa olekaan juutalaisten kanssa samaa mieltä, tässä asiassa uskon heidän olevan oikeassa. Jos kaikki sekoitukset on kielletty, miksi ylipapin puku käskettiin kutoa pellavan ja villan sekoituksesta?
"Kultalevyt taottiin ohuiksi ja leikattiin säikeiksi, taidokkaasti kudottaviksi punasinisten, purppuranpunaisten ja helakanpunaisten lankojen ja valkoisten pellavalankojen sekaan." (2. Moos. 39:3)
Tämä osoittaa, että koska kullan ja pellavan sekoitus oli sallittu, koskee tämä käsky ainoastaan villan ja pellavan sekoitusta. Muut sekoitekankaat ovat sallittuja. Minulla ei ole ainuttakaan vaatetta, joka on tety villan ja pellavan sekoituksesta.
Paavali selvästi käskee naisten peittää kirkossa päänsä. Tämä on Uuden testamentin opetus, Toorassa ei ole mitään käskyä miesten tai naisten pään peittämisestä. Juutalaisten kipa on perinnäissääntö, jolle ei ole mitään perusteita Raamatussa.
Sanot että "Lakien huolellinen tutkiminen osoittaa, että jotkut niistä kumottiin uudella lailla pian niiden kirjoittamisen jälkeen." Raamatussa ei ole ainuttakaan käskyä, joka kumottiin. Näytä yksikin käsky Toorasta, joka uudessa liitossa on kumottu. Jeesus sanoi, että hän ei tullut kumoamaan lakia ja että laista ei katoa pieninkään piirto. Missä kohtaa Raamattua kumotaan ainutkaan käsky? Ja jos Jeesus ei kumonnut lakia, kuka sen oikein kumosi?- muotojumalisuutta
Vähänpä tunnet nikotiinin haittoja! Nikotiini aiheuttaa verisuonten supistumista, mistä seurauksena verenkierto heikkenee jaloissa ja tiedän useampia jotka ovat saaneet tukoksia , huonon valtimoverenkierron ja jopa kuolion jalkoihinsa. Samoin sydämen verisuonten tukkeutuminen on vaarana.
Toivottavasti sinua auttaa joidenkin käskyjen muodollinen noudattaminen, mutta olisi parempi ymmärtää käskyjen syvempi merkitys: Sinä turmelet Jumalan temppeliä myös nikotiinilla, vaikkei sitä tunnettukaan vielä Mooseksen aikana. - onhannäitä
Esimerkiksi Älkää tehkö pahalle vastarintaa... kumosi käskyn silmä silmästä.
Jeesuksen uhri teki tyhjäksi uhripalveluksen.
Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta saastaisuudesta, ei tarvita enää punaisen hiehon tuhkaa.
"Se on täytetty" merkitsi että tooran ja profeetoiden ennustukset oli täytetty.
Ulkonainen ympärileikkaus tuli tarpeettomaksi liittoon pääsylle.
Jeesuksen esimerkki osoittaa ettei meidän enää tarvitse kivittää avionrikkojia, vaan voimme antaa anteeksi.
Anteeksiantoa ei toora tunne! - sääntöjä
Älä kylvä peltoosi kahdenlaista siementä! Suomessa viljellään usein hernettä kauran joukossa, koska kaura pitää herneet pystyssä ja maa saa typpeä herneistä.
Ilmeisesti suuri rikos tooraa vastaan, mutta hyvä viljelijän kannalta.
Kirjoittakaahan lisää sääntöjä! onhannäitä kirjoitti:
Esimerkiksi Älkää tehkö pahalle vastarintaa... kumosi käskyn silmä silmästä.
Jeesuksen uhri teki tyhjäksi uhripalveluksen.
Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta saastaisuudesta, ei tarvita enää punaisen hiehon tuhkaa.
"Se on täytetty" merkitsi että tooran ja profeetoiden ennustukset oli täytetty.
Ulkonainen ympärileikkaus tuli tarpeettomaksi liittoon pääsylle.
Jeesuksen esimerkki osoittaa ettei meidän enää tarvitse kivittää avionrikkojia, vaan voimme antaa anteeksi.
Anteeksiantoa ei toora tunne!Jeesus ei kumonnut käskyä silmä silmästä ja hammas hampaasta. Jeesus ei sanonut, että jos vahinko on sattunut, enää ei korvattakoon silmää silmästä ja hammas hampaasta. Jeesus kumosi tuon käskyn vääristyneen tulkinnan, että kaikki paha on kostettava samalla mitalla, mikä ei ollut tuon käskyn merkitys koskaan Toorassa.
Sanooko Jeesus jossain kohtaa, että punaisen hiehon tuhkaa ei enää tarvita?
Jeesus sanoi tulleensa täyttämään lain ja profeetat. Sanooko Jeesus, että laki on kumottu? Ei sano, hän sanoo, että ei tullut kumoamaan lakia.
Sanoiko Jeesus, että ketään ei saa enää kivittää? Ei sano. Jeesus kysyi naiselta, missä kaikki sinun syyttäjäsi ovat. Ketään ei ollut jäänyt syyttämään naista Jeesuksen kirjoitettua hiekkaan. Niinpä Jeesuskaan ei tuominnut häntä, koska ei ollut enää lain vaatimia todistajia paikalla.
>> Anteeksiantoa ei toora tunne! <<
Tuntee.
"Älä vihaa veljeäsi sydämessäsi, vaan nuhtele lähimmäistäsi, ettet joutuisi hänen tähtensä syynalaiseksi. Älä kosta äläkä pidä vihaa kansasi lapsia vastaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Minä olen Herra." (3. Moos. 19:17,18)sääntöjä kirjoitti:
Älä kylvä peltoosi kahdenlaista siementä! Suomessa viljellään usein hernettä kauran joukossa, koska kaura pitää herneet pystyssä ja maa saa typpeä herneistä.
Ilmeisesti suuri rikos tooraa vastaan, mutta hyvä viljelijän kannalta.
Kirjoittakaahan lisää sääntöjä!Suomalaiset viljelijät rikkovat siis Tooran pyhää käskyä, entä sitten? Jumalattomat rikkovat paljon muitakin käskyjä.
- kysynpävaa
Kristitty.net kirjoitti:
Raamatussa ei sanota, että älkää turmelko Pyhän Hengen temppeliä kahvilla, alkoholilla, nikotiinilla, itsetyydytyksellä tai millään muulla haitallisella tavalla. Kun Paavali puhuu Pyhän Hengen temppelin turmelemisesta, hän puhuu haureuden synnistä.
"Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä? Ottaisinko siis Kristuksen jäsenet ja tekisin ne porton jäseniksi? Pois se! Vai ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi". Mutta joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan. Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, mitä ikinä ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella; mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistansa vastaan. Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?" (1. Kor. 6:15-19)
Haureus turmelee Pyhän Hengen temppelin, nikotiini ei tee mitään pahaa Pyhän Hengen temppelille. Minä tupakoin aiemmin vuosia. Yritin monta kertaa lopettaa, mutta vasta sähkötupakan avulla pääsin eroon tupakasta. Nykyään höyryttelen omatunto täysin puhtaana sähkötupakkaa. Sähkötupakka ei turmele Pyhän Hengen temppeliä. Nikotiini ei ole tupakan tappava komponentti, vaan terva ja häkä, jota sähkötupakasta ei saa lainkaan. Sähkötupakka voi pelastaa miljoonia ihmishenkiä.
Raamatussa sanotaan "Älkää keritkö tukkaanne päälaen ympäriltä, äläkä leikkaamalla turmele partasi reunaa." (3. Moos. 19:27) Minä seuraan tätä ohjetta, vaikka se kristittyjen mielestä olisi kuinka typerä käsky tahansa.
Kysyt saako käyttää vaatetta, joka on tehty kahdenlaisista langoista. Asiaan kuuluvat Raamatun jakeet ovat:
"Noudattakaa minun käskyjäni. Älä anna karjassasi kahden erilaisen eläimen pariutua, älä kylvä peltoosi kahdenlaista siementä, älköönkä kahdenlaisista langoista kudottua vaatetta tulko yllesi." (3. Moos. 19:19)
"Älä pue yllesi vaatetta, joka on kudottu kahdenlaisista langoista, villaisista ja pellavaisista sekaisin." (5. Moos. 22:11)
Juutalaiset tulkitsevat tätä lakia niin, että ainoastaan villan ja pellavan sekoitus on kielletty, 5. Moos. käsky siis tarkentaa 3. Moos. annettua käskyä. Vaikka en kaikessa olekaan juutalaisten kanssa samaa mieltä, tässä asiassa uskon heidän olevan oikeassa. Jos kaikki sekoitukset on kielletty, miksi ylipapin puku käskettiin kutoa pellavan ja villan sekoituksesta?
"Kultalevyt taottiin ohuiksi ja leikattiin säikeiksi, taidokkaasti kudottaviksi punasinisten, purppuranpunaisten ja helakanpunaisten lankojen ja valkoisten pellavalankojen sekaan." (2. Moos. 39:3)
Tämä osoittaa, että koska kullan ja pellavan sekoitus oli sallittu, koskee tämä käsky ainoastaan villan ja pellavan sekoitusta. Muut sekoitekankaat ovat sallittuja. Minulla ei ole ainuttakaan vaatetta, joka on tety villan ja pellavan sekoituksesta.
Paavali selvästi käskee naisten peittää kirkossa päänsä. Tämä on Uuden testamentin opetus, Toorassa ei ole mitään käskyä miesten tai naisten pään peittämisestä. Juutalaisten kipa on perinnäissääntö, jolle ei ole mitään perusteita Raamatussa.
Sanot että "Lakien huolellinen tutkiminen osoittaa, että jotkut niistä kumottiin uudella lailla pian niiden kirjoittamisen jälkeen." Raamatussa ei ole ainuttakaan käskyä, joka kumottiin. Näytä yksikin käsky Toorasta, joka uudessa liitossa on kumottu. Jeesus sanoi, että hän ei tullut kumoamaan lakia ja että laista ei katoa pieninkään piirto. Missä kohtaa Raamattua kumotaan ainutkaan käsky? Ja jos Jeesus ei kumonnut lakia, kuka sen oikein kumosi?Ei ole kysymys 10 käskystä. Rabbien mukaan Vanhassa testamentissa on 613 lakia. Lukumäärää ei ole tarkoitus ottaa kirjaimellisesti, koska määritelmä on tehty sen mukaan, että löytyisi yksi kielto jokaiselle vuoden päivälle 365) ja lisäksi yksi myönteinen laki jokaiselle ruumiin luulle (luita väitettiin olevan 248, koska kuivaan luolaan haudatun ruumiin maaduttua luurangoksi sen sanottiin hajoavan hopeavasaralla kopautettuna näin moneen osaan). Todellista Vanhan testamentin säädösten määrää on erittäin hankala laskea,
On hienoa,että olet lopettanut tupakan polttamisen ja toivottavasti jonain päivänä myös tuon sähkö tupakan sauhuttelun Se että Raamatussa ei kieletä nikotiinin käyttöä ei tarkoita että sitä pitäisi käyttää. Löytyisi pitkä lista mitä voisi tehdä mikä ei olisi hyväksi mitä Raamattu ei kiellä tänä päivänä. Mitä muuten pidät Lääkäri Pekka Reinikaisesta ? kysynpävaa kirjoitti:
Ei ole kysymys 10 käskystä. Rabbien mukaan Vanhassa testamentissa on 613 lakia. Lukumäärää ei ole tarkoitus ottaa kirjaimellisesti, koska määritelmä on tehty sen mukaan, että löytyisi yksi kielto jokaiselle vuoden päivälle 365) ja lisäksi yksi myönteinen laki jokaiselle ruumiin luulle (luita väitettiin olevan 248, koska kuivaan luolaan haudatun ruumiin maaduttua luurangoksi sen sanottiin hajoavan hopeavasaralla kopautettuna näin moneen osaan). Todellista Vanhan testamentin säädösten määrää on erittäin hankala laskea,
On hienoa,että olet lopettanut tupakan polttamisen ja toivottavasti jonain päivänä myös tuon sähkö tupakan sauhuttelun Se että Raamatussa ei kieletä nikotiinin käyttöä ei tarkoita että sitä pitäisi käyttää. Löytyisi pitkä lista mitä voisi tehdä mikä ei olisi hyväksi mitä Raamattu ei kiellä tänä päivänä. Mitä muuten pidät Lääkäri Pekka Reinikaisesta ?Reinikainen opettaa hyvin ja asiallisesti luomisesta.
Jos lähdemme kieltämään eri aineita, rajanveto ei ole helppoa. Pitäisikö kahvikin kieltää?- kerettiläinen-
Kristitty.net kirjoitti:
Jeesus ei kumonnut käskyä silmä silmästä ja hammas hampaasta. Jeesus ei sanonut, että jos vahinko on sattunut, enää ei korvattakoon silmää silmästä ja hammas hampaasta. Jeesus kumosi tuon käskyn vääristyneen tulkinnan, että kaikki paha on kostettava samalla mitalla, mikä ei ollut tuon käskyn merkitys koskaan Toorassa.
Sanooko Jeesus jossain kohtaa, että punaisen hiehon tuhkaa ei enää tarvita?
Jeesus sanoi tulleensa täyttämään lain ja profeetat. Sanooko Jeesus, että laki on kumottu? Ei sano, hän sanoo, että ei tullut kumoamaan lakia.
Sanoiko Jeesus, että ketään ei saa enää kivittää? Ei sano. Jeesus kysyi naiselta, missä kaikki sinun syyttäjäsi ovat. Ketään ei ollut jäänyt syyttämään naista Jeesuksen kirjoitettua hiekkaan. Niinpä Jeesuskaan ei tuominnut häntä, koska ei ollut enää lain vaatimia todistajia paikalla.
>> Anteeksiantoa ei toora tunne! <<
Tuntee.
"Älä vihaa veljeäsi sydämessäsi, vaan nuhtele lähimmäistäsi, ettet joutuisi hänen tähtensä syynalaiseksi. Älä kosta äläkä pidä vihaa kansasi lapsia vastaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Minä olen Herra." (3. Moos. 19:17,18)# Sanoiko Jeesus, että ketään ei saa enää kivittää? Ei sano. Jeesus kysyi naiselta, missä kaikki sinun syyttäjäsi ovat. Ketään ei ollut jäänyt syyttämään naista Jeesuksen kirjoitettua hiekkaan. Niinpä Jeesuskaan ei tuominnut häntä, koska ei ollut enää lain vaatimia todistajia paikalla.#
Tällä palstalla on paljon todistajia, että sinä olet osoittautunut vääräksi profeetaksi. Sinun pitäisi nyt hurskaana lain noudattajana vaatia, että me tulemme kivittämään sinut kuoliaaksi!
Joten kerro nimesi, aika ja paikka (jokin soramonttu olisi hyvä), missä sinut voidaan kivittää, niin ehkä sinne joku hurskas tulee...
Ja muista ottaa henkilöllisyystodistus mukaan, koska koskaan ei voi tietää, vaikka tuollainen liero väärä profeetta houkuttelisi vihollisensa paikalle. kerettiläinen- kirjoitti:
# Sanoiko Jeesus, että ketään ei saa enää kivittää? Ei sano. Jeesus kysyi naiselta, missä kaikki sinun syyttäjäsi ovat. Ketään ei ollut jäänyt syyttämään naista Jeesuksen kirjoitettua hiekkaan. Niinpä Jeesuskaan ei tuominnut häntä, koska ei ollut enää lain vaatimia todistajia paikalla.#
Tällä palstalla on paljon todistajia, että sinä olet osoittautunut vääräksi profeetaksi. Sinun pitäisi nyt hurskaana lain noudattajana vaatia, että me tulemme kivittämään sinut kuoliaaksi!
Joten kerro nimesi, aika ja paikka (jokin soramonttu olisi hyvä), missä sinut voidaan kivittää, niin ehkä sinne joku hurskas tulee...
Ja muista ottaa henkilöllisyystodistus mukaan, koska koskaan ei voi tietää, vaikka tuollainen liero väärä profeetta houkuttelisi vihollisensa paikalle.Kaikki me olemme tehneet syntiä, josta tuomitaan kuolemanrangaistukseen. Joten kukaan meistä ei pelastu, paitsi Jeesuksen veren kautta.
- kerettiläinen-
Kristitty.net kirjoitti:
Raamatussa ei sanota, että älkää turmelko Pyhän Hengen temppeliä kahvilla, alkoholilla, nikotiinilla, itsetyydytyksellä tai millään muulla haitallisella tavalla. Kun Paavali puhuu Pyhän Hengen temppelin turmelemisesta, hän puhuu haureuden synnistä.
Sanot että "Lakien huolellinen tutkiminen osoittaa, että jotkut niistä kumottiin uudella lailla pian niiden kirjoittamisen jälkeen." Raamatussa ei ole ainuttakaan käskyä, joka kumottiin. Näytä yksikin käsky Toorasta, joka uudessa liitossa on kumottu. Jeesus sanoi, että hän ei tullut kumoamaan lakia ja että laista ei katoa pieninkään piirto. Missä kohtaa Raamattua kumotaan ainutkaan käsky? Ja jos Jeesus ei kumonnut lakia, kuka sen oikein kumosi?# Paavali selvästi käskee naisten peittää kirkossa päänsä. #
Ei käske. Raamattu ei edes tunne koko kirkkokäsitettä. Se on ÄitiKIRKON synnyttämä väärennös seurakunnasta, joka syntyi vasta joskus 300-luvulla.
"Uskonpuhdistajat" veivät sitten tämän "pedon merkin" kaikkeen maailmaan ja heidän toimestaan Äitikirkolle alkoikin syntyä porttotyttäriä kuin sieniä sateella.
Ja "synnytykset" sen kun vain jatkuvat...toistaiseksi...
Ilm.17
5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan p o r t t o j e n ja kauhistuksien ÄITI".
Jes.47
8 Mutta nyt kuule tämä, sinä hekumassa-eläjä, joka istut turvallisena, joka sanot sydämessäsi: "Minä, eikä ketään muuta! Minä en ole leskenä istuva enkä lapsettomuudesta tietävä."
9 Mutta nämä molemmat tulevat sinun osaksesi äkisti, yhtenä päivänä: LAPSETTOMUUS ja LESKEYS...
Jes.54
1 Riemuitse, sinä HEDELMÄTÖN, joka et ole synnyttänyt, huuda ilosta ja riemahda, sinä, joka et ole synnytyskivuissa ollut. Sillä hyljätyllä on lapsia enemmän kuin aviovaimolla, sanoo Herra.
Gal.4
26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
Samoin Raamattu ei tunne myöskään helvettikäsitettä. Sekin on Äitikirkon aikaansaannoksia. Jeesus puhui kaatopaikasta. - kysynpävaa
Kristitty.net kirjoitti:
Reinikainen opettaa hyvin ja asiallisesti luomisesta.
Jos lähdemme kieltämään eri aineita, rajanveto ei ole helppoa. Pitäisikö kahvikin kieltää?Olen tavannut Pekka Reinikaisen muutaman kerran ja tiedän mitä hän ajattelee nikotiinista ja kahvista jos haluat tietää enemmän mitä hän niistä sanoo voin kertoa.
On ihmisiä jotka eivät juo kahvia vaikka suomessa se on vähemmistö. Mutta eihän me pelastuta syömällä tai juomalla vain yksin armosta.
Siunausta sinun päivääsi! - kerettiläinen-
Kristitty.net kirjoitti:
Kaikki me olemme tehneet syntiä, josta tuomitaan kuolemanrangaistukseen. Joten kukaan meistä ei pelastu, paitsi Jeesuksen veren kautta.
Ahaa, puolustelet siis o m a a lainrikkomustasi sillä, että muutkin rikkovat lakia, mutta olisit kuitenkin valmis hyväksymään niiden m u i d e n lainrikkojien kivittämiset!
Tämähän on erittäin oiva todistus lähimmäisen rakkaudestasi... - kerettiläinen-
Kristitty.net kirjoitti:
Suomalaiset viljelijät rikkovat siis Tooran pyhää käskyä, entä sitten? Jumalattomat rikkovat paljon muitakin käskyjä.
Sinä hurskaana kristittynä varmaankin varmuuden vuoksi jätät syömättä kaurat ja herneet ja kaikki muutkin väärin viljellyt tuotteet, ettet vaan vahingossa nauti tämän jumalattoman teon seurauksista?
Vai ostatko ruokasi kenties joltakin kosher-viljelijältä tai jostakin kosher-kaupasta, ettet vaan saastuta itseäsi saastaisella ruoalla? - kerettiläinen-
Ahaa, puolustelet siis o m a a lainrikkomustasi sillä, että muutkin rikkovat lakia, mutta olisit kuitenkin valmis hyväksymään niiden m u i d e n lainrikkojien kivittämiset!
Tämähän on erittäin oiva todistus lähimmäisen rakkaudestasi...# Tämähän on erittäin oiva todistus lähimmäisen rakkaudestasi...#
Tässä yhteydessä käyttäisin mieluummin käsitettä "tora-istinen lähimmäisen rakkaus" kuin kristillinen lähimmäisen rakkaus... - gjg
# Tämähän on erittäin oiva todistus lähimmäisen rakkaudestasi...#
Tässä yhteydessä käyttäisin mieluummin käsitettä "tora-istinen lähimmäisen rakkaus" kuin kristillinen lähimmäisen rakkaus...Vain hyvin harva uskovainen pelastuu taivaaseen. Sinä vastustat Jumalan Sanaa ja sen takia sinulla ei ole pääsyä taivasten porteista sisälle. Näin käy lähes kaikille niille, jotka meidän aikana käyvät erilaisissa seurakunnissa ja kuvittelevat, että heillä olisi pelastut Golgatan veren tähden. Mutta kun ei ota huomioon sitä, mitä ehtoja armon saamiseen on, käy silloin niin, ettei taivasten portit aukene. Jeesus sanoi tämän asian hyvin selvästi.
Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN tekijät'. gjg kirjoitti:
Vain hyvin harva uskovainen pelastuu taivaaseen. Sinä vastustat Jumalan Sanaa ja sen takia sinulla ei ole pääsyä taivasten porteista sisälle. Näin käy lähes kaikille niille, jotka meidän aikana käyvät erilaisissa seurakunnissa ja kuvittelevat, että heillä olisi pelastut Golgatan veren tähden. Mutta kun ei ota huomioon sitä, mitä ehtoja armon saamiseen on, käy silloin niin, ettei taivasten portit aukene. Jeesus sanoi tämän asian hyvin selvästi.
Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN tekijät'." Sinä vastustat Jumalan Sanaa ja sen takia sinulla ei ole pääsyä taivasten porteista sisälle."
No sinä näemmä erottaudut näistä tuomionprofeetoista siinä, että et listaa nimeltä niitä, jotka joutuvat helll.sinkiin tai-jonnekin, vaan sen sijaan listaat niitä jotka eivät pääse taivaaseen. Se on ihan uusi ja mielenkiintoinen, pehmennetty lähestymistapa joka ei varmaankaan loukkaa ketään,
Onhan se nyt ihan eri asia sanoa "joudut helv..." (no, jonnekin kaiketi kuitenkin) kuin sanoa että sinä et pääse taivaaseen.
Tämä on kai sellaista positiivista tuomitsemista, ... kai ?Exap kirjoitti:
" Sinä vastustat Jumalan Sanaa ja sen takia sinulla ei ole pääsyä taivasten porteista sisälle."
No sinä näemmä erottaudut näistä tuomionprofeetoista siinä, että et listaa nimeltä niitä, jotka joutuvat helll.sinkiin tai-jonnekin, vaan sen sijaan listaat niitä jotka eivät pääse taivaaseen. Se on ihan uusi ja mielenkiintoinen, pehmennetty lähestymistapa joka ei varmaankaan loukkaa ketään,
Onhan se nyt ihan eri asia sanoa "joudut helv..." (no, jonnekin kaiketi kuitenkin) kuin sanoa että sinä et pääse taivaaseen.
Tämä on kai sellaista positiivista tuomitsemista, ... kai ?Joskus melko kauan sitten olin pihalla kurahousuisten kakaroiden joukossa yhtenä mukana.
Jos joku oli kovin harmissaan toisen lapsen tekemisistä tai sanomisista, hän saattoi purkaa kiukkunsa raskaimman sarjan madonlukuun: “Sä et pääse taivaaseen!”.
Useimmista meistä tuli sittemmin aikuisia.v.aari kirjoitti:
Joskus melko kauan sitten olin pihalla kurahousuisten kakaroiden joukossa yhtenä mukana.
Jos joku oli kovin harmissaan toisen lapsen tekemisistä tai sanomisista, hän saattoi purkaa kiukkunsa raskaimman sarjan madonlukuun: “Sä et pääse taivaaseen!”.
Useimmista meistä tuli sittemmin aikuisia."Useimmista meistä tuli sittemmin aikuisia."
Näin tosiaan useille käy. Ei näemmä kuitenkaan kaikille, joilla ikää kertyy.
Toisaalta, itse asiassa Jeesuksenkin julistus oli, ettei meistä kukaan pääse taivaaseen, koska Jeesus julisti Ihmisen Pojan tulevan maan päälle, tuomitsevan ihmiset täällä ja perustavan valtakuntansa tänne.Exap kirjoitti:
"Useimmista meistä tuli sittemmin aikuisia."
Näin tosiaan useille käy. Ei näemmä kuitenkaan kaikille, joilla ikää kertyy.
Toisaalta, itse asiassa Jeesuksenkin julistus oli, ettei meistä kukaan pääse taivaaseen, koska Jeesus julisti Ihmisen Pojan tulevan maan päälle, tuomitsevan ihmiset täällä ja perustavan valtakuntansa tänne.Sanoihin on helppo kompastua. Tekisi mieli ihan päivitellä että voi taivas.
Taivasten valtakunta tai Jumalan valtakunta – mikä se on? Siitä on kysymys.
Jos joku tuosta valtakunnasta sanoo, että se on täällä tai tuolla, tällöin tai silloin, älkää uskoko. Valtakunta on, jos on ollakseen, sisällisesti meissä, meidän keskellämme tai ehkä voisi sanoa meidän suhteissamme. (Luuk 17:20–21)kerettiläinen- kirjoitti:
# Paavali selvästi käskee naisten peittää kirkossa päänsä. #
Ei käske. Raamattu ei edes tunne koko kirkkokäsitettä. Se on ÄitiKIRKON synnyttämä väärennös seurakunnasta, joka syntyi vasta joskus 300-luvulla.
"Uskonpuhdistajat" veivät sitten tämän "pedon merkin" kaikkeen maailmaan ja heidän toimestaan Äitikirkolle alkoikin syntyä porttotyttäriä kuin sieniä sateella.
Ja "synnytykset" sen kun vain jatkuvat...toistaiseksi...
Ilm.17
5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan p o r t t o j e n ja kauhistuksien ÄITI".
Jes.47
8 Mutta nyt kuule tämä, sinä hekumassa-eläjä, joka istut turvallisena, joka sanot sydämessäsi: "Minä, eikä ketään muuta! Minä en ole leskenä istuva enkä lapsettomuudesta tietävä."
9 Mutta nämä molemmat tulevat sinun osaksesi äkisti, yhtenä päivänä: LAPSETTOMUUS ja LESKEYS...
Jes.54
1 Riemuitse, sinä HEDELMÄTÖN, joka et ole synnyttänyt, huuda ilosta ja riemahda, sinä, joka et ole synnytyskivuissa ollut. Sillä hyljätyllä on lapsia enemmän kuin aviovaimolla, sanoo Herra.
Gal.4
26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
Samoin Raamattu ei tunne myöskään helvettikäsitettä. Sekin on Äitikirkon aikaansaannoksia. Jeesus puhui kaatopaikasta.>> # Paavali selvästi käskee naisten peittää kirkossa päänsä. #
Ei käske. Raamattu ei edes tunne koko kirkkokäsitettä. <<
Olet oikeassa. Paavali käskee peittää pään seurakunnan kokouksessa.- kerettiläinen-
gjg kirjoitti:
Vain hyvin harva uskovainen pelastuu taivaaseen. Sinä vastustat Jumalan Sanaa ja sen takia sinulla ei ole pääsyä taivasten porteista sisälle. Näin käy lähes kaikille niille, jotka meidän aikana käyvät erilaisissa seurakunnissa ja kuvittelevat, että heillä olisi pelastut Golgatan veren tähden. Mutta kun ei ota huomioon sitä, mitä ehtoja armon saamiseen on, käy silloin niin, ettei taivasten portit aukene. Jeesus sanoi tämän asian hyvin selvästi.
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN tekijät'.# Vain hyvin harva uskovainen pelastuu taivaaseen. Sinä vastustat Jumalan Sanaa ja sen takia sinulla ei ole pääsyä taivasten porteista sisälle. #
Ja mistäs sinä noin päättelet? Tässäkin ketjussa (kuten monessa muussakin) olen perustellut sanomisiani juuri Raamatulla, mutta eipä niihin juurikaan kannanottoja tule. Ettekö te hurskaat oikeaoppiset ymmärrä niitä vai eivätkö ne sovi teidän omiin oikeaoppisiin oppipaketteihinne?
# Näin käy lähes kaikille niille, jotka meidän aikana käyvät erilaisissa seurakunnissa ja kuvittelevat, että heillä olisi pelastut Golgatan veren tähden. Mutta kun ei ota huomioon sitä, mitä ehtoja armon saamiseen on, käy silloin niin, ettei taivasten portit aukene. Jeesus sanoi tämän asian hyvin selvästi. #
Minä en käy missään seurakunnissa, sillä en ole mikään puolueaktiivi, enkä lainkaan puolueuskollinen. Joten en jaksa kuunnella sitä puoluepropagandaa. jolla esim tekopyhät tora-istit tai hell-untailaiset toisiaan aivopesevät.
Samoin tämä Pohjois-Koreasta järjestölleen mallin ottanut "uskollinen ja ymmärtäväinen orjaluokka", joka käy julistamassa ovelta ovelle propagandaansa omasta ainoasta oikeaoppisesta aivopesujärjestöstään on minulle aivan kestämätön. Siellä kokouksessa pitäisi sitten lukea valmiit vastaukset heidän omasta oikeaoppisesta propagandalehtisestään tai olla hiljaa, mikä taas ei tällaiselle harhaoppiselle (ja välillä suulaallekin) kerettiläiselle sovi alkuunkaan.
1. Kor.1
10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin p u o l t a ", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?
Kuten huomaamme, niin nämä uskonnolliset puolueet kuten esim katolinen, luterilainen, lestadiolainen, hell-untailainen jne ovat kastaneet jäsenensä oman puolueensa nimeen. Raamatun seurakunnat nimettiin paikkakunnan tai sen kodin mukaan, jossa kokoonnuttiin.
1. Kor.3
3 olettehan vielä l i h a l l i s i a . Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?
4 Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin p u o l t a ", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?
5 Mikä Apollos sitten on? Ja mikä Paavali on? Palvelijoita, joiden kautta te olette tulleet uskoviksi, palvelijoita sen kykynsä mukaan, minkä Herra on heille kullekin antanut.
6 Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun.
7 Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa.
Uskonnolliset puolueet ovat Raamatun mukaan aivan yhtä lihallisia kuin poliittiset tai jotkin muutkin puolueet.
Joten hengellisen tarjonnan täydellisessä puutteessa käyn sitten joskus harvoin paikallisessa tai jossain muussa Beelzepubissa seurustelemassa publikaanien, porttojen ja muiden syntisten kanssa Jeesuksen esimerkin mukaan :-)
Matt.11
16 Mutta mihin minä vertaan tämän (tekopyhän) sukupolven? Se on lasten kaltainen, jotka istuvat toreilla ja huutavat toisilleen
17 sanoen: 'Me soitimme teille huilua, ja te ette karkeloineet; me veisasimme itkuvirsiä, ja te ette valittaneet'.
18 Sillä Johannes tuli, hän ei syö eikä juo, ja he sanovat: 'Hänessä on riivaaja'.
19 Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja he sanovat: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!' Ja viisaus on oikeaksi näytetty teoissansa."
# Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN tekijät'.#
Ketäs tässä oikein luetellaankaan laittomuuden tekijöiksi?
==> Jeesuksen nimen kautta ennustelijat
==> Jeesuksen nimen kautta riivaajien ulos ajajat
==> Jeesuksen nimen kautta voimallisia tekoja tehneet
Eivätkös nämä ole juuri sitä sakkia, jotka pyörivät noissa teidän hell-untailaisten, tora-istien ja muiden karismaattisten israelfanittajien puoluekokouksissa...? - näinhänsemeneee
# Vain hyvin harva uskovainen pelastuu taivaaseen. Sinä vastustat Jumalan Sanaa ja sen takia sinulla ei ole pääsyä taivasten porteista sisälle. #
Ja mistäs sinä noin päättelet? Tässäkin ketjussa (kuten monessa muussakin) olen perustellut sanomisiani juuri Raamatulla, mutta eipä niihin juurikaan kannanottoja tule. Ettekö te hurskaat oikeaoppiset ymmärrä niitä vai eivätkö ne sovi teidän omiin oikeaoppisiin oppipaketteihinne?
# Näin käy lähes kaikille niille, jotka meidän aikana käyvät erilaisissa seurakunnissa ja kuvittelevat, että heillä olisi pelastut Golgatan veren tähden. Mutta kun ei ota huomioon sitä, mitä ehtoja armon saamiseen on, käy silloin niin, ettei taivasten portit aukene. Jeesus sanoi tämän asian hyvin selvästi. #
Minä en käy missään seurakunnissa, sillä en ole mikään puolueaktiivi, enkä lainkaan puolueuskollinen. Joten en jaksa kuunnella sitä puoluepropagandaa. jolla esim tekopyhät tora-istit tai hell-untailaiset toisiaan aivopesevät.
Samoin tämä Pohjois-Koreasta järjestölleen mallin ottanut "uskollinen ja ymmärtäväinen orjaluokka", joka käy julistamassa ovelta ovelle propagandaansa omasta ainoasta oikeaoppisesta aivopesujärjestöstään on minulle aivan kestämätön. Siellä kokouksessa pitäisi sitten lukea valmiit vastaukset heidän omasta oikeaoppisesta propagandalehtisestään tai olla hiljaa, mikä taas ei tällaiselle harhaoppiselle (ja välillä suulaallekin) kerettiläiselle sovi alkuunkaan.
1. Kor.1
10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin p u o l t a ", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?
Kuten huomaamme, niin nämä uskonnolliset puolueet kuten esim katolinen, luterilainen, lestadiolainen, hell-untailainen jne ovat kastaneet jäsenensä oman puolueensa nimeen. Raamatun seurakunnat nimettiin paikkakunnan tai sen kodin mukaan, jossa kokoonnuttiin.
1. Kor.3
3 olettehan vielä l i h a l l i s i a . Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?
4 Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin p u o l t a ", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?
5 Mikä Apollos sitten on? Ja mikä Paavali on? Palvelijoita, joiden kautta te olette tulleet uskoviksi, palvelijoita sen kykynsä mukaan, minkä Herra on heille kullekin antanut.
6 Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun.
7 Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa.
Uskonnolliset puolueet ovat Raamatun mukaan aivan yhtä lihallisia kuin poliittiset tai jotkin muutkin puolueet.
Joten hengellisen tarjonnan täydellisessä puutteessa käyn sitten joskus harvoin paikallisessa tai jossain muussa Beelzepubissa seurustelemassa publikaanien, porttojen ja muiden syntisten kanssa Jeesuksen esimerkin mukaan :-)
Matt.11
16 Mutta mihin minä vertaan tämän (tekopyhän) sukupolven? Se on lasten kaltainen, jotka istuvat toreilla ja huutavat toisilleen
17 sanoen: 'Me soitimme teille huilua, ja te ette karkeloineet; me veisasimme itkuvirsiä, ja te ette valittaneet'.
18 Sillä Johannes tuli, hän ei syö eikä juo, ja he sanovat: 'Hänessä on riivaaja'.
19 Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja he sanovat: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!' Ja viisaus on oikeaksi näytetty teoissansa."
# Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN tekijät'.#
Ketäs tässä oikein luetellaankaan laittomuuden tekijöiksi?
==> Jeesuksen nimen kautta ennustelijat
==> Jeesuksen nimen kautta riivaajien ulos ajajat
==> Jeesuksen nimen kautta voimallisia tekoja tehneet
Eivätkös nämä ole juuri sitä sakkia, jotka pyörivät noissa teidän hell-untailaisten, tora-istien ja muiden karismaattisten israelfanittajien puoluekokouksissa...?Sanoit: -Eivätkös nämä ole juuri sitä sakkia, jotka pyörivät noissa teidän hell-untailaisten, tora-istien ja muiden karismaattisten israelfanittajien puoluekokouksissa...?
Kerettiläinen, olet antikristuksen hengessä. Et voi pelastua taivaaseen.
26 Mutta oikeus on istuva tuomitsemaan, ja hänen valtansa otetaan häneltä pois,
se tuhotaan ja hävitetään lopullisesti.
27 Kuninkuus ja valta ja valtakuntien mahti kaiken taivaan alla annetaan Korkeimman pyhien kansalle. Sen kansan valtakunta on ikuinen valtakunta, ja kaikki vallat palvelevat ja tottelevat sitä. näinhänsemeneee kirjoitti:
Sanoit: -Eivätkös nämä ole juuri sitä sakkia, jotka pyörivät noissa teidän hell-untailaisten, tora-istien ja muiden karismaattisten israelfanittajien puoluekokouksissa...?
27 Kuninkuus ja valta ja valtakuntien mahti kaiken taivaan alla annetaan Korkeimman pyhien kansalle. Sen kansan valtakunta on ikuinen valtakunta, ja kaikki vallat palvelevat ja tottelevat sitä.Mene jo muualle julistamaan tuomioitasi ja hanki elämä.
- kerettiläinen-
näinhänsemeneee kirjoitti:
Sanoit: -Eivätkös nämä ole juuri sitä sakkia, jotka pyörivät noissa teidän hell-untailaisten, tora-istien ja muiden karismaattisten israelfanittajien puoluekokouksissa...?
27 Kuninkuus ja valta ja valtakuntien mahti kaiken taivaan alla annetaan Korkeimman pyhien kansalle. Sen kansan valtakunta on ikuinen valtakunta, ja kaikki vallat palvelevat ja tottelevat sitä.# Kerettiläinen, olet antikristuksen hengessä. Et voi pelastua taivaaseen. #
Kuulehan sinä "näinhänsemenee"... jos minun pitäisi viettää ikuisuus koko tämän fanaattisen hurlumhei-sakin kanssa, joka tällä palstalla kirjoittelee, niin päädyn mieluummin sinne armeliaaseen "gehennaan" matojen ruoaksi.
Pitäkää te vain hauskaa taivaassanne! - näinhänsemeneee
Kristitty.net kirjoitti:
Mene jo muualle julistamaan tuomioitasi ja hanki elämä.
Minä teen sen minkä minun pitää tehdä. Kerettiläinen on tehnyt kuolemansyntiä, minkä sinäkin olet tehnyt monta kertaa. Sinussa Kristitty.net on lakiviisautta, mutta ei ole Pyhää Henkeä.
- näinhänsemeneee
# Kerettiläinen, olet antikristuksen hengessä. Et voi pelastua taivaaseen. #
Kuulehan sinä "näinhänsemenee"... jos minun pitäisi viettää ikuisuus koko tämän fanaattisen hurlumhei-sakin kanssa, joka tällä palstalla kirjoittelee, niin päädyn mieluummin sinne armeliaaseen "gehennaan" matojen ruoaksi.
Pitäkää te vain hauskaa taivaassanne!Sinä saat, mitä pyysit.
Minä teen sen minkä minun pitää tehdä. Kerettiläinen on tehnyt kuolemansyntiä, minkä sinäkin olet tehnyt monta kertaa. Sinussa Kristitty.net on lakiviisautta, mutta ei ole Pyhää Henkeä.
Sinulla ei ole mitään valtuuksia julistaa kuolemantuomioitasi eikä kukaan usko tai kuuntele sinua, joten mene muualle huutelemaan.
- kerettiläinen-
Sinusta tuo pyhän hengen valo loistaakin oikein kauas...😇
Kun Sinä nyt kerran varmuudella kuulut näihin taivasjoukkoihin, niin kerropa vähän seurakunnastasi...
Minkä niminen se esimerkiksi on?
Paljonko teitä taivasjoukkoon kuuluvia tai jäseniä siellä seurakunnassanne on?
Miten tämä lain noudattaminen konkreettisesti ilmenee siellä teidän seurakunnassanne? - wewewewewewewewe
Kristitty.net kirjoitti:
Sinulla ei ole mitään valtuuksia julistaa kuolemantuomioitasi eikä kukaan usko tai kuuntele sinua, joten mene muualle huutelemaan.
Taannoin Pyhä Henki ilmoitti minulle, ettei sinuun Kristitty.net voi luottaa. Sen olen voinut monta kertaa todeta. Sinä olet kuin Juudas Iskariot ja matkalla helvetintuleen.
Suomi24 ei ole Jumalalle otollinen seurakunta. Tänne on kerääntyneet kaikenlaiset saastan leivittäjät, jotka etsivät seuraa toistaan. Suomi24:n keskustelupalstat ovat tulleet monille kohtalokkaaksi paikaksi, jossa lankeavat kaikenlaisiin synteihin, myös Pyhän Hengen pilkkaan ym. kuoleman synteihin.
Suomi24 on paikka, jossa kyllä Jumala toimii. Oman kokemukseni mukaan tämä on foorumi, jossa Jumalan Pyhä Henki ilmoittaa turhia sanoja kirjoittaneille tuomioita. Tämä on foorumi, jossa varoittavat esimerkit ovat monille viimeinen varoitus siitä, mitä siitä seuraa, jos Pyhää Henkeä pilkkaa tai muuten kirjoittaa vääryyttä ja valhetta. - kerettiläinen-
wewewewewewewewe kirjoitti:
Taannoin Pyhä Henki ilmoitti minulle, ettei sinuun Kristitty.net voi luottaa. Sen olen voinut monta kertaa todeta. Sinä olet kuin Juudas Iskariot ja matkalla helvetintuleen.
Suomi24 ei ole Jumalalle otollinen seurakunta. Tänne on kerääntyneet kaikenlaiset saastan leivittäjät, jotka etsivät seuraa toistaan. Suomi24:n keskustelupalstat ovat tulleet monille kohtalokkaaksi paikaksi, jossa lankeavat kaikenlaisiin synteihin, myös Pyhän Hengen pilkkaan ym. kuoleman synteihin.
Suomi24 on paikka, jossa kyllä Jumala toimii. Oman kokemukseni mukaan tämä on foorumi, jossa Jumalan Pyhä Henki ilmoittaa turhia sanoja kirjoittaneille tuomioita. Tämä on foorumi, jossa varoittavat esimerkit ovat monille viimeinen varoitus siitä, mitä siitä seuraa, jos Pyhää Henkeä pilkkaa tai muuten kirjoittaa vääryyttä ja valhetta.# Tämä on foorumi, jossa varoittavat esimerkit ovat monille viimeinen varoitus siitä, mitä siitä seuraa, jos Pyhää Henkeä pilkkaa tai muuten kirjoittaa vääryyttä ja valhetta. #
Jos sinulla puskajussilla/puskajustiinalla ei ole mitään muuta antia annettavaksi tälle palstalle kuin täyttää ketjuja tuolla tuomionhölynpölylläsi niin ==> ole hyvä ja HÄIVY ! - mot__
Suomi24 on paikka, jossa kyllä Jumala toimii. Oman kokemukseni mukaan tämä on foorumi, jossa Jumalan Pyhä Henki ilmoittaa turhia sanoja kirjoittaneille tuomioita. Tämä on foorumi, jossa varoittavat esimerkit ovat monille viimeinen varoitus siitä, mitä siitä seuraa, jos Pyhää Henkeä pilkkaa tai muuten kirjoittaa vääryyttä ja valhetta.Olen samaa mieltä, että Suomi24 on saastan pesä. Tällä foorumilla ei ole mitään annettavaa seurakunnalle.
Suomi24 on paikka, jossa kyllä Jumala toimii. Oman kokemukseni mukaan tämä on foorumi, jossa Jumalan Pyhä Henki ilmoittaa turhia sanoja kirjoittaneille tuomioita. Tämä on foorumi, jossa varoittavat esimerkit ovat monille viimeinen varoitus siitä, mitä siitä seuraa, jos Pyhää Henkeä pilkkaa tai muuten kirjoittaa vääryyttä ja valhetta.Ja mikäköhän ihme varoitus se oikein on, että suin päin tuomitaan kadotukseen varoittamatta tai kutsumatta toista parannukseen?
- Harmooniurku
Kun noudattaa 1. käskyä kaikki muu on sen alla. Se on oikea suhde Jumalaan ja ihmisiin ja itseen. Vain Yksi riittää, kun se on harmoniassa kaikkeuden kanssa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin6111875Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh175061Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r334557Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4682350Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142240Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2921801FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01461Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu921313- 391216
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101205