Kokeilukunnat ovat hoitaneet hyvin työllisyyskokeillun.Kun TYP siirtyy Kelan ja kuntien hoidettavaksi niin alkaa tapahtumaan ja aktivointiaste nousee.
Alla joitakin lainauksia linkissä olevasta jutusta:
Pirkanmaa on suurin elokuussa alkaneista alueellisista työllisyyskokeiluista. Satakunnassa Porilla on oma kokeilunsa, Varsinais-Suomessa Turulla, Paimiolla, Raisiolla ja Naantalilla omansa.
Pohjois-Savon kokeilussa mukana ovat Kuopio, Siilinjärvi ja Tuusniemi. Lapin kokeiluun osallistuvat Rovaniemi, Kemi, Kemijärvi, Sodankylä ja Tornio.
Kokeilujen määräaika päättyy tämän vuoden lopussa. Kokeilukunnat ovat jo vedonneet työ- ja elinkeinoministeriöön jatkoajan saamiseksi.
https://kuntalehti.fi/uutiset/talous/kuntien-tyollisyyskokeiluissa-saatu-yksilollinen-apu-tyottomille-kokeilun-aktivointiaste-noussut-pirkanmaalla-nopeasti/
Työllisyyskokeilu on ollut menestys Pirkanmaalla
18
357
Vastaukset
- EnUskoOikeasti
Paskapuhetta mutta uskon.
- tässäpäTotuus
"Kokeilu on jo nyt osoittautunut menestykseksi.
TÄSSÄ KAIKKI OLEELLINEN MITÄ ARTIKKELISTA POIMITTUNA TARKOITTAA SITÄ ETTÄ KOKEILU ON OSOITTAUTUNUT "MENESTYKSEKSI":
"aktivointiaste noussut nopeasti"
– Elokuussa kokeilun asiakkaiden aktivointiaste työllistämistä edistäviin palveluihin oli 20,3 prosenttia ja marraskuussa 28,7. Pienten kokeilukuntien aktivointiasteet ovat nousseet todella nopeasti"
"Kokeilussa arvioidaan yhdessä asiakkaan kanssa asiakkaan palveluntarve, se mitä hän tarvitsee että työllistymiskynnys ylittyy."
"– Kokeilussa me emme itse tuota TYÖLLISTYMISTÄ EDISTÄVIÄ PALVELUJA. Arvioimme palvelutarpeen ja hankimme asiakkaan tarvitseman palvelun yksityiseltä tai kolmannelta sektorilta"
"Kokeilussa TYÖMARKKINATUEN KUNTAOSUUDEN ALENTAMISEEN myös liittyy tavoitteita."
"– Kaikkein vaikeimmin työllistyvä joukko ei tule autetuiksi sähköisillä palveluilla. He tarvitsevat henkilökohtaista apua: OSAAMISEN KEHITTÄMISTÄ, TYÖ- ja TOIMINTAKYVYN PARANTAMISTA. Sitä me pystymme kokeilukunnissa antamaan."
----
Elikkäs, menestyksellä kuvataan sitä, että kuntien työmarkkinatuen maksuosuutta on saatu alennettua laittamalla työttömiä kaikkiin muihin hommiin kuin itse palkkatöihin; tämä on naamioitu sen varjolla että nämä työttömät eivät muka ole kykeneväisiä palkkatöihin, joten heitä pitää auttaa sijoittamalla heidät mihin tahansa höpöpalveluun, mutta ei palkkatöihin; näin kunnat säästävät työmarkkinatuen "sakkomaksuissa" kun työtön on sijoitettu työllistymistä "edistävään" pakkopalveluun tai pakkoholhoukseen, jolla ei ole käytännössä mitään tekemistä palkkatyön tai siihen pääsemisen kanssa - tässä kaikki pähkinänkuoressa, ja tämä on siis osoittautunut "menestyksekkääksi". Siis kaikille muille, paitsi itse sille työttömälle joka on edelleen ilman palkkatöitä jossain pakkopalvelussa tuhlaamassa elämäänsä palkatta. - tässäpäTotuus
Muistakaa että työttömyyslukuja voidaan muokata sijoittamalla työttömiä palveluihin jotka eivät ole palkkatöitä, jolloin kunta säästää mm. sakkomaksuissa, ja työtöntä ei palvelun ajaksi luokitella työttömäksi, huolimatta siitä, että hän on ilman palkkatyötä, palkkaa, ja työsopimusta.
Tässähän koko hommassa on kyse. Taikatempusta, jossa työttömyysluvut on saatu pienenemään ilman, että ketään on työllistetty työsopimuksella töihin. Melkoista magiaa!
- tässäpäTotuus
Sitten kommenttia muutamiin poimintoihin:
"aktivointiaste noussut nopeasti"
– Elokuussa kokeilun asiakkaiden aktivointiaste työllistämistä edistäviin palveluihin oli 20,3 prosenttia ja marraskuussa 28,7. Pienten kokeilukuntien aktivointiasteet ovat nousseet todella nopeasti"
Se, että aktivointiaste nousee ei tarkoita samaa, kuin että työllisten määrä nousisi. Aktivointiaste nousee näissä tapauksissa lähes poikkeuksetta, ja vain aktivointitoimenpiteillä, jotka eivät ole työsopimuksen alaista palkkatyötä. Aktivointiastetta voidaan siis nostaa ilman että kenellekään tarjotana palkkatöitä. Tarvitaan vain kolmannen osapuolen järjestämä höpökurssi jonne työttömät karenssin uhalla kuukaudeksi pariksi pakotetaan opettelemaan tunnistamaan vaikka porkkana ja mansikka. Se lasketaan aktivointitoimenpiteeksi joka nostaa aktivointiastetta jokaisella työllistymistä "edistävään" palveluun ohjatulla työttömällä. Se ei kuitenkaan tarkoita, että yksikään näistä aktivoiduista olisi päässyt työelämään ja palkkatyöhön kiinni, itse tienaamaan elantonsa ja asianmukaisen palkan. Aktivointiaste on oikean työllistämisen näkökulmasta siis täysin merkityksetön määre jolla ei ole työttömien työllistämisen kannalta mitään merkitystä. Termi voidaankin unohtaa työllistämisestä puhuttaessa kokonaan.
"Kokeilussa arvioidaan yhdessä asiakkaan kanssa asiakkaan palveluntarve, se mitä hän tarvitsee että työllistymiskynnys ylittyy."
Eli arvioidaan mitä kaikkea muuta palvelua kuin itse työsopimuksen alaista palkkatyötä työtön tarvitsee, jotta hän väitetysti tämän palvelun avulla kuntoutuu siihen kuntoon että pääsee työllistymään. Todellisuudessa siis häntä pyöritetään tämän varjolla työllistymistä "edistävässä" palvelussa josta rahallisesti hyötyy kaikki muuta paitsi itse työtön - niin kauan kunnes työtön itse löytää palkkatöitä, koska tämän palvelukokonaisuuden kautta sitä ei tarjota eikä löydy. Tarjolla on siis vain mitättömiä työttömälle hyödyttömiä pakkopalveluita joista hän ei itse hyödy mitään, ei palkkatöitä.
Ja tässähän se sitten tuleekin.
"– Kokeilussa me emme itse tuota TYÖLLISTYMISTÄ EDISTÄVIÄ PALVELUJA. Arvioimme palvelutarpeen ja hankimme asiakkaan tarvitseman palvelun yksityiseltä tai kolmannelta sektorilta"
Hyvä, tienatkaa te vaan palkkaa pyörittämällä työttömiä bisneksessänne, jossa he eivät itse pääse palkkatöihin!
– Kaikkein vaikeimmin työllistyvä joukko ei tule autetuiksi sähköisillä palveluilla. He tarvitsevat henkilökohtaista apua: OSAAMISEN KEHITTÄMISTÄ, TYÖ- ja TOIMINTAKYVYN PARANTAMISTA. Sitä me pystymme kokeilukunnissa antamaan."
Niinhän te väitätte, että työtön näitä tarvitsee. Vähän samaan tapaan kuin puhelinmyyjä väittää mummoille, että he tarvitsevat siniviherjuurikasuutetta pysyäkseen terveenä. Ainoa vaan, että tästä palvelusta ei voi ilman sanktiota välttyä - mummo voi sentään lyödä puhelinmyyjälle luurin korvaan ja tehdä itse sen päätöksen, että tästä tuotteesta ei ole minulle mitään hyötyä.
Missäs ne palkkatyöt sitten ovat? Ei ainakaan näissä kuntakokeilussa tarjolla. Muistakaa että tukiraha ei ole tarkoitettu palkan korvikkeeksi silloin kun teetetään työtä, eikä se täytä työehtosopimusten mukaisia vaatimuksia ja ehtoja. Sitä ei ole tarkoitettu palkka-alen työkaluksi ja työehtosopimusten kiertämiseen. Eikä sitä ole myöskään tarkoitettu kunnan työttömyyskorvausten sakkomaksujen alentamisen työkaluksi - kunnat käyttävät tätä väärin, ja tästäkin hallituksen säätämästä laista laitetaan maksamaan se työtön joka turhaan istuu höpökurssilla hyötymättä siitä rahallisella tai muulla sivistävällä tavalla mitenkään, samalla kun kunta säästää sakkomaksut. - RahaaKiusaamisesta
Karensseja määräävät ahkeraan.
Hieno homma virkailijalla. Varmaan ylpeitä ittestään, kun kiusaavat muita.
Oikein palkitaan ihmisten kiusaamisesta.
Paimiossa ainakin saivat rahabonuksen. - bumbmies
Bump!
- Loispummivirkailijat
Virkapummit kehuvat virkapummeja virkapummilehdessä. Mukavasti verovarat kuluu tyhjään puuhasteluun. Voiko alemmas enää vajota.
- Itsekehu
Tottakai ne itte itteään kehuu.
Työtön ei iskalla ääneen sanoa rehellistä mielipidettä. Niillä kun on oikeus rangaista karenssilla.- ei_ymmärrystä
Tällainen kuin minä ei osaa nuoleskella ja sanoo asiat niinkuin ne ovat. Olen ollut karenssissa kaksi vuotta ja odotan yhä TE-toimistolta anteeksipyyntöä menettelystä. Takaisin töihin tulen palaamaan, kun joku maksaa ensin 2 vuoden palkan korkoineen!
Tilanteelle ei ole ymmärrystä, koska olen ylikoulutettu tarjottuihin toimiin enkä voi käsittää sitä, miten valehommat voidaan ylipäänsä sallia. Pitääkö ryhtyä valelääkäriksi tai vastaavaksi, jos valtio niin haluaa? Koulutusta vastaava työ on edellytys paikan hyväksymiselle - muuten tulee lakimiehet paikalle! - Anonyymi
ei_ymmärrystä kirjoitti:
Tällainen kuin minä ei osaa nuoleskella ja sanoo asiat niinkuin ne ovat. Olen ollut karenssissa kaksi vuotta ja odotan yhä TE-toimistolta anteeksipyyntöä menettelystä. Takaisin töihin tulen palaamaan, kun joku maksaa ensin 2 vuoden palkan korkoineen!
Tilanteelle ei ole ymmärrystä, koska olen ylikoulutettu tarjottuihin toimiin enkä voi käsittää sitä, miten valehommat voidaan ylipäänsä sallia. Pitääkö ryhtyä valelääkäriksi tai vastaavaksi, jos valtio niin haluaa? Koulutusta vastaava työ on edellytys paikan hyväksymiselle - muuten tulee lakimiehet paikalle!Itsehän en palaa valtiolle töihin vaikka maksettaisiin miljardi.
- Anonyymi
Regina Saari heittäkää ny helvettiin tämä satujen puhuja täysin paska vanha te toimiston työntekijä. Helvettiin paskat.
- Anonyymi
Te toimisto on täsysin paskaa porukkaa täynnä valtion pohja sakkaa
- Anonyymi
Isolla rasvasella vitunreijällä näköjään pärjää valtion tai vastaavan hommistsa. Helvetin rasvakasa.
- Anonyymi
Kaiken poliittisen ja hallinnollisen toiminnan ja kokoukset voisi siirtää kokonaan Pirkanmaalle niin saisi pk-seudulla tavalliset ihmiset olla rauhassa.
- Anonyymi
Työllisyyskokeilu ollut menestys?
Buaahhahahahhahaaa hahahahha hohohooho hohohooho hhahahhahahaahhhaaa!
Totta tosiaan. Lukemattomat työttömien kiusaajat ovat työllistyneet tehokkaasti. - Anonyymi
Ihmisiä on saatu "Työllistettyä" tehokkaasti esimerkiksi Työkokeilun avulla, jolloin ihminen ei ole työttömyystilastoissa työtön vaan on työllistetty orjatyöhön vaikka ei tule toimeen ilman yhteiskunnan tukia..
Yrityksen / yhdistyksen ei ole velvollinen palkkaamaan työtöntä palkkatöihin työkokeilun jälkeen vaikka kuinka hyvin työtön hoitaisi hommansa ja tätä käytetään yleisesti hyväksi = ihmiskauppaa ,orjatyötä.
Ihmisiä on myös laitettu Rekrykouluksiin, jossa pitää tehdä 6kk töitä ja palkkana on yhteiskunnan minimi tuet 9 euron kulukorvaus.
Ihmisiä on myös laitettu Työvoimapoliittisiin koulutuksiin / kursseille, näihin sisältyy automaattisesti 1-3 kuukauden harjoittelu ilman palkkaa.
Toinen sama on Kuntouttava työtoiminta(sosiaalinen palvelu)
Kunnat yrittävät laittaa terveitä työkuntoisia työttömiä väkisin kuntouttavaan työpalveluun:
- Kunnan ei tarvitse maksaa sakkomaksua työttömästä valtiolle
- Kunta saa ilmaista työvoimaa, miksi maksaa TES mukaista palkkaa tai kunta-alan palkkaa
- Kunta saa valtiolta 10 euron ylläpito korvauksen, jokaista työtöntä kohti joka on kyseisessä palvelussa
-Pelkkä pitkäaikainen työttömyys ei ole syy laittaa ihmisiä kuntouttavaan työtoimintaan!- Anonyymi
Kannattaa tosiaan muistaa että ketään ei laiteta yhtään mihinkään. Työtön, vaikka olisi ollut koko elämänsä työtön, itse valitsee vapaasti työpaikkansa, tai sitten kieltäytyy tarjotuista töistä niin halutessaan, eikä kieltäytymisestä saa seurata rangaistusta. Vaikka olisit ollut koko elämäsi työtön, olet oikeutettu asianmukaiseen palkkaa tekemästäsi työstä. Ja palkan pitää juosta välittömästi työsopimuksen alusta alkaen. ei ole mitään perustetta esim. perehdytysajan tai koeajan aikana alempaan palkkaan.
Karenssien pelossakin näistä 9 euron pelleilyistä täytyy vain järjestelmällisesti kieltäytyä.
Jos työttömät eivät itse ala vaatia oikeuksiaan tukiriippuvuus ja köyhyys tulee jatkumaan maailman tappiin asti ja hyväksikäyttäjät nauravat partoihinsa.
Työttömien sosiaaliturvariippuvaisten pitää alkaa vaatimaan kunnioitusta. Sosiaaliturvariippuvuus ei ole oma vika kun eletään tämän riistosysteemin armoilla jossa tahallisesti nostetaan tietylle osalle työttömistä tie pystyyn normaaliin elämään.
- Anonyymi
On käytetty kaikkia mahdollisia keinoja että työttömät ihmiset on saatu "Työllistettyä" eli siivottua työttömyystilastot paremmaksi keinolla millä hyvänsä.
Työkokeilu
Kuntouttava työtoiminta
Rekrykoulutus
Työvoimapoliittinen koulutus
Kotouttamisen palvelut
Mistään edellä mainitusta ei makseta TES-mukaista palkkaa, vaan ihmiset saavat yhteiskunnan minimi tuet (Työmarkkinatuki, asumistuki) 9 euron kulukorvauksen / päivä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial131703Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1381696Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2701250Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221088Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2101066- 285965
- 130962
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3897Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49878- 10875