on parempia kun kaupan sämpylät. Kyllä se vaan niin on.
Itse tekemät sämpylät
8
147
Vastaukset
- eileipuri
Kyllä. Viskisämpylät varsinkin.
Varmasti ovat hyviä! Leipomuksista leviää ihana tuoksu kotiin. Itselläni on huonoja kokemuksia taikinan tekemisestä. Sämpylät ovat olleet kovia ja muistuttavat lähinnä jääkiekko limppua. Valitettavasti en itse ole mikään jauhopeukalo, joten ostan sämpylät ja muut leivonnaiset kaupasta. Pääsen itse vähemmällä, eikä tarvitse stressata. 😊
Yläpeukku hyvästä suorituksesta. 👍- ruokavalioitakin
Tottakai ovat, joskus tuli harrasteltua omien aamusämpylöiden leipomista, kuohkeutus on leipureiden omia salaisuuksia, jota en ikinä osannut tehdä kuten ammattileipurit.
Pitäisi leikata lihaa ruoaksi, pihvejä kilon möntistä ja käristellä ne mandariineja banaaneja ehkä salaattina. Hedelmiä ja lihaa siis. No ilman muuta ovat, tuossa muutama vuosi sitten kun tuli asuttua faijan kanssa vähän aikaa tuli leivottua sämpylöitä tai leipää useamman kerran viikossa.
Faijalla oli vuotava talo (siis ilmaa vuotava ) jossa piti leivinuuni lämmittää joka päivä. Siinähän oli sitten järkevää myös kuumassa uunissa värkätä jotain kuten vaikka sämpylöitä- Poikaystävä30
Kyllä tyttöystävä leipoo usein sämpylöitä.
- Lidl-mies
Minähän näitä herkullisia sämpylöitä teen usein, ja lompakko kiittää. Kun oppii leipomisen, niin tietää että taikinaan ei saa laittaa liikaa jauhoja, ja sämpylät pitää suojata veden haihtumiselta, kun ovat valmiita, muuten ne ovat kivikovia puolen viikon päästä, jos jotain sattuu vielä olemaan jäljellä siinä vaiheessa.
T. Lidl-mies. Viljatuotteista syön enää vain kaurapuuroa, mutta joskus söin paljon leipää ja sämpylöitä. Pakko myöntää, itsetehtynä nuo olivat parhaita.
Sämpylöiden tekeminen on myös helppoa, käytännössä riittää kun osaa mitoittaa oikein hiivan, nesteen ja suolan sekä lämmittää nesteen oikean lämpöiseksi. Jauhot, hiutaleet, leseet ...kaikkea voi kaataa summissa ja päätellä taikinan rakenteesta tarvitaanko vielä lisää jauhoa. Lopussa taikinaan lisätään öljyä.- Ruma-ätmi
Teen sämpylöitä usein. On ne hyvii kyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064592Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293403No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452390- 411438
- 361353
- 381206
- 141102
- 1591026
- 27998
- 6944