Nenän laajentuneet ja tukkeutuneet ihohuokoset

Täppynen

Kokeillaanpa onnea täältä.

Minua vaivaa nenänalueen laajat ja tukkeutuneet ihohuokoset joissa möhnää - tai mitä ovatkaan? Ne jotka näyttävät mustapäiltä mutteivät ole vai miten se nyt meneekään?
Eniten ehkä vaivaa nenän sivuilla oleva iho joka punoittaa, se saa yleisilmeen näyttämään niin nuhjulta. Kai tuota ihovaivaa on myös vähän leuassakin.

En hae nyt ihmeellisiä pikaohjeita jolla poistan nuo NYT-HETI, vaan olisin valmis kokeilemaan miltä iho näyttäisi säännöllisellä hoidolla. Eli saisiko tuota pidettyä vähän kurissa, olisiko moiseen reseptiä? Internetistä ei oikein selkeitä ohjeita löytynyt... Jotain naamio ja muita mönjä -ohjeita löytyi joitain, mutta ei oikein täsmällisiä ja pidempiaikaisia hoito-ohjeita, enkä muutenkaan saanut noista oikein selkoa.

Kivoin olisi jos mahdollisimman helliä "kotikonsteja" tai luonnontuotteita tms. ohjeita saisi. :) En oikein tykkää läträtä kemikaaleilla. Ja nimenomaan täsmähoitona noille ihon alueille, nenään ja leukaan.

Tietoa:
- En hoida naaman ihoa mitenkään erityisesti millään. Käyn joka aamu suihkussa.
- En meikkaa (korkeintaan pari kertaa vuodessa juhliin)
- Ihoni pysyy muuten kunnossa e-pillereillä, vain jokunen näppy putkahtaa silloin tällöin ja ne eivät minua haittaa (ilman pillereitä pukkaisi finnejä koko ajan!)

8

4364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täppynen

      Nyt kun tarkemmin katso, niin ei ne ihohuokoset oikeastaan niinkään laajentuneilta näytä? Mustiä pisteitä kuitenkin on - nenä täynnä! Yh.

    • Täppynen

      No nyt löysin suhteellisen selkeän ohjeistuksen, vihdoin. Miltä kuulostaa teidän mielestä?
      https://www.voice.fi/muoti-ja-kauneus/a-53255

      1) Käytä puhdistusainetta, joka sisältää bentsoyyliperoksidiä. Mikäli ihosi on herkkä, niin puhdistusainetta, joka sisältää salisyylihappoa.

      ^ Kuinka usein? Mihin aikaan olis järkevä, aamulla/illalla? Suosituksia mönjiin jotka sisältää noita?

      2) Levitä iholle kerran päivässä lääkevoidetta, joka sisältää joko bentsoyyliperoksidiä tai salisyylihappoa.

      ^ Lääkeaine kuulostaa siltä, että sitä pitää etsiä apteeksita? Ehdotuksia, suosituksia?

      3) Mikäli näet mustapäitä vielä kaksi viikkoa puhdistusaineen ja voiteen käytöstä, kokeile kasvoharjaa. Jos sinulla on hyvin öljyinen iho, voit harjata ihoa päivittäin. Kuivaihoisten kannattaa käyttää harjaa vain kerran viikossa.

      4) Käytä puhdistusliuskoja. Käytä bentsoyyliperoksidiä tai salisyylihappoa sisältävää voidetta muutamana iltana ennen kuin kokeilet liuskoja.

      ^ Kuinka usein liuskoja sitten käytetään?

      5) Käyttämällä savinaamiota kerran viikossa noin 10-15 minuutin ajan vähennät ihosi öljyisyyttä.

      ^ No tää oli selkeä. Tosin savinaamioitakin on niin paljon erilaisia, suosituksia?

      6) Viimeinen oljenkorsi: Mikäli puolitoista kuukautta kuluu, etkä vieläkään näe tuloksia, varaa aika kosmetologilta.

      ^ Yes, sir!

    • tyttö50

      Minulla myös nenässä laajentuneet ihohuokoset. Niissä on vaaleaa talia. Sitä kertyy ja puhdistan sen pois mekaanisesti puhtailla desifioilla kynsillä.
      Sen jälkeen pesen ihon hyvin ja levitän perusvoiteella. Perusvoiteessa ei ole paljon rasvaa.
      Tiedän että tätä menetelmää käytetään kuorinta puhdistuksessa. Väline oli kuitenkin tietenkin hoitoinstrumentti. Jos en tee tätä itse, joutuisin menemään jatkuvasti kerran kuussa kuorinta puhdistukseen. Tähän ei ole varaa.
      Olen huomannut että hormoneilla on asian kanssa jotain merkitystä. Millään hoidoilla en ole saanut laajenneita ihohuokosia "pienennettyä".
      Vaikka puhdistus kuulostaa rajulta, sen voi tehdä varovasti. Höyryttää ihon ennen mekaanista puhdistusta.
      Mulla on niin, että en voi olla puhdistamatta huokosia. Erite joka sieltä tulee on voimaita rasvaa joka haisee pahalle.
      Puhdistus auttaa n kerran kuussa.

      • Täppynen

        Kiitos vastauksesta. Itse en ole ikinä noita postanut kynsin tai muuten (vielä). No ehkä joskus finniä puristaessa on mennyt samalla.
        Epäilyttää hieman, etten saa puristettua niitä tarpeeksi syvältä ja kokonaan pois. Lisäksi eikö kun puristan toista ulos, painan toista sisään?

        Siis tokihan ne jollain konstilla täytyy putsata, muuten ei puhdasta tule. Jos välineet on puhtaat ja varovaisesti tekee, niin eiköhän se ole ihan ok...

        Itsellänikään ei ole varoja (tai muutenkaan innostusta) mennä puhdistuttamaan jatkuvasti muualla. Eipä nuo ihonhoitotuotteetkaan tosin ihan halpoja ole, mitä katselin.

        Lisää vastauksia vain tulemaan, jos on näkemyksiä! :)


    • EtSanna
      • Täppynen

        Mielenkiintoista, kiitos! Kyllä tuota voisi ehdottomasti kokeilla, hinta ei tosiaankaan paha.

        Koska olen vasta aloitteleva ihonhoidossa, tahtoisin kuitenkin ensin opetella rutiinin nenän puhdistuksella jollain putsariaineella, maskeilla jne. :)
        (Mä en ihan tosissaan hoida ihoani mitenkään, paitsi rasvaan silloin kun tuntuu esim. kädet tai jalat kuivalta eli lähinnä joskus harvoin talvisin. Et niitä neuvoja tulemaan, pliis!)


    • Täppynen

      Nostan.

    • WithDeli

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 183
      1975
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      141
      1447
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe