Kun tai jos Sauli ei seuraaviin

Seireenitär

presidentinvaaleihin lähde mukaan on melko varmaa että Haavistosta tulee seuraava presidentti vuonna 2024. Kun hän vaan pelaa korttinsa oikein ja aloittaa nyt jo kannatuksen nostamiskampanjan. Tietysti silloin myös nykyiset niinistön n. 63% äänet jakautuisivat monille muillekin. Ja mistä sen myös tietää ketä silloin on edes ehdolla.

59

912

6Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei todellakaan tule

    • Haaviston kannatus on tämänpäiväisen tuloksen perusteella 12,4%, eikä se siitä muutu vaikka Niinistö kuolisi pois.

      • EdesUnissa

        Tuo on vähättelyä. Haavisto on hyvin suosittu ja mikäli asettuu ehdolle ensi presidentin vaaleissa on juurikin luultavasti se toinen henkilö toisella kierroksella. Toistaiseksi Suomen poliittisessa kentässä ei ole hänta suositumpaa potentiaalista presidentti ehdokasta.

        Presidenttiksi harvoin valitaan uusia kasvoja, vaan henkilön on pitänyt osoittaa aiemmin maltillista poliittista toimintaa. Haaviston kilpailijat alkavat olla liian vanhoja tai sitten kokemattomia.

        Tokihan on realistista sanoa että Haaviston "handicap" aiheuttaa sen että hänen on oltava suhteellisesti paljon muita suositumpi tullakseen valituksi, koska varmasti 25-30% ihmisistä tekee päätöksensä sukupuoli-suhtautumisen perusteella, joten häviö toisella kierroksella on todennäköinen, oli vastassa kuka tahansa.


      • EdesUnissa kirjoitti:

        Tuo on vähättelyä. Haavisto on hyvin suosittu ja mikäli asettuu ehdolle ensi presidentin vaaleissa on juurikin luultavasti se toinen henkilö toisella kierroksella. Toistaiseksi Suomen poliittisessa kentässä ei ole hänta suositumpaa potentiaalista presidentti ehdokasta.

        Presidenttiksi harvoin valitaan uusia kasvoja, vaan henkilön on pitänyt osoittaa aiemmin maltillista poliittista toimintaa. Haaviston kilpailijat alkavat olla liian vanhoja tai sitten kokemattomia.

        Tokihan on realistista sanoa että Haaviston "handicap" aiheuttaa sen että hänen on oltava suhteellisesti paljon muita suositumpi tullakseen valituksi, koska varmasti 25-30% ihmisistä tekee päätöksensä sukupuoli-suhtautumisen perusteella, joten häviö toisella kierroksella on todennäköinen, oli vastassa kuka tahansa.

        Tarkoitus oli vähätellä, eli laittaa Haaviston suosio oikeisiin mittasuhteiiin.

        On aikalailla mutkat suoriksi meininkiä väittää että näiden presidenttikisojen kakkonen olisi automaattisesti kuuden vuoden päästä finaalissa. Näissä kisoissa nähtiin vain Haaviston kannatus, 87 prosenttia äänesti jotain muuta.

        Noustakseen presidentiksi Haaviston tulisi saada taakseen kokoomuksen, keskustan, demareiden, vasemmistoliiton, persujen, sinisten, kristillisten ja RKP:n äänestäjät. Siis vihreiden äänien lisäksi. Ei nuo äänet automaattisesti tule.


    • Ei voi sama henkilö toimia presidenttinä kuin kaksi kautta. Eli se on varmaa, ettei Niinistöä enää valita vuodelle -24, kaikki muu onkin sitten epävarmaa.

      • Näinhän se onkin, hyvä pointti.


    • 6 vuotta pitkä aika... Kerkeää monta naamaa vaihtumaan vielä.


      Haavisto voi viettää eläkepäiviä epsanjassa sen poikaystäbänsä kanssa jo...

      • Sauli on nyt 69-vuotias ja Pekka 59-vuotias. 2024 Pekka olisi 65-vuotias, joten saapa nähdä miten käy tulevaisuudessa.


      • Seireenitär kirjoitti:

        Sauli on nyt 69-vuotias ja Pekka 59-vuotias. 2024 Pekka olisi 65-vuotias, joten saapa nähdä miten käy tulevaisuudessa.

        Joo. Mutta tuleeko Katsinen takaisin? Miten demarit vastaa? Turha vielä speguloida mitään..


      • Dissident kirjoitti:

        Joo. Mutta tuleeko Katsinen takaisin? Miten demarit vastaa? Turha vielä speguloida mitään..

        Niin tarkoitat varmaan Kataista, niin hän voi olla kyllä kova yllättäjä.


      • Seireenitär kirjoitti:

        Niin tarkoitat varmaan Kataista, niin hän voi olla kyllä kova yllättäjä.

        Joo. Jostain syystä mun luuri tykkää näppästä ässän hihasta aan paikalle. Heh...

        Joo. On monta sellaista nimeä, mitkä ovat tehneet merkittäviä tekoja poliittisella kentällä, että veikkaan myös, että Pekan kantsii mennä eläkkeelle suoraan vaan. Liian vähän aikaansaannoksia kentällä. Ehkä sen 10-15% symppisäänet se sais seuraavissakin...


      • Dissident kirjoitti:

        Joo. Jostain syystä mun luuri tykkää näppästä ässän hihasta aan paikalle. Heh...

        Joo. On monta sellaista nimeä, mitkä ovat tehneet merkittäviä tekoja poliittisella kentällä, että veikkaan myös, että Pekan kantsii mennä eläkkeelle suoraan vaan. Liian vähän aikaansaannoksia kentällä. Ehkä sen 10-15% symppisäänet se sais seuraavissakin...

        Liiän vähän? Nyt et tiedä mistä puhut.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Liiän vähän? Nyt et tiedä mistä puhut.

        No mitäs se sit on saanut aikaan?

        Valista...

        Minua ei ole vihreiden hommat kyllä ikinä kiinnostanut, jotenkin sellaista haihattelua. Hyviä arvoja, mutta vailla konkreettista todellisuuspohjaa.


      • Dissident kirjoitti:

        No mitäs se sit on saanut aikaan?

        Valista...

        Minua ei ole vihreiden hommat kyllä ikinä kiinnostanut, jotenkin sellaista haihattelua. Hyviä arvoja, mutta vailla konkreettista todellisuuspohjaa.

        Tässä sulle kopsattua valistusta from Wiki..Veikkaan, että tuossa on enemmän saatu aikaan, mitä palstalaiset elämänsä aikana yhteensä..

        "Pudottuaan eduskunnasta Haavisto toimi YK:n tehtävissä. Hän vastasi YK:n köyhdytettyä uraania koskevista kenttätutkimuksista Kosovossa, Montenegrossa, Serbiassa ja Bosnia-Hertzegovinassa.[1] Vuosina 2000–2006 Haavisto johti YK:n ympäristöohjelma UNEP:n tutkimuksia eri konfliktien ympäristövaikutuksista.[1][18] UNEP:n edustajana Haavisto oli muun muassa selvittämässä Romaniassa Baia Maren kaivosonnettomuutta.[1] Hän toimi myös Afganistanissa, Palestiinassa, Irakissa ja Liberiassa.[11] Haavisto osallistui Euroopan unionin Sudanin erityisedustajana neuvotteluihin Darfurin rauhansopimuksen solmimisesta 2005–2007. Vuonna 2007 hän toimi myös YK:n erityisasiantuntijana Darfurin kriisissä.[11] Haavisto on ottanut osaa neuvotteluihin vielä EU-erityisedustajan työn jälkeenkin.[19][20] Haavisto on toiminut myös ulkoministerin erityisedustajana Afrikan kriiseissä, erikoisalueenaan Sudanin ja Somalian konfliktit.[11]

        Haavisto on ollut vierailevana tutkijana Ulkopoliittisessa Instituutissa erityisalueenaan Venäjään liittyvät kysymykset ja uudet turvallisuusuhat sekä vierailevana luennoitsijana Bristolin yliopistossa aiheenaan kansainväliset ympäristökysymykset. Haavisto luennoi säännöllisesti Helsingin yliopistossa ja NATO-koulussa Oberammergaussa.[11]"

        Ja täältä lisää
        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Pekka_Haavisto


      • Dissident kirjoitti:

        No mitäs se sit on saanut aikaan?

        Valista...

        Minua ei ole vihreiden hommat kyllä ikinä kiinnostanut, jotenkin sellaista haihattelua. Hyviä arvoja, mutta vailla konkreettista todellisuuspohjaa.

        Muuten tuosta Haaviston homoudesta, kun se aina nostetaan esille..

        Suomihan, yhdessä muiden Pohjoismaiden kanssa, on ulkomailla tunnettu tasa-arvoisuudestaan, korkeasta koulutuksesta, hyvinvoinnista..ja ylipäätään meitä pidetään eräänlaisena maailman valtioiden mallimaana. Me olemme se kiltti ja hyvä kympin oppilas, meillä on tietoa ja taitoa..
        Homoseksuaali presidentti vain vahvistaisi mielikuvaa Suomesta hyvien ja tasa-arvoisten ihmisten maana. Onko huono mielikuva? Me olemme vähän kuin moraalisesti muiden maiden yläpuolella, siksi meidän pitää olla kilttejä.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Muuten tuosta Haaviston homoudesta, kun se aina nostetaan esille..

        Suomihan, yhdessä muiden Pohjoismaiden kanssa, on ulkomailla tunnettu tasa-arvoisuudestaan, korkeasta koulutuksesta, hyvinvoinnista..ja ylipäätään meitä pidetään eräänlaisena maailman valtioiden mallimaana. Me olemme se kiltti ja hyvä kympin oppilas, meillä on tietoa ja taitoa..
        Homoseksuaali presidentti vain vahvistaisi mielikuvaa Suomesta hyvien ja tasa-arvoisten ihmisten maana. Onko huono mielikuva? Me olemme vähän kuin moraalisesti muiden maiden yläpuolella, siksi meidän pitää olla kilttejä.

        Joo. Hiton hyviä meriittejä kansainvälisesti, mutta tarkoitinkin kotimaan kenttää. Jos suomalaiselle äänestäjälle tuodaan vaikka ensivaaleissa tämä Peku ja vaikkapa Katainen nenän eteen, niin homoudestakaan ei saa lisäpisteitä.

        Ei minulla ole Pekkaa vastaan mitään...varmaan yhtä hyvä toimia kansainvälisesti kuin joku Ahtisaari tai Rehn. Mutta kotimaassa ikävän tuntematon.

        Jos vertaa vaikka Saleen, niin onhan suomalaiselle Sale paljon tutumpi.

        Ihan vaan realismia...


      • Dissident kirjoitti:

        Joo. Hiton hyviä meriittejä kansainvälisesti, mutta tarkoitinkin kotimaan kenttää. Jos suomalaiselle äänestäjälle tuodaan vaikka ensivaaleissa tämä Peku ja vaikkapa Katainen nenän eteen, niin homoudestakaan ei saa lisäpisteitä.

        Ei minulla ole Pekkaa vastaan mitään...varmaan yhtä hyvä toimia kansainvälisesti kuin joku Ahtisaari tai Rehn. Mutta kotimaassa ikävän tuntematon.

        Jos vertaa vaikka Saleen, niin onhan suomalaiselle Sale paljon tutumpi.

        Ihan vaan realismia...

        En mä nyt koko wikin juttua viitsinyt kopsata, siellähän sitä on lisää.. Ensimmäisen kerran ollut kansanedustajana vuonna -85 ( silloin kun sä olit jotain viis-vuotias) ja ministerinä parisen kertaa jne.

        Presidenttihän hoitaa nimenomaan ulkopolitiikan kenttää. Saleahan arvosteltiin aikanaan siitä että hänellä on huono ulkopolitiikan tuntemus..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        En mä nyt koko wikin juttua viitsinyt kopsata, siellähän sitä on lisää.. Ensimmäisen kerran ollut kansanedustajana vuonna -85 ( silloin kun sä olit jotain viis-vuotias) ja ministerinä parisen kertaa jne.

        Presidenttihän hoitaa nimenomaan ulkopolitiikan kenttää. Saleahan arvosteltiin aikanaan siitä että hänellä on huono ulkopolitiikan tuntemus..

        Jos nyt esim verrataan Huhtasaareen, niin hänhän on ensimmäisen kauden kansanedusta ja ihan tuntemattomuudesta pompannut pressaehdokkaaksi. Ja kyllä mä veikkaan, että ihmiset tietävät aika hemmetin hyvin kuka Haavisto on. Olihan hän haastajan roolissa viime pressanvaaleissakin, ja silloin mentiin toiselle kierrokselle. Oikeastaan olisi outoa, että suomalaiset eivät tietäisi kuka Haavisto on..

        Vuonna 2012..
        "Toiseksi sijoittuneen Pekka Haaviston äänimäärä oli 1 077 425 eli 37,4 prosenttia äänistä."


      • Wwuwuw kirjoitti:

        En mä nyt koko wikin juttua viitsinyt kopsata, siellähän sitä on lisää.. Ensimmäisen kerran ollut kansanedustajana vuonna -85 ( silloin kun sä olit jotain viis-vuotias) ja ministerinä parisen kertaa jne.

        Presidenttihän hoitaa nimenomaan ulkopolitiikan kenttää. Saleahan arvosteltiin aikanaan siitä että hänellä on huono ulkopolitiikan tuntemus..

        Joo. No sittenhän sen näkee, jos Peku uudelleen leikkiin lähtee. Mitäpä tuota speguloimaan. Mulle on noubadi kuitenkin.

        Tuota homoutta mä vaan jaksan miettiä, että mikä siitä tekee jonkun erityisen? Pitäisikö jonkun Salenkin ruveta mainostamaan, että harrastavat sadomasokismia Jennin kanssa? Peppuseksiä Väyrysillä? Huhtasaari on Domina? Seksuaalisuus on seksuaalisuus, mitä se liittyy siihen mitä teet?

        Samoin kuin sukupuolikiintiöistä pitäis jo luopua. Maailman on jo muuttunut paljon. Lopetetaan tuputtaminen jo.


      • Dissident kirjoitti:

        Joo. No sittenhän sen näkee, jos Peku uudelleen leikkiin lähtee. Mitäpä tuota speguloimaan. Mulle on noubadi kuitenkin.

        Tuota homoutta mä vaan jaksan miettiä, että mikä siitä tekee jonkun erityisen? Pitäisikö jonkun Salenkin ruveta mainostamaan, että harrastavat sadomasokismia Jennin kanssa? Peppuseksiä Väyrysillä? Huhtasaari on Domina? Seksuaalisuus on seksuaalisuus, mitä se liittyy siihen mitä teet?

        Samoin kuin sukupuolikiintiöistä pitäis jo luopua. Maailman on jo muuttunut paljon. Lopetetaan tuputtaminen jo.

        Tuota homoutta nostavat ihan muut tahot esille kuin Haavisto ja hänen kannattajansa, kuten tässäkin ketjussa nähdään. Mä nyt ajattelin vaan kääntää senkin asian positiiviseksi. En tarkoita, että piilotellakaan pitäisi.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Jos nyt esim verrataan Huhtasaareen, niin hänhän on ensimmäisen kauden kansanedusta ja ihan tuntemattomuudesta pompannut pressaehdokkaaksi. Ja kyllä mä veikkaan, että ihmiset tietävät aika hemmetin hyvin kuka Haavisto on. Olihan hän haastajan roolissa viime pressanvaaleissakin, ja silloin mentiin toiselle kierrokselle. Oikeastaan olisi outoa, että suomalaiset eivät tietäisi kuka Haavisto on..

        Vuonna 2012..
        "Toiseksi sijoittuneen Pekka Haaviston äänimäärä oli 1 077 425 eli 37,4 prosenttia äänistä."

        Joo, no Huhtasaari ja Väykkähän sai pääosin protestiäänet...näin veikkaan.

        Joo. Ja en muista edellisien vaalien lukemia. Mulle pressa on jonninjoutava hahmo, joka vaan käkkelehtii kissanristiäisissä...symboli menneisiltä ajoilta. Vähän kuin mainos..

        Sinäänsä kun mietin, niin oishan se Peku voinut tuoda jotain tuonne uuttaa...??? Kuka sen sit tietää???


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Tuota homoutta nostavat ihan muut tahot esille kuin Haavisto ja hänen kannattajansa, kuten tässäkin ketjussa nähdään. Mä nyt ajattelin vaan kääntää senkin asian positiiviseksi. En tarkoita, että piilotellakaan pitäisi.

        Joo. No minua kyllästyttää vaan ajatuskin, että pitäisi äänestää jotakuta jos se on homo tai nainen... se on jo niin lääst siisonii että. Kohta tavallinen heteromies alkaa olla harvinaisempi. Hehheh...

        Minä kyllä ajattelen maailmaani tasa-arvoisesti. Kaikki on minulle lähtökohdiltaan ihan yhtä tärkeitä. Mutta siinä missä lähtökohdat on samat, myös pitää vastuukin ottaa vastaan tasan. Se minusta nykyään unohtuu.


      • Dissident kirjoitti:

        Joo. No minua kyllästyttää vaan ajatuskin, että pitäisi äänestää jotakuta jos se on homo tai nainen... se on jo niin lääst siisonii että. Kohta tavallinen heteromies alkaa olla harvinaisempi. Hehheh...

        Minä kyllä ajattelen maailmaani tasa-arvoisesti. Kaikki on minulle lähtökohdiltaan ihan yhtä tärkeitä. Mutta siinä missä lähtökohdat on samat, myös pitää vastuukin ottaa vastaan tasan. Se minusta nykyään unohtuu.

        Hommanhan pitäisi mennä niin, että voi äänestää ketä vain, vaikka tämä ei nyt olekaan mies ja hetero. Mutta ei se niin mene, minkä tälläkin palstalla voi huomata.

        Vastuun ottamisesta sama mieltä, tottakai. Esim. nyt tämä vanhempainvapaiden jako.
        Täytyy lähteä..


      • Dissident kirjoitti:

        Joo, no Huhtasaari ja Väykkähän sai pääosin protestiäänet...näin veikkaan.

        Joo. Ja en muista edellisien vaalien lukemia. Mulle pressa on jonninjoutava hahmo, joka vaan käkkelehtii kissanristiäisissä...symboli menneisiltä ajoilta. Vähän kuin mainos..

        Sinäänsä kun mietin, niin oishan se Peku voinut tuoda jotain tuonne uuttaa...??? Kuka sen sit tietää???

        En nyt usko että vain protestiääniä olivat..Ihan tosissaan nuo Huhtasaaren kannatttajat tuntuvat olevan.. Ei kuulu kurpittelua nyt.

        Yli miljoona ääntä sai Haavisto. Yli miljuuna! Mieti..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Hommanhan pitäisi mennä niin, että voi äänestää ketä vain, vaikka tämä ei nyt olekaan mies ja hetero. Mutta ei se niin mene, minkä tälläkin palstalla voi huomata.

        Vastuun ottamisesta sama mieltä, tottakai. Esim. nyt tämä vanhempainvapaiden jako.
        Täytyy lähteä..

        Joo. Näin pitäiskin... mutta minkäs näille teet? Pakotat ymmärtämään?

        Eikös sen voi jo valita kumpi on? Itse muistaakseni sanoit jo siitä?

        Mutta entäs intti? 6kk miehiltä elämää velvollisuutena pois...vähintään...ei mene tasan se sukupuoleisesti...


      • Wwuwuw kirjoitti:

        En nyt usko että vain protestiääniä olivat..Ihan tosissaan nuo Huhtasaaren kannatttajat tuntuvat olevan.. Ei kuulu kurpittelua nyt.

        Yli miljoona ääntä sai Haavisto. Yli miljuuna! Mieti..

        Vai ihan miljuuna....

        No tään palstan kurpittelijoitten henkinen ikä tiedetään.

        Vaikka kyllä mä sellaisia kurppiakin tiedän... yhden kanssa tänäänkin väänsin selvästä asiasta. Vko/vko tarkoittaa vko/vko. Ihan sama olenko lomalla vai töissä.

        Että voi joillain naisillakin olla henkinen ikä vähän nuorehko fyysiseen ikään nähden.

        Heh..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        En nyt usko että vain protestiääniä olivat..Ihan tosissaan nuo Huhtasaaren kannatttajat tuntuvat olevan.. Ei kuulu kurpittelua nyt.

        Yli miljoona ääntä sai Haavisto. Yli miljuuna! Mieti..

        Wwuwuw: "Yli miljoona ääntä sai Haavisto. Yli miljuuna! Mieti.. "

        Itse olen tavannut vuosia sitten Haaviston, kun hän oli joku ministeri. Keskustelin hänen kanssaan ja hän sanoi avustajalleen, että ota sähköpostini ylös. Avustajan piti lähettää tietynlaista materiaalia minulle. Silloin puoluekantani taisi olla Vihreä, vaikka en ollut virallisesti puolueen jäsen. Silloin Haavisto oli fiksun oloinen ministeri, jonka puoluetta äänestin.

        Nyt olen liittynyt KD:n eli Kristillisdemokaraateihin uskovaisena. Uskovaisena hyväksyn homot tuttavaksi ja jopa kaveriksi. En tuomitse heitä, mutta mistään syystä en hyväksy homoa presidenttinä. En kannata homoille ja lesboille adoptio-oikeutta lapseen. En tuomitse sateenkaariperheitä, mutta pidän terveempänä ympäristönä lapselle sellaisia, joissa tarjotaan heteroisänä ja heteroäitini ihmisyyden mallia. Vihreitä lopetin monia vuosia sitten äänestämästä, sillä en ollut monessa asiassa yhtä liberaali kuin he. Vuodesta 2003-2015 äänestin Keskustaa, mutta sitä ennen Vihreitä jokseenkin kaikissa vaaleissa.

        Nykyisillä Jeesus-arvoillani en mitenkään voi äänestää Haavistoa ellei vastassa ole toisella kierroksella Perussuomalaisten ehdokas. Mieluummin homo Haavisto kuin Halla-aho?


    • Ujoatm28v-

      Ei koskaan homoa presidenttiä Suomeen.

      Vahvimmin veikkaan että Matti Vanhanen on Suomen seuraava Presidentti jos asettuu ehdolle 6 vuoden päästä.

      • Aika paljon pitäisi vaan Vanhasen kannatuksen nousta kuuden vuoden aikana, mikäli aikoisi asettua ehdolle ja vielä voittaa seuraavat vaalit.


      • Ujoatm28v-

        Mutta 6 vuoden päästä tilanne onkin täysin toinen kun Niinistö ei ole enää silloin mukana ja äänet jakaantuu paljon enemmän. Voi olla että moni Niinistöä äänestänyt äänestäisi kuuden vuoden päästä Vanhasta tosin eihän sitä tiedä kun ei osaa sanoa edes sitä ketä silloin on ehdokkaina.


      • mirkkuhaap
        DarkFear kirjoitti:

        Aika paljon pitäisi vaan Vanhasen kannatuksen nousta kuuden vuoden aikana, mikäli aikoisi asettua ehdolle ja vielä voittaa seuraavat vaalit.

        Sipilä on sössinyt niin paljon että koko kepun ja kepulaisten suosio on laskenut. Sen takia taisi Vanhasenkin äänet jäädä noin vähiin. Vaikka henkilövaalit ovatkin.


    • Ei helvetti.. :D

      Muutetaan lakia niin että Sale on pressana kuolemaan asti.

      • Kokeiltu_ja_toimii

        Tuostahan meillä on entistä kokemusta, kun Kekkosen toimikautta jatkettiin vuosiksi 1974 - 78 poikkeuslailla. Äänet eduskunnassa menivät 170 - 28, kun perustuslain kiireelliseen poikkeukseen tarvittiin viisi kuudesosaa.

        Se määrä löytyi silloin mm. hajottamalla Perussuomalaisten edeltäjä SMP, jolla oli 18 edustajaa. Tuttua toimintaa tämäkin...


    • vapaavuorionseuraava

      Ei tule. Suomalainen mies ei homoa äänestä

    • En nyt sanoisi "melko varmaa", mutta eiköhän Pekalla olisi ihan hyvät mahdollisuudet. 6 vuoden päästä osa vanhoillisista on taas vaihtanut hiippakuntaa.

      • Eiköhän seuraavissa vaaleissa ryömi taas ainakin Heinäluoma ehdolle ja kuka tulee kokoomuksesta? Katainen?

        No, sen näkee sitten, mutta ainakin luvassa on mielenkiintoisemmat pressanvaalit.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Eiköhän seuraavissa vaaleissa ryömi taas ainakin Heinäluoma ehdolle ja kuka tulee kokoomuksesta? Katainen?

        No, sen näkee sitten, mutta ainakin luvassa on mielenkiintoisemmat pressanvaalit.

        Joku julkkis vois olla huikee lisä tuonne. Aattele joku Roope Salminen vaikka. Sehän on kohta ylen uutisten lukijanakin varmaan. Hehe...


      • Dissident kirjoitti:

        Joku julkkis vois olla huikee lisä tuonne. Aattele joku Roope Salminen vaikka. Sehän on kohta ylen uutisten lukijanakin varmaan. Hehe...

        Usahan on jo näyttänyt mallia..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Usahan on jo näyttänyt mallia..

        Joo. No onhan siellä oolut ennenkin mannekiini pressana....rei kani! Heh...


    • naiskatsoja

      Tuo homofobia on todella mielenkiintoinen ilmiö. Miten se määrittelee ihmisestä kaiken määriteltävissä olevan, yhden ainoan ominaisuuden perusteella. Fiksu jäbä ei voi olla pressa koska on homo? Näinhän ne foobikot ajattelee.

      • hienoahienoa

        Vielä enemmän Suomessa on kreationismi-foobikoita, joiden mielestä kreationisti ei voi olla presidentti. Miten se määrittelee ihmisestä kaiken määriteltävissä olevan, yhden ainoan ominaisuuden perusteella. Fiksu muija ei voi olla pressa koska on kreationisti? Näinhän ne foobikot ajattelee.


      • hienoahienoa kirjoitti:

        Vielä enemmän Suomessa on kreationismi-foobikoita, joiden mielestä kreationisti ei voi olla presidentti. Miten se määrittelee ihmisestä kaiken määriteltävissä olevan, yhden ainoan ominaisuuden perusteella. Fiksu muija ei voi olla pressa koska on kreationisti? Näinhän ne foobikot ajattelee.

        Ei vaan pressa ei voi olla fiksu muija, jos on kreationisti.


      • Haiseekin.spermalle
        outsider1 kirjoitti:

        Ei vaan pressa ei voi olla fiksu muija, jos on kreationisti.

        Eikä pressa voi olla uskottava jos hän on irvokas luonnonoikku.


      • Haiseekin.spermalle kirjoitti:

        Eikä pressa voi olla uskottava jos hän on irvokas luonnonoikku.

        Jos homo voi uskottavasti johtaa maailman arvokkainta yritystä, eiköhän myös Suomen kaltaista pikkumaata.


      • outsider1 kirjoitti:

        Jos homo voi uskottavasti johtaa maailman arvokkainta yritystä, eiköhän myös Suomen kaltaista pikkumaata.

        Viittaat varmaankin Saudien öljy-yhtiöön. :D

        Ehkä myös sheikit harrastavat toyboy-vaimojen tuontia kehitysmaista.



    • Teknodonna

      Mjoo

      Tämän aamun Helsingin Sanomissa on hauska otsikko sisäpolitiikkasivuilla:

      "Niinistö on Helsingin äänikuningas, mutta Kallio on Haaviston valtakunta."

      (Naurua)

      • Kalliolle_kukkulalle

        Kallio oli ennen kuulu huoristaan, nykyään siellä on vain homoja.


      • Teknodonna
        Kalliolle_kukkulalle kirjoitti:

        Kallio oli ennen kuulu huoristaan, nykyään siellä on vain homoja.

        Mjoo

        On meillä täällä vielä huoria, leipäjono ja muutama hetero. Elämä on erittäin monipuolisesti läsnä.

        Tämä ei kuitenkaan näytä edesauttavan sitä, että jostain ilmaantuisi minulle sydämen pysäyttävä naisystävä.

        (Naurua)


      • Kallio on hieno paikka. Nuorta naista saa helpommin kuin mistään, vaikka Siltasesta.


      • Teknodonna
        Yogamies kirjoitti:

        Kallio on hieno paikka. Nuorta naista saa helpommin kuin mistään, vaikka Siltasesta.

        Siltanen on Sörnäisissä, havutakka.

        (Reps)


    • ArvotVaikuttaa

      Heteromiehenä en tule koskaan antamaan ääntäni homoseksuaalisia arvoja ajavalle ehdokkaalle.
      Homoseksuaalit tuskin äänestävät heteroa, jos vaihtoehtona on äänestää homoseksuaalia.
      Eli se siitä homofoobikoksi leimaamisesta. Yhtä laillahan homotkin ovat hetrofoobikkoja.
      Sama se on alkoholin kanssa, koska en juo alkoholia, niin en anna ääntäni alkoholimyönteisille päätöksillekään.
      Kyllä ne arvot vaikuttaa moneen asiaan. Jos joku on arvojasi vastaan, niin eihän sellaista voi hyväksyä.

      • mielipiteitäeriä

        Minä en äänestänyt Haavistoa, vaikka olen homo. Seksuaalisuuteen nojaten äänestäminen on kovin pinnallista ja tyhmää, sama kuin jotkut äänestivät Lauraa kauneuden takia. Minä sanoisin näin, että jos ei hyväksy erilaisia ihmisiä ei ole arvoja ollenkaan.


    • asdertb

      silloin kärsii suomen uskottavuus, olisiko maailman ensimmäinen, joko niinistön saattohoito menossa äijä ollu muutaman tunnin presidenttinä

    • Kaisanoasaa

      Mikään ei muutu tässä maassa seuraavaan 6 vuoteen. Paska maa elää. Typerät ihmiset äänesti salee eikä kukaan muukaan yrittänyt edes voittaa.

    • Stubb-

      Ei ole Haavisto seuraava presidentti,
      Se on Stubb joka on Niinistön jälkeen seuraava presidentti.

    • A-stubb

      Suomen seuraava presidentti Niinistön jälkeen on Stubb.

    • Analyysiä

      Niin. Miksipä ei voisi olla Stubb tai Katainen, eihän virassa kai älyä tarvita. Eiväthän äänestäjätkään välitä nykyään vaaleissa älystä, oikeudenmukaisuudesta tai empatiakyvystä. Se voi kyllä kaduttaa, kun joskus iskee omaan nilkkaan. Katainenkin taitaa olla liian kiltti. Eli Stubb tai Halla-aho tahtoessaan jäähdytellä, ehkäpä jokin vihreistä tai vasemmistosta löytyvä jo tunnettu karismaattinen politiikan jättäjä. Kuka? Soininvaara?

      Sellainenhan tahtoo presidentiksi, jota kiinnostaa enemmän julkisuus kuin valta. Presidenttihän on lähes turha. Linnanjuhlat kerran vuodessa. Itse äänestäisin näyttelijää, jos olisi ehdolla. Vaikka jotain munamiestä, vaikka en pidäkään. Upea Esko salminenkin on liian vanha. Kai Lehtinen?

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2784
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2624
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1835
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      31
      1739
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1713
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1649
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1252
    8. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    10. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      66
      1063
    Aihe