Proteiinijuomat lihottaa/turvottaa ja paljon

Seikkaonsalettijuu

Itseä huvittaa. Koko elämä on tullu urheiltua. Nyrkkeilyä kilpaa ja nyt sitten salilla käytt vuosi ja treenattu tavoitteellisesti. En syö lisäravinteita enkä palautusjuomia tms. Onko ihmiset menneet sekaisin kun juovat jatkuvasti jotain keinotekoisia proteiinijuomia jotka lihottavat ja turvottavat ja sitten jotkut jopa luulee että ne lihakset kasvavat kun juot jotain proteiinijauhojuomaa:) hyvä bisnes varmasti juu mutta mieti paljonko maksat siitä turhuudesta kuukaudessa? Itse nostan 170kg penkistä ja juoksen 3200 cooperin, vedän 32 leukaa jne ilman yhtäkään lisäravinnetta. Syökää terveellistä ruokaa mielummin sillä rahalla minkä tungette lisäravinteisiin. Jo sillä että jättää nämä sokeriset ja täynnä lisäaineita olevat turhuudet pois tulet laihtumaan.

25

1770

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hpv27

      Aika halpoja nuo ovat. 20 € kg ja käyttöannos 40 g maksaa sitten alle euron.

      En usko noilla kyllä olevan juurikaan vaikutusta, parermpi ajoittaa ruokailu treenin jälkeen.

      • Aivannaurettavaa

        Niin riippuen paljonko ja mitä niitä syö mutta monet ostavat proteiinijauheen lisäksi paljon muitakin lisiä. Aivan turhaa. Niillä ei tee mitään eikä niillä kasva yhtään sen enmpää kun ilmankaan niitä.


      • hpv27
        Aivannaurettavaa kirjoitti:

        Niin riippuen paljonko ja mitä niitä syö mutta monet ostavat proteiinijauheen lisäksi paljon muitakin lisiä. Aivan turhaa. Niillä ei tee mitään eikä niillä kasva yhtään sen enmpää kun ilmankaan niitä.

        Juu. Proteiinijauheella voi sentään korvata osan ateriaa. Fitnestukussa halvin proteiini on 15 € per kg ja tuossa on 800 g proteiinia. Proteiinin kilohinta on siis 18,75 €. Porsaan ulkofilettä saa tarjouksesta 5 € kg ja siinä on 0,215 kg proteiinia eli proteiinin kilohinta on 23 € per kilo. Jälkimmäinen on kyllä paremman makuista.

        Muilla lisäravinteilla ei oikein ole mitään virkaa.


      • Äläsyöpaskaa

        Meinaatko että ihmisen elimistö tykkää keinotekoisesti tuotetuista jauhoista yhtä paljon kun lisäaineettomasta ruoasta? Uskon vahvasti että vuosien päästä ihmetellään kun lisäravinteiden käyttäjät alkavat sairastumaan kummallisiin syöpiin? Varmasti vaikuttaa tuo jauhojen syönti, se ei ole luonnollista.


    • Anonyymi

      Mie nostan sänkystä joka aamu 120 kiloo / 172cm, ja ettonneella taas. Ei tunnu missään. Verän lisäaineina keskiolutta 17 purkkii päiväs, Alepan lauvantaimakkaraa, ja makaruunii.
      Sunnuntaisin tuplat, ja neloskaliaa.

      Just täytin 35, emkä kuulema näytä yhtään yli 8kymppiseltä.
      Vittu mää oon sangkari.

      Pääsenks mää ny johonki läskiohjelmiin tjsp?

    • Anonyymi

      Kaikista protskuista, lisäravinteista ja sokereista huolimatta painoni on laskenut viimeisten 15 vuoden aikana 17 kiloa, hupenemisen kiihtyessä viime vuosina.
      23 vuotta eläkkeellä ollut, kerrostalossa asuvan hauraan vanhuksen kulutus on niin vähäistä, että ilman proteiini ja suojaravinteiden täydennystä olisin jo oikaissut koipeni, tai vaihtehtosesti yrittänyt ottaa välttämättömän terveellisestäkin sekasapuskasta ja lihonut yli ovien leveysmittojen.

      • Anonyymi

        Mononen hoitaa tämänkin lähipäivinäsi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mononen hoitaa tämänkin lähipäivinäsi...

        Tarkoittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittaa?

        Mononen on hautaustoimisto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mononen on hautaustoimisto.

        Näivettymisen pitäisi alkaa näkymään myös labratuloksissa mutta kun ei näy mitään huolestuttavaa. Vaikuttaa siltä, että Mononen joutunee odottelemaan vielä jonkin aikaa.
        Tosin kello kilahtaa milloin tahansa. Se on luonnon laki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näivettymisen pitäisi alkaa näkymään myös labratuloksissa mutta kun ei näy mitään huolestuttavaa. Vaikuttaa siltä, että Mononen joutunee odottelemaan vielä jonkin aikaa.
        Tosin kello kilahtaa milloin tahansa. Se on luonnon laki.

        Kyä Mononen sut kohta löytää. Älä usko liikaa labratuloksiin. Huomenaamuna voit herätä kuolleena. Etenkin jos olet yli 40v. maajussi tms.
        Voimia omaisillesi.


    • Anonyymi

      Ei kai kukaan kuvittele lisäravinteiden itsessään parantavan suorituskykyä?
      Jonkin vajauksen täyttäminen on eri asia.
      Hormoonit ovatkin omassa luokassaan.

    • Anonyymi

      Minä olen sellainen hifistelijä.En syö leikkeleitä, joten teen aamupalaksi Air Fryerissä aamupalaleipää, johon laitan makeuttamatonta proteiinivalmistetta. Tulee hyvää, kosteaa, ihan kuin pullaa.

      • Anonyymi

        Mikä on makeuttamaton proteiinivalmiste?

        Sopiiko se hauraille vanhuksille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on makeuttamaton proteiinivalmiste?

        Sopiiko se hauraille vanhuksille?

        Kyllä tuossa on yhtenä aineosana glukoosisiirappia, makeutusainetta. Tuotteen nimi on 360 vanilja. Teen aamupalaleivät nyt vehnäjauhosta ja laitan reilusti tuota proteiinijauhetta. Kun saan käytettyä vehnäjauhot, joita minulla nyt on, tulen tekemään hiivaleipävehnäjauhoista, joka on terveellisin jauho.
        Kyllä tallainen mielestäni sopii hauraille vanhuksille, ainakin näin aamupalaleipänä.
        Jauhossa on heraproteiinia 48 %, maito, auringonkukkalesitiini,heraproteiini-isolaatti 2 %,mantelijauho21 %, auringonkukansiemenjauho, kookosmaitojauhe, maitoproteiiniseesaminsiemen, chiansiemen4%, psylliumkuorijauhe, kurpitsansiemen, luontainen aromi (vanilja ) kuivattu leivinhiiva, Saattaa sisältää pieniä määriä gluteenia, kananmunaa, soijaa, ja hasselpähkinää
        Teen leivät normaalin hiivataikinan mukaan (vaikka seoksessa on kuivattu leivinhiiva )


    • Anonyymi

      Ikääntymisen ja siihen liittyvän "kierrosluvun" alenemisen myötä vähenee kokonaisenergian tarve mutta suojaravinteiden merkitys korostuu.
      Epäterveellinen yhtälö. Enemmän suojaravinteita mutta vähemmän energiaa. Muuten läskistyminen on väistämätöntä.
      Olen laskenut RASVATTOMAN painoni protskutarpeeksi 2g/painokilo. 80v ukko, paino 78kg. Pelaan varman päälle ja kotoisen sekaravinnon lisäksi varmista protskun tarpeeni noin 150gr tekemällä salijuomani 80% jauheesta. Olen tutustunut rasvattoman raejuuston, maidon ja rahkan tuoteselosteisiin.
      Myös kymmenisen kananmunaa viikossa ovat hyvänä lisänä.
      Salin kymmenisen viikkotuntia ovat lisänä muuten täyslaiskan kerrostalossa asuvan vanhuksen pienessä kulutuksessa.
      Paino vaan laskee. Kuten voimatasokin.

      • Anonyymi

        Proteiinia saa tarpeeksi, jos syö lautasmallin mukaisesti. Suomessa proteiinien puutetta esiintyy lähinnä pitkäaikaissairailla ja huonosti syövillä vanhuksilla.

        Painokiloa kohti proteiinin saantisuositus on 1,1–1,3 grammaa ja esim. 60 kiloa painavan ihmisen proteiinintarve päivässä on noin 70 g. Runsas liikunta ja ikääntyminen lisäävät proteiinin tarvetta. Yli 65-vuotiaille proteiinin saantisuositus on 1,2 - 1,4 g/kg/vrk. Sinun kokoisellesi se tarkoittaisi 100-120 g/vrk.

        Elimistömme ei kykene varastoimaan ylimääräistä proteiinia. Aineenvaihdunta hyödyntää proteiinin hiiltä sisältävät osat hiilihydraattien eli sokereiden muodostamiseen.
        Proteiinin loppuosa, jota emme pysty hyödyntämään, on typpeä. Typpi on sellaisenaan elimistölle haitallista, joten kehomme poistaa sen virtsan mukana.
        Ylimääräinen proteiini ei siis muutu lihaskudokseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Proteiinia saa tarpeeksi, jos syö lautasmallin mukaisesti. Suomessa proteiinien puutetta esiintyy lähinnä pitkäaikaissairailla ja huonosti syövillä vanhuksilla.

        Painokiloa kohti proteiinin saantisuositus on 1,1–1,3 grammaa ja esim. 60 kiloa painavan ihmisen proteiinintarve päivässä on noin 70 g. Runsas liikunta ja ikääntyminen lisäävät proteiinin tarvetta. Yli 65-vuotiaille proteiinin saantisuositus on 1,2 - 1,4 g/kg/vrk. Sinun kokoisellesi se tarkoittaisi 100-120 g/vrk.

        Elimistömme ei kykene varastoimaan ylimääräistä proteiinia. Aineenvaihdunta hyödyntää proteiinin hiiltä sisältävät osat hiilihydraattien eli sokereiden muodostamiseen.
        Proteiinin loppuosa, jota emme pysty hyödyntämään, on typpeä. Typpi on sellaisenaan elimistölle haitallista, joten kehomme poistaa sen virtsan mukana.
        Ylimääräinen proteiini ei siis muutu lihaskudokseksi.

        Rasvaton painoni on 70kg. Kokonaispainoon perustuva yleinen laskentaperuste saattaa johtaa harhaan koska miestäni ylenpalttinen läski ei tarvitse protskua.
        Käyn vaalimassa lihasvoimani hidastumista 6 krt/vko. Yhteensä noin 10 tuntia.
        Syketaso koko ajan +110.
        Perusharjoitteita. Maastavedot, hack kyykyt tangolla, pystysuuntaiset nostot seisten ja istuen. Leuanvedot eri variaatioilla. Täydennyksenä taljoja ja putkivehkeitä.
        Tietenkin vatsaa. Koipien nostelua suorina rekkiin ilman alkuretkua. Hitaita sarjoja rockia, pitkiä lankkuja kämmenillä ja päkiöillä ilman aloituksenkaan polvi-, eikä kyynärpääavustusta.
        Soutelua, fillaria.
        Häpeä tunnustaa mutta räähtävyys on kadonnut ja saman tien kunnolliset rinnallevedot ja raaat tempaukset.

        Protskun varmmenuksen havainto. Jos klo 18 jälkeen tungen suuhuni jotain protskupitoista vaikkapa 20:n nettogramman verran niin sen aiheuttama virtsaeritys herättää 8-kymppisen vanhuksen hiekkalaatikolle joskus aamuyöstä
        Mieluummin nukun yhtäjaksoiset unet.


    • Anonyymi

      Lihottava proteiinijuoma?
      Salievääni. Whey 80%:sta jauhetta noin 35g kolmeen desilitraan vettä.
      Sisältää protskua 28g.
      Sokeria 5,5% > noin 2g!!!!
      Rasvaa 7%> noin 2,5g!!!!
      Jopa on hirveän lihottavaa!

      • Anonyymi

        Saman verran energiaa kuin pullollisessa keskiolutta tai sokeroitua limsaa? Eiväthän nekään lihota, eiväthän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman verran energiaa kuin pullollisessa keskiolutta tai sokeroitua limsaa? Eiväthän nekään lihota, eiväthän?

        Siis sokrua 2g!!!!!!!!
        Rasvaa 7g!!!!!!!!!!!!
        Protskun energia on sentään hyödyllisemmässä muodossa kuin kaljan tai limsan vastaavat.
        Minut on vaikea saada vakuuttuneeksi, että salijuomana keppana tai limsa olisivat yhtä järkeviä kuin tuo oma sekoita.
        Mutta salin jälkeinen mässääminen se vasta lihottaa. Omenan puokihas. Hui sentään!
        Kaikista näistä lihottavista mässäämisistä huolimatta rasvat ovat alhaalla!
        12,9%. Viite 10%- 20%.
        Vatsaontelo 57,1. Viitetavoite 100 tai alle.
        Pitäisiköhän tuo salisötkötys vaihtaa kraanaveteen ettei tukehdu läskeihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis sokrua 2g!!!!!!!!
        Rasvaa 7g!!!!!!!!!!!!
        Protskun energia on sentään hyödyllisemmässä muodossa kuin kaljan tai limsan vastaavat.
        Minut on vaikea saada vakuuttuneeksi, että salijuomana keppana tai limsa olisivat yhtä järkeviä kuin tuo oma sekoita.
        Mutta salin jälkeinen mässääminen se vasta lihottaa. Omenan puokihas. Hui sentään!
        Kaikista näistä lihottavista mässäämisistä huolimatta rasvat ovat alhaalla!
        12,9%. Viite 10%- 20%.
        Vatsaontelo 57,1. Viitetavoite 100 tai alle.
        Pitäisiköhän tuo salisötkötys vaihtaa kraanaveteen ettei tukehdu läskeihin?

        Proteiinit muodostuvat aminohapoista, joista osa on välttämättömiä, sillä elimistö ei pysty niitä itse muodostamaan. Elimistö muodostaa ravinnosta saamistaan aminohapoista ja elimistön muista aineista tarvitsemansa proteiinit. Niitä tarvitaan kudosten rakennusaineeksi ja uusiutumiseen sekä entsyymien ja hormonien toimintaan. Lisäksi niitä tarvitaan neste- ja happo-emästasapainon säätelyyn, puolustus-järjestelmän ylläpitoon sekä tärkeiden molekyylien kuljettamiseen elimistössä. Proteiinin tehokas hyväksikäyttö edellyttää riittävää energian sekä useiden vitamiinien ja kivennäisaineiden saantia.

        Proteiini ei siis ole varsinainen energian lähde. Ainoastaan ylimääräinen proteiini muuttuu sokeriksi joka varastoida lihaksiin glukogeenina tai rasvakudoksiin rasvana.
        Tuohon muutosprosessiin kuluu 25% proteiinien energiasta, joten energianlähteenä ne ovat tehottomampia kuin rasvat tai hiilihydraatit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Proteiinit muodostuvat aminohapoista, joista osa on välttämättömiä, sillä elimistö ei pysty niitä itse muodostamaan. Elimistö muodostaa ravinnosta saamistaan aminohapoista ja elimistön muista aineista tarvitsemansa proteiinit. Niitä tarvitaan kudosten rakennusaineeksi ja uusiutumiseen sekä entsyymien ja hormonien toimintaan. Lisäksi niitä tarvitaan neste- ja happo-emästasapainon säätelyyn, puolustus-järjestelmän ylläpitoon sekä tärkeiden molekyylien kuljettamiseen elimistössä. Proteiinin tehokas hyväksikäyttö edellyttää riittävää energian sekä useiden vitamiinien ja kivennäisaineiden saantia.

        Proteiini ei siis ole varsinainen energian lähde. Ainoastaan ylimääräinen proteiini muuttuu sokeriksi joka varastoida lihaksiin glukogeenina tai rasvakudoksiin rasvana.
        Tuohon muutosprosessiin kuluu 25% proteiinien energiasta, joten energianlähteenä ne ovat tehottomampia kuin rasvat tai hiilihydraatit.

        Tuo kommenttini oli suunnattu oluen ja limsan rinnastajalle.
        Hiukkanen ironiaa seuraavissa virkkeissä.
        Loppuvirkkeillä halusin osoittaa tietäväni jotain aihealueesta aivan kokemusperäisestikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kommenttini oli suunnattu oluen ja limsan rinnastajalle.
        Hiukkanen ironiaa seuraavissa virkkeissä.
        Loppuvirkkeillä halusin osoittaa tietäväni jotain aihealueesta aivan kokemusperäisestikin.

        Limsapullollinen sisältää n. 30 g (120 kcal) glukoosia, joka on lähes sellaisenaan varastoitavissa glukogeenina lihaksiin korvaamaan punttien kolistelussa kulunutta energiaa.
        Tuossa "energiajuomassa" energiaa on vain n. 30 kcal. Proteiini muuttuu energiaksi (sokeriksi) vasta useita tunteja myöhemmin.


    • Anonyymi

      Onko väärällä foorumilla aloitus? Treenaamisesta kyse siis eikä laihdutuksesta. Tuli mieleen sketsihahmo matti mc conaghey: minäpä mostan penkistä niin ja niin paljon, ja olisin hiihtänyt maailmanennätyksen jos olis ollu sauvat.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sähköpotkulautaonnettomuus

      Nyt sitten sattui ja pahasti! Uutisen mukaan 3 alle 15-vuotiasta olisi ollut samalla sähköpotkulaudalla liikkeellä. T
      Vantaa
      278
      3580
    2. Nainen, viime yönä ajattelin sinua ja itkin

      On vain niin ikävä, enkä tunteilleni mitään voi. Olisit minun iloni, olisit minun päiväni ja aurinkoni, mutta nyt olet p
      Ikävä
      74
      2348
    3. No nainen...

      Mitkä on fiilikset nykyään?
      Ikävä
      114
      1600
    4. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      81
      1518
    5. Skuuttikakarat itse syypäitä onnettomuuteen - Yle syytti autolijaa

      Tulokulma uutisissa oli se että – vaikkakin peitellysti – autoilija olisi ollut jotenkin yksin syypää tapahtuneeseen onn
      Maailman menoa
      321
      1459
    6. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      365
      1300
    7. Mitä asiaa tai ominaisuutta kaipaat eniten

      Ikäväsi kohteessa?
      Ikävä
      66
      1299
    8. ABC Kuinka monta samaa kirjainta yhteensä

      ..yhteensä teillä on etu ja sukunimissänne? Uskallatko laittaa ne kirjaimet? Hyvä aika tunnistaa ja tavata se oma kaiva
      Ikävä
      99
      1279
    9. Mitä et sietäisi kumppaniltasi

      Onko jokin asia tai asioita joista et haluaisi joustaa tai riita tulee eli haluat tehdä sen itse tai omia
      Sinkut
      77
      1244
    10. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      85
      1113
    Aihe