Nainen ei halua kilttiä miestä!

Tämä ei siis ollut syytös vaan toteamus. Paha juttu on, että naiset eivät välttämättä tajua itsekään sitä, vaan perheenperustamishöyryissään saattavat itsekin luulla haluavansa kiltin miehen , kun kokemusta on nuoruudessa iso nippu erilaisista jännämiehistä.

Kiltti mies luulee, että mitä enemmän hän on naisen kanssa samaa mieltä asioista sen parempi. Se alkaa seurusteluaikana, kun luovutaan omista harrastuksista ja jatkuu siihen, kun muutetaan yhteen naisen toivomuksesta, mennään naimisiin naisen toivomuksesta, hankitaan lapsia naisen toivomuksesta, nainen päättää, mitä syödään, mitä huonekaluja tulee, missä lomaillaan ja mitä lapset harrastaa.

Loppujen lopuksi molemmilla on todella paha olla. Miehellä sen takia, että nainen ei kunnioita nössykkää ollenkaan ja naisella sen takia, että vetää koko parisuhteen ja perheen kivirekeä yksin perässään.

Tässä yksi parisuhdehelvetun alku:
https://www.is.fi/viihde/art-2000005540012.html

Nainen on hirveä mätisäkki (tosin kauniit kasvot) ja mies on ilmeisesti onnellinen, kun on saanut edes jonkun.

"Hääpaikan kanssa tuli vähän riitaa. Tunteet oikein pamahtivat tiskiin, italialaistaustainen Francesca kuvailee jaksossa nähtävää kiukkupuuskaansa"

Eli nainen taas rähjäsi ja rääkyi, ja asia painetaan villaisella, koska hän on italialaistaustainen nainen.

"Francesca myöntää, että hänen miehensä Renny ei tiennyt aluksi ohjelmaan osallistumisesta mitään."

Joo eihän sitä kannata mieheltä kysyä.

"Mulle kerrottiin vasta sitten, kun meidät oli jo valittu. Ei kai siinä mitään, jos toinen haluaa, Rennykin naurahtaa"

Heh heh. Mitä vaan nainen haluaa, tai voi saada italialaistyyppisen raivarin

"Rennyä eivät vaimon tulistumiset haittaa. Hän kuvailee rauhallisesti, että on jo tottunut niihin ja ne kuuluvat vaimon luonteeseen."

Mikä muu mukava mahtaa kuulua vaimon luonteeseen?

"Osallistuimme, koska on hauskaa katsoa sitten 20 vuoden päästä millainen hääpäivä oikein oli. En halunnut julkisuutta tai rahaa, vaan halusin tehdä tämän muistojen vuoksi, Francesca kuvailee."

Just joo, uskoo ken haluaa. Toisille riittää muistoihin valokuvat.

"Välillä mentiin vähän budjetin yli. Muuten kaikki meni tosi hyvin, Francesca sanoo."

"Francesca kertoo, että joutui montakin kertaa pitämään suunsa kiinni, vaikka jotain olisi ehkä tehnyt mieli sanoa kipakammin. Tiukempaa keskustelua tuli lähinnä rahankäytöstä.

– Tein kaikki suunnitelmat yksin, kun hän oli töissä. Ja sitten toinen sanoi, että onko tuota ja tuota pakko olla, Francesca kuvailee harmistuksen aihettaan."

Eli nainen pisti rahaa palamaan jakun mies yritti vähän hillitä, oli taas italialaiselle luonteelle ominaiset itkupotkuraivarit lähellä.

"Yhtäkkiä olikin ihan tyhjää, että mitäs tässä nyt sitten tehdään, Francesca toteaa."

Niin kun ne häät ja hetki kuuluisuudessa oli saatu, alkaa se arki ja on tyhjää.

Mies parka. Siitä se lähtee taas yksi onneton avioliitto, jossa mies luulee, että naiset haluavat kiltin miehen ja että raivoaminen kuuluu naisten hyväksyttäviin perusominaisuuksiin.

Tässä yhden parisuhdehelvetin seuraus:

https://www.hs.fi/elama/art-2000005535736.html

”Rakastin tyttöystävääni, mutta naimisiinmeno vähän yli parikymppisenä tuntui liian varhaiselta. Tyttöystävälleni se oli kuitenkin tärkeää, ja koska minulla ei ollut voimakasta mielipidettä, menin mukaan”, Mikko sanoo.

"Molemmat toivoivat lapsia, mutta aikataulusta syntyi kiista. Vaimo halusi yrittää heti, Mikko vasta, kun opinnot oli saatu valmiiksi.

Lopulta Mikko huomasi ajattelevansa kuten häistäkin. Jos lapsen saanti olisi puolisolle niin tärkeää, yritetään sitten. "

"Puoliso toivoi kolmatta lasta. Pari kävi riitaisia keskusteluja siitä, onko heillä aikaa ja varaa kolmanteen lapseen. Mikon mielestä ei.

”Lopulta ajattelin taas, ettei minulla ole parempia vasta-argumentteja. Jos se on hänelle tärkeää, pidän tietenkin huolta perheestäni. Myötäilin puolisoani, koska en kestänyt kohdata pettymystä tai kiukkua.”"

”Kun kolmas lapsemme syntyi, ajoin henkisesti seinään. On karua herätä ymmärtämään, että kulissi, jonka on itse suorittanut kasaan, ei yhtään vastaa sitä mitä aidosti haluaa.”

27

1400

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TotuusSattuuQC

Sekoitat nyt kiltteyden ja tahdottomuuden. Kiltti tarkoittaa että ei halua muille pahaa mutta se ei tarkoita että ei omaa omaa tahtoa tai kykyä pitää omista oikeuksistaan kiinni. Kaikki tossukat ovat kilttejä mutta kaikki kiltit eivät ole tossukoita. Realistinen kiltti tajuaa että ei ole sille toisellekaan hyväksi että antaa aina periksi.

Suuri osa naisista viihtyy parisuhteessa parhaiten juuri miehen kanssa joka on perusluonteeltaan kiltti mutta jolla on silti se oma tahto tallella ja joka osaa tehdä sitten sopivia kompromisseja niin että kumpikaan ei joudu liikaa joustamaan omista tarpeistaan.

• Itse asiassa juuri tämä on asiani pointti, että miehet sekoittavat kiltteyden ja tahdottomuuden ja joutuvat sen takia ns tossun alle.

Käsitykseni kuitenkin on se, että naiset ottavat mielummin sen pikkuisen narsistisen määrätietoisen ja menestyneen miehen, kuin sen kiltin tossukkamiehen.

• TotuusSattuuQC
        Yogamies kirjoitti:

Itse asiassa juuri tämä on asiani pointti, että miehet sekoittavat kiltteyden ja tahdottomuuden ja joutuvat sen takia ns tossun alle.

Käsitykseni kuitenkin on se, että naiset ottavat mielummin sen pikkuisen narsistisen määrätietoisen ja menestyneen miehen, kuin sen kiltin tossukkamiehen.

"Itse asiassa juuri tämä on asiani pointti, että miehet sekoittavat kiltteyden ja tahdottomuuden ja joutuvat sen takia ns tossun alle."

Mutta silti otsikoit kirjoituksesi "naiset eivät halua kilttiä miestä" joka ei viittaa lainkaan siihen? Otsikon olisi pitänyt olla: "naiset eivät halua tossukkamiestä".

"Käsitykseni kuitenkin on se, että naiset ottavat mielummin sen pikkuisen narsistisen määrätietoisen ja menestyneen miehen, kuin sen kiltin tossukkamiehen."

Nyt sitten kuitenkin tunget sen kiltin ja tossukan samaan pakettiin kun juuri itsekin totesit että niitä ei saa sekoittaa toisiinta. Naiset edelleen haluavat kyllä kiltin miehen mutta eivät tossukkaa joka kyllä luulee olevansa kiltti mutta on vain tossukka.

• 38747859

Niin, vaikea muistaa, miten se tarkalleen eteni. Joka tapauksessa lopputulos oli se, että omat tavoitteet ja suunnitelmat jäivät pois. Kai se menee jotenkin siihen tapaan, että ei millään haluaisi rakkaalleen muuta kuin parasta. Sitten päivittäin pienenpienissä asioissa hän ilmaisee surullisuutta, loukkaantumista, kipua tai pettymystä. Siitä tulee sitten itselle syyllinen olo, ja haluaa jatkossa täyttää toisen odotukset paremmin. Lopulta lastu lastulta oma minä on vuoltu pois.

Ja kun katsoo vanhoja kuvia, ymmärtää valintojaan. Tekisin kaiken uudelleen samoin.

• kiltitoneriasia

Kiltti mies ja tossumies on eri asioita. Aina kannattaa hankkia edes sen verran itsekunnioitusta, ettei jyrän kanssa elä (mies tai nainen) koska siinä itse vain ottaa selkäänsä henkisesti. Kilteillä miehillä itsekunnioitusta yleensä on, tossuilla ei.

• IhanaaKevättäKaikille

"Tämä ei siis ollut syytös vaan toteamus. Paha juttu on, että naiset eivät välttämättä tajua itsekään sitä, vaan perheenperustamishöyryissään saattavat itsekin luulla haluavansa kiltin miehen , kun kokemusta on nuoruudessa iso nippu erilaisista jännämiehistä."

Olen tiennyt aina, että haluan kiltin miehen. Nuorena luulin kaikista kolmesta seurustelukumppanistani, että he ovat kilttejä miehiä, mutta eiväthän kaikki olleet.

"Kiltti mies luulee, että mitä enemmän hän on naisen kanssa samaa mieltä asioista sen parempi."

Ei luule. Niinkuin joku sanoikin niin kiltti ja tossukka eivät ole synonyymejä.

"Se alkaa seurusteluaikana, kun luovutaan omista harrastuksista ja jatkuu siihen, kun muutetaan yhteen naisen toivomuksesta, mennään naimisiin naisen toivomuksesta, hankitaan lapsia naisen toivomuksesta, nainen päättää, mitä syödään, mitä huonekaluja tulee, missä lomaillaan ja mitä lapset harrastaa."

Olen onnellisesti naimisissa ja meillä nämä asiat menivät/menevät näin:
      -Mies ei ole luopunut harrastuksistaan, enkä minäkään.
      -Mies halusi ennen minua muuttaa yhteen.
      -Mies halusi ennen minua naimisiin.
      -Mies alkoi puhumaan ekana lapsen hankkimisesta.
      -Minä päätän mitä syödään, koska teen sen ruuan. Toki otan toivomuksia vastaan, mutta koska mieheni mielestä teen maailman parasta ruokaa, niin ei ole niitä toiveita tullut. Teen kyllä monipuolista ruokaa ja tykkään kokeilla kaikkea uutta eli meillä ei syödä pelkkiä makkara- ja jauheliharuokia. Makkara on meillä lähinnä grillattavaksi ja jauheliha pikaruuan tekoon kiireisenä päivänä.
      -Miestäni ei kiinnosta sisustaminen, joten se jää myös minulle.
      -Lomailut päätetään yhdessä, että mihin mennään, mutta käytännön järjestelyt sekä hotellin valitseminen jää yleensä aina minun hoitooni.
      -Lapset päättävät itse mitä haluavat harrastaa, emme elä omia unelmiamme heidän kauttaan.

Näin on menty yli 20v ja olemme kumpikin oikein tyytyväisiä yhteiseloomme.
      Olemme pyrkineet siihen, että se tekee asian, jota se enemmän kiinnostaa. Mieheni hoitaa minun autoani koskevat asiat ja minä teen sen ruuan pöytään. Jos mieheni sanoisi, että haluaa kokata tänään, niin siitä vaan! Se kyllä sopii minulle, mutta näitä kertoja on vain muutama vuodessa (lähinnä silloin kun olen sairas tai en ole kotona ja jälkimmäisessä vaihtoehdossa yleensä teen sen ruuan uuniin hautumaan).
      Mies kuskaa lapsia harrastuksiin ja minä siivoan sillä aikaa.
      Niin helppoa ja yksinkertaista!

• Niin, en sanonut, että maailmassa ei olisi onnellisia aviolittoja ja myös päättäväisiä miehiä.

Veikkaan myös, että tuossa Mikon tapauksessa nainen on voinut kuvitella kaiken olevan hyvin. Heillä oli talo autot ja lapset yms, mutta toinen vain kärsi.

EIkä se mieheltä vaadi mitään pohjatonta ilkeyttä saavuttaa hyvä tasa-arvoinen parisuhde. Pitää vaan alussa pystyä olemaan sille naiselle joskus se pahan mielen lähde.

Toiselle se, että mies kerran viikossa lähtee pubiin heittämään tikkaa kavereiden kanssa on normaalia ja toiselle se on rappioelämää, josta mies täytyy vieroittaa keinolla millä hyvänsä.

Toisen mielestä 5 x viikossa 2 h salilla on merkki siitä, ettei rakasta ja halua viettää aikaa perheensä kanssa. Erityisen hankalaa se on jos tällaiseen harrastukseen palaa parin vuoden yhdessäolon jälkeen.

• TotuusSattuuQC
        Yogamies kirjoitti:

Niin, en sanonut, että maailmassa ei olisi onnellisia aviolittoja ja myös päättäväisiä miehiä.

Veikkaan myös, että tuossa Mikon tapauksessa nainen on voinut kuvitella kaiken olevan hyvin. Heillä oli talo autot ja lapset yms, mutta toinen vain kärsi.

EIkä se mieheltä vaadi mitään pohjatonta ilkeyttä saavuttaa hyvä tasa-arvoinen parisuhde. Pitää vaan alussa pystyä olemaan sille naiselle joskus se pahan mielen lähde.

Toiselle se, että mies kerran viikossa lähtee pubiin heittämään tikkaa kavereiden kanssa on normaalia ja toiselle se on rappioelämää, josta mies täytyy vieroittaa keinolla millä hyvänsä.

Toisen mielestä 5 x viikossa 2 h salilla on merkki siitä, ettei rakasta ja halua viettää aikaa perheensä kanssa. Erityisen hankalaa se on jos tällaiseen harrastukseen palaa parin vuoden yhdessäolon jälkeen.

"EIkä se mieheltä vaadi mitään pohjatonta ilkeyttä saavuttaa hyvä tasa-arvoinen parisuhde. Pitää vaan alussa pystyä olemaan sille naiselle joskus se pahan mielen lähde."

Ei tarvitse olla edes pahan mielen lähde vaan yksinkertaisesti selittää miten tietyt asiat ovat niitä joista saa iloa ja sitten neuvotellaan että miten ne asiat saadaan mahtumaan yhteiseen arkeen niin että molemmat voivat olla tyytyväisiä. Jotenkin kummasti olen itse saanut mahtumaan arkeeni niin harrastukset, ystävät kuin ne kotityöt ja lasten hoitamisetkin oikeastaan ihan ilman riitoja ja pahaa mieltä. Kun teen oman osani arjen hommista niin on ihan itsestään selvää molemmille että sitten on myös hieman sitä omaa aikaa. Ja ehkäpä auttaa sekin että se yhteinen aika puolison kanssa on aina ollut prioriteettilistallani todella korkealla joten sen puolison ei koskaan ole tarvinnut tuntea että muut menot olisivat tärkeämpiä kuin hän.

• TotuusSattuuQC kirjoitti:

"EIkä se mieheltä vaadi mitään pohjatonta ilkeyttä saavuttaa hyvä tasa-arvoinen parisuhde. Pitää vaan alussa pystyä olemaan sille naiselle joskus se pahan mielen lähde."

Ei tarvitse olla edes pahan mielen lähde vaan yksinkertaisesti selittää miten tietyt asiat ovat niitä joista saa iloa ja sitten neuvotellaan että miten ne asiat saadaan mahtumaan yhteiseen arkeen niin että molemmat voivat olla tyytyväisiä. Jotenkin kummasti olen itse saanut mahtumaan arkeeni niin harrastukset, ystävät kuin ne kotityöt ja lasten hoitamisetkin oikeastaan ihan ilman riitoja ja pahaa mieltä. Kun teen oman osani arjen hommista niin on ihan itsestään selvää molemmille että sitten on myös hieman sitä omaa aikaa. Ja ehkäpä auttaa sekin että se yhteinen aika puolison kanssa on aina ollut prioriteettilistallani todella korkealla joten sen puolison ei koskaan ole tarvinnut tuntea että muut menot olisivat tärkeämpiä kuin hän.

Niin, kuten sanoin, en tarkoita, etteikö olisi parisuhteita jotka ovat oikeasti tasa-arvoisia. Ja sinulla on ilmeisesti sellainen ainakin omasta mielestäsi. Puolisosi mielipide jää tässä nyt kuulematta.

Se että sinulla on noin ei tarkoita etteikö kertomani pitäisi paikkansa ja alkaa olla iso ongelma yhteiskunnassa:

Siihen ovat mm. puuttuneet tunnetut psykologit Tony Dunderfelt ja Heli Vaaranen: https://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/psykologi_tony_dunderfelt_hsssa_nainen_haluaa_sankyynsa_rakastajan

"Vaarasen mielestä naisista on tullut päällepäsmäreitä ja miehistä tahdottomia apureita."

" Kiltit miehet eivät Dunderfeltin mukaan riitä naisille."

https://www.hs.fi/elama/art-2000002879714.html

"Mies turhautuu, sillä hän ei päätä juuri mistään. Miehen tehtävänä on ottaa vastaan käskyjä – eikä hän siitä huolimatta useinkaan saa asiasta kiitosta, Vaaranen sanoo. Nainen puolestaan on kiukkuinen, koska kokee kantavansa liikaa vastuuta."

" naisen kriteerit muuttuvat. Hän alkaa haluta täydellisyyttä, esimerkiksi täydellisen siistiä kotia. Neuvottelutaidot häviävät,"

"Mutta miksi mies alistuu naisen apupojaksi?

”Koska nainen on yleisesti ottaen parempi kertomaan tarpeistaan verbaalisesti. Lisäksi naisella on takanaan vankka tyttökavereiden tuki. Miehellä vastaavaa ei ole."

Tuohon hesarin kirjoitukseen viitaten. Lähipiirissäni on kaksi pariskuntaa joissa nainen kieltäytyi lukemasta tuota artikkelia. Toinen luki sen, mutta kielsi kertomasta miehelleen.

• 7469
        Yogamies kirjoitti:

Niin, en sanonut, että maailmassa ei olisi onnellisia aviolittoja ja myös päättäväisiä miehiä.

Tasa-arvo riippuu asiasta.
        Vaimoni on vanhanaikainen ja näkee maailman kaksinapaisena. On naisten työt ja vastuut kuten myös miesten vastaavat mukaan lukien vastuu perheen toimeentulosta.
        Yhtään ainoaa kertaa ei ole esiintynyt tuittuilua noiden asioiden suhteen.
        Sama koskee päätöksen tekoa suunnilleen kaikessa.
        En halua aiheuttaa hämminkiä ja epätietoisuutta vaan raahaudun mukaan esimerkiksi sohvakaluston hankintareisulle vaikka kaikki sisustukseen kuuluva ja liittyvä on vaimoni puuhia.

Mennessämme naimisiin oli selvää, etten vähentänyt perusharrastuksiani. 3 kertaa viikossa punttisalilla ja pari kertaa kuukaudessa jaoston "kokous".
        Kokoukset vähenivät ja jäljelle jääneet "kuivuivat".
        Punttiharrastus loppui lasten tulojen ja paikkakuntien vaihtojen myötä.

Lasten peruskouluiän ajan olin tiiviisti perheen kanssa osallistuen aktiivisesti lasten harrastuksiin jotka ajoittain veivät kisamatkoille hieman kauemmaksikin.

12 vuotta meni siten, että olin kotona vain viikonloput tekemättä yhtään mitään.

Laiskistuttuani viehätyin 3:n vuoden ajaksi päivittäiseen tissutteluun mutta 60v ja asumismuodon muuttuminen aiheutti muutoksen elämäntapaani. Kotona raittius ja 6krt/vko salilla. Vaimoni näki tämän pelkästään myönteisenä muutoksena.

Mikään elämäntilanteemme ja minun tapani niiden tulkitsemiseen ei aiheuttanut vaimoni taholta vähäisintäkään kritisointia koska ne ovat osa miehen elämää.
        Taloudessa olemme jakaneet yhteisesti ja yhteisymmärryksellä puutteen ja löysemmän rahan vuodet. Kaikki on aina ollut tasan ilman kontrollia huolimatta tulojen epätasaisesta jakautumisesta.

Vastaavasti olen hoitanut oman, itselleni luontevasti sopivan roolini kunnolla myös vaimoni mielestä.

Olen oma-aloitteiseti hoitanut perheemme ruokahuollon viimeiset 17 vuotta alusta loppuun.
        Samoin siivouksista valtaosan. En edes ehdotettuna vaan siksi, että minä inhoa sitä puuhaa vähemmän kuin vaimoni.

En usko, että olisin edes avioitunut tasa-arvon perään kiljuvan tuittuilijan kanssa.

• rubyi
        Yogamies kirjoitti:

Niin, kuten sanoin, en tarkoita, etteikö olisi parisuhteita jotka ovat oikeasti tasa-arvoisia. Ja sinulla on ilmeisesti sellainen ainakin omasta mielestäsi. Puolisosi mielipide jää tässä nyt kuulematta.

Se että sinulla on noin ei tarkoita etteikö kertomani pitäisi paikkansa ja alkaa olla iso ongelma yhteiskunnassa:

Siihen ovat mm. puuttuneet tunnetut psykologit Tony Dunderfelt ja Heli Vaaranen: https://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/psykologi_tony_dunderfelt_hsssa_nainen_haluaa_sankyynsa_rakastajan

"Vaarasen mielestä naisista on tullut päällepäsmäreitä ja miehistä tahdottomia apureita."

"Mies turhautuu, sillä hän ei päätä juuri mistään. Miehen tehtävänä on ottaa vastaan käskyjä – eikä hän siitä huolimatta useinkaan saa asiasta kiitosta, Vaaranen sanoo. Nainen puolestaan on kiukkuinen, koska kokee kantavansa liikaa vastuuta."

" naisen kriteerit muuttuvat. Hän alkaa haluta täydellisyyttä, esimerkiksi täydellisen siistiä kotia. Neuvottelutaidot häviävät,"

”Koska nainen on yleisesti ottaen parempi kertomaan tarpeistaan verbaalisesti. Lisäksi naisella on takanaan vankka tyttökavereiden tuki. Miehellä vastaavaa ei ole."

Tuohon hesarin kirjoitukseen viitaten. Lähipiirissäni on kaksi pariskuntaa joissa nainen kieltäytyi lukemasta tuota artikkelia. Toinen luki sen, mutta kielsi kertomasta miehelleen.

Olla tasa-arvoinen ei tarkoita, että mies ja nainen ovat tasapäisiä... Sekä miehiä että naisia on erilaisia (yllätys...). Jo vanhoissa suomalaisissa elokuvissa oli Pekka Puupää ja vaimo Justiina... nytkö vasta psykologit ovat heränneet tämän asian kanssa? Toisissa leffoissa taas täysin erityyppinen pari; Ansa Ikonen ja Tauno Palo. Häissä kakkua leikatessa polkaistaan jalalla - kumpi morsiusparista ehtii ensin, tulee dominoimaan parisuhteessa.

Suurimmassa osassa suhteista kuitenkin "dominointi", päätäntävalta yms. jakautuu aikalailla tasaisesti, mutta eri osa-alueille, parin osapuolten mielenkiinnon mukaan. Näin molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä. Esim. mies antaa vaimolle vastuun kodin sisustuksesta, koska mies ei tunne sisustamisen olevan hänen lajinsa. Sen sijaan hän kyllä nauttii, kun vaimo sisustaa kodin kauniisti. Vaikka mies joutuisikin menemään muutamaan sisustuskauppaan vaimon mukana. Vaimon puolelta taas hän kysyy mieheltään mieluusti vinkkejä, neuvoja ym. kun hän esim. hankkii itselleen jotain teknistä vempainta. Nämä esimerkit olivat kuitenkin stereotyyppisiä, niitä ei voi soveltaa kaikkiin. Itse haluan valita itse oman tietokoneeni ja musavempaimeni.

Lähtökohtaisesti sanoisin, että kun nainen alistuu miehen väkivaltaan, henkiseen/fyysiseen tai päinvastoin, niin suhde on aina hyvin epäterve. Vika on kuitenkin parin molemmissa osapuolissa, ei vain toisessa.

• 872467398
        Yogamies kirjoitti:

Se joka rakastaa enemmän, on suhteessa heikommilla.

• eimitenkäönseliteltäviss

Henkisen tai fyysisen väkivallan kohde ei ikinä ole syypää väkivaltaan!! Kyllä väkivaltaa harjoittava itse asettaa sananss tai nyrkkinsä ja on syypää toimintaansa. Älkää puhuko asiasta, jos älkääkä varsinkaan tuomitko, jos ette tiedä uhrin asemesta mitään. Esimerkiksi henkistä väkivaltaa ei aina alkuunsa edes havaitse ja lähteminen on sitä vaikeampaa mitä pidempään on suhteessa tai mitä yksinäisempi on. Nämä asiat on häpeää aiheuttavia ja salailtuja. Rakkauden varjolla tehdn paljon pahaa ja vahvasti tunteva ihminen on heikossa asemassa tämmöisen pauloihin jouduttiaan.

• TotuusSattuuQC
        Yogamies kirjoitti:

"Niin, kuten sanoin, en tarkoita, etteikö olisi parisuhteita jotka ovat oikeasti tasa-arvoisia. Ja sinulla on ilmeisesti sellainen ainakin omasta mielestäsi. Puolisosi mielipide jää tässä nyt kuulematta."

No ainakin hän on aina sanonut suhteemme olevan hänen mielestään hyvin tasa-arvoinen.

"Se että sinulla on noin ei tarkoita etteikö kertomani pitäisi paikkansa ja alkaa olla iso ongelma yhteiskunnassa:"

Kyse oli vain siitä että kommentoin ettei sen oman tahdon pitäminen suhteessa välttämättä vaadi toisen mielen pahoittamista kuten alunperin kirjoitit. Sitä en kiistä etteikö monilla olisi ongelmia näissä asioissa, mielen pahoittamisella tai ilman.
        Särähti vain korvaani se että asia vaatisi aina jotain negatiivista jotta siinä päästään hyvään lopputulokseen.

• Todettu_on

Huomattu on, nainen tykkää päivittäisestä turpaanvedosta, että voi sitten nillittää naapurin emännän kanssa asiasta, ja palaa kuitenkin takasin parahiksi saadakseen uudelleen turpaan. Näkeehän tämän jo töllössä pyörivistä poliisi reality sarjoistakin, aina palataan hakkaajan luokse.

• Kyselijä-77

No telkevisiosarjathan ne kertovatkin aina koko totuuden siitä mitä kaikki naiset yleensä haluavat?

• Kyselijä-77 kirjoitti:

No telkevisiosarjathan ne kertovatkin aina koko totuuden siitä mitä kaikki naiset yleensä haluavat?

Ehkä ne kertovat vain puoli totuutta. Itse olen kaksi kertaa mennyt tilanteeseen, jossa on ollut jonkinlainen naisen nimen omaan naisystävän) pahoinpitely meneillään . Kummallakin kerralla myös nainen on suuttunut minulle ja kehottanut olemaan sekaantumatta asioihin.

• Kyselijä-77
        Yogamies kirjoitti:

Ehkä ne kertovat vain puoli totuutta. Itse olen kaksi kertaa mennyt tilanteeseen, jossa on ollut jonkinlainen naisen nimen omaan naisystävän) pahoinpitely meneillään . Kummallakin kerralla myös nainen on suuttunut minulle ja kehottanut olemaan sekaantumatta asioihin.

Ihminen jota oikeasti pahoinpidellään vakavasti, ei lähetä apua pois. Kyse on tuossa ollut hieman fyysiseksi äityneestä riidasta joka on ollut naisen hallinnassa. Tämä on eri asia kuin pahoinpitely.
        Oikeasti kunnolla turpiin saava nainen ei todellakaan tykää siitä vaikka saattaa monien eri syiden takia sinnitellä liian pitkään suhteessa.

• Kyselijä-77 kirjoitti:

Ihminen jota oikeasti pahoinpidellään vakavasti, ei lähetä apua pois. Kyse on tuossa ollut hieman fyysiseksi äityneestä riidasta joka on ollut naisen hallinnassa. Tämä on eri asia kuin pahoinpitely.
        Oikeasti kunnolla turpiin saava nainen ei todellakaan tykää siitä vaikka saattaa monien eri syiden takia sinnitellä liian pitkään suhteessa.

"Kyse on tuossa ollut hieman fyysiseksi äityneestä riidasta joka on ollut naisen hallinnassa"

Kerrotko minulle mikä on riidassa sopiva määrä fyysisyytta?
        Saako töniä ja kuinka kovaa?
        Vaatteiden repiminen?
        Saako painaa maata vasten?
        Saako vetää tukasta?
        Miten on litsari poskelle?
        Entäpä lyönti käsivarteen?

Itse olen tottunut, nollatoleranssiin tuon väkivaltaisuuden kanssa jopa siinäkin tapauksessa, että nainen on lyönyt minua.

No seuraavaksi jään odottamaan, että nainen saa kunnolla turpiinsa.

Itse tulkitsen asian niin, että nainen on onnellinen kun saa jännmiespaskan huomion pois itsestään johonkin muuhun jä pääsee liittoutumaan yhteistä vihollista vastaan, jos vaikka ei saisi enemmän turpiinsa illalla kotona.

No yhtä kaikki se on valinta jännämiehen puolesta sen sijaan, että ottaisi taksin turvakotiin ja alkaisi etsiä kilttiä miestä.

• TotuusSattuuQC
        Yogamies kirjoitti:

"Kyse on tuossa ollut hieman fyysiseksi äityneestä riidasta joka on ollut naisen hallinnassa"

Kerrotko minulle mikä on riidassa sopiva määrä fyysisyytta?
        Saako töniä ja kuinka kovaa?
        Vaatteiden repiminen?
        Saako painaa maata vasten?
        Saako vetää tukasta?
        Miten on litsari poskelle?
        Entäpä lyönti käsivarteen?

Itse olen tottunut, nollatoleranssiin tuon väkivaltaisuuden kanssa jopa siinäkin tapauksessa, että nainen on lyönyt minua.

No seuraavaksi jään odottamaan, että nainen saa kunnolla turpiinsa.

Itse tulkitsen asian niin, että nainen on onnellinen kun saa jännmiespaskan huomion pois itsestään johonkin muuhun jä pääsee liittoutumaan yhteistä vihollista vastaan, jos vaikka ei saisi enemmän turpiinsa illalla kotona.

No yhtä kaikki se on valinta jännämiehen puolesta sen sijaan, että ottaisi taksin turvakotiin ja alkaisi etsiä kilttiä miestä.

"Kerrotko minulle mikä on riidassa sopiva määrä fyysisyytta?
        Saako töniä ja kuinka kovaa?"

Enhän minä sanonut hyväksyväni minkäänlaista väkivaltaa. Kerroin vain että jos joku nainen ulkopuolelta katsoen näyttää "tykkäävän siitä että saa turpiin" niin silloin hän kyllä kokee tilanteen olevan hänen hallinnassaan eikä hän itse koe sitä pahana väkivaltana. Minusta moinen ajattelumaailma on sairas mutta en minä voi sille mitään että joku on tottunut riitelemään niin että sattuu ja tapahtuu.

"Itse olen tottunut, nollatoleranssiin tuon väkivaltaisuuden kanssa jopa siinäkin tapauksessa, että nainen on lyönyt minua."

Aivan sama juttu.

"No yhtä kaikki se on valinta jännämiehen puolesta sen sijaan, että ottaisi taksin turvakotiin ja alkaisi etsiä kilttiä miestä."

Jos nyt puhutaan sellaisesta väkivallasta jonka nainekin kokee ongelmana niin on melko kylmää kutsua sitä vain omaksi valinnaksi jos jää silti suhteeseen. Kyllä sellaiseen jääminen kertoo siitä että ihmisellä on sekä henkisiä että usein myös erilaisia sosiaalisia ongelmia joiden takia hän ei pysty poistumaan itselleen vahingollisesta tilanteesta. Se että nainen leimataan sellaiseksi että hän "haluaa saada turpaan" on juuri yksi asia joka ylläpitää näitä vääriä toimintamalleja. Aivan kuten ei auta alkoholistia raitistumaan että sanotaan että on vain oma valinta että juo.

• rubyi

Normaali nainen haluaa juuri ja vain kiltin miehen. Ei tietenkään LIIAN kilttiä. Miehen täytyy olla ystävällinen, vuorovaikutus neuvottelutaitoinen, puolisonsa huomioiva. Sellainen jolla on kuitenkin oma tahto.

• yrittäjä121

"Normaali nainen haluaa juuri ja vain kiltin miehen. Ei tietenkään LIIAN kilttiä. Miehen täytyy olla ystävällinen, vuorovaikutus neuvottelutaitoinen, puolisonsa huomioiva. Sellainen jolla on kuitenkin oma tahto. "

Juurikin noin.
      Valitettavasti aika monet joutuvat oppimaan kantapään kautta tuon asian. Itse olen kymmenen vuotta elänyt on/off -suhteessa. Alussa rakastuttiin aivan mielettömästi, mutta sitten itse miehenä aloin olemaan liian kiltti pitääkseni naisen. Suostuin kaikkeen, vaikka sisälläni se ei tuntunut oikealta.

Se johti lopulta siihen, että muutimme eri osoitteisiin. Vaimokaan ei tykännyt olotilasta.
      Aika pian palasimme yhteen ja yritimme uudelleen. Vannoimme, että olemme viisaampia, mutta itse mielistelin jälleen vasten tahtoani ja samalla sisälleni kasvoi möykky, joka sitten pursui lopulta ulos. Taas erottiin, palattiin, erottiin, palattiin.
      Viimeisen eron jälkeen olimme varmoja, että ei tule mitään.

Mutta: Taas olemme yhdessä, mutta emme samassa osoitteessa. Joka päivä pidämme yhteyttä, näemme viikonloppuisin, teemme lomamatkoja yhdessä. Annamme kuitenkin ilmaa toisillemme. Tuntuu, että tämä omat asunnnot on hyvä ratkaisu.
      Lapsiahan ei meille ole (yhteisiä), eli on kyseessä ns. toinen kierros. Lapsentekoliitot takana.

Rakkaus ei ole hävinnyt vuosien mittaan minnekään. Pitäisi olla rakkauden huumassa viisas ja osata sopia asioita ja ennen kaikkea antaa ilmaa toisille, molempien.

• Kiitos. Tämä oli hyvä kommentti.

• yrittäjä121
        Yogamies kirjoitti:

Kiitos. Tämä oli hyvä kommentti.

Eipä kestä. Ja oli ihan ilmainen :)

• Kiltti-ja-kunnollinen

Nainen haluaa väkivaltaisen miehen.

• TotuusSattuuQC

Sinua vain harmittaa että ei halua juuri sinua. Eikä kukaan nainen valitse miestä vain ja ainoastaan sen takia että mies on kiltti ja kunnollinen. Kyllä siinä pitää jotain muutakin olla. Sinun pitää olla sellainen persoona että nainen kiinnostuu juuri sinusta.

• Nainenännällä

Minusta kiltteys on ystävällisyyttä, fiksuutta ja hyväntahtoisuutta. Nössöys on jotain muuta, ehkä sellaista tahdottomuutta, selkärangattomuutta, vastuun karttamista ja lepsuilua. Eli ovat kaksi eri asiaa.

MInusta kiltteys on seksikästä. Terveellä tavalla itsevarmat naiset arvostavat kilttejä miehiä. Eri asia ovat ne naiset, joilla on heikko itsetunto, jota haluavat jännämiesten kanssa pönkittää (tosin toisin käy).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6414
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3312
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2656
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2258
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      356
      1806
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1801
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1560
    8. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1442
    9. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1423
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1408
    Aihe