Löytyykö teidänkin työpaikalta tällainen "iki-kipeä" työkaveri joka on jatkuvasti pois? Olen niin korviani myöten kyllästynyt siihen, että tämä meidän kyseinen työkaveri on jatkuvasti pois. Milloin kipeenä, milloin lapset kipeenä, milloin sitä ja tätä... Poissa kerran viikossa vähintään.
Meillä poissaolo vaikuttaa heti jokaisen työmäärään, ja töitä kuormittuu kaikille. Ymmärrän ilman muuta jos oikeasti olet kipeenä tai sinun on jäätävä pois, mutta ei tuo ole uskottavaa saatika normaalia olla jatkuvasti "kestoflunssassa". Kipeät lapset on myös niin helppo syy heittää, kun kaipaa vähän nollausta töistä, ja tämä henkilö taitaa kaivata sitä aika usein. Meidän iki-sairastelija on jatkuvasti pois ja hänellä esim. on aina flunssa päällä. Kun ihminen on flunssassa hän on yleensä ihan poikki, aivastelee tai yskii, räkä valuu, ääni ehkä on mennyt jne... Kuulet ja näet joka tapauksessa, että ihminen on kipeä. Tämä ihminen ei oireile lainkaan, laittaa vaan käden otsalle ja huohottaa kun on kipeä olo tai pääkipu tekee tuloaan. En ole tainnut nähdä häntä kuin kerran OIKEASTI kipeänä. Migreeni on myös niin helppo feikata. Kaksi päivää saa olla pois ilman lääkärin lappua ja sitä osataan kyllä hyödyntää.
Ärsyttää, miten joku voi jatkuvasti olla pois. Toivon, että tähän reagoitaisiin jollain tavalla johdon puolelta eikä katsottaisiin tuollaista jatkuvaa "sairastelua" läpi sormien. Kalliiksi tulee työnantajalle ja samalla me muut olemme jatkuvasti kuormittuneita.
En voi sietää näitä jatkuvasti sairastelevia ihmisiä. Jos työ ei maistu, niin mene muualle!
Työkaveri jatkuvasti poissa
27
3003
Vastaukset
- KovinOletTehokas
Kirjoitit tuon klo 10.42.
Oletko itse työssä vai kirjoitatko työajallasi suomi24:seen? Mahdat olla itse tehokas työntekijä.- Kyllästynyt_raataja
Se että kirjoitan tuon klo 10.42 ja tänne palstalle ei kerro lainkaan sitä, olenko tehokas työntekijä vai en. Mutta itseasiassa olen todella tehokas ja saan aina työni extraa tehtyä. Kiitos kysymästä! Onneksi kaltaisesi kommentoija on aina päivystämässä näillä palstoilla.
- KovinOletTehokas
Jos työaikasi on vaikka tuo klo 8-16.30 ja työaikasi kuluu suomi24 palstalla kirjoitteluun niin kyllähän se paljon kertoo teikäläisen työajan käytöstä ja työmotivaatiosta. Aivan varmasti teikäläisenkin tilalle löytyisi asiallisempi, ammattitaitoisempi ja ahkerampi työntekijä, joka käyttää työaikansa varsinaisten työtehtävien tekoon eikä suomi24-palstalla kirjoitteluun.
Jos olet niin tehokas ja motivoitunut työntekijä niin jatka vaan rauhassa omia työtehtäviäsi äläkä turhaan norkoile keskustelupalstoilla! Jos olet niin tehokas, että olet saanut työtehtäväsi jo tehtyä niin ei muuta kuin lisää vain työtehtäviä ja vastuuta ottamaan! Tuskin sinulle maksetaan, että norkoilet ja kirjoittelet keskustelupalstoilla, vai maksetaanko? Sekö onkin työtehtäväsi? - Kyllästynyt_raataja
KovinOletTehokas kirjoitti:
Jos työaikasi on vaikka tuo klo 8-16.30 ja työaikasi kuluu suomi24 palstalla kirjoitteluun niin kyllähän se paljon kertoo teikäläisen työajan käytöstä ja työmotivaatiosta. Aivan varmasti teikäläisenkin tilalle löytyisi asiallisempi, ammattitaitoisempi ja ahkerampi työntekijä, joka käyttää työaikansa varsinaisten työtehtävien tekoon eikä suomi24-palstalla kirjoitteluun.
Jos olet niin tehokas ja motivoitunut työntekijä niin jatka vaan rauhassa omia työtehtäviäsi äläkä turhaan norkoile keskustelupalstoilla! Jos olet niin tehokas, että olet saanut työtehtäväsi jo tehtyä niin ei muuta kuin lisää vain työtehtäviä ja vastuuta ottamaan! Tuskin sinulle maksetaan, että norkoilet ja kirjoittelet keskustelupalstoilla, vai maksetaanko? Sekö onkin työtehtäväsi?Työaikani ei kuulu sinulle tai mitä työssäni teen, mihin kellonaikaan ja missä. Olet melko huvittava tapaus. En ole velvollinen kertomaan sinulle tippaakaan miten hoidan työni, mutta hoidan ne loistavasti ja ajallaan. Keskityn mielelläni aina omaan työhöni kunnes monen kuukauden jälkeen joudun hoitamaan omieni töiden lisäksi jatkuvasti lintsaavan työkaverin duunit. Asiasta voi keskustella ja kysellä kokemuksia vaikkapa keskustelupalstalta, sitä varten nämä ovat olemassa. Eikö olekkin hassua? Valitettavasti et voi käyttää argumenttia "lintsaajan poissaolojen syyt eivät kuulu sinulle" kun ne vähän itseasiassa kuuluvat. Poissaoloista kärsii minä ja muut tiimiläiset, paljonkin. Ymmärrystä poissaoloihin riittäisi jos henkilö olisi oikeasti poissaolojen tarpeessa. Mutta näin ei ole ja siihen on todisteita.
Minun ei tarvitse vakuutella sinulle millään lailla sitä, että hoidan työni tehokkaasti, koska sillä ei oikeastaan ole mitään väliä mitä sanon, olet asioista silti eri mieltä ja väität tietävästi miten minä suoriudun työssäni. "Norkoilu" ei kuulu luonteeseeni vaan teen töitä välillä kellon ympärille. Jos ei alkuperäisestä kysymyksestäni käynyt ilmi se, että ahkerana työntekijänä ärsyttää lintsaajat ja laiskottelijat työpaikalla, niin se kertoo enemmän sinusta kuin minusta. Minä olen oppinut siihen että työt hoidetaan hyvin ja ajallaan, ei laiskotella vaan tehdään mitä on pyydetty.
Sinulla tosin ei taida olla mitään parempaa tekemistä kuin kulkea palstalta toiselle leikkimässä vastarannan kiiskiä huonoilla argumenteilla. Joten jatkaisitko matkaasi seuraavaan keskusteluun? Kiitos! - KovinOletTehokas
Tehokkaan työntekijän ominaisuuteen ei kuulu työn tekeminen kellon ympäri. Ei vaikka olisi yrittäjä tai freelancer.
Taisi pilkka kalahtaa ihan omaan nilkkaan.
Palkatun poliittisen trollaajan tunnistaakin siitä, että vastauksena on, että painu vittuun tai mitä se sinulle kuuluu kun et osaa järkevästi perustella vastaustasi, koska niitä järkivastauksia ei ole. Samalla jatkat muiden pilkkaamista ja syyllistämistä siitä mitä juuri itse teet.
Eikä pätevä vastaus ole jatkaisitko matkaa seuraavan keskusteluun. Jatka itse. Ai niin, mutta työsi näyttääkin koostuvan keskustelupalstoile kirjoittelusta kellon ympäri. Mahdat olla alipalkattu. Tuohan on suorastaan ihmiskauppaa ja orjatyötä. Hyvin epäeettistä. Mikä on saanut sinut valitsemaan noin huonon työn noin huonoilla työehdoilla ja noin huonolla palkalla? Tuskin poliittiselle trollaajalle maksetaan huippupalkkoja. Eikä ilmeisesti aikaa jää normaaliin uneen tai syömiseenkään.
Tehokas, fiksu työntekijä osaa kyllä tehdä työnsä tiettyjen raamien puitteissa. Oli ala ihan mikä vaan.
Tehokas työntekijä ei myöskään hoida muiden työntekijöiden töitä palkatta. - Kyllästynyt_raataja
KovinOletTehokas kirjoitti:
Tehokkaan työntekijän ominaisuuteen ei kuulu työn tekeminen kellon ympäri. Ei vaikka olisi yrittäjä tai freelancer.
Taisi pilkka kalahtaa ihan omaan nilkkaan.
Palkatun poliittisen trollaajan tunnistaakin siitä, että vastauksena on, että painu vittuun tai mitä se sinulle kuuluu kun et osaa järkevästi perustella vastaustasi, koska niitä järkivastauksia ei ole. Samalla jatkat muiden pilkkaamista ja syyllistämistä siitä mitä juuri itse teet.
Eikä pätevä vastaus ole jatkaisitko matkaa seuraavan keskusteluun. Jatka itse. Ai niin, mutta työsi näyttääkin koostuvan keskustelupalstoile kirjoittelusta kellon ympäri. Mahdat olla alipalkattu. Tuohan on suorastaan ihmiskauppaa ja orjatyötä. Hyvin epäeettistä. Mikä on saanut sinut valitsemaan noin huonon työn noin huonoilla työehdoilla ja noin huonolla palkalla? Tuskin poliittiselle trollaajalle maksetaan huippupalkkoja. Eikä ilmeisesti aikaa jää normaaliin uneen tai syömiseenkään.
Tehokas, fiksu työntekijä osaa kyllä tehdä työnsä tiettyjen raamien puitteissa. Oli ala ihan mikä vaan.
Tehokas työntekijä ei myöskään hoida muiden työntekijöiden töitä palkatta.Voi voi... Ei se auta seinän kanssa väitellä. Mikä agenda sinulla nyt on? Ihan rehellisesti? Olla kiusankappale vai vaan yleinen ihmiskunnan ärsyke?
Itseasiassa tehokas työntekijä voi tehdä töitä joskus kellon ympäri, koska on työlleen omistautuvainen. Tehden sitä kuitenkin järjen ja jaksamisen rajoissa. Siitäkään taustoja tietämättä. Minä en ole täällä pilkannut työntekijää, johon alkuperäisessä kirjoituksissani viittasin. Olen ihan hyvästä syystä valittanut ja purannut ajatuksia hänen poissaolostaan ja sen aiheuttamasta lisätyöstä. Täällä palstoilla ihmiset voi keskustella näistä asioista, sitä varten nämä palstat ovat, edelleenkin.
Yrität jokaisella solullasi ärsyttää minua mutta kun et vaan onnistu siinä. Istut siellä odottamassa että tänne tulee uusi viesti jotta pääset taas kertomaan mielipiteestäsi joka pitää aina olla päinvastainen. Huonolla sarkasmillasi yrität kuullostaa älykkäältä ihmiseltä, mutta epäonnistut siinä pahemman kerran. Jos olisin työssä jossa muiden tekemiset ei vaikuta, tämä ei olisi minkäänlainen ongelma. Mutta se ei valitettavasti ole nykyinen tilanne ja närkästyneisyyttä löytyy muilta tiimiläisiltäkin. Asiasta keskusteleminen ei ole synti ja muiden kokemuksista lukeminen.
Joten täällä ei nyt mikään pilkka kolahda mihinkään, valitettavasti. Edelleenkin suosittelen sinua jatkamaan matkaasi trollaamaan muita. Voin istua täällä kirjoittelemassa niin paljon kun haluan. Se miten aikusena käytän aikani ei kuulu sinulle tuntemattomalle pienelle ihmiselle millään tavalla. Et voi tietää, onko minulla tänään vapaa päivä, alkaako minulla työt myöhemmin vai olenko jo tullut töistä. Mutta koska on pakko vääntää ja haastaa riitaa. Antaa sinusta kyllä harvinaisen älykkään kuvan.
Onnistunut argumentointi vaatii kummankin näkökulman ymmärtämistä siitä huolimatta, onko sen kanssa samaa mieltä. Ilmaisit mielipiteesi jo alusta asti jättämättä tilaa muille mielipiteille, joten argumentointi kanssasi on yksipuoleista ja ajan haaskausta.
Ehkä olet itse edellämainittu jatkuvasti sairasteleva tapaus ja alkuperäinen viestini osui arkaan paikkaan? Auts... - SeliSeli___
Vaihda tuohon sinä muodon tilalle minä muoto niin saadaan totuudenmukaisempi kirjoitus tyyliin:
”Minä yritän tahalleni kaikin keinoin sinua ärsyttää, mutta kun en vaan onnistu siinä...”
By the way, oletko itse saikulla vai käskikö ”työnantajasi” kirjoittamaan tämmöisiä?
- DuunarinPäivä
Meilläpä on sellainen työntekijä, joka tulee töihin, mutta ei tee töitä.
Leimaa itsensä sisälle klo 7.00 ja aloittaa tunnin kestävän kahvittelun. Sen jälkeen hän menee työhuoneeseen istumaan ja pyörittelee kynäänsä ja roikkuu somepalstoilla. Klo 9.00 tulee työntekijän kaverit firman ulkopuolelta loikoilemaan ja seurustelemaan aulaan. Työntekijä seurustelee n. tunnin kavereidensa kanssa ja päästää kaverit näkemään liikesalaisuuksia. Sitten tuleekin ruokatunti, mikä nimensä mukaisesti on tunti tai peräti kaksi tai kolme. Tällä kertaa työntekijä viettää ruokatunnilla kolme tuntia. Ruokatunnin jälkeen tuleekin taas firman ulkopuolelta kaverit kylään töihin ja mennään heti kahvitauolle, mikä kestääkin semmoiset kaksi tuntia. Siinä ajassa ehditään lörpötellä kaikki firman salaisuudet läpi. Sitten mennään työajalla postaamaan ne liikesalaisuudet ja asiakkaiden yksityiselämään liittyvät asiat nettiin keskustelupalstoille. Lopuksi lähdetään ilman lupaa 1,5 tuntia aiemmin työn loppumista kotia. Kaveri firman ulkopuolelta tulee sitten leimaamaan ulos puolestasi myöhemmin.
Kyllä se on hyvä kun ah, on niin tehokkaita ja ahkeria ja motivoituneita työntekijöitä!- onniitä
Tulisikohan työpaikka mitenkään toimeen ilman tuollaista työntekijää?
- päivän_epistola
Missä työnjohto? Kait teillä joku johtamissysteemi on. On pomojen asia seurata ja arvioida työntekijöiden suoritusta. Kyllä pomot tietää missä mennään. Panosta omaan duuniisi. Älä kadehdi toisia vertaisiasi. Tee duunisi hyvin ja lisäarvoa tuottavasti. Jos olet erittäin hyvä, niin etenet firman johtajaksi ja omistajaksi.
- Kyllästynyt_raataaja
Huhhuh! Onpas melkoinen työntekijä. Onko hän joku johdon sukulainen tai muuta? Tuohan on jo ihan hullua, jos katsotaan sitä läpi sormien. "Ymmärtäisin" vielä, jos hän on joku johdon renttusukulainen joka ei muualta töitä saa, niin hänet on otettu sinne. En kestäisi katsoa päivääkään tuollaista lusmuilua. Hyvät työt menee hukkaan kun tilalla ei ole tekijää joka ottaisi työn ja palkan ilomielin vastaan.
- Kyllästynyt_raataaja
Lisätäkseni alkuperäiseen kirjoitukseeni, että tämä jatkuvasti sairasteleva ihminen jaksaa kyllä aina viikonloppuisin painaa tuhatta ja sataa – touhutaan aktiivisesti, käydään eri paikoissa ja on kokoajan ohjelmaa. Mutta kun maanantai-aamu koittaa, alkaa yhtäkkiä pää särkemään. Eli siihen vapaa-ajan touhumiseen riittää energiaa mielin määrin.
- KovinOletTehokas
Mistä sinä sen tiedät mitä työkaveri vapaa-ajalla viikonloppuisin tekee?
Taidat kytätä työkaveriasi vapaa-ajalla 24/7. Ei käy kateeksi. Tuskin teille hirveän paljon maksetaan työkavereiden vapaa-ajan kyttäämisestä. - Kyllästynyt_raataaja
En tiedä oletko kuullut asiasta kuin sosiaalinen media? Joskus ihmiset myös keskustelevat ja kertovat mitä ovat päivän aikana tehneet. Mind blowing!
- KateusHaisee
Et edelleenkään itse kovin tehokkaalta työntekijältä vaikuta kun somessa roikut pitkin päiviä. Oletko kenties itse tuo saikuttelija? Roikutko somessa kaiket päivät, et saa mitään työtehtäviä aikaiseksi ja siksi työaikasikin venyy 24/7 päiviksi?
Vai oletko kateellinen poliisi, joka on katkera kun ”vain” kävi ammattikorkean ja tai pelkän amiksen ja palkka on täys paska?
Taisi mennä jo rekryvaiheessa todella pieleen kun tuommoinen henkilö valittiin töihin.
Kumpi muuten tulee kalliimmaksi: työntekijä, joka on paljon pois eikä saa palkkaa tuolta ajalta vai työntekijä, joka tulee töihin, mutta ei tee töitä ollenkaan vaan roikkuu somessa kaiket päivät ja hoitelee omia asioitaan työajalla ja josta koko ajan juoksee täysi palkka ts. yritys tai yrittäjä maksaa täysin olemattomasta vähän niin kuin ilmaa ostaisi?
Itse veikkaan vahvasti, että tuo jälkimmäinen tulee paljon kalliimmaksi. - Kyllästynyt_raataja
KateusHaisee kirjoitti:
Et edelleenkään itse kovin tehokkaalta työntekijältä vaikuta kun somessa roikut pitkin päiviä. Oletko kenties itse tuo saikuttelija? Roikutko somessa kaiket päivät, et saa mitään työtehtäviä aikaiseksi ja siksi työaikasikin venyy 24/7 päiviksi?
Vai oletko kateellinen poliisi, joka on katkera kun ”vain” kävi ammattikorkean ja tai pelkän amiksen ja palkka on täys paska?
Taisi mennä jo rekryvaiheessa todella pieleen kun tuommoinen henkilö valittiin töihin.
Kumpi muuten tulee kalliimmaksi: työntekijä, joka on paljon pois eikä saa palkkaa tuolta ajalta vai työntekijä, joka tulee töihin, mutta ei tee töitä ollenkaan vaan roikkuu somessa kaiket päivät ja hoitelee omia asioitaan työajalla ja josta koko ajan juoksee täysi palkka ts. yritys tai yrittäjä maksaa täysin olemattomasta vähän niin kuin ilmaa ostaisi?
Itse veikkaan vahvasti, että tuo jälkimmäinen tulee paljon kalliimmaksi.Valitettavasti se, että olen laittanut kirjoituksen keskustelupalstalle ei kerro tippaakaan siitä olenko tehokas työntekijä vai en, eikä sitä, kuinka paljon aikaa käytän päivästäni olemalla netissä. Joten argumenttisi on jo lähtökohtaisesti huono.
Mutta koska tyhmää pitää oikasta, niin saan työni tehtyä työajallani todella hyvin. Koskaan en ole tarvinnut jäädä ylitöihin koska en ole saanut omia töitäni tehtyä, vaan koska joudun tekemään muiden työt jotka ovat poissa ja jättävät siten omat hommansa muiden tehtäväksi, tai eivät saa töitään päivän aikana tehtyä. Meillä annetaan päivää kohden aina sellainen työmäärä jonka suorittaminen työpäivän aikana on realistinen. Teen töitä vapaaehtoisesti työn ulkopuolella koska pidän työstäni. Senkin (kuten olen maininnut) teen oman jaksamisen mukaan.
En ole "kateellinen poliisi" vaan ärsyyntynyt työntekijään/työntekijöihin jotka väärinkäyttävät sairaslomia ja turhilla mutta täysin tahallisilla poissaoloillaan aiheuttavat muille lisätöitä. En tiedä osaatko lukea, mutta tämäkin asia käy aika selvästi ilmi keskustelun avauksessa. Kuten sanottu, se että joku kusee vapaaehtoisesti omiin muroihinsa ei kiinnostaisi minua tippaakaan ellei se kuseminen vaikuttaisi suoraan minuun, siivotaan muiden perään. En ole koskaan tavannut ihmistä työelämässä, joka innostuisi siitä kun pääsee tekemään muiden työt omiensa lisäksi. Kehtaan väittää, että sinäkään et sitä ilolla tekisi jos se olisi jatkuvaa ja tiedät ihan faktana, että ko. henkilö on poissa töistä ilman mitään syytä.
Palkkani on todella hyvä, keskivertoa korkeampi. Mutta olen myös tehnyt töitä sen eteen että saan olla haaveammatissani ja vielä saada siitä hyvät tulot. Tämä asia ei kuitenkaan ole palkasta kiinni ja ammattiini ei vaikuta oletko käynyt amiksen ja AMK:n. Tässä ammatissa osaaminen ratkaisee, vaikka kummatkin koulut olen käynyt silti. Ärsyttääkö, että taas väitteesi ei täsmännyt?
Rekryvaiheessa pieleen meni vaan se asia, että tiimiin palkattiin ihminen joka on mielummin poissa kun töissä (viittaan tällä sairastelijaan). Tässä työssä tiimityöskentely on avain ja hektinen työ vaatii oikean asenteen. Kaikki alalla olevat tietävät, että välillä tämä työ voi olla railakasta. Valitettavasti työhaastattelussa on yleistä luvata enemmän omasta asenteesta ja osaamisesta, jota ei lopulta voi tai halua pitää.
Joten kunnes löydät paremman argumentin kun "roikut somessa päivät" niin sinun ei välttämättä kannata jatkaa keskustelua. - pompomp
Kyllästynyt_raataja kirjoitti:
Valitettavasti se, että olen laittanut kirjoituksen keskustelupalstalle ei kerro tippaakaan siitä olenko tehokas työntekijä vai en, eikä sitä, kuinka paljon aikaa käytän päivästäni olemalla netissä. Joten argumenttisi on jo lähtökohtaisesti huono.
Mutta koska tyhmää pitää oikasta, niin saan työni tehtyä työajallani todella hyvin. Koskaan en ole tarvinnut jäädä ylitöihin koska en ole saanut omia töitäni tehtyä, vaan koska joudun tekemään muiden työt jotka ovat poissa ja jättävät siten omat hommansa muiden tehtäväksi, tai eivät saa töitään päivän aikana tehtyä. Meillä annetaan päivää kohden aina sellainen työmäärä jonka suorittaminen työpäivän aikana on realistinen. Teen töitä vapaaehtoisesti työn ulkopuolella koska pidän työstäni. Senkin (kuten olen maininnut) teen oman jaksamisen mukaan.
En ole "kateellinen poliisi" vaan ärsyyntynyt työntekijään/työntekijöihin jotka väärinkäyttävät sairaslomia ja turhilla mutta täysin tahallisilla poissaoloillaan aiheuttavat muille lisätöitä. En tiedä osaatko lukea, mutta tämäkin asia käy aika selvästi ilmi keskustelun avauksessa. Kuten sanottu, se että joku kusee vapaaehtoisesti omiin muroihinsa ei kiinnostaisi minua tippaakaan ellei se kuseminen vaikuttaisi suoraan minuun, siivotaan muiden perään. En ole koskaan tavannut ihmistä työelämässä, joka innostuisi siitä kun pääsee tekemään muiden työt omiensa lisäksi. Kehtaan väittää, että sinäkään et sitä ilolla tekisi jos se olisi jatkuvaa ja tiedät ihan faktana, että ko. henkilö on poissa töistä ilman mitään syytä.
Palkkani on todella hyvä, keskivertoa korkeampi. Mutta olen myös tehnyt töitä sen eteen että saan olla haaveammatissani ja vielä saada siitä hyvät tulot. Tämä asia ei kuitenkaan ole palkasta kiinni ja ammattiini ei vaikuta oletko käynyt amiksen ja AMK:n. Tässä ammatissa osaaminen ratkaisee, vaikka kummatkin koulut olen käynyt silti. Ärsyttääkö, että taas väitteesi ei täsmännyt?
Rekryvaiheessa pieleen meni vaan se asia, että tiimiin palkattiin ihminen joka on mielummin poissa kun töissä (viittaan tällä sairastelijaan). Tässä työssä tiimityöskentely on avain ja hektinen työ vaatii oikean asenteen. Kaikki alalla olevat tietävät, että välillä tämä työ voi olla railakasta. Valitettavasti työhaastattelussa on yleistä luvata enemmän omasta asenteesta ja osaamisesta, jota ei lopulta voi tai halua pitää.
Joten kunnes löydät paremman argumentin kun "roikut somessa päivät" niin sinun ei välttämättä kannata jatkaa keskustelua.Joo, yhtä mittaa ja tavan takaa töistä pois oleva työtoveri on raivostuttava. Koettu ja nähty on.
Mutta kuule sinä se olet varsinainen psykopaatti, jonka oikeastaan toivoisikin olevan töistä pois mahdollisimman paljon. Luultavasti se työtoveri onkin paljon pois juuri sinun takiasi.
Olisi varmasti työilmapiirin kartoitus paikallaan, niin siinä ne todelliset ilman pilaajat löytyisivät. Sinä saisit potkut tai vähintään siirron muualle. Jospa nyt alkaisit laputtaa täältäkin ilmaa pilaamasta! - minäitseparas
Kyllästynyt_raataja kirjoitti:
Valitettavasti se, että olen laittanut kirjoituksen keskustelupalstalle ei kerro tippaakaan siitä olenko tehokas työntekijä vai en, eikä sitä, kuinka paljon aikaa käytän päivästäni olemalla netissä. Joten argumenttisi on jo lähtökohtaisesti huono.
Joten kunnes löydät paremman argumentin kun "roikut somessa päivät" niin sinun ei välttämättä kannata jatkaa keskustelua." vaan koska joudun tekemään muiden työt jotka ovat poissa ja jättävät siten omat hommansa muiden tehtäväksi, tai eivät saa töitään päivän aikana tehtyä.
Teen töitä vapaaehtoisesti työn ulkopuolella koska pidän työstäni. "
Eli olet hikipinko, typerys, osaston/työyhteisön kaatis.
Ilmeisesti oletat saavasi pomojen ihailevia hyväksyntöjä toimillasi..
Tosi-asiassa sinua käytetään hyväksi jota et itse edes huomaa
Selkeitä narsistin oireita hyvinkin vahvasti...minä minä ja minä...
Mutta itseppä olet osasi valinnut, turha sitä on täällä itkeä
Nyyhkytä vaikka pikkujouluissa pomoillesi, tuskin työkaverisi
juurikaan viitsisi omaa juhlaansa pilata itkuvirsilläsi... - älykäsolet
pompomp kirjoitti:
Joo, yhtä mittaa ja tavan takaa töistä pois oleva työtoveri on raivostuttava. Koettu ja nähty on.
Mutta kuule sinä se olet varsinainen psykopaatti, jonka oikeastaan toivoisikin olevan töistä pois mahdollisimman paljon. Luultavasti se työtoveri onkin paljon pois juuri sinun takiasi.
Olisi varmasti työilmapiirin kartoitus paikallaan, niin siinä ne todelliset ilman pilaajat löytyisivät. Sinä saisit potkut tai vähintään siirron muualle. Jospa nyt alkaisit laputtaa täältäkin ilmaa pilaamasta!Voi Jeesus, ihminen on siis psykopaatti koska ei jaksa tehdä lusmuilevan työkaverin hommia!! Johan on kaikki kuultu!
- 12l2eqjwdjjwj
meillä oli firmassa pari vuotta sitten samanlainen tapaus.....oli poissa sen kun kerkesi ja syitä oli satoja. loppua kohti oli poissa useammin kun töissä ja isot miehet kävi vähän jututtelemassa kaveria, että onko poissaoloille jotain vakavempaa syytä......kaveri jatkoi työssä vielä pari kk ja lopetti....parempi niin.
- kateusmomentti
Tuo työkaveri ei taida olla kyseisen avauksen tekijän työkaveri tai kaveri lainkaan. Noilla lapsellisilla on lapset useammin kipeenä kun lapsettomilla. Sellasta se on.
- NetissäKokoPäivä
Ootsä kirjastossa?
- naapurisairasti
Onhan näitä iki-kipeitä. Naapurini oli isossa kuljetusliikkeessa töissä, tai siis talon kirjoissa 15 vuotta ja siitä suurimman osan sairaslomilla. Ihmeen pitkään katselivat moista touhua. Eihän sillä hepulla muuta ollut, kuin tosi paha lorvikatari.
Rakenteli niillä sairalomilla mökkiä ja jaksoi harrastaa vaikka mitä. Pahin stressi iski aina sairasloman lopussa, kun piti mennä töihin. Taas vähän aikaa töissä ja uutta saikkua.
Viimein kaveri keksi alkaa näyttelemään huonoa muistia, meni vääränä päivänä lääkäriin, eikä ylipäätään muistanut juuri mitään. Lopuksi joku lääkäri kirjoitti paperit työkyvyttömyyseläkkeelle.
Oli huvittavaa seurata, kun tää heppu pääsi työkyvyttömyyseläkkeelle, niin johan alkoi työt maittamaan ja harrastuksina teatteriakin, ei huonosta muistista tietoakaan, ei myöhästynyt esityksista ja harjoituksista , sekä hyvin oli vuorosanat hallussa. Ja kuka oli innokkaampi olemaan betonivalutalkoissa, eli tapahtui oikea ihmeparantuminen! - vilttikuumetta
Olen jo eläkkeellä, mutta luettuani edelliset tarinat, ne kuulostavat tosi tutuilta. Entisissä työpaikoissa jotkut tyypit jatkuvasti, joka viikko sairaslomalla. Kavereita ramppasi työmaalla jatkuvasti moikkaamassa, siis ihan ulkopuolisia ihmisiä. Jatkuvasti jouduin tekemään omat työt ja niiden lisäksi tämän lusmuilevan työt, ilman mitään ylimääräistä korvausta, vaikka kahden ihmisen töitä tein. Jotenkin rasittavaa aikaa.
- ihan_kysymys_vaan
miksi teit lusmuilevan työt?
- JatkuvaRipuli
Lapsiperheissä on ainakin joka toinen viikko ripuli. Yleensä maanantaina tai perjantaina. Ja äiskä pois töistä.
Kiva se soitto: Voi voi kun meillä ollaan taas kipeenä - heh, heh,.. - tunnotonrahtisika
Silloin se lapsiperheen vanhempi on alkoholisti joka kuuluu savustaa firmasta ulos niin oppii olemaan....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803