Oivoi.. Tulipa kallis lasku Skodan merkkihuollosta

Autoni eli grafiitinharmaa Skoda Octavia 1,0 TSI kävi tänään määräaikaishuollossa. Autoon vaihdettiin jakohihna, apulaitehihna, moottoriöljyt, suodatin, raitisilmasuodatin, sytytystulpat sekä DSG-automaattilaatikon öljyt. Hintaa tuli yhteensä 1090e. Oivoi... Tili tuli ja tili meni...

Maksoin autosta uutena 28,900e ja tällä hetkellä se on arviolta noin 18.000e arvoinen.

Mutta kun katson ajotietokoneesta polttoaineen kulutusta ja valmistajan ilmoittamaa CO2-arvoa niin saan erektion helpommin kuin vaimoni seurassa makuuhuoneessa.

14

367

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jännä sattuma, mäkin nimittäin huolsin tänään autoani. Mutta en millään saanut uppoamaan tollasia summia! Huh huh!

Nappasin oikein kuvan kuitista: http://aijaa.com/ARx7sn

Ostin tosiaan tarvikkeet Motonetista ja ajoin sieltä Varissuolle Penetrators MC:n kerhotiloille, jossa vaihdoin öljyt, suodattimet ja tulpat ystäväni Paksuniska-Maken kanssa. Ainahan se mukavempaa on lämpimässä tallissa kuin ulkosalla lumihangessa tai vanhassa heinäladossa. Ja tietty siinä samalla jauhettiin p**kaa eli puhuttiin lähinnä naisista, penislihasreeneistä yms. äijien juttuja :)

Mitä arvonalenemaan tulee, niin maksoin autostani 2500e keväällä 2015. Uskoisin että tällä hetkellä saisin siitä vähintään 1600e, mutta turha sitä hyvää on myydä.

• Ai sä kävit tänään Varissuolla ja vieläpä oikein Penetrators MC:n kerhotiloilla. Näkyikö siellä muita tuttuja kerhotiloilla tai muuten Varissuolla?

Just tossa sanoinkin Timpalle siitä, miten näin eilen kunnon jyystö-Truckin kaupungilla, kun oli parkissa tollainen siisti Ford Duty. Unohdin mainita sen, että auton takaikkunassa oli myös iso Penis-logo:))))))))))))))))))))))))))))))))))

Ollut varmasti jonkun Penetrators MC:n miehen auto sinä kyseessä, kertoiko Make mitään, että onko hän tai kukaan heidän kerhon miehistä ollut eilen liikkeellä Turun ulkopuolella?? Tai jos SUOMI-Make on ollut käymässä kotiseuduilla:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

• DarkFear kirjoitti:

Ai sä kävit tänään Varissuolla ja vieläpä oikein Penetrators MC:n kerhotiloilla. Näkyikö siellä muita tuttuja kerhotiloilla tai muuten Varissuolla?

Just tossa sanoinkin Timpalle siitä, miten näin eilen kunnon jyystö-Truckin kaupungilla, kun oli parkissa tollainen siisti Ford Duty. Unohdin mainita sen, että auton takaikkunassa oli myös iso Penis-logo:))))))))))))))))))))))))))))))))))

Ollut varmasti jonkun Penetrators MC:n miehen auto sinä kyseessä, kertoiko Make mitään, että onko hän tai kukaan heidän kerhon miehistä ollut eilen liikkeellä Turun ulkopuolella?? Tai jos SUOMI-Make on ollut käymässä kotiseuduilla:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Joo kävin tosiaan heidän tallilla tekemässä huollot. Itse Tatuoitukaluinen Penetraattori eli Bicky Royal mies oli kuulemma käymässä Tallinnassa joten en nähnyt häntä. Kerhotiloilla oleskelivat myös Rami ja Pena, jotka olen tavannut ennenkin. Vaihdoin kuulumiset heidänkin kanssa siinä työn ohessa :))))

Rami taisi jotain mainita että Luunmurskaaja-Kake ei ole maisemissa, sillä hänellä on keikka keskemmällä Suomea. En sen tarkemmin udellut yksityiskohtia kun en ole kerhon jäsen. Mutta saattoi hyvinkin olla Kaken auto jonka näit :)))))))))))))))))

• peris234 kirjoitti:

Joo kävin tosiaan heidän tallilla tekemässä huollot. Itse Tatuoitukaluinen Penetraattori eli Bicky Royal mies oli kuulemma käymässä Tallinnassa joten en nähnyt häntä. Kerhotiloilla oleskelivat myös Rami ja Pena, jotka olen tavannut ennenkin. Vaihdoin kuulumiset heidänkin kanssa siinä työn ohessa :))))

Rami taisi jotain mainita että Luunmurskaaja-Kake ei ole maisemissa, sillä hänellä on keikka keskemmällä Suomea. En sen tarkemmin udellut yksityiskohtia kun en ole kerhon jäsen. Mutta saattoi hyvinkin olla Kaken auto jonka näit :)))))))))))))))))

Ai Bicky olikin Tallinnassa käymässä, saattaa hyvinkin tuoda sieltä tuliaisina laatikon 80% Saarenmaa-lekoja:))))))))))))))))))))))))))))))))

Muistan kun kuulin aikoinaan Varissuolla sellaisen tornihuhun, että Bicky Royal-mies pystyisi juomaan tollaisen 80% Saarenmaa-lekan jopa vartissa:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Tiedä sitten onko ihan totta vai pelkkä tornihuhu vain. Joku teinikin joskus tästä asiasta tällä palstalla kirjoitti.

Se on varmaan sitten ollut Kaken auto sinä parkissa. Varmasti on joka tapauksessa ton auton omistaja myös lastensa OIKEA isä:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

• DarkFear kirjoitti:

Ai Bicky olikin Tallinnassa käymässä, saattaa hyvinkin tuoda sieltä tuliaisina laatikon 80% Saarenmaa-lekoja:))))))))))))))))))))))))))))))))

Muistan kun kuulin aikoinaan Varissuolla sellaisen tornihuhun, että Bicky Royal-mies pystyisi juomaan tollaisen 80% Saarenmaa-lekan jopa vartissa:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Tiedä sitten onko ihan totta vai pelkkä tornihuhu vain. Joku teinikin joskus tästä asiasta tällä palstalla kirjoitti.

Se on varmaan sitten ollut Kaken auto sinä parkissa. Varmasti on joka tapauksessa ton auton omistaja myös lastensa OIKEA isä:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Joo Bickyllä on ihan käsittämätön viinapää. Itekin on tullut tyhjennettyä "muutama" kaljatölkki ja viinapullo elämän aikana, mutta se saamarin belgi juo mut aina pöydän alle. Kerran se jopa varasti mun juomia mun sängyn alta ja samalla sääti jotain nuoremman tyttäreni Jessican kanssa.

Mut joka tapauksessa hän on poikansa OIKEA isä aivan kuten minäkin olen tyttärieni isä. Ja olen muuten erittäin ylpeä tyttäreni pojasta Bicky Juniorista. Siinä pojassa on ainesta tulevaisuuden MotoGP-mestariksi, Penetrators MC:n vetäjäksi jne. jne.

• SUOMI-Make kirjoitti:

Joo Bickyllä on ihan käsittämätön viinapää. Itekin on tullut tyhjennettyä "muutama" kaljatölkki ja viinapullo elämän aikana, mutta se saamarin belgi juo mut aina pöydän alle. Kerran se jopa varasti mun juomia mun sängyn alta ja samalla sääti jotain nuoremman tyttäreni Jessican kanssa.

Mut joka tapauksessa hän on poikansa OIKEA isä aivan kuten minäkin olen tyttärieni isä. Ja olen muuten erittäin ylpeä tyttäreni pojasta Bicky Juniorista. Siinä pojassa on ainesta tulevaisuuden MotoGP-mestariksi, Penetrators MC:n vetäjäksi jne. jne.

Niin Timppa ei varmasti edes juo mitään noin vahvoja alkoholijuomia, vaan mielummin varmaan vain jotain ykkösolutta ja Prismasta ostettua Lahden mietoa sinistä, joka on vain 3,5%:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Varmasti Bicky junior tulee myös olemaan lastensa OIKEA isä, kun sen aika aikoinaan tulee. Vaikka Timppa varmaan suosittelisikin pojalle jotain aisuri-isänä olemista:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Voin hyvin kuvitella sen, että miten Bicky onkin varmasti ollut aina sulle se mieluisampi vävypoika kun mitä se vässykkä-Timppa:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

• Sun olisi kannattanut aikoinaan ostaa mieluummin joku suht uusi käytetty auto ja maksaa siitä joku viisi-kuusi tonnia, niin olisit voinut maksaa sen jopa kerralla ilman kulutusluottoja ja eikä sen arvokaan olisi romahtanut noin paljoa.

Sun pitäisi Timppa laskea Bicky Royal-miehen Chevy Silveradon bensankulutukset Excel-taulukoissa, niin voisit ihan järkyttyä näkemästäsi:))))))))))))))))))))))

Oliko teillä siellä insinööritoimistolla tänään poissaoloja noiden bussilakkojen takia, vai tulivatko kaikki työntekijät uskollisesti töihin Octavioilla ja Touraneillaan:))))))))))))))))))))))))))))))))))

Näin eilen kotikaupunkini keskustassa parkissa kunnon jyystö-Truck Ford Dutyn, niin siinä varmasti onkin kovempi bensankulutus kun Octaviassa ja Touranissa yhteensä. Hieno menopeli kyllä oli, suurin piirtein tollainen:

https://www.google.fi/search?q=ford duty&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiL4OuE7YfZAhVIDMAKHWuhAvYQ_AUICigB&biw=1102&bih=564#imgrc=zHLUA-bUFJrrPM:

• Hyi tuollaisia bensarosvoja ja CO2-tupruttajia. Varmasti pätevä pääministerimme Juha Sipilä sekä liikenneministeri Anne Berner ajattelevat vain negatiivista tuollaisista muinaisjäänteistä.

Ei tämä lakko juurikaan vaikuttanut minun työhöni. Käytännössä kaikki kollegani kulkevat työmatkansa VAG-konsernin farmari- tai tila-autoilla eivätkä näin ollen ole riippuvaisia julkisesta liikenteestä. Poikkeuksena työkaverini Jarmo kenellä on Toyota Prius ja hän voittaa jatkuvasti työpaikkamme keskinäisen CO2-päästö kilpailun.

• oivoi2127

On tämäkin viestiketju.....

mies86 keskustelee itsensä kanssa (tähän mennessä) kolmella nimimerkillä.

• Eikä Mies86 ole tähän keskusteluun edes osallistunut. Tässähän on kirjoittanut kirjautuineina vai mä, Peris ja Liljanlaakson Timppa, eli ei siis muita.

• DarkFear kirjoitti:

Eikä Mies86 ole tähän keskusteluun edes osallistunut. Tässähän on kirjoittanut kirjautuineina vai mä, Peris ja Liljanlaakson Timppa, eli ei siis muita.

Niin en kyllä mäkään tajua miten mies86 muka tähän liittyy...

Soitin Perikselle tänään aamupäivällä ja kutsuin hänet tänne kerhotiloille kahville jos hän töiltään ehtii, kun täällä on aika hiljaista kun porukkaa on keikalla kuka missäkin.

No Peris kertoi puhelimessa että hän aikoo tehdä autoonsa määräaikaishuollon, joten ehdotin hänelle että tehdään se täällä meidän tallilla ja samalla vaihdetaan kuulumiset.

Ja tuohon Timpan Octavian huoltokuluihin... Tuota noin... Sanotaanko näin että tällasen jyystö-truckin ylläpito on vähintään yhtä kallista, mutta tällä pystyy sentään näyttämään sitä omaa varallisuuttaan ja herättämään naisten huomion. Tollasia Octavioita taas on 13kpl tusinassa eikä loppujen lopuksi ketään kiinnosta sen päästöt paitsi korkeintaan katsastusmiestä.

• tallaajaTehvo

Skoda on entinen lada. SkoDA ja LaDA = DA DA !
      On siinä itäblokin pörinää 1.0 popkornkoneessa.
      Skoda on mun mielestä sellainen halppis, jossa untamoilta otetaan rahat pois.
      Niissä on itäblokin tunnettu KGB salakuuntelulaitteisto joista menee ja tulee moskovaan/-sta jatkuvasti tietoa. Harmaavarpunen itäblokista.

• PalstaTrolli

Pidin 1.0 TSI:tä aluksi samankaltaisena asiana kuin Darkkiksen todellisuudentajua.

Mutta voi ihmettä! Sellainen oli oikeasti olemassa!

Siis Skoda Octavia 1.0 TSI, tietenkin.

Seuraavaksi pyrin varmastikin Penetrator MC:hen ja aloitan punttiharjoitukset sillä.

• Epäilen että Penetrators MC:n jäsenyydessä tai jopa Prospect-jäsenyydessä voi olla varsin tiukat ehdot, sillä eivät varmasti kelpuuta ketä tahansa edes Prospect-jäseneksi, saati sitten täysjäseneksi.

Voithan sä toki kysyä asiaa Bicky Royal-mieheltä tai SUOMI-Makelta, joka saattaa ajatella siitä negatiivista, jos heidän kerhoon tulee epäsopivaa ainesta:))))))))))))))))))))))))))))

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7499
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      4512
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      57
      3522
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      511
      3298
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      297
      2174
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1823
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1820
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1593
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1515
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1456
    Aihe