Synnyin esikoisena kuuden lapsen perheeseen.
Elin lapsuuteni tavallisesti ilman suurempia episodeja
Ihastuin ja rakastuin tyttöihin..seurustelin ja olin seksisuhteissa heidän kanssaan teini iässä.
Isäni oli vanhankansan kasvattaja..auktoriteetti kova työmies.
Poika/isä suhde oli aina etäinen..ilman ns.kaveruutta tai kahdenkeskistä olemista.
Isällä oli tarpeeksi ison perheen taloudellisesta huolehtemisesta.
Olimme tavallinen suurperhe..työväenluokkaa..
Työmiehen poika..opetettu kunnioittamaan kotia kirkkoa ja isänmaata..virkavaltaa.
Yhdessä vaiheessa aloin vihaamaan isääni.
Äiti oli vähän dominoiva..ihan vaan äitien tavoin..
Vanhimpana jouduin seuraamaan heidän edesottamuksiaan avioliitossa ja ahdistuin ja vihasin isääni.
Armeijassa en ollut kiinnostunut pojista vaikka siellä olisi luullut sellaiseen olevan hyvät edellytykset.
Muutin helsinkiin opiskelemaan..olin lopettanut seurustelun tyttöystäväni kanssa.sitä ennen.
Helsingissä tutustuin luokkakaveriin..ja meistä tuli kaverit.
Jossakin vaiheessa hän paljasti olevansa homoseksuaali.
Minua ei hän kiinnostanut lainkaan..ei oikein homouskaan...se oli vierasta.
Olin 23 vuotias ja elänyt ns.heterosuhteissa teinipojasta saakka.
Mutta sitten eräänä päivänä..tämä kaverini kertoi jotain..
Helsingissä oli yksi ravintola jossa käy ns homoja.
Minua kiinnosti..mennä katsomaan mitä ja minkälaista siellä on.?
Siitä avautui maailma..joka vei mukanaan moneksi vuodeksi.
Löysin itsestäni seksuaalisen pimeän huoneen ja sen jälkeen ei muuta tarvittu..minusta oli kaivautunut esiin vähintään biseksuaalinen puoli ja aloin elämään siitä täysillä.
Vuosien jälkeen aloin ymmärtämään..etten välttämättä halua sellaista elämää vaan perheen naisen kanssa..
Se toteutui täydellisesti..kun lopulta tulin niin synnintuntoon..että halusin tulla Jeesukseen uskovaksi.
Muutos oli melkoinen..kaikki homomaailmassa eläminen jäi ja menin naimisiin saimme lapset..sitä kesti 15 vuotta.
Mutta ero tuli..koska palasin takaisin homomaailmaan..en kyennyt välttämään kiusausta ja valitsin lopulta miehen ja homouden.
Surullinen tarina..
Olin onneton. Vaikka elin miehen kanssa ...tiedostin tekeväni vääryyttä..joka soti itseäni ja Jumalan Sanaa vastaan.
Lopulta erosimme..ja nyt olen ollut yksin jo vuosia.
Ikääkin on...elämäni on edelleen tässä homoudessa rimpuilua..
Parannusta olen tehnyt..mutta en ole vieläkään selvillä vesillä..
Tunnistan lapsuuden isä trauman...
Vaikka olen antanut hänelle anteeksi..koska hänkin oli oman isänsä kasvatuksen tuote.
Minä ainoana meidän sisarusparvesta traumatisoiduin niin että seksuaalinen suuntautumiseni vei homouteen ja sen seurauksena siitä tuli pakkomielteinen riippuvuus..himo samaan sukupuoleen.
Tässä nyt elän himojeni kanssa Jeesukseen uskovana.
Liha ja Henki sotii toisiaan vastaan..eikä ne muuta voikkaan.
Silti haluan että Jeesus parantaa minutkin.
Kuinka minusta tuli homo.
44
10183
Vastaukset
- auroooraneela
Se toimi näennäisratkaisuna minullekin kun mielenterveyshoitajaksi opiskellessani tajusin että isäni oli ollut ankara siksi koska häntä kohtaan oltiin ankaria lapsena. Mutta se oli vain negatiivinen asia joka korvaantui toisella negatiivivsella asialla ajatusmaailmassani.
Tuntuu kuin syyttäisit isääsi, koska "hänen vuokseen sinusta tuli homo"... et siis hyväksy itseäsi.
Aloita kirjoittamaan vaikka kirjaa, tai päiväkirjaa. Tutustu itseesi. Tärkeintä ei ole tehdä sopua isän kanssa vaan itse itsesi kanssa.
Siinä tarvitaan aikaa, ja päämäärä. Sovinto itsensä kanssa.
Tärkein sukupuolielin on aivot ja sinä voit tiedostamalla asioita hallita sitä mitä ajattelet."En halua elää näin vaan näin." Aivan kuten silloin kun halusit homomaailmasta irti ja perheen. Ajatuksesi ohjasi toimintaasi.
Et kirjoittanut mitään miksi sinulle tuli katkeruus isääsi kohtaan. "Kova työmies"...oli ainut mitä hänestä kirjoitit. Oliko hän kenties väkivaltainen?
Mielestäni sinulla ole mitään sen kummenpaa ongelmaa nyt. Olet bi-seksuaali joka haluaa uskonsa takia elää irti miessuhteista.
Anteeksianto, annat itsellesi anteeksi, on tärkeintä. Jumala on luonut sinut sellaiseksi mikä olet. Trauma voi olla syy, tai geenit..sillä ei ole väliä, sinut on luotu hyödylliseksi ihmiseksi jolla on sama tehtävä kuin muillakin uskovilla; rakastaminen. - Isätönpoika112
Puuttui henkinen suhde isään..en koskaan rakastanut häntä..tunsin vaan vihaa..koska näin hänet epäkeskona aviomiehenä ja samalla ankarana yliherkkänä virtahepona olohuoneessa.
Ei hän ollut väkivaltainen..mutta herkästi raivostuva ja pelottava..vähän kuin despootti.
Pelko synnyttää vihaa lapsissa ja yleensä ihmisten välillä..- capiche
Pitkäaikainen pelossa eläminen synnyttää vihaa, joka kääntyy joko sisään- tai ulospäin. Ja oireilee joko masennuksena tai aggressiivisuutena.
Itselläni oli sodan vaurioittama väkivaltainen isä. Ja koko lapsuuteni oli selviytymistaistelua ja puukkojen väistelyä. Koin olevani 7-vuotiaasta alkaen vastuussa koko perheen hengissä pysymisestä. Se stressi jätti jälkensä. Mutta Jumala pystyy parantamaan vähitellen. Minä olen elävä todistus siitä.
Bi-seksuaalisuus ei kuitenkaan taida johtua lapsuudesta. Noin neljän prosentin maailman ihmisistä arvioidaan olevan bi-seksuaalisia. Todennäköisesti enemmän, sillä sitä on vaikea tutkia, koska kaikki eivät edes toteuta taipumustaan.
Kukapa sinkkuelämää jossain vaiheessa elänyt ei tarvitsisi seksuaalista eheytymistä. Enkä tarkoita sitä, että homosta tulisi hetero, tai että bi-seksuaaliset tunteet katoaisivat. Tarkoitan sen ymmärtämistä, että seksuaalisuuteen liittyvien Jumalan käskyjen tarkoitus ei ole rajoittaa, vaan estää meitä satuttamasta itseämme ja lähimmäisiämme. - Isätönpoika112111
Hyvin puhuttu kiitos.
Isätönpoika112111 kirjoitti:
Hyvin puhuttu kiitos.
No niin...en usko ett aloittaja aloittaa päiväkirjan kirjoittamisen sen takia,että minä neuvoin... joten hyvästi vaan...:))))))
- markku.lievonen
capiche kirjoitti:
Pitkäaikainen pelossa eläminen synnyttää vihaa, joka kääntyy joko sisään- tai ulospäin. Ja oireilee joko masennuksena tai aggressiivisuutena.
Itselläni oli sodan vaurioittama väkivaltainen isä. Ja koko lapsuuteni oli selviytymistaistelua ja puukkojen väistelyä. Koin olevani 7-vuotiaasta alkaen vastuussa koko perheen hengissä pysymisestä. Se stressi jätti jälkensä. Mutta Jumala pystyy parantamaan vähitellen. Minä olen elävä todistus siitä.
Bi-seksuaalisuus ei kuitenkaan taida johtua lapsuudesta. Noin neljän prosentin maailman ihmisistä arvioidaan olevan bi-seksuaalisia. Todennäköisesti enemmän, sillä sitä on vaikea tutkia, koska kaikki eivät edes toteuta taipumustaan.
Kukapa sinkkuelämää jossain vaiheessa elänyt ei tarvitsisi seksuaalista eheytymistä. Enkä tarkoita sitä, että homosta tulisi hetero, tai että bi-seksuaaliset tunteet katoaisivat. Tarkoitan sen ymmärtämistä, että seksuaalisuuteen liittyvien Jumalan käskyjen tarkoitus ei ole rajoittaa, vaan estää meitä satuttamasta itseämme ja lähimmäisiämme.Juuri noin. Jos homous olisi huonon / haasteellisen lapsuuden seurausta, niin suurissa ikäluokissa,- kuten ymmärtääkseni sinäkin edustat, niin olisi homoja kaikki. Ymmärrän,miten haasteellisessa lapsuudessa on ympäristötekijöitä,- jotka aktivoivat geneettisen kehitykse, josta ohjautuu homous ihmiseen. Rasittaa / sumentaa siis sitä heikointa lenkkiä ja tekijää kehityksessä.
Ihminen on siitä ihmeelline otus, miten mielikuvien alueella,- kuten homouskin on, niin vaatii kehityksen alussa,jonkun pitkäkestoisen kielteisen tekijän. Tavallaan ihmisen mielikuvien rakentuminen alkaa vääristä urista. Aivan kuin napittaisit paidan väärästä napista alkaen ja ihminen havainnoi lopussa,- ettei kaikki ole kohdallaan.
- sdfbvr
Raamatun mukaan homoseksuaalisuus on ihmisen henkeen liittyvä sairaus, vähän niinkuin riivaustila. Ihminen voi tulla riivatuksi ja parantua riivaustilasta Jumalan voiman avulla.
- Isätönpoika1121
Raamattu on hyvin yksiselitteinen homoseksuaalisuuden kuvauksessa.
Se oli järkyttävää luettavaa.
Uskon raamatun sanan olevan siltäkin osin Jumalan ilmoitusta.
Mm..Miespuolet ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja vaihtaneet luonnollisen suhteensa naispuolen kanssa .luonnonvastaiseen ..samoin kuin naispuoletkin ovat vaihtaneet luonnollisen suhteensa luonnonvastaiseen.harjoittamalla haureutta keskenään.
Sen tähden Jumala on hyljännyt heidät saastaisuuteensa.
He ovat saaneet sen palkan mikä saada piti.
Ei raamattu kerro mitään syitä kuten traumaattista lapsuuden kokemusta tai muuta syytä homoseksuaalisuuteen..sen enemppää se ei kerro alkoholismin taustatekijöistä..
Raamattu toteaa kaikki ruollaisen synniksi ja kehoittaa parannukseen ja tulemaan Jeesuksen tykö kaikkine synteineen...se on ainoa tie ja ainoa lohdutus ..muuten ei ole mitään mahdollisuutta.
Se on eri asia kuinka paljon ihmisen täytyy rypeä ja väsyä syntielämään ennenkuin kääntyy ja alkaa huutamaan Jumalan puoleen - capiche
Raamatussa puhutaan hyvin vähän homoudesta. Eikä siellä missään sanota, että kyseessä olisi riivaustila.
Jeesus puhuu syntymästään saakka (hetero)avioliittoon kelpaamattomista. Siitä voi päätellä, että kaikki eivät ole syntyneet heteroina. Jeesus ei puhunut riivaustilasta tässä yhteydessä mitään.
Paavali paheksui haureutta viitaten sen ajan biletyskulttuuriin, johon kuuluivat seksiorgiat. Hän sanoi: Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen , ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan.
Paavali puhuu tuossa käytännössä bi-seksuaaleista. He ovat ainoita, joilta tuo vaihtaminen onnistuu. Sillä homo ei voi päättää kiinnostua vastakkaisesta sukupuolesta, yhtä vähän kuin hetero voi päättää kiinnostua omasta sukupuolestaan.
Toki seksiriippuvuuttakin on olemassa. Ja se varmasti lähentelee riivaustilaa. Riipuvuus ei kuitenkaan katso onko ihminen homo vai hetero. Eikä kaikista tule riippuvaisia olivat he sitten homoja tai heteroita. Pysytään totuudessa tämänkin suhteen, sillä vain totuus tekee vapaaksi. - Armoitus1000111
Viittauksesi kyseiseen raamatun kohtaan ei selitä sitä mitä luetaan miehimyksisä VT.ssa ja UT.ssa homoseksin harjoittajista.
Syntymästään saakka avioon kelpaamattomia jne.voitaisiin siis lukea homoiksi jo synnynnäisesti mutta niin raamattu ei kerro..
Miksi se tuomitsee siis samaa sukupuolta olevien seksin kirjaimellisesti.
Paitsi Paavalihan toteaa..
.Älkää tuomitko heitä..sillä itse teette samoja tekoja.
Tuomio ei siis ole meidän vaan Jumala yksin ja Sana on ainoa tuomari.
- Samaatietä
Minulle homous on vieras alue. En ole perehtynyt siihen ollenkaan. Ihmisen seksuaalisuus on niin henkilökohtainen asia, eikä varmasti ihan yksinkertainen asia.
Raamattu kertoo sen olevan syntiä.
Se on niin herkkää aluetta, että minun pitäisi tutkia asiaa hyvin monelta kantilta ja pitkään, että kykenisin edes jollain tasolla keskustelemaan aiheesta rakentavasti ja niin, että pysyisi totuudessa, mutten tuottaisi myöskään homoille niin pahennusta, että se ahdistaisi heitä lisää ja ajaisi vain kauemmaksi.
Tiedän kaksi homoa, en voi sanoa tuntevani. Muutamia kertoja ovat käyneet kylässä.
Kummatkin ovat todella fiksuja ihmisiä!
Eivät seurustele keskenään.
Aloittajalle Rukoilen voimia ja Jumala johdattaakoon sinua tekemään oikeita ratkaisuja, niin että pääset vapauteen ja kaikki ristiriitaisuudet asian tiimoilta ratkeavat ja saat nauttia uskon ilosta ja vapaudesta iloisin mielen! Kaikki ahdistus poistuu Jeesuksen nimessä!
Ja saat tuntea Jumalan huolenpitoa ja johdatusta! Jeesuksen nimessä!- Samaatietä
Nyt kyllä naurattaa!! Tuosta tekstistä voi saada sen kuvan, että Raamattu kertoo seksin olevan syntiä!!!
Kyllä ihmisellä pitäisi ensin olla ajatus kasassa ennenkuin oppii hallitsemaan kirjoittamisen!
Mutta itselleen nauraminen helpottaa. - Isätönpoika11211
Raamattu ei kerro missään kohdassa..että seksi olisi syntiä..
Seksin harjoittamisesta tulee synti ainoastaan silloin kun aletaan huoraamaan..avioliiton ulkopuolisissa suhteissa tai luonnonvastaisesti homoseksuaalissa suhteissa tai eläimiin sekaantumisessa tai lapsiin kohdistuvassa seksissä.
Eli kaikessa sellaisessa mikä sotii Tervettä Jumalan asettamaa ohjetta ja ihmisen parhaaksi tarkoitettua ihmiselle iloksi annettua seksuaalisuutta.
Tiedän itsestäni..miten paljon olen nauttinut mm.homoseksistä..mutta lopulta se on kuin nousuhumalaa tai hyvä trippi josta rullaan maan pinnalle ja olotila ei olekkaan kovin hyvä.
Homoudessa vaan kuvitellaan ettää sehän on ns normaalia elämää..eikä se aiheuta mitään ongelmia kuten viina ja huumeet mutta kun aikaa kuluu ja tullaan vanhaksi..tapahtuu vääjäämätön..vanha homo on vanha ja useimmiten yksin joka ei enää kelpaa mihinkään..himot ovat jäljellä mutta kukaan ei ole enää kiinnostunut ja ainoastaan hyvin harvoin elää parisuhteessa koska kaverit ovat vaihtuneet vaihtumistaan ja suurin osa vanhoista homoista riutuvat yksin ilman edes ystäväpiiriä saatikka lähimmäistä joka olisi jakamassa vuoteen ja aamukahvipöydän ilot ja surut.
Sen vuoksi homous on hyvin kyseenalainen tie onneen - Samaatietä
Isätönpoika11211 kirjoitti:
Raamattu ei kerro missään kohdassa..että seksi olisi syntiä..
Seksin harjoittamisesta tulee synti ainoastaan silloin kun aletaan huoraamaan..avioliiton ulkopuolisissa suhteissa tai luonnonvastaisesti homoseksuaalissa suhteissa tai eläimiin sekaantumisessa tai lapsiin kohdistuvassa seksissä.
Eli kaikessa sellaisessa mikä sotii Tervettä Jumalan asettamaa ohjetta ja ihmisen parhaaksi tarkoitettua ihmiselle iloksi annettua seksuaalisuutta.
Tiedän itsestäni..miten paljon olen nauttinut mm.homoseksistä..mutta lopulta se on kuin nousuhumalaa tai hyvä trippi josta rullaan maan pinnalle ja olotila ei olekkaan kovin hyvä.
Homoudessa vaan kuvitellaan ettää sehän on ns normaalia elämää..eikä se aiheuta mitään ongelmia kuten viina ja huumeet mutta kun aikaa kuluu ja tullaan vanhaksi..tapahtuu vääjäämätön..vanha homo on vanha ja useimmiten yksin joka ei enää kelpaa mihinkään..himot ovat jäljellä mutta kukaan ei ole enää kiinnostunut ja ainoastaan hyvin harvoin elää parisuhteessa koska kaverit ovat vaihtuneet vaihtumistaan ja suurin osa vanhoista homoista riutuvat yksin ilman edes ystäväpiiriä saatikka lähimmäistä joka olisi jakamassa vuoteen ja aamukahvipöydän ilot ja surut.
Sen vuoksi homous on hyvin kyseenalainen tie onneenNiin ei Raamatussa kirjoiteta seksin olevan syntiä! Virheellisesti viestistäni niin voisi ajatella. Asetin huonosti sansni. Seksi on lahja! Homous on synti. Näen myös niin, että seksi kuuluu avioliiton sisälle, ei ulkopuolelle.
Nähtävästi moninaisia ongelmia tuottaa homous, joita ei edes osaa ajatellakaan! Herättää monenlaisia ajatuksia tuo sinun kirjoituksesi!
Minustakin hyvä, kun kerrot näistä asioista.Voimme paremmin ymmärtää homouden eteen tuomia tilanteita ja tuntemuksia. - capiche
Samaatietä kirjoitti:
Niin ei Raamatussa kirjoiteta seksin olevan syntiä! Virheellisesti viestistäni niin voisi ajatella. Asetin huonosti sansni. Seksi on lahja! Homous on synti. Näen myös niin, että seksi kuuluu avioliiton sisälle, ei ulkopuolelle.
Nähtävästi moninaisia ongelmia tuottaa homous, joita ei edes osaa ajatellakaan! Herättää monenlaisia ajatuksia tuo sinun kirjoituksesi!
Minustakin hyvä, kun kerrot näistä asioista.Voimme paremmin ymmärtää homouden eteen tuomia tilanteita ja tuntemuksia.Pieni tarkennus. Homoseksuaalisuus ei ole synti, homoseksuaaliset teot ovat. Ihan niinkuin heteroseksuaaliset teotkin, kun ne tapahtuvat avioliiton ulkopuolella.
- Samaatietä
capiche kirjoitti:
Pieni tarkennus. Homoseksuaalisuus ei ole synti, homoseksuaaliset teot ovat. Ihan niinkuin heteroseksuaaliset teotkin, kun ne tapahtuvat avioliiton ulkopuolella.
Juu, kyllä olemme kaikki yhtä syntisiä, homot ja heterot! Ei synnitöntä löydy! Henkilökohtaisesti en näe homoa jotenkin syntisempänä kuin heteroakaan, vaikkakin seksi samaa sukupuolen kanssa on synti.
Toiseen asiaan. Olen kuullut, että Jotkut eivät edes päästäisi homoa kotiinsa. Tuo on totta! Perustelevat, etteivät halua syntistä kotiinsa!
Minun täytyy laskea kymmeneen, ette puhu nyt rumia.
Mitä luulette, kyläilisikö Jeesus homon luona??!! Samaatietä kirjoitti:
Juu, kyllä olemme kaikki yhtä syntisiä, homot ja heterot! Ei synnitöntä löydy! Henkilökohtaisesti en näe homoa jotenkin syntisempänä kuin heteroakaan, vaikkakin seksi samaa sukupuolen kanssa on synti.
Toiseen asiaan. Olen kuullut, että Jotkut eivät edes päästäisi homoa kotiinsa. Tuo on totta! Perustelevat, etteivät halua syntistä kotiinsa!
Minun täytyy laskea kymmeneen, ette puhu nyt rumia.
Mitä luulette, kyläilisikö Jeesus homon luona??!!Niin. Surullista.
Luomiskertomuksen mukaan Eeva ja sitä myöten Aatami lankesivat koska he olivat ylpeitä. He olettivat tietävänsä paremmin kuin Jumala.
Samoin tuomitsevat tosiuskovat haluavat uskoa olevansa jotakuta homoa aina parempia, vaikka he ovat -synteineen-vain erilaisia kuin homot.- markku.lievonen
capiche kirjoitti:
Pieni tarkennus. Homoseksuaalisuus ei ole synti, homoseksuaaliset teot ovat. Ihan niinkuin heteroseksuaaliset teotkin, kun ne tapahtuvat avioliiton ulkopuolella.
Hyvä että tarkensit mielikuvaa. Homous ihmisessä on sisäisen kehityksen tuosta kuin heteruus. Taas molempien seksuaalisuuteen liittyy myös JUMALAN tahdon vastaisuutta / syntiä.
Jos oiiiiiiiikein tarkoin luemme ja uskomme Raamatun ilmoituksia, niin niissä ilmentyy käsite seksuaalisten tekojen vaihtamien. Vain hetero mahdollistuu vaihtamaan heteroseksuaalisuuden homoseksuaalisuuteen. Ajatellen Room 1 ilmoitusta. Siinä ilmennetään yliseksuaalisuutta / kiimaa ja ajattelen, miten voi tulla aikakausi, jolloin hetero ihminen kasvaa niin yliseksuaalisuuden tilaan, ettei heteroseksuaalisuus enää riitä ja tähän sopisi tuo Room 1 ilmoitus.
27. samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
Niin, homous ihmisessä ei ilmennä alkuunkaan yliseksuaalisuutta,- vaan ainoastaan homous ilmentyy ihastumisen alueella. Alue, joka ei ole mahdollista heterolle. - Sivustavaintämä
markku.lievonen kirjoitti:
Hyvä että tarkensit mielikuvaa. Homous ihmisessä on sisäisen kehityksen tuosta kuin heteruus. Taas molempien seksuaalisuuteen liittyy myös JUMALAN tahdon vastaisuutta / syntiä.
Jos oiiiiiiiikein tarkoin luemme ja uskomme Raamatun ilmoituksia, niin niissä ilmentyy käsite seksuaalisten tekojen vaihtamien. Vain hetero mahdollistuu vaihtamaan heteroseksuaalisuuden homoseksuaalisuuteen. Ajatellen Room 1 ilmoitusta. Siinä ilmennetään yliseksuaalisuutta / kiimaa ja ajattelen, miten voi tulla aikakausi, jolloin hetero ihminen kasvaa niin yliseksuaalisuuden tilaan, ettei heteroseksuaalisuus enää riitä ja tähän sopisi tuo Room 1 ilmoitus.
27. samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
Niin, homous ihmisessä ei ilmennä alkuunkaan yliseksuaalisuutta,- vaan ainoastaan homous ilmentyy ihastumisen alueella. Alue, joka ei ole mahdollista heterolle.Miten Lisääntyminen? Onko luonnotonta yhtyä sellaisten, jotka eivät lisäänny?
- ugh.olenpuhunut
Seksuaalinen kehitys on suurelta osaltaan kotikasvatuksen ja opetuksen seurausta. Jos lapsuudessa ja nuoruudessa lapsensa seksuaalisuuteen suhtautuminen esim. itsetyydytyksen vuoksi ilmaistaan sanalla: typerehtäminen, sekä muutoinkin vähätellään ja pidetään nuoruuden ihastumisia ja rakastumisia tyttöihin jopa iljettävinä, niin normaali seksuaalinen kehitys vääristyy. Sen suhtautumisen seurauksena lapsuus- ja nuoruusajan seksuaalisuus saattaa suuntautua erittäin kyseenalaiseen ja väärään suuntaan. Ja jos nuoruusajan jälkeen varhaisaikuisuuden kynnyksellä alkoholikokeilujen seurauksena törmää tyyppeihin, jotka tytötellen kähmivät pakaroita, ei sellainen tyyli kasvata nuorta miestä laisinkaan normaaliin suuntaan seksuaalisessa kehityksessä. Sellaiset kokemukset jättävät seksuaaliseen kehitykseen psyykkisen trauman, ja suuntaavat ajatukset sekä teot epänormaaleihin seksisessioihin, jotka usein liittyvät lapsiin, eläimiin. homouteen, yms. fantasioihin. Ja joskus fantasioista saattaa tulla myös totta. Asia voidaan toki salata, jopa uskoon tultua ja fantasiat saattavat hetkellisesti myös laantua, mutta vääryyteen lapsuudessa ja nuoruudessa kasvatettu mieli ei muutu, vaan se on kuolemaan saakka pysyvä tila ihmisessä. Pedofiili pysyy pedofiilinä, homo pysyy homona, eläimiin sekaantuja pysyy eläimiin sekaantujana, vaikka hänet rasvassa paistaisi ja lipeässä keittäisi.
Tilan korjaamiseen ei auta sykölookien ei sykiatrien pamit eikä muutkaan hoitokeinot.
Mutta yksi on, joka tahtoessaan voi auttaa. Isä Jumala, joka Pyhän Henkensä kautta voi hillitä myös seksuaalisesti vääristyneitä himoja ja haluja niin, etteivät ne pääse vaikeuttamaan elämää, vaikka muistin syvyyksissä edelleenkin ovat läsnä.
Ugh. Olen puhunut. - ArtoTTTT
Rohkea ja samalla hieman surullinen aloitus, kuinka niin monesti epäonnistumme taistelussa syntiä vastaan.
- pitkäänuskossa
Aloittaja. Hienoa että kerroit tarinasi. Maan päällä monilla on riippuvuuksia ja himoja ja sielunvihollinen osaa ottaa edut rikkinäisyyksistämme. Taipumus syntiin ja mieliteko voi olla, mutta se ei ole vielä synti vaan lankeaminen. Jeesus antaa sinulle voimaa elää Jumalan yhteydessä. Toivotan elämääsi siunausta.
- markku.lievonen
Mielenkiintoinen aloitus ja erikoisesti miten aiheesta on tehty myös aikoinaan väitöskirjanen liittyen miten sodanjälkeinen tila maassamme vaikutti ja vaikuttaa edelleen seuraaviin sukupolviin.
Juuri kuvaamasi elinympäristö,- joka maassamme oli voimakkainta 50 ja vielä 60 luvullakin, niin vaikutti erittäin voimakkaasti geneettisen kehityksen suuntauksiin. Juuri siitä syystä, miten lapset / ihminen kasvoi irrallisuudessa.Suoraan sanoen vanhemmilla ei ollut kykyä ja aikaa lapsilleen, koska psyyke oli rasitteellisessa tilassa ja kädet täynnä työtä. Lapset luontaisesti kasvoivat etäällä ja etäälle vanhemmistaan ja siten täysin juurettomiksi. (Esim. omilla vanhemmillani ei syntynyt mitään suhdetta lapsiin ja samoin lapsilla vanempiimme. Riippuen genneettisyydestä / persoonallisuuteen liittyvistä alueista ja siten itse en aikoinaan mahdollistunut edes suremaan vanhempieni poismenoa.Olin täysin etäinen. Juuri tuo irrallisuus aktivoi puhehäiriö änkytystä useampiin sisariini. Sisäinen epävarmuus.Voisi ajatella. Jos vanhempani olisivat olleet psykiatreja, niin koko perheessä puhehäiriö änkytys olisi ollut kaukainen ja tuntematon asia.)
Niin, itse aikoinaan tutkin tuota kasvuympäristöä tiiviimmin yli 30 ihmisen elämään liittyen. Juuri tuo irralleen- juurettomaksi kasvaminen ongelmoittaa ihmisen. Geneettisyydestä riippuen toinen aikuisuudessa tuli itsetuhoiseksi, koska ei kestänyt irralllisuuttaan / yksinäisyyttään ja toinen humalahakuiseksi ja muutamat neuroottisuuden tasoisella työnarkomaaniksi - tulla huomatuksi. jne..... Kaikilla yhteinen tekijä on haasteellisuus aikuisuudessa solmia ja elää läheisissä ihmissuhteissa. Siis, jos ei tiedosta ongelmaa ja juuriaan ja siten koko käyttäytymistään. Esim. itselläni vieläkin tulee aikoja,- stressaantuneena, jolloin mielikuvia syntyy irrallisuudestani. Kukaan ei ole kiinnostunut / tietoinen olostani. Siis ongelma on alitajunnassa,- ei todellisuudessa ja todelllisuuden näkeminen - tiedostaminen poistaa väärän mielikuvan tietoisuudestani.
Juuri tuon voimakkaan käsittelemättämän irrallaan olemisen yhteisöstä,- juurettomuuden, niin voi vaikuttaa homouden kehitykseen ihmisessä,- koska joka tapauksessa tuo tunne / irrallaan muista / juurettomuus tuo haasteellisuuden solmia ihmissuhteita. Kyvyttömyydestä on siis kysymys,- koska varhaislapsuus ei ole ohjannut ihmistä tälle kehityksen tielle. Tuo kehitys,- kontaktin ja suteen ottaminen toiseen ihmiseen alkaa ihmisessä jo vauva iässä ja jos vanhempien käyttäytyminen / elinympäristö ei tue vauvassa tätä kehitystä, niin koko kehitys ongelmoituu ja erityisesti geneettisyyteen liittyen. "Vääränlainen" geneettisyyden ohjaus aktivoituu. Änkytys ihmisessä / lapsessa on tästä hyvä esimerkki ja samoin muutkin poikkeavuudet.
Uskon, miten tuohon ihmisen ongelmoitumiseen liittyy myös se,- miten JUMALA vihaamalla vihaa hylkäämistä,- koska tietää sen tuhoavan vaikutuksen.
Niin, punainen lanka tässä kokonaisuudessa on,- ettei ihmisten ongelmoitumiseen löydy syyllilstä,-jonka syyllistisi. On vain todisteena koko ihmislajin turmeltuneisuudesta,joka siirtyy sukupolvesta toiseen,- geneettisyyteen liittyen. Ja siten kukaan ihminen ei mahdolllistu katkaisemaan tuota ketjua. On vääjäämätön osa/tekijä ihmisen kehitystä, joka ohjaa juuri ihmisen erilaisuudet ja poikkeavuudet.- Samaatietä
Tästä tuli mieleen, kun kirjoitetaan kodin vaikutuksesta lasten kehitykseen. Millainen olisi turvallinen hengellinenkoti?
Voiko hengellinenkoti olla paikkaamassa ns maallisen kodin puitteita? - markku.lievonen
Samaatietä kirjoitti:
Tästä tuli mieleen, kun kirjoitetaan kodin vaikutuksesta lasten kehitykseen. Millainen olisi turvallinen hengellinenkoti?
Voiko hengellinenkoti olla paikkaamassa ns maallisen kodin puitteita?Niin, mitä tarkoitat hengelliselllä kodilla?
- Samaatietä
Niin, mitä tarkoitat hengelliselllä kodilla?
Seurakuntaa. Ajatuksenai oli, jos hengellisessä kodissa, eli seurakunnassa rakastetaan, ohjataan, tuetaan ja neuvotaan. Siellä on turvallisia aikuisia, sisaria ja veljiä, niin voisiko sillä olla lapselle korvaava vaikutus, jos oman kodin olosuhteet ovat rikkinäiset?
Samaatietä kirjoitti:
Seurakuntaa. Ajatuksenai oli, jos hengellisessä kodissa, eli seurakunnassa rakastetaan, ohjataan, tuetaan ja neuvotaan. Siellä on turvallisia aikuisia, sisaria ja veljiä, niin voisiko sillä olla lapselle korvaava vaikutus, jos oman kodin olosuhteet ovat rikkinäiset?
Ei ikinä.
- Samaatietä
auroraboreallis kirjoitti:
Ei ikinä.
Miksei?
Samaatietä kirjoitti:
Miksei?
He ovat automaattisesti ulkopuolisia ihmisiä siellä lapsen seurakunnassa. Paitsi muut pyhäkoululaiset. Tiedätkö youtuben suositun videon Jeesuksesta panssarivaunusta?
Vastustan muutenkin lasten aivopesua omaan uskoon ts.puhumasta omasta uskomuksestaan lapselle/nuorelle kunnes lapsen aivot ovat tarpeeksi kehittyneet:K18.- Samaatietä
He ovat automaattisesti ulkopuolisia ihmisiä siellä lapsen seurakunnassa. Paitsi muut pyhäkoululaiset. Tiedätkö youtuben suositun videon Jeesuksesta panssarivaunusta?
Vastustan muutenkin lasten aivopesua omaan uskoon ts.puhumasta omasta uskomuksestaan lapselle/nuorelle kunnes lapsen aivot ovat tarpeeksi kehittyneet:K18.En tiedä kyseistä videota.
Minä taas ajattelen, että uskovaisten vanhempien tärkein tehtävä on pitää kotona yllä Jumalansanaa, kylvää sitä. - markku.lievonen
Samaatietä kirjoitti:
Kyllä Jeesukseen uskovilla ihmisillä olisi erittäin paljon vaikutusta ihmisen sisäisiin muutoksiin. Jokainen me tiedämme, miten ympäristö vaikuttaa ihmisen psyykkeeseen. Työympäristö, koti jne.... missä vain ihminen elääkin.
Ajatellen ihmistä, jonka lapsuuteen on liittynyt irtonaisuuteen kasvaminen / vanhempien ohut suhde lapseen eli lapsi ei ole kehittynyt tällä alueella, niin kyllä asiaan aikuisuudessa voidaan vaikuttaa ja hyvinkin paljon. Siis tilaan, jossa ihminen kokee itsensä ulkopuoliseksi - yksinäiseksi vaikka olisi ihmisjoukon ympäröimänä.
Ajatteleppa, jos aikuisen oikeesti seurakunta koostuisi ihmisistä, jotka olisivat kiinnostuneita toistensa tilasta,- asioista, jotka rassaavat mieltä. Siis luontaisesti huomioisivat toisensa ja terveesti olisivat utelliaita toistensa mielessä olevista murheista ja ongelmista. Aatteleppa, jos / kun tähän seuraan tulisi ihminen,- joka kokee normaalisti itsennsä ulkopuoliseksi ihmisten seurassa. Nyt hän ei sitä tunnetta kokisi,- koska ihmiset luontaisesti huomioisivat myös hänetkin ja hän taas pääsisi tiedostaamaan ogelmansa. Hän mahdollistuisi käsittelemään YHDESSÄ ihmisten kanssa ongelmaansa ja juuri tuo käsitteleminen = hänet voimaksta huomioimista. Olisi lääke sairauden parantamiseen.
Niin, luonnollisesti kaiken pohjanan tulee olla luottamus ja todeksi tuleminen. Huomioi, miten tämä ihmisten käyttäytyminen on KAIKILLE osapuolille kasvattava ja terapoiva,- koska todellisesti jokainen ihminen on eritaosoiseti kylläkin kokenut tätä ulkopuoliseksi jäämistä. Tämä piirre on siis kaikissa ihmisissä, mutta sen taso vaihteleva . Aikuisuudessa monasti ihminen kasvaa tästä normaalisti pois eli ei koe yksinäisyyttä olipa yksin tai ihmispajouden keskellä. - laukkuryssä
Samaatietä kirjoitti:
Voishan se ehket toimiakin, jos seurakuntalaisten omia lapsiakaan ei kasvateta ikäänkuin pullossa. Se pullossa kasvattaminenhan tapahtuu siten, ettei lapselle anneta alle 18 vuoden ikäisenä minkäänlaisia vapauksia mennä edes samaan seurakuntaan kuuluvan uskovaisen kaveriporukan kanssa esim. hengellisen gospelbändin konserttiin toiselle paikkakunnalle. Eikä samoin anneta vastuuta esim. nuorisokokouksen vetovuoroon. Alaikäisten tekemisiä tarkastellaan suurennuslasin alle pannen, ettei vaan maailman saasta ole päässyt tuhojaan tekemään ja antanut vaikutteitaan normaalia uskonelämää turmelevasta elämäntyylistä.
Ja sitten, kun tällainen pullossa kasvatettu uskovainen esim. avioituu samaan seurakuntaan kuuluvan kanssa ja joutuu lähtemään jopa kouluun toiselle paikkakunnalle ja maailma on avoin hänen edessään, niin moni pullossa kasvatettu on uskossaan ja avioliitossaan joutunut haaksirikkoon.
Mutta jos tosiaankin seurakunnan lapsia rakastetaan vilpittömästi ja huolehditaan muustakin hyvinvoinnista kuin hengellisestä, sekä luotetaan häneen ja annetaan, hänen vartuttuaan vanhemmaksi, vapauksia mennä seurakunnan nuorison kanssa esim. toisella paikkakunnalla oleviin kulttuuri- sekä musiikkitapahtumiin ja sen lisäksi annetaan vastuita kokousten vetämisistä yms, niin ehkäpä hän sellaisella seurakunnan opetusmetodilla jopa kasvaa sellaiseksi vastuuntuntoiseksi uskovaiseksi, joka osaa kiertää kaikenkarvaiset konnankoukut ja houkuttelevat kotkotukset vaelluksessaan. - markku.lievonen
Niin, miksi tänä aikana ei ihmisten ongelmiin vaikuteta uskovien keskuudessa, niin näen asian erittäin yksinkertaisena, joka ilmentyy myös netissä ja tälläkin foorumilla.
Siis ei huomioida / ymmärretä ja edestä sen mukaan, miten usko JUMALAN aivoituksiin on ihmisen sisäinen ja siten henkilökohtainen asia vaikuttaen siten opetuksen omaksumiseen.
Jokainen ihminenhän on tilaltaan - rikkiäisyydeltään yksilöllinen ja samoin myös on yksilölistä myös kasvaminen Kristukseen / Kristuken mielisyyteen eli taivaallisen JUMALAN tahdon toteuttamiseen.
Kuten näemme ja kuulemme, niin uskonnollinen ihminen sanelee mikä on JUMALAN tahto ja sen näudattaminen aletaan nyt ja heti,- vaikka juuri ihmisen sisäinen tila vaatii aina kasvun kasvaa JUMALAN tahdon toteuttamiseen. Juuri tuohon liittyy käsite; Armossa kasvaminen ja juuri tuohon tekijään taas liittyy, miten ihmistä todellisesti opetetaan sisältä päin,- Pyhä Henki.
27. Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
Loppujen lopuksi uskovien ei tulisi omata mitäänn muuta kuin avoimuuden / valkeudessa vaeltamisen ja siten terveen uteliaisuuden ihmisen mielessä oleviin "painanteisiin" ja aika ja Pyhä Henki hoitaisi loput ajatellen kasvua ja parantumista. Siis ei tekemällä tehtynä,- vaan aivan luontaisesti kasvettuna terveeseen käyttäytymiseen ja toisen ihmisen huomioimiseen.7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
Siis puhdistamista ei synnytä ja tee opettajat,- vaan Pyhän Hengen vaikutus ihmisten sydämissä. Kun huomioimme ihmisen rikkinäisyyden / ongelmoitumiset, niin kyseessä on todella kasvaminen aikain saatossa ja tähän juuri liittyy Kristksen lain täyttäminen;
2. Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain. - markku.lievonen
Samaatietä kirjoitti:
>> Siellä on turvallisia aikuisia, sisaria ja veljiä, niin voisiko sillä olla lapselle korvaava vaikutus, jos oman kodin olosuhteet ovat rikkinäiset?<<
Käsitin asian väärin. Ajattelin seurakunnan vaikutusta ajassa, jossa lapsi on jo aikuistunut ja saanut uskon JUMALALTA ja Hengellä kastettu seurauntaan.
Ymmärrän, miten tämä kehitys,- yhteyden ottaminen ja saaminen toiseen ihmiseen alkaa jo vauva iässä. Väitämpä, miten merkityksellisinn aika ajoittuu alle 3-ikävuoteen ja erikoisesti suhteen kehitys lepää äitisuhteessa,- joka laajentuu myöhemmin isään ja tämän jälkeen sisaruksiin. Siis on kodin sisäinen alue.
Mutta jos tuo kodin kasvualusta on huono, niin sitä ei valitettavasti voi korvata ulkopuoliset alustat. Toki ulkopuolissilla ihmisillä/kin on vaikutuksensa esim. alle 10-vuotiaan lapsen kehityksen kulkuun eli mahdollisuu hidastamaan kielteistä kehtystä ja sen laaja-alaisuutta.
Siis tuo sisäinen kehitys vaatii kyllä erittäin läheisen ihmissuhtee lapselle eli alusta todella on kodissa ja erityisesti äiti suhde,- koska äiti suhde todellisesti alkaa lapsella jo kohdussa ollessaan eli liittyy erittäin laajasti tunnepuoleen. Isä suhde taas on tiedollinen alueeltaan,- johon tunteet tulevat kasvun kautta,- ei sisäsyntyisesti kuin äitisuhteessa.
Siis seurakunnan merkitys tulee aikaan kun lapsi / ihminen on aikuistunut ja siten mahdollistuu ymmärryksen tasolla käsittelemään tilaansa / menneisyytään kokemjuksineen. - Samaatietä
>> Siellä on turvallisia aikuisia, sisaria ja veljiä, niin voisiko sillä olla lapselle korvaava vaikutus, jos oman kodin olosuhteet ovat rikkinäiset?<<
Käsitin asian väärin. Ajattelin seurakunnan vaikutusta ajassa, jossa lapsi on jo aikuistunut ja saanut uskon JUMALALTA ja Hengellä kastettu seurauntaan.
Ymmärrän, miten tämä kehitys,- yhteyden ottaminen ja saaminen toiseen ihmiseen alkaa jo vauva iässä. Väitämpä, miten merkityksellisinn aika ajoittuu alle 3-ikävuoteen ja erikoisesti suhteen kehitys lepää äitisuhteessa,- joka laajentuu myöhemmin isään ja tämän jälkeen sisaruksiin. Siis on kodin sisäinen alue.
Mutta jos tuo kodin kasvualusta on huono, niin sitä ei valitettavasti voi korvata ulkopuoliset alustat. Toki ulkopuolissilla ihmisillä/kin on vaikutuksensa esim. alle 10-vuotiaan lapsen kehityksen kulkuun eli mahdollisuu hidastamaan kielteistä kehtystä ja sen laaja-alaisuutta.
Siis tuo sisäinen kehitys vaatii kyllä erittäin läheisen ihmissuhtee lapselle eli alusta todella on kodissa ja erityisesti äiti suhde,- koska äiti suhde todellisesti alkaa lapsella jo kohdussa ollessaan eli liittyy erittäin laajasti tunnepuoleen. Isä suhde taas on tiedollinen alueeltaan,- johon tunteet tulevat kasvun kautta,- ei sisäsyntyisesti kuin äitisuhteessa.
Siis seurakunnan merkitys tulee aikaan kun lapsi / ihminen on aikuistunut ja siten mahdollistuu ymmärryksen tasolla käsittelemään tilaansa / menneisyytään kokemjuksineen.Ihana lukea kirjoituksianne! Kumpa tuollainen toteutuisi seurakunnissa. Sillä Senhän pitäisi olla yhtä suurta perhettä!
Varmasti seurakunnissa pyritään järjestämään lapsille ja nuorille myös muuta, kuin hengellistä kasvatusta, esim. Leireillä, mutta miten sen toteuttaminen muutoin onnistuisi laajemmassa mittasuhteissa? Vara isiä ja äitejäkö järjestämällä vai miten ? Siis tuon muunlaisenkin kasvatuksen toteuttaminen ja kasvussa tukeminen seurakunnissa? - lyytianna
Vastustan muutenkin lasten aivopesua omaan uskoon ts.puhumasta omasta uskomuksestaan lapselle/nuorelle kunnes lapsen aivot ovat tarpeeksi kehittyneet:K18.pakko kommentoida : "Jeesus panssarivaunussa "juttu on tv7:n syytä! Tuntemani poikalapsi lähetti sinne lastenohjelmaan piirustuksensa, jossa hiiri juontajana, piirustuksen johon oli kirjoitettu: tässä Jeesus ampuu panssarivaunulla sielunvihollista(ja kai myös joukkojaan). Mutta lastenohjelmassa eivät halunneet mainita pirua! Hiiri kommentoi siinä että "tässä Jeesus ampuu panssarivaunulla ja tykittää menemään."joten kaikki saivat sellaisen kuvan että lapsi piirsi kuvan jossa Jeesus ampuu ihmisiä, kaiketi vääräuskoisia. Ja tämä väärä käsityslevisi ja jäi elämään, että näin uskovillekin lapsille kai opetetaan kun tuollaista piirtävät. Videoklippi levisi ja siitä tehtiin lukuisia eri versioita. Mutta totuus on tämä. Minua suututti tv7:n typeryys olla selittämättä kuvaa: meillä on oikeasti sota saatanaa vastaan ja se joutuu helvettiin eikä sitä tarvitse sääliä!Tätä poikakin halusi ilmaista! Keskusteluun viitaten, meillä on sota myös omaa lihamme ja himojamme vastaan. Liha ei jalostu! Voimia ja siunausta aloittajalle, kirjoitit viisaasti.
- Lyytianna
lyytianna kirjoitti:
pakko kommentoida : "Jeesus panssarivaunussa "juttu on tv7:n syytä! Tuntemani poikalapsi lähetti sinne lastenohjelmaan piirustuksensa, jossa hiiri juontajana, piirustuksen johon oli kirjoitettu: tässä Jeesus ampuu panssarivaunulla sielunvihollista(ja kai myös joukkojaan). Mutta lastenohjelmassa eivät halunneet mainita pirua! Hiiri kommentoi siinä että "tässä Jeesus ampuu panssarivaunulla ja tykittää menemään."joten kaikki saivat sellaisen kuvan että lapsi piirsi kuvan jossa Jeesus ampuu ihmisiä, kaiketi vääräuskoisia. Ja tämä väärä käsityslevisi ja jäi elämään, että näin uskovillekin lapsille kai opetetaan kun tuollaista piirtävät. Videoklippi levisi ja siitä tehtiin lukuisia eri versioita. Mutta totuus on tämä. Minua suututti tv7:n typeryys olla selittämättä kuvaa: meillä on oikeasti sota saatanaa vastaan ja se joutuu helvettiin eikä sitä tarvitse sääliä!Tätä poikakin halusi ilmaista! Keskusteluun viitaten, meillä on sota myös omaa lihamme ja himojamme vastaan. Liha ei jalostu! Voimia ja siunausta aloittajalle, kirjoitit viisaasti.
Minä olen uskova jonka mielestä homous on synti kuten Sana sanoo. Kuten avioliiton ulkopuolinen seksi ja itsetyydytyskin. Meillä kaikilla on syntinen luonto ja taistelu lihaa ja sen himoja vastaan-kaikki epäonnisumme ja kompuroimme jossakin. Mutta minä olen halannutkin homoa(hän kysyi, saako halata) jolle kerroin totuuden kun hän kysyi mitä ajattelen homoudesta. Sanoin että etsimme rakkautta joskus väärästä paikasta ja kerroin mitä Sana sanoo.Minulla on myös homotuttava josta aidosti pidän ja josta välitän. Hän on yli 70v. Hänkin pitää minusta vaikka tietää ajatukseni. Minulla oli myös homo työkaverina, enkä ikinä hänelle ollut ikävä vaan tulimme hienosti toimeen. Todistin uskostani kuten kelle tahansa, enkä ikinä puhunut homoudesta koska hän ei kysynyt. Eli homoja voi rakastaa ja kunnioittaa kuten ketä hyvänsä lähimmäistä. Olemme kaikki syntisiä. Homouden henkivalta on myös olemassa ja se vaikuttaa homobaareissa, siksi ovat vaarallisia, siellä altistuu vaikutukselle. Ei kannata mennä edes uteliaisuuttaan evankelioimaan niihin. Homouden henkivaltaan liittyy hillittömyys, seksuaalinen himo josta tulee riippuvaiseksi kuin huumeesta. Aloittaja kuvasi hienosti tätä. Voimia, siunausta ja kaikkea hyvää! Lohduttakoon Jeesus sinua ja olkoon ystäväsi ja lähelläsi yksinäisyydessä. Toiv löydät paikan seurakunnassa!Onewaylla on valtavasti särkyneitä ja tervettä opetusta, myös ex-homosuhteissa eläviä-tule vaikka sinne.
katso oneway.fi ja onevay.tv.
- tohtori-tolonen
Se on kyllä niin ettei homoseksuaalisuutta ole olemassa.
Näitä ihmisiä vaivaa homoneuroosi.
Tämä neuroosi saa nämä ihiset käyttäytymään luonnonvastaisella järjettömällä tavalla. Ei hätää, voit vaikka raiskata kaksikymmentä pikku poikaa mutta pääset silti taivaaseen kun vähäsen mietit ettei se ehkä kauhean järkevää ollutkaan.
- totuus123
Sinulle on valehdeltu. Ihminen on luonnostaan biseksuaalinen, toiset enemmän ja toiset vähemmän, turha elää sydän verillä hautaan asti, kun voit vaan hyväksyä ihmisyytesi sellaisena, kun se on. Jokainen löytäisi hivenen bi-seksuaalisuutta, jos vain antaisi siihen mahdollisuuden.
- Anonyymi
Homous on syntiä, petollista ja sitä ei saa terveeksi ihmissuhteeksi mikään!
- Anonyymi
Kuinka minusta tuli varas ja tappaja?
Kerronko? Mitä se auttaa? Ketä se auttaa?
Pahuus on pahuutta, tuli se mistä tahansa ilmansuunnasta. Noin se yleensä menee. Ei synnytä homoksi tai lesboksi vaan ajaudutaan syntiin. Lopusta pitää haureuden henkivalkat huolen. Uskova tietää mitä synnistä seuraa. Jeesus voi vapauttaa synnin ja pahojen voimien vallasta. Älä enää antaudu riettaiden valtaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3775068Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3582908- 762551
- 942189
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4741916MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/361623Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2351466Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281419"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko351353- 661253