Mistä tietää varmuudella pelastuuko

KysyvälleVastataan

Helvetin kidalta ja mistä se itku tulee helvettiin, helvetin kansalle?



Mulla oli toinen kysymys mielessä. No nyt muistan. Vaivataanko vai kidutetaanko pahoja langenneita enkeleitä?Vai kidutetaanko? Kidutus vaivaamisen kiertoilmaisu?


Entä ihmisiä kidutetaanko helvetin kokevia ihmisiä?

Mitä vaivaaminen tarkoittaa? Tuleeko hammastenkiristys reijistä hampaissa? Ihmisillä on hampaat helvetissä?!

33

10305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PyhäHenkiSenTodistaa

      Roomalaiskirje 8

      14. Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
      15. Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
      16. Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
      17. Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme.

      • aamenta

        Aamen!


      • Juuri noin. Minua ihmetyttää se, että tälläkin palstalla itseään uskoviksi tituleeraavat ihmiset eivät tiedä pelastuvatko he vai eivät🤓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Juuri noin. Minua ihmetyttää se, että tälläkin palstalla itseään uskoviksi tituleeraavat ihmiset eivät tiedä pelastuvatko he vai eivät🤓

        Kirjat avataan, sitten katsotaan.


      • torre12 kirjoitti:

        Kirjat avataan, sitten katsotaan.

        Kyllähän sinäkin tiedät jo nyt ettet sinä pelastu koska et usko 🤓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kyllähän sinäkin tiedät jo nyt ettet sinä pelastu koska et usko 🤓

        Heh. Kirjoja ei ole avattu. En tosin usko koko juttuun.


      • torre12 kirjoitti:

        Heh. Kirjoja ei ole avattu. En tosin usko koko juttuun.

        No, mutta se on hyvä, ettet sitten ylläty kun ne kirjat avataan.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Juuri noin. Minua ihmetyttää se, että tälläkin palstalla itseään uskoviksi tituleeraavat ihmiset eivät tiedä pelastuvatko he vai eivät🤓

        Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.


      • homottajalle
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

        Vahvana missä? Homotuksessako?


      • usko.vainen kirjoitti:

        No, mutta se on hyvä, ettet sitten ylläty kun ne kirjat avataan.

        Mistä sinä sen tiedät, etten yllättyisi.


      • palleilla.kaljuun
        torre12 kirjoitti:

        Mistä sinä sen tiedät, etten yllättyisi.

        Sinulle ei tule yllätyksenä, että joudut kadotukseen, eihän?


      • palleilla.kaljuun kirjoitti:

        Sinulle ei tule yllätyksenä, että joudut kadotukseen, eihän?

        Ei sinänsä. En kylläkään usko moisia juttuja. Ihmisillä on ollut monia ajatuksia kuoleman jälkeiseen aikaan.

        Paras ajatus on Raamatussa: muutumme maaksi jälleen.


      • homottajalle kirjoitti:

        Vahvana missä? Homotuksessako?

        Raamattu taitaa olla sinulle tuntematon kirja.


      • No ilmankos.


      • Onko kiintoisaa?


    • Tiedä siitä varmuudesta mutta tämä se on se mittapuu jolla päätös loppusijoituspaikasta tehdään:


      "Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. 32 Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. 33 Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. 34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. 35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. 36 Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.'

      37 "Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? 38 Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? 39 Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?' 40 Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'

      41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. 42 Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. 43 Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.'

      44 "Silloin nämäkin kysyvät: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?' 45 Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'

      46 "Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

      • Lähdekritiikin huomioon ottaen en kovin paljon pistäisi painoa noille sanoille. Itseasiassa en ollenkaan.


      • sage8.ei.kirj

        Tuo on ainakin harvinaisen selkeästi sanottu, muut Raamatun kohdat tuosta asiasta ovat sitten tulkintojen tulkintojen takana.


    • Pudis55

      Kyllä pelastut, helvettiä ei ole.

      • Totta. Fitti juttu sinänsä, mutta ei taida olla taivastakaan...


      • YksinkertaistenAjatuksia
        aivotko.hoi kirjoitti:

        Totta. Fitti juttu sinänsä, mutta ei taida olla taivastakaan...

        Luotan Jumalaan ja ilmoitukseensa mutta en luuloihin, joita ihmiset esittävät.


    • pitkäänuskossa

      Jos uskot Jeesuksen Kristuksen sovitustyöhön ja rukoilet Häneltä pelastusta ja osuutta Jumalan valtakuntaan, niin et pääty helvettiin. Ei ole tunteiden asia vaan Jumalan sanan lupaama tosiasia.

    • Vaivaaminen viiittaa ehkä henkisiin kärsimyksiin ja tekoihin joita katuu, ei siis taikinantekoon ;) Tuo helvetintuskat ja kidutus lienee oikeastaan ihmisten keksimää vaikkapa maalaustaiteessa, ihmisellä on aina ollut pohjatonhalu tietää asioita ja toistaalta myös visioida niitä.

      Raamattu kertoo helvetin kadotuksen olevan lähinä ehkä loputonta "kaipausta" kuin pohjattomaan kaivoon hukkumista, toki siellä myöskin on sitten sitä fyysistä kuritusta kuvattu jne. Ja toisin kuin monet toisin kuin monet tosi uskovat haluavat ajatella sen , että tulee kilvoitella, juu tulee mutta nimenomaan sydämmen puhtaudesta, eikä kivittämisestä. Tuomion pasuunat menevät nimittäin automaattisesti helvettiin, tuostakin löytyy ihan kirjoitettu ohje Raamatussa jossa ei vissiin mitään "Pertsa. poikkeuksia" mainita.

      • Mitään helvettiä, demoneita eikä saatanoita ole olemassakaan jo siksi, että Jumala silloin osoittautuisi olevansa vailla kaikkivaltiuttaan ja viisauttaan. Ei kai kaikkivaltias luo itselleen kilpailijoita ihan piruuttaan että saisi rääkätä sitten luomiaan loputtomasti.


      • sage8 kirjoitti:

        Mitään helvettiä, demoneita eikä saatanoita ole olemassakaan jo siksi, että Jumala silloin osoittautuisi olevansa vailla kaikkivaltiuttaan ja viisauttaan. Ei kai kaikkivaltias luo itselleen kilpailijoita ihan piruuttaan että saisi rääkätä sitten luomiaan loputtomasti.

        Uskonnoissa on on aina mukana ne peloitusasiat.


      • ei.pelkoa.Jeesuksessa
        torre12 kirjoitti:

        Uskonnoissa on on aina mukana ne peloitusasiat.

        Jeesuken omat eivät pelkää yhtään mitään. Ei ole aihetta pelätä mitään.


      • Obadja151cm

        Tuomionpasuuna ja varoituksen pasuuna ovat erikseen. Varo väärää todistusta.Joudut vastuuseen.


      • ei.pelkoa.Jeesuksessa kirjoitti:

        Jeesuken omat eivät pelkää yhtään mitään. Ei ole aihetta pelätä mitään.

        Aha. Helvetin pelko ei iske siten uskovien eikä ateisteihin. Itsekään en pelkää mitään.


    • q.v

      Mistä tiedätte ettette joudu Hadekseen, tai tuhansiin muihin eri uskomuksien paikkoihin?

      • lukenut

        Jos tosiasan haluat tietää mitä Uusi Testamentti sanoo kadotuksesta, ikuisesta piinasta, helvetistä jne, lue tämä tarkka tutkielma siitä mitä alkutekstissä sanotaan.
        Parempaa tutkielmaa ei löydy!
        http://siintoensio.wixsite.com/minsida-2


      • on_luettu_ja_muutakin
        lukenut kirjoitti:

        Jos tosiasan haluat tietää mitä Uusi Testamentti sanoo kadotuksesta, ikuisesta piinasta, helvetistä jne, lue tämä tarkka tutkielma siitä mitä alkutekstissä sanotaan.
        Parempaa tutkielmaa ei löydy!
        http://siintoensio.wixsite.com/minsida-2

        Matteuksen evankeliumin 25 luku ja jakeet 31-46 antaa osviittaa mitä tapahtu sillä ne ovat itsensä Jeesuksen sanoja.


    • Kyllähän se kuulkaa arvoisat "uskovat" on niin, että JOS kadotus ja pelastus ovat todellisia, niin kyllä suuri on hämmästys monen koksilapion varteen joutuvan muka-hurskaan mielessä. "Mitä vitt...!!! Enkös muka uskonut ja rukoillut ja luottanut Raamattuun kirjaimellisesti? Mikä meni pieleen?"
      "Kaikki!!!" jyrähtää Kristus läpeensä kypsyneenä "uskoviin"Kaikki! Luotitte juutalasiin antiikin ajan kirjoituksiin vaikka ette edes ymmärtäneet mitä niillä haluttiin sanoa. Ei niitä teille ollut edes tarkoitettu. Teitte omasta uskostanne itsellenne jumalan ja sivuutitte tykkänään sen mitä käskin teidän noudattaa. Hop-hop nyt...lapio heilumaan ettei lämpö lopu...!!!"

    • Sitä pitää kysyä Pertsalta, joka lienee ainut palstalla kirjoittavista, jolla on pelastusvarmuus.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      248
      3609
    2. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      65
      1372
    3. Taasko on ammuskeltu kaupungilla

      Mitä,mitä,mitä??? Tämä ei vetele!
      Kokkola
      40
      1132
    4. Ihmettelen sinua... En koskaan päässyt

      Selvyyteen että minkälainen olet pohjimmiltasi, mitä haluat minusta. Nyt näyttää että olet myös tosi hyvä valehtelija. E
      Ikävä
      67
      1086
    5. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      10
      1041
    6. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      55
      1010
    7. Mitä muka hyvää kaivatussasi on?

      Kysymys otsikossa
      Ikävä
      42
      819
    8. Onko kaivattusi

      ressukka? Miten on?
      Ikävä
      37
      788
    9. Vuoden loppuun asti kaipaan

      Enkä katso sinä aikana muihin suuntiin. Jos tämä juttu ei etene mihinkään nykyisestä, niin unohdan sinut. En päätä ystäv
      Ikävä
      68
      775
    10. Koko maailma elää valhetta

      Lähestulkoon koko maailma elää valhetta. Tietomme on valhetta, luulomme arvailuja ja pahuus jokaisessa sydämessä, jos ei
      Uskonnot ja uskomukset
      357
      771
    Aihe