Työtön-poikamies kertoo elämästään

Työtön-poikamies

Tervehdys kaikki lukijat, olen työtön 35v poikamies ja kerronpa teille tässä nyt vähän elämästäni työttömänä.
Eli kolmatta vuotta nyt työttömänä ollaan, ja täytyy sanoa että eipä tämä niin kamalaa elämää ole kun tähän on tottunut.
Vapaa-.aikaa on yllin kyllin, eikä tarvi stressata juuri mistään. Toki olen töitä koittanut hakea, mutta oman alani töitä (media-ala) heikosti tarjolla, enkä muihin töihin koe mitään motivaatiota hakeakaan. Asiaan varmasti vaikuttaa sekin että olen poikamies, joten eipä tarvi sen naisen/vaimonkaan takia/mieliksi töissä käydä arvokasta elämäänsä tuhlaamassa, heh!:)

En myöskään koe minkäänlaista syyllisyyttä/häpeää olla työtön, jos katsotaan esim miten valtio hyysää ja elättää rikoksiin taipuvaisia maahan(tunkeutujia)muuttajia. Elellään sitten itsekin niinkuin maahanmuuttaja, heh! :) Olenkin tässä miettinyt että jos en naista itselleni löydä, niin paskaakos sitä mihinkään töihinkään sitten koskaan mennäkään, ellei työ ole mielekästä oman alan työtä ja palkkakin kohdillaan. Miettikääs nyt lukijat itsekin, onko mitään järkeä mennä johonkin (paska)töihin jos tilanne tämä?! :D
Olen muutenkin vähään tyytyväinen, enkä tarvi mitään omakotitaloa, mersua pihaan (tai autoa ylipäänsäkään), ym vaurauden kulisseja elämääni. Eihän täältä kuitenkaan mitään aineellista mukaan saa kun Viikatemies korjaa! :)
Rahaakin kuitenkin riittää mukavasti kun on säästöjä omistusasunnon myynnistä käteen jäänyt. Joten kalliimpiakin hankintoja kyllä pystyy tekemään mikäli niin haluaa, eli ei tämä mitään kituelämääkään ole! :D
En myöskään ole alkoholisoitunut, vaikka valta(vale)media sellaista kuvaa yrittää työttömistä koko ajan maalatakkin. Sen sijaan käyn kuntosalilla 3-5 krt viikossa, ja väitänkin olevani paremmassa kuosissa kuin moni kaljamahainen duunari(orja), heh heh. ;)

Toki olen työelämässäkin mukana jo vuosia ollut ja nyt kun jälkeenpäin asiaa miettii niin aikalailla sairasta touhuahan se suurelta osin on. Ihmiset on vittumaisia, narsistisia, ilkeitä, juonittelijoita, selän takana paskaa puhuvia, ym ym. Ja itse kun olen empaattinen kilttiluonteinen ihminen niin en minä tuollaisessa seurassa jaksa, vaan alan voida henkisesti pahoin, mikä taas sitten aiheuttaa mm. masennusta ja alkoholismia. Lisäksi 8h päivässä on mielestäni liian pitkä aika olla töissä (varsinkin fyysisesti raskaassa) ja Suomeen tarvittaisiiinkin 5-6 h työpäivät. Näin töitä voisi jakaa useammille ja viihtyvyyskin varmasti paranisi. Vaan eipä taida tuollaista (ainakaan pitkään aikaan) tapahtua. Mutta onni heille joilla on viihtyisä ja mieluisa työpaikka. Lisäksi jos ajatellaan koko käsitettä "työ" pohtia syvällisesti, niin loppujen lopuksi tässä maassa on aika vähän oikeasti hyödyllisiä töitä. Esim työttömiin verrattavia "työläisiä" voisi esim olla: useat poliitikot, johjajat, valtion ja kunnan virastojen "työntekijät" ym ym. Jotka iyse asiassa vain lisäävät kurjuutta ja pahoinvointia tähän maailmaan. :)
Olen myös eronnut reservistä, koska koen ettei tässä maassa ole enään yhtään mitään puolustettavaa. Suomessa on demokratia täysin kuollut, tuloerot/pahointivointi kasvaa ym. Joten mitäs järkeä on tällaisia arvoja/yhteiskuntaa puolustaa, häh?! Miettikääs nyt itsekin. :D

Mjahas, nyt taitaakin olla kaffi"tauon" aika! :) Kahvia siemaillessa onkin kiva lukea Eckhart TOllen "Läsnäolon voima"- kirjaa ja huomata miten hullussa/kieroutuneessa yhteiskunnassa ja maailmassa sitä eletäänkään ja miten se oma mieli luo ongelmia olemattomista asioista. Suosittelen kyseisen herran viisauksia muillekin. Tai noh, voi pian käydä kuten mullekin, että alkaa nauttia elämästä sen yksinkertaisuudessaan sekä sen pienistä iloista ja joutenolosta, heh.. ;D

17

8093

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poikapositiivinen

      Onnea elämääsi, pääasia on tietysti että olet itse tyytyväinen. Mieluummin lukee positiivisia kirjoituksia kuin valituksia siitä ettei saa tarpeeksi tukea, tai verot ovat liian suuria, yhteiskunta paska, sipilän hallitus kyykyttää jne. jne. Jokainen luo oman onnensa, muita on turha syyttää.

    • KumivaginaTöihin

      Noin on. Elämää voi elää monella tavalla. Hanki kumivagina, niin elämä hymyilee.

    • yjrjrtjerhene

      Pitkän provon jaksoit rustailla.

      • provomies

        TÄÄ.


    • Tolle_on_tuttu

      Eckhart Tollella on ihan fiksua kerrottavaa. Myös netissä hänellä kyllästi tarinaa. Koettanut soveltaa elämääni myöskin. Hiljentymisestä yms. Tosin runsaasti muitakin nettimentoreita on Anthony Robbinsista Grant Gardoneen. Heidän alueensa on enempikin menestyksen tavoittelu ja aineellinen hyvä. https://www.youtube.com/user/EckhartTeachings/videos

    • samojamietteitä

      Itse ajattelen pitkälti samalla tavoin kuin ketjun aloittaja. Joskus kun vierailen esim. trooli.fi-sijoituspalstalla, niin siellä monet kehuu rahoillaan yms, ihmettelen vähän mitä ne kaikki rikkaat niillä kaikilla rahoillaan oikein tekevät? Siis nyt puhutaan ainakin useista sadoista tuhansista euroista.... Aika helposti sitä nyky-yhteiskunnassa tulee toimeen pienilläkin tuloilla, jos vaan yhtään osaa junailla asioitaan. Joskus sata vuotta sittenhän tilanne oli kai täällä Suomessakin ihan toinen, joutui raatamaan aamusta iltaan, että yleensä sai ruokaan rahaa (jos ei viljellyt itse), että yleensä pysyi hengissä.

      Itsekään en ole juuri työelämässä koskaan viihtynyt, aika typerää tosiaan olla työpaikalla ja tehdä samoja asioita päivästä toiseen jotka eivät kiinnosta yleensä juuri yhtään. Ja usein myös työpaikoilla on ihmisiä joiden kanssa ei haluaisi olla missään tekemisissä.

      Yksi ongelma siinä kyllä on kun on paljon aikaa, siitä syntyy monelle esim. alkoholin kanssa ongelmia, jos ei saa sitä tyhjiötä paikattua jollain muulla tavoin.

    • Pitkäaikaistytötön

      Korvauksia kyllä pittää nostaa reilusti, ja kaljan hintaa laskettava vieläkin reilummin!

      • asdadsdsad

        No kaljan hintaa voisi ainakin nostaa vaikkapa liharuokien kustannuksella, joita voisi alentaa. Tämä sopisi itselle hyvin, sillä en juo kaljaa oikeastaan kun muutaman vuodessa, ja nekin juhlapyhinä.

        t. 5:dettä vuotta työtön


    • olentyytyväinen

      Minäkin olen todella tyytyväinen. Tosin nyt olen osa-aikatöissä tosin en joka viikko. Silloinkin kun olin kokonaan työtön olin tyytyväinen. Minäkään en kaipaa taloja yms. Mitään erikoisuuksia. Myöskään naista ei ole enkä edes etsi tai kaipaa enkä mitään kumivaginoita. Mulla on käsi niitä hommia varten ja mielikuvitus. Olen sen huomannut että mielikuvitus on monesti tehokkaampi keino kuin kuvat tai videot.

    • olentyytyväinen

      Lisätään vielä että alkoholia en käytä ollenkaan.

    • pummin-päiväkirjasta

      Itse pummaan hyvillä mielin lopunikääni kun kerran en kelpaa enää ikäni puolesta (50 vee) palkkatöihin, mihinkään vankileiri systeemiin (kuntouttava työ) en lähde ja vuokrafirmat voi samantien unohtaa ja lisäksi en todellakaan kelpaa töihin koska oikeita työpaikkoja ei enää ole olemassakaan ja ikärasisimi on Suomessa ihan faktaa.

      Kuten aloittajakin niin voin paljon paremmin työttömänä kuin paskaduunia tekevänä orjana.
      alkoholia ei mene lainkaan ja koiran kanssa liikun päivittäin enemmin kuin duunari jaksaa päivässä kävellä. muitakin harrastuksia on ja on nainenkin joten paskat Suomen kusettaja firmoista.

      Sekuntiakaan en teitä firmoja kaipaa, se touhu on jo monta kertaa nähty ja huonoksi todettu jokaikinen kerta, downshiftaan eläkeikään asti jos nyt silloinkaan edes enää eläkettä maksetaan kun Suomella on varaa syrjäyttää parhaassa työiässä olevia kansalaisiaan.

      Niin vähän on maassa enää veronmaksajia että ei Suomi enää pärjää yksin 10-20 vuoden päästä joten silloin olemme osa EU:n liittovaltiota ja samalla koko maa onkin jo kupattu tyhjiin ja nuoret kaikki ulkomailla töissä ja veronmaksajat poissa sekä firmat jäljellä jotka kiertävät vain veroja.

    • työtönmies42

      Harmittaa tää suomen naisten nirsous ettei työtön nainen kelpuuta työtöntä miestä. Muuten asiat kunnossa niin ei kelpaa. Pitäisi olla tosi hyväpalkkainen työntekijä että pääsee treffeille ja nainen haluaisi seurustella. Ennen olinkin hyväs työs mutta sitten tuli yyteet ja nainen lähtikin heti myös.

      • hyvämies642

        No muijal tietenkin valehtelee olevansa töissä ja eikun nussimaan.
        Sitten kun totuus selviää,vetäsee muijaa turpaan ja vaihtaa toiseen.


    • PieniPiruVasempaan

      Ei vapaaherrana olemisessa ole mitään pahaa, mutta ihmetyttää miksi pitää haukkua sitä järjestelmää, joka takaa erinomaisen elämisen ilman huolta ja murhetta.

      Ei aloittajan elämä olisi läheskään yhtä auvoista, jos joku toinen ei kuljettaisi pois jhänen roskiaan, siivoaisi hänen käyttämää kuntosalia ja tyhjentäisi likakaivoja. Ne voi olla paskaduuneja, mutta jos niitä ei tee, niin ei Herra työtönkään eläisi niin mukavasti.

      En ole hämmästynyt siitä, että aloittaja pitä itsellään oiekuden elää muidne kustannuksella koska on muitakin, jotka tekevät niin. Vertaus maahanmuuttajiin ei ole järkevä koska Herra työtön ei ole joutunut pakenemaan mitään. Sen sijaan hän voi esimerkiksi sanoa, että hänen ylläpitonsa on paljon halvempaa kuin esimerkiksi kehitysvammaisen tai neliraajahalvaantuneen ja siksi hänellä olisi oikeus paljon suurempaankin tukeen yhteiskunnan taholta.

      • asdsadsad

        "Ei vapaaherrana olemisessa ole mitään pahaa, mutta ihmetyttää miksi pitää haukkua sitä järjestelmää, joka takaa erinomaisen elämisen ilman huolta ja murhetta."

        Ei takaa erinomaista elämää, eikä todellakaan ilman murheita.

        Takaa kohtalaisen minimiturvan, joka sekin on uhattuna käytettivissä olevien sanktioiden uhalla, jolloin homma menee epäinhimilliseksi leipäjonopelleikyksi, jos maksimirangaistukset vaikkapa toimeentulotukeen saa. Jo ihan lähtökohtaisesti tuostakin voi vetää sen johtopäätöksen, että työttömän elämä ei ole ilman huolta eikä murhetta Suomessa. Stressitasot on valillä työttömillä kovatkin ja ajat ovat pahimmillaan lähes epäinhimillisen tiukkoja.

        Ainoa työttömyysturvan malli joka takaa erinomaisen elintason, voi olla ansiosidonnainen, mikäli sen aiempien palkkatyöpaikkojen palkkaan perustuva taso on korkea. Työmarkkinatuki ei erinomaista elintasoa takaa, eikä myöskään toimeentulotuki. Sanktioimattomina tiukan, mutta kohtuullisen budjetin.

        Mikäs persoonallisuushäiriö se sinulla on kun puhut alituiseen paskaa netissä?


      • PieniPiruVasempaan
        asdsadsad kirjoitti:

        "Ei vapaaherrana olemisessa ole mitään pahaa, mutta ihmetyttää miksi pitää haukkua sitä järjestelmää, joka takaa erinomaisen elämisen ilman huolta ja murhetta."

        Ei takaa erinomaista elämää, eikä todellakaan ilman murheita.

        Takaa kohtalaisen minimiturvan, joka sekin on uhattuna käytettivissä olevien sanktioiden uhalla, jolloin homma menee epäinhimilliseksi leipäjonopelleikyksi, jos maksimirangaistukset vaikkapa toimeentulotukeen saa. Jo ihan lähtökohtaisesti tuostakin voi vetää sen johtopäätöksen, että työttömän elämä ei ole ilman huolta eikä murhetta Suomessa. Stressitasot on valillä työttömillä kovatkin ja ajat ovat pahimmillaan lähes epäinhimillisen tiukkoja.

        Ainoa työttömyysturvan malli joka takaa erinomaisen elintason, voi olla ansiosidonnainen, mikäli sen aiempien palkkatyöpaikkojen palkkaan perustuva taso on korkea. Työmarkkinatuki ei erinomaista elintasoa takaa, eikä myöskään toimeentulotuki. Sanktioimattomina tiukan, mutta kohtuullisen budjetin.

        Mikäs persoonallisuushäiriö se sinulla on kun puhut alituiseen paskaa netissä?

        Aloittan mielestä elämä työttömänä on huoletonta ja auvoista. Kiistele hänen kanssaan siitä.


    • Anonyymi

      Niin. Kaikkien, joilla on mahdollisuus ja rohkeutts muuttaa ulkomaille vähemmän verotettuihin maihin töihin niin kyllä kannattaa lähteä. Ei kaikkialla pistetä oman toimeentulonsa ansaitsevia maksamaan niin paljon veroja että saadaan työnvieroksujillekin niin paljon rahaa että kaikki työtkään ei kelpaa.

      Itse olen alkanut miettiä Puolaa. Kohtuullinen verotus, ei juurikaan pakolaisia eikä liian paljon edelläkirjoitelleiden tapaisille kotipummeillekaan jaeta.
      Työ on kuitenkin ympäri eurooppaa tällähetkellä.
      Merimiehien ei kannata Suomeen veromarkkoja kantaa. Puolassa on näilläkin palkoilla jo melko varakas.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe