loppuun ajettu mersu vai uusi dacia?

tunneihminen

kumman ihmisen kannattaa ostaa, loppuun ajetun 600tkm mersun vai uuden dacian? eli 2000 euron mersu jolla ajaa ehkä 5 vuotta vai uusi dacia jonka arvo alenee? järki sanoo että uusi on uusi. tunne sanoo että ihmisen kannattaa ostaa mersu.

23

4782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • exW205

      Osta Dacia ja heitä moottori siitä Mersuun, kun samanlainen moottori on.

      • S205_ei_ex

        Kukapa käskee ostamaan W205:ttä Renault-moottorilla, kun M-B:n omalla voimanlähteellä varustettujakin on vapaasti tarjolla? On aivan luonnollista, että ostajan on kouraistava taskuaan tällöin vähän syvemmältä.


      • exW205
        S205_ei_ex kirjoitti:

        Kukapa käskee ostamaan W205:ttä Renault-moottorilla, kun M-B:n omalla voimanlähteellä varustettujakin on vapaasti tarjolla? On aivan luonnollista, että ostajan on kouraistava taskuaan tällöin vähän syvemmältä.

        Onhan niitä tarjolla, mutta kuinka moni autonmyyjä ostajalle joka tulee ostamaan MERSUA viitsii kertoa että tässä autossa on muuten sama kone kuin Daciassa?
        Vähän sama kuin Audissa, ei sielläkään huudella että tässä on muuten sama kone kuin Skodassa.
        Toisin päin voi olla asiat toisin.


      • S205_ei_ex
        exW205 kirjoitti:

        Onhan niitä tarjolla, mutta kuinka moni autonmyyjä ostajalle joka tulee ostamaan MERSUA viitsii kertoa että tässä autossa on muuten sama kone kuin Daciassa?
        Vähän sama kuin Audissa, ei sielläkään huudella että tässä on muuten sama kone kuin Skodassa.
        Toisin päin voi olla asiat toisin.

        Valveutunut ostaja tietää myyjältä kyselemättäkin, kenen valmistajan moottori missäkin mallissa raksuttaa.

        Ja hei! Voiko M-B:n nokalle asennetusta Renaultin valmistamasta 1,6-litraisesta pikkudieselistä esittää joitakin konkreettisia moitteita vai onko kyse pelkistä ennakkoluuloista? Jos olisin itse valitsemassa diesel-Mersua ja katsoisin tuon moottorin voimavarat riittäviksi, ei minua sen ranskalaisuus ahdistaisi. Ranskassa on osattu valmistaa kelpo dieselmoottoreita jo vuosikymmenien ajan.

        Katsoin omat vuosittaiset kilometrini (12 tkm) liian vähäisiksi dieselille. Harkitsin 2-litraista 135 kW:n bensakonetta, mutta koeajon jälkeen totesin 1,6-litraisen (115 kW) riittävän kiireisiini ja suomalaisen liikenteen rajoituksiin vallan mainiosti eikä mielipiteeni ole liki kolmessa vuodessa miksikään muuttunut – valitsisin edelleen samoin! Tämä turbolla mukavanmuhjakasti vääntäväksi turvotettu M 274 DE 16 AL -moottori on M-B:n omaa suunnittelua ja tekoa.


      • exW205
        S205_ei_ex kirjoitti:

        Valveutunut ostaja tietää myyjältä kyselemättäkin, kenen valmistajan moottori missäkin mallissa raksuttaa.

        Ja hei! Voiko M-B:n nokalle asennetusta Renaultin valmistamasta 1,6-litraisesta pikkudieselistä esittää joitakin konkreettisia moitteita vai onko kyse pelkistä ennakkoluuloista? Jos olisin itse valitsemassa diesel-Mersua ja katsoisin tuon moottorin voimavarat riittäviksi, ei minua sen ranskalaisuus ahdistaisi. Ranskassa on osattu valmistaa kelpo dieselmoottoreita jo vuosikymmenien ajan.

        Katsoin omat vuosittaiset kilometrini (12 tkm) liian vähäisiksi dieselille. Harkitsin 2-litraista 135 kW:n bensakonetta, mutta koeajon jälkeen totesin 1,6-litraisen (115 kW) riittävän kiireisiini ja suomalaisen liikenteen rajoituksiin vallan mainiosti eikä mielipiteeni ole liki kolmessa vuodessa miksikään muuttunut – valitsisin edelleen samoin! Tämä turbolla mukavanmuhjakasti vääntäväksi turvotettu M 274 DE 16 AL -moottori on M-B:n omaa suunnittelua ja tekoa.

        Voisinpa lyödä vaikka vetoa että suurin osa Mersun ostajista ei voi kuvitellakkaan, saati että tietäisivät että 60 000 eur. Mersun pellin alla raksuttaa sama kone kuin 20 000 eur. Daciassa. Poislukien tolppa-apinat.

        Nissan Navarankin saat kympin halvemmalla kun siinä ei ole tähteä keulalla, muuten sama auto kuin X sarja.
        Alkaa Mersulla olemaan niin sekaista tuo touhu, että ei ole ihmekkään kun alkaa sutta ja sekundaa tulemaan tehtailta.


      • S205_ei_ex
        exW205 kirjoitti:

        Voisinpa lyödä vaikka vetoa että suurin osa Mersun ostajista ei voi kuvitellakkaan, saati että tietäisivät että 60 000 eur. Mersun pellin alla raksuttaa sama kone kuin 20 000 eur. Daciassa. Poislukien tolppa-apinat.

        Nissan Navarankin saat kympin halvemmalla kun siinä ei ole tähteä keulalla, muuten sama auto kuin X sarja.
        Alkaa Mersulla olemaan niin sekaista tuo touhu, että ei ole ihmekkään kun alkaa sutta ja sekundaa tulemaan tehtailta.

        Minusta yks' ja sama Rellun kone ei ole miinusta 60 tonnin Mersulle, mutta 20 tonnin Dacian arvoa se nostaa kummasti!

        Maksoin omasta M-B-koneisesta bensa-Mersustani 56 tonnia. Viihdyn sen ratissa oikein mainiosti ja sain mielestäni rahalle riittävää vastinetta. Aion pitää kapistustani kauan.

        Sisarellani on samoin uutena ostettu Dacia Sandero, enkä epäile lainkaan, etteikö hänellä olisi aihetta olla tosi tyytyväinen saatuaan reilulla kymppitonnilla niinkin paljon autoa.

        Jos Mersut ovat mielestäsi ylihintaisia, niin aja kaikin mokomin mieleisemmälläsi merkillä!


      • exW205
        S205_ei_ex kirjoitti:

        Minusta yks' ja sama Rellun kone ei ole miinusta 60 tonnin Mersulle, mutta 20 tonnin Dacian arvoa se nostaa kummasti!

        Maksoin omasta M-B-koneisesta bensa-Mersustani 56 tonnia. Viihdyn sen ratissa oikein mainiosti ja sain mielestäni rahalle riittävää vastinetta. Aion pitää kapistustani kauan.

        Sisarellani on samoin uutena ostettu Dacia Sandero, enkä epäile lainkaan, etteikö hänellä olisi aihetta olla tosi tyytyväinen saatuaan reilulla kymppitonnilla niinkin paljon autoa.

        Jos Mersut ovat mielestäsi ylihintaisia, niin aja kaikin mokomin mieleisemmälläsi merkillä!

        Viimeiset 3 uutena ostettua autoa on olleet Mersuja, vuosien varrelle mahtuu monia erimerkkisiä autoja, niin uutena kuin käytettynä ostettuja.
        Nämä kaksi viimeistä Mersuja joista viimeisin v. 2017 mallin W205:n olivat korjaamolla erinäisten vikojen ja "ominaisuuksien" vuoksi enemmän kuin kaikki muut autot yhteensä.

        Eli kyllä, tänäpäivänä Mersu on aivan ylihinnoiteltu laatuun nähden. Hyvä auto se C- sarjalainen on ajaa, jos ei tuulen suhinat ja rengasmelu haittaa ja välillä tykkää käydä ryyppäämässä Veholla kaffet remontin lomassa.


      • Hhjjkkkk
        exW205 kirjoitti:

        Viimeiset 3 uutena ostettua autoa on olleet Mersuja, vuosien varrelle mahtuu monia erimerkkisiä autoja, niin uutena kuin käytettynä ostettuja.
        Nämä kaksi viimeistä Mersuja joista viimeisin v. 2017 mallin W205:n olivat korjaamolla erinäisten vikojen ja "ominaisuuksien" vuoksi enemmän kuin kaikki muut autot yhteensä.

        Eli kyllä, tänäpäivänä Mersu on aivan ylihinnoiteltu laatuun nähden. Hyvä auto se C- sarjalainen on ajaa, jos ei tuulen suhinat ja rengasmelu haittaa ja välillä tykkää käydä ryyppäämässä Veholla kaffet remontin lomassa.

        Suhina ja melu verrattuna mihin?


    • Atkerkki

      Muhahahahahahshshshshshs. Ei sulla ole varaa 2000 euron mersuun. Muhahahahahshshshshshssss.

    • Järki sanoo, että parilla tonnilla joku muu kuin Mersu, ellet löydä hyvää W124 dieseliä tuolla hinnalla. Dacia on vaan kovin kallis tässä vertailussa, joten kustannukset karkaavat mahdottomiin.

      Jos taas olet valmis maksamaan uuden auton huolettomuudesta, niin sehän se on sitten saatava.

    • DaciaBusiness

      "kumman ihmisen kannattaa ostaa, loppuun ajetun 600tkm mersun vai uuden dacian? eli 2000 euron mersu jolla ajaa ehkä 5 vuotta vai uusi dacia jonka arvo alenee?"

      Aivan uusi tieto, että uusia Dacioita saa kahdella tonnilla. Ei muuta kuin avaaja ketomaan mistä niitä saa, niin vuokraan suuren hallin ja ostan sen täyteen kahden tonnin uusia Dacioita jälleenmyyntiin ;-)

    • Jjjjkjjjj

      Koska sama tunne on niin yleinen, niin pidän melko selvänä, että MB on etenkin käytettynä yliarvostettu. Samoin muuten Toyotakin. Mutta tuskin Dacia.

    • S.k.o.d.a

      Ehdottomasti noista kahdesta Dacia. Mersu on ruma, haisee ja ruostuu

      • HAISTA.VITTU

        Äitis haisi ku sua teki ja oli yhtä ruma ku sinä.


      • ei.mersulle

        Kyllä se sinä haiset jos mersussa istut. Skoda tuoksuu hyvälle ja kuljettajat on fiksuja ja ymmärtää hyvän päälle, toisin kuin onnettomat mesekuskit


    • rönsyileeliikaa

      tämä kesksustelu on nyt rönsyillyt ihan liikaa. alunperin en lähtenyt mukaan tähän siksi että asiat rönsyilee. en tiennyt että renaultin moottori on jossain mersussa. haluan välttää tämmöistä mersua. daciassa rellun kone on hyvä asia. dacia on romanialainen laite. ei laatu vastaa mersua. en tiedä mihin pyritte kommenteillanne. ihme juttua puhutte.

      vanha 2005 vuoden c sarjan mersu on ihanteellinen kesto-auto. silllä taivaltaa kuin herraskansa luksusautossa. ja onhan tuo mersu luksusta automatteineen ja nahkasohvineen. edes moottorin äänet ei kuulu sisälle ja automaatti vaihtaa siistyneesti. noissahan kestää automaatti sen 700tkm normaalisti kunhan ei ole sitä glygolia päässyt öljynsekaan. jaa niin mutta ei 2005 ikäisessä enää ole yhdistetty jäähdyttimeen se vaihteisto jäähdytys tai jotain. en tiedä.

    • rellut

      Ehdottomasti Mersu, onhan peltikorjaamojen ja dieselpajojenkin saatava leipänsä.
      Daciassa on vain se arvon lasku ongelmana, mutta jos ei myy, niin ei se haittaa.
      Parempi olisi verrata 10000 euron uutta Daciaa ja samanhintaista Mersu pommia.
      Silloin Dacian järkevyys tulisi paremmin esille.

    • KohtiJohtotähteä

      Vanhan Mersun korjaustarpeet ovat monipuoliset ja hintavat. http://www.mersuforum.net/forum/

      Kyyti on kyllä hiljaista ja lupsakkaa vaikka suuntavakavuudessa on puutteita. Daciasta ei ole kokemuksia. Tuttava kyllä ajaa 80 000 km ja sitten vaihtaa uuden Dacian, kolmas lienee nyt menossa.

      • exW205

        Ainakin W205:n kyyti ei mitenkään hiljaista ole. Rengasmelua ja tuulensuhinaa jo 80 vauhdissa alkaa olemaan jo mukavasti.
        Mutta jos näistä asioista tykkää, niin kyllä lupsakkaa kyytiä on kyllä tiedossa.


    • Tiisel

      Kyllähän ranskalaiset osaa tehdä paremmat dieselkoneet kuin saksalaiset. Saksalaisissa on ollut suuria ja kalliita suunnitteluvirheitä dieseleissä (TDI yms.). Siksipä sekä Renault että PSA myy dieseleitä myös japanilaisille, saksalaisille ja amerikkalaisille.

    • Gfhtf

      daciassa ei koskaan pääse nauttimaan laadusta ja ominaisuuksista kun jo uutena halpa. Eli auto ei olekaan halpa enää.

      Sen takia suurin osa ostaa autoja käytettynä jolloin hyvin suunnitellun auton saa edullisesti. Auto on halvempi ja parempi kuin kuin nämä uudet daciat, qasqait ym ym monet muut.

    • Uusi on tietenkin aina uusi - ainakin vähän aikaa!
      Kysymys on myös kuinka suuret vuotuiset ajot ovat.
      Itsellä MB, vain 183T ajettu E200CDI, ajoa 25T vuositasolla.
      Auto oli pari viikkoa sitten muutaman päivän korjaamolla ja sain vakuutuksesta sijaisauton, jonka merkkiin ja malliin en voinut vaikuttaa.
      Osui 20T ajettu Opel Astra farmari - en tunne ooppeleita ja koska rekisteriotettakaan autossa ei ollut, niin en tiedä oliko se uusinta mallia J vai K-korinen.
      Ero oli etten sano karmea. Rengasäänet ainakin nastarenkailla olivat pääosassa ja ajotuntumakin kahdeksan vuotta vanhaan MB:hen verrattuna melkoinen.
      Kannattaa siis miettiä mihin käyttöön auton ostaa. Suurilla vuosittaisilla ajomäärillä DACIA on uutenakin vaatimaton auto ja hyvään tottuu nopeasti, joten keskiluokkaiset autot tuntuvat kärryiltä.

      • Fjjccghjjk

        Näkyypä 8v vanha vajaa 200tkm Eemeli maksavan aika saman kuin uusi Astra. Että sinänsä ymmärrettävää, jos Mersu tarjoaa parempaa kyytiä, vastapainona sen korjauskulut tulevat olemaan huomattavasti korkeammat ja teknologia vanhempaa. Takuutakaan ei ole.

        Mutta näillä tiedoin Mersu siis voi olla ihan perusteltu valinta, kuten voi se Astrakin.
        Omasta mielestäni Eemeli ei mitään sellaista taikaa tarjoa, mitä mersumiehet aina väittävät siitä löytävänsä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      285
      19481
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      96
      3825
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      125
      2296
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      197
      1993
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1900
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      301
      1702
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1402
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      92
      1385
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      150
      1197
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      245
      1103
    Aihe