Miesten pahoinvointi

palstan.sisältö

Suomalaisella miehellä on todella paha olla. Mistä kaikki katkeruus kumpuaa?

152

25025

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Buhahaha

      Koska miehiä ajetaan yhä ahtaammalle: olet millainen mies tahansa, niin aina löytyy joku taho joka paheksuu sitä mitä olet ja sanoo että olet väärän lainen ihminen. Ja jos et saa olla sitä mitä olet, ahdistut.

      • bumerangina

        Tuohan on palstan miesten suhtautumistapa kaikkiin naisiin. Kyllä siinä kuulkaa nainenkin ahdistuu. Pitäisi olla miesten vaatimusten mukainen. Mutta kun vaan ei ole.


      • Buhahaha
        bumerangina kirjoitti:

        Tuohan on palstan miesten suhtautumistapa kaikkiin naisiin. Kyllä siinä kuulkaa nainenkin ahdistuu. Pitäisi olla miesten vaatimusten mukainen. Mutta kun vaan ei ole.

        Tuolta enimmäkseen välttyy kunhan ei hengaile tällä palstalla. Mies ei tuolta välty vaikka ei palstailisikaan.


      • vahvista.itsetuntoa

        Noin se on naisillakin.. Tuo vaatiikin sitä hyvää itsetuntoa.


      • Buhahaha
        vahvista.itsetuntoa kirjoitti:

        Noin se on naisillakin.. Tuo vaatiikin sitä hyvää itsetuntoa.

        Ei pidä paikkaansa. Naiset saavat vahvistusta joka puolelta. Jos kerrankin joku eksyy jotain naista kritisoimaan tai muuten kaltoin kohtelemaan, pystytetään someen heti tukiryhmä uhrille ja lynkkausryhmä tekijälle, mutta jos miestä kritisoidaan, ei puolustajia juurikaan löydy, vaan syyllistetään uhri. Aivan kuten sinä teit.


      • reppanatnoutänks

        Palstalaiset ovat matalaa tasoa, naisia ei kiinnosta reppanat.


      • Expihtarikurppa
        Buhahaha kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Naiset saavat vahvistusta joka puolelta. Jos kerrankin joku eksyy jotain naista kritisoimaan tai muuten kaltoin kohtelemaan, pystytetään someen heti tukiryhmä uhrille ja lynkkausryhmä tekijälle, mutta jos miestä kritisoidaan, ei puolustajia juurikaan löydy, vaan syyllistetään uhri. Aivan kuten sinä teit.

        Turha sun on itkeä vertaistukea naisilta, pöljä. Naiset tukevat toisiaan noissa tuki- ja lynkkausryhmissä, mikseivät miehet tue toisiaan? Te kadehditte ja halveksitte naisten sukulais- ja ystäväverkostoa, ja itkette, että eihän naisten koskaan tarvitse olla yksin koska ystävät. Miksi miehet eivät tue ja auta toisiaan? Luuletteko te, että naiset tekee senkin teidän puolesta? Ei teillä ole kuulkaa kuin se yksi äiti, muut edellyttää, että pyyhitte nokkanne ja nostatte housunne ihan itse.


      • vahvista.itsetuntoa
        Buhahaha kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Naiset saavat vahvistusta joka puolelta. Jos kerrankin joku eksyy jotain naista kritisoimaan tai muuten kaltoin kohtelemaan, pystytetään someen heti tukiryhmä uhrille ja lynkkausryhmä tekijälle, mutta jos miestä kritisoidaan, ei puolustajia juurikaan löydy, vaan syyllistetään uhri. Aivan kuten sinä teit.

        Mua on koko elämä lytätty ja paheksuttu, yritetty saada tiettyyn muottiin, milloin olen väärän näköinen tai pukeudun väärin, teen väärin, vääriä valintoja, hengitän väärin... koskaan en ole tuntenut olevani oikeanlainen, enkä ole keneltäkään mitään tukea saanut, tuntemattomatkin inhoaa ja kommentoi. Onneksi nykyään itsetunto on sen verran paljon parempi, etten välitä enää.


      • Buhahaha
        Expihtarikurppa kirjoitti:

        Turha sun on itkeä vertaistukea naisilta, pöljä. Naiset tukevat toisiaan noissa tuki- ja lynkkausryhmissä, mikseivät miehet tue toisiaan? Te kadehditte ja halveksitte naisten sukulais- ja ystäväverkostoa, ja itkette, että eihän naisten koskaan tarvitse olla yksin koska ystävät. Miksi miehet eivät tue ja auta toisiaan? Luuletteko te, että naiset tekee senkin teidän puolesta? Ei teillä ole kuulkaa kuin se yksi äiti, muut edellyttää, että pyyhitte nokkanne ja nostatte housunne ihan itse.

        Se on mielenkiintoista kuinka jokainen vastaus vaan todistaa alkuperäisen väitteeni miehen ahtaalle ajamisesta oikeammaksi ja oikeammaksi.

        Miesten potkimisesta on tullut kansanhuvi. Myös miesten keskuudessa. Solidaarisuuden osoitus on heikkouden osoitus.


      • Buhahaha
        vahvista.itsetuntoa kirjoitti:

        Mua on koko elämä lytätty ja paheksuttu, yritetty saada tiettyyn muottiin, milloin olen väärän näköinen tai pukeudun väärin, teen väärin, vääriä valintoja, hengitän väärin... koskaan en ole tuntenut olevani oikeanlainen, enkä ole keneltäkään mitään tukea saanut, tuntemattomatkin inhoaa ja kommentoi. Onneksi nykyään itsetunto on sen verran paljon parempi, etten välitä enää.

        Jokainen tuota omassa henkilökohtaisessa elämässään kohtaa, mutta miehiin tätä painetta on kohdistettu yhteiskunnalliseltakin tasolta.

        Mutta jos olet itse onnistunut itsetuntoasi kasvattamaan niin sitten voit varmaan kertoa miten se onnistui, noista kaikista kokemistasi paineista huolimatta?


      • Expihtarikurppa
        Buhahaha kirjoitti:

        Se on mielenkiintoista kuinka jokainen vastaus vaan todistaa alkuperäisen väitteeni miehen ahtaalle ajamisesta oikeammaksi ja oikeammaksi.

        Miesten potkimisesta on tullut kansanhuvi. Myös miesten keskuudessa. Solidaarisuuden osoitus on heikkouden osoitus.

        Eikä tuolle voi kukaan muu mitään, kuin miehet itse. Olen silti kuullut ja lukenut tarinoita, että kun mies vihdoin tekee sen ensimmäisen eleen avun ja tuen hakemiseksi, niin jostain sitä kummasti sitten taikoontuu. Olen jopa kuullut, että miehillä on nykyään ihan omia tukiryhmiä moneen eri ongelmaan ja asiaan. Mutta kun jotain tarvis tehdä itsekin, ottaa vaikka ensimmäinen askel.
        Minä en sääli miehiä. Naiselle tuo potkiminen on ihan arkipäivää, on ollut jo vuosisatoja. Arvostellaan surutta ulkonäköä, väheksytään työelämässä, ignoorataan tai suorastaan alistetaan kotona. On pelkästään positiivista, että noista nostetaan nykyään iso äläkkä ja naiset seisovat toistensa takana. Nyt on teidän miesten vuoro kokea sama ja sen seurauksena myös koittaa keksiä selviytymiskeinot. Nainen on jo aikaa sitten oppinut, että ne on ne toiset naiset, joihin voi luottaa, ei koskaan miehet. Tervetuloa nykyaikaan.


      • Buhahaha
        Expihtarikurppa kirjoitti:

        Eikä tuolle voi kukaan muu mitään, kuin miehet itse. Olen silti kuullut ja lukenut tarinoita, että kun mies vihdoin tekee sen ensimmäisen eleen avun ja tuen hakemiseksi, niin jostain sitä kummasti sitten taikoontuu. Olen jopa kuullut, että miehillä on nykyään ihan omia tukiryhmiä moneen eri ongelmaan ja asiaan. Mutta kun jotain tarvis tehdä itsekin, ottaa vaikka ensimmäinen askel.
        Minä en sääli miehiä. Naiselle tuo potkiminen on ihan arkipäivää, on ollut jo vuosisatoja. Arvostellaan surutta ulkonäköä, väheksytään työelämässä, ignoorataan tai suorastaan alistetaan kotona. On pelkästään positiivista, että noista nostetaan nykyään iso äläkkä ja naiset seisovat toistensa takana. Nyt on teidän miesten vuoro kokea sama ja sen seurauksena myös koittaa keksiä selviytymiskeinot. Nainen on jo aikaa sitten oppinut, että ne on ne toiset naiset, joihin voi luottaa, ei koskaan miehet. Tervetuloa nykyaikaan.

        No, tuo olikin aika tyhjentävä vastaus. Eli kyse on siis kostosta.


      • Expihtarikurppa
        Buhahaha kirjoitti:

        No, tuo olikin aika tyhjentävä vastaus. Eli kyse on siis kostosta.

        Sinulle se on ehkä kosto, minulle se on rohkeutta sanoa vihdoin, että nyt riittää saatana. Itsepuolustusta ja vastarintaa. Miesten parku johtuu pitkälti siitä, että he alkavat menettää samalla saavutettuja etujaan, vanhoja asemiaan ja etuoikeuksiaan suhteessa naisiin. Se on vain hyvä asia.


      • katkeruus
        Buhahaha kirjoitti:

        No, tuo olikin aika tyhjentävä vastaus. Eli kyse on siis kostosta.

        Joillakin naisilla voi olla kyse kostosta. Kostohan on tuttu ätmeille. Osa ainakin haluaa kostaa naisille sen että jäivät naisettomiksi, siksi haukkuvat palstalla pilaantuneiksi kurpiksi. Luuletko ettei naisiin jäisi yhtään katkeruutta mistään asioista?


      • Buhahaha
        katkeruus kirjoitti:

        Joillakin naisilla voi olla kyse kostosta. Kostohan on tuttu ätmeille. Osa ainakin haluaa kostaa naisille sen että jäivät naisettomiksi, siksi haukkuvat palstalla pilaantuneiksi kurpiksi. Luuletko ettei naisiin jäisi yhtään katkeruutta mistään asioista?

        En, mutta ehkä ymmärsin aloittajan "Suomalaisella miehellä on todella paha olla" -lauseen vähän liian isossa kontekstissa, jos kuitenkin puhutaan palstamiehistä eikä suomalaisista miehistä. Näissä kahdessa on aika erilainen konteksti.

        Mutta toki palstamiesten kokemuksia alkaa näkyä myös palstan ulkopuolella. Kun siis puhutaan niistä ymmärrettävämmistä kokemuksista eikä trollaavista ylilyönneistä:

        http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/201802062200721127_rk.shtml
        http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/201802052200720682_rk.shtml


      • selvisituokin
        Expihtarikurppa kirjoitti:

        Eikä tuolle voi kukaan muu mitään, kuin miehet itse. Olen silti kuullut ja lukenut tarinoita, että kun mies vihdoin tekee sen ensimmäisen eleen avun ja tuen hakemiseksi, niin jostain sitä kummasti sitten taikoontuu. Olen jopa kuullut, että miehillä on nykyään ihan omia tukiryhmiä moneen eri ongelmaan ja asiaan. Mutta kun jotain tarvis tehdä itsekin, ottaa vaikka ensimmäinen askel.
        Minä en sääli miehiä. Naiselle tuo potkiminen on ihan arkipäivää, on ollut jo vuosisatoja. Arvostellaan surutta ulkonäköä, väheksytään työelämässä, ignoorataan tai suorastaan alistetaan kotona. On pelkästään positiivista, että noista nostetaan nykyään iso äläkkä ja naiset seisovat toistensa takana. Nyt on teidän miesten vuoro kokea sama ja sen seurauksena myös koittaa keksiä selviytymiskeinot. Nainen on jo aikaa sitten oppinut, että ne on ne toiset naiset, joihin voi luottaa, ei koskaan miehet. Tervetuloa nykyaikaan.

        Tuo kertoikin paljon. Kosto ja katkeruus on kaikkien miituu juttujen takana. Sairasta. No se tietää kahtiajakoa entistä enemmän.


      • Naisiin yleisesti on sisäänrakennettu taipumus kitistä ja nitkuttaa. Oleellista on ymmärtää että tuon valituksen määrä on vakio. Mikä tahansa on aina väärin ja siksi on hyödytöntä yrittää pujotella asetetun radan läpi. Syöksylaskien pääsee perille maaliin yhtä lailla.


      • nainensitäjatätä
        scrg kirjoitti:

        Naisiin yleisesti on sisäänrakennettu taipumus kitistä ja nitkuttaa. Oleellista on ymmärtää että tuon valituksen määrä on vakio. Mikä tahansa on aina väärin ja siksi on hyödytöntä yrittää pujotella asetetun radan läpi. Syöksylaskien pääsee perille maaliin yhtä lailla.

        Vilkaise palstan aloituksia. Taitaa olla miehiinkin sisäänrakennettu taipumus kitistä ja nitkuttaa. Kohde on poikkeuksetta nainen johon kitinä kohdistuu.


      • nainensitäjatätä kirjoitti:

        Vilkaise palstan aloituksia. Taitaa olla miehiinkin sisäänrakennettu taipumus kitistä ja nitkuttaa. Kohde on poikkeuksetta nainen johon kitinä kohdistuu.

        "Vilkaise palstan aloituksia."

        Joku mies narisee ja joku nainen kokee narinan kohdistuvan itseensä? Ei ole mun ongelma. Voi naisetkin harrastaa syöksylaskua. Vitut miesten mielipiteistä.


      • kitikitivikiviki
        nainensitäjatätä kirjoitti:

        Vilkaise palstan aloituksia. Taitaa olla miehiinkin sisäänrakennettu taipumus kitistä ja nitkuttaa. Kohde on poikkeuksetta nainen johon kitinä kohdistuu.

        Suosittelen sitten sinunkin vilkaista parisuhdepalstaa missä on sivutolkulla mies sitä ja mies tätä kitinää. Ja kohde poikkeuksetta aina mies. Sen kitinän rinnalla sinkut palsta on vielä lähes valittamaton.


      • nainensitäjatätä
        scrg kirjoitti:

        "Vilkaise palstan aloituksia."

        Joku mies narisee ja joku nainen kokee narinan kohdistuvan itseensä? Ei ole mun ongelma. Voi naisetkin harrastaa syöksylaskua. Vitut miesten mielipiteistä.

        Tietenkin sen kokee kun kohteena mainitaan naisen. Niin kuin nimimerkkinikin kertoo.
        Naisella ei ole tarvetta samanlaiseen mies sitä ja tätä itkuun kun miehillä naisiin kohdistuvaan. Aloituksista varmaan 60% on tuota nainen sitä ja tätä. Kaikki ovat negatiivisessa mielessä tehtyjä.


      • Buhahaha
        nainensitäjatätä kirjoitti:

        Tietenkin sen kokee kun kohteena mainitaan naisen. Niin kuin nimimerkkinikin kertoo.
        Naisella ei ole tarvetta samanlaiseen mies sitä ja tätä itkuun kun miehillä naisiin kohdistuvaan. Aloituksista varmaan 60% on tuota nainen sitä ja tätä. Kaikki ovat negatiivisessa mielessä tehtyjä.

        Ja edelleen: juuri sitä nainensitäjatätä-juttua saa kuulla ennen kaikkea tällä palstalla, vähemmän tuolla ulkona saa kuulla tämän tason yleistystä - ainakaan jos olet nainen. Saatat tulla arvioitua jonkun ominaisuutesi perusteella, kuten esim. ylipainon, mutta sitä että sinun yleistetään olevan sitä ja tätä vain siksi että olet nainen ei kyllä minun käsitykseni mukaan paljoa kuule, tai jos kuolee, puolustajia (miehiä ja naisia) tulee oikealta ja vasemmalta.

        Sen sijaan jos olet mies, yleistää saa vaikka kuinka eikä (juuri) kukaan sano että se on sekstististä tai miesvihamielistä puhetta, vaikka se sitä olisikin. Vaikka olisit mies, et saisi loukkaantua siitä että sinuun yleistetään tekoja ja tapoja mitä et itse koskaan tekisi. Jotenkin pitäisi vain asettua sen yläpuolelle, olla välittämättä samanlaisista väitteistä mitkä naisiakin loukkaavat.


      • nainensitäjatätä kirjoitti:

        Tietenkin sen kokee kun kohteena mainitaan naisen. Niin kuin nimimerkkinikin kertoo.
        Naisella ei ole tarvetta samanlaiseen mies sitä ja tätä itkuun kun miehillä naisiin kohdistuvaan. Aloituksista varmaan 60% on tuota nainen sitä ja tätä. Kaikki ovat negatiivisessa mielessä tehtyjä.

        Tämän palstan avauksista varmaan se 60% on muutamien henkilöiden tekemiä ja niissä toistuu samat teemat. Itse ihmettelen, että ihan kunnollista suomea kirjoittavat naiset jaksavat vastailla ja väitellä näissä avauksssa vaikka eivät muuten pidä avausten tekijöitä mitenkään vertaisinaan.

        Kuten mainittua parisuhdepalstalla näkyy sitten se valtavirta, jossa vuodesta toiseeen uudet naiset tulevat kitisemään miestensä edesottamuksista.


      • kitikitivikiviki kirjoitti:

        Suosittelen sitten sinunkin vilkaista parisuhdepalstaa missä on sivutolkulla mies sitä ja mies tätä kitinää. Ja kohde poikkeuksetta aina mies. Sen kitinän rinnalla sinkut palsta on vielä lähes valittamaton.

        Katso itse parisuhdepalstaa. Enemmän siellä on avauksia, joissa mies kyselee miksei kelpaa jne.


      • karu.totuus
        kitikitivikiviki kirjoitti:

        Suosittelen sitten sinunkin vilkaista parisuhdepalstaa missä on sivutolkulla mies sitä ja mies tätä kitinää. Ja kohde poikkeuksetta aina mies. Sen kitinän rinnalla sinkut palsta on vielä lähes valittamaton.

        Lukemattomilla palstoilla sama juttu ja se on ollut normi jo ikuisuuden. Aika harva nainen taitaa muutenkaan välittää oikeasti miehestään ja hänen tunteistaan etc. Silloin kun olevinaan välittää, niin se tuntuu liittyvän aina kuitenkin heidän omiin intresseihin. Mies on monelle naiselle lähinnä vain projektityöntekijä ja hyötyväline.


      • miesnaiset
        karu.totuus kirjoitti:

        Lukemattomilla palstoilla sama juttu ja se on ollut normi jo ikuisuuden. Aika harva nainen taitaa muutenkaan välittää oikeasti miehestään ja hänen tunteistaan etc. Silloin kun olevinaan välittää, niin se tuntuu liittyvän aina kuitenkin heidän omiin intresseihin. Mies on monelle naiselle lähinnä vain projektityöntekijä ja hyötyväline.

        Onhan noita miehissäkin.


    • Suomalainen mies etsii vikaa ja syytä kaikkeen muualta kuin itsestään.. Ja jos itsestäänkin etsii, etsii väärällä tavalla.

      Pitäisi kaivaa ihmisen arvostus. Itsensä ja muiden. Hyväksyä itsensä ja ympäröivä maailma. Olla valmis muuttamaan käsityksensä kaikesta. Ja tehdä se vaan itsensä takia.

      Ihminen vaan tarvitsee äärimmäisen hädän, että muuttaa elämäänsä..

      • Buhahaha

        Sinäkin olet hylännyt lastesi äidin itsekkäistä syistä, olet siis itsekäs paskiainen. Miksi et näe vikaa itsessäsi kun suhteesi ei kestänytkään? Tuollaisia ne kaikki miehet ovat.


      • Buhahaha kirjoitti:

        Sinäkin olet hylännyt lastesi äidin itsekkäistä syistä, olet siis itsekäs paskiainen. Miksi et näe vikaa itsessäsi kun suhteesi ei kestänytkään? Tuollaisia ne kaikki miehet ovat.

        Hylkäsin hänet hänen käyttäytymisen vuoksi. Ja jos olen itsekäs paskiainen sen vuoksi, että haluan elää, niin olkoot niin.

        Luultavasti moni nainenkin tekee niin, jos elämä on yhtä helvettiä jonkun miehen kanssa. Mustssukkaisuutta, manipulointia, rajoittamista, kiristämistä ja lyttäämistä.

        Ja siitä en kärsinyt yksin minä, vaan myös minun lapset. Nyt voin ainakin omalta osalta tarjota heillekin jotain muuta elämää, kun mitä exä tarjoaa.

        Enkä kadu päätöstä pätkääkään. En ikinä!


      • eipahalla
        Dissident kirjoitti:

        Hylkäsin hänet hänen käyttäytymisen vuoksi. Ja jos olen itsekäs paskiainen sen vuoksi, että haluan elää, niin olkoot niin.

        Luultavasti moni nainenkin tekee niin, jos elämä on yhtä helvettiä jonkun miehen kanssa. Mustssukkaisuutta, manipulointia, rajoittamista, kiristämistä ja lyttäämistä.

        Ja siitä en kärsinyt yksin minä, vaan myös minun lapset. Nyt voin ainakin omalta osalta tarjota heillekin jotain muuta elämää, kun mitä exä tarjoaa.

        Enkä kadu päätöstä pätkääkään. En ikinä!

        Nainenhan saisi tuossa tilanteessa yh-lutkan maineen ja kuulla kuolemaansa asti kun sekaantui jännämieheen.
        Mies on yleensä sankari jos huolehtii lapsistaan edes jokatoinen viikonloppu.


      • Buhahaha

        Lue vaikka tämä:

        http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/201801112200657678_rk.shtml?_ga=2.62717036.1958630248.1517811415-805822564.1511872461

        " Usein ajatus, että jonkun muun kanssa olisi helpompaa, on harhaa. Pitäisi oivaltaa, miten voi itse olla ihmisenä onnellinen. Kun eroja on paljon ja muutkin eroavat, se antaa tavallaan luvan erota. 70-luvulla eroaminen oli tosi häpeällistä."

        "- On väärin syyttää erosta muita ihmisiä. Se ei myöskään lupaa hyvää tulevaan. Jos ei näe omaa osuuttaan, ei pysty muuttumaan."

        Olet siis kammotava jättäjäsikaMIES. Tottahan sinun nyt on parisuhdekouluttaja tämän paremmin tietää kun sinä itse.

        Sinäkin - Suomalainen mies - etsit vikaa ja syytä eroosi kaikkialta muualta kuin itsestäsi.

        Huomaatko kuinka helppoa tämä on?


      • eipahalla kirjoitti:

        Nainenhan saisi tuossa tilanteessa yh-lutkan maineen ja kuulla kuolemaansa asti kun sekaantui jännämieheen.
        Mies on yleensä sankari jos huolehtii lapsistaan edes jokatoinen viikonloppu.

        Niin. Sitä tilannetta kun ei osata nähdä muuten. Se ihmisen arvostus....


      • Buhahaha

        Sinäkin olet paneskellut toisen miehen naista itsekkäistä syistä, olet siis itsekäs paskiainen. Miksi et näe vikaa itsessäsi kun menit kolmanneksi pyöräksi tyydyttämään omia himojasi? Tuollaisia ne kaikki miehet ovat.


      • Buhahaha
        Buhahaha kirjoitti:

        Sinäkin olet paneskellut toisen miehen naista itsekkäistä syistä, olet siis itsekäs paskiainen. Miksi et näe vikaa itsessäsi kun menit kolmanneksi pyöräksi tyydyttämään omia himojasi? Tuollaisia ne kaikki miehet ovat.

        Huspois nimimerkkivaras.


      • nimimerkkivaras
        Buhahaha kirjoitti:

        Huspois nimimerkkivaras.

        Allekirjoitattako kuitenkin viestin sisällön?


      • Buhahaha kirjoitti:

        Lue vaikka tämä:

        http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/201801112200657678_rk.shtml?_ga=2.62717036.1958630248.1517811415-805822564.1511872461

        " Usein ajatus, että jonkun muun kanssa olisi helpompaa, on harhaa. Pitäisi oivaltaa, miten voi itse olla ihmisenä onnellinen. Kun eroja on paljon ja muutkin eroavat, se antaa tavallaan luvan erota. 70-luvulla eroaminen oli tosi häpeällistä."

        "- On väärin syyttää erosta muita ihmisiä. Se ei myöskään lupaa hyvää tulevaan. Jos ei näe omaa osuuttaan, ei pysty muuttumaan."

        Olet siis kammotava jättäjäsikaMIES. Tottahan sinun nyt on parisuhdekouluttaja tämän paremmin tietää kun sinä itse.

        Sinäkin - Suomalainen mies - etsit vikaa ja syytä eroosi kaikkialta muualta kuin itsestäsi.

        Huomaatko kuinka helppoa tämä on?

        Heh. Jättäjäsikamies sitten.

        Yksinkertaisesti en pystynyt tarjoamaan sitä mitä exä halusi. Ja nyt saa etsiä sitä muualta.

        Mutta minua ei ahdistakkaan muut ihmiset. Ei naiset eikä miehet.
        Jos joku ahdistaa, en ole hänen kanssaan tekemisissä. Vain exän kanssa on pakko, kun hän on lasteni äiti.


      • Buhahaha
        nimimerkkivaras kirjoitti:

        Allekirjoitattako kuitenkin viestin sisällön?

        En tunne tapausta. Jos Dissis on täällä sanonut paneskelleensa varattua naista, niin kyllä allekirjoitan. Mutta vaikka olisinkin samaa mieltä, ei silti ole oikein sanoa jotain minun nimissäni. Nimimerkkejä kyllä riittää.


      • Buhahaha kirjoitti:

        Sinäkin olet paneskellut toisen miehen naista itsekkäistä syistä, olet siis itsekäs paskiainen. Miksi et näe vikaa itsessäsi kun menit kolmanneksi pyöräksi tyydyttämään omia himojasi? Tuollaisia ne kaikki miehet ovat.

        En ylpeile sillä suorituksella, mutta olen niin tehnyt.
        Senkin olen kertonut ja se on ollut yksi syy, miksi olen nyt tälläinen.

        Oikeastaan en liity siihen suhteeseen millääntavalla. Se suhde on ajautunut siihen pisteeseen ihan muista syistä kuin minun takia.

        Sielläkin mies ei arvostanut naistaan ihmisenä.

        Ja kyllä minä tiedän mitä buhis oikeesti kyselisi ja kyseenalaistas, että tiesin nikkivarkaan olevan asialla... hankkisit itselles elämän, etkä vaan tälläisiä noloja tempauksia tekis muitten kustannuksella. Nöyryyttävän selkärangatonta touhua...


      • nimimerkkivaras
        Buhahaha kirjoitti:

        En tunne tapausta. Jos Dissis on täällä sanonut paneskelleensa varattua naista, niin kyllä allekirjoitan. Mutta vaikka olisinkin samaa mieltä, ei silti ole oikein sanoa jotain minun nimissäni. Nimimerkkejä kyllä riittää.

        On kehunut asialla. Laittoi paljon asioita sen naisen syyksi ja marttyroi omaa osuuttaan asiassa. Pahoittelut nimerkin lainaamisesta.


      • nimimerkkivaras kirjoitti:

        On kehunut asialla. Laittoi paljon asioita sen naisen syyksi ja marttyroi omaa osuuttaan asiassa. Pahoittelut nimerkin lainaamisesta.

        Siiis minkä naisen viaksi?

        Senkö, jonka kanssa petettiin jotain ukkoo? Mitä mä sen viaksi olen muka laittanut?


      • Buhahaha
        Dissident kirjoitti:

        En ylpeile sillä suorituksella, mutta olen niin tehnyt.
        Senkin olen kertonut ja se on ollut yksi syy, miksi olen nyt tälläinen.

        Oikeastaan en liity siihen suhteeseen millääntavalla. Se suhde on ajautunut siihen pisteeseen ihan muista syistä kuin minun takia.

        Sielläkin mies ei arvostanut naistaan ihmisenä.

        Ja kyllä minä tiedän mitä buhis oikeesti kyselisi ja kyseenalaistas, että tiesin nikkivarkaan olevan asialla... hankkisit itselles elämän, etkä vaan tälläisiä noloja tempauksia tekis muitten kustannuksella. Nöyryyttävän selkärangatonta touhua...

        Jälleen kerraan suomalainen mies Dissis löytää ne syyt jostain muualta kuin itsestään...

        Vähän kärjistäen voin siis sanoa että sulla on OK olo koska pystyt osoittelemaan muita miehiä sormella, mutta jollain verukkeella pystyt kuitenkin karistamaan sen syyllisyyden omasta niskastasi kun olet tehnyt jotain arveluttavaa. Kaikki miehet eivät kykene olemaan näin moraalittomia ja tekopyhiä.


      • Buhahaha kirjoitti:

        Jälleen kerraan suomalainen mies Dissis löytää ne syyt jostain muualta kuin itsestään...

        Vähän kärjistäen voin siis sanoa että sulla on OK olo koska pystyt osoittelemaan muita miehiä sormella, mutta jollain verukkeella pystyt kuitenkin karistamaan sen syyllisyyden omasta niskastasi kun olet tehnyt jotain arveluttavaa. Kaikki miehet eivät kykene olemaan näin moraalittomia ja tekopyhiä.

        Siis mitkä syyt?

        Mistä minä löytäisin varatun naisen joka haluaa pettää, jos se nainen ei etsisi pettäjäseuraa? Haloo???

        No kuvaa hyvin tätä palstan toimintaa. Puskista tullaan inisemään, kun muuhun ei pystytä...säälittävää...

        Ja jätä se buhiksen nikki rauhaan, ota vaikka vänkkeriyhyy-nikki itelles...kuvaa paremmin..


      • Buhahaha
        Dissident kirjoitti:

        Siis mitkä syyt?

        Mistä minä löytäisin varatun naisen joka haluaa pettää, jos se nainen ei etsisi pettäjäseuraa? Haloo???

        No kuvaa hyvin tätä palstan toimintaa. Puskista tullaan inisemään, kun muuhun ei pystytä...säälittävää...

        Ja jätä se buhiksen nikki rauhaan, ota vaikka vänkkeriyhyy-nikki itelles...kuvaa paremmin..

        Tuo olin ihan minä itse, ei copycat. Ja ennen kuin sekoan itsekin mitä tarkoitukseni oli sanoa, niin koko tässä ketjussahan olen yrittänyt vedättää sinua, osoittaa että sinun päätöksesi ovat sellaisia joita joku yhteiskunnallisella tasolla (ts. ei henkilökohtaisessa elämässäsi) tuomitsee vääriksi.

        Alkaen siitä erosta. En epäile etteikö sinun syysi eroon olisi olleet aiheellisia, mutta kuten ensimmäisessä linkissä osoitin, löytyy tukea sille käsitykselle, että eroon ei kerta kaikkiaan vaan löydy yhtä syyllistä. Kuitenkin sinä sanoit että sinun eroosi oli vain yksi syy: huono vaimo. Ei puhettakaan siitä olisitko itse omalla toiminnallasi vaikuttanut asioiden kehittymiseen siihen pisteeseen.

        Ja tuo toinen tapaus... no ei sitä kyllä mitenkään voi kiistää että aviorikos tapahtui sinun myötävaikutuksellasi ja sinulla olisi ollut vaihtoehto kieltäytyäkin. Et niin tehnyt vaan toimit itsekkäästi. Ja taas kerran syypää sattuneeseen löytyi jostain muualta kuin itsestäsi...

        Suomessa pärjäävät kaltaisesi miehet, jotka pystyvät viittaamaan kintaalla kaikille heihin kohdistetuille paineille ja vaatimukselle ja tekemään itsekkäitä päätöksiä riippumatta siitä onko se "oikein" vai ei (jolloin heille ei tule huonoa omatuntoa) ja jotka pystyvät siitä huolimatta osoittamaan syyttävällä sormella muita miehiä kun eivät osaa toimia "oikein" eli riittävän epäitsekkäästi. Tätä on tekopyhyys.


      • Buhahaha kirjoitti:

        Tuo olin ihan minä itse, ei copycat. Ja ennen kuin sekoan itsekin mitä tarkoitukseni oli sanoa, niin koko tässä ketjussahan olen yrittänyt vedättää sinua, osoittaa että sinun päätöksesi ovat sellaisia joita joku yhteiskunnallisella tasolla (ts. ei henkilökohtaisessa elämässäsi) tuomitsee vääriksi.

        Alkaen siitä erosta. En epäile etteikö sinun syysi eroon olisi olleet aiheellisia, mutta kuten ensimmäisessä linkissä osoitin, löytyy tukea sille käsitykselle, että eroon ei kerta kaikkiaan vaan löydy yhtä syyllistä. Kuitenkin sinä sanoit että sinun eroosi oli vain yksi syy: huono vaimo. Ei puhettakaan siitä olisitko itse omalla toiminnallasi vaikuttanut asioiden kehittymiseen siihen pisteeseen.

        Ja tuo toinen tapaus... no ei sitä kyllä mitenkään voi kiistää että aviorikos tapahtui sinun myötävaikutuksellasi ja sinulla olisi ollut vaihtoehto kieltäytyäkin. Et niin tehnyt vaan toimit itsekkäästi. Ja taas kerran syypää sattuneeseen löytyi jostain muualta kuin itsestäsi...

        Suomessa pärjäävät kaltaisesi miehet, jotka pystyvät viittaamaan kintaalla kaikille heihin kohdistetuille paineille ja vaatimukselle ja tekemään itsekkäitä päätöksiä riippumatta siitä onko se "oikein" vai ei (jolloin heille ei tule huonoa omatuntoa) ja jotka pystyvät siitä huolimatta osoittamaan syyttävällä sormella muita miehiä kun eivät osaa toimia "oikein" eli riittävän epäitsekkäästi. Tätä on tekopyhyys.

        No nyt tuli sellainen buhismainen viesti.... Tähän voi vastatakin asiaankuuluvasti ja asiallisesti...kiitos.

        "Alkaen siitä erosta. En epäile etteikö sinun syysi eroon olisi olleet aiheellisia, mutta kuten ensimmäisessä linkissä osoitin, löytyy tukea sille käsitykselle, että eroon ei kerta kaikkiaan vaan löydy yhtä syyllistä. Kuitenkin sinä sanoit että sinun eroosi oli vain yksi syy: huono vaimo. Ei puhettakaan siitä olisitko itse omalla toiminnallasi vaikuttanut asioiden kehittymiseen siihen pisteeseen."

        Täällä ei pysty edes kattavasti kertomaan yksityiskohtia avioliitostamme. Mutta en ole syyksi vierittänyt vain exää. Minun oma vika oli, että myönnyin sellaiseen elämään. Olen kuitenkin nyt siitä päässyt eroon ja hoidan ainoan vastuun siitä, lapset. En ole vastuussa exästä. Jokainen aikuinen ihminen on vastuussa itsestään.

        "Ja tuo toinen tapaus... no ei sitä kyllä mitenkään voi kiistää että aviorikos tapahtui sinun myötävaikutuksellasi ja sinulla olisi ollut vaihtoehto kieltäytyäkin. Et niin tehnyt vaan toimit itsekkäästi. Ja taas kerran syypää sattuneeseen löytyi jostain muualta kuin itsestäsi..."

        Ei ollut aviorikos. Avoliitto oli se. Ja siinäkin olisin voinut jättää paneskelematta, mutta mitä se olisi tilannetta muuttanut? He erosivat sen jälkeen kuitenkin ja mies jatkoi vankkumattomasti naisen litistämistä eroon asti. Naisen olisi pitänyt ottaa ero jo aiemmin ja lopettaa jonninjoutava vinkuminen. Siksi sanoin häntä selkärangattomaksi. Minä opin, että varattuihin en sekoa, mutta muuta vikaa tässä en edes edelleen näe. Jos parisuhteessa kumpikin arvostaa toista ihmisenä, ei suhteen väliin tule kukaan.

        "Suomessa pärjäävät kaltaisesi miehet, jotka pystyvät viittaamaan kintaalla kaikille heihin kohdistetuille paineille ja vaatimukselle ja tekemään itsekkäitä päätöksiä riippumatta siitä onko se "oikein" vai ei (jolloin heille ei tule huonoa omatuntoa) ja jotka pystyvät siitä huolimatta osoittamaan syyttävällä sormella muita miehiä kun eivät osaa toimia "oikein" eli riittävän epäitsekkäästi. Tätä on tekopyhyys."

        Tekojani en puolustele. Olen ollut tyhmä, toiminut holtittomastikin.
        Silti en ole karannut näitä tekoja pakoon. Olen nostanut käden pystyyn ja myöntänyt töllöilyt. Niitä en tekemättömiksi enää saa, mutta olen niistä oppinut paljon.
        Minä tulen menestymään sillä, että arvostan itseäni js muita. Historiaa en voi muuttaa ja siinä se. Tulevaisuutta kylläkin.


      • Dissident kirjoitti:

        No nyt tuli sellainen buhismainen viesti.... Tähän voi vastatakin asiaankuuluvasti ja asiallisesti...kiitos.

        "Alkaen siitä erosta. En epäile etteikö sinun syysi eroon olisi olleet aiheellisia, mutta kuten ensimmäisessä linkissä osoitin, löytyy tukea sille käsitykselle, että eroon ei kerta kaikkiaan vaan löydy yhtä syyllistä. Kuitenkin sinä sanoit että sinun eroosi oli vain yksi syy: huono vaimo. Ei puhettakaan siitä olisitko itse omalla toiminnallasi vaikuttanut asioiden kehittymiseen siihen pisteeseen."

        Täällä ei pysty edes kattavasti kertomaan yksityiskohtia avioliitostamme. Mutta en ole syyksi vierittänyt vain exää. Minun oma vika oli, että myönnyin sellaiseen elämään. Olen kuitenkin nyt siitä päässyt eroon ja hoidan ainoan vastuun siitä, lapset. En ole vastuussa exästä. Jokainen aikuinen ihminen on vastuussa itsestään.

        "Ja tuo toinen tapaus... no ei sitä kyllä mitenkään voi kiistää että aviorikos tapahtui sinun myötävaikutuksellasi ja sinulla olisi ollut vaihtoehto kieltäytyäkin. Et niin tehnyt vaan toimit itsekkäästi. Ja taas kerran syypää sattuneeseen löytyi jostain muualta kuin itsestäsi..."

        Ei ollut aviorikos. Avoliitto oli se. Ja siinäkin olisin voinut jättää paneskelematta, mutta mitä se olisi tilannetta muuttanut? He erosivat sen jälkeen kuitenkin ja mies jatkoi vankkumattomasti naisen litistämistä eroon asti. Naisen olisi pitänyt ottaa ero jo aiemmin ja lopettaa jonninjoutava vinkuminen. Siksi sanoin häntä selkärangattomaksi. Minä opin, että varattuihin en sekoa, mutta muuta vikaa tässä en edes edelleen näe. Jos parisuhteessa kumpikin arvostaa toista ihmisenä, ei suhteen väliin tule kukaan.

        "Suomessa pärjäävät kaltaisesi miehet, jotka pystyvät viittaamaan kintaalla kaikille heihin kohdistetuille paineille ja vaatimukselle ja tekemään itsekkäitä päätöksiä riippumatta siitä onko se "oikein" vai ei (jolloin heille ei tule huonoa omatuntoa) ja jotka pystyvät siitä huolimatta osoittamaan syyttävällä sormella muita miehiä kun eivät osaa toimia "oikein" eli riittävän epäitsekkäästi. Tätä on tekopyhyys."

        Tekojani en puolustele. Olen ollut tyhmä, toiminut holtittomastikin.
        Silti en ole karannut näitä tekoja pakoon. Olen nostanut käden pystyyn ja myöntänyt töllöilyt. Niitä en tekemättömiksi enää saa, mutta olen niistä oppinut paljon.
        Minä tulen menestymään sillä, että arvostan itseäni js muita. Historiaa en voi muuttaa ja siinä se. Tulevaisuutta kylläkin.

        Oikeastaan sen ennen avioliittoa eläneen Dissiksen ajatukset olisi varsin kiinnostavia: mikä saa nuoren miehen tekemään vääriä valintoja? Vai oliko kysymyksessä kuitenkin ainoa oikea ja mahdollinen valinta?


      • scrg kirjoitti:

        Oikeastaan sen ennen avioliittoa eläneen Dissiksen ajatukset olisi varsin kiinnostavia: mikä saa nuoren miehen tekemään vääriä valintoja? Vai oliko kysymyksessä kuitenkin ainoa oikea ja mahdollinen valinta?

        Samaistun niitä ajatuksia muistellessa palstan hyviin ja kunnollisiin miehiin. En todellakaan miettinyt mitä elämältäni haluaisin, vaan ihan kuin kaikki olisi työnnetty päähäni jo valmiiksi.

        Oletin, että kaikki vaan tapahtuu, riittää kun olen hyvä. Pidin muita miehiä häikäilemättömempinä, itseni latistin luuseriksi. Heikko itsetunto. Kunnes tapasin vielä heikompi itsetuntoisen naisen. Alamäki oli selviö. Onneks jokin sai minut miettimään...lapset kai? Olin itsekin saanut elää lapsena, he eivät...


      • Dissident kirjoitti:

        Samaistun niitä ajatuksia muistellessa palstan hyviin ja kunnollisiin miehiin. En todellakaan miettinyt mitä elämältäni haluaisin, vaan ihan kuin kaikki olisi työnnetty päähäni jo valmiiksi.

        Oletin, että kaikki vaan tapahtuu, riittää kun olen hyvä. Pidin muita miehiä häikäilemättömempinä, itseni latistin luuseriksi. Heikko itsetunto. Kunnes tapasin vielä heikompi itsetuntoisen naisen. Alamäki oli selviö. Onneks jokin sai minut miettimään...lapset kai? Olin itsekin saanut elää lapsena, he eivät...

        Ajatus siis on, että hyvällä itsetunnolla ihminen osaa haluta elämältään oikeita asioita ja luultavasti myös saa ne. Mutta sitten toisaalta, hyvä ja huono itsetunto asetetaan usein selittäväksi tekijäksi miettimättä tai purkamatta mistä se on peräisin.


      • scrg kirjoitti:

        Ajatus siis on, että hyvällä itsetunnolla ihminen osaa haluta elämältään oikeita asioita ja luultavasti myös saa ne. Mutta sitten toisaalta, hyvä ja huono itsetunto asetetaan usein selittäväksi tekijäksi miettimättä tai purkamatta mistä se on peräisin.

        Oikeastaan minä puhuisin ennemmin itsensä tuntemisesta. Meitä jokaista ohjataan valitsemaan asioita. Lapsena me imetään kaikkea mallia vanhemmilta, kavereilta ja lisää oletetaan. Se mitä me ollaan oikeasti, pitää etsiä itse.

        Nämä tässäkin keskustelussa esitetyt "uskollisuudet ja omatuntoasiat" on pitkälti jonun yleisen kaavan sanelemia. Oikea elämä ei ole niin mustavalkoista.

        Itseään arvostaa kun tuntee itsensä. Hyväksyy itsensä, niin silloin voi päästää toisenkin siihen viereen ja luottaa itseensä. Ei ole valmiiksi jo altavastaaja..


      • Varokaa.possua
        Dissident kirjoitti:

        Oikeastaan minä puhuisin ennemmin itsensä tuntemisesta. Meitä jokaista ohjataan valitsemaan asioita. Lapsena me imetään kaikkea mallia vanhemmilta, kavereilta ja lisää oletetaan. Se mitä me ollaan oikeasti, pitää etsiä itse.

        Nämä tässäkin keskustelussa esitetyt "uskollisuudet ja omatuntoasiat" on pitkälti jonun yleisen kaavan sanelemia. Oikea elämä ei ole niin mustavalkoista.

        Itseään arvostaa kun tuntee itsensä. Hyväksyy itsensä, niin silloin voi päästää toisenkin siihen viereen ja luottaa itseensä. Ei ole valmiiksi jo altavastaaja..

        Tiedoksi vaan kaikille palstan naisille ja erityisesti uusille kirjoittajille: varokaa tätä käärmekielistä sikaa. Täällä kyllä lepertelee naisille mutta tosielämässä porsastelee oikein kunnolla. On myös piessyt naisystäviään kun hommat ei ole mennyt hänen toivomallaan tavalla.

        Nykyisin on lihonut ihan oikeaksi siaksi, joten täältä yrittää saada epätoivon vimmalla seuraa.


      • äööäöäöäö
        Dissident kirjoitti:

        Hylkäsin hänet hänen käyttäytymisen vuoksi. Ja jos olen itsekäs paskiainen sen vuoksi, että haluan elää, niin olkoot niin.

        Luultavasti moni nainenkin tekee niin, jos elämä on yhtä helvettiä jonkun miehen kanssa. Mustssukkaisuutta, manipulointia, rajoittamista, kiristämistä ja lyttäämistä.

        Ja siitä en kärsinyt yksin minä, vaan myös minun lapset. Nyt voin ainakin omalta osalta tarjota heillekin jotain muuta elämää, kun mitä exä tarjoaa.

        Enkä kadu päätöstä pätkääkään. En ikinä!

        Nyt lapset ovat nyt heittopusseina kahden kodin välissä.

        On uusia iskä- ja äitipuolia. Mitä itse teit, että exäsi alkoi käyttäytyä noin? Sitä et ole täällä koskaan kertonut.


      • vc656bvbv
        Varokaa.possua kirjoitti:

        Tiedoksi vaan kaikille palstan naisille ja erityisesti uusille kirjoittajille: varokaa tätä käärmekielistä sikaa. Täällä kyllä lepertelee naisille mutta tosielämässä porsastelee oikein kunnolla. On myös piessyt naisystäviään kun hommat ei ole mennyt hänen toivomallaan tavalla.

        Nykyisin on lihonut ihan oikeaksi siaksi, joten täältä yrittää saada epätoivon vimmalla seuraa.

        No en ihan sentään nyt sanoisi käärmekieliseksi siaksi..

        Ennemmin käyttäisin sanamuotoa: Kaikesta selviää selittämällä ja jeesustelemalla.

        Tulee mieleen se Temptation Islandin Jonne. (Vai mikä se nyt oli??)

        Ei rekkautuminen tee ihmisestä parempaa. Itse olen ainakin ollut täällä 2x kauemmin. Ei tuolla pointilla kannata kaikkia eri mieltä olevia lytätä.


      • 454444444444
        Buhahaha kirjoitti:

        Jälleen kerraan suomalainen mies Dissis löytää ne syyt jostain muualta kuin itsestään...

        Vähän kärjistäen voin siis sanoa että sulla on OK olo koska pystyt osoittelemaan muita miehiä sormella, mutta jollain verukkeella pystyt kuitenkin karistamaan sen syyllisyyden omasta niskastasi kun olet tehnyt jotain arveluttavaa. Kaikki miehet eivät kykene olemaan näin moraalittomia ja tekopyhiä.

        Pilkotaan tämä lause osiin:

        "Mustssukkaisuutta, manipulointia, rajoittamista, kiristämistä ja lyttäämistä. "

        Dissi on ollut epäluotettava -ensimmäinen vaihe on ollut mustasukkaisuus ja rajoittaminen, jotta perhe pysyisi koossa.

        Seuraavaksi on ollut lyttääminen, koska käytös on herättänyt pelkoa ja katkeruutta.

        Manipulointi, kiristäminen?

        Näistä haluaisin kuulla myös sen toisen osapuolen mielipiteen.


      • Kylläpä yhyyvänkkereitä piisaa...


      • Dissident kirjoitti:

        Oikeastaan minä puhuisin ennemmin itsensä tuntemisesta. Meitä jokaista ohjataan valitsemaan asioita. Lapsena me imetään kaikkea mallia vanhemmilta, kavereilta ja lisää oletetaan. Se mitä me ollaan oikeasti, pitää etsiä itse.

        Nämä tässäkin keskustelussa esitetyt "uskollisuudet ja omatuntoasiat" on pitkälti jonun yleisen kaavan sanelemia. Oikea elämä ei ole niin mustavalkoista.

        Itseään arvostaa kun tuntee itsensä. Hyväksyy itsensä, niin silloin voi päästää toisenkin siihen viereen ja luottaa itseensä. Ei ole valmiiksi jo altavastaaja..

        Joo, omantunnonkysymykset oikeine ja väärineen on lopulta hyvin suhteellisia. Meille pääosin lajityypillistä käytöstä on pyrkiä kohtelemaan lajitovereita osapuilleen niin kuin haluaisi itseään kohdeltavan. Mutta aina on yksilöitä, jotka ei käyttäydy niin ja ne voivat mellastaa aika vapaasti.

        Itsensä tunteminen vaatii oppimista ja kokemista tai kuten sanoit etsimistä. On aika kova vaatimus tai oletus, että lapsen tai nuoren pitäisi osata tehdä vain oikeita valintoja ja että itsetunnon pitäisi olla hyvä, vaikka koko ympäristö monin keinoin pyrkii sitä horjuttamaan.


      • scrg kirjoitti:

        Joo, omantunnonkysymykset oikeine ja väärineen on lopulta hyvin suhteellisia. Meille pääosin lajityypillistä käytöstä on pyrkiä kohtelemaan lajitovereita osapuilleen niin kuin haluaisi itseään kohdeltavan. Mutta aina on yksilöitä, jotka ei käyttäydy niin ja ne voivat mellastaa aika vapaasti.

        Itsensä tunteminen vaatii oppimista ja kokemista tai kuten sanoit etsimistä. On aika kova vaatimus tai oletus, että lapsen tai nuoren pitäisi osata tehdä vain oikeita valintoja ja että itsetunnon pitäisi olla hyvä, vaikka koko ympäristö monin keinoin pyrkii sitä horjuttamaan.

        Kovaa vaatimustahan se on. Joittenkin vanhemmat osaavat tukea nuorta oikein osan ei...mutta kuka opettaa vanhemmuuteenkaan?

        Kyllä jos haluaa odotella "reilua" maailmaa joka huomioi kaikki, niin luultavasti saa odotella myös sitä.

        Mutta Sergei-kamunen....mun hyväntahtoisuus ja suoruus ei auta ketään. Alan sen oivaltamaan. Kyynisyys voi iskeä monelta suunnalta. On parempi vaan keskittyy kaikkien omaan elämään...antaa mennä sitten kun menohaluja on...

        Hyvää viikonloppuja sulle. Sä oot peliäijä...


      • hyihyi
        Buhahaha kirjoitti:

        Sinäkin olet paneskellut toisen miehen naista itsekkäistä syistä, olet siis itsekäs paskiainen. Miksi et näe vikaa itsessäsi kun menit kolmanneksi pyöräksi tyydyttämään omia himojasi? Tuollaisia ne kaikki miehet ovat.

        Hyi kuinka tekopyhä tuo kaveri on.


    • Mun.veikkaus

      Heikosta pääkopasta ja mielenterveyspalveluiden alasajosta.

      • jkkhn

        Todellakin.

        Ei tunneta omaa depressiotaipumusta eikä osata pitää huolta omasta aivokemiasta.

        Ei osata erottaa omia tunteita ulkopuolisesta maailmasta. Itsellä paska fiilis tulkitaan että maailma on paha.

        Sosiaaliset taidot heikoilla. Ei osata flirttailla jne.


      • sdfghcvb
        jkkhn kirjoitti:

        Todellakin.

        Ei tunneta omaa depressiotaipumusta eikä osata pitää huolta omasta aivokemiasta.

        Ei osata erottaa omia tunteita ulkopuolisesta maailmasta. Itsellä paska fiilis tulkitaan että maailma on paha.

        Sosiaaliset taidot heikoilla. Ei osata flirttailla jne.

        Maailma karsii meidät heikot pois. Mielenterveyspalvelut olisi syytä lopettaa kokonaan, jos halutaan ihmiskunnan ominaisuuksien kehittyvän parempaan suuntaan. Sen sijaan meille heikoille voisi tarjota vaihtoehdoksi eutanasian.


      • abcdefgsd

        Kyllähän sitä tasa-arvon luvatussa maassa eniten nuo pojat huolestuttaa. Ei unisex-vessat sun muut.

        Koulutusjärjestelmä: Opetussuunitelma-uudistus, joka jättää heikoimille etenkin ne syrjäytymisvaarassa olevat pojat. Ammatillisen opetuksen uudistus. Jos syrjäytymisriski kasvaa ja tukipalvelut eivät ole kunnossa, niin entistä heikompi tilanne.

        Alueet: Naiset liikkuvat helpommin, ajautuvat myös korkeakoulutusta tarjoaviin suurkaupunkeihin. Maaseutumaisilla syrjäalueilla miesten suhteellinen osuus kasvaa.

        Asema isänä: Tässä on tapahtunut edistystä, mutta osin paljonkin saa taistella esim. erotilanteessa, jos äiti ei ole suotuisa isän oikeuksien puolesta.

        Nuo on isoja kuvioita, jotka itseä huolettaa. Siihen en osaa ja vähän jokaisen peiliinkatsomisen paikka, että mitä parisuhteessa toiselta hyväksyy.

        Osallistuminen kotitöihin on valtaa, osallistuminen lasten kasvatukseen on valtaa. Onhan se ikävää joutua vaikka pyykkikonetta täyttämään, mutta samalla on valta siitä milloin on puhdasta vaatetta päälle laitettavaksi. Valta kotona (osallistumalla kodinhoitoon - ja lapsenhoitoon rahoitus jaetaan) - jos on vain suorittaja eli hoitaa 100 prosenttia kodinhoidosta ja tienaamisesta, niin voi kysyä itseltään ja kumppaniltaan, että mitä hemmettiä.


    • Suomalainen_mies_täällä

      En tunne ketään huonosti voivaa miestä. Normaaleja välillä mättä kaikki ja sit taas normipäivä. Taidat elää jossakin muussa todellisuudessa? En itse asiassa edes oikein ymmärrä, että miten voi jotenkin aina voida huonosti? Miksi ei silloin tee asille mitään?

    • Pillujen--asiantuntija

      Rakkauden ja seksin puute. Ei rumista miehistä kukaan välitä ja siit se paha olo tulee. On masennusta ja yksinäisyyyttä sekä köyhyyttäkin. Jos mies edes kerran saisi seksiä niin masennus loppuisi.

      • voihandepressio

        ei ihme, jos ei "saa" seksiä, jos käsitys seksistä ons e, että nainen antaa ja mies saa. Kyllä siinä molemmat antaa ja saa, van jos ei osaa tai halua mitään toiselle antaa mutta toisen pitäis kuitenkin itselle, niin ei ihme että jää ilman.


      • biojätenainen

        Rumia miehiä on parisuhteissa.
        Ei seksi mitään masennusta poista. En minäkään ole masentunut vaikka en seksiä harrasta. Muutenkin suuri osa naisista kuolisi seksinpuute masennukseen jos palstan miehiä olisi uskominen. He kun sanovat ettei yli kolmekymppinen nainen kelpaa enää kenellekään. Ovat biojätettä.


      • Pillujen--asiantuntija
        voihandepressio kirjoitti:

        ei ihme, jos ei "saa" seksiä, jos käsitys seksistä ons e, että nainen antaa ja mies saa. Kyllä siinä molemmat antaa ja saa, van jos ei osaa tai halua mitään toiselle antaa mutta toisen pitäis kuitenkin itselle, niin ei ihme että jää ilman.

        Nainen antaa vain väkivaltaiselle jännämiehelle. Kunnollinen mies saa seksiä vain rahalla maksulliselta naiselta.


      • voihandepressio kirjoitti:

        ei ihme, jos ei "saa" seksiä, jos käsitys seksistä ons e, että nainen antaa ja mies saa. Kyllä siinä molemmat antaa ja saa, van jos ei osaa tai halua mitään toiselle antaa mutta toisen pitäis kuitenkin itselle, niin ei ihme että jää ilman.

        Käsitys, että nainen antaa ja mies saa ei ole kaukana biologisesta käsityksestä. Kautta koko eliökunnan naaras valitsee ja koiras voi vain esittäytyä. Naaras on valmis parittelemaan parhaan koiraan kanssa, koiras lähes minkä tahansa naaraan kanssa. Näin myös ihmisellä. Mies känyää monilta naisilta seksiä, nainen antaa vain sille, jolle haluaa.

        On sitten huomattava, että nainen antaa mieluummin sellaiselle, joka on jossakin määrin vastavuoroinen.


      • nainenparantaa
        biojätenainen kirjoitti:

        Rumia miehiä on parisuhteissa.
        Ei seksi mitään masennusta poista. En minäkään ole masentunut vaikka en seksiä harrasta. Muutenkin suuri osa naisista kuolisi seksinpuute masennukseen jos palstan miehiä olisi uskominen. He kun sanovat ettei yli kolmekymppinen nainen kelpaa enää kenellekään. Ovat biojätettä.

        Kyllä poistaa. Olen aina sinkkuna masentunut, mutta kun pääsen parisuhteeseen en ole enää.


      • tippaeitapa

        Vedät vaan pään täyteen kuten muutkin yksineläjät.


      • Pillujen--asiantuntija kirjoitti:

        Nainen antaa vain väkivaltaiselle jännämiehelle. Kunnollinen mies saa seksiä vain rahalla maksulliselta naiselta.

        Niin teilä naisettomuudesta kärsivillä ätmiluusereilla onkin aina just tollainen mailmankuva, niin ei mikään ihmekään, että ootte kokonaan ilman naisia jäänyt. Ja oikeastaan parempikin just niin, kun eipä sun kaltainen naisvihasta kärsivä ätmipaska edes naista elämäänsä tarvitse, saati sitten ansaitse.


      • voihandepressio kirjoitti:

        ei ihme, jos ei "saa" seksiä, jos käsitys seksistä ons e, että nainen antaa ja mies saa. Kyllä siinä molemmat antaa ja saa, van jos ei osaa tai halua mitään toiselle antaa mutta toisen pitäis kuitenkin itselle, niin ei ihme että jää ilman.

        Niin palstan ätmeillä onkin aina just tollainen käsitys, joten onkin siis parempi, ettei ne sosiaaliset taidottomat luuseriätmit naisia saakaan.


      • Tuttujamiehiä
        DarkFear kirjoitti:

        Niin palstan ätmeillä onkin aina just tollainen käsitys, joten onkin siis parempi, ettei ne sosiaaliset taidottomat luuseriätmit naisia saakaan.

        Katos tuttuja täälläkin vuosien takaa tuolta toiselta palstalta! Tulin vilkaisemaan tännekin ja näin sun nimimerkin, niin ajattelin kysyä että miten sun kalju jakselee nykyään? Viimeksi kun juteltiin niin kerroit että jakaus on koko päälaen levyinen, joko on korvasta korvaan asti harventunut?


    • Pillujen--asiantuntija

      Voiko naiset hyvin jännämiesten kanssa. No ilmeisesti.

      • ilmeisesti

        Kysy äidiltäsi.


    • moxxu

      Mulla ei oo kyllä paha olo minkään suhteen..rakkautta,työtä ja rahhaa sopivasti..harrastuksia...leipä maistuu ja k.....seisoo sillon ko tarviiki... :)

    • aktivointi

      Miesten pitäisi pystyä puolustamaan tarvittaessa isänmaata. Kyllä he ovat työttömyyskorvauksensa ansainneet, jos ovat työttöminä. Velvollisuus, jonka joutuu tiedostamaan rauhan oloissa.

      • 123d123123d

        miltä puolustaa? miten esimerkiksi 100 000 muslimin otto suomeen eroaa siitä että 100 000 venäläistä tulis suomeen ja tekis raiskauksia ja tappoja? ihan sama tilanne ku nytki


    • Sinulle jäävät katseltaviksi ulkomaalaiset miehet. Liitoista suomalaisen miehen kanssa tulee eroja noin 50 %:esti, ulkomaalaisten 90 %:esti.

    • huvipluskiire

      Parempi kerran perillä, kuin ei laisinkaan.

    • Realisiti

      Nykymaailma on tällainen. Naiset haluavat toimia parisuhteessa työnjohtajana ja käskyttää miehiä mielin määrin. Miehet taas haluavat monipuolista ja kiihkeää seksiä. Kumpikaan ei saa haluamaansa joten lopputulos on tämä. Ratkaisu naislle on teettää haluamansa työt ostamalla ne palveluna niin kuin miehetkin saavat haluamansa rahalla. Ei s tämä nyt niin vaikeaa ole....

      • mieheteiosaaseksiä

        "Miehet taas haluavat monipuolista ja kiihkeää seksiä. "

        Hohhoijaa, ihan kuin naiset ei haluisi moni samaa.


      • Niin, ennen vaimo oli auttamassa miestä ettei mies kuole työtaakkansa alle. Nykyään ollaan tasa-arvoisempia ja naiset ovat saaneet jaettua kotityötkin miesten kanssa. Mutta nyt mies kipuilee kun on menettänyt määräysvaltaa asioihin joissa koki olevansa mies. Hienompihan tämä nykyinen maali on, kun nainen edustaa.


    • Markus880

      Perustin itse miestenryhmän viime syksynä.

      Ryhmän tarkootus on nimenomaan parantaa moesten henkistä hyvinvointia.

      Jokaiselle annetaan mahdollisuus puhua eri aiheista sen verran kun kokee.

      Kukaan meistö ei ole alan ammattilainen, tavallisia miehiä, jotka kokevat tarvitsevansa myös toisten miesten tukea.

      Samalla tuetaan yhdessä toistemme hengellistä matkaamme ja uskoa Jumalaan (jossa moni mies kokee myös epävarmuutta ja kokee tarvitsevansa rohkaisua).

    • .. Riippunee paljolti Yksilöstä.. Tämä hyvin Narsistinen AikaKausi on yksi selittävä tekijä.. Erillaisten Ismien kera.. Kuten esmes. UusLiberalismi, ÄäriFeminismi jne.. ;P

      .. Tosin.. Monesta paistaa läpi se, että esim. toimivat Itse jollakin toisella OsaAlueella VastaavanKaltaisesti ja/tai toimisivat SamanKaltaisesti, jos/kun heillä on/olisi siihen mahdollisuus jne.. Näiden marmatusta en ymmärrä ja ne ovat monesti "huvittavia", koska.. Padat&Kattilat.. Itsekkyys&ItsePetos.. ;D

      .. Onhan niitä erillaisiakin Yksilöitä.. Mutta.. Näyttäisi siltä, että ne ovat vähemmistössä.. Niin täällä, kuin Livessäkin.. ;P

    • justjoohei

      Aha. Hyvä tietää. Kumma kyllä ongelmistaan vaahtoavat naiset. Olen muuten huomannut, että yleensä tuollaisten väitteiden esittäjät ovat itse niitä ongelmatapauksia.

      • verrattunamiehiin

        Aika harva nainen ei ole.


    • meetoosucks

      Kun seuraa tämän päivän uutisointia valtaosassa syyllistetään MIEHIÄ / POIKIA. Milloin metoo milloin mikäkin vika. Miestä ahdistetaan nurkkaan vaikka tasa-arvo lyömäaseena. Onko se sitten uroksen, perheen pään kunnioittamista? Saatana!

      • sellaistase

        Kyllä se kunnoitus on jokaisen ihmisen ansaittava käyttäytymällä ihmisksi. Hyvä vaan, että metoo ja muut pistää rotia miehiin, pääsee ne kunnon miehet paremmin eslle.


    • Varmasti jokaisella on omat kipupisteensä mutta ihan mutuna heittäisin että tässä on myös tällaisia elämäntilanteiden tuomia paineita.

      Koulussa on pojilla vaikeaa eikä millään tahdota saavuttaa opetustavoitteita. Samalla joka puolella muistutetaan että koulutus on yksi työelämän peruspilareita. Käytännössä siis jo 15-vuotiaana ymmärrät että et mene sinne kouluun johon haluat vaan mihin pääset.
      Koulun ja työelämän väliin pitäisi vielä sovittaa varusmiespalvelus joka vuoden ajan pitää köyhyydessä ja vielä hankaloittaa lisäkoulutukseen pyrkimistä.

      Kun sitten olet koulun ja varusmiespalveluksen suorittanut pitäisi miettiä vähän tulevaisuutta. Työpaikkoja on vähänlaisesti ja jos niitä löytyy niin ne ovat määräaikaisia, 0-tuntisopimuksia tai sitten vaan yksittäisiä lyhyitä keikkoja. Siitä on aika vaikeaa tulevaisuutta rakentaa,

      Jos kuitenkin onnistaa ja saat perheen niin sitten vaan pitää toivoa että se rakkaus jaksaa kantaa vaikean ajan yli. Jos ei meinaan kanna niin sitten sinulla on kaksi vaihtoehtoa. Joko kärsit huonossa liitossa tai sitten et enää lapsiasi kuin hyvällä tuurilla joka toinen viikonloppu. Siitä pitää lapsiesi äiti ja sosiaalitoimi huolen.
      Näissä tilanteissa kannattaa kuitenkin pitää maltti sillä jos jossakin lauseessa mainitaan poliisi on peli menetetty. Jos olet syyllinen joudut putkaan; jos olet uhri, saat piruilua.

      Sitten ollaan vielä me joilla lapset ovat jo mailmalla tai lähtökuopissa. Nyt olisi aikaa uudelle ihmissuhteelle mutta kun me vielä eletään mennyttä aikaa. Kaiholla muistellaan aikoja jolloin naiselle voi mennä juttelemaan ja jopa rohkeasti pyytämään tanssiin. Kyllähän nytkin saa tehdä kunhan vaan muistat että lain mukaan jos toinen tuntee keskustelunavauksesi ahdisteluksi niin sinä silloin olet ahdistelija; halusit tai et. Mutta ei hätää kunhan puhut naiselle kuin äidillesi tai mummollesi.

      Tietysti olisi hyvä jos miehet pääsisivät puhumaan omista epäkohdistaan mutta jos henki on se että sama kuinka paljon syyttömiä miehiä lahdataan kunhan järjestelmä murtuu niin aika vaikeaa siinä on saada ääntä kuuluville jos vastassa on sekä naiset että viranomaiset.

      Jääkiekkotermein voisi todeta että vaikeaa on omaa peliä lähteä rakentamaan jos kiekko pyörii omassa päässä ja jatkuvasti olet karvauksen alla.

    • mies___1

      Ei mulla

      • Terve.vaanmenoa

        Hyvällä itsetunnolla varustettu mies v*tut välittää kaikenmaailman naukumaijoista. Kaveri tekee duunia, hoitaa oman osansa lastenhoidosta kotitöistä ja arvostaa vaimoaan kumppanina ja lasten äitinä. Sanalla sanoen: rakastaa heitä yli kaiken!


    • loolllollll

      "Onko se sitten uroksen, perheen pään kunnioittamista? Saatana!"
      Uros? Koira vai? Miestä on luomakunnan kruunuksikin joskus tituleerattu tiesitkö sitä perheen pää?
      Ongelma onkin juuri tuossa, että miehelle on aikojen alussa ihan ilmaiseksi jaettu ihan ihme titteleitä. Isätittelinkin sai aikanaan vain, kun osasi siittää lapsen.
      Jos minua naista olisi vuosituhannet hoettu joksikin luomakunnan kaikkeudeksi ja olisin saanut väkivalloin vaatia kohtelua sitä mukaan olisi kai se naiseus nyt kateissa tänä päivänä, kun pistetää kohtaamaan realismi?
      Ilmaisia titteleitä hei kollikoira ei enää ole! Nyt katsotaan mihin miehistä on, kun se turhuuden viitta riisutaan hiljalleen.
      Kipeää se tekee, mutta pian tulee uusi ehompi miessukupolvi :)

    • TUIKKUTUIKKU

      Suomalaista miestä alennetaan naisten taholta,mollataan rumasti eikä todellakaan mieltä ylennä kun tämä maa kansoitetaan turviksilla jotka loisivat täällä ja lisääntyvät kuin kanit.Näitä suomalainen mieskin elättää,halusi tai ei ja odotetaan kai,että jokaisella palaa käämit ja sit alkaa tapahtua.KYLLÄ,SUOMALAINEN MIES ON ALISTETTU,MOLLATTU,TEHTY MITÄTTÖMÄKSI JA TARPEETTOMAKSI.

      • entäpäsitte

        jaa, entä sitte? mieti miten vähän suomalaisia geenejä on maailmassa.
        geenit sotii, ei ihmiset. ne kenellä on paljo jälkeläisiä niin niillä on eniten valtaa.
        esim kiinalaiset, mustat, aasialaiset yms.

        suomalaiset ei voi muutaku kadota hiljalleen sukupuusta


    • blaahdfdfcc

      Suomalaiselta mieheltä uupuu normaali terve itsetunto. Jos itsetunto on kohdillaan ei kiinnosta mitä muut susta ajattelee vaan keskityt omaan elämääsi. Suurinosa molemmista sukupuolista keskittyy baarissa notkumiseen epätoivoisena etsien kumppania vaikka eivät edes itseään osaa rakastaa. Epätoivoista sakkia molemmissa sukupuolista....

    • TaasYksiATM

      Tyhjyydestä. Siitä että miehellä yksilönä ei tunnu olevan paljonkaan merkitystä.

      Jos on töissä, niin tilanne ei ole toivoton. Jos on isä ja/tai av(i)omies, niin tilanne on ihan hyvä. Mutta kaikilla ei ole näitä mahdollisuuksia.

      Sama tilanne on voinut olla ennenkin, mutta silloin tämä kaikki peitettiin yhteisöllisyyteen, jossa jokaisella oli oma tärkeä osansa. Ei mennä kovin kauas historiaan, kun löytyy esim. uskonnolliset liikkeet, raittiusliike, palokunta-aate, työväenaate, itsenäisyysliikkeet, kansallismielisyys, urheilujärjestöt, sota, jälleenrakennus, poliittiset aatteet jne.

      On edelleen paljon miehiä, jotka toimivat edellä mainitun kaltaisissa ympyröissä. Voi toki kysyä, olisiko näillä miehillä tyhjyyttä muutoinkaan. Asian ydin on siinä, mitä löytäisivät itselleen ne miehet, jotka kokevat jäävänsä kaiken ulkopuolelle.

      • kduhck

        Mielikuvituksen puutetta eikä mitään muuta. Elämä on täynnä tekemistä. Mies voisi aloittaa esimerkiksi tuntemalla hyvin itsensä, voi lähtä kirjastoon ja alkaa lukemaan, elämä on täynnä mielenkiintoisia asioita. Voi tehdä hyväntekeväisyyttä monin keinoin siitä tulee hyvä mieli itselle ja apua tarvitsevalle. Jos on töissä mielensä tylsistyttänyt mies niin kannattaa ottaa lopputili ja vaihtaa vaikka alaa.


    • xoxoxom

      Yleisestikin ottaen oli sukupuoli kumpi tahansa niin resepti epäonneen on elää muiden odotusten ja määräysten mukaan. Onnellisuus tulee siitä että on rehellinen itselle mitä haluaa elämältä ja keskittyy täysin sen toteuttamiseen. Säälittää monet lapset ketkä pakotetaan urheilemaan tai soittamaan jotain soitinta mitä he eivät halua. Nämä lapset tietenkin tunnollisesti tottelevat ja saattavat elää valhetta läpi elämän koska vanhemmat halusivat tietynlaisen elämän lapsilleen. Vanhempien ei kuulu päättää toisten elämistä vaan vain omastansa. Järkyttävää se on. Myös miehillä saattaa siis takaraivossa olla toisten odotukset mitkä pitäisi vain unohtaa ja keskittyä siihen mitä itse haluaa tehdä. Ihminen on parhaimmillaan kun ymmärtää sen oman vahvuuden ja tien muut ei voi sitä päättää.

    • peruSloiset

      "Suomalaisella miehellä on todella paha olla. Mistä kaikki katkeruus kumpuaa?"

      Se on sisäsyntyistä ja perinnöllistä. Jo paljon ennen kun perSupuolue perustettiin, oli joukossa aina se vähemmistö, joka valitti kaikesta, jolle ei mikään kelvannut sellaisenaan ja joka yritti yleensä agitoida muita vihaamaan jotakuta joka ei tälle kyseiselle katkerallehapannaamalle kelpaa. Ne olivat näitä aivan samoja negatiiviisia, happamia ja katkeria vihaajia, joita nykyään kutsutaan perSuiksi, näitä Huhtasaaren ja Halla-ahon kannattajia.

      Tavanomaisia katkeroituneen hapannaaman sanontoja olivat: Aina potkitaan päähän, ei se kuitenkaan onnistu, miksi aina mä, mitä noi muut sitten joutuu tekeen, mutakuonot vittuun, miks kaikki muut saa aina kaiken ilmaseks ja mä JOUDUN tekeen jotain elääkseni. Mä en ala mitää, mä en jaksa, mul on maha kipee, Mul on selkä iha paskana...

      Erästä tällaista lapamatoa ja esi-perSua kutsutiin muinoin porukan kesken lempinimellä TAPPIO.

      • 1dd1d123d13d

        vaikutat aika harhaiselta, onko sulla hyvä olla? ootko ok? sopisko esim aivokemiaa tasapainottava lääkitys? ootko kokeillu? nii et purkas tota vihaas kuvitellulle viholliselle?


      • niitäonpari
        1dd1d123d13d kirjoitti:

        vaikutat aika harhaiselta, onko sulla hyvä olla? ootko ok? sopisko esim aivokemiaa tasapainottava lääkitys? ootko kokeillu? nii et purkas tota vihaas kuvitellulle viholliselle?

        Jollain palstan maanikolla on näemmä nuppi taas seonnut.


    • Miesminäkin

      Syynä voi olla vaikka typerästi käyttäytyvät naiset. Hirmuinen lista vaatimuksia. Ja sitten se että tehdään oharit tunti ennen sovittua tapaamista katoamalla taivaan tuuliin.

      Kukaan ei puhu siitä mitä miehiltä vaaditaan. Varsinkin suhteissa. Pitää olla hyvätuloinen, komea, intohimoinen, hellä, osata remontoida, rakentaa, yms. Lista on loputon.

      • enole.varma

        Miehelle kelpaa se pyöreähkö nainen sieltä lähikaupan kassalta?


      • enole.varma
        enole.varma kirjoitti:

        Miehelle kelpaa se pyöreähkö nainen sieltä lähikaupan kassalta?

        Hänelle kelpaa samanlainen mies?


      • sesama
        enole.varma kirjoitti:

        Hänelle kelpaa samanlainen mies?

        Ei tarvitse kelvata kun nainen tuossa tuomittiin typerästi käyttäytyväksi jolla on pitkä lista vaatimuksia. Miestä ei ole tuomittu joten miehelle kelpaa se pyöreähkö nainen sieltä lähikaupan kassalta.


      • enymmärtänyt
        sesama kirjoitti:

        Ei tarvitse kelvata kun nainen tuossa tuomittiin typerästi käyttäytyväksi jolla on pitkä lista vaatimuksia. Miestä ei ole tuomittu joten miehelle kelpaa se pyöreähkö nainen sieltä lähikaupan kassalta.

        Saisiko saman suomeksi?


    • crux

      Maailma muuttuu paljon nopeammin kuin miehet. Ainakin minusta tuntuu kuin olisi vieraana tässä maailmassa, ei kotonaan. Sitten kun jotenkin tottuu johonkin uuteen asiaan tai muutokseen kulttuurissa, niin tulee jo uusia villityksiä ja taas tunnen olevani vääränlainen. Aina vääränlainen. Aina jokin kitka, ahdistus, outous ja vieraus. Elämä on sinälläänkin kummallinen ja järjetön keikka mutta helpottaisi jos edes ihmiset olisivat jotenkin tutun oloisia. Eivät ole. Yksin pitää tehdä järjetöntä matkaa oudossa ympäristössä, kummallisten maisemien keskellä, kaukana kotoa.

    • 1d23d231d23

      luulen että se johtuu siitä että kukaan ei välitä niistä

    • Talutusnuora

      Miesten pahoinvointi johtuu paljolti siitä kun puoliso on saanut ylivallan ja haluaa päsmätä tätä lähes kaikissa asioissa.

      • Palstan mukaan asia on juuri toisinpäin. Miehet ovat tyytyväisiä parisuhteessa ja surkeita sinkkuna, ja naiset onnettomia parisuhteessa, tyytyväisiä sinkkuna.


      • häpigoulaki

        Monesti näin. Ei tarpeet ja toiveet ole sovitetavissa niin vaan, ainakaan naisen näkemyksellisesti.


    • havaintoja

      Onko mukava kirjoitella itselleen koko ketju?

    • Selkokieli

      Akat kun elää päänsä sisällä jotain Salkkarit ja Emmerdale-elämää ja ukot Latelaa ja Erätulilla-elämää, niin sovita ne sitten yhteen. Ei ne yhdisty millään GoT:lla tai Paratiisisaarella. Sitten kun kummatkaan ei halua luopua omista kuplistaan, eikä kukaan yritä edes ymmärtää, että kun ottais pään pois omasta perseestään, niin näkis muutakin elämää kuin oman suolen toiminnan.

    • havaintoja

      On se, kiva kirjoitella, näköjään itselleen:D

    • kultalusikkajahannuhanhi

      Jokainen on oman onnensa seppä.

    • NavanAlusenAjattelija

      keski-ikäinen, suomalainen valkoihoinen heteromies on mitä ilmeisimmin syypää kaikkiin länsimaisen ongelmiin joten kyseistä henkilöä saa haukkua vapaasti ilman että siitä kukaan mielensä pahoittaa. Paitsi ehkä tämä edellämainittu mutta hänkään ei sitä voi tuoda julki sillä tällöin herjat vain pahenevat (kuten tämänkin kommentin jälkeen tulee käymään..). Kukaan ei myöskään puolusta kyseistä "lajityyppiä" sillä hän ei ole mitenkään uhanalainen eikä kuulu mihinkään "sympaattiseen" vähemmistöryhmään joten hän ei juuri kenenkään mielestä ansaitse minkäänlaista puolesta puhumista. Puolustakoon itse itseään .. p..le. !. Lisäksi kyseinen henkilö on muiden mielestä lähestulkoon aina itse syyllinen omiin ongelmiinsa (ja varmasti vaimonsakin ongelmii tai ainakin ex-sellaisen jos reppana nyt on edes koskaan naimisiin asti päässyt) jotka eivät kiinnosta ketään joten Lapinlahden lintujen sanoin " tarkemmin ajatellen sehän on sille saamattomalle, juopolle ja keski-ikäiselle mulkkulle suomalaismiehelle aivan oikein..."

    • termit.kuntoon

      Ei pahoinvointi, eikä kritiikki ole automaattisesti katkeruutta tai katkeruudesta aiheutuvaa.

    • pop987

      "Jokainen on oman onnensa seppä."

      -Kylläpä se ympäristökin vaikuttaa.
      koko koululaistos on feministiopettaja-armeijan tarkoituksellisella suunnitelmallisuudella valjastettu 100%:sti vain ja ainoastaan tyttöjen menestymisen varmistamiseksi, poikia ja heidän tarpeitaan ei oteta huomioon mitenkään. Minulla kaksi poikaa ja opettaja feministien kanssa joutuu ottamaan yhteen koko ajan ihan perusasioistakin.

      Ja maahantuodaan pelkästään kymmeniä tuhansia miehiä jotta lihavillekin naisille riittää miehiä eikä ole kilpailua niin naiset saa lihoa vapaasti kun miehiä on valtava ylimäärä.

      Kaikissa nuorissa ikäluokissa on 20%!! enemmän poikia kuin tyttöjä suomessa nyt!!
      Eli 20% pojista ja miehistä ei voi koskaan löytää omaa rakasta, koska sellaista ei vaan ole, puhdasta matematiikkaa!

      Siksi 20% pojista syrjäytyy, ne joilla on jo alkuaan heikommat lähtökohdat.
      Heille ei ole minkäänlaista elämisen oikeutusta nykysuomessa.

      Harmi että eivät kapinoi, erillaiset terroriteot ja ampumiset ovat erittäin toivottavaa jotta saadaan edes jonkilainen elämisenoikeutus myös miehille.

    • yuyuyuyuyuy

      Johtunee siitä, että mies ei saa enää olla se "luomakunnan kruunu" joka sai tyhjästä tittelinsä. Miehenkin pitää nykyään osallistua, panostaa ja huolehtia. Naiset ei enää passaa ja huolehdi miehen puolesta, vaan miehen pitää itse huolehtia.
      Miehiä ei enää nosteta jalustalle vauvan vaipanvaihtoseremonioissa, vaan miehen pitää vaihtaa vaippa siinä kun naisenkin. Fanfaarit ei enää miehelle soi kotitöistä, eikä lapsia hoitava mies ole sen kummempi, kun nainenkaan. Likaiset vaatteet odottaa miestä, jollei itse osaa pyykinkonetta käyttää ja ruoka-asioitakin pitää miehen miettiä. Naisetkin ovat nykyään elättäjiä, joten sekin titteli on viety ulottumattomiin, vaikka se on kovasti yritetty miehillä pitää. Vanhetakkin miehen nykyään pitää, eikä kukaan enää mielistele ja helpota tietä hokemalla kuinka komea sinusta on nyt vanhana tullutkaan. Kylmä realismi on kohdannut miehen, eikä naiset enää kanna sitä miehen puolesta.

      Miessukupolvet kehittyvät kokoajan. Nyt ollaan juuri siinä murrosvaiheessa ja nyt tippuu päitä. Muutama sukupolvi eteenpäin, niin mies osaa olla jo ihmisiksi.

      • uli.uli.haaskat

        Joko sait ? Tuliko pilu märäksi tuosta verbaali onanoinnista ? Ja sitten heräsitkin oma sormesi hiekkapilussasi ja hiestä märkänä, se olikin vain unta !

        Ja muuten sullekkin vitun vajakille tiedoksi :

        Mies ON luomakunnan kruunu, edelleenkin. Ja se arvon on meille antaneet ihan kuule isommat viskaalit isommista piireistä kuin tuollaiset vajakit osaa edes kuvitella. ja siihen on syynsä miksi mies on N:o 1 ja tuollaiset vitunkantotelineet "vasta" N:o 2. Ja ei, miehet eivät menetä syntymä oikeutena saatuaan titteliä & paikkaansa sen perusteella että tuollaiset vitunkantotelineet vinkuu netissä. Joo, ei. Tuollaisten bio-jätteiden kannattaisi pitää mielessään sellainen seikka, että ilman miehiä sinäkin haaska, elelisit edelleenkin pillu paljaana jossain maakuopassa ja järsisit jäisiä käpyjä ikenillä. Se oliskin näillä pakkasilla kylmää kyytiä eikä tuollaiset haaskat joutaisi kitisemään intjenetissä kun tarvisi hytistä kylmästä. Sehän se teidän haaskojen ongelma onkin, kun teillä on liian paljon joutilasta aikaa, niin te täytätte sen tuolla feministi-mädätyksellänne.


      • hermotko.meni
        uli.uli.haaskat kirjoitti:

        Joko sait ? Tuliko pilu märäksi tuosta verbaali onanoinnista ? Ja sitten heräsitkin oma sormesi hiekkapilussasi ja hiestä märkänä, se olikin vain unta !

        Ja muuten sullekkin vitun vajakille tiedoksi :

        Mies ON luomakunnan kruunu, edelleenkin. Ja se arvon on meille antaneet ihan kuule isommat viskaalit isommista piireistä kuin tuollaiset vajakit osaa edes kuvitella. ja siihen on syynsä miksi mies on N:o 1 ja tuollaiset vitunkantotelineet "vasta" N:o 2. Ja ei, miehet eivät menetä syntymä oikeutena saatuaan titteliä & paikkaansa sen perusteella että tuollaiset vitunkantotelineet vinkuu netissä. Joo, ei. Tuollaisten bio-jätteiden kannattaisi pitää mielessään sellainen seikka, että ilman miehiä sinäkin haaska, elelisit edelleenkin pillu paljaana jossain maakuopassa ja järsisit jäisiä käpyjä ikenillä. Se oliskin näillä pakkasilla kylmää kyytiä eikä tuollaiset haaskat joutaisi kitisemään intjenetissä kun tarvisi hytistä kylmästä. Sehän se teidän haaskojen ongelma onkin, kun teillä on liian paljon joutilasta aikaa, niin te täytätte sen tuolla feministi-mädätyksellänne.

        Hahahahaha, osu ja uppos :D


      • mitäsinneuppos
        hermotko.meni kirjoitti:

        Hahahahaha, osu ja uppos :D

        Suoraan reikäänkö?


    • Näin.täälläpäin.suomea

      Minulla on hyvä olla kun en kelepaa ikäiselleni naiselle - viisivuotta. Aina lähdette karkuun kun yritän juttusille, en käy paareissa, vakituinen työ, kohta asuntokin maksettu , ym, ym.
      Oisiko miettimisen paikka miksi te naiset näin teette.
      En syytä ketään !! mutta asia kummastuttaa.

    • pikkukääpiö

      Eipäs nyt unohdeta sitä faktaa että kyllä naisella ne todelliset paineet on siis jos paineiden mukaan haluaa elää... pitää olla ura mutta pitää olla myös hyvä äiti , tuota mutta neitsyt, laiha mutta isot tissit, älykäs mutta tyhmä blondi kelpaa kaikille (miehet pelkäävät älykkäitä naisia) pitää olla ura mutta pitää olla silti vähemmän uraa kuin miehellä. Sitten äitiys pitää hoitaa virheettömin jumaluuden perikuva mukaan sen sijaan miehen ei tarvitse kuin laittaa lapsi alulle sitten näistä syytetään aivan kaikesta. Ja kaikki tämä vain siksi koska nainen on vahvempi ja hän kestää vaikka roviolla poltetaan nainen nousee tuhkasta kuin feenix. Ja auta armias jos nainen suo itselleen hemmottelua niin tulee syyllistämis joukko ja lynkkaa näiden siitä hyvästä. Kyllä kelpais loma näin kymmenen vuoden jälkeen. Pitää etsiä se rikas kalju mies koska hän kelpaa juuri sellaisena kuin kaljamahan kanssa on.

      • .. Jooh.. Pelkkää NaisMäröintiä.. ;D


    • Yksinäinen-ätmi

      Yksinäisyydesta ja seksin puutteesta johtuu kaikki paha. Tuskin tiedätte siitä mitään, olkaa yksin 20 vuotta niin teillekkin tulee paha olo.

      • sinkkunainenn

        Olen ollut ja olen. Ei ongelmaa.


    • ilmeisesti

      Avaaja, pissis ei sitten kommentoi mitenkään lauseen pituista avaustaan ja vielä toisten kuvankin lisäsi siihen luvatta? Avaaja ei käyttänyt omaa kuvaansa, koska lapsethan sitä pelkäisi kun on ruma.yhäiti lestaadi jostain Åbon rantapuolelta.

      VOisitko sinä kysyä myös äidiltäsi, ilmeisessti ET.
      Mistä lie tuollaiset suolimasta sikisseet (ilman vanhempia) ja ovat töissä jossain virastossa.

      • palstan.sisältö

        Avaaja tässä, hei. Kun olin nuori niin mitään pissiksiä ei ollut. Pari aikuista lasta on jotka jo omillaan. Yh en ole ollut koskaan. Rumuudesta en tiedä koska kauneus on katsojan silmässä.
        Äiti kuollut lähes kaksi vuotta sitten yhdeksänkymppisenä. Eli en voi kysyä mitään.


    • viisasaikuinenneuvoo1900

      Miehet eivät uskalla näyttää tunteitaan eivätkä ole keskusteluhalukkaita. Kun itseä vaivannut asia ja surullisuus tai viha itää sisimmässä tarpeeksi pitkään, voi sillä hyvinkin olla kohtalokkaita seurauksia, kuten jonkun tappaminen tai pahoinpitely. Miehiä pitäisi kannustaa olemaan avoimempia.

    • ÄtmiToteaa

      MeeToo lisää pahoinvointia entisestään, varsinkin kilttien, ujojen, arkojen miesten sekä ätmien osalta, kun naisten lähestymisestä on tehty naisen ahditelua.

    • Niitti333

      Tuolla ylempänä nimìm crux kirjoitti hyvin.
      Maailma muuttuu nopeasti, miehet eivät pysy mukana. Mies tuntee olonsa vieraaksi tässä maailmassa.
      Naiset ovat nopeampia reagoimaan muutoksiin. Naiset sopeutuvat nopeammin, ovat joustavampia. Miehet ovat nykyään jotenkin hämmentyneitä, avuttomilta tuntuvia.

      Toisaalta on olemassa mìehiä jotķa ovat kuin kotoaan nykymaailmassa. Mistä se johtuu?
      Se johtuu siitä he ovat myöskin sopeutuneet, ovat joustavia suhteessa muutoksiin. He eivät pidä kiinni vanhoista miehenmalleista, eivät oleta että vanhat säännöt edelleen pätee.
      He siis ovat muuttuneet ''naisellisiksi''!

      • näintää

        Pelimiehiä ja aisureita on ollut aina. Pelimiehet käyttäytyvät kuin naiset ja aisurit käyttäytyvät kuin aisurit. Näiden ryhmien ulkopuolella oleva mies ryhmä on eksyksissä koska suurin osa naisista on nykypäivänä aika seonnutta massaa.


      • ryhmänulkopuolinennainen
        näintää kirjoitti:

        Pelimiehiä ja aisureita on ollut aina. Pelimiehet käyttäytyvät kuin naiset ja aisurit käyttäytyvät kuin aisurit. Näiden ryhmien ulkopuolella oleva mies ryhmä on eksyksissä koska suurin osa naisista on nykypäivänä aika seonnutta massaa.

        Niin on miehistäkin. Sitä massaa.


      • Niitti333
        näintää kirjoitti:

        Pelimiehiä ja aisureita on ollut aina. Pelimiehet käyttäytyvät kuin naiset ja aisurit käyttäytyvät kuin aisurit. Näiden ryhmien ulkopuolella oleva mies ryhmä on eksyksissä koska suurin osa naisista on nykypäivänä aika seonnutta massaa.

        Minä en kirjoittanut mistään pelimiehistä tai aisureista vaan nuorista miehistä jotka kouluttautuvat, pyrkivät eteenpäin, hankkivat työpaikan, hoitavat raha-asiansa, huolehtivat omalta osaltaan perheestään....
        Kun taas on sellaisia nuoria miehiä jotka juuttuvat paikoilleen, jättäytyvät työelämän ulkopuolelle vaikka ovat terveitä. Sitten jos ''tyttöystävä'' tulee raskaaksi, lapsi jätetään äidin huollettavaksi eikä elatusmaksuista huolehdita.
        Siis mikä tällaisia miehiä vaivaa? Kouluttautumattomuus ja vapaaehtoinen työttömyys sairastuttaa vuosien mittaan vaikka alussa mies on täysin terve.


      • eiole-
        ryhmänulkopuolinennainen kirjoitti:

        Niin on miehistäkin. Sitä massaa.

        Onko jotain muuta väitetty?


      • noonnoddvvdvdv

        No jos tarkastellaan sitä millaiset miehet nykyisinkin ovat ns. ytmejä niin aikas lailla samanlaisia he ovat kuin aikoinaan. Se herkän miehen ihanne jäi jonnekin ysärille hömppälehtiin.


    • Päteeyhtälaillanaiseenki

      Kyllähän he itsensä ja oman tunne-elämänsä pilaavat liialla viinanjuonnilla ja parisuhteen ulkopuolisella seksillä. Kumppani jättää ja sitten syytetään vain kumppania siitä omasta tukalasta olosta, kun ei osata puhua asioista niiden oikeilla syillä jo parisuhteen aikana. Puhumattomuus on se perimmäisin syy omaan pahaan oloon ja katkeruus kumpuaa niistä toistuvista parisuhteista, joissa tulee jätetyksi tai jättää, kun ei näe sitä omaa kasvunmahdollisuuttaan ihmisenä eikä uskalla kohdata itseään ja omia virheitään.

      • harvoinnäin

        Puhuminen auttaa vain jos molemmat osapuolet ovat siihen kykeneviä ja me-henkisiä.


    • Siitä kun Lasse Kukkonen pelaa maajoukkueessa vanhoilla meriiteillä.

      • ihmeellisiä.valintoja

        Ja se näkyy myös tuloksissa.


    • sitäsaamitätilaavittu

      Tekisitte muutakin kuin netissä notkumista päivät pitkät ehkä elämällä olisi jotain tarjottavaa teillekkin.

    • juoppokepulainen2

      paha olla koska matu voi raiskata salassa

      hesarin toimitus suojaa raiskauksen uhreja
      ja mahdollisesti tulevia raiskattuja

      salaamalla rikollisten raiskaajien nimet

      https://mvlehti.net/2018/02/18/nakokulma-hs-vihaa-mvta-koska-klikkaukset-mainostulot-ja-valheiden-paljastaminen/
      Hesarin toimittaja Tommi Nieminen syyttää MV:tä liian avoimesta tiedonvälityksestä:
      ”Esimerkiksi tuomittujen raiskaajien nimet ja kuvat julkaistiin, toisin kuin esimerkiksi HS tekee. HS:n perustelu ei ole suojella raiskaajia vaan nimenomaan näiden uhreja ja heidän yksityisyyttään.”

    • päivänvitsi
    • mitä.miehistä

      Mitä miesten pahoinvoinnista. On niitä tärkeämpiäkin juttuja maailmassa, kuten vaikkapa naisten pahoinvointi.

    • pettynyt.kunnollinen.N

      On todellakin. Nettimiehistä 60% on moukkia.

    • muttaeisenväliä

      Monista ihan aiheellisista asioista.

      • kysyvätkin

        Varsinkin nykyfeminismistä ja muista vastaavista öyhötyksistä.


    • "Suomalaisella miehellä" on aika typerää yleistämistä.

      Monilla on oikein hyvä olla. Minullakin. 🙂

    • tarvitaan

      Työtön mies on naiselle alempiarvoinen kuin aids-raiskaaja. Varsinkin jos on vielä kiltti, kunnollinen eikä käytä alkoholia tai ole tatuoitu jännäpaskaöykkäri. Vain lihaksikas, menestyvä/öykkäröivä ja sosiaalinen mies kelpaa naisille.

      Kiltillä miehellä ei tee mitään.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe