Nelos olut ei myy hyvin kaupoissa

Kaikysyäsaa

Nelos oluen myynti on takkuillut. Eikö ihmiset juo enää vai mikä siinä on syynä?

45

3701

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaupan keskusliikkeet päättivät ottaa uutuuslisää hiukan vahvemmasta kaljasta, mutta se kapsahti.

      Ei kansa ihan _niin_ tyhmää ole.

      • Anonyymi

        Kyllä sitä ostetaan on se parempaa kuin keskari


    • Gnuk

      Kyllä se on se edullisin, mikä myy ja mitä juodaan... :D

    • Eikös kaikkien kannalta hyvä lopputulema ole, että kansa ostaa samanlaisia juomia kuin ennenkin, mutta nyt sen vaan voi tehdä helpommin käymättä valtion monopolissa. Vielä kun saataisiin viinat, viinit ym. alkosta sekatavarakauppoihin.

    • Mitä väliä vajaalla prosentilla on kun hinta on lähes tuplaten?

      • Kyllä sillä on väliä, että jotkut hyvät oluet pääsevät ruokakauppoihin. Ehkä siinä merkityksessä prosenttia saisi olla jopa korkeampi? Nyt pelkästään alkonhyllyillä olevat laatuoluet päättyvät suurempiin marketteihin.

        Itse kävin tässä vuosina 2015-2016 asioimassa Alkossa juuri tiettyjen olueiden takia. Muistaakseni esimerkiksi Stella Artois oluessa taisi olla liian korkea prosenttimäärä lievästi kaupan puolelle. Sitä hyvää olutta sai vain Alkosta. Ei ollut Pilkon Citymarketin puolella samaa merkkiä. Nyt saisin mahdollisesti Stellaa myös Citymarketista ja halvemmalla - siinä se oleellinen muutos. Joensuussa Pilkon ostoskeskuksessa on sekä Citymarketti että Alko. Mieluummin asioi siellä halvemman eli Citymarketin puolella.

        Huomauttaisin sen, että en ole vuodesta 2017 lähtien ostanut mitään alkoholia. Viime vuonna join vain ehtoollisviiniä kirkossa. Nyt sekin on alkoholitonta, sillä olen hetkellisesti absolutisti. Sen takia uudistuksella ei ole mitään merkitystä elämääni.


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Kyllä sillä on väliä, että jotkut hyvät oluet pääsevät ruokakauppoihin. Ehkä siinä merkityksessä prosenttia saisi olla jopa korkeampi? Nyt pelkästään alkonhyllyillä olevat laatuoluet päättyvät suurempiin marketteihin.

        Itse kävin tässä vuosina 2015-2016 asioimassa Alkossa juuri tiettyjen olueiden takia. Muistaakseni esimerkiksi Stella Artois oluessa taisi olla liian korkea prosenttimäärä lievästi kaupan puolelle. Sitä hyvää olutta sai vain Alkosta. Ei ollut Pilkon Citymarketin puolella samaa merkkiä. Nyt saisin mahdollisesti Stellaa myös Citymarketista ja halvemmalla - siinä se oleellinen muutos. Joensuussa Pilkon ostoskeskuksessa on sekä Citymarketti että Alko. Mieluummin asioi siellä halvemman eli Citymarketin puolella.

        Huomauttaisin sen, että en ole vuodesta 2017 lähtien ostanut mitään alkoholia. Viime vuonna join vain ehtoollisviiniä kirkossa. Nyt sekin on alkoholitonta, sillä olen hetkellisesti absolutisti. Sen takia uudistuksella ei ole mitään merkitystä elämääni.

        Aivan totta. Enpä tuossa vastauksessani ottanut tuota huomioon.

        Minä join alkoholia viimeksi eilen. Mulla on tässä lähellä yksi "merihotelli", jonka loungessa tykkään välillä käydä istumassa, katselemassa maisemia ja kuuntelemassa hyvää musiikkia.
        Siinä ohessa otan yhden, vaikka jallusnapsin ja kupposen kahvia. Tykkään sen paikan ilmapiiristä, siitä hiljaisesta puheensorinasta ja pehmeistä nojatuoleista..Yleensä käyn siellä yksin, nyt oli tää mun mies mukana.. Ei vetoa hämyiset baarit muhun, ei ainakaan enää.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Aivan totta. Enpä tuossa vastauksessani ottanut tuota huomioon.

        Minä join alkoholia viimeksi eilen. Mulla on tässä lähellä yksi "merihotelli", jonka loungessa tykkään välillä käydä istumassa, katselemassa maisemia ja kuuntelemassa hyvää musiikkia.
        Siinä ohessa otan yhden, vaikka jallusnapsin ja kupposen kahvia. Tykkään sen paikan ilmapiiristä, siitä hiljaisesta puheensorinasta ja pehmeistä nojatuoleista..Yleensä käyn siellä yksin, nyt oli tää mun mies mukana.. Ei vetoa hämyiset baarit muhun, ei ainakaan enää.

        Onko "merihotelli" kenties Kalastajatorppa? Itse olen siellä meinannut järjestää "viimeisen ehtoollisen" jossain kabinetissa, kun täytän 60 vuotta. Siihen vielä vuosia ja saa olla yhden kokonaisen vuosikymmenen miettimättä sitä. Sitten valitettavasti jo 2030-luvulla sellaisen järjestäminen on edessä. Silloin yritän saada Kalastajatorpalta kabinettitarjouksen kymmennille ihmisille: kalaa valkoviinillä. Eli en minäkään meinaan alkoholitta koko elämääni viettää.

        Lisäksi olen puhut systerille, että saa järjestää häittensä syömis- ja juomispuolen hotelli Kämpissä. Minulla on haaveena juoda siellä shampanjaa, kun systerin onnen kunniaksi. Nyt hän jo pitkään asunut rikkaan liikemiehen kanssa yhdessä. Saisivat virallistaa suhteensa myös maistraatissa ja mennä naimisiin.

        Eli kyllä minäkin juon näillä näkymillä valkoviiniä ja shampanjaa, silloin, kun se tuntuu tarpeelliselta.

        Ai, sinä olet naimisissa. Joskus aikaisemmin kävi mielessä se, että olet nainen.

        Puheesi viittaa jotenkin seuraavaan hotelliin, jossa olen tällä vuosikymmenellä käynyt pari kertaa?

        http://www.hiltonhotels.com/fi_FI/suomi/hilton-helsinki-kalastajatorppa/


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Onko "merihotelli" kenties Kalastajatorppa? Itse olen siellä meinannut järjestää "viimeisen ehtoollisen" jossain kabinetissa, kun täytän 60 vuotta. Siihen vielä vuosia ja saa olla yhden kokonaisen vuosikymmenen miettimättä sitä. Sitten valitettavasti jo 2030-luvulla sellaisen järjestäminen on edessä. Silloin yritän saada Kalastajatorpalta kabinettitarjouksen kymmennille ihmisille: kalaa valkoviinillä. Eli en minäkään meinaan alkoholitta koko elämääni viettää.

        Lisäksi olen puhut systerille, että saa järjestää häittensä syömis- ja juomispuolen hotelli Kämpissä. Minulla on haaveena juoda siellä shampanjaa, kun systerin onnen kunniaksi. Nyt hän jo pitkään asunut rikkaan liikemiehen kanssa yhdessä. Saisivat virallistaa suhteensa myös maistraatissa ja mennä naimisiin.

        Eli kyllä minäkin juon näillä näkymillä valkoviiniä ja shampanjaa, silloin, kun se tuntuu tarpeelliselta.

        Ai, sinä olet naimisissa. Joskus aikaisemmin kävi mielessä se, että olet nainen.

        Puheesi viittaa jotenkin seuraavaan hotelliin, jossa olen tällä vuosikymmenellä käynyt pari kertaa?

        http://www.hiltonhotels.com/fi_FI/suomi/hilton-helsinki-kalastajatorppa/

        Ei kai sen niin väliä mikä hotelli on kyseessä... En minä naimisissa ole, enkä menekään. Susipari, kuten ennen sanottiin.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ei kai sen niin väliä mikä hotelli on kyseessä... En minä naimisissa ole, enkä menekään. Susipari, kuten ennen sanottiin.

        Wwiwuw: "Ei kai sen niin väliä mikä hotelli on kyseessä... En minä naimisissa ole, enkä menekään. Susipari, kuten ennen sanottiin."

        On niitä merihotelleja muuallakin. Ei sillä ole väliä, kunhan kyselin. No, minulla on monta sukulaisparia, jotka ovat vain kihloissa ja naimisiinmenosta ei ole mitään tietoa. Osalla pareista on myös yhteisiä lapsia, mutta ei mitään aviovihkimystä. Lapset taitaa kumminkin olla kastettuja, mikäli oikein muistan.

        Nykyaikana kaupungeissa on vaikka minkälaisia viritelmiä. Ne ovat jo niin yleisiä, että perinteet murtuvat. Samoin pian kaatuu ilmeisesti Alkon monopoli, sillä kansa taitaa haluta liberaalimman alkoholipolitiikan?

        Nelosolut ei taida hyvin myydä, sillä ei prosentteja pääosalta osteta vaan maistuvaa olutta. Jotkut hyvät oluet ovat yli 5 prosenttisia, mutta ehkä veron takia kansa juo mieluummin keskiolutta eli kaupat pettyivät pahasti uudistuksessa. Kansa juo sitä olutta, jota verotetaan vähemmän? Itse kannatan alkoholin verotusta, sillä en absolutistina sitä käytä. Tässä ostin ravintolassa viiniä pullon, joka maksoi noin yhdeksän euroa. Se oli halvempaa sen takia, että siinä ei ollut ollenkaan alkoholiveroa, kun prosentteja oli nolla eli se oli alkoholitonta viiniä. Viini maistuu, kunhan se on alkoholitonta. :)


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Wwiwuw: "Ei kai sen niin väliä mikä hotelli on kyseessä... En minä naimisissa ole, enkä menekään. Susipari, kuten ennen sanottiin."

        On niitä merihotelleja muuallakin. Ei sillä ole väliä, kunhan kyselin. No, minulla on monta sukulaisparia, jotka ovat vain kihloissa ja naimisiinmenosta ei ole mitään tietoa. Osalla pareista on myös yhteisiä lapsia, mutta ei mitään aviovihkimystä. Lapset taitaa kumminkin olla kastettuja, mikäli oikein muistan.

        Nykyaikana kaupungeissa on vaikka minkälaisia viritelmiä. Ne ovat jo niin yleisiä, että perinteet murtuvat. Samoin pian kaatuu ilmeisesti Alkon monopoli, sillä kansa taitaa haluta liberaalimman alkoholipolitiikan?

        Nelosolut ei taida hyvin myydä, sillä ei prosentteja pääosalta osteta vaan maistuvaa olutta. Jotkut hyvät oluet ovat yli 5 prosenttisia, mutta ehkä veron takia kansa juo mieluummin keskiolutta eli kaupat pettyivät pahasti uudistuksessa. Kansa juo sitä olutta, jota verotetaan vähemmän? Itse kannatan alkoholin verotusta, sillä en absolutistina sitä käytä. Tässä ostin ravintolassa viiniä pullon, joka maksoi noin yhdeksän euroa. Se oli halvempaa sen takia, että siinä ei ollut ollenkaan alkoholiveroa, kun prosentteja oli nolla eli se oli alkoholitonta viiniä. Viini maistuu, kunhan se on alkoholitonta. :)

        On myös sellainen mahdollisuus, että olenkin mies. ;)

        Sinähän kerran sanoit, koskien Haavistoa, että et ikinä homoa voisi äänestää. Miten sitten "susiparien" suhteen, Raamattuhan julistaa, että aviottoman seksin harjoittajat pitäisi kivittää hengiltä. Tuskin kannatat, mutta homoutta pidät syntinä, ja siksi et voi homoa äänestää? Jos on noin, niin se on vain omien ennakkoluulojen ja arvojen ulkoistamista "kauniimpiin" kääreisiin. Sama asia naispappeuden suhteen.

        Heh, aika loikka nelosoluesta..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        On myös sellainen mahdollisuus, että olenkin mies. ;)

        Sinähän kerran sanoit, koskien Haavistoa, että et ikinä homoa voisi äänestää. Miten sitten "susiparien" suhteen, Raamattuhan julistaa, että aviottoman seksin harjoittajat pitäisi kivittää hengiltä. Tuskin kannatat, mutta homoutta pidät syntinä, ja siksi et voi homoa äänestää? Jos on noin, niin se on vain omien ennakkoluulojen ja arvojen ulkoistamista "kauniimpiin" kääreisiin. Sama asia naispappeuden suhteen.

        Heh, aika loikka nelosoluesta..

        Wwuwuw: "Tuskin kannatat, mutta homoutta pidät syntinä, ja siksi et voi homoa äänestää? Jos on noin, niin se on vain omien ennakkoluulojen ja arvojen ulkoistamista "kauniimpiin" kääreisiin. Sama asia naispappeuden suhteen."

        No sanotaan, että minun suhtautumisen tietynlaisiin vähemmistöihin on muuttanut muutama lesbo, bi ja homo. Itseeni on joskus ihastunut bi-nainen ja muutama homo. Näitten ihastuminen on muuttanut minut, siksi olen vähän sallivampi. En kannata vaan homoa presidentiksi, en sallisi vähemmistöille adoptio-oikeutta tai kirkkohäitä. Melkein kaikessa muussa olen sallivampi. Abortiikin en ole aivan niin tiukka kuin jotkut muut uskovaiset.

        Naispappeuden olen hyväksynyt yhden naispapin kautta. Kerran hän pyysi luoksensa kirkon jälkeen. Hän näki minut ilmeisesti mahdollisena aviomiesmahdollisuutena. Hänellä oli vähän yli 30-vuotiaana naisena kenties sellaisia haaveita. En ollut hänelle oikea mies, mutta hänen myötään aloin suhtautumaan positiivisesti naispappeihin, kun oppi yhden naisen hyvin tuntemaan. Samoin sallin sitä edellisenä syksynä yhden homon tulla tuttavapiiriini, kun tämä ihastunut homo lähestyi minua.

        En siis tuomitse vähemmistöjä ja oikeastaan hyväksyn heidät, vaikka en ole sallimassa heille adoptio-oikeutta tai kirkkohäitä. Ehkä olen hiven liberaali, vaikka monet pitävät melko konservatiivina.


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Wwuwuw: "Tuskin kannatat, mutta homoutta pidät syntinä, ja siksi et voi homoa äänestää? Jos on noin, niin se on vain omien ennakkoluulojen ja arvojen ulkoistamista "kauniimpiin" kääreisiin. Sama asia naispappeuden suhteen."

        No sanotaan, että minun suhtautumisen tietynlaisiin vähemmistöihin on muuttanut muutama lesbo, bi ja homo. Itseeni on joskus ihastunut bi-nainen ja muutama homo. Näitten ihastuminen on muuttanut minut, siksi olen vähän sallivampi. En kannata vaan homoa presidentiksi, en sallisi vähemmistöille adoptio-oikeutta tai kirkkohäitä. Melkein kaikessa muussa olen sallivampi. Abortiikin en ole aivan niin tiukka kuin jotkut muut uskovaiset.

        Naispappeuden olen hyväksynyt yhden naispapin kautta. Kerran hän pyysi luoksensa kirkon jälkeen. Hän näki minut ilmeisesti mahdollisena aviomiesmahdollisuutena. Hänellä oli vähän yli 30-vuotiaana naisena kenties sellaisia haaveita. En ollut hänelle oikea mies, mutta hänen myötään aloin suhtautumaan positiivisesti naispappeihin, kun oppi yhden naisen hyvin tuntemaan. Samoin sallin sitä edellisenä syksynä yhden homon tulla tuttavapiiriini, kun tämä ihastunut homo lähestyi minua.

        En siis tuomitse vähemmistöjä ja oikeastaan hyväksyn heidät, vaikka en ole sallimassa heille adoptio-oikeutta tai kirkkohäitä. Ehkä olen hiven liberaali, vaikka monet pitävät melko konservatiivina.

        Oletpas sinä sitten ihastuttava. Ihan täytyy tässä siten sanoa, että mä en ole sinuun yhtään ihastunut. Ei mitenkään pahalla, mutta ettei tule väärinkäsityksiä.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Oletpas sinä sitten ihastuttava. Ihan täytyy tässä siten sanoa, että mä en ole sinuun yhtään ihastunut. Ei mitenkään pahalla, mutta ettei tule väärinkäsityksiä.

        "Oletpas sinä sitten ihastuttava. Ihan täytyy tässä siten sanoa, että mä en ole sinuun yhtään ihastunut. Ei mitenkään pahalla, mutta ettei tule väärinkäsityksiä."

        Tarkennetaan se, että niitä homoja ihastui silloin, kun ikää minulla oli 2X eli olin 20-luvullani. Yksi tekijä oli nuoruus ja jonkinlainen seksuaalinen viehättävyys. Myös siinä saattoi olla jotain henkistäkin eli ei minuun pelkän ulkonäön takija ihastuttu. Täällä netin kautta ei voi oikein hurmata tai ei haluakaan. Yksi nainen löysi lapsiensa isän täältä, mutta ei kai tekstejä tänne lähettämällä ketään saa ihastumaan. Jostain saattaa kylläkin vähän enemmän pitää kuin toisesta.

        Oliko se eilen, kun yksi italialainen nainen hymyili minulle tosi voimakkaasti. En ollut hurmannut häntä vaan olin keskustellut hänen kannaltaan rakentavasti. Olin vastannut osittain niihin haluihin, joita hänellä oli Suomen vaihto-opiskelija seikkailullaan rakentanut. Puhuin pohjoisen Suomen kesäkuun keskiyön auringosta ja siitä, että ehkä Joensuussa kesäkuussa järvien vesi on aika kylmää, kun hän haaveili uimisesta ja kesäviettämisestä bikineissä. Olin ystävällisesti hänelle puhuva henkilö, jolle sitten hymyiltiin. En ollut niin hirvittävän ihastuttava, sillä pärstästäni näki, että olen reilusti yli 30-vuotias ja en enää mikään seksipommi. Hymyn aiheutti ystävällinen puhelu ja hänen tarpeittensa huomioiminen. Oikeastaan tämä italiatar on tosi kaunis, miksi hänen hymyilemisensä piristää kovasti päivää yliopiston käytävillä.

        Hyvää iltaa, sillä lopettelen tänään tähän! Hyviä öitä! :)


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        "Oletpas sinä sitten ihastuttava. Ihan täytyy tässä siten sanoa, että mä en ole sinuun yhtään ihastunut. Ei mitenkään pahalla, mutta ettei tule väärinkäsityksiä."

        Tarkennetaan se, että niitä homoja ihastui silloin, kun ikää minulla oli 2X eli olin 20-luvullani. Yksi tekijä oli nuoruus ja jonkinlainen seksuaalinen viehättävyys. Myös siinä saattoi olla jotain henkistäkin eli ei minuun pelkän ulkonäön takija ihastuttu. Täällä netin kautta ei voi oikein hurmata tai ei haluakaan. Yksi nainen löysi lapsiensa isän täältä, mutta ei kai tekstejä tänne lähettämällä ketään saa ihastumaan. Jostain saattaa kylläkin vähän enemmän pitää kuin toisesta.

        Oliko se eilen, kun yksi italialainen nainen hymyili minulle tosi voimakkaasti. En ollut hurmannut häntä vaan olin keskustellut hänen kannaltaan rakentavasti. Olin vastannut osittain niihin haluihin, joita hänellä oli Suomen vaihto-opiskelija seikkailullaan rakentanut. Puhuin pohjoisen Suomen kesäkuun keskiyön auringosta ja siitä, että ehkä Joensuussa kesäkuussa järvien vesi on aika kylmää, kun hän haaveili uimisesta ja kesäviettämisestä bikineissä. Olin ystävällisesti hänelle puhuva henkilö, jolle sitten hymyiltiin. En ollut niin hirvittävän ihastuttava, sillä pärstästäni näki, että olen reilusti yli 30-vuotias ja en enää mikään seksipommi. Hymyn aiheutti ystävällinen puhelu ja hänen tarpeittensa huomioiminen. Oikeastaan tämä italiatar on tosi kaunis, miksi hänen hymyilemisensä piristää kovasti päivää yliopiston käytävillä.

        Hyvää iltaa, sillä lopettelen tänään tähän! Hyviä öitä! :)

        Hyviä öitä ja kauniita unia. Minäkin menen nyt nukkumaan.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Hyviä öitä ja kauniita unia. Minäkin menen nyt nukkumaan.

        Itse tulin katsoneeksi tänä iltana (lauantai 10.2.2018) Cheekistä Ventola "Yökylässä" ohjelmasta. Cheek juo alkoholia. Hän saattaa olla sellainen, joka ottaa sitä A-olutta kaupasta, kun musiikilla tullut niin rikkaasti, että oluen hinnalla ei ole mitään väliä.

        Eli rikkaat ostavat kalliimpaa voimakkaamman vaikutuksen oluita. Lisäksi mukana on erikoisoluita ja muita juomia, joita varakkailla mukaan kaupoista lähtee? Rikkaat kuluttajat haluavat myös viinit Suomessa ruokakauppoihin? Oletko sinä myös kannattamassa sellaista? Olen varma, että viinit käyvät paremmin kauppansa kuin voimakkaammat oluet ja longdrinkit?

        Hyvää viikonloppua!


    • Ei nelonen ole ollutkaan missään vaiheessa suosituin vaihtoehto.

      Esimerkiksi kapakoissa myydystä oluesta 80% on koko ajan ollut keskaria vaikka keskarin ja nelosen hintaero kapakoissa ei ole ollut mikään merkittävä.

      Vähittäiskaupassa taas hintaero on huomattava eikä se ainakaa yllytä ostamaan nelosta, jos keskari muutenkin on ollut jo ennestään suositumpi.

      • Ei ole ollut koko ajan. Minun muistin mukaan baareissa ei ennen muuta myytykään kuin nelosta.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ei ole ollut koko ajan. Minun muistin mukaan baareissa ei ennen muuta myytykään kuin nelosta.

        No en ole itse mitään pitkän ajan seurantaa nähnyt mutta noin joku asiantuntija selitti kymppiuutisissa vähän ennenkuin nykyinen laki tuli voimaan.


      • Buhahaha
        Wwuwuw kirjoitti:

        Ei ole ollut koko ajan. Minun muistin mukaan baareissa ei ennen muuta myytykään kuin nelosta.

        No sitten et ole paljon baareissa käynyt. Tai sitten olet käynyt aika humalahakuisella porukalla.


      • Buhahaha kirjoitti:

        No sitten et ole paljon baareissa käynyt. Tai sitten olet käynyt aika humalahakuisella porukalla.

        En tarkoittanut mitään henk.koht. muistoja, vaan jotain mistä olen lukenut/ kuullut. Kuten siitäkin, että ravintoloissa piti aikoinaan tilata jotain syötävää ennenkuin sai tilata alkoholia, tai että naiset eivät päässeet ravintolaan yksin. Ja keskarin tullessa kauppoihin, ilmestyi myös paljon keskiolutbaareja.


      • Buhahaha
        Wwuwuw kirjoitti:

        En tarkoittanut mitään henk.koht. muistoja, vaan jotain mistä olen lukenut/ kuullut. Kuten siitäkin, että ravintoloissa piti aikoinaan tilata jotain syötävää ennenkuin sai tilata alkoholia, tai että naiset eivät päässeet ravintolaan yksin. Ja keskarin tullessa kauppoihin, ilmestyi myös paljon keskiolutbaareja.

        70-luvusta on jo vähän aikaa, sisko hyvä.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        En tarkoittanut mitään henk.koht. muistoja, vaan jotain mistä olen lukenut/ kuullut. Kuten siitäkin, että ravintoloissa piti aikoinaan tilata jotain syötävää ennenkuin sai tilata alkoholia, tai että naiset eivät päässeet ravintolaan yksin. Ja keskarin tullessa kauppoihin, ilmestyi myös paljon keskiolutbaareja.

        60-luvulla ravintolassa tosiaan piti syödä, jos halusi tilata alkoholia. Yhdellä ruoka annksella sai juoda kolme alkoholiannosta.

        Yleensä baarissa tilattiin sitten voileipä aina kolmea paukkua kohti.


      • Buhahaha kirjoitti:

        70-luvusta on jo vähän aikaa, sisko hyvä.

        Niin on, mutta on se silti ollut olemassa. Mäkin olin silloin olemassa. Tietääkseni,


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Niin on, mutta on se silti ollut olemassa. Mäkin olin silloin olemassa. Tietääkseni,

        Kuinka monta vuotta elit 70-luvusta...no en suoraan kysy kun eihän naisilta saisi kysyä ikää vanhojen hyvien tapojen mukaan.

        Minä ehdin nähdä 70-lukua sellaisen vuokden ja kaksi kuukautta.


      • hullu_ukko kirjoitti:

        Kuinka monta vuotta elit 70-luvusta...no en suoraan kysy kun eihän naisilta saisi kysyä ikää vanhojen hyvien tapojen mukaan.

        Minä ehdin nähdä 70-lukua sellaisen vuokden ja kaksi kuukautta.

        Jaa, no sähän kakara olet. Mä näin kaikki kymmenen. Syntymävuosi -69.


      • Buhahaha
        Wwuwuw kirjoitti:

        Niin on, mutta on se silti ollut olemassa. Mäkin olin silloin olemassa. Tietääkseni,

        Juu juu mutta sen jälkeen on ollut monta vuosikymmentä, ja alkoholikulttuuri on sinä aikana muuttunut niin kovasti että esimerkkien haku 60-luvulta asti on aika heikko veto. Varsinkin jos sillä oli tarpeen hakea jotain tukea sille tuulesta temmatulle väitteelle että A-olut olisi aina ollut se suosituin olut baareissa. Kun kerran väite ei edes perustu omaan kokemukseesi jota kohta viisikymppisenä on kuitenkin ollut aika kerryttää,


    • sakuhalpaölle

      Pidän nelosesta, mutta en osta sitä suomesta ja juonkin pelkkää kolmosen halvinta rapakaljaa mikä ikinä onkaan sillähetkellä tarjouksessa. Virosta käyn kerran tai kaks vuodessa hakemassa kymmenen laatikkoa nelosta.

    • Ei kai nelosoluen myynti ole erityisemmin takkuillut?

      Myynti lienee pysynyt samoissa lukemissa kuin ennenkin, nyt vain ei tarvitse hakea noita vahvempia oluita ja lonkeroita Alkosta.

    • Viinamies--

      Mitä te kaljalitkuu juotte kun viinasta sitä känniin tulee

    • Kuka on vastuussa hanttipolitiikasta? Olisiko syytä kyseenalaistaa muitakin kiellettyjä aiheita ja veroja, ihmisiä on peloiteltu ja johdettu harhaan milloin milläkin verukkeella. Itse ole sitä mieltä, että kaikki "puskat ja roskat" saa painua helvettiin kertomaan mielipiteensä, koska tekevät ainoastaan hallaa yhteiskunnalle omalla politiikallaan, mistä vielä saavat palkkanssa.

      • Kepu on vastuussa hanttipolitiikasta.

        Santeri Alkio raittiusmiehenä linjasi sata vuotta sitten että alkoholi turmelee kansakunnan, ja siitä lähtien kepu on yrittänyt kieltää alkoholin. Alkio sai aikoinaan ajettua kieltolain, mutta onneksemme se kumottiin ja alkoholin myynti jatkui 5.4.1932 klo 10:00.


    • Poikaystävämies

      Ostin latvaista 25 laatikkoo olutta. Menee jonkun aikaa kun tarvii ostaa täältä suomesta mitään. Siellä laatikko maksoi 12 euroa

    • Poikaystävämies

      Ostin latviasta 25 laatikkoo olutta. Menee jonkun aikaa kun tarvii ostaa täältä suomesta mitään. Siellä laatikko maksoi 12 euroa

    • Kaikki on vetänyt naltreksonnii.. ei tee mieli enää.. ja miitoo hehee..metoo.. hohoo. kauna katkeruus kosto ja kalja.. sinkkuihmiset on vaikeita?..jotain lääkettä pitäs varmaa vetää siihenkin?

      • Vieteri_ukko

        Ou iänet!


      • otalissää

        ota heti lisää hyvää liäkettä.


    • Viinamies--

      Hakekaa viinat ulkomailta. Jos yhä useampi hakis ulkomailta kaljat ja viinat niin hallituksen on pakko alentaa viinaveroa

    • Juon kolmosta ja nelosta. Ihan sama mitä maksaa, kunhan on hyvää ja usein on.

    • Poikamiesiunkuinen

      Ostin latvatieltä 25 laatikkoo olutta. Menee jonkun aikaa kun tarvii ostaa täältä pari laatiikoo lonkeroo. Siellä laatikko maksoi 14 euroa

    • Oppikaa

      Paljon kuulee ihmeellisiä väitteitä vahvemman oluen huomattavasti korkeamman hinnan johtuvan verotuksesta. Ihmiset eivät osaa tarkistaa faktoja pöhnässään, vaan uskovat kaiken aivopesun.

      Oluen alkoholivero riippuu lineaarisesti vahvuudesta. Hintaero tölkkiä kohden on siis mitätön:
      4,6% n. 54c
      5,4% n. 63c

      n. 28c/litra

      Myös valmistusprosessi on sama. Baltiaanhan suomalaiset panimot kuskaavat edullista vahvempaa olutta. Kyse on kaupan katteista.

      • Aha..Luin juuri, että kuutta kolmosta vastaa 5,13 nelosta, siis pientä tölkkiä.


    • urposipilä

      eihän näitä nelosia edes löydä kaupoista, vaikea ostaa kun ei ole tarjolla. ei sitä jaksaisi jokaista pulloa käännellä että onko tämä nyt sitä nelosta vaiko ei. Kaupat voisivat skarpata asiassa!

    • Ätminki

      Ensi viikolla latviaan. Siellä koppa sandelsia maksaa 9.99 tai ja muut kaljat alle.

    • Anonyymi

      Taitaa olla kesälomat menossa, koska 4vuotta vanha ketju on nostettu taas keskustelu aiheeksi. Onko todella aiheista pulaa, kun pitää saada jotain palstan täytettä?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe