On käynyt mielessä ostaa käytetty auto, mutta merkistä en ole vielä varma. Minulla on ollut tähän asti vuoden 1989 peugeot 405 ja vuoden 2000 ford mondeo. Yksi tuttava taksi-yrittäjä on kehunut volvoa. Että on kestävä kone, eikä isompia huoltoja ole tarvinnut tehdä vaikka mittarissa 500 000 km. Kunhan huolehtii moottorin nesteistä ja jakopään kunnosta säänöllisesti. Itseltä käy mm. puslien vaihto, iskarien ja jousien vaihto, jarrujen huolto ja suodattimien vaihto (öljy, raitisilma jne.). Kuitenkin vaativat konehuoneen hommat jätän ammattilaisille. Fordista on jäänyt mieleen se, että ovat oikeita ruostepesiä. Joten oon ajatellut Volvo V-sarjan autoa. Vuosimalli >2005. Budjetti n. 7000€ ja vuoden päästä pari tonnia enemmän.
Mutta ajattelin kysyä vielä, että onko Volvo kestävä ja luotettava? Kannattaako semmoista hankkia?
Kannattaako hankkia käytetty Volvo?
6
2172
Vastaukset
- Bälleralleraa
Ei
Jos kyse on tunnepuolen ostamisesta niin sitten kannattaa auto ostaa, vaikka volvo..- mersunjälkeenomistan
Ongelmana on se että Volvo on ruosteeton auto.
- 3465654
V70 taisi olla laadukkaimmillaan mk2 ennen faceliftiä, muistaakseni 2000-2004, silloin tehtiin vielä Ruotsissa. Näin ainakin tuttu autokorjaaja sanoi joka itsekin ajelee Volvoilla täällä rannikkopohjanmaalla missä 50% autoilijoistakin ajaa Volvoilla. Mk2 faceliftin jälkeen taisi alkaa Belgialainen ja Kiinalainen kura.
Onhan noissakin tyyppivikoja, esim 2.4 bensakoneessa kaasuläppäkotelossa kuluu jotain ja vaatii uuden kotelon (pelkkä alkuperäisosa 800e) jos haluaa moottorivalon sammumaan. Etupäässä alustakaan ei tahdo kestää painoa jos ajelee kuoppiin, sitten tulee laaker/iskari/jousiremonttia eikä varaosat Volvoon halpoja. (1000e pelkkiin osiin kun soratiellä ajoin hieman suurempaan kuoppaan)
Muttei hirveästi vikoja kuitenkaan ja paras ettei millään ruostu. Mukava/hiljainen ja hyvä ajettavuus.- HiemanVanhanaikainen
Jep. Melko kallis auto ylläpidettäväksi. Esimerkiksi alustan osia kuluu paljon ja ovat hinnoissaan, myös erilaisia sähkövikoja esiintyy. Ei myöskään mikään erityisen vähäjanoinen, edes dieselinä. Sinällään moottorit kyllä kestää eikä ruostu pahasti. En kuitenkaan itse ostaisi juuri kalliiden ylläpitokulujen takia.
- ensuosittele
Unohtiko taksikuski unohti kertoa että automaattilaatikko on vaihdettu kahdesti ja hiukkasloukku - kestää n. 200tkm taksikäytössä... Mikä tahansa diesel kestää 500 000 - osta vaikka se 80-luvun 123 mersu. Toki diesel-moottorit kestävät sitä paremmin mitä vähemmän puhdistustekniikkaa niissä on..
- volvobmvalmet
Ostin volvo s80 2,5 turbo dieselin 140hv. Korissa ei ruosteita ja säännöllisesti massailtu finikorilla. ajettu 375 000 tkm ja moottori tuntuu kuin olisi vasta sisäänajettu. Ei vie öljyä, eikä nesteitä. Säännöllisesti aina volvolla huollettu. Ei mitään suurempia ole ollut. Jakopää hilppeineen ja töineen volvolla n.850 eur. tinkimisen jälkeen. Osat 490eur. Menee jakoremmi ja pumpun remmi ym. Tämä volvon moottori on Audin. 5 pyttynen.Se herätti mielenkiintoa, että esim volkswagen transporteris ihan sama kone niin vaihtoväli on 120tkm tai 6 vuotta. Volvo taasen ilmoittaa 120tkm mutta 4 vuotta. Eli minä ajan 5 vuotta remmillä, ehkä tuon kuusikin. Suosittelen Volvoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3472784Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201549Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151026Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57997Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27944En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82923Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898- 80898
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839