Yksinäinen elämä

SoliterniuM1977__

Mitä täällä ajatellaan yksinäisestä elämästä? Tarkoitan siis sitä, että elää yksin aina omilleen muuttamisesta hautaan asti.

Minun kohdalla tämä on nyt tullut todeksi ja olen sen pikkuhiljaa alkanut hyväksymään. Vielä jokin vuosi sitten minulla oli unelmia ja toiveita, että jospa se minunkin elämääni se nainen tulisi ja menisin naimisiin ja ehkä yhden lapsenkin tekisimme. No näin ei käynyt. Isoin syypää siihen olen tietysti minä itse, vaikka kyllä tällä baari-/yökerhokulttuurilla on oma vaikutuksensa asiaan. Minä kun en käy niissä. En ole koskaan käynyt.

Nyt 40v miehenä sitä vaan katsoo omia luokkakavereitaan, työkavereita ja muitakin oman ikäisiä normaaleja miehiä ja huomaa miten erilaista minun elämäni on heihin verrattuna. Heillä on vaimo ja lapsia, lapsetkin jo melkein teinejä, on oma asunto/omakotitalo tietenkin ja jopa parikin autoa jne jne. Minä asun vuokralla pienessä kaksiossa, en ole ajanut ajokorttia ja harrastukseni ovat olleet aikalailla samoja viimeiset 20 vuotta: videopelit, elokuvat, sarjat, kitaransoittaminen, musiikin kuunteleminen, kirjat, kotitreenaaminen käsipainoilla ja kehonpainoilla.

Syitä tähän: koulukiusaamisesta tulleet traumat, heikko itsetunto, heikko itsevarmuus, ihmispelko. Toki olen paljon näistä parantunut, mutta en kuitenkaan hakeudu sosiaalisiin tilanteisiin. Olen kyllä sosiaalinen, kun olen tilanteissa. Konservatiivinen maailmankuva (kristitty), vaikka enää en kirkoissa käykään, silti pyrin elämään arvojeni mukaisesti. En siis käytä alkoholia, kun joskus harvoin ja silloinkin parin oluen/siiderin muodossa. Kännissä en ole koskaan ollut. En myöskään polta tupakkaa. Vanhemmat polttivat ja teroittivat aikanaan että älkää te lapset alkako koskaan polttamaan. En alkanut, enkä ala.

Koulutukseltani olen kemisti (FM). Aikanaan valmistuin yliopistosta. Sielläkään en käynyt koskaan bileissä ja tuntui että olin ulkopuolinen. Pärjäsin ihan ok kursseilla ja tykkäsin opiskeluista muutenkin. Nyt sitten olen ollut viimeiset muutamat vuodet vakityössä. Siellä on työkaverit ja työ onkin minun ainoa sosiaalinen keskukseni. Siellä vain ja ainoastaan tapaan ihmisiä.

Pidän omasta rauhasta, yksinäisyydestä ja siitä olisi hyvin vaikea luopua enää tässä vaiheessa. Monesti lomilla ja viikonloppuna yksinäisyys painaa, mutta paluu arkeen taas helpottaa kun pääsee töihin ja näkee työkavereita. Vaikka yksinoloon ei koskaan totu, sitä oppii sietämään ja ihan hyvinkin. Tiedän mitä on seurustelu tai ainakin jotakin siitä. Rakkautta en ole koskaan kokenut. Yksi lyhyehkö 3kk:n suhde on elämässäni ollut. Mutta ei muuta. En ole harrastanut mitään lyhyitä yhden illan juttuja/panoja, koska koen että ne jättävät ihmisen vain tyhjäksi.

Kuten sanottu. Valitsen elää yksin, mutta jos joku upea nainen osuisi kohdalle (en siis etsi itse, ikinä en ole etsinytkään naista) en kääntyisi pois. Mutta harvoin kukaan tulee ovikelloa soittamaan. Joten yksin mennään. Ja ihan omasta syystä ja valinnasta.

Voimia ja tsemppiä kaikille yksinäisille seksittömyydessä ja rakkaudettomuudessa eläville ihmisille!

37

1020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oma.kokemus

      Paljon samaa, jotakin aivan erilaistakin.
      Yksin elän.
      Sanottiin ennen tänne syntymistä mm, etten akkaa saa. Näytettiin syy jolloin totesin, että oikein on ja kohtuullista.
      Täällä kuitenkin purnasin kovasti; saahan täällä kulkukoiratkin! Niinpä löytyi se puoliskokin.
      Oli vain psykopaatti, selvisi liian myöhään. Saatana ihmisen hahmossa!
      Ero.
      Oppi: Älä koskaan, KOSKAAN edes toivo mitään! Voit vielä saada sen!
      Pari muutakin tapausta, mutta vähemmän haitallisia.
      Karma on kiertoilmaus kostolle. Mitään armoa tai anteeksiantoa ei ole. On vain karma. Eli kosto! Kosto! Kosto! Loppuun asti. Itsehän olit tyhmä etkä tiennyt etkä osannut.
      Uskovaisten puheet on valetta.
      Kohta palaan takaisin sinne, mistä melkein 100 v sitten tänne lähetettiin. Lillumaan kullankeltaiseen hiljaiseen melkein ajattomaan yksinäiseen ikuisuuteen tapahtumattomaan rauhaan. Kunnes taas tänne lähetetään. Kostoksi jostakin.

      • Sivustavain

        Karma ei ole kosto. Se on syy-seuraus. Jos oppituntisi et omaksu, pääsrt tänne samaan shittiin lillumaan niin monta kertaa, kunnes opit. Sen jälkeen siirryt oppimaan uutta.


      • Oma.kokemus

        Miten syy-seuraus -suhde ei ole kosto?
        Jos jotakin on aiemmin mennyt pieleen vaikkapa tietämättömyyttäni tai hyväuskoisuuttani ja joudun siitä kärsimään, niin miksi se ei olisi kosto?
        Perustelua, kiTOOS!


    • Totuus-

      Yksinäisyys on häpeä. Ei kukaan halua olla yksinäisen kaveri enää. Nainen huomaa jos mies on yksin ja sitten tulee pakit. Tiesin jo nuorena että tulen elämään yksin koska sain pakit rumiltakin naisilta. On se aika masentavaa huomata ettei kukaan tässä maassa tykkää eikä kukaan halua tuntea edes. Mutta siihen tottuu vaikka se masentaa eikä helppoja päiviä ole. On elämä silti ihan kivaa, on harrastuksia ja virikkeitä vaikka aina ei jaksakkaan harrastaa mitään. Yksinäisyyteen tottuu koska siihen on pakko tottua.

    • Normimies-

      Ei nainen ole sen ihmeellisempi olento kun ne sun työkaverit. Koita nyt vaan hakeutua naisten lähelle. Jos pystyy käymään töissä niin pystyy olemaan naisten kanssa. E nuo sun ongelmat ole mahdottomia ratkaistavaksi. Ei kukaan valitse elää yksin omasta tahdosta, pelkäät vaan että saat pakkeja etkä uskalla ottaa iskuja vastaan.

      • Vanahamies

        Eihän se olekaan. Minä vaan en enää ole työelämässä ja silloin en osannut "ottaa tilaisuudesta vaaria". Tai oikeammin muoria. Nyt se on myöhäistä, koska en tapaa enää naisia missään. Siis oman ikäluokkani vapaita naisia; kaupan kassat ovat lasteni tai lastenlasteni ikäluokkaa. Ja kirjaston lehtisalissa istuu vain rumia kurppia frenkaat sormissaan. Paitsi joskus se sipsakka nutturapää opettajan näköinen, mutta hänkin on minua vuosikymmeniä nuorempi.


    • gjh55gjh1

      Parempi se onkin omissa oloissaan lauantai-yötä vietellä kuin jossain baarissa, kaikessa rauhassa turruttaa paskaa elämää viinalla. Tulee halvemmaksikin kuin mennä naisten pilkattavaksi.

    • kahelivajakkise0

      Naisen kannattaa kysyä mieheltä tämän kavereista, monta ystävää on vai ei yhtään.
      Mies jolla ei ole yhtään oikeaa kaveriä on kaheli psokopaatti.
      Toinen epäilyttävä asia on umpiraittius, kunnon humala uuden tuttavuuden kanssa tutustuttaa nopeammin kuin 2 vuotta yhdessä. Jos mies kieltäytyy keksimällä jonkun tekosyyn, asia sitten siinä.

      • Samaa mieltä! Toine on tuo tupakointi. Sehä se just kaverit kouluaikoina yhdistää, ku lähetää röökipaikalle. Ehkä tulevaisuudessa joku marihuana tulis tän tilalle, sillä kun on oikeasti jotain vaikutustakin toisin kuin tupakalla.


      • Rehelliset.maa.perii
        minkkilaukku kirjoitti:

        Samaa mieltä! Toine on tuo tupakointi. Sehä se just kaverit kouluaikoina yhdistää, ku lähetää röökipaikalle. Ehkä tulevaisuudessa joku marihuana tulis tän tilalle, sillä kun on oikeasti jotain vaikutustakin toisin kuin tupakalla.

        Niin ja varsinkin rikollisuus! Jännämies! Ei mikään yhdistä ihmisiä keskenään niin lujasti kuin yhteinen rikos!


    • youknowwhatyoudo

      Yksiöt sopii yhdelle. Ovat lisääntymään päin.

    • löytäätikunnokastakin

      Ajattelen sitä, että yksinäisyys johtuu ennen kaikkea siitä, että ei viihdy ihmisten seurasta tai pidä ihmisistä. Jos se kaipuu ihmisten seuraan on, niin sitten juttelee vaikka tuntemattomille bussipysäkillä (myös suomessa) ja ennen kaikkea hakeutuu paikkoihin ja harrastuksiin ,joissa tapaa ihmisiä. Tai vaikka sitten kirjoittelee netissä palstoilla. Järjestää elämänsä sellaiseksi, että ihmisten kanssa kommunikointi on mahdollista.

      Elämänkumppanittomuus on sitten oma juttunsa. Moni yksinäinen kaipais jotain todella tiettyä ja tietyllä tavalla käyttäytyvää ihmistä elämäänsä, jos jotain. Ei olla aidosti valmiita kohtaamaan toisia ihmisiä sellaisina kuin he ovat, vaan se oma fantasia on tärkeämpää. Silloin tuntuu usein yksinäiseltä, kun ei olla avoimia sille, mitä ympärillä on.

    • Parisuhdemies

      Ei tule kukaan ovikelloasi soittamaan joten sinun pitää lähteä ulos ja unohtaa kaikki negatiiviset ajatukset ja kiusaamiset mitä sulle on tapahtunut. Olet kärsinyt mutta nouset ylös ja annat itsellesi mahdollisuuden. Ole rohkeampi ja usko hyvään, ei kaikki ole pahoja ja varmasti saat hyviä kokemuksia kun vain otat itseäsi niskasta kiinni ja teet asioille jotain.

      • SoliterniuM1977__

        En tule koskaan tekemään tälle asialle mitään. Se aika meni jo. Aloitteen tekeminen kuuluu naisille aina. Mutta en käy missään, koska ei huvita eikä kiinnosta. Yksin menen loppuun asti ellei jollain kauppareissulla joku nainen sitten tule juttelemaan. Tai joku tulee soittamaan ovikelloa... En tosin avaa ovea jos ei ole sovittu tapaaminen. Mun luona kun ei koskaan käy kukaan muutenkaan.

        Lopputulema: yksinäinen elämä, koska niin haluan vaikka en aina haluakkaan. Mutta enemmän haluan kuitenkin olla yksin.


      • Poikaystävämies
        SoliterniuM1977__ kirjoitti:

        En tule koskaan tekemään tälle asialle mitään. Se aika meni jo. Aloitteen tekeminen kuuluu naisille aina. Mutta en käy missään, koska ei huvita eikä kiinnosta. Yksin menen loppuun asti ellei jollain kauppareissulla joku nainen sitten tule juttelemaan. Tai joku tulee soittamaan ovikelloa... En tosin avaa ovea jos ei ole sovittu tapaaminen. Mun luona kun ei koskaan käy kukaan muutenkaan.

        Lopputulema: yksinäinen elämä, koska niin haluan vaikka en aina haluakkaan. Mutta enemmän haluan kuitenkin olla yksin.

        Tuo on aika kurja kohtalo. Sama kun olisit sellissä yksin eikä kukaan tule koskaan sua katsomaan. Ihmisen ei kuulu noin elää, et halua elää yksin ja siihen sun pitää uskoa. Elämässa pitää olla tavotteita.


      • SoliterniuM1977__
        Poikaystävämies kirjoitti:

        Tuo on aika kurja kohtalo. Sama kun olisit sellissä yksin eikä kukaan tule koskaan sua katsomaan. Ihmisen ei kuulu noin elää, et halua elää yksin ja siihen sun pitää uskoa. Elämässa pitää olla tavotteita.

        Kun sain vakityöpaikan, mun tavoitteeni täyttyivät. Ei mulla ole enää mitään tavoitteita. Mulla on katto pään päällä ja elanto, Luojan kiitos. Muuta en tarvi. Nerflix löytyy viihteeksi jne. Ei ole enää kiinostavia asioita mitä haluaisin tavoitella. Sisäinen draivi katosi. Näin se menee


      • Rakkauttajaarmoaeiole

        Sama on tilanne. Loppuikä turvattu ellei mitään odottamatonta tapahdu. Se mitä toiset sanovat elämäksi, jäi taaskin saavuttamatta. Melkein koko elinaika pelkkää vähättelyä, raakaa pilkkaa sinkkuudesta ym, sortoa, vääryyttä. Onneksi tätä ei enää kauan kestä.
        Maailma ei tunnu reilulta paikalta. Joka tietää varmasti paremmin, saa minun puolestani pysyä uskossaan.


      • SoliterniuM1977__
        Rakkauttajaarmoaeiole kirjoitti:

        Sama on tilanne. Loppuikä turvattu ellei mitään odottamatonta tapahdu. Se mitä toiset sanovat elämäksi, jäi taaskin saavuttamatta. Melkein koko elinaika pelkkää vähättelyä, raakaa pilkkaa sinkkuudesta ym, sortoa, vääryyttä. Onneksi tätä ei enää kauan kestä.
        Maailma ei tunnu reilulta paikalta. Joka tietää varmasti paremmin, saa minun puolestani pysyä uskossaan.

        Maailman pahuus on ihmisten syytä. Piste. Uskoni ei siitä horju. Ihmisellä on vapaa tahto tehdä hyvää tai pahaa. Muutoin emme olisi robotteja kummempia. Valitettavan monet tekevät pahaa ja siksi yksi oss maailman pahuudesta tulee siitä.

        Näemme vain pienen osan kokinaisuudesta. Isommassa mittakaavassa sairaudet, luonnonkatastrofit ja muunlainen kärsimys pahuus voi olla sallittua yhteisen hyvän edistämiseksi.

        Pahuus myös on etukäteen jo selviö kristinuskon mukaan. Siinä missä humanismi ajattelee: "ihminen on pohjimmiltaan hyvä, mutta kykenee pahaan", kristillinen teologia ajattelee: "ihminen on pohjimmiltaan paha, mutta kykenee hyvään".

        Jälkimmäinen on mielestäni todempi, kun katsoo tätä maailmaa.

        Anyways pohdinnat sikseen. Elämä jatkuu.


      • Vähän.logiikkaa.kiitos
        SoliterniuM1977__ kirjoitti:

        Maailman pahuus on ihmisten syytä. Piste. Uskoni ei siitä horju. Ihmisellä on vapaa tahto tehdä hyvää tai pahaa. Muutoin emme olisi robotteja kummempia. Valitettavan monet tekevät pahaa ja siksi yksi oss maailman pahuudesta tulee siitä.

        Näemme vain pienen osan kokinaisuudesta. Isommassa mittakaavassa sairaudet, luonnonkatastrofit ja muunlainen kärsimys pahuus voi olla sallittua yhteisen hyvän edistämiseksi.

        Pahuus myös on etukäteen jo selviö kristinuskon mukaan. Siinä missä humanismi ajattelee: "ihminen on pohjimmiltaan hyvä, mutta kykenee pahaan", kristillinen teologia ajattelee: "ihminen on pohjimmiltaan paha, mutta kykenee hyvään".

        Jälkimmäinen on mielestäni todempi, kun katsoo tätä maailmaa.

        Anyways pohdinnat sikseen. Elämä jatkuu.

        Jeesus oli erämaassa 40 päivää ja yötä Saatanan kiusattavana. Saatana näytti hänelle kaikki maailman rikkaudet ja sanoi: "Kaiken tämän sinä saat kun kumarrat minua".
        Jeesus ei kumartanut, mutta ei myöskään asettanut kyseenalaiseksi sitä, olisiko sen kaiken saanut. Tämä todistaa sen, että Saatana omisti ja omistaa nuo rikkaudet. Ja rikkauksilla nimenomaan hallitaan tätä Maata ja sen ihmiskuntaa. Olemme ja elämme siis Saatanan hallitsemassa yhteiskunnassa joka ainut.

        Ihmisellä on kuitenkin valinnanvapaus, olemmehan yksi näistä harvoista maailmakaikkeuden kokeiluplaneetoista. Ei-kokeiluplaneetoilla on rajoituksia joissakin asioissa. Vertaa vaikka sitä, että meillä on kaikilla henkilökohtainen, oma sielumme ja eläimillä on yhteissielu. On kai ymmärrettävä niin, että ei-kokeiluplaneettojen "ihmisillä" on eläinten yhteissieluun verrannollinen yhteissielu. Tästä eläinten ja ihmisten henkilökohtaisen ja yhteissielun erosta on muutkin todistaneet. Ja se nimenomaan kiinnostaa niitäkin vieraitamme, joita humanoideiksi kutsutaan.


      • SoliterniuM1977__
        Vähän.logiikkaa.kiitos kirjoitti:

        Jeesus oli erämaassa 40 päivää ja yötä Saatanan kiusattavana. Saatana näytti hänelle kaikki maailman rikkaudet ja sanoi: "Kaiken tämän sinä saat kun kumarrat minua".
        Jeesus ei kumartanut, mutta ei myöskään asettanut kyseenalaiseksi sitä, olisiko sen kaiken saanut. Tämä todistaa sen, että Saatana omisti ja omistaa nuo rikkaudet. Ja rikkauksilla nimenomaan hallitaan tätä Maata ja sen ihmiskuntaa. Olemme ja elämme siis Saatanan hallitsemassa yhteiskunnassa joka ainut.

        Ihmisellä on kuitenkin valinnanvapaus, olemmehan yksi näistä harvoista maailmakaikkeuden kokeiluplaneetoista. Ei-kokeiluplaneetoilla on rajoituksia joissakin asioissa. Vertaa vaikka sitä, että meillä on kaikilla henkilökohtainen, oma sielumme ja eläimillä on yhteissielu. On kai ymmärrettävä niin, että ei-kokeiluplaneettojen "ihmisillä" on eläinten yhteissieluun verrannollinen yhteissielu. Tästä eläinten ja ihmisten henkilökohtaisen ja yhteissielun erosta on muutkin todistaneet. Ja se nimenomaan kiinnostaa niitäkin vieraitamme, joita humanoideiksi kutsutaan.

        Ihan samaa mieltä olen! Sanoihan Jeesuskin, että saatana on Maailman Ruhtinas. Tällle langenneelle enkelille, Luciferille Jumala on antanut oikeuden hallita tätä maailmaa. Mutta Jumala on Universumin Herra eikä mitään tapahdu ilman Hänen sallimustaan. Perkele on Jumalan Perkele ja kohta hänen aikansa on loppu!


      • kotonapyörimistä

        Ei korvienväliongelmainen lähde mihinkään.


      • karukohtalo
        Poikaystävämies kirjoitti:

        Tuo on aika kurja kohtalo. Sama kun olisit sellissä yksin eikä kukaan tule koskaan sua katsomaan. Ihmisen ei kuulu noin elää, et halua elää yksin ja siihen sun pitää uskoa. Elämässa pitää olla tavotteita.

        Sinkkupoika kun kuolee kukaan ei tuo haudalle kukkia.


    • Mutta jos nyt vaan jotenkin hivuttautuisit...

      Lähdet vaikka umpihankijuoksuryhmään, lumikenkäilyporukkaan tms.

      • ...sukelluksesta ei ole hyvä aloittaa.

        Näet, et pysty puhumaan siellä mitään, ja saatat tulla viittoneeksikin pinnan alla mitä sattuu :D

        Ja käteesi ei jää kuin pieni makrilli kun mimmi on närkästyneenä polskuttanut muualle.

        Ota joku turvallisempi laji...


    • Viinamies----

      Ellei ole nuorena juonut viinaa niin jää yksinäiseksi. Se on karvas totuus koska kaveriporukkaan ei oteta sellaisia jotka ei polta röökiä eikä juo viinaa.

    • äläikinäanna

      Sinkkupoika, älä koskaan anna kenenkään väittää, että olet kotona piileskelevä nössö ja ettet koskaan saa itsellesi naista.

    • Hallaahon.äänestäjä44

      Okei, miesten yksinäisyys on totaalinen ja siitä puhutaan vähän feministisoituvassa yhteiskunnassa, edes miesten poismenoa ei huomata joskus vaikka olisi julkkis, muistatteko sen levymiehen aina äänessä, ehti olla puoli vuotta kuolleena ennen kuin huomattiin

      Onnittelut hyvistä elämäntavoista. Ihmettelyt että luonnotieteilijän olet uskovainen. Ehkä tai siis varmaankin kodin perintöä

      Yläpuolella on hyvä ohje ("Sinkkupoika, älä koskaan anna kenenkään väittää, että olet kotona piileskelevä nössö ja ettet koskaan saa itsellesi naista")

      Lisää samaa: Kemisti, älä selitä että koulukiusaus. Sinähän olet MENSTYJÄ. Se VALITUS on muotilässyä. Surkimusten selittelyä

      Ohjat omiin käsiin

      Kemia ei ole ihan vieras laji naisillekaan, joten ihme että et törmännyt sopivaan opiskellessa?
      Voisitko relata vähän ns. konservatiivisuudessa? Eikö työpaikalla ole kammottavan pätevää mutta siis salaa yksinäistä kemistityttöä?

      Jäykistytkö kun pitäisi puhua naiselle?

      Lähdetään perusteista. Miten olisi kulttuuriharrastusten aloitus, kielet, ranska? espanja?
      Latinokulttuuri-taidot eivät ole pahasta kielien kautta oppii koko annoksen, mutta tämä on hidas osa tietenkin mutta koko ajan taito nousee ja on loputon eli jatkuu

      Pelkäätkö koskea naiseen? Tässä ohje

      Nopea tie kaiken lisäksi: tanssikouluun heti jos jäi lukiossa väliin. Voisin opettaa 10-tanssin sinulle puolessa tunnissa, 3 minuuttia per tanssi ja paso doblea ei tarvitse aloittaessa eikä wieninvalssia
      tarkoitan tällä että ei ole vaikeaa eikä naiset osaa niin hyvin tanssia että on väliä detaljeista

      Mutta en tarkoita että opettelet videosta vaan menet tanssikouluun se on fyysinen laji
      ja tarvittaessa tanssiseuraan mutta siellä on ongelmana parittomat tanssijat

      Tämä on ihan sama käytkö tanssimassa, taito nostaa omaa itsetuntoasia ja voit milloin sanoa naiselle, joka sanoo, että en osaa, eli minä opetan yksi kaksi sivulle yhteen (perusfoxtrot)

      Tässä on riittävästi ohjeita aluksi

      Ja sitten video, mistä on kysymys ammattilainen Mora Godoy on alan nimi, hän menee pöydän äären, pieni kapakka, sähköhaitari soittaa melkein klassisen musiikin Por una cabeza (pään mitalla) ja kenet Godoy hakeekaan tangoon

      https://www.youtube.com/watch?v=cU2Dr48E0J0

      • SoliterniuM1977__

        Heh, etkö tiennyt että "tiede on syrjäyttänyt Jumalan" - väittämä on moderni myytti. Mitä enemmän olen opiskellut kemiaa, biokemiaa ja fysiikkaa, sitä enemmän ymmärrän että tämä ei voi olla puhtaan sattuman tulosta. Miksi alkuräjähdys tapahtui? Mitä oli sekunti, 2 sekuntia ennen alkuräjähdystä? Miten ensimmäinen solu syntyi? Miten äärimmäisen monimutkaiset biokemialliset säätelyjärjestelmät syntyivät..esim. verenhyytymisjärjrstelmä? Tiede voi vain yrittää selittää näitä, mutta kukaan ei tiedä vastausta näihin ja moniin muihin kysymyksiin.

        Vanhempani eivät ole uskovaisia, en ole saanut uskonnollista kasvatusta.

        Akateemisuus ei takaa töitä. Itse asiassa olin vuosia työttömänä. Nyt olrn laboratorioalalla töissä. Palkka alle 2500 euroa kuussa. Mutta ok. En ole menestyjä. En osaisikaan olla.

        Tanssikoulu.. En tarvitse sellaista. Tämä elämäntilanne riittää minulle kiitos. Vain johdatus /sattuma voi tulla väliin enää. Eli naisen tapaaminen puhtaasti sattumalta hänen tullessa tekemään tuttavuutta. Itse en aio mitään tehdä asian eteen. Ei kiinnosta. Tämä on hyvä.


      • Hallaahon.äänestäjä44
        SoliterniuM1977__ kirjoitti:

        Heh, etkö tiennyt että "tiede on syrjäyttänyt Jumalan" - väittämä on moderni myytti. Mitä enemmän olen opiskellut kemiaa, biokemiaa ja fysiikkaa, sitä enemmän ymmärrän että tämä ei voi olla puhtaan sattuman tulosta. Miksi alkuräjähdys tapahtui? Mitä oli sekunti, 2 sekuntia ennen alkuräjähdystä? Miten ensimmäinen solu syntyi? Miten äärimmäisen monimutkaiset biokemialliset säätelyjärjestelmät syntyivät..esim. verenhyytymisjärjrstelmä? Tiede voi vain yrittää selittää näitä, mutta kukaan ei tiedä vastausta näihin ja moniin muihin kysymyksiin.

        Vanhempani eivät ole uskovaisia, en ole saanut uskonnollista kasvatusta.

        Akateemisuus ei takaa töitä. Itse asiassa olin vuosia työttömänä. Nyt olrn laboratorioalalla töissä. Palkka alle 2500 euroa kuussa. Mutta ok. En ole menestyjä. En osaisikaan olla.

        Tanssikoulu.. En tarvitse sellaista. Tämä elämäntilanne riittää minulle kiitos. Vain johdatus /sattuma voi tulla väliin enää. Eli naisen tapaaminen puhtaasti sattumalta hänen tullessa tekemään tuttavuutta. Itse en aio mitään tehdä asian eteen. Ei kiinnosta. Tämä on hyvä.

        hyvä, on hyvä että tiedät mitä et tarvitse joten asia on selvä, eikä muuta sitten voi

        voit hyvin ja sinulla on raittiit elämäntavat, lisäisin vielä hieman vitamiineja ja aminohappoja vähitellen iän karttuessa

        Soliternium1977 tämä ei voi olla puhtaan sattuman tulosta

        KYSYT VÄÄRIN PÄIN
        Et voi ennustaa mutkikasta järjestelmää, mutta kun se on syntynyt et voi laskea sen todennäköisyyksiä ja sanoa että mahdoton

        Huomaa lisäksi kemistinä, että sinulla on adaptaatio natriumiin mutta ei muihin alkalimetalleihin esim. ei melken samaan aineeseen kaliumiin, koska hyvin varhaiset esi-isäsi ovat syntyneet merinisäkkäänä ja meressä on natriumia. sinulla on häntäluu kun esi-isäsi roikkuivat puussa jne.

        lisäksi voit huomata, että elämä on syntynyt orgaanisista alkupään YKSINKERTAISISTA aineista eikä harvinaisista, esim. ei lantanideista tai aktinideista eli YKSiNKERTAISISTA aineista ja ultrapitkällä ajalla

        alkuräjähdyksestä emme keskustele, koska se osuu eri energia-alueelle kuin kemia,
        erittäin hyvää jatkoa, adios muchachos companieros de vida, vaihteeksi italiaksi
        https://www.youtube.com/watch?v=wL9a1bjkVOY


      • SoliterniuM1977__

        Voin huomata, että kaikki on syntynyt samoja aineita käyttäen. Luoja käyttänyt elämän luomiseen samoja raaka-aineita. Mutta enhän minä muutenkaan kiellä evoluutiota. En usko, että se on puhtaasti sattumanvaraista. LUOJA on tietyin väliajoin lisännyt monimutkaisia järjestelmiä ja näin kehitys on edennyt. Se mitä voidaan näin jälkikäteen nähdä todisteissa, ei horjuta uskoani Luojaan.

        Hyvä linkki:

        https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.reasonablefaith.org/media/reasonable-faith-podcast/is-evolution-a-threat-to-christianity/&ved=2ahUKEwj6tOfX-anZAhUJLVAKHXh5Dz4QFjAAegQIDBAB&usg=AOvVaw0jBa4ydGqOt5cNhbSWQqtT

        Mutta elämä jatkuu.


      • Hallaahon.äänestäjä44 kirjoitti:

        hyvä, on hyvä että tiedät mitä et tarvitse joten asia on selvä, eikä muuta sitten voi

        voit hyvin ja sinulla on raittiit elämäntavat, lisäisin vielä hieman vitamiineja ja aminohappoja vähitellen iän karttuessa

        Soliternium1977 tämä ei voi olla puhtaan sattuman tulosta

        KYSYT VÄÄRIN PÄIN
        Et voi ennustaa mutkikasta järjestelmää, mutta kun se on syntynyt et voi laskea sen todennäköisyyksiä ja sanoa että mahdoton

        Huomaa lisäksi kemistinä, että sinulla on adaptaatio natriumiin mutta ei muihin alkalimetalleihin esim. ei melken samaan aineeseen kaliumiin, koska hyvin varhaiset esi-isäsi ovat syntyneet merinisäkkäänä ja meressä on natriumia. sinulla on häntäluu kun esi-isäsi roikkuivat puussa jne.

        lisäksi voit huomata, että elämä on syntynyt orgaanisista alkupään YKSINKERTAISISTA aineista eikä harvinaisista, esim. ei lantanideista tai aktinideista eli YKSiNKERTAISISTA aineista ja ultrapitkällä ajalla

        alkuräjähdyksestä emme keskustele, koska se osuu eri energia-alueelle kuin kemia,
        erittäin hyvää jatkoa, adios muchachos companieros de vida, vaihteeksi italiaksi
        https://www.youtube.com/watch?v=wL9a1bjkVOY

        Kyllä keho on sopeutunut kaliumiin, se on tärkeä komponentti hermoston kalvojännitteen ylläpitämisessä natriumin ohella. Suoneen ruiskutettuna kalium tappaa, koska sydämen sähköinen signalointi ei enää toimi.


    • jokujostain1

      Olen n. 5 vuotta nuorempi kuin AP mutta tilanne melko sama. Tajusin viimeistään alle kolmekymppisenä että tulen elämään yksin loppuelämäni. En ole koskaan ymmärtänyt enkä jaksanut ihmisten seuraa. Olen kai niin umpi-introvertti kuin olla voi. On helpompi olla yksin. Sosiaalisuus ei tunnu nähtyyn vaivaan nähden ollenkaan palkitsevalta ja yksin olemisen mukanaantuoman matalan statuksen huomasin teini-iässä enkä edes pyrkinyt parisuhteeseen vaikka jonkinlaista sosiaalista maskia pystyn lyhyen aikaa kerrallaan ylläpitämään. Onneksi olen töissä saanut olla lähes koko aikuisikäni, mutta sielläkin olen ulkopuolinen. Mukavaa on silti ihmisiä pintapuolisesti tavata säädellyssä ympäristössä. Työni teen mielestäni tosi hyvin vaikka se ei palkassa näy. Jos kenkää joskus tulee niin en tiedä viitsinkö nähdä vaivaa hakea uutta työtä jos vaan jotenkin voi kituuttaa. Sijoittaminen ja siihen liittyvä tiedon etsintä, juokseminen, videopelit, sarjat, elokuvat, kirjat, musiikki, ym kuluttavat vapaa-aikani hyvin. N. 2,5L 100% alkoholiksi muutettuna menee vuodessa. Jos työttömäksi joudun niin sitten alko jää pois. Jaksamisia kaikille samankaltaista elämää eläville!

    • Mitäs helvettiä sinä kenenkään ajattelemisista piittaat..Haetko oikeutusta elämällesi, vaiko hyväksyntää, paapomista ja empatiaa.
      Muistaakseni jo vuosia olet tänne tilittäny tuota samaa asiaa ja muistat myöskin aina mainita tuosta 3kk seurustelustasi.. Olisit jo hiljaa!
      Mitä järkeä tilittää tänne elämäänsä aina vain ja uudelleen. Yksinään kuuluu olevan niin vitun kiva olla, mutta kuitenkin tänne tilittää elämäänsä siinä toivossa ,että joku ilmoittautuu.
      Veikkaan, et on aika paha olla ku oot noin vitun epävarma elämästäsi.

      • huhhuhu

        Oletko ollut täällä jo vuosia?? En voi mitenkän käsittää näitä jotka on jumahtaneet asumaan tänne... mikä tänne vetää???


      • huhhuhu kirjoitti:

        Oletko ollut täällä jo vuosia?? En voi mitenkän käsittää näitä jotka on jumahtaneet asumaan tänne... mikä tänne vetää???

        En asu täällä, vaan sillon tällön käyn pyörähtään. Samat keijot täällä aina lässyttää samoja höpinöitä vuodesta toiseen. Välillä menee vuosi etten käy..Välillä kuukausi tai kaksi..Kuitenki tiedän nää hemmot, vaikka nimimerkkejäkin välillä vaihtelevat..
        Mgtow in my ass..Itkevät reppanat itsensä uneen iltaisin ja sitten palstalla, et ku näin on niin vitun hyvä ja blaa blaa blaa. Äireen tissille nämä tissiposket pitäs vielä nukuttaa ja peitellä.


    • tiesitkös

      Aloittaja hyvä. Unohda tuo marttyyriasenne!
      Sauli Niinistö on 70 vuotias, eli 30 vuotta sinua vanhempi ja sai juuri lapsen.

      Sinulla on vielä aikaa löytää elämääsi rakkaus. Luin juuri vauva palstalta 60 vuotiaasta miehestä, joka on 2 pikkulapsen isä. Äidin hän kohtasi vapaaehtoistyössä Nepalissa tai jossain. Koki naisen olevan lämminsydämisin nainen jota oli koskaan tavannut. Nainen ei osannut kirjoittaa tai lukeakaan tullessaan Suomeen.

      Tee sinäkin ratkaisusi. Käy ulkomailla ja hanki naistuttavuuksia sieltä. Liitty coutssurffing ryhmään tai airbnb ryhmään ja tapaa niitä kautta ihmisiä. Minulla on tuttuja, jotka kohtasivat kumppaninsa Suomessa sitä kautta. Ovat ulkomaalaisia nämä kumppanit.

      Tee asioita, jotka saattavat sinut samanhenkiten joukkoihin. Käy esim. helluntailaisten riennoissa jne. On paljon mahdollisuuksia, jos vaan alat tekemään asioita pariutumisen eteen. Tekosyitä löytyy aina.

    • elämänmenoa

      Olen myös hyvin samanlainen persoona kuten aloittaja, lähes saman ikäinen. Aikoinaan kun täytin 35v, tajusin että tulen elämään koko elämäni yksin.

      Syy on epäsosiaalinen ja ujo luonne. Täysin mahdoton ajatus, että lähtisin etsimään naista baareista tai tansseista. Tällä hetkellä en edes tunne yhtäkään vapaata naista. Käytännössä netti olisi ainoa mahdollisuus löytää kumppani, mutta nettideittailu on käytännössä sitä, että sata miestä kilpailee yhdestä naisesta, niin ei minunlaisella tylsää ja yksinäistä elämää elävällä miehellä ole mitään mahdollisuuksia päästä edes treffeille.

      Toisaalta en tiedä, mitä tekisin naisen kanssa, mikäli tapahtuisi ihme ja joku nainen kiinnostuisi minusta. Mitä pariskunnat puuhaavat keskenään? Koska elän täysin kaveritontakin elämää, olen huono keskustelemaan...olen siis liian tylsä persoona parisuhteeseen.

      En tiedä mitä olen tehnyt nuoruudessani väärin, kun olen ajautunut tähän tilanteeseen. 40-vuotias mies, jolla ei ole ollut koskaan parisuhdetta eikä kavereita.

      Ihmettelen myös sitä miten ylipäätään jotkut ihmiset löytävät kumppanin. Miten ja missä se suhde alkaa? Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän sitä ihmettelen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      188
      6092
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2352
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      24
      1739
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1718
    5. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1631
    6. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1624
    7. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      326
      1622
    8. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      137
      1417
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1399
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      336
      1242
    Aihe