Missä on Pelkosenniemen "Allan Lehto"!

Nytonsenaika

Viikonlopun Lapin Kansan luku puhutti kovasti, tämä juttu oli enempi ikäihmisiä ajatteleva, vaikka kyllä ajatuksena oli koko kyläyhteisö! Pääasian viestihän oli se, että yhdessä tekemisessä on voimaa!
Kaivoin laatikon pohjalta v. 2013 ilmestyneet esitteet "Pelkosenniemi - Suomen sydämessä" ja "Uuden asukkaan opas", jotka sain käteeni muuttaessani tänne!
Ne voisi kyllä jokainen lukea uudelleen, niin kunnan virassa olevat, luottamushenkilöt kuin jokainen kuntalainenkin. Nyt v. 2018 edelleen sen viestin tavoite on ajankohtainen; "Pelkosenniemen kunnan ja sen kylien elinvoimaisuuden lisääminen sekä positiivisen Pelkosenniemi-kuvan vahvistaminen"!
Pelkosenniemi - sydämen kunta, tämän hetken viestit eivät kyllä viesti sydämen asioita. Senhän pitäisi olla, että jokainen kylä ja sen asukas on arvokas! Näissä esitteissä on yrittäjiä ja asukkaita eri kyliltä, osan yritykset ja sanomat ovat yhä edelleen voimissaan, voisimme heitä porukalla kannustaa ja innosta. Sehän ei ole meiltä keneltäkään pois! Kylissä on yhä virtaa, kun vain katsoisimme vähän avarammin koko yhteisöämme. Eiköhän oteta mekin Allanin suositus käyttöön: "Suosittelen lämpimästi muitakin ihmisiä laittamaan hyvän kiertoon ja kierteille"!

4

982

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyläläinennyt

      Jaa a ...uuden asukkaan oppaalla vois pyyhkiä, no sanonko mitä... en kuitenkaan sano. Kyse on pelkästä sanahelinästä jos katsotte vuokrataloja niille ei ole tehty yhtään mitään remontteja jos sellaiseksi ei lueta kosmetiikkaa jota siellä harjoitetaan isännöinnin toimenpiteenä.
      Entäpä vuokrat kaksioluukku 600 ja vähän ylikin kuussa. Ei vastaa varustusta siis remontoimattomista pöksistä.
      Piha alueet hoitamattomat ja huonosti tehdyt lumityöt korostuvat eritoten.
      Entäpä ne terveyspalvelut sairaanhoitajalle pääsee, mutta eläköitynyt terveyskeskuslääkäri on joko lomalla, vapailla tai Savukoskella kun aikoja tiedustelee.
      Hammaslääkärille kohtuu pitkät jonot kun palvelee myös savukoskisia.
      Hyvinvointipalvelut on tällähetkellä asiantuntemattomissa käsissä kun asiansa osaava aktiivinen nuori viranhaltija syötiin luottamushenkilöiden toimesta virasta pois.
      Purkukuntoisia rakennuksia niin yksityisillä kuin kunnan omistamia on kylänraitilla pullollaan kyläkuvaa kaunistamassa.
      Tätähän voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään puute listana, mutta toivoisi että uudenasukkaan opas saisi päivityksen kunnan johtavilta luottamushenkilöiltä he sen ovat alunalkaenkin koonneet.

      • Päivitystätarvitaan

        Eikhään se ollut tatkoituskin luulisin herätellä ko. tahoja, että lukisivat mitä on luvattu oikein kirjoitettuna! Täytyyhän sitä vastuutakin olla meillä jokaisella, valittaa sitten vasta, kun on itse tehnyt parhaansa! Itse koen, että meillä on tällä hetkellä melko hyvin TK:n ja hammashoidon palvelut, kun vertaa moneen muuhun kuntaan! Rovaniemelläkin oli puolen vuoden jonot hammashoitoon, täytyi yksityiseen tukeutua!Täällä olen päässyt heti akuutin asian vuoksi ja kuukauden sisällä kiireettömään hoitoon Hyvä, että Heikki on jaksanut vielä eläkkeelläkin meitä hoitaa! Se olisi lottovoitto, jos saisimme vastaavan lääkärin hänen työtään jatkamaan! Pitäisikö meidän tehdä aloitteita ja kysymyksiä ko. vastuuhenkilöille ja vaatia myös niihin kommentoinnit. Sitten ainakin luulisimme vähemmän! On kai meillä veronmaksajilla oikeuksiakin, saada vastauksia, kun huomaamme epäkohtia! Samoin kai voimme tehdä, jos huomaamme että hommia ei hoideta, joihin ao. on palkattu! Nykyään kun tuo työmoraali tuntuu monelle olevan hukassa, ikävä kyllä!


    • 13.2.2018

      Muuta valittaja uudellemaalle sielä on halpaa asua yksiö keittokomerolla ja suihkulla 30 2m 780,00

    • hipheijaajaa

      Hyvä kiertää.....niin kiertää Pelkosenniemen kaukaa kuten minä museot. Näitä hyviä ovat kunnan jättävät /jättäneet
      - kunnanjohtaja
      - rehtori
      - sivistysjohtaja
      - lääkäri
      - kirkkoherra
      - päiväkoti Pyhältä
      - koulu Niemestä
      .........???????

      Ainut mikä on pysyvää on mitään ymmärtämättömien päättäjien juonittelu kunnan "parhaaksi". Ironista tässä on se, että päättäjien toimet toimivat toisin kuin he ymmärtävät. Varmuuden vuoksi kerron mihin ko. toimet johtavat - k u n t a l i i t o k - s e e n kunnan parhaaksi.

      .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3628
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      202
      1746
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1347
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      148
      1234
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      875
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      840
    8. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      56
      833
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      819
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      792
    Aihe