Olen katsonut asuntoilmoituksia. Pohjois-Lapissa myytävissä taloissa on takka ja lämmityksenä saattaa olla sähkö takka. Mistä ihmiset saavat siellä puuta? Tuskin se ainakaan halpaa on.
Miksi pohjoislappilaisissa taloissa on takka?
7
959
Vastaukset
- höhöh
Mettässä ne meillä kasvaa puut.
Pitäähän talossa takka tai uuni missä puuta saa polttaa..
Halkoja saa halvalla..tai tekee itse...- kaniini
se nyt vain on hauskaa paneskella karhuntaljan päällä ko tuli lämmittää p-settä.
- Pirtti2
Sähkökatkon aikana on kiva laittaa tulet et pysyy pirtti lämpimänä ja saa ruokaa.
- ruokaaonmetässämyös
Lapissa puut on ilmaisia kun on kolttatilat puut vesi täysin ilmaista puut pitää hakea vaan metsästä! Se on halpaa asua koltilla!
- vainräässeikköä
Missä siellä puurajan yläpuolella muka puuta kasvaa ?
Muualta se on tuotava.- kasvaapunahonkaatervasta
Utsjoella ei puu kasva mutta, sevettijärvellä kasvaa komeita honkia, punahonkaa, haapaa yms. mene katsomaan niin tiedät paremmin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial131693Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1351679Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2561212Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221088Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2101066- 285955
- 128939
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3897Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49868- 10865