Te-toimisto ja työtarjoukset

enymmärrä333

Minulle on jäänyt epäselväksi seuraava:
työkkäri on lähettänyt minulle työtarjouksia 3 eri paikkaan, joista yksi on vuokratyöfirma. Olin itse aikeissa hakea toiseen vuokratyöfirmaan, en ehdotettuun, joten jos lähetän hakemukseni haluamaani vuokrafirmaan, tuleeko minulle karenssi jos kieltäydyn "työpaikan" saadessani tulevista työtarjouksista?

25

4379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyhjääpaskaa

      Ei sinulle ole tullut yhtään työtarjousta, vaan kopioita avoimista paikoista.

    • Dffdvgbbgff

      Sinun pitää hakea juuri sitä paikkaa, jota sinua on kehotettu hakemaan. Ei auta hakea muuta. Sen lisäksi voit tietysti hakea myös sinne haluamaasi firmaan. Saamasi kehotus tod näk koskee jotakin tiettyä vähän pitempää keikkaa. Ei te-toimisto lähetä kehotusta mihin tahansa höpökeikkaan. Tietenkään et voi kieltäytyä vuokrakeikasta kohdeyrityksessä x, jos työkkäri on sinua käskenyt sinne sitä hakemaan. Mutta jos se firma tai se toinen firma tarjoavat jotakin muuta työtä, niin tilanne on tapauskohtainen. Pääsääntöisesti et saa kieltäytyä työstä, mutta jotkut vuokrafirmat toimivat luottamuksellisesti. Heille voi sanoa, että tämä keikka ei nyt ihan hirveästi kiinnosta. Eivät järjestä karenssia.

      • Anonyymi

        Ei pidä hakea, ei minun ole ainakaan tarvinnut hakea jos on tullut työtarjous. Ja olen aikonut hakea toiseen paikkaan. Eikä siitä ole minulle karenssia tullut.


    • jhkjtyuyi

      Työttömyystoimiston työnhakumääräyksen mukaan on toimittava, vaikka paikka, jota he komentavat hakemaan, olisi aivan sopimaton. Mutta sopimattomiin paikkoihin voi hakea vähäisemmällä innolla ja keskittyä hakemaan sinne, minne luulee olevan paremmat mahdollisuudet. Kun löytää edes jotain työtä jostain, voi sitten jättäytyä pois tuilta ja hakea parempia töitä vapaammin. Suomessa on kyllä tehty työn hakeminen ja vaihtaminen todella riskialttiiksi puuhaksi. Kuvitelkaapa, jos eläisimmekin maassa, jossa työtä voi hakea pelotta! Eiköhän suurin osa maailman maista ole sellaisia. Miksi juuri Suomesta on tehty tällainen kyykytystyrannia? Miksi olemme sen sallineet?

      • sjjkkjjhj

        "Kun löytää edes jotain työtä jostain, voi sitten jättäytyä pois tuilta ja hakea parempia töitä vapaammin. Suomessa on kyllä tehty työn hakeminen ja vaihtaminen todella riskialttiiksi puuhaksi. Kuvitelkaapa, jos eläisimmekin maassa, jossa työtä voi hakea pelotta! Eiköhän suurin osa maailman maista ole sellaisia. Miksi juuri Suomesta on tehty tällainen kyykytystyrannia? Miksi olemme sen sallineet? "

        Suurimmassa osassa maailman maita ei ole olemassa mitään tukia työttömille, toisin, kuin Suomessa, jossa jopa työhaluttomat saavat tukia. Miksi olemme sen sallineet?

        Suomessa monet työttömät ilkeävät vielä valittaa, vaikka saavat työttömyystuet ja asumistuet tekemättä mitään vastikkeeksi. Jos tuntee itseään Suomessa kyykytettävän voi
        aina jättää tuet nostamatta, Suomi on vapaa maa.


      • bvnbmv
        sjjkkjjhj kirjoitti:

        "Kun löytää edes jotain työtä jostain, voi sitten jättäytyä pois tuilta ja hakea parempia töitä vapaammin. Suomessa on kyllä tehty työn hakeminen ja vaihtaminen todella riskialttiiksi puuhaksi. Kuvitelkaapa, jos eläisimmekin maassa, jossa työtä voi hakea pelotta! Eiköhän suurin osa maailman maista ole sellaisia. Miksi juuri Suomesta on tehty tällainen kyykytystyrannia? Miksi olemme sen sallineet? "

        Suurimmassa osassa maailman maita ei ole olemassa mitään tukia työttömille, toisin, kuin Suomessa, jossa jopa työhaluttomat saavat tukia. Miksi olemme sen sallineet?

        Suomessa monet työttömät ilkeävät vielä valittaa, vaikka saavat työttömyystuet ja asumistuet tekemättä mitään vastikkeeksi. Jos tuntee itseään Suomessa kyykytettävän voi
        aina jättää tuet nostamatta, Suomi on vapaa maa.

        Varmasti jokaikinen suomalainen työttömyyden uhri mieluummin tienaisi vapaasti leipänsä. Suomi tekee sen mahdottomaksi. Muualla se on normaalia elämää, oikeus tehdä työtä. Yritäpä Suomessa alkaa luoda omaa yhden hengen yritystä työttömänä, ottamatta lainaa, kokeilematta typerää startttirahasysteemiä, joka on enemmän haitake kuin apu. Tuloksen tietää etukäteen, jos on yhtään järkeä. Muualla olin yrittäjä. Suomessa ei voi. Suomi ei ole vapaa maa. Suomi on tyrannian, pakottamisen, kieltämisen, valvonnan, uhkailun ja rankaisemisen maa. Syyllistämisen ja köyhdyttämisen maa. Maa, jonka yltä on Jumalan siunaus poistumassa, pahojen tekojemme tähden. Suomea siunattiin vuosikymmeniä. Nyt se lienee kirouksen alla.


      • Anonyymi
        sjjkkjjhj kirjoitti:

        "Kun löytää edes jotain työtä jostain, voi sitten jättäytyä pois tuilta ja hakea parempia töitä vapaammin. Suomessa on kyllä tehty työn hakeminen ja vaihtaminen todella riskialttiiksi puuhaksi. Kuvitelkaapa, jos eläisimmekin maassa, jossa työtä voi hakea pelotta! Eiköhän suurin osa maailman maista ole sellaisia. Miksi juuri Suomesta on tehty tällainen kyykytystyrannia? Miksi olemme sen sallineet? "

        Suurimmassa osassa maailman maita ei ole olemassa mitään tukia työttömille, toisin, kuin Suomessa, jossa jopa työhaluttomat saavat tukia. Miksi olemme sen sallineet?

        Suomessa monet työttömät ilkeävät vielä valittaa, vaikka saavat työttömyystuet ja asumistuet tekemättä mitään vastikkeeksi. Jos tuntee itseään Suomessa kyykytettävän voi
        aina jättää tuet nostamatta, Suomi on vapaa maa.

        Ei ole vastikkeetonta. Kyllä kuntouttavaan työtoimintaan tai työkokeiluun joutuu jossain kohtaa kun tarpeeksi kauan on ollut työttömänä ja jos ei mene lähtee tuet.


    • VirkaPsykoilleSoopaa

      Tärkeintä on valehdella kaikki asiat. Niin kuuluu tehdä, niin ei tule hankaluuksia. Eli kerrot vain hakeneesi kaikkialle. Aivan sama oletko niin tehnyt.

    • Sossupummi-

      Työkkäri antaa paperin jossa on työpaikan tiedot ja sinne pitää hakea vaikka ei olisi kokemusta tai mitään. Karenssi tulee ellet hae. Hakeminen ei tarkoita että sinut palkataan joten kannattaa kuitenkin hakea koska sillä välttää karenssin ja jos joutuu työhaastatteluun niin kerro siellä että olet hakenut muihin paikkoihin. Pitää siis aina vaan hakea, hakeminen ei ole työtarjous.

    • tarjoustuli

      Pakko se on hakea ns. työtarjouksen paikkaan, mutta ainaki mun kohdalla soittaessani ko. firmaan, paljastui se, ettei kyseessä ollutkaan kokoaikatyö ja yli 12kk. Omilla sivuilla sitten kuittasin ja laitoin lisäksi tekstiä, että kyseessä oli tarvittaessa kutsuttava eli nollasoppari ja määräaikasuus. Ei siitä tullu mitään ongelmaa, koska nuo työtarjoukset tulee juuri vakituisesta ja kokoaikasuudesta. En missään nimessä kyllä menisi vuokrafirmaan, sen verran on häikkää irtisanomisajassa, tuntimäärissä jne. Siellä omilla sivuillahan on monta vaihtoehtoa, jota valita mm. "olen hakenut, mutta en tullut valituksi" jne.. Jos laitat kohtaan "kävin haastattelussa" sitten pitää kuitata tietyn ajan kuluessa taas uudestaan se lopputulos. Ihan idioottitouhua.

      • Anonyymi

        Ei kyllä työtarjoukset ole kokopäiväisiä! Ystävä sai työtarjouksen osa-aikatyöstä ja sai karenssin, koska sai tarjouksen 3 päivää ennen määräaikaa ja oli lisäksi kuumeessa ja kipeänä. Ei siis ehtinyt reagoimaan "tarjoukseen". Todella kohtuutonta mielestäni!! Ei muka ollut pätevää syytä?? Kyllä meni usko tuohon paikkaan 😬


    • joku_roti

      Kai vuokratyöstä voi kieltäytyä? Jokaisella on oikeus olla tukematta työmarkkinoita tuhoavaa toimintaa. Itse en tule koskaan olemaan yhdenkään vuokratyöfirman palkkalistoilla.

      • ValetyötAnukseen

        Mistä tahansa valetyöstä voi kieltäytyä, jos työ ei ole kokopäiväinen, työsopimus toistaiseksi ja palkkaus TESsin mukainen. Silloinhan kyseessä ei ole kokopäivätyö, jonka hakemisen vuoksi on ilmoittauduttu työnhakijaksi.


      • Onneksiensaanut

        Tuo ei valitettavasti pidä paikkaansa. Olin alkuvuodesta sellaisessa kiipelissä, että olin vaarassa saada nollasopparihöpöhöpömääräaikaisen työsuhteen. Koska työnantaja huijasi ilmoituksessa. Kysyin liitolta, mitä pitää tehdä, ja saanko kieltäytyä. Vastaus oli, että ei saa kieltäytyä. Pitää ottaa. Osa-aikatyön päivärahaa voi saada. Minullakin oli sellainen luulo, että olen velvoitettu kokoaikatyöhön.


      • Anonyymi

        Vuokratyö on ihan oikeaa työtä. Siinä saa tehdä ihan tosissaan,että saa pitääkin sen paikkansa,koska työn ostaja haluaa rahalleen vastinetta.
        Oma työnantaja taas maksaa lomat,antaa ne lomat. Itse oon ollut tyytyväinen,normaali alan palkkakin. Jos työläisen tarvitsija ei halua huolehtia työnantajavelvoitteista,vaan ulkoistaa,niin- so what? Työ kuin työ.


      • Anonyymi

        Vuokratyöfirman hausta voi saada firman nimen mikä on työnanataja eli voi hakea suoraan avoimella haulla...


    • fsesiitäsittenk

      Työttömyystoimistot aktivoituneet katkaisemaan hyvän flown.

      • PieniPiruVasempaan

        Niin, ihmiset olivat ioloiseti tekemässä töitä ja lopettivat sen, kun fiilis meni?
        Aika nössöjä. Vähän samu, kun se yksi, jolla oli 40-luvulla huonot kengät ja siksi ei koskaan mennyt töihin :D


    • Työtarjous_on_Valhe

      Kummallisia nämä TE toimiston ns. työtarjoukset. Kuvittelin aluksi että TE tsto ja työnantaja ovat korvamerkinneet että minulla on työpaikka saatavilla ko. firmassa. Innoissani soitin firmaan ja kerroin että koska voisin aloittaa. Pettymys olikin kova. Pettymys. Kyseessä olikin avoin duunipaikka johon pitää hakea. Olin siis vain yksi kymmenistä hakijoista. Ei ollutkaan mitään korvamerkittyä työtarjousta olemassakaan. Kysymys: Miksi TE-toimisto käyttää avoimista työpaikoista valheellista harhaanjohtavaa termiä "Työtarjous". Sehän ei ollenkaan pidä paikkaansa.

      • töihinvaan

        "Miksi TE-toimisto käyttää avoimista työpaikoista valheellista harhaanjohtavaa termiä "Työtarjous". Sehän ei ollenkaan pidä paikkaansa. "

        Pitäähän se. Sinun tulee tarjota itseäsi työhön.


      • Työtarjous_on_Kupla
        töihinvaan kirjoitti:

        "Miksi TE-toimisto käyttää avoimista työpaikoista valheellista harhaanjohtavaa termiä "Työtarjous". Sehän ei ollenkaan pidä paikkaansa. "

        Pitäähän se. Sinun tulee tarjota itseäsi työhön.

        Paljon parempi nimitys TE-tston imelän falskille "Työtarjoukselle" olisi vaikkapa
        a) Työnhakukehoitus tai b) Työnhakumääräys. Olisi silloin selkokieltä.


      • TePummiSYÖjaSYÖ

        Teeee eeeee toimistojen virkapellet eivät käsitä työelämästä mitään. Ei tee ee vajakilta voi odottaa, että hän käsittäisi mikä on työ tai tarjous, eikä ainakaan työtarjous-sanan sisältöä. He ovat loisineet vuosikausia päivähoitopaikoissaan. Kyseessä on normaalista työelämästä syrjäytynyt ja menetetty ryhmä. Ei heistä saada milloinkaan työkykyisiä tuottavaan työhön. Joudumme vain elättämään teee eee pummilaumaa verovaroin. Halvempi niitä on säilyttää virastoissa kuin hoitolaitoksissa.


    • Anonyymi

      Haettava on vaikka ei oikeasti ole mitään paikkaa

    • Anonyymi

      Karmea paikka työvoimatoimisto,siellä kyllä osataan ihminen iskee maan alimpaan helvettiin.Ei mitään kannustusta,kun joudut työttömäksi,koulutuksenko puutetta? Ei ole muutenkaan kiva kun joutuu työttömäksi ja sit vielä haukutaan ja uhkaillaan karanssilla,kun pitäs tarjota töitä.Hirveetä touhuu.

      • Anonyymi

        Suomalaiset johtaa pelolla kun muuten ei osata, management by perkele.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe