Pelastakaas joku Pauliina pulasta

Tuommonen juttu:

https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/maakunta/item/172806-outokummussa-asuva-pauliina-40-on-pudottanut-90-nelion-asunnon-hintatoiveen-33-000-euroon-silti-kauppa-ei-kay

Vilkaisin tuon etuovesta, ihan siisti asunto ja vaikka yhtiövastike on aika iso onhan siinä neliöitä ja hintahan ei ole paha. Tuolla voisi joku ätmi vaikka lymyillä aktivointimallia paossa hyvällä omallatunnolla eikä ole paha matka Joensuun maalikyliin kaupoille jos vain omistaa auton. Äiti venäjllekään ei tuolta ole pitkästi.

33

407

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvozeronolla

Somppuja naapurissa?
      Sillon kukaan ei osta.

• aktiivinäkyy

Ei aktivointimallia voi lymyillä missään.

• Taisi olla putkiremontti tehty eli siksi vastike noin iso.
      Onkohan ajatellut pistää vuokralle?
      Osassa maata kun eivät kuntien tai kaupunkien asuntoihin tule
      vuokralaisia niin osahan niistä on purettu. Jokuhan oli näistä ehdottanut
      jotakin romutuspalkkiota kuten autoista.

• Oli tehty joo niin siitähän ei ole sitten huolta ja sehän on rahoitusvatikkeessa joka nollaantuu jos maksaa tuon velattoman hinnan. Tarkoitin sillä isolla jo sitä yhtiövastikkeen osuutta mutta saahan siihen rahaan neliöitä ihan hyvin. Voi olla haasteellista löytää vuokralaisiakin ja nehän ovat aina pieni riski niin mieluiummin varmaan möisi. Ei tuo minusta huono ostos olisi semmoiselle joka tuollapäin muuten voisi elää.

• vaihtoehtoja.monia
        Harmaaritari kirjoitti:

Oli tehty joo niin siitähän ei ole sitten huolta ja sehän on rahoitusvatikkeessa joka nollaantuu jos maksaa tuon velattoman hinnan. Tarkoitin sillä isolla jo sitä yhtiövastikkeen osuutta mutta saahan siihen rahaan neliöitä ihan hyvin. Voi olla haasteellista löytää vuokralaisiakin ja nehän ovat aina pieni riski niin mieluiummin varmaan möisi. Ei tuo minusta huono ostos olisi semmoiselle joka tuollapäin muuten voisi elää.

tai iskeä pauliinan ja ehkä tehdä siitä yhteinen koti tai riippuu miehestä voi olla muutto savoonkin jos pauliina on se joka päättää tai muutto sinne missä iskijä asuu jos osaa taivutella pauliinan

• Harmaaritari kirjoitti:

Oli tehty joo niin siitähän ei ole sitten huolta ja sehän on rahoitusvatikkeessa joka nollaantuu jos maksaa tuon velattoman hinnan. Tarkoitin sillä isolla jo sitä yhtiövastikkeen osuutta mutta saahan siihen rahaan neliöitä ihan hyvin. Voi olla haasteellista löytää vuokralaisiakin ja nehän ovat aina pieni riski niin mieluiummin varmaan möisi. Ei tuo minusta huono ostos olisi semmoiselle joka tuollapäin muuten voisi elää.

Katselin mitä tuolla rahalla muualta saisi (noin 30te ja yli 90 neliötä.
        Remontoitu omakotitalo Joensuussa
        Vantaa rivitalo 5h k
        Kerrostalo Kuopio 5h k
        Espoossa kaksikin rivitalo 4h k
        Itse asiassa pääkaupunkiseudulta löytyi useampiakin vastaavia.

Siihen nähden en yhtään ihmettele jos ei ole mennyt kaupaksi.

• oma.pauliinasi
        M184 kirjoitti:

Vantaa rivitalo 5h k
        Kerrostalo Kuopio 5h k

mutta muista et saa pauliinaa kaupan päälle eli tulevaa vaimoasi eli ei se talo vaan pauliinan pelastat ainakin

• M184 kirjoitti:

Vantaa rivitalo 5h k
        Kerrostalo Kuopio 5h k

Nuo mainitsemasi varmaan melko huonokuntoisia ja niissä isoja remontteja edessäpäin, eivät varmaankaan ole suoraan vertailukelpoisia. En oikein usko että putki- ja muutenkin remontoitua saunallista tuon kokoista asuntoa löytyisi oikein mistään keskeisemmästä taajamasta löytyisi tuolla rahalla, jos löytyy kannattaa opstaa pois.

• lihavihatipunen
        M184 kirjoitti:

Vantaa rivitalo 5h k
        Kerrostalo Kuopio 5h k

Jos pk-seudulta löytyy tuohon hintaan noilla neliöillä niin ne on varmaan asumisoikeusasuntoja?

• Kaisanoasaa

Outokummun kaupunki vähän yli 7000 asukasta. Töitä ei varmaan ole joten ei sieltä kannata asuntoa ostaa. Ei paha hinta, joku voi sen ostaa jolla on jo hyvä työpaikka ja sitten myy sen 60 000 eurolla vuosien päästä.

• Jos on sellaiselöla alalla että kohtuuhelposti löytää pätkätöitä voisi kannattaakin jos sopivasti vaikkapa joku lapseton pariskunta tuolta kikkailisi töiden perässä:

http://www.prokassa.fi/fi/liikkuvuusavustus.html

voisi vaikka vuokrata jonkun murjun työasunnoksi työapikkakunnalta, siihenkin ehkä saisi jotain tukea. Saattaisi kannattaa paremminkin kuin se että ostaa velaksi jostain vetovoimaisemmalta paikkakunnalta vastaavan kokoisen kun se saattaa maksaa kymmenkertaisesti.

• siitä.nainen

niin miksei joku täältäkin voisi pelastaa pauliinan ja iskeä siitä naisen itselleen

• Noinhan kiltin ja kunnollisen tulisi toimiakin.

• niin.kuuluukin
        A.Palstamäki kirjoitti:

Noinhan kiltin ja kunnollisen tulisi toimiakin.

aivan

• A.Palstamäki kirjoitti:

Noinhan kiltin ja kunnollisen tulisi toimiakin.

Sinähän oikeastaan voisit påesunkestävänä stadilaisena lähteä kokeilemaan vaihteeksi maalaiselämää ja kun sulla on perhetaustaakin takana niin voisit sitten luontevasti toimia isähahmona ja roolimallina Pauiliinan pojille.

Sinähän oikeastaan voisit påesunkestävänä stadilaisena lähteä kokeilemaan vaihteeksi maalaiselämää ja kun sulla on perhetaustaakin takana niin voisit sitten luontevasti toimia isähahmona ja roolimallina Pauiliinan pojille.

Pauliina olisi liian nuori mulle, muuten ihan hyvä idea.

Pauliina olisi liian nuori mulle, muuten ihan hyvä idea.

Eikös tuollainen nelikymppinen olisi aika passeli ja kyllä se siitä vanhenee pikkuhiljaa niin jossain vaiheessa varmaan olisi jo sopiva. Ajattelepa tosiaan, jättäisit etelän oravanpyörät ja muuttaisit rauhaisaan maaseutumiljööseen elovanatyttöjä naurattamaan.

• vain.pauliinaa
        Harmaaritari kirjoitti:

Eikös tuollainen nelikymppinen olisi aika passeli ja kyllä se siitä vanhenee pikkuhiljaa niin jossain vaiheessa varmaan olisi jo sopiva. Ajattelepa tosiaan, jättäisit etelän oravanpyörät ja muuttaisit rauhaisaan maaseutumiljööseen elovanatyttöjä naurattamaan.

anteeksi vaan ei eloveena tyttöjä naurattamaan vaan pauliinaa naurattaan

Pauliina ei tykkäisi jos ryhtyisin elovenatyttöjä naurattamaan, voisi saada pelastusreissu nolon lopun ennenkuin daami olisi saavuttanut sukukypsyyden minun silmissäni.

Ideasi oli silti huomaavainen, ei vain osaset nyt naksahdelleet kohdilleen.

Pauliina ei tykkäisi jos ryhtyisin elovenatyttöjä naurattamaan, voisi saada pelastusreissu nolon lopun ennenkuin daami olisi saavuttanut sukukypsyyden minun silmissäni.

Niin no naurattaisit vasta sitten jos Pauliina muuttaisi sinne lähemmäs sukuaan niin kuin jutussa sanottiin. Tuossahan olisi muitakin mahdollisuuksia, voisit heittää jännittäviä vakoilukeikkoja venäjän puolelle vähän niinkuin naton salaisena asiamiehenä, saattaisi avautua sieltä jotain businessjuttujakin myynnin ammattilaiselle.

• nätti.tyttötöhän.siinä
        A.Palstamäki kirjoitti:

nyt on vähän selittelyn makua vai ei nätti ja näpsäkkä pauliina kelpaa

Niin no naurattaisit vasta sitten jos Pauliina muuttaisi sinne lähemmäs sukuaan niin kuin jutussa sanottiin. Tuossahan olisi muitakin mahdollisuuksia, voisit heittää jännittäviä vakoilukeikkoja venäjän puolelle vähän niinkuin naton salaisena asiamiehenä, saattaisi avautua sieltä jotain businessjuttujakin myynnin ammattilaiselle.

Ostaisin Pauliinalta asunnon persreiästä, daami muuttaisi muualle ja minä jäisin naurattamaan Outokummun Iloisia leskiä?

Ei tuossa ole eväitä James Bond-tyyliselle agenttitarinalle. Ihmettelen muuten mikset itse pelasta Pauliinaa?

Vai onko kyse siskostasi?

Ostaisin Pauliinalta asunnon persreiästä, daami muuttaisi muualle ja minä jäisin naurattamaan Outokummun Iloisia leskiä?

Ei tuossa ole eväitä James Bond-tyyliselle agenttitarinalle. Ihmettelen muuten mikset itse pelasta Pauliinaa?

Vai onko kyse siskostasi?

Niin. Tai voisit noutaa rajan takaa kunnolisen venäläisen naisen vaimokkeeksi, se varmaan olisi vielä parempi vaihtoehto. Sulle tuollainen maalaiselämä voisi olla ihan hyväkin kokeilu kun edt ole tainnut koskaan maalla asua. tiedä vaikka alkaisit viihtymään. Käsittääkseni palstan dissekin asutelee jossain tuollapäin eikä lähtisi stadiin varmaankaan vaan viihtyy paremmin tuolla "persreiässä".

En minä itse taida kuitenkaan, olen parempi ehdottelmaan muille kuin itse toteuttamaan juttuja. Tuolla alempana kerroin jo perustelut miksi laitoin avauksen.

Niin. Tai voisit noutaa rajan takaa kunnolisen venäläisen naisen vaimokkeeksi, se varmaan olisi vielä parempi vaihtoehto. Sulle tuollainen maalaiselämä voisi olla ihan hyväkin kokeilu kun edt ole tainnut koskaan maalla asua. tiedä vaikka alkaisit viihtymään. Käsittääkseni palstan dissekin asutelee jossain tuollapäin eikä lähtisi stadiin varmaankaan vaan viihtyy paremmin tuolla "persreiässä".

En minä itse taida kuitenkaan, olen parempi ehdottelmaan muille kuin itse toteuttamaan juttuja. Tuolla alempana kerroin jo perustelut miksi laitoin avauksen.

Ryssä sopii persun sängynlämmittäjäksi ei mulle. Muuten ok idea.

• oikea.suur.perhe
        A.Palstamäki kirjoitti:

Ryssä sopii persun sängynlämmittäjäksi ei mulle. Muuten ok idea.

oikeassa olet sinulle sopii pauliina paremmin ja ehkä tila autolle on käyttöä jos pikkuisia palstamäkejä tuleekin eli 7 hengen tila auton penkit täynnä ja pari koiraakin siinä lisäksi

• lihavihatipunen

Onko tuo Pauliina joku sun sukulainen kun sitä, eikun siis asuntoa, yrität niin kovasti kaupata?

• hieno.juttu

ehkä ihastunut häneen ja toivoo että joku tuntisi pauliinan ja antaisi yhteystiedot tai sanoisi että aloittaja on pihkassa häneen

• Ei kun huomasin tuon jutun ja tuli vaan mieleen että voihan tuon tännekin laittaa kun hänellä selvästi halu muualle muuttaa ja joku saattaisi tarvitakin tuollaista. Katsos, en minä läpeensä paha & ilkeä ole ja minulle tuli tuosta mieleen vaikkei sitä suoraan siinä sanottu että Pauliinan vanhemmat varmaan alkaa olla jo ikäihmisiä ja ehkä tarvitsevat apua erilaisissa asioissa ja siksi Pauliina haluiaisi lähemmäs muuttaa, minusta olisi mukavaa jos se mahdollistuisi eikä jäisi jumiin tuonne.

• sielläkö.kotisi.on
        Harmaaritari kirjoitti:

Ei kun huomasin tuon jutun ja tuli vaan mieleen että voihan tuon tännekin laittaa kun hänellä selvästi halu muualle muuttaa ja joku saattaisi tarvitakin tuollaista. Katsos, en minä läpeensä paha & ilkeä ole ja minulle tuli tuosta mieleen vaikkei sitä suoraan siinä sanottu että Pauliinan vanhemmat varmaan alkaa olla jo ikäihmisiä ja ehkä tarvitsevat apua erilaisissa asioissa ja siksi Pauliina haluiaisi lähemmäs muuttaa, minusta olisi mukavaa jos se mahdollistuisi eikä jäisi jumiin tuonne.

entä jos se ei haluakkaan muuttaa enään savoon kun sinut tapaa ja jäätte outokumpuun

• sielläkö.kotisi.on kirjoitti:

entä jos se ei haluakkaan muuttaa enään savoon kun sinut tapaa ja jäätte outokumpuun

En minä itse taida kuitenkaan tuonne viitsiä, ajttelin vaan että jois joku muu olisi kiinnostunut muuttamaan.

• ja.kivaa.olisi
        Harmaaritari kirjoitti:

En minä itse taida kuitenkaan tuonne viitsiä, ajttelin vaan että jois joku muu olisi kiinnostunut muuttamaan.

kun tutustuisit pauliinaan niin päättäköön pauliina mihin muutatte sitä vaan mietin että millaiset sihvat hankitte olkkariin jos pikku harmiksia tulee lisää

• Totuus-

Vain tyhmät ostaa asunnon. Tossa se nähdään että rahat meni ihan hukkaan. Miksei muija asunut vuokralla niin olisi säästänyt paljon rahaa.

• Rumasinkkumies-

Vain täysi idiootti asuu jossain rajalla karjalassa. Ei sieltä kukaan asuntoa osta nykyään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      131
      10538
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5080
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      42
      2271
    4. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      105
      2088
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      28
      1986
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1631
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      41
      1442
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      29
      1124
    9. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      33
      1061
    10. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      987
    Aihe