Töihin Uuteenkaupunkiin?

muuttoko.edessä

Olen miettinyt, kannatisko hakea töitä Uudenkaupungin autotehtaalta. Olen itse itäsuomalaisesta pikkukaupungista jossa ei ole töitä eikä naisia. Kaikki kynnelle kykenevät naiset muuttavat pois heti kuin mahdollista. Itse en ollenkaan tunne Länsiranikkoa, mutta eikös Uusikaupunkikin ole aika pieni kaupunki ja autotehtaalla on töissä lähinnä äijiä. Siksi olenkin ajatellut, että voisin muuttaa Turkuun ja kulkea sieltä töihin Uuteenkaupunkiin, koska Turun baareista naisen saaminen olisi todennäköisempää. Tällä palstalla taitaa olla paljon turkulaisia. Siksi kysyisinkin, onko Turusta Uuteenkaupunkiin kulkeminen ongelma. Julkista liikennettä (ainakaan junaa) ei taida olla, joten oman auton ostaminen lienee ainakin edessä. Matka ei ole kauhea pitkä, mutta onko tie hyvässä kunnossa, jotta työmatkoihin ei mene hirveästi aikaa? Onko Turussa helppo tutustua ihmisiin , ja etenkin naisiin, jos on vieraalta paikkakunnalta eikä Turku ole entuudestaan yhtään tuttu?

72

2147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Normimies38

      Turusta pääsee ukiin hyviä teitä pitkin. Olen kulkenut turusta ukiin pelaamaan salibandyä monta kymmentä kertaa vuosien aikana. Itsekkin olen hakenut sinne autotehtaalle muttei ole tärpännyt. Ukissa on asunnot vähissä joten sinne ei pääse muuttamaan.

    • Jos on tarkoitus työllistyä autotehtaalla ja säilyttää työpaikka, niin Turun ravintolaelämän voit unohtaa ainakin arki-illoiksi.

      • 88897698768769

        Joo, niin voi.. Työ vie kyllä kaikki voimavarat. Kantsii tosiaankin panostaa vapaisiin viikonloppuihin.


      • camperr
        88897698768769 kirjoitti:

        Joo, niin voi.. Työ vie kyllä kaikki voimavarat. Kantsii tosiaankin panostaa vapaisiin viikonloppuihin.

        Turun kapakat täynnä maahanmuuttajia, istu vain illat kämpillä. Kestät terveempänä.


    • Lololololololol

      Jos haluat säilyttää työpaikan niin pidä tiukkalinja ja hanki vaikka

    • 89769876987697

      Tässä joitain vinkkejä.. Ei näitä nyt kuolemanvakavasti kannata ottaa.. :) Osa mutua, enkä tiedä nykyisestä tilanteesta riittävän tarkasti..

      En ostaisi autoa. Työ tod. näk. todella raskasta kolmivuorotyötä. Bussilla matka n. 30e päivässä, matkaan kuluu Turusta 2,5h. (Saisit levätä matkan ajan. Tiepätkä osittain hyvin vaarallinen hirvien ja peurojen takia.) En sitten tiedä, kuinka hyvin bussiaikataulut sopivat. Kimppakyyti varmaan mahdollinen ainakin välillä.

      Ugi on ihastuttava kesäkaupunki, talvella ei mitään. Muuttaisin siis Turkuun. Kantsii vuokrata joku kallis koppero keskustasta, vaikka hinta olisikin kova. Lähiöihin helposti jumittuu, eikä tule lähdettyä niiden ulkopuolelle. Kaikkea kivaa kävelymatkan päässä, esim. kesällä Aurajoen ranta ravintolalaivoineen. Paljon tapahtumia, eri tyyppisiä baareja, livekeikkoja tms. Turkulaiset ovat mielestäni ylpeitä, kavereita ei löydä helposti. Kantsii tehdä faceen mielenkiintoinen profiili, ja lähetellä kaveripyyntöjä Turku -aiheisten ryhmien jäsenille.

      Älä tee sitä virhettä, että alat käydä liian kovatasoisissa pintapaikoissa! Kilpailu kovaa..

    • ghsjghsökjgks

      Autotehdas on järkännyt bussikuljetukset Turusta suoraan tehtaalle ja takaisin, työvuoroihin sopivina aikoina.

      • kaisanoasaa

        Ettäkö työnantaja on järjestänyt ihan työvuoroihin sopivat kuljetukset? Älä tommosta liirumlaarumia.


    • Tuosta Turusta uuteenkaupunkiin kulkemisesta senverran voin kertoa, että autotehdas järjestää työntekijöilleen bussikuljetuksia joka työvuoroon.

      Tai näin ainakin minulle kerrottiin kun kävin autotehtaan haastattelussa viime Toukokuussa.

      Bussikuljetuksen hinta on kuulemma 170 euroa kuussa.

      Palkka ei ainakaan alkuvaiheessa tule olemaan päätähuimaava, vain 11 euroa/tunti.

      Yksi juttu mikä kannattaa huomioida on sen, että ensimmäisen vuoden olet palkattomana harjoittelijana ja vasta sitten tehdään varsinainen työsopimus, jos tehdään.

      Tuolla alkupalkalla ja tyämatkakustannusten hinnalla en oikein tiedä kannattaako Turusta kulkea ja kannattaako yleensäkään autotehtaalle hakea.

      Kannattaa kyllä lähteä sieltä Itäsuomen pikkukylästä ruuhkasuomeen, jos töitä ja naisia halajaa mutta onko tuo autotehdas välttämättä hyvä vaihtoehto niin tiedäpä tuota.

      • 8976797698768

        "Yksi juttu mikä kannattaa huomioida on sen, että ensimmäisen vuoden olet palkattomana harjoittelijana ja vasta sitten tehdään varsinainen työsopimus, jos tehdään."

        Ohhoh! Tuota en tiennytkään!! Tiesin kyllä, että palkka on pieni. En sitä, että se on mennyt tuollaiseksi..


      • 897698769879
        8976797698768 kirjoitti:

        "Yksi juttu mikä kannattaa huomioida on sen, että ensimmäisen vuoden olet palkattomana harjoittelijana ja vasta sitten tehdään varsinainen työsopimus, jos tehdään."

        Ohhoh! Tuota en tiennytkään!! Tiesin kyllä, että palkka on pieni. En sitä, että se on mennyt tuollaiseksi..

        Sen ainakin tiedän, että täällä on todella kova pula pätevistä raksa- ja putkimiehistä. Virossa palkat ovat nousseet todella paljon -moni virolainen palannut kotimaahansa.


      • 897698769879 kirjoitti:

        Sen ainakin tiedän, että täällä on todella kova pula pätevistä raksa- ja putkimiehistä. Virossa palkat ovat nousseet todella paljon -moni virolainen palannut kotimaahansa.

        Tuohan on positiivinen uutinen.


      • .. Ai tuollaistakin siellä harrastetaan?.. ;P

        .. Tutun joku YstäväPorukka kulkee sinne KimppaKyydillä.. Ja ne saa kuulemma vähemmän palkkaa, kuin tuon 11€.. Alle 10€ kuulemma.. ;P

        .. Jooh.. Kohti UusLiberalististä "Unelmaa" ja Vieläkin Suurempaan PääOmanValtaan.. Hyvä Suomi.. ;D


    • 42vmies-

      Ei parane viinaa juoda jos autoja alkaa rakentamaan. Siellä o aika nollatoleranssi. Olen ollut töissä siellä mutta lopetin koska en tykkää liukuhihnatyöstä. Hyvä palkka mutta puuduttavaa työtä jossa vaan laitetaan samoja osia autoon tuhansia kertoja.

      • 42vmies-

        Niin ja sen alan näkymät on aika vaihtelevia. Jos nyt menee hyvin niin vuoden päästä ne voi lomauttaa 1000 työntekijää jos kukaan ei ostakkaan autoja. Ei siis kannata ottaa asuntolainaa jos saa sieltä töitä.


    • öllölää

      Onko peruskoulun päälle muuta pohjakoulutusta? Olipa tai ei, niin joka tapauksessa alusta on aloitettava, ja riippuu mitä työltä haluat. Ja alussa oppipoikana rahapuoli saattaa olla niukanlaista.
      On sellaisiakin joiden mielestä työttömyys on saavutettu etu ;-)
      Kun idästä olet, niin matka on suunnilleen sama kuin Joensuu-Kitee, siellä päivittäinkin tuota matkaa tehdään, tosin enimmäkseen junalla.

    • jokumies83

      Yksi kaveri on siellä töissä mutta esteenä sinne lähdölle ainakin mulle on yksi asia nimittäin asuntotilanne. Kohtuuhintaista vuokra-asuntoa on mahdoton saada... ellei käy erittäin hyvä onni.
      Kohtuuhintaan pitää löytyä kämppä muuten työn perässä muuttaminen ei kannata.

      • 876987698

        Viime kesänä tilanne oli Ugissa ainakin se, että moni asui parakissa. Kolmen ihmisen vaatimattomattoman kimppakämpän vuokra oli 500e/ hlö.


      • 42vmies-
        876987698 kirjoitti:

        Viime kesänä tilanne oli Ugissa ainakin se, että moni asui parakissa. Kolmen ihmisen vaatimattomattoman kimppakämpän vuokra oli 500e/ hlö.

        Olin serkun kanssa norjassa raksatöissä. Palkkka oli 4600 euroa kk ja asuimme parakeissa josta maksoimme 200 euroa, sisältäen vesi ja sähkön. Parakissa oli 6 tyyppiä samassa. Asuminen oli aika halpaa ja ruuat teimme kyllä itse. 9 kuukautta olimme ja jäi rahaa taskuun tosi hyvin.


      • hintti.parakki
        876987698 kirjoitti:

        Viime kesänä tilanne oli Ugissa ainakin se, että moni asui parakissa. Kolmen ihmisen vaatimattomattoman kimppakämpän vuokra oli 500e/ hlö.

        sais rakastella miesten kesken eikö hintit juuri sitä halua ja muuta parakkeihin


      • jokumies83
        876987698 kirjoitti:

        Viime kesänä tilanne oli Ugissa ainakin se, että moni asui parakissa. Kolmen ihmisen vaatimattomattoman kimppakämpän vuokra oli 500e/ hlö.

        Tuommonen vuokra parakista on kiskuri hintaa.. paljon halvemmalla voi ottaa vanhan asuntovaunun/auton jossa on samat "mukavuudet". n. 400 on vuokra maximi kohtuuhintaiselle yksiölle... joka tarkoittaa sitä että tuo parakkihinta on aivan liikaa.. 1-200 on sopivampi hinta.


      • 8978768768
        jokumies83 kirjoitti:

        Tuommonen vuokra parakista on kiskuri hintaa.. paljon halvemmalla voi ottaa vanhan asuntovaunun/auton jossa on samat "mukavuudet". n. 400 on vuokra maximi kohtuuhintaiselle yksiölle... joka tarkoittaa sitä että tuo parakkihinta on aivan liikaa.. 1-200 on sopivampi hinta.

        Siellä oli kesällä myös vanhoja ukkoja parkissa ehdottelemassa naispuolisille työntekijöille majoitusta "palveluksia" vastaan.. huh huh..


    • 897687698769
    • 101prosHetero

      Turku. Se on homoille.

    • työläisyyseikannata

      Ei kannata. Ns. Työläisyys on monista naisista turn off. Pitää tehdä joko eliitin valkokaulusduunia tai sitten jotain jännää tyyliin palomies.

      • mitä.häh

        Onko palomiehetkin jännämiehiä? Eivätkö he olekaan kunnon miehiä?


      • Sitten ihmetellään ettei työt kiinnosta muka vaikka on saaneet h..ti hakemuksia vaikka ne työt on aivan perseestä eikä niillä edes rikastu. Jos ajatellaan vaikka että maksavat 11e/h niin se kertaa 160 = 1760e, varmaan jotain lisiä saa päälle mutta palkkaa tulee ehkä joku pari tonnia kuussa. Siitä pois verot, vuokraan vaikka 500 ja kulkemisiin 200, sapuskoihjin firman ruokalassa parisataa....mitähän tuosta jäisi ylitse, ehkä jotain 500-600 per kk siitä että saa lastata jogejä roboteille, varmaan ammattiylpeyskin huipussaan niin että ne loput menee viinaan ja masennuslääkkeisiin.


      • bv765nvnbv
        Harmaaritari kirjoitti:

        Sitten ihmetellään ettei työt kiinnosta muka vaikka on saaneet h..ti hakemuksia vaikka ne työt on aivan perseestä eikä niillä edes rikastu. Jos ajatellaan vaikka että maksavat 11e/h niin se kertaa 160 = 1760e, varmaan jotain lisiä saa päälle mutta palkkaa tulee ehkä joku pari tonnia kuussa. Siitä pois verot, vuokraan vaikka 500 ja kulkemisiin 200, sapuskoihjin firman ruokalassa parisataa....mitähän tuosta jäisi ylitse, ehkä jotain 500-600 per kk siitä että saa lastata jogejä roboteille, varmaan ammattiylpeyskin huipussaan niin että ne loput menee viinaan ja masennuslääkkeisiin.

        Olen itsekin sitä mieltä, että tuo on kohtuutonta. Varsinkin stressi siitä, että voi olla korvattavissa koska tahansa.

        Tuollaista se kuitenkin on matalapalkka-aloilla. En itse tienaa paljon enempää. Minunkin työni pystyisi hyvin moni tekemään, eikä minulla ole alalle soveltuvaa koulutusta. Työpaikoista niin huutava pula, että moni suostuu kaikesta huolimatta mihin tahansa. Varsinkin jos on lapsia. Minäkin olen helposti korvattavissa. Tämä on kuitenkin parempi, kuin vuokran jälkeen 518e/kk.


      • bv765nvnbv kirjoitti:

        Olen itsekin sitä mieltä, että tuo on kohtuutonta. Varsinkin stressi siitä, että voi olla korvattavissa koska tahansa.

        Tuollaista se kuitenkin on matalapalkka-aloilla. En itse tienaa paljon enempää. Minunkin työni pystyisi hyvin moni tekemään, eikä minulla ole alalle soveltuvaa koulutusta. Työpaikoista niin huutava pula, että moni suostuu kaikesta huolimatta mihin tahansa. Varsinkin jos on lapsia. Minäkin olen helposti korvattavissa. Tämä on kuitenkin parempi, kuin vuokran jälkeen 518e/kk.

        Niinpä, itsekukin voi miettiä omalle kohdalleen oliskiko innoissaan tuosta, vatrsinkin kun joskus oli niistä kovista kriteereistä että käytännössä täytyy olla savuton & alkoton. Minua aina vähän ärsyttää nämä hehkutukset klun kehutaan miten paljon palkataan taas työvoimaa kun kuitenkin samaan aikaan muualla potkitaan moninkertainen määrä kortistoon ja niden kehujuttujen taustalla aina on loppujen lopuksi aika surkea työnantaja joka ei väiitä niistä ihmisistä pätkääkään ja systeemi tulee aina sitä työnantajaa, ei koskaan tekijää vaikka olisi miten väärin perustein päätetty työsuhde.

        Se vaan yksinkertaisesti on niin että jos tehdystä työstä jää palkaksi kulujen jälkeen surkea summa eikä siitä voi edes säästää tulevaisuutta ajatellen niin onko mitään järkeä sitten rehkiä hullunkiilto silmissä kilpaillen jatkuvasti jonossa odottavien uusien kanssa? Itse sillä onneksi olen saanut tilanteen hyväksi sillä että mahd. pian hankin omistusasunnon ja sitä kautta olen saanut tilanteen hyväksi, tuolla uudenkaupungin systeemillä se ei onnistuisi kun koskaan ei varmaan saisi kunnolla säästettyä edes ensiasunnon lainan omasäästöosuutta, ainakin se kestäisi melkoisen kauan.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Sitten ihmetellään ettei työt kiinnosta muka vaikka on saaneet h..ti hakemuksia vaikka ne työt on aivan perseestä eikä niillä edes rikastu. Jos ajatellaan vaikka että maksavat 11e/h niin se kertaa 160 = 1760e, varmaan jotain lisiä saa päälle mutta palkkaa tulee ehkä joku pari tonnia kuussa. Siitä pois verot, vuokraan vaikka 500 ja kulkemisiin 200, sapuskoihjin firman ruokalassa parisataa....mitähän tuosta jäisi ylitse, ehkä jotain 500-600 per kk siitä että saa lastata jogejä roboteille, varmaan ammattiylpeyskin huipussaan niin että ne loput menee viinaan ja masennuslääkkeisiin.

        Ihana, aina niin positiivinen Harmis :D

        On tuokin parempi kuin ei mitään työtä. Jos noin helposti masennuslääkkeisiin sortuu, niitä vetelee luultavasti muutenkin jo dosetti tolkulla. Jos ei työ maistu, niin kovin vaikea on kohta työllistyä mihinkään. Niin se vaan on, pitää olla työhistoriaa. Mun suositukseni on, että sinne vaan ja samalla voi katsella parempaa paikkaa jos siihen on haluja ja yleensäkään mahdollisuuksia. Mitään tekemättömällä ei ainakaan ole mahdollisuuksia mihinkään.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Sitten ihmetellään ettei työt kiinnosta muka vaikka on saaneet h..ti hakemuksia vaikka ne työt on aivan perseestä eikä niillä edes rikastu. Jos ajatellaan vaikka että maksavat 11e/h niin se kertaa 160 = 1760e, varmaan jotain lisiä saa päälle mutta palkkaa tulee ehkä joku pari tonnia kuussa. Siitä pois verot, vuokraan vaikka 500 ja kulkemisiin 200, sapuskoihjin firman ruokalassa parisataa....mitähän tuosta jäisi ylitse, ehkä jotain 500-600 per kk siitä että saa lastata jogejä roboteille, varmaan ammattiylpeyskin huipussaan niin että ne loput menee viinaan ja masennuslääkkeisiin.

        Oon kyllä ihan samaa mieltä sun kanssasi tosta Uudenkaupungin autotehtaan hommasta, eli en kyllä todellakaan suosittele sitä tämän keskustelun aloitaneelle. Luin ton lehtiartikkelin aiheesta ja suorastaan ihmettelin, että miten ihmeessä tollainen työläisten sortaminen voi olla edes mahdollista nykypäivän suomessa. Suorastaan orjatyötä ja näyttäisi kyllä mielestäni monien ainakin nykypäivän kriteereiden mukaan täyttyvän jopa työpaikkakiusaamisen tunnusmerkit.

        Ei kyllä todellakaan mitään järkeä muutata tollaisen työpaikan perässä jopa useita satoja kilometrejä, jos työntekijällä ei ole minkäänlaisia oikeuksia ja on korvattavissa ihan koska tahansa. Luulisi aloittajalle löytyvän myös muitakin töitä ja sellaisia joissa maksetaan vähintään saman verran ja jossa on jonkinlaisia oikeuksia myös työntekijällä.

        Noilla palkoilla ja olemattomilla työntekijän oikeuksilla tollainen homma houkuttelisi varmasti enemmän esim. virolaisia, puolalaisia ja itä-Euroopan halpatyövoimaa, jotka tulisivat tekemään töitä tonne Uuteenkaupunkiin esim. puoleksi vuodeksi tai vuodeksi ja tuntisivat tollaisen kympin tuntipalkan niin kovaksi liksaksi, että sen vuoksi kannattaa tulla Suomeen tienaamaan, kun voi sen jälkeen lähteä takaisin kotimaahan ja ostaa sieltä vaikka omistusasunnon.

        Varmasti vaan silti nyt Juha Sipilä, Juhana Vartiainen ja EK:n herrat ihmettelevät, että miksei suomalaisille työt maistu ja miksei olla valmiita muuttamaan työn perässä tonne Uuteenkaupunkiin.


      • LinerT.2 kirjoitti:

        Ihana, aina niin positiivinen Harmis :D

        On tuokin parempi kuin ei mitään työtä. Jos noin helposti masennuslääkkeisiin sortuu, niitä vetelee luultavasti muutenkin jo dosetti tolkulla. Jos ei työ maistu, niin kovin vaikea on kohta työllistyä mihinkään. Niin se vaan on, pitää olla työhistoriaa. Mun suositukseni on, että sinne vaan ja samalla voi katsella parempaa paikkaa jos siihen on haluja ja yleensäkään mahdollisuuksia. Mitään tekemättömällä ei ainakaan ole mahdollisuuksia mihinkään.

        No luulisi nyt aloittajalle löytyvän jotain muutakin työtä, ettei hänen tarvisi tollaisen orjatyön takia muuttaa johonkin Uuteenkaupunkiin asti. Palkkakin näyttää olevan tossa hommassa niin surkea ja eikä edeas mitään oikeuksia työntekijällä, niin sanoisin tossa tapauksessa sen muuton olevan jopa suurempi riski, kun jääminen nykyiselle paikkakunnalle.

        Ei ole välttämättä mukava asua työttömänä yksin tuntemattomassa kaupungissa ilman ketään tuttuja, jos se työpaikka sattuukin yllättäen alta lähtemään, kuten tossa autotehtaan paikassa se näyttäisi olevan hyvinkin mahdollista.

        Mieluummin suosittelisin aloittajaa katselemaan töitä jostain isommilta paikkakunnilta, kuten esim. pk-seutu, Tampere, Turku. Kuitenkin isommissa kaupungeissa on aina enemmän sitä valinnan varaa työpaikkojen suhteen ja on myös mahdollisuus vaihtaa tarvittaessa toiseen, jos sattuu jotain, ettei työsopimusta vaikka enää jtketa koeajan päättymisen jälkeen. Lisäksi isommilla paikkakunnilla löytyy myös töitä vuokratyöfirmojen kautta ja sanoisin itse omalla kokemuksella niidenkin olevan paljon parempia töitä, kun jotkut tollaiset autotehtaan orjatyöt jollain kympin tuntipalkalla.


      • LinerT.2 kirjoitti:

        Ihana, aina niin positiivinen Harmis :D

        On tuokin parempi kuin ei mitään työtä. Jos noin helposti masennuslääkkeisiin sortuu, niitä vetelee luultavasti muutenkin jo dosetti tolkulla. Jos ei työ maistu, niin kovin vaikea on kohta työllistyä mihinkään. Niin se vaan on, pitää olla työhistoriaa. Mun suositukseni on, että sinne vaan ja samalla voi katsella parempaa paikkaa jos siihen on haluja ja yleensäkään mahdollisuuksia. Mitään tekemättömällä ei ainakaan ole mahdollisuuksia mihinkään.

        Ei positiivinen vaan realistinen.

        Onhan se ehkä joo jo alueella asuvalle mutta kun minä ajattelin/ajattelen tätä keissiä ap:n kannalta niin aika huono yhtälö. kaveri muuttaa itä-suomesta turkuun....pätäkkää palaa muuttokuluihin, takuuvuokraan ym. pari-kolme tonttua eikä yhtään ole vielä tienattuna. Sitten pääsee jollekin vuokrafirmalle duuniin joka voi loppua minä tahansa päivänä ties miten pitkäksi aikaa kunnes pääsee ehkä talon kirjoille ja sittenkin on vielä koeajalla niin että varmaan vuosi menee ennenkuin voi olla yhtään varma mistään. Ruokalan toiminta haiskahtaa rahastukselta kuten nuo parakkimajoitukset ylihintaisia ja jos muuttaa turkuun vähän inhimillisempään asuntoon maksaa kulkeminen. Jos tehdas oikeasti haluaisi olla kannattava työntekijälle parakeilla eivät rahastaisi rakenmnusyhtiöt vaan ne olisi omassa omistuksessa ja niiden vuokra olisi parisataa kuussa. Myös kuljetusten hintaa turusta voisi vähän viilata jne.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ei positiivinen vaan realistinen.

        Onhan se ehkä joo jo alueella asuvalle mutta kun minä ajattelin/ajattelen tätä keissiä ap:n kannalta niin aika huono yhtälö. kaveri muuttaa itä-suomesta turkuun....pätäkkää palaa muuttokuluihin, takuuvuokraan ym. pari-kolme tonttua eikä yhtään ole vielä tienattuna. Sitten pääsee jollekin vuokrafirmalle duuniin joka voi loppua minä tahansa päivänä ties miten pitkäksi aikaa kunnes pääsee ehkä talon kirjoille ja sittenkin on vielä koeajalla niin että varmaan vuosi menee ennenkuin voi olla yhtään varma mistään. Ruokalan toiminta haiskahtaa rahastukselta kuten nuo parakkimajoitukset ylihintaisia ja jos muuttaa turkuun vähän inhimillisempään asuntoon maksaa kulkeminen. Jos tehdas oikeasti haluaisi olla kannattava työntekijälle parakeilla eivät rahastaisi rakenmnusyhtiöt vaan ne olisi omassa omistuksessa ja niiden vuokra olisi parisataa kuussa. Myös kuljetusten hintaa turusta voisi vähän viilata jne.

        Tuossa lehtijutussa valittava oli aika avuton tyyppi. Ei osaa edes eväitä itselleen tehdä, sellaisia joita normaalit keikkaduunarit joutuvat tekemään ihan jatkuvasti. Mullakin on välillä pitkät matkat maakunnasta treeneihin, niin pakkaan kylmälaukkuun päivän eväät aamulla. Ei kaiken tarvitse olla aina lämmintä. Termariin kahveet. Hyvin pärjää, munkin suurella energiankulutuksella.

        Työelämä ei ole nykyään mitään harrastamista millään alalla, ihan tosissaan pitää tehdä töitä. Se on valitettava fakta, että kaikki on niin kilpailutettua ja aina pitää tehdä kovempaa tulosta. Puhutaan käsitteistä "riittävä laatu" ja "sisäinen yrittäjyys". Vastuut ja kiire kasvaa, mutta palkka ei. Toi autotehdas ei ole mitenkään poikkeus, tuota on ihan joka paikassa. Jotkut sopeutuvat ja oppivat järjestämään asiansa, odottavat vartin tuuraajaa vessareissulle. Ikävää työkaveria ei katsele missään kukaan. Tuollakin joku viihtyy, ja joku toinen taas ei...

        Tuossa lehtijutussa oli vain yhden ihmisen mielipide ja näkemys. Luottamusmiesten mollaaminenkin esimerkiksi, olisi ollut mielenkiintoista tietää esimerkkejä.

        Jos on työtön, ainakin ennen on saanut korvausta muuttokuluihin. Ei ne kaikki omasta taskusta mene. Mut jokainen omalla tyylillään. Jos ei nappaa niin ei sitten.

        Mä en tuonne lähtis kun töitä on riittämiin lähempänäkin, mutta jos jollain on tilanne "ei mitään tekemistä", vois edes kokeilla.


      • LinerT.2 kirjoitti:

        Tuossa lehtijutussa valittava oli aika avuton tyyppi. Ei osaa edes eväitä itselleen tehdä, sellaisia joita normaalit keikkaduunarit joutuvat tekemään ihan jatkuvasti. Mullakin on välillä pitkät matkat maakunnasta treeneihin, niin pakkaan kylmälaukkuun päivän eväät aamulla. Ei kaiken tarvitse olla aina lämmintä. Termariin kahveet. Hyvin pärjää, munkin suurella energiankulutuksella.

        Työelämä ei ole nykyään mitään harrastamista millään alalla, ihan tosissaan pitää tehdä töitä. Se on valitettava fakta, että kaikki on niin kilpailutettua ja aina pitää tehdä kovempaa tulosta. Puhutaan käsitteistä "riittävä laatu" ja "sisäinen yrittäjyys". Vastuut ja kiire kasvaa, mutta palkka ei. Toi autotehdas ei ole mitenkään poikkeus, tuota on ihan joka paikassa. Jotkut sopeutuvat ja oppivat järjestämään asiansa, odottavat vartin tuuraajaa vessareissulle. Ikävää työkaveria ei katsele missään kukaan. Tuollakin joku viihtyy, ja joku toinen taas ei...

        Tuossa lehtijutussa oli vain yhden ihmisen mielipide ja näkemys. Luottamusmiesten mollaaminenkin esimerkiksi, olisi ollut mielenkiintoista tietää esimerkkejä.

        Jos on työtön, ainakin ennen on saanut korvausta muuttokuluihin. Ei ne kaikki omasta taskusta mene. Mut jokainen omalla tyylillään. Jos ei nappaa niin ei sitten.

        Mä en tuonne lähtis kun töitä on riittämiin lähempänäkin, mutta jos jollain on tilanne "ei mitään tekemistä", vois edes kokeilla.

        Samaa mieltä tuosta että voi olla omatoiminenkin ja omat eväät tekemällä voi saada säästöä aikaan mutta siitäkään huolimatta en tykkää tehtaan tyylistä. Miksi ei ole kahvinkeittimiä taukotiloissa? Vähän älytöntä että pitäisi kuljettaa termoksella kahveja jostain turusta kun ei ole mitään järkisyytä kahvinkeittomahdollisuuden estämiselle tai sille että firma huolehtisi automaatit tiloihin, noin isossa tehtaassa se olisi järkevin ratkaisu.

        Joo eipä tietenkään ole ja juurikin siksi vain kiristyy aina vaan nenemmän kun ainä löytyy tekijöitä huonommillakin ehdoilla työvoimapula -vinkumisista huolimatta. Jossain vaiheessa vaan tulee se seinä vastaan ettei tuotantoeläimet yksinkertaisesti enää kykene vastaamaan annettuun haasteeseen ja juuri tuollaiset pienet, sinänsä aivan turhat viihtymättömyyden tekemiset tuo sitä seinää aina vaan lähemmäs.

        Joo voisi varmaan kokeilla mutta ota sekin hiuomioon että se kokeilu saattaa käydä kalliiksi. Joku vallastaan juopunut pikkumulkku linjapäällikkö keksii että sulla on huono asenne, sulle annetaan potkut tai itse lähdet ja työvoimaviranomainen paukauttaa sitten 3kk karenssit. Pitäisi ainakin olla mahdollista sitten mielivaltaisuuden välttäminen vaikka niin että jos jossain rajatussa ajassa kumpi tahansa päättää työsuhteen ei tulisi niin rajuja seurauksia.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Samaa mieltä tuosta että voi olla omatoiminenkin ja omat eväät tekemällä voi saada säästöä aikaan mutta siitäkään huolimatta en tykkää tehtaan tyylistä. Miksi ei ole kahvinkeittimiä taukotiloissa? Vähän älytöntä että pitäisi kuljettaa termoksella kahveja jostain turusta kun ei ole mitään järkisyytä kahvinkeittomahdollisuuden estämiselle tai sille että firma huolehtisi automaatit tiloihin, noin isossa tehtaassa se olisi järkevin ratkaisu.

        Joo eipä tietenkään ole ja juurikin siksi vain kiristyy aina vaan nenemmän kun ainä löytyy tekijöitä huonommillakin ehdoilla työvoimapula -vinkumisista huolimatta. Jossain vaiheessa vaan tulee se seinä vastaan ettei tuotantoeläimet yksinkertaisesti enää kykene vastaamaan annettuun haasteeseen ja juuri tuollaiset pienet, sinänsä aivan turhat viihtymättömyyden tekemiset tuo sitä seinää aina vaan lähemmäs.

        Joo voisi varmaan kokeilla mutta ota sekin hiuomioon että se kokeilu saattaa käydä kalliiksi. Joku vallastaan juopunut pikkumulkku linjapäällikkö keksii että sulla on huono asenne, sulle annetaan potkut tai itse lähdet ja työvoimaviranomainen paukauttaa sitten 3kk karenssit. Pitäisi ainakin olla mahdollista sitten mielivaltaisuuden välttäminen vaikka niin että jos jossain rajatussa ajassa kumpi tahansa päättää työsuhteen ei tulisi niin rajuja seurauksia.

        Jotenkin mun mielestä myös Liner vaikuttaa tossa ihan liian positiiviselta tollaisen orjatyöpaikan suhteen. En nyt halua häntä arvostella, mutta taitaa olla ilmeisesti aika vähän vaativa, helposti sopeutuvainen, epäitsekäs, vähään tyytyväinen ja varmaan jokaisen työnantajan ihannetyöntekijä.

        En kyllä itse näin pidempään työelämässä olleena suostuisi menemään moiseen työpaikkaan edes kotikaupungissani, saati sitten vielä itse maksamaan ja muutamaan tollaisen työpaikan takia jopa useita satoja kilometrejä. Vielä kun tossa on just erittäin suuret riskit menettää työnsä helposti, jos naama ei jotain pikkupomoa miellytä tai satut myöhästymään tauolta sen parikymmentä sekuntia.

        Muutenkin kyllä firma järjestänyt kaikki rahastuksen maulla, kun tosi surkeasti hoidettu kaikki tuolla, koska ei ole edes kahvinkeitintä ja mikroa taukohuoneessa.

        Ainakin itselleni ja varmasti myös monille muille työläisille se olisi järkevämpää jatkaa työttömänä ansiosidonnaisella ja tehdä siinä samalla töitä satunnaisesti vuokratyöfirmojen kautta, niin silloin ansiot ovat joka tapauksessa paremmat ja vielä huomattavasti pienemmällä työmäärällä.


      • DarkFear kirjoitti:

        Jotenkin mun mielestä myös Liner vaikuttaa tossa ihan liian positiiviselta tollaisen orjatyöpaikan suhteen. En nyt halua häntä arvostella, mutta taitaa olla ilmeisesti aika vähän vaativa, helposti sopeutuvainen, epäitsekäs, vähään tyytyväinen ja varmaan jokaisen työnantajan ihannetyöntekijä.

        En kyllä itse näin pidempään työelämässä olleena suostuisi menemään moiseen työpaikkaan edes kotikaupungissani, saati sitten vielä itse maksamaan ja muutamaan tollaisen työpaikan takia jopa useita satoja kilometrejä. Vielä kun tossa on just erittäin suuret riskit menettää työnsä helposti, jos naama ei jotain pikkupomoa miellytä tai satut myöhästymään tauolta sen parikymmentä sekuntia.

        Muutenkin kyllä firma järjestänyt kaikki rahastuksen maulla, kun tosi surkeasti hoidettu kaikki tuolla, koska ei ole edes kahvinkeitintä ja mikroa taukohuoneessa.

        Ainakin itselleni ja varmasti myös monille muille työläisille se olisi järkevämpää jatkaa työttömänä ansiosidonnaisella ja tehdä siinä samalla töitä satunnaisesti vuokratyöfirmojen kautta, niin silloin ansiot ovat joka tapauksessa paremmat ja vielä huomattavasti pienemmällä työmäärällä.

        Juurikin noin. Kerrankin ollaan harvinaisen samaa mieltä asioista vaikka ei kai se kovin iso ihme ole kun ollaan oikeassa, Veikkaan että Liner on jossain pikkupomon asemassa itse ja on ikäänkuin opettanut itsensä uskomaan että kaikki jotka ei tee juuri niin kuin firma haluaa vaatimuksia esittämättä ovat laiskureita, vähän sellainen kuva on tullut jostain aiemmastakin keskustelusta. Osittain johtunee myös nämä eri näkemykset siitä että me ollaan miehíä niin ollaan realaisteja ja nähdään kuvion riskit kun taas Liner naisena haluaa olla "kiltti tyttö" ja ajattelee sen aina johtavan positiiviseen lopputulokseen.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Juurikin noin. Kerrankin ollaan harvinaisen samaa mieltä asioista vaikka ei kai se kovin iso ihme ole kun ollaan oikeassa, Veikkaan että Liner on jossain pikkupomon asemassa itse ja on ikäänkuin opettanut itsensä uskomaan että kaikki jotka ei tee juuri niin kuin firma haluaa vaatimuksia esittämättä ovat laiskureita, vähän sellainen kuva on tullut jostain aiemmastakin keskustelusta. Osittain johtunee myös nämä eri näkemykset siitä että me ollaan miehíä niin ollaan realaisteja ja nähdään kuvion riskit kun taas Liner naisena haluaa olla "kiltti tyttö" ja ajattelee sen aina johtavan positiiviseen lopputulokseen.

        Aivan just näin. Oon itsekin nähnyt monilla työpaikoilla näitä hänen kaltaisia "kilttejä ja kunnollisia" työntekijöitä, jotka vaan mukisematta alistuvat ihan kaikkeen mitä työnantaja vaatii ja ovat usein jopa valmiita luopumaan omista normioikeuksistaan ja tekemään joskus töitä jopa ilmaiseksi työajan jälkeenkin.

        Sitten taas meitä/niitä pidetään laiskureina ja itsekkäinä lusmuina, jotka ovat vaatimassa edes TES:n mukaista palkkaa ja muita normityöntekijän oikeuksia, jotka ovat monilla työpaikoilla ihan arkipäivää.

        Oon myös usein huomannut sen, että naiset ja varsinkin nuoret (18-20 ) ikäiset ovat just valmiimpia alistumaan tollaiseen orjatyöhön, kun mitä miehet ja varsinkin pidempään työelämässä olleet miehet ja myös osa naisista. Lisäksi oon myös kuullut töissäkin juttuja siitä, kuinka monet ovat sanoneet sitä, etteivät enää tänä päivänä, kokeneimpana ja vanhempana suostuisi samanlaiseen kohteluun työpaikan osalta, kun mitä suostuivat joskus nuorempana.

        Oon itsekin huomannut noissa vuokratyöfirmoissa just sen, että miten suuria eroja noiden firmojen välillä oikein voi olla kaiken suhteen. Osa firmoista voi maksaa jopa hieman lisäpalkkaa, jos työvuorot ovat eri paikkakunnalla ja siihen myös työmatkat/majoitukset hotellissa toisella paikkakunnalla ja ihan siksi, että saadaan sinne hyviä ja motivoituneita työntekijöitä. Sitten taas toiset teettävät töitä kympin tunti palkalla ja majoittavat työntekijöitä jossain varaston/toimiston lattialla, jossa ei ole edes suihkuja ja ruokailutiloja, jolloin suihkuun on lähdettävä esim. työpaikalle kilometrin päähän.

        Just tämän vuoksi oon nykyään hyvinkin tarkka siitä, että mihin viitsin töihin lähteä ja millä palkalla. Noissa orjatöissä kun on myös se huono puoli, että "hyvällä" säkällä missaat niiden vuoksi parempia työvuoroja, kun et pääse noista paskatöistä sinne lähtemään vuorojen osuessa päällekkäin. Siihen vielä päälle kaikki muu vaiva, aika, matkustaminen, tavaroiden roudaaminen yms.

        Sanon että vitutuksen määrää ei voi sanoin kuvailla, jos missaat esim. sunnuntain 8tunnin työvuoron palkalla 14euroa/tunti lisät päälle vain sen takia, että oot lauantaina iltavuorossa jossain parinsadan kilsan päässä palkalla esim. kympin tunti.

        Huippuna tässä vielä se, että nämä orjatyöfirmat haukkuvat heti sun työmoraalia, asennetta yms., jos annat heille palautetta epäinhimillisistä työoloista, palkasta ym. vastaavasta. Tämä palaute kuitataan usein vain sillä, että "meillä kyllä löytyy sua motivoituneempia työntekijöitä, jos sua ei työt kerran kiinnosta". Antavat myös usein ymmärtää niin, ettei heitä parempia työpaikoja edes olisi olemassa ja kuinka se vika on vain itsessä/työntekijässä, kun ei osaa sopeutua siihen mitä tarjotaan.


      • bcb87687nbvnbvn
        LinerT.2 kirjoitti:

        Tuossa lehtijutussa valittava oli aika avuton tyyppi. Ei osaa edes eväitä itselleen tehdä, sellaisia joita normaalit keikkaduunarit joutuvat tekemään ihan jatkuvasti. Mullakin on välillä pitkät matkat maakunnasta treeneihin, niin pakkaan kylmälaukkuun päivän eväät aamulla. Ei kaiken tarvitse olla aina lämmintä. Termariin kahveet. Hyvin pärjää, munkin suurella energiankulutuksella.

        Työelämä ei ole nykyään mitään harrastamista millään alalla, ihan tosissaan pitää tehdä töitä. Se on valitettava fakta, että kaikki on niin kilpailutettua ja aina pitää tehdä kovempaa tulosta. Puhutaan käsitteistä "riittävä laatu" ja "sisäinen yrittäjyys". Vastuut ja kiire kasvaa, mutta palkka ei. Toi autotehdas ei ole mitenkään poikkeus, tuota on ihan joka paikassa. Jotkut sopeutuvat ja oppivat järjestämään asiansa, odottavat vartin tuuraajaa vessareissulle. Ikävää työkaveria ei katsele missään kukaan. Tuollakin joku viihtyy, ja joku toinen taas ei...

        Tuossa lehtijutussa oli vain yhden ihmisen mielipide ja näkemys. Luottamusmiesten mollaaminenkin esimerkiksi, olisi ollut mielenkiintoista tietää esimerkkejä.

        Jos on työtön, ainakin ennen on saanut korvausta muuttokuluihin. Ei ne kaikki omasta taskusta mene. Mut jokainen omalla tyylillään. Jos ei nappaa niin ei sitten.

        Mä en tuonne lähtis kun töitä on riittämiin lähempänäkin, mutta jos jollain on tilanne "ei mitään tekemistä", vois edes kokeilla.

        Just näin, viisaita ajatuksia.

        Pidän edelleen Ugin toimintaa röyhkeänä , mutta tuli vaan mieleen keskustelu erään sukulaisen kanssa. Hän on ollut samassa työpaikassa 15v. Kun sinne tulee uusia työntekijöitä suoraan koulunpenkiltä, alkavat heti vaatimukset -"en mä oo sit jouluna töissä" tms.


      • DarkFear kirjoitti:

        Aivan just näin. Oon itsekin nähnyt monilla työpaikoilla näitä hänen kaltaisia "kilttejä ja kunnollisia" työntekijöitä, jotka vaan mukisematta alistuvat ihan kaikkeen mitä työnantaja vaatii ja ovat usein jopa valmiita luopumaan omista normioikeuksistaan ja tekemään joskus töitä jopa ilmaiseksi työajan jälkeenkin.

        Sitten taas meitä/niitä pidetään laiskureina ja itsekkäinä lusmuina, jotka ovat vaatimassa edes TES:n mukaista palkkaa ja muita normityöntekijän oikeuksia, jotka ovat monilla työpaikoilla ihan arkipäivää.

        Oon myös usein huomannut sen, että naiset ja varsinkin nuoret (18-20 ) ikäiset ovat just valmiimpia alistumaan tollaiseen orjatyöhön, kun mitä miehet ja varsinkin pidempään työelämässä olleet miehet ja myös osa naisista. Lisäksi oon myös kuullut töissäkin juttuja siitä, kuinka monet ovat sanoneet sitä, etteivät enää tänä päivänä, kokeneimpana ja vanhempana suostuisi samanlaiseen kohteluun työpaikan osalta, kun mitä suostuivat joskus nuorempana.

        Oon itsekin huomannut noissa vuokratyöfirmoissa just sen, että miten suuria eroja noiden firmojen välillä oikein voi olla kaiken suhteen. Osa firmoista voi maksaa jopa hieman lisäpalkkaa, jos työvuorot ovat eri paikkakunnalla ja siihen myös työmatkat/majoitukset hotellissa toisella paikkakunnalla ja ihan siksi, että saadaan sinne hyviä ja motivoituneita työntekijöitä. Sitten taas toiset teettävät töitä kympin tunti palkalla ja majoittavat työntekijöitä jossain varaston/toimiston lattialla, jossa ei ole edes suihkuja ja ruokailutiloja, jolloin suihkuun on lähdettävä esim. työpaikalle kilometrin päähän.

        Just tämän vuoksi oon nykyään hyvinkin tarkka siitä, että mihin viitsin töihin lähteä ja millä palkalla. Noissa orjatöissä kun on myös se huono puoli, että "hyvällä" säkällä missaat niiden vuoksi parempia työvuoroja, kun et pääse noista paskatöistä sinne lähtemään vuorojen osuessa päällekkäin. Siihen vielä päälle kaikki muu vaiva, aika, matkustaminen, tavaroiden roudaaminen yms.

        Sanon että vitutuksen määrää ei voi sanoin kuvailla, jos missaat esim. sunnuntain 8tunnin työvuoron palkalla 14euroa/tunti lisät päälle vain sen takia, että oot lauantaina iltavuorossa jossain parinsadan kilsan päässä palkalla esim. kympin tunti.

        Huippuna tässä vielä se, että nämä orjatyöfirmat haukkuvat heti sun työmoraalia, asennetta yms., jos annat heille palautetta epäinhimillisistä työoloista, palkasta ym. vastaavasta. Tämä palaute kuitataan usein vain sillä, että "meillä kyllä löytyy sua motivoituneempia työntekijöitä, jos sua ei työt kerran kiinnosta". Antavat myös usein ymmärtää niin, ettei heitä parempia työpaikoja edes olisi olemassa ja kuinka se vika on vain itsessä/työntekijässä, kun ei osaa sopeutua siihen mitä tarjotaan.

        Totta lienee turiset, Sulla varmaan enemmän kokemusta noista vuokrafirmoista ja niiden toiminnasta mutta sillä sektorilla varmaan pitkässä juoksussa parhaiten pärjää semmoiset jotka ei myy ihmisiään liian halvalla ja vaativat heille kohtuulliset ososuhteet työn tekemiseen. Tuossa ukin tapauksessakin varmaan tehdas saisi pienilläkin jutuilla paljon aikaan, vuokraisi vaikka ne kontit itse isolla volyymillä niin saisi halvalla ja sitten edelleen tylöntekijöille omakustannehintaan niin kukaan ei valittaisi kun olisi halpa, toteiaisi että kyllä siellä kannattaa olla kun ei maksa paljon mitään mutta nyt jos/kun joku rakennusyhtiö vetää välistä useita satasia kaikkia niissä asuvia vituttaa rahastus ja se varmaan heijastuu myös sitten työhönkin.


      • LinerT.2 kirjoitti:

        Tuossa lehtijutussa valittava oli aika avuton tyyppi. Ei osaa edes eväitä itselleen tehdä, sellaisia joita normaalit keikkaduunarit joutuvat tekemään ihan jatkuvasti. Mullakin on välillä pitkät matkat maakunnasta treeneihin, niin pakkaan kylmälaukkuun päivän eväät aamulla. Ei kaiken tarvitse olla aina lämmintä. Termariin kahveet. Hyvin pärjää, munkin suurella energiankulutuksella.

        Työelämä ei ole nykyään mitään harrastamista millään alalla, ihan tosissaan pitää tehdä töitä. Se on valitettava fakta, että kaikki on niin kilpailutettua ja aina pitää tehdä kovempaa tulosta. Puhutaan käsitteistä "riittävä laatu" ja "sisäinen yrittäjyys". Vastuut ja kiire kasvaa, mutta palkka ei. Toi autotehdas ei ole mitenkään poikkeus, tuota on ihan joka paikassa. Jotkut sopeutuvat ja oppivat järjestämään asiansa, odottavat vartin tuuraajaa vessareissulle. Ikävää työkaveria ei katsele missään kukaan. Tuollakin joku viihtyy, ja joku toinen taas ei...

        Tuossa lehtijutussa oli vain yhden ihmisen mielipide ja näkemys. Luottamusmiesten mollaaminenkin esimerkiksi, olisi ollut mielenkiintoista tietää esimerkkejä.

        Jos on työtön, ainakin ennen on saanut korvausta muuttokuluihin. Ei ne kaikki omasta taskusta mene. Mut jokainen omalla tyylillään. Jos ei nappaa niin ei sitten.

        Mä en tuonne lähtis kun töitä on riittämiin lähempänäkin, mutta jos jollain on tilanne "ei mitään tekemistä", vois edes kokeilla.

        ”Jos on työtön, ainakin ennen on saanut korvausta muuttokuluihin. Ei ne kaikki omasta taskusta mene. Mut jokainen omalla tyylillään. Jos ei nappaa niin ei sitten”

        Joo, 180€ max. Aika merkityksetön raha kun yleensä kuitenkin tarvitaan kahden kuukauden vuokra takuiksi jne,


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Totta lienee turiset, Sulla varmaan enemmän kokemusta noista vuokrafirmoista ja niiden toiminnasta mutta sillä sektorilla varmaan pitkässä juoksussa parhaiten pärjää semmoiset jotka ei myy ihmisiään liian halvalla ja vaativat heille kohtuulliset ososuhteet työn tekemiseen. Tuossa ukin tapauksessakin varmaan tehdas saisi pienilläkin jutuilla paljon aikaan, vuokraisi vaikka ne kontit itse isolla volyymillä niin saisi halvalla ja sitten edelleen tylöntekijöille omakustannehintaan niin kukaan ei valittaisi kun olisi halpa, toteiaisi että kyllä siellä kannattaa olla kun ei maksa paljon mitään mutta nyt jos/kun joku rakennusyhtiö vetää välistä useita satasia kaikkia niissä asuvia vituttaa rahastus ja se varmaan heijastuu myös sitten työhönkin.

        Oon ollut tosi monissa eri vuokratyöfirmoissa ja eri paikkakunnilla. Se on totta, että silläkin alalla pärjäävät paremmin just ne firmat, jotka maksavat TES:n mukaisesti ja jopa pientä lisäbonusta ja mahdollistavat myös suhteellisen hyvät työolosuhteet työn tekemistä ym. varten.

        Mutta sitten aina myös löytyy näitä hyväuskoisia ja hyödyllisiä hölmöjä, jotka ovat valmiita tyytymään vähään, luopumaan oikeuksistaan ja kokevat niin, että työtä täytyy vaan tehdä tänä päivänä mitä on tarjolla. Että just tämän vuoksi näillä orjatyöfirmoillakin tuntuu usein vaan työntekijöitä riittävän, vaikka osa työläisistä saisikin moisesta riistosta tarpeekseen.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Samaa mieltä tuosta että voi olla omatoiminenkin ja omat eväät tekemällä voi saada säästöä aikaan mutta siitäkään huolimatta en tykkää tehtaan tyylistä. Miksi ei ole kahvinkeittimiä taukotiloissa? Vähän älytöntä että pitäisi kuljettaa termoksella kahveja jostain turusta kun ei ole mitään järkisyytä kahvinkeittomahdollisuuden estämiselle tai sille että firma huolehtisi automaatit tiloihin, noin isossa tehtaassa se olisi järkevin ratkaisu.

        Joo eipä tietenkään ole ja juurikin siksi vain kiristyy aina vaan nenemmän kun ainä löytyy tekijöitä huonommillakin ehdoilla työvoimapula -vinkumisista huolimatta. Jossain vaiheessa vaan tulee se seinä vastaan ettei tuotantoeläimet yksinkertaisesti enää kykene vastaamaan annettuun haasteeseen ja juuri tuollaiset pienet, sinänsä aivan turhat viihtymättömyyden tekemiset tuo sitä seinää aina vaan lähemmäs.

        Joo voisi varmaan kokeilla mutta ota sekin hiuomioon että se kokeilu saattaa käydä kalliiksi. Joku vallastaan juopunut pikkumulkku linjapäällikkö keksii että sulla on huono asenne, sulle annetaan potkut tai itse lähdet ja työvoimaviranomainen paukauttaa sitten 3kk karenssit. Pitäisi ainakin olla mahdollista sitten mielivaltaisuuden välttäminen vaikka niin että jos jossain rajatussa ajassa kumpi tahansa päättää työsuhteen ei tulisi niin rajuja seurauksia.

        Kahvinkeittimiä ei hyväksytä monessa muussakaan paikassa taukotiloihin palovaaran vuoksi. Vakuutusyhtiöiden syy.

        Jos saa kenkää, niin hyvähän sekin on. Tuli nähtyä. Eikä varmasti menettänyt mitään. Mulkkuihin voi törmätä ihan joka paikassa, muuallakin kuin Ukissa. Silloinhan on vaan parempi että pääsee itsekin sellaisesta eroon. Sä olet muistaakseni pirunmoinen kitupiikki, mutta mulle raha ei merkkaa samalla tavalla kuin sulle, eikä se kaikille muillekaan ole elämän mittari.

        Mä en yhden ihmisen mielipiteen ja kirjoituksen vuoksi vielä tyrmäisi koko lafkaa. Mullakin on tuttu(ja) siellä töissä eikä varsinaista pahaa olla puhuttu muusta kuin palkasta, vaikka kokemusta on lukemattomista työpaikoista ennen tuotakin. Itse voi vaikuttaa miten tulee työkavereiden kanssa toimeen ja se on aika tärkeä juttu.

        Mua muuten vähän hirvittää tuo laajenemistahti siellä. Taas ne ottaa porukkaa, kun jotain akkuja kasailevat. Sit naps vaan, ja tilaaja vaihtaa alihankkijaa . Boom!


      • DarkFear kirjoitti:

        Oon ollut tosi monissa eri vuokratyöfirmoissa ja eri paikkakunnilla. Se on totta, että silläkin alalla pärjäävät paremmin just ne firmat, jotka maksavat TES:n mukaisesti ja jopa pientä lisäbonusta ja mahdollistavat myös suhteellisen hyvät työolosuhteet työn tekemistä ym. varten.

        Mutta sitten aina myös löytyy näitä hyväuskoisia ja hyödyllisiä hölmöjä, jotka ovat valmiita tyytymään vähään, luopumaan oikeuksistaan ja kokevat niin, että työtä täytyy vaan tehdä tänä päivänä mitä on tarjolla. Että just tämän vuoksi näillä orjatyöfirmoillakin tuntuu usein vaan työntekijöitä riittävän, vaikka osa työläisistä saisikin moisesta riistosta tarpeekseen.

        Iso peukku, sulla on kyllä hyviä näkemyksiä.

        Olen aika huvittuneena seurannut rakennusalan yrittäjien valitusta mediassa, kun ei muka löydy työntekijöitä. Kyllä vaan tekijöitä on, mutta kun niille pitää maksaa palkkaa. Ehkä se rutina onkin tarkoitettu tuonne Viron ja Puolan suuntaan, kun eivät enää lähde 7 euron tuntipalkalla töihin.


      • outsider1 kirjoitti:

        ”Jos on työtön, ainakin ennen on saanut korvausta muuttokuluihin. Ei ne kaikki omasta taskusta mene. Mut jokainen omalla tyylillään. Jos ei nappaa niin ei sitten”

        Joo, 180€ max. Aika merkityksetön raha kun yleensä kuitenkin tarvitaan kahden kuukauden vuokra takuiksi jne,

        Jos sua olisi kiinnostanut alkujaankaan työn tekeminen, sulla olis ollut jo tililtä laittaa se takuuvuokra. Sen saa takaisin kun osaa elää siivosti... Siksi aikaa tilille vaan kasvamaan korkoa ;)


      • LinerT.2 kirjoitti:

        Kahvinkeittimiä ei hyväksytä monessa muussakaan paikassa taukotiloihin palovaaran vuoksi. Vakuutusyhtiöiden syy.

        Jos saa kenkää, niin hyvähän sekin on. Tuli nähtyä. Eikä varmasti menettänyt mitään. Mulkkuihin voi törmätä ihan joka paikassa, muuallakin kuin Ukissa. Silloinhan on vaan parempi että pääsee itsekin sellaisesta eroon. Sä olet muistaakseni pirunmoinen kitupiikki, mutta mulle raha ei merkkaa samalla tavalla kuin sulle, eikä se kaikille muillekaan ole elämän mittari.

        Mä en yhden ihmisen mielipiteen ja kirjoituksen vuoksi vielä tyrmäisi koko lafkaa. Mullakin on tuttu(ja) siellä töissä eikä varsinaista pahaa olla puhuttu muusta kuin palkasta, vaikka kokemusta on lukemattomista työpaikoista ennen tuotakin. Itse voi vaikuttaa miten tulee työkavereiden kanssa toimeen ja se on aika tärkeä juttu.

        Mua muuten vähän hirvittää tuo laajenemistahti siellä. Taas ne ottaa porukkaa, kun jotain akkuja kasailevat. Sit naps vaan, ja tilaaja vaihtaa alihankkijaa . Boom!

        No joo mutta ainakaan ei ole kiellettyä laittaa kahviautomaatteja. Olisi firmallekin parempi kun moni varmaan sitten vain hakisi työpisteelleen siitä kahvit sen sijaan että aika kuluu ruokalassa jonottaessa.

        Jos saa kenkää siitä voi koitua isot kustannukset. Kuten aiemmin mainitsin muutosta, takuuvuokrista ym. 2000- 3000e ja entäs sitten jos saa hrti kenkää kun joku linjajohtaja ei tykkääkään? 3kk karenssi jo ennestään persauikiselle? saattaa kulut kokeilusta olla semmoisen viiden tonnin luokkaa käytännössä niin aika viisasta on harkita ennen lähtöä kun pyöritetään vuokrafirmojen kautta, Kun on jatkuvastiu uusia tulijoita mikä on varmuusprosentti töiden jatkumiselle ja työpaikan pysyvyydelle? ehkä jotain 30-40% luokkaa voisi olla ja jos lotossa häviää menee melko pitkä aika siihen että kuittaa kokeilun kulut.

        No niinpä, nyt kun hirveästi laajennetaan homma on ok mutta miten esim. vuoden päästä? jyrähtääkö sitten yhtä isosti porukkaa kortistoon? Sitten ainakin on innokkaan muuttajan kohtalo taputeltu kun alueella vastaavia töitä tehneet tuhannet verissäpäin tappelee harvoista vapaista työpaikoista.


      • bcb87687nbvnbvn kirjoitti:

        Just näin, viisaita ajatuksia.

        Pidän edelleen Ugin toimintaa röyhkeänä , mutta tuli vaan mieleen keskustelu erään sukulaisen kanssa. Hän on ollut samassa työpaikassa 15v. Kun sinne tulee uusia työntekijöitä suoraan koulunpenkiltä, alkavat heti vaatimukset -"en mä oo sit jouluna töissä" tms.

        Kermaperse-sukupolvi ;) Kun kaikki on aina kannettu eteen, ei ymmärretä että itsekin pitäisi jotain asioittensa eteen tehdä. Sitten on yksilöitä, jotka eivät näe missään asiassa muuta kuin negatiivista. Ihmisen kokevat samatkin asiat niin erilailla, että välillä voi vain ihmetellä. Jos pomo tarjoaa kakut, yksi pahoittaa mielensä kun välissä on mansikkahilloa, kolmas haukkuu kakun liian halvaksi, neljäs katkerana valittaa että kyllä pitää pomolla olla hyvä palkka että kakkuakin voi tarjoilla, viides olisi halunnut isomman kakkun, kuudes tykkää mausta, seitsemäs on viikon iloinen yllätyksestä ja lopuille kaikki on se ja sama...


      • LinerT.2 kirjoitti:

        Jos sua olisi kiinnostanut alkujaankaan työn tekeminen, sulla olis ollut jo tililtä laittaa se takuuvuokra. Sen saa takaisin kun osaa elää siivosti... Siksi aikaa tilille vaan kasvamaan korkoa ;)

        Mä en puhunut musta vaan yleisesti. Mäpä sitä asunkin melkein Helsingin keskustassa joten muuttotarvetta ei luojan kiitos ole.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No joo mutta ainakaan ei ole kiellettyä laittaa kahviautomaatteja. Olisi firmallekin parempi kun moni varmaan sitten vain hakisi työpisteelleen siitä kahvit sen sijaan että aika kuluu ruokalassa jonottaessa.

        Jos saa kenkää siitä voi koitua isot kustannukset. Kuten aiemmin mainitsin muutosta, takuuvuokrista ym. 2000- 3000e ja entäs sitten jos saa hrti kenkää kun joku linjajohtaja ei tykkääkään? 3kk karenssi jo ennestään persauikiselle? saattaa kulut kokeilusta olla semmoisen viiden tonnin luokkaa käytännössä niin aika viisasta on harkita ennen lähtöä kun pyöritetään vuokrafirmojen kautta, Kun on jatkuvastiu uusia tulijoita mikä on varmuusprosentti töiden jatkumiselle ja työpaikan pysyvyydelle? ehkä jotain 30-40% luokkaa voisi olla ja jos lotossa häviää menee melko pitkä aika siihen että kuittaa kokeilun kulut.

        No niinpä, nyt kun hirveästi laajennetaan homma on ok mutta miten esim. vuoden päästä? jyrähtääkö sitten yhtä isosti porukkaa kortistoon? Sitten ainakin on innokkaan muuttajan kohtalo taputeltu kun alueella vastaavia töitä tehneet tuhannet verissäpäin tappelee harvoista vapaista työpaikoista.

        Takuuvuokran saa takaisin kun muuttaa pois, ei sen pitäisi olla mikään ongelma. Edellyttäen tietenkin, ettei ole laittanut asuntoa remonttikuntoon ja on maksanut asiallisesti vuokransa niin kuin kuuluu.

        Kahviautomaatit on ihan ok, mutta mietihän siinä jonottaessasi ja 40 henkeä edellä... Mun tuntemat automaatit on helvetin hitaita. Ne rouskuttaa kahviakin jo melkein puoli minuuttia. Kuppikin on niin onnettoman kokoinen, että niitä pitää olla ainakin pari. Siispä kannatan isoa termaria. Itse olen tottunut pitämään taukoni missä vaan, en tarvitse mitään luksusta ympärille. Aikoinaan olen istunut lattialla, joskus autossa, rappusilla, pukuhuoneessa, työpisteessä... Sen mukaan mikä on ollut sallittua (tai pystynyt tekemään salassa) ja terveydelle vaaratonta ;)

        Ihan joka paikassa on nykyään koeaika. Ton sun ajatuksen mukaan ei sitten kannattaisi aloittaa mitään työtä. Musta on oikein hyvä, että uusi työkaveri on koeajalla aluksi. Harva jaksaa neljää kuukautta esittää jotain muuta kuin on, ja viimeistään 8 kk:ssa selviää saikkuherkkyys (todellinen motivaatio). Ja koeajalla voi häippästä itsekin hanskat tiputtamalla jos siltä tuntuu. Koeajalla työn loppumisesta ei tule varmaan vieläkään karenssia, koska syytäkään ei tarvitse kertoa. Mä kannatan koeaikaa. Sehän saa enimmillään olla sen 4 kk, lyhemmissä työsuhteissa puolet työsuhteen kestosta. Vai hetkinen, oliko jo puhetta jostain pidemmästäkin ajasta jossain kohtaa, 6 tai 8 kk? Ei tainnut mennä läpi sellainen. Tuota nollauspeliä koeajan kanssa, kun työnantaja näennäisesti vaihtuu, en kylläkään kannata. Joku riski pitää työnantajallekin jättää ;)

        Niin onko koko ajan niitä uusia tulijoita? Noin isolla firmalla ei oikein ole varaa antaa itsestään huonoa kuvaa julkisuudessa. Luultavasti siellä tällä hetkellä mietitään kuumeisesti ratkaisuja miten suihkuissa saataisiin riittämään kaikille kuuma vesi. Mulle tuli heti mieleen, että työn jälkeen käsi- ja naamapesu, sit treeniin ja siellä suihkuun :) Aika moneen ongelmaan voi kehitellä itsekin sopivan ratkaisun - ja oho, ei ollutkaan isompaa ongelmaa.


      • outsider1 kirjoitti:

        Mä en puhunut musta vaan yleisesti. Mäpä sitä asunkin melkein Helsingin keskustassa joten muuttotarvetta ei luojan kiitos ole.

        Mun puolestani jokainen saa itse valita, haluaako tehdä töitä vai ei. Meidän järjestelmä onneksi mahdollistaa sen, kun osaa vähän venkoilla ;). Mutta sitten ei sovi myöskään valittaa, ettei luksusduunia tulla kotiovelle tarjoamaan. Jos valitsee työttömyyden, pitäis olla tyytyväinen myös siihen ratkaisuunsa. Oma valinta.


      • LinerT.2 kirjoitti:

        Takuuvuokran saa takaisin kun muuttaa pois, ei sen pitäisi olla mikään ongelma. Edellyttäen tietenkin, ettei ole laittanut asuntoa remonttikuntoon ja on maksanut asiallisesti vuokransa niin kuin kuuluu.

        Kahviautomaatit on ihan ok, mutta mietihän siinä jonottaessasi ja 40 henkeä edellä... Mun tuntemat automaatit on helvetin hitaita. Ne rouskuttaa kahviakin jo melkein puoli minuuttia. Kuppikin on niin onnettoman kokoinen, että niitä pitää olla ainakin pari. Siispä kannatan isoa termaria. Itse olen tottunut pitämään taukoni missä vaan, en tarvitse mitään luksusta ympärille. Aikoinaan olen istunut lattialla, joskus autossa, rappusilla, pukuhuoneessa, työpisteessä... Sen mukaan mikä on ollut sallittua (tai pystynyt tekemään salassa) ja terveydelle vaaratonta ;)

        Ihan joka paikassa on nykyään koeaika. Ton sun ajatuksen mukaan ei sitten kannattaisi aloittaa mitään työtä. Musta on oikein hyvä, että uusi työkaveri on koeajalla aluksi. Harva jaksaa neljää kuukautta esittää jotain muuta kuin on, ja viimeistään 8 kk:ssa selviää saikkuherkkyys (todellinen motivaatio). Ja koeajalla voi häippästä itsekin hanskat tiputtamalla jos siltä tuntuu. Koeajalla työn loppumisesta ei tule varmaan vieläkään karenssia, koska syytäkään ei tarvitse kertoa. Mä kannatan koeaikaa. Sehän saa enimmillään olla sen 4 kk, lyhemmissä työsuhteissa puolet työsuhteen kestosta. Vai hetkinen, oliko jo puhetta jostain pidemmästäkin ajasta jossain kohtaa, 6 tai 8 kk? Ei tainnut mennä läpi sellainen. Tuota nollauspeliä koeajan kanssa, kun työnantaja näennäisesti vaihtuu, en kylläkään kannata. Joku riski pitää työnantajallekin jättää ;)

        Niin onko koko ajan niitä uusia tulijoita? Noin isolla firmalla ei oikein ole varaa antaa itsestään huonoa kuvaa julkisuudessa. Luultavasti siellä tällä hetkellä mietitään kuumeisesti ratkaisuja miten suihkuissa saataisiin riittämään kaikille kuuma vesi. Mulle tuli heti mieleen, että työn jälkeen käsi- ja naamapesu, sit treeniin ja siellä suihkuun :) Aika moneen ongelmaan voi kehitellä itsekin sopivan ratkaisun - ja oho, ei ollutkaan isompaa ongelmaa.

        En nyt jaksa enää samoja asioita toistaa vastauksena tähän viimeisimpääsi vaan nostan esiin nainen39-veen (useinhan olet hänen kanssaan samaa mieltä ollut, fiksu nainen) toisessa ketjussa esiin nostaman mainion perustelun (ssinä kohtaa ei mainio koska hänellä tosi suppea näkemys kotiäidin roolista mutta tähän sopii hieman muunneltunakuin nyrkki silmään) :

        "En esittänyt niin. Vaan tarkoitin sitä, että heillä ei ollut mielekästä ja palkitsevaa tekemistä. Se, että pohtii vaan jigien täyttämistä' roboteille tylsistyttää lopulta aivoja. Ihminen voi henkisesti huonosti, kun elää sellaista elämää, josta ei oikeastaan pidä. Ja aika monella kuitenkin on potentiaalia ja kiinnostusta muuhunkin kuin täyttää jigejä roboteille - jollain enemmän, toisella vähemmän, mutta aika harva oikeasti kokee tyydyttävä sellaista elämää, että on vain tehtaan taustajoukkona, toistaa päivittäin ja viikoittain samoja rutiinitöitä, jotka eivät haasta ajattelua, eivät kehitä itseä millään lailla, ja jossa ei saa tehdä mitään mielekästä."

        Nih, ja kun se raha-asiakin tuolla ylempänä käsitelty niin taitaa tuo nainen39-veen perustelu lopullisesti todentaa homman kannattamattomuuden yksilön kannalta.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Juurikin noin. Kerrankin ollaan harvinaisen samaa mieltä asioista vaikka ei kai se kovin iso ihme ole kun ollaan oikeassa, Veikkaan että Liner on jossain pikkupomon asemassa itse ja on ikäänkuin opettanut itsensä uskomaan että kaikki jotka ei tee juuri niin kuin firma haluaa vaatimuksia esittämättä ovat laiskureita, vähän sellainen kuva on tullut jostain aiemmastakin keskustelusta. Osittain johtunee myös nämä eri näkemykset siitä että me ollaan miehíä niin ollaan realaisteja ja nähdään kuvion riskit kun taas Liner naisena haluaa olla "kiltti tyttö" ja ajattelee sen aina johtavan positiiviseen lopputulokseen.

        Kerron sulle pienen salaisuuden: mä olen aina se joka iskee epäkohtiin. Myös työpaikalla ;) Mut mä seison asioitteni takana, puhun ne suoraan enkä vaan ruikuta toisten selän takana. Asiat voi esittää monella tavalla, asteikon "hyvin - hyvin huonosti" välillekin mahtuu jos jonkinmoista räpellystä. Hyvä lähtökohta on, kun osaa erottaa asian ja tunteen toisistaan.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        En nyt jaksa enää samoja asioita toistaa vastauksena tähän viimeisimpääsi vaan nostan esiin nainen39-veen (useinhan olet hänen kanssaan samaa mieltä ollut, fiksu nainen) toisessa ketjussa esiin nostaman mainion perustelun (ssinä kohtaa ei mainio koska hänellä tosi suppea näkemys kotiäidin roolista mutta tähän sopii hieman muunneltunakuin nyrkki silmään) :

        "En esittänyt niin. Vaan tarkoitin sitä, että heillä ei ollut mielekästä ja palkitsevaa tekemistä. Se, että pohtii vaan jigien täyttämistä' roboteille tylsistyttää lopulta aivoja. Ihminen voi henkisesti huonosti, kun elää sellaista elämää, josta ei oikeastaan pidä. Ja aika monella kuitenkin on potentiaalia ja kiinnostusta muuhunkin kuin täyttää jigejä roboteille - jollain enemmän, toisella vähemmän, mutta aika harva oikeasti kokee tyydyttävä sellaista elämää, että on vain tehtaan taustajoukkona, toistaa päivittäin ja viikoittain samoja rutiinitöitä, jotka eivät haasta ajattelua, eivät kehitä itseä millään lailla, ja jossa ei saa tehdä mitään mielekästä."

        Nih, ja kun se raha-asiakin tuolla ylempänä käsitelty niin taitaa tuo nainen39-veen perustelu lopullisesti todentaa homman kannattamattomuuden yksilön kannalta.

        Ihan hyvä näkökulma tuokin. Ei muakaan kauheesti liukuhihnatyö kiinnostaisi. Mutta elämässä pitää olla muutakin kuin työ. Tavoitteita ja haasteita voi hakea muualtakin. Voi opiskella ja harrastaa, viettää hyvää sosiaalista elämää... Sen työnantajalle myydyn vapaa-aikansa vastapainoksi ja siitä saatavalla korvauksella.

        Joku liukuhihnaduunari joskus kertoi, että sen rutiinityön aikana harjoittaa kielitaitoaan. Ajattelee englanniksi :) Jos voi käyttää nappikuulokkeita, valintamahdollisuudet laajenee huomattavasti. Taas mä huutelen sen oman luovuuden perään. Ihmiset on nykyään ärsyttävän avuttomia.


      • trollitehtaasta

      • jokumies83

        Pk-seudun asumisen kalleus... kohtuuhintaista kämppää ei löydy, kiskurihintoja pyytävät. 400 kuussa jos löytyisi helposti yksiöitä niin kyllä duunaritöihin olisi tulijoita...


      • Arvasin että sinulla on joku tekosyy olla tekemättä töitä ja jatkaa toisten rahoilla elämistä. Mikäli pk-seudulla on myös töitä, niin ole hyvä ja mene töihin, laiska vätys.


      • super-atm kirjoitti:

        Arvasin että sinulla on joku tekosyy olla tekemättä töitä ja jatkaa toisten rahoilla elämistä. Mikäli pk-seudulla on myös töitä, niin ole hyvä ja mene töihin, laiska vätys.

        Opiskelen edelleen. Katsotaan uudestaan 2020-luvulla.


      • outsider1 kirjoitti:

        Opiskelen edelleen. Katsotaan uudestaan 2020-luvulla.

        Ja ikää on sinulla lähemmäs 50 vuotta? Opiskelet edelleen..... Olet yhteiskunnan loinen.


      • super-atm kirjoitti:

        Ja ikää on sinulla lähemmäs 50 vuotta? Opiskelet edelleen..... Olet yhteiskunnan loinen.

        Edelleen? Vastahan minä aloitin.


      • outsider1 kirjoitti:

        Edelleen? Vastahan minä aloitin.

        Olet typerä näsäviisas.


    • Kuten joku tuossa kirjoitti niin bussikuljetusta tarjotaan firman puolesta. Turku on ihan mukava kaupunki mutta jos kelpaa jokin muukin niin toisessa suunnassa on Rauma. Saattaa olla asunnot halvempia ja kyllä kai sielläkin naisia riittää.
      Riippuen mikä sinulla on pohjakoulutus ja haluat juuri Turkuun niin kannattaa miettiä miettiä myös telakkaa vaihtoehtona. Sieltä suunnalta kuulunut pelkkää hyvää työnantajasta.

    • Onhan siinä naapurissa Laitila, Rauma...jne. Länsi on ihan jees paikka. Uusikaupunki käsittääkseni on piskuinen paikka, eikä ehkä ole naisia tulvillaan. Mutta onhan siellä lännessäkin työpaikkoja muuallakin. :)

    • kllk

      Se on ihan täyttä bullshittiä että jossain kaupungissa x olisi rennompaa porukkaa tai kauniimpia naisia kuin jossain kaupungissa y. Sen verran olen tarponut pitkin ja poikin Suomenmaata ja hieman ulkopuolellakin että voin sanoa että ihan samanlaisia pölkkypäitä ne ihmiset ovat joka paikassa.

    • Hästdäk

      Aina kannattaa hakea, niin minäkin tein, kiittivät mielenkiinnosta.

    • Superhyberätmipeikko

      Olen autotehtaalla ollut töissä. Työ oli siedettävää. Pärjää jos on töitä tottunut tekemään eikä rutiininomainen työ ota liikaa aivoon. Palkka voi jäädä jopa alle 11euron, jollei sinulla ole paljon työkokemusta.

      Ugissa asuntotilanne on surkea ja sitä hyödyntävät rakentajat jotka tarjoavat tehtaan työntekijöille ylihintaista parakkiasumista. Kaupunki on syrjässä ja toimintaköyhä.

      Turusta pääsee työpaikkakuljetuksella bussilla, olikohan 170e/kk?? Myös kimppakyydit omilla autoilla ovat suosittua. Kulkeminen Turusta ei ongelma, jos ei haittaa istua autossa kaksi tuntia per työpäivä.

      Turkulaisia naisia ei tunneta helposti lähestyttävinä. Itä-Suomessa on naiset mukavempia. Naiset ei ole samalla paikkakunnalla kaikki samasta muotista tehtyjä, joten yrittänyttä ei laiteta. Myös siellä työpaikalla on n. kolmasosa naisia. Laita hakemus! Voittaa työttömyyden syrjäkylillä

      • 89769876868

        Itä-Suomalaiset ovat mielestäni rentoja, ja kovia puhumaan! Kyllä täällä Turussa päin on aika paljon sisäpiirimeininkiä. Ei olla kauhean välittömiä, vaikka toki poikkeuksiakin löytyy. Mutta jos yhteen ihmiseen tutustuu, niin tutustuu sitä kautta helposti muihinkin..


    • pihvi.on.ääliö

      Jarppa "pihvi" lindströmin höpinät uudenkaupungin "pöhimästäkö" houkuttelivat harkitsemaan muuttoa?

      • tyhmyystiivistyy

        Pihvi on kyllä tyhmin ministeri ikinä


    • Autoilevaduunari
    • halinalle

      Onhan se kiva tehdä mersuja, kai. Suomen ainut autotehdas. Se naisien saaminen on kyllä iteestä kiinni missäpäin suomea vaan. Mut se joka ei pelkää.. sekaan vaan. Pääseehän täältä poiskin jos kauniit naiset pelottaa. Uskon mahdollisuuksiin ja nuorena on niitä satakerta enemmän kuin sitten vanhempana. Tartu tilaisuuteen ja koe länsirannikon ehkä hieman sisäänpäin kääntynyt, ujokin, mutta rehellinen ja ystävällinen henki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1347
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe