Kaduttaa, kun jätin puolison ja kodin ja koiran

37

1108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaisanoasaa

      Kotia ei kannata jättää. Ihmisen ei tule elää yksin.

      • Eikä koiraa!


      • SoliterniuM1977__

        Ihmisen on ihan hyvä elää yksin, koska kaikille ei ole olemassa puolisoa. Näin se vaan menee. Itse hautaan asti yksin, koska naiset eivät viitsi pitää itsestään huolta yli 30 ikävuotensa jälkeen. Ylipainoisia kaikki yli 30v sinkkunaiset. Yäk. Ja muutenkin saamattomia, kun eivät aloitteita tee. Nykyään aloitteiden tekeminen kuuluu pelkästään naisille. Näin se menee. Yksin on kiva olla. Piste.


      • hohhoijaaaa
        SoliterniuM1977__ kirjoitti:

        Ihmisen on ihan hyvä elää yksin, koska kaikille ei ole olemassa puolisoa. Näin se vaan menee. Itse hautaan asti yksin, koska naiset eivät viitsi pitää itsestään huolta yli 30 ikävuotensa jälkeen. Ylipainoisia kaikki yli 30v sinkkunaiset. Yäk. Ja muutenkin saamattomia, kun eivät aloitteita tee. Nykyään aloitteiden tekeminen kuuluu pelkästään naisille. Näin se menee. Yksin on kiva olla. Piste.

        Olen nainen enkä ylipainoinen.
        Saamaton olen koska en viitsi tehdä aloitteita ylipainoisille miehille jotka eivät viitsi pitää itsestään huolta. Sehän tiedetään että miehissä on ylipainoisia enemmän kun naisissa. Nimenomaan läskiylipainoa, ei lihasta mihin miehen kohdalla aina vedotaan. Kaikki naiset ei siis voi olla ylipainoisia.
        Yksin on todellakin kiva olla. Välttyy muiltakin riskeiltä miesten taholta.


      • äöäöäööööö
        SoliterniuM1977__ kirjoitti:

        Ihmisen on ihan hyvä elää yksin, koska kaikille ei ole olemassa puolisoa. Näin se vaan menee. Itse hautaan asti yksin, koska naiset eivät viitsi pitää itsestään huolta yli 30 ikävuotensa jälkeen. Ylipainoisia kaikki yli 30v sinkkunaiset. Yäk. Ja muutenkin saamattomia, kun eivät aloitteita tee. Nykyään aloitteiden tekeminen kuuluu pelkästään naisille. Näin se menee. Yksin on kiva olla. Piste.

        Olen alipainoinen, vaikka olen yli 40. Mulle et kelpais, vaikka olisit viimeinen mies maailmassa. Tuskin kenellekään muullekaan.


    • No ihmisten pitää ottaa ihan itse vastuu itsestään. Ei pidä uskoa vaan mitä muut sanoo, vaan tehdä minkä kokee itselle parhaimmaksi. Ja kannattaa otta selvää maailmasta.

      Turha muita on syyttää omista typerehtämisistä...

    • valitasaajapystyy

      Tämähän on valintojen maailma kukin tyylillään. Minä "valitsin toisin ja pidin sen tärkeimmän. En kadu päätöstäni yhtään. Ehkä tämä tuntuu joltakin kurjalta. Mutta kun muistetaan että valiinnan oikeus on meillä kaikilla. Se kuka hyväksyy on toinen juttu. Mutta näin yleisesti kaduttaako niin ei juurikaan.

    • No enpä nyt pistäisi tätäkään muiden syyksi, jos yksilö on kyvytön ajattelemaan itse omaa etuaan. Tokihan vamman tai sairauden vuoksi heikossa henkisessä hapessa olevien johdattelu on kyseenalaista toimintaa.

      Mutta tekemällä opoii. Pitää kokea ne ilot ja surut tajutakseen niitä. Tajutakseen mikä tekee onnelliseksi, mikä surulliseksi. Enkä tarkoita, että kaikkea on kokeiltava....

      • Ja elämä on yhtä kriisiä alusta loppuun. 😂


      • No ei täysin voi tietenkään sysätä muiden syyksi mutta voitko väittää eitteikö muka olisi melkoinen vaikutus medialla, voimaannuttavilla jutuilla naisen ottamisesta elämä omiin käsiin pois ahdistavan avioliiton ikeestä jne. Minä väitän että medialla on ihan helvetinmoinen vaikutus, ihan jo siksi että suurin osa ihmisistä on höyniä jotka on helppo johdatella uskomaan vaikka mitä. Joskus aikoinaan kun mediassa(kin) on ollut vallalla kotia, isänmaata ja vakaata ydinperhettä ihannoiva linja ei juuri ole erottu vaan on pidetty kiinni siitä mitä on, nykyään taas kun kaikki tiedoptus ja ihailu kohdistuu vahvoihin, itsenäisiin naisiin höynät helposti hairahtuu kuvittelemaan itsestään kaikenlaista.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No ei täysin voi tietenkään sysätä muiden syyksi mutta voitko väittää eitteikö muka olisi melkoinen vaikutus medialla, voimaannuttavilla jutuilla naisen ottamisesta elämä omiin käsiin pois ahdistavan avioliiton ikeestä jne. Minä väitän että medialla on ihan helvetinmoinen vaikutus, ihan jo siksi että suurin osa ihmisistä on höyniä jotka on helppo johdatella uskomaan vaikka mitä. Joskus aikoinaan kun mediassa(kin) on ollut vallalla kotia, isänmaata ja vakaata ydinperhettä ihannoiva linja ei juuri ole erottu vaan on pidetty kiinni siitä mitä on, nykyään taas kun kaikki tiedoptus ja ihailu kohdistuu vahvoihin, itsenäisiin naisiin höynät helposti hairahtuu kuvittelemaan itsestään kaikenlaista.

        No en voi väittää, olen kanssasi samaa mieltä mediasta ja höynistä. Mutta toisaalta ei voi ajatella, että kaikki on kiellettävä koska sakki x on niin kyvyttömiä ajattelemaan itse. Koska he menevät perässä, sehän sen median meininki onkin...myyminen.

        Jotenkin nään, että on vain mun oma syyni jos en itse ajattele mihin olen menossa ja mitä tekemässä. Ei median eikä naapurien jne.

        Ei aina voi elää niiden mukaan jotka ei käsitä kpkonaisuutta tai osia siitä, eikä voi kuin päättää elää omalla tavallaan.

        Ihmisillä on murrosvaiheita läpi elämän, siksi myös heitto kriisiä läpi elämän. Osa on kaikessa mankelissa mukana, osa jossain ja osa jättäytyy ulkopuolelle kun mikään tarjolla oleva ei kiinnosta.

        Musta ois toki kiva, että mahdollisimman moni ajattelis käytännöllisesti. Ei trendikkäästi.


      • Nainen39vee
        Harmaaritari kirjoitti:

        No ei täysin voi tietenkään sysätä muiden syyksi mutta voitko väittää eitteikö muka olisi melkoinen vaikutus medialla, voimaannuttavilla jutuilla naisen ottamisesta elämä omiin käsiin pois ahdistavan avioliiton ikeestä jne. Minä väitän että medialla on ihan helvetinmoinen vaikutus, ihan jo siksi että suurin osa ihmisistä on höyniä jotka on helppo johdatella uskomaan vaikka mitä. Joskus aikoinaan kun mediassa(kin) on ollut vallalla kotia, isänmaata ja vakaata ydinperhettä ihannoiva linja ei juuri ole erottu vaan on pidetty kiinni siitä mitä on, nykyään taas kun kaikki tiedoptus ja ihailu kohdistuu vahvoihin, itsenäisiin naisiin höynät helposti hairahtuu kuvittelemaan itsestään kaikenlaista.

        "No ei täysin voi tietenkään sysätä muiden syyksi mutta voitko väittää eitteikö muka olisi melkoinen vaikutus medialla, voimaannuttavilla jutuilla naisen ottamisesta elämä omiin käsiin pois ahdistavan avioliiton ikeestä jne. "

        Jos avioliitto ihan oikeasti on ahdistava, niin miksi ihmistä ei saisi kannustaa eroamaan? Tai miksi ero ahdistavasta avioliitosta - tai ahdistavasta suhteesta - olisi jotenkin huono päätös?


      • Nainen39vee kirjoitti:

        "No ei täysin voi tietenkään sysätä muiden syyksi mutta voitko väittää eitteikö muka olisi melkoinen vaikutus medialla, voimaannuttavilla jutuilla naisen ottamisesta elämä omiin käsiin pois ahdistavan avioliiton ikeestä jne. "

        Jos avioliitto ihan oikeasti on ahdistava, niin miksi ihmistä ei saisi kannustaa eroamaan? Tai miksi ero ahdistavasta avioliitosta - tai ahdistavasta suhteesta - olisi jotenkin huono päätös?

        Juurikin kun ei ole ollut oikeasti ahdistava, naisella oli varmaan vain tylsää ja oli lukenut mediasta eronneiden akkojen voimaannuttavia kertomuksia uudesta ihanasta elämästä, erottuaan sitten joutuikin huomaamaan että kaikki ne naistenlehtien asiantuntijat ja eron kokeneet naiset sittenkin taisivat valehdella, oli siis huono päätös hänen omastakin mielestä:

        "– Kaduttaa, kun jätin puolison ja kodin ja koiran, kolmenkympin kriisissä eronnut nainen tuskailee."

        Yhden naisen menkkaränkkäinen impulsiivusskohtaus aiheutti ison ikävän puolisolle ja hauvalle ja sille naisellekin, hurraa.


      • eronnut-akka
        Harmaaritari kirjoitti:

        Juurikin kun ei ole ollut oikeasti ahdistava, naisella oli varmaan vain tylsää ja oli lukenut mediasta eronneiden akkojen voimaannuttavia kertomuksia uudesta ihanasta elämästä, erottuaan sitten joutuikin huomaamaan että kaikki ne naistenlehtien asiantuntijat ja eron kokeneet naiset sittenkin taisivat valehdella, oli siis huono päätös hänen omastakin mielestä:

        "– Kaduttaa, kun jätin puolison ja kodin ja koiran, kolmenkympin kriisissä eronnut nainen tuskailee."

        Yhden naisen menkkaränkkäinen impulsiivusskohtaus aiheutti ison ikävän puolisolle ja hauvalle ja sille naisellekin, hurraa.

        No mulla on ollut ainakin ihana elämä eron jälkeen. Mies otti ja läksi toisen naisen mukaan mutta suhde meni perseelleen. Itse ns. löysin itseni eron jälkeen. Kiitän miestä siitä.


    • Kiltti-ja-Kunnollinen

      Muija ei voinut vastustaa jännämiestä. Ei naiset voi vastustaa jännämiestä koska aina on kemiaa.

      • tyhmämiess

        Ensimmäinen mies ei voinut vastustaa jännämuijaa. Ei miehet voi vastustaa koska aina on kemiaa.


    • elämäää

      Moni mies katuu samaa asiaa.

      On myös paljon naisia jotka ei kadu lähtöään.

      • PalstaTrolli

        Minä taas en ole katunut tulemisiani.


    • On ollut lehdissä jonkin verran naisten kirjoituksia, miten syvästi kaduttaa, kun on hylännyt hyvän miehensä sen takia, että on rakastunut toiseen. Uusi rakkaus onkin sitten osoittautunut kelvottomaksi, on tullut hänestä ero, ja nyt nainen on tyhjän päällä.

      Tällaista katastrofia ei ole millään keinoin estettävissä. Rakastuminen ei tule suunnitellen ja tahdosta. Se on verrattavissa mielisairaustilaan ja silloin toimii niin kuin sairas.

      On aivan eri asia, jos aviosuhde on pahasti risainen. Silloin tulee erota, vaikkei uusi rakkaus olisikaan houkuttelemassa.

      Karmeatahan se on.

      • kysyy

        Ihmissuhteissa tyhjän päällä vai miten?
        Miten paljon noita tyhjänpäälle jääjiä löytyy miehissäkin. Minun exä hyvä esimerkki.


      • kysyy kirjoitti:

        Ihmissuhteissa tyhjän päällä vai miten?
        Miten paljon noita tyhjänpäälle jääjiä löytyy miehissäkin. Minun exä hyvä esimerkki.

        Tarkoitin tässä eronneita, jotka eivät ole löytäneet uutta. Muissa ihmissuhteissa tilanne on se, että naisilla on huomattavasti enemmän tuttavia kuin miehillä. Vanhemmiten miehillä ei ole usein yhtään kaveria.

        Niitä tyhjänpäälle jääjiä, siis puolisottomia, on molemmissa sukupuolissa saman verran.


      • kysyy
        selaaja kirjoitti:

        Tarkoitin tässä eronneita, jotka eivät ole löytäneet uutta. Muissa ihmissuhteissa tilanne on se, että naisilla on huomattavasti enemmän tuttavia kuin miehillä. Vanhemmiten miehillä ei ole usein yhtään kaveria.

        Niitä tyhjänpäälle jääjiä, siis puolisottomia, on molemmissa sukupuolissa saman verran.

        Moni nainen ei edes halua uutta kumppania.
        Se ettei ole puolisoa ei läheskää aina tarkoita tyhjän päällä oloa.


      • sitkutustajokaday
        selaaja kirjoitti:

        Tarkoitin tässä eronneita, jotka eivät ole löytäneet uutta. Muissa ihmissuhteissa tilanne on se, että naisilla on huomattavasti enemmän tuttavia kuin miehillä. Vanhemmiten miehillä ei ole usein yhtään kaveria.

        Niitä tyhjänpäälle jääjiä, siis puolisottomia, on molemmissa sukupuolissa saman verran.

        Suurin osa 50 naisista ei edes HALUA lapatossua kiusakseen, elämä opettaa.
        Samanikäiselle miehelle yksinäisyys on tragedia, jokainen aamuherätys vituttaa.
        Suurin osa sortuu pulloon, loput sitkuttelevat paskat housussa.


      • sitkutustajokaday kirjoitti:

        Suurin osa 50 naisista ei edes HALUA lapatossua kiusakseen, elämä opettaa.
        Samanikäiselle miehelle yksinäisyys on tragedia, jokainen aamuherätys vituttaa.
        Suurin osa sortuu pulloon, loput sitkuttelevat paskat housussa.

        >>"Suurin osa sortuu pulloon..."

        Alkoholismi on geneettinen sairaus. Perintätapa on monigeeninen. Jos ei ole alkoholismiin johtava geenistö, ei voi tulla alkoholistiksi. Yhteisössä, jossa käytetään alkoholia, jokainen, jolla on alkoholismiin johtava geenistö, tulee ilmiasuiseksi alkoholistiksi. Täysraittiista melkein kaikki ovat kuivilla olevia alkoholisteja.


      • PalstaTrolli

        No voihan vitsi, taisin juuri saada alkoholismin.

        Se tarttui ihan yllättäen eilen, kun kävin saunassa kavereiden kanssa.

        Ei sille voi vaan mitään, ei auta edes käsien pesu.

        Olen se todellinen uhri, minua pitää ymmärtää!


    • Kyllähän media on vahva vaikuttaja; mutta vielä vahvempi on sosiaalinen media. Tuossa kun vilkaisin niin kaikilla kavereilla oli sen mukaan elämä mallillaan. Osa hiihtämässä, joku oli tehnyt jo muutaman päivän ruuat pakkaseen, joku vaihtanut jo kevätverhotkin. Noihin jos vertaa niin kyllähän meikäläisen päivä on ollut laimeaa.
      Tuohon päälle kuvat uudesta autosta, lomakuvat uuden rakkaan kanssa niin helposti kyllä tulee olo että en ole ollut paikalla kun oikeaa elämää on jaettu. Ymmärrän kyllä jos ihmisille tulee ajatus että on ansainnut parempaa ja tavallaan haluaa elämälleen uuden alun.

      Tämä kaikki tekee ihmisille riittämättömyyden tunteen eikä osata enää elää siinä arjessa vaan ollaan linjalla kaikki mulle heti ja nyt. Minä olen itsenäinen vahva ihminen enkä tarvitse kenenkään muun apua; varsinkaan jos kyseessä on toisen sukupuolen edustaja.

      Vaikka kaikki tietysti päättävät ihan itsekseen omista valinnoistaan ja vastaavat niistä niin ehkä varsinkin meidän miesten nyt kannattaisi hieman niellä ylpeyttä ja mennä hakemaan apua lääketieteen asiantuntijoilta. Jos tuntuu ettei halua apua niin ei sitten hae apua mutta lähtee kuitenkin kuuntelemaan ulkopuolisen näkökulman.
      Saattaa olla helpottavaa kuulla ettei ongelma olekkaan suvunjatkamiselimesi koko vaan se että vaimosi haluaisi jakaa kotityöt tasaisemmin ja välillä haluaisi ihan vaan tulla kainaloon. Sitä voi ihmetellä samalla kun vaimo yrittää sisäistää ettei hänen tarvitse sinua miellyttääkseen kävellä pakarat pystyssä kuin pahemman lordoosin hankkimana vaan että mies haluaisi joskus kuulla olevansa perheessä arvostettu ja saavansa isä-lapsi aikaa vaikka hän ei niin hyvä kodinhoidossa olekkaan.

    • DensaVosut

      Minä jätin muijan ja kämpän(vuokra),mutta otin koiran mukaani..nyt on parempi kämppä ja muija.

    • MelkeinVapaaMies

      Olen taas mies ja lähdin sairaasta parisuhteesta. Otin Suomenajokoiran pennun ja vaihdoin pakasta vedettyyn maasturiin. Nyt on aikaa tapailla normaaleja naisia ja elää ihanaa elämää niin, että ulkopuolinen ei rajoita harrastuksia saati menemisiä. Toisaalta sellainen eräs muita menoja hieman "rajoittava" tekijä on jo kuvioissa ;)

      • oikeinn

        Noin pitää tehdäkin jos suhde on sairas. Niin miehen kun naisenkin.


    • parempikastinen

      Kannattaa aina jättää omaan arvoonsa jotkut lähärit/työttömät jne huonommissa ammateissa olevat
      naiset, niistä seuraa vain harmia.
      Itselläni ei ole koskaan ollut tyhjäpäänaista, olen mieluummin sinkku.

      • Äly.äläjätä

        "Kannattaa jättää omaan arvoonsa lähärit jne huonoimissa ammatissa olevat" Suurin osa ihmisistä on näissä ammateissa,eikä se katso,että ihminen olisi jotenkin tyhmä? Tyhmä voi olla hyvässäkin ammatissa,kun älykyyttä on montaa eri muotoa. Lähäritkin tekee arvokasta työtä,ehkä sairastuessasi sen huomaat ,jos joudut vuodepotilaaksi..mutta sinkkuna saat ylimielisenä ihmisenä olla ja todella älykäs ihminen ei arvostele muita ihmisiä!


    • "Tulisiko naistenlehdet, tv-ohjelmat ja erilaiset puoskarit saattaa vastuuseen perheiden rikkomisista?"

      Eihän se niiden vika ole, että naiset ovat holtittomia. Ovat aina olleet, jos siihen suinkin on mahdollisuus.

      • jännämiehet.ja.muut

        Eiköhän miehissä löydy oma osansa holtittomuudesta.


      • jännämiehet.ja.muut kirjoitti:

        Eiköhän miehissä löydy oma osansa holtittomuudesta.

        Varmasti. Miehissä holtittomuus onkin toivottu ellei suorastaan välttämätön ominaisuus. Holtti on evoluution harha-askel.


    • Normimies40

      Nykyään erotaan ihan pienestä jutusta. Jos vaikka jää työttömäksi 2 viikoksi niin akka lähtee menee kuten mun exä lähti.

      • tuskinainoasyy

        Oli se viimeinen pisara.


    • Erotarinaa

      Tunnen naisen, joka erosi viiden avioliittovuoden jälkeen. Nyt hän on ollut yli 20 vuotta yksin. Mietin miten kamala kokemus tuo parisuhde oli hänelle, kun ei enää ole yhtään miestä kelpuuttanut?
      Hänen exällään on viides muija menossa. No ehkä sekin kertoo jotain, jos mieheltä aina muijat karkaa? Tämä mies on muuten ihan tyhmä, ruma ja laiskakin. Tekeytynyt sairaaksi ja ollut eläkkeellä jo vuosia. Supliikkia kyllä on, mutta muuten ei voi kutsua jännämieheksi parhaalla tahdollakaan, jos heillä pitäisi olla myös ulkonäköä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      461
      3391
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      456
      3324
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      136
      2931
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2262
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2130
    6. 192
      1487
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1377
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1246
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      86
      1242
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1070
    Aihe