Menin eilen hakemaan lapinkeskus sairaalan pääovelta 86 vuotiasta muistisairasta ihmistä joka saa välillä kohtauksi joissa lähtee taju ja jolla on vielä huono näkö. Hänellä ei ollut puhelin mukana elikkä vieraan ihmisen avustuksella saatiin soviittua aika milloin hän tulee siihen pääovelle. Jos hän ei olisi nähnyt minua siellä ulkoovella niin hä olisi melkoisella varmuudella lähtenyt hortoilemaan minne sattuu ja vielä ilman puhelinta niinpä minun oli pakko odottaa että saan hänet kyytiin. Auto oli parkkeerattu osaksi jalkakäytävälle niin että vieressä oli reilusti tilaa mennä ohi. Eiköhän kohta joku jystäny takakonttia ja ihmettelin että mikä nyt on ja aukaisin ikkunan niin taksisuhari huuteli jotain että mitä nuorempia ne on niin sitä laiskemmpia ja niin edelleen (minä 60v). Sitten se tuli ja huitas kädellä niin että käsi käväisi auton sisäpuolella ja huusi että tähän ei saa pysäköidä. Taksisuhareilla on turha puhua pysäköinnistä yhtikäs mitään koska itse pysäköivät mihin sattuu! Mulla tietenki alko palaan päreet ja minä sanoin sille suhariile etteikö se tiedä mitä eroa on pysäköidyllä ja pysähtyneellä autolla ja karjasin sille että minkälaista ihmistä olen hakemassa niin hyppäs äkkiä autoon kun näki että aukaisin oman auton oven ja huusi vielä että oisit hakenu sen silloin kun se on ulkona odottamassa. Minun mielestä ainakin helvetin törkeää käytöstä suharilta joka ei edes tiedä minkälainen tilanne minulla on päällä. Mitähän mieltä muut tästä asiasta.
Idiootti taksisuhari?!
18
1120
Vastaukset
- EhkäVaaditLiikaa
Taksi-kuskit ovat valikoitua porukkaa .
He ovat niitä jotka jäivät koulutuksen ulkopuolelle jo nuorena , eikä
oikea työnteko kiinnostanut . Noh saa siitä tosiaan noutaa porukkaa mutta ei varmaan saa jäädä odottelemaan pitkäksi aikaa.
Mitä ite oon sukulaisia käyny hakeen niin nehä on yleensä odotellu valmiina hoitsun kans siinä ovella- 2654378
Minulle on käynyt samanlainen tilanne. Olisko sama taksisuhari.
- Kyherö
Taksit itse vetävät autonsa erottajan shellilläkin ihan oven eteen. Ei puhettakaan, että aukoisivat taksinsa ovea asiakkaille tai lastaisivat asiakkaiden laukkuja kyytiin. Ja haisevat tupakalta....
- Edamukkoapalloon
Veän varmasti turpaan jos se apina tulee mulle huutaan ku haen lähisukulaisia.
- 45rt67y
Taksi-kuskit käyttäytyvät , kuin kaikki kaupungin kadut olisivat vain heitä varten .
Kaikki muut ovat , vain haittoina. - lyö
heti ku yllät kaikkia taksikuskeja naamaan,
lujasti - taksiontiksi
45rt67y kirjoitti:
Taksi-kuskit käyttäytyvät , kuin kaikki kaupungin kadut olisivat vain heitä varten .
Kaikki muut ovat , vain haittoina.Samaa mieltä luulevat että saavat pysähtyä mihin vaan. Ei niillä ole mitään erivapautuksia lain suhteen.
- Emmieuskallaomalanimelä
On tosi harmillista että olet joutunut kokemaan noin huonoa käytöstä. Paras nyt että kun tiedät taksin numeron niin teet siittä virallisen valituksen ely-keskukseen auton numerolla. Asia lähtee siittä sitte eteenpäin. Jos taksi on ollut kaupungin eli rovaniemen aluetaksin takseja son helppo jäljittää numeron mukaan että saadaan myös toinen puoli asiasta. On tärkeää että asioihin suhtaudutaan vakavasti ja omalla nimellä niin saadaan sanktiot kohdistettua oikealle autolle. Ja asiakas saa kohtuullisen korvauksen aiheutuneesta kärsimyksestä ja mielipahasta. Joten ehdotan että teet ilmoituksen omalla nimellä ely-keskukseen asiattomasta käytöksestä liikenteessä tai poliisille.
Asia voidaan sitten käsitellä autoilijan/kuljettajan kanssa eikä jossain keskustelupalstalla.
On hienoa että ihmiset on vetämässä turpaan taksinkuljettajia. Ymmärrän että tämä tarina koskettaa kaikkia ja siittä johtuen voi jopa pahoinpidellä ihmisen. kannattee kuitenkin muistaa että tarinoilla on kaksipuolta. Joten epäilen että ennenkö alatta hakkaamaan taksinkuljettajia on syytä ajatella että son rikos.
Mutta kaikkea hyvää kaikille mielensäpahoittajille. Asioista voi puhua suoraan asianomistajien kanssa eikä nimettömänä keskustelupalstoila. - Käkikukkuukolmesti
Ei se alottajallakaa perse vissii nouse penkistä? Auto parkkiin ja kävellen muistisairasta hakemaan osastolta/mistä olikaan tulossa..
- taxsisuhari
se vituttaa kun ei taxsi enää lupaa saa,,,!!? :)
- Kohtatöihintaas
Itse ajan taksia ja minulla on 3 ammattia. Ajan taksia, koska tykkään siitä hommasta. Parempi palkkaista hommaa on maailma tulvillaan. Ajaessani taksia vuosia olen huomannut että ihmiset pitävät taksia perusoikeutena, eivät myytävänä palveluna. 12€ kyydin hinnalla pitäisi saada lämminkuljetus, oksentaa ja loppu kebab vielä jalkatilaan. Alennusta ehdottamasti ainakin puolet! en tiedä montaakaan joka prisman kassalla vaatii alennusta puolet, koska ruoka on kallista? Samapa se sille. Talossa on mukava asua, mutta mukavampi jos sitä lämmittää. Tässä sairaalan pääovella aiheuttaa eniten päänvaivaa pysäköineet autot ja odottavat autot. Ei niinkään pysähtyneet autot. Ongelmia on esimerkiksi ettei inva-autot pääse purkamaan ovelle. Keskustelun lukeneena, niin vielä esim. asiakas voi tilata millaisen auton tarvii, Farmari, tila-auto, tupakoimaton, matala, korkea, naiskuski, mieskuski jne.... Se pitää vain muistaa tilatessa mainita, kuten kahviin maito :) Taksi taitaa olla vähän sama kuin poliisi, se on niin kauan kallis ja perseestä, kunnes sitä oikeasti tarvitaan ;)
- MuistaMaksaa
"Asiakas voi tilata millaisen auton tarvii, naiskuski , mieskuski" , tai jopa pyöräkoukuilla.
Tilatahan aina saa, mutta Rovaniemellä et tule haluamaasi saamaan .
Se on nähty.
- Viisuri
On ne semmosia euroopanomistajia. Liikenteessä vaihdetaan kaistaa, aivan toisen nokan eteen, kiilataan ja taas kaasua ja taas kaistan vaihto, kun on niin pirun kiire punaisiin valoihin. Sitten kun on yksikaistainen katu, niin ajetaan edellä ajavan takapuskuriin kiinni. Töhötetään rumasti ja vaikka puhutaan taloudellisesta ajosta, näillä maanteiden sankareilla ei ole siitä hajuakaan - kaasua, jarrua, ohitusta, kiilausta, kaasua jarrua niin, että jarruvalot vain välkkyy.
Kerran olin taksikyydillä menossa kotiin, niin Ounaskosken sillan päässä pyysin suharia ajamaan laitaan ja sanoin, että mulle riittää, kun noin rumasti ajat. Heitin 20 € kuskin syliin ja hyppäsin pois kyydistä. Että niin fiksuja tässä kylässä. - Sakottaapitää
Poliisi hoi, tutkamittaukset takseille. Ajavat ylinopeutta kaupungissa ja sen ulkopuolella.
- erityisluvallalujaa
olen kuullut että takseilla ja poliisilla on hiljainen sopimus että aamuöisin kaupungin ulkopuolella saavat posottaa nopeammin kuin rajoitus antaa myötä jotta saadaan kaupunki känniläisistä nopeammin tyhjäksi.
- qweewqasddsa
Taksi pitäisi täysin vapauttaa kilpailulle kuitenki niin että lakia noudatetaan että ei voi kusettaa asiakasta törkeillä hinnoilla, nytkin jo hinnat ovat törkeitä. Hauskaa isännät valittaa kun on niin huonot tulot kuitenki monella on verotettavat tulot yli 200.000€ vuodessa.
ja jos pitää siitä huolimatta valittaa niin lopettaa hommat ja alkaa sossun luukun asiakkaaksi siellä sitä vasta tienaaki miljoonia :()
Voihan sitä tehdä niin että nettona alle 12.000€ vuodessa saa tienata ilman vero seuraamuksia.
Jonka jälkeen ylimenevästä alkaa meneen veroa.- Kannatankilpailua
Kela kyydit kanssa vapaa kilpailuun mukaan että yksityinenki voi kuljettaa kela kyytejä.
Valtio säästäs euroja ja yksityinen saisi vähän lisää euroja kulutukseen.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1175935Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453863Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4682719Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681730Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321403- 871396
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1561272- 771268