Pilvilinna romahti ja unelmat särkyi. Pidän laulamisesta, jaluaisin opetella sitä lisää. Itse olen opetellut kotona You Tuben kautta niksejä ja availlut ääntä koulun musiikki tunnin opeilla (hahhah, hehheh, hihhih, hohhoh, huhhuh, mammam, memmem, mimmim jne). Haluaisin kuitennkin päästä ihan oikeille laulunopetuksen tunneilla, joten rupesin selailemaan paikallisen kansalaisopiston kursseja ja siinä todellisuus tuli sitten todellisuus vasten kasvoja. Aikuisille ei ole tarjoja kuin laulukursseja kokeneille ja ammattilaisille, mutta alkeiskurssit on suunnattu ainoastaan lapsille. Olisi kai pitänyt miettiä laulamista harrastuksena paljon aiemmin, siis silloin lapsena, niin olisi päässyt ehkä alkeis kursseille. Minulla vain oli niin pihit vanhemmat että mihinkään harrastuksiin ei koskaan ollut varaa. Nyt 22 -vuotiaan siis kannattaa selvästi luopua lauluhaaveista.
Apua, olenkin liian vanha laulamaan!?
2
312
Vastaukset
- Laulunopettaja
Minä olen laulunopettaja ja voin tasan tarkkaan kertoa, ettet ole yhtään liian vanha. Minulla on ollut oppilaita 13- vuotiaasta aina 70- vuotiaaseen, eikä se vanhinkaan ollut taatusti yhtään liian vanha oppiakseen. Tärkeintä on motivaatio, se sisäinen palo.
Se on selvää, ettei kaikista tule ammattilaisia, mutta harrastustasolle ei kukaan ole liian vanha. Sinä olisit itse asiassa juuri sopivan ikäinen aloittamaan, ja minä itse asiassa aloitin omat lauluopintoni tosi mielessä sinun ikäisenäsi.
Nyt siitä vain etsimään sopivaa paikkaa oppia. Ja jos joku väittää, että olet liian vanha, etsi joku muu! - ööh
häh? Sen kun menet laulutunneille. Laulunopetusta on tarjolla vaikka kuinka paljon nykyään ja jokainen pääsee aloittamaan tunnit. Ei nyt joku kansanopisto ole ainoa paikka, vaan on yksityisiä opettajia jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204974
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni861762Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2881622Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741574Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2561448Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1351207Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121180Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041129Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi691111- 931064