Pilvilinna romahti ja unelmat särkyi. Pidän laulamisesta, jaluaisin opetella sitä lisää. Itse olen opetellut kotona You Tuben kautta niksejä ja availlut ääntä koulun musiikki tunnin opeilla (hahhah, hehheh, hihhih, hohhoh, huhhuh, mammam, memmem, mimmim jne). Haluaisin kuitennkin päästä ihan oikeille laulunopetuksen tunneilla, joten rupesin selailemaan paikallisen kansalaisopiston kursseja ja siinä todellisuus tuli sitten todellisuus vasten kasvoja. Aikuisille ei ole tarjoja kuin laulukursseja kokeneille ja ammattilaisille, mutta alkeiskurssit on suunnattu ainoastaan lapsille. Olisi kai pitänyt miettiä laulamista harrastuksena paljon aiemmin, siis silloin lapsena, niin olisi päässyt ehkä alkeis kursseille. Minulla vain oli niin pihit vanhemmat että mihinkään harrastuksiin ei koskaan ollut varaa. Nyt 22 -vuotiaan siis kannattaa selvästi luopua lauluhaaveista.
Apua, olenkin liian vanha laulamaan!?
2
319
Vastaukset
- Laulunopettaja
Minä olen laulunopettaja ja voin tasan tarkkaan kertoa, ettet ole yhtään liian vanha. Minulla on ollut oppilaita 13- vuotiaasta aina 70- vuotiaaseen, eikä se vanhinkaan ollut taatusti yhtään liian vanha oppiakseen. Tärkeintä on motivaatio, se sisäinen palo.
Se on selvää, ettei kaikista tule ammattilaisia, mutta harrastustasolle ei kukaan ole liian vanha. Sinä olisit itse asiassa juuri sopivan ikäinen aloittamaan, ja minä itse asiassa aloitin omat lauluopintoni tosi mielessä sinun ikäisenäsi.
Nyt siitä vain etsimään sopivaa paikkaa oppia. Ja jos joku väittää, että olet liian vanha, etsi joku muu! - ööh
häh? Sen kun menet laulutunneille. Laulunopetusta on tarjolla vaikka kuinka paljon nykyään ja jokainen pääsee aloittamaan tunnit. Ei nyt joku kansanopisto ole ainoa paikka, vaan on yksityisiä opettajia jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4573908Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501276
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047